abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 30 maart 2016 @ 17:09:49 #176
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_161052198
Hm, ik heb toch wel een flink probleem geloof ik. Ook nadat ik Office opnieuw geinstalleerd heb (legale versie, 365 Small Business Premium) blijf ik het volgende probleem houden:

Ik heb een sheet1, met daarin een kolom C met punten die berekend worden. Kolom A zijn de namen van de spelers, kolom B is het team (2 spelers per team), ziet er zo uit:

4-elements Ferrari 31
caspervc Toro Rosso 23
ElmarO Mercedes 24
Flipsen Sauber 34
Fopje Williams 33

Als ik nu rijen selecteer en vervolgens de data sorteer (bijvoorbeeld op kolom A, spelersnaam alfabetisch), dan doet is dat keurig. Maarrrr... In een andere sheet2 heb ik een totaalscore, waarbij ik verwijs naar de betreffende cellen uit sheet 1 van de spelers. Als ik nu in sheet1 de volgorde van spelers of punten sorteer, gaat dat NIET mee in de totaalscore van sheet2. Die blijft verwijzen naar de absolute cel.

Dit probleem heb ik sinds ik heb lopen pielen met macro´s en in de broncode van sheets. Ik dacht het op te kunnen lossen door de afzonderlijke cellen in sheet1 dan maar namen toe te kennen en daarnaar te verwijzen in sheet2. Maar wat gebeurt er? Stel cel C1 heeft de naam "score_4elements", en ik sorteer daarna die sheet bijvoorbeeld weer op spelersnaam, dan blijft de naam van de cel "score_4elements" keihard op C1 gepind staan, terwijl de data van die cel dus van plaats is veranderd...

Leg ik dat zo een beetje goed uit? Het is een compleet nieuw bestand, omdat ik dacht dat het aan het oude bestand lag waarin ik in de broncode had geprutst. Maar ook in dit nieuwe bestand én na een her-installatie, blijf ik dit verdomd irritante probleem houden. Help?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 30 maart 2016 @ 23:24:09 #177
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_161064143
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 17:09 schreef flipsen het volgende:
Hm, ik heb toch wel een flink probleem geloof ik. Ook nadat ik Office opnieuw geinstalleerd heb (legale versie, 365 Small Business Premium) blijf ik het volgende probleem houden:

Ik heb een sheet1, met daarin een kolom C met punten die berekend worden. Kolom A zijn de namen van de spelers, kolom B is het team (2 spelers per team), ziet er zo uit:

4-elements Ferrari 31
caspervc Toro Rosso 23
ElmarO Mercedes 24
Flipsen Sauber 34
Fopje Williams 33

Als ik nu rijen selecteer en vervolgens de data sorteer (bijvoorbeeld op kolom A, spelersnaam alfabetisch), dan doet is dat keurig. Maarrrr... In een andere sheet2 heb ik een totaalscore, waarbij ik verwijs naar de betreffende cellen uit sheet 1 van de spelers. Als ik nu in sheet1 de volgorde van spelers of punten sorteer, gaat dat NIET mee in de totaalscore van sheet2. Die blijft verwijzen naar de absolute cel.

Dit probleem heb ik sinds ik heb lopen pielen met macro´s en in de broncode van sheets. Ik dacht het op te kunnen lossen door de afzonderlijke cellen in sheet1 dan maar namen toe te kennen en daarnaar te verwijzen in sheet2. Maar wat gebeurt er? Stel cel C1 heeft de naam "score_4elements", en ik sorteer daarna die sheet bijvoorbeeld weer op spelersnaam, dan blijft de naam van de cel "score_4elements" keihard op C1 gepind staan, terwijl de data van die cel dus van plaats is veranderd...

Leg ik dat zo een beetje goed uit? Het is een compleet nieuw bestand, omdat ik dacht dat het aan het oude bestand lag waarin ik in de broncode had geprutst. Maar ook in dit nieuwe bestand én na een her-installatie, blijf ik dit verdomd irritante probleem houden. Help?
Als ik het zo lees heb je cellen een naam gegeven en verwijs je daar naar, ipv naar sheet1!A1 etc.
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  donderdag 31 maart 2016 @ 01:48:26 #178
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_161066170
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 23:24 schreef qu63 het volgende:

[..]

Als ik het zo lees heb je cellen een naam gegeven en verwijs je daar naar, ipv naar sheet1!A1 etc.
Ja, ik had het eerst op de manier sheet1!A1 gedaan, maar als dan de volgorde van de kolom in sheet A1 wijzigde, dan bleef sheet2 verwijzen naar cel A1, wat dus niet de bedoeling is, want die moet nu naar de nieuwe positie verwijzen. Vandaar dat ik het met een naam probeerde op te lossen, maar de naam blijft steevast "kleven" aan cel A1, terwijl de inhoud van die cel na een sorteer opdracht wél ergens anders komt. Beetje lastig uitleggen :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  donderdag 31 maart 2016 @ 10:01:27 #179
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_161068096
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 01:48 schreef flipsen het volgende:

[..]

Ja, ik had het eerst op de manier sheet1!A1 gedaan, maar als dan de volgorde van de kolom in sheet A1 wijzigde, dan bleef sheet2 verwijzen naar cel A1, wat dus niet de bedoeling is, want die moet nu naar de nieuwe positie verwijzen. Vandaar dat ik het met een naam probeerde op te lossen, maar de naam blijft steevast "kleven" aan cel A1, terwijl de inhoud van die cel na een sorteer opdracht wél ergens anders komt. Beetje lastig uitleggen :P
Ja, je geeft de naam ook aan een range, in dit geval van 1 cel, niet aan de inhoud er van :P

Zit er een logica in de originele volgorde van de spelersnamen etc? Of is dat op volgorde van aanmelding ofzo..

Je kan natuurlijk nu de originele lijst van sheet1 kopiëren naar sheet2, dat is dan alleen niet dynamisch :P
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  donderdag 31 maart 2016 @ 12:40:39 #180
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_161071267
Maar ik heb dit probleem eerder nooit gehad volgens mij :? Schematisch:

SHEET1:
A B
a 1
b 2

SHEET2:
A B
a Verwijzing naar sheet1!B1
b Verwijzing naar sheet1!B2

Als ik nu in sheet1 de rijen selecteer, sorteer op kolom B op volgorde van hoog naar laag (waarmee het dus b 2 en a 1 wordt), dan zou in sheet2 toch gewoon de juiste waardes moeten worden gegeven? Ofwel cel A1 gewoon "a" en cel B1 moet dan nu verwijzen naar sheet1!B2 ipv B1.

Ofwel, verwijzingen in sheet2 moeten automatisch worden aangepast als de volgorde in sheet1 door een sorteeropdracht verandert...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 4 april 2016 @ 10:31:24 #181
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_161164106
Ik zit met een situatie waarbij ik mijn doel handmatig wel zou kunnen bereiken, maar dat zou me waarschijnlijk een paar maanden kosten en dus wil ik kijken of het ook een soort van automatisch kan. Het gaat over sport, biatlon welteverstaan.

Na elke wedstrijd wordt een dergelijke lijst gepubliceerd;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De kolommen Rank, Bib en eventueel Nat boeien niet zo, het gaat met name om "Name" en "IBU Qualifying Points". Die tabel van de betreffende PDF'jes naar Excel converteren lukt via internet wel, dus dat is het probleem niet, maar dan het volgende:

Van alle wedstrijden op het hoogste niveau en het niveau daaronder (dus veelal niet exact dezelfde deelnemers) worden die lijsten gepubliceerd en die wil ik bijhouden om dan van elke atleet het gemiddelde resultaat te kunnen bepalen. Om nog preciezer te zijn, het gemiddelde met deze criteria:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oftewel, als iemand twee resultaten heeft staan wordt het gemiddelde daarvan x 1.1 gedaan en als iemand 3 of meer resultaten heeft staan wordt het gemiddelde van de beste drie genomen.

Uiteindelijk wil ik dan over de tientallen resultaten van het seizoen een ranglijst hebben van de gemiddelden.

Geen idee of ik het een beetje duidelijk uitgelegd heb :'), maar dit lijkt me wel iets wat mijn eigen Excelpetje te boven gaat _O-


Edit: Ik heb al hulp aangeboden gekregen, dus ik ga even kijken hoe dat uitpakt :)

[ Bericht 12% gewijzigd door heywoodu op 04-04-2016 10:59:05 ]
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 5 april 2016 @ 23:21:34 #182
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_161211183
Ben er nog niet uit hoor, gesodemieter :( Heel simpel voorbeeld:

Piet 24
Klaas 19
Henk 17
Robert 24
Mike 22

Simpel, kolom A de namen, kolom B de leeftijden. Omdat Robert even oud is als Piet verwijs ik in cel B4 naar B1.

Selecteer ik nu de rijen 1 tm5 en doe een sorteeractie op naam, dan krijg ik dit:
Henk 17
Klaas 19
Mike 22
Piet 24
Robert 19

Dat klopt toch niet :?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 5 april 2016 @ 23:34:21 #183
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_161211635
Kennelijk ben ik gek, op de PC van mijn vrouw gebeurt hetzelfde. Maar dat betekent dus dat je nooit naar cellen kan verwijzen voor een waarde en daarna een sorteeropdracht kan uitvoeren :? Dat had toch te maken met het selecteren van een celbereik of juist het selecteren van de complete rij?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_161211727
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 23:21 schreef flipsen het volgende:
Ben er nog niet uit hoor, gesodemieter :( Heel simpel voorbeeld:

Piet 24
Klaas 19
Henk 17
Robert 24
Mike 22

Simpel, kolom A de namen, kolom B de leeftijden. Omdat Robert even oud is als Piet verwijs ik in cel B4 naar B1.

Selecteer ik nu de rijen 1 tm5 en doe een sorteeractie op naam, dan krijg ik dit:
Henk 17
Klaas 19
Mike 22
Piet 24
Robert 19

Dat klopt toch niet :?
Hij neemt de leeftijd dan die er 4 boven staat(waarom weet niemand maar logica is niet altijd logisch met zulke verwijzingen), waarom zou je de leeftijd van Robert in eerste instantie al een verwijzing maken ipv hard er 24 neer te zetten?
  dinsdag 5 april 2016 @ 23:38:39 #185
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_161211774
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:31 schreef heywoodu het volgende:
Ik zit met een situatie waarbij ik mijn doel handmatig wel zou kunnen bereiken, maar dat zou me waarschijnlijk een paar maanden kosten en dus wil ik kijken of het ook een soort van automatisch kan. Het gaat over sport, biatlon welteverstaan.

Na elke wedstrijd wordt een dergelijke lijst gepubliceerd;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De kolommen Rank, Bib en eventueel Nat boeien niet zo, het gaat met name om "Name" en "IBU Qualifying Points". Die tabel van de betreffende PDF'jes naar Excel converteren lukt via internet wel, dus dat is het probleem niet, maar dan het volgende:

Van alle wedstrijden op het hoogste niveau en het niveau daaronder (dus veelal niet exact dezelfde deelnemers) worden die lijsten gepubliceerd en die wil ik bijhouden om dan van elke atleet het gemiddelde resultaat te kunnen bepalen. Om nog preciezer te zijn, het gemiddelde met deze criteria:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oftewel, als iemand twee resultaten heeft staan wordt het gemiddelde daarvan x 1.1 gedaan en als iemand 3 of meer resultaten heeft staan wordt het gemiddelde van de beste drie genomen.

Uiteindelijk wil ik dan over de tientallen resultaten van het seizoen een ranglijst hebben van de gemiddelden.

Geen idee of ik het een beetje duidelijk uitgelegd heb :'), maar dit lijkt me wel iets wat mijn eigen Excelpetje te boven gaat _O-

Edit: Ik heb al hulp aangeboden gekregen, dus ik ga even kijken hoe dat uitpakt :)
Dat lijkt mij een geneste aantal(len).als() te worden?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  dinsdag 5 april 2016 @ 23:40:12 #186
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_161211815
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 12:40 schreef flipsen het volgende:
Maar ik heb dit probleem eerder nooit gehad volgens mij :? Schematisch:

SHEET1:
A B
a 1
b 2

SHEET2:
A B
a Verwijzing naar sheet1!B1
b Verwijzing naar sheet1!B2

Als ik nu in sheet1 de rijen selecteer, sorteer op kolom B op volgorde van hoog naar laag (waarmee het dus b 2 en a 1 wordt), dan zou in sheet2 toch gewoon de juiste waardes moeten worden gegeven? Ofwel cel A1 gewoon "a" en cel B1 moet dan nu verwijzen naar sheet1!B2 ipv B1.

Ofwel, verwijzingen in sheet2 moeten automatisch worden aangepast als de volgorde in sheet1 door een sorteeropdracht verandert...
Helpt dit? http://stackoverflow.com/(...)ss-when-sorting-list
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  dinsdag 5 april 2016 @ 23:40:34 #187
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_161211824
Hm
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 23:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hij neemt de leeftijd dan die er 4 boven staat(waarom weet niemand maar logica is niet altijd logisch met zulke verwijzingen), waarom zou je de leeftijd van Robert in eerste instantie al een verwijzing maken ipv hard er 24 neer te zetten?
Omdat ik later misschien die waarde wil aanpassen (piet wordt een jaartje ouder :P) en dat dan ook gelijk voor Robert wil hebben...

Maar ik ben er geloof ik uit, wat mijn denkfout is geweest. Als je een cel met een naam op zijn plekkie laat staan en dus NIET meeneemt in de sorteeropdracht gaat het wel goed als de andere cel naar die naam verwijst. Raar dat ik het altijd anders heb gedacht, maar goed. Ik kan fijn helemaal opnieuw beginnen.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_161212054
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 23:40 schreef flipsen het volgende:
Hm

[..]

Omdat ik later misschien die waarde wil aanpassen (piet wordt een jaartje ouder :P) en dat dan ook gelijk voor Robert wil hebben...

Maar ik ben er geloof ik uit, wat mijn denkfout is geweest. Als je een cel met een naam op zijn plekkie laat staan en dus NIET meeneemt in de sorteeropdracht gaat het wel goed als de andere cel naar die naam verwijst. Raar dat ik het altijd anders heb gedacht, maar goed. Ik kan fijn helemaal opnieuw beginnen.
misschien dat een hulpkolom er naast waarin de leeftijden als getallen komen een quick en dirty oplossing is?
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 5 april 2016 @ 23:59:29 #189
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_161212399
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 23:38 schreef qu63 het volgende:

[..]

Dat lijkt mij een geneste aantal(len).als() te worden?
Dat ken ik al niet :@

Er is nu iemand mee bezig die het schijnbaar leuk vindt om er in zijn vrije tijd wat mee te klooien, dus ik wacht even af wat daar uitkomt (en als het een mooi bestand oplevert ga ik eens proberen uit te vogelen wat hij gedaan heeft) :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 6 april 2016 @ 00:00:49 #190
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_161212423
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 23:59 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat ken ik al niet :@

Er is nu iemand mee bezig die het schijnbaar leuk vindt om er in zijn vrije tijd wat mee te klooien, dus ik wacht even af wat daar uitkomt (en als het een mooi bestand oplevert ga ik eens proberen uit te vogelen wat hij gedaan heeft) :)
Keep us posted ;)
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_161234552
Ik zou een werkplanning willen opstellen. Het zou als volgt gaan.

Medewerkers geven hun voorkeuren op wanneer zij willen werken. Elke medewerker zou een eigen werkblad hebben.
Aan de hand van formules zou ik dan de agenda willen samenstellen. Ik denk dat ik hiervoor de ALS ofwel VERT.ZOEKEN -functie nodig heb. Maar het lukt mij niet.

Dus concreet
Dus wie wil bv. zaterdag werken en op welke locatie. Mensen vullen daar in als ze willen werken en de formule zorgt er voor dat bv. Jan en Mieke verschijnen in de werkplanning. Dan kan ik kiezen wie ik daar in plan.
Als Jan locatie A kiest en Mieke locatie B dan is mijn zaterdag gevuld en verschijnt dit automatisch in de werkplanning.

Is dit mogelijk?
Cindy De Vuyst
  woensdag 6 april 2016 @ 21:48:04 #192
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_161236566
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 21:17 schreef einzeinz het volgende:
Ik zou een werkplanning willen opstellen. Het zou als volgt gaan.

Medewerkers geven hun voorkeuren op wanneer zij willen werken. Elke medewerker zou een eigen werkblad hebben.
Aan de hand van formules zou ik dan de agenda willen samenstellen. Ik denk dat ik hiervoor de ALS ofwel VERT.ZOEKEN -functie nodig heb. Maar het lukt mij niet.

Dus concreet
Dus wie wil bv. zaterdag werken en op welke locatie. Mensen vullen daar in als ze willen werken en de formule zorgt er voor dat bv. Jan en Mieke verschijnen in de werkplanning. Dan kan ik kiezen wie ik daar in plan.
Als Jan locatie A kiest en Mieke locatie B dan is mijn zaterdag gevuld en verschijnt dit automatisch in de werkplanning.

Is dit mogelijk?
Wat wil je dat Excel doet als Jan en Mieke allebei op A willen werken?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_161238389
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 21:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wat wil je dat Excel doet als Jan en Mieke allebei op A willen werken?
Als het zou kunnen wil ik dat Excel hier rekening mee houdt en beide namen in de planning zet. Het is pas dan dat ik manueel kan ingrijpen en bv. een tweede keus kan toewijzen aan één van de medewerkers.

Ideaal zou zijn is dat de medewerkers 2 of 3 keuzes kunnen geven. Als er dubbele namen voorkomen dan kan ik bv. 2de keus of zelfs 3de keus manueel gaan toewijzen. Beter nog zou zijn dat Excel dat kan.
Maar 2 namen mogen dus gerust voorkomen in het document.
Cindy De Vuyst
  woensdag 6 april 2016 @ 22:16:03 #194
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_161238487
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 22:14 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Als het zou kunnen wil ik dat Excel hier rekening mee houdt en beide namen in de planning zet. Het is pas dan dat ik manueel kan ingrijpen en bv. een tweede keus kan toewijzen aan één van de medewerkers.

Ideaal zou zijn is dat de medewerkers 2 of 3 keuzes kunnen geven. Als er dubbele namen voorkomen dan kan ik bv. 2de keus of zelfs 3de keus manueel gaan toewijzen.
Dat is op zijn zachtst gezegd ingewikkeld. Ik zeg niet dat het onmogelijk is - maar lastig wordt het wel. Ik moet hier nog even over nadenken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_161239986
Kan het met de ALS-functie, en belangrijker nog. Kan ik met die ALS-functie gegevens ophalen van meerdere werkbladen?

Ik zou bv. kunnen vragen van geef je top 3 per dag in.
Dan maak ik in het eerste werkblad mijn werkplanning.

bv. 06/04/2016
=ALS cel B2 gelijk is aan 1. Dan neem hij die informatie over uit cel A1 (dan komt daar de uren + locatie).

Als ik dan zowel Marc als Mieke en Jan daar een 1 zetten. Dan verschijnt toch al hun naam in het vakje bij 6 april. Dan heb ik 3 namen die ik kan inplannen.
Maar ik kan dan bv. nethetzelfde gaan doen met deze functie ALS en die vermelden onder reserve 1 en reserve 2?

Als ik die geneste functie kan doorvoeren over meerdere werkbladen denk ik dat het wel moet lukken. Tenzij het verticaal zoeken misschien nog net iets verder gaat?
Cindy De Vuyst
  woensdag 6 april 2016 @ 22:41:29 #196
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_161240087
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 22:39 schreef einzeinz het volgende:
Kan het met de ALS-functie, en belangrijker nog. Kan ik met die ALS-functie gegevens ophalen van meerdere werkbladen?

Ik zou bv. kunnen vragen van geef je top 3 per dag in.
Dan maak ik in het eerste werkblad mijn werkplanning.

bv. 06/04/2016
=ALS cel B2 gelijk is aan 1. Dan neem hij die informatie over uit cel A1 (dan komt daar de uren + locatie).

Als ik dan zowel Marc als Mieke en Jan daar een 1 zetten. Dan verschijnt toch al hun naam in het vakje bij 6 april. Dan heb ik 3 namen die ik kan inplannen.
Maar ik kan dan bv. nethetzelfde gaan doen met deze functie ALS en die vermelden onder reserve 1 en reserve 2?

Als ik die geneste functie kan doorvoeren over meerdere werkbladen denk ik dat het wel moet lukken. Tenzij het verticaal zoeken misschien nog net iets verder gaat?
Het probleem is dat Excel niet weet wat hij moet verwachten: 0, 1, 2 of misschien wel 23 enen in vakjes. Wanneer stopt hij met ALSen of ZOEKen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_161240588
Spijtig, het had het opstellen van een werkplanning in ieder geval veel gemakkelijker gemaakt.

Ik zit bovendien met nog een vraag.
Ik heb van sommige mensen hun gegevens nodig, het gaat hierbij om naam, voornaam, adres, geboortedatum, man/vrouw.

Als er zich een kandidaat aanbied heb ik deze gegevens correct nodig zoals op de identiteitskaart. Dit om de fiches correct in orde te hebben. De contactpersonen moeten op heden nog steeds een formulier invullen maar het handschrift is bij sommigen niet altijd duidelijk.
Een makkelijkere en snelle manier is om die gegevens uit te lezen. In het bedrijf hebben we EID-viewer.
Het zou makkelijk zijn om via Visual Basic for Excel deze gegevens op te halen in mijn Excel-bestand. Kan dit? En hoe begin ik er aan?

Bv. Jantje komt solliciteren naar een job, wij hebben zijn gegevens nodig. Via een snelle ID-scan vult hij de gegevens op de correcte plaats in in het document en die bewaren wij. Jantje krijgt na 5 sec. zijn ID-kaart al terug en moet niets invullen.
Wij zijn in orde omdat zijn gegevens correct zijn en rechtstreeks kunnen doorgeven naar andere diensten.

Uiteraard is dit met toestemming van de persoon in kwestie, hij zij moet het formulier ondertekenen.
Cindy De Vuyst
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 8 april 2016 @ 14:40:32 #198
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_161279352
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:31 schreef heywoodu het volgende:
Ik zit met een situatie waarbij ik mijn doel handmatig wel zou kunnen bereiken, maar dat zou me waarschijnlijk een paar maanden kosten en dus wil ik kijken of het ook een soort van automatisch kan. Het gaat over sport, biatlon welteverstaan.

Na elke wedstrijd wordt een dergelijke lijst gepubliceerd;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De kolommen Rank, Bib en eventueel Nat boeien niet zo, het gaat met name om "Name" en "IBU Qualifying Points". Die tabel van de betreffende PDF'jes naar Excel converteren lukt via internet wel, dus dat is het probleem niet, maar dan het volgende:

Van alle wedstrijden op het hoogste niveau en het niveau daaronder (dus veelal niet exact dezelfde deelnemers) worden die lijsten gepubliceerd en die wil ik bijhouden om dan van elke atleet het gemiddelde resultaat te kunnen bepalen. Om nog preciezer te zijn, het gemiddelde met deze criteria:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oftewel, als iemand twee resultaten heeft staan wordt het gemiddelde daarvan x 1.1 gedaan en als iemand 3 of meer resultaten heeft staan wordt het gemiddelde van de beste drie genomen.

Uiteindelijk wil ik dan over de tientallen resultaten van het seizoen een ranglijst hebben van de gemiddelden.

Geen idee of ik het een beetje duidelijk uitgelegd heb :'), maar dit lijkt me wel iets wat mijn eigen Excelpetje te boven gaat _O-

Edit: Ik heb al hulp aangeboden gekregen, dus ik ga even kijken hoe dat uitpakt :)
En met dank aan iemand anders gelukt, in één keer exact zoals ik het wilde _O_

Resultaten worden door de biatlonbond in PDF online gezet, dat is makkelijker naar Excel te converteren. Dat Excel-bestand kan ik dan importeren in de sheet die voor mij gemaakt is en met 1 druk op de knop worden dan alle standen berekend en in een nieuw bestand geopend _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_161319169
Ik ben met iets nieuws bezig.

Ik heb een werkplanning voor het personeel. Gegevens zijn als volgt geranschikt in het werkblad 'werkplanning 2016'

- kolom A staan alle data van 2016
- Rij 1 staat de locatie waar die persoon met werken bv. in winkel 1, 2, 3 of bv. een stad (ik zeg maar wat)
- Rij 2 staan de uren want het personeel kan ofwel een dagdienst hebben, een vroege dienst ofwel een late dienst

Alle cellen (het bereik) zijn de namen van de werknemers. Deze planning wordt geregeld aangepast (dienstwissels) en het is gebeurd dat werknemers zich vergissen of de tabel niet zo goed afgelezen hebben.

Daarom zou ik ook in een nieuw werkblad een werkrooster (per maand) per werknemer willen integreren.
In cel A1 bv. kunnen ze hun naam kiezen uit een keuzelijstje (gegevensvalidatie). Dit werkt maar ik zou vervolgens willen dat Excel ook de data mooi in agenda vorm gaat plaatsen en ook de locatie en het tijdstip vermeld in de cellen.

Is dit mogelijk? Ik ben nu al even aan het zoeken maar ik kan het niet vinden hoe ik die naam aan de juiste informatie kan koppelen.
Het is hoogst waarschijnlijk met VB maar ik zit helaas vast.


Zie dit voorbeeld


De werknemer kiest zijn naam en liefst ook de maand en hij ziet zijn eigen rooster. Zo kan hij/zij dit afdrukken.
Cindy De Vuyst
  zondag 10 april 2016 @ 16:54:27 #200
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_161330358
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 14:40 schreef heywoodu het volgende:

[..]

En met dank aan iemand anders gelukt, in één keer exact zoals ik het wilde _O_

Resultaten worden door de biatlonbond in PDF online gezet, dat is makkelijker naar Excel te converteren. Dat Excel-bestand kan ik dan importeren in de sheet die voor mij gemaakt is en met 1 druk op de knop worden dan alle standen berekend en in een nieuw bestand geopend _O_
Als de code openbaar gemaakt kan worden zou dat fijn zijn *O*
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')