quote:Op donderdag 10 december 2015 17:41 schreef crowd_funder het volgende:
Nog een project van GvE met betalingsproblemen:Deze is bij mij bekend onderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder ook helder dat de mail van GvE is aangepast. Meer informatie over de procedure etc etc.
quote:Op donderdag 10 december 2015 19:26 schreef najra1990 het volgende:
[..]
Deze is bij mij bekend onderBegrijp ik het goed dat het zelfde bedrijf met twee leningen in moeilijkheden is?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder ook helder dat de mail van GvE is aangepast. Meer informatie over de procedure etc etc.
Bij mij nog een andere ook, 2 van de 3 betalen nu in prive door, de 1e al een tijdje niets meer overgehoord.quote:Op donderdag 10 december 2015 13:19 schreef RavigotteSaus het volgende:
Zo eenvoudig is het ook niet. Dit is vooral de theorie.
Volgens mij is er tot op heden nog maar bij 1 ondernemer (QB) een regeling getroffen hoe jij de rest van zijn leven gaat aflossen.
Ik heb ook een project dat in default is gegaan ondanks een mail nog steeds geen voortgang/ nieuws vanaf juli.(GVE)quote:Op donderdag 10 december 2015 20:01 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Bij mij nog een andere ook, 2 van de 3 betalen nu in prive door, de 1e al een tijdje niets meer overgehoord.
Gaat die 100 projecten niet weg? Dat was het echte probleem niet die 40k limiet omdat dat maandelijk terugloopt.quote:Op donderdag 10 december 2015 18:28 schreef bleyenburg het volgende:
Ik sla zowel UGO als de tweedehands shop over.
Tot voor kort leefde ik in de veronderstelling dat de limiet van 40K per 1 jan, a.s. geheel zou verdwijnen.
Nu blijkt dus dat er nog steeds een limiet blijft.
80K weliswaar ipv 40K, maar toch een restrictie.
Des te meer reden om kieskeurig te zijn dus.
Goeie analyse vwb de risico's bij UGO van naregendezon. Dank
Altijd leuk om je eigen bevindingen te toetsen aan die van een kenner
Pluspunt is wel dat de rentes de laatste tijd omhoog lijken te kruipen.
(of is dit slechts mijn beleving?)
Ik heb in mijn criteria lijstje de factor "hoogte van leenbedrag" wat opgeschaald qua importantie.
En wegens het enorme succes van de vorige keer zit hij alweer vol ook.quote:Op donderdag 10 december 2015 20:08 schreef NaRegenDeZon het volgende:
De hekkenboer is opnieuw begonnen om natuurlijk zijn brood te verdienen maar gaat ook proberen de KOM leners vanuit de nieuwe B.V. en of prive af te betalen.(was hoofdelijk aansprakelijk)
quote:Inhoud: de toets dient te inventariseren of de consument over de nodige kennis en ervaring beschikt om te begrijpen welke risico’s er verbonden zijn aan het project, crowdfunding in algemene zin en het specifieke platform. Uit de toets moet ook blijken of de consument een verantwoord deel van zijn of haar vrij belegbaar vermogen in crowdfunding investeert. Er moet dus een inventarisatie plaatsvinden van het vrij belegbaar vermogen. De AFM acht dat een verantwoord deel in ieder geval maximaal 10% van het vrij belegbaar vermogen is.
Je hebt gelijk, vorige week nog een auto van 16k gekocht. Helemaal geen vragen over mijn vermogen. En er werd me ook niet verteld dat het geen beste investering is. Terwijl hij over drie jaar toch echt minder waard is.quote:Op donderdag 10 december 2015 19:07 schreef rockenfeller het volgende:
Zou kunnen. Maar gek eigenlijk; een vakantie van 4K kun je zo boeken en bij een investering van 4K moet ik een vermogenstoets doen.
Helemaal correct, 2e lening was vanwege goedlopen van het bedrijf en nieuwe kar met schoonmaak spullen nodig ofzo. In ieder geval ik zit in allebei en dus nu al 5 van de 24 projecten die ik heb in default. Heb jet hier al vaker gemeld, ik vind het allemaal wel best. Doei doei crowdfunding.quote:Op donderdag 10 december 2015 19:56 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Begrijp ik het goed dat het zelfde bedrijf met twee leningen in moeilijkheden is?
wat was de hoofdsom van de 2e lening? dat kan ik nergens terug vinden...quote:Op donderdag 10 december 2015 21:05 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Helemaal correct, 2e lening was vanwege goedlopen van het bedrijf en nieuwe kar met schoonmaak spullen nodig ofzo. In ieder geval ik zit in allebei en dus nu al 5 van de 24 projecten die ik heb in default. Heb jet hier al vaker gemeld, ik vind het allemaal wel best. Doei doei crowdfunding.
Ik hoop idd niet dat die hard wordt. Dan krijgen de platforms het rustig.quote:Op donderdag 10 december 2015 21:13 schreef bleyenburg het volgende:
die 10% regel is idd een lachertje.
Dit is toch geen nieuw project?quote:Op donderdag 10 december 2015 20:46 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
En wegens het enorme succes van de vorige keer zit hij alweer vol ook.
Oh verrek, de reacties waren van 10-12-2014. Ik dacht van vandaag!quote:Op donderdag 10 december 2015 21:27 schreef rockenfeller het volgende:
Dit is toch geen nieuw project?
Overigens heel goed dat hij zich gewoon aan zijn verplichtingen zal houden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |