abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 4 april 2016 @ 10:31:24 #181
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_161164106
Ik zit met een situatie waarbij ik mijn doel handmatig wel zou kunnen bereiken, maar dat zou me waarschijnlijk een paar maanden kosten en dus wil ik kijken of het ook een soort van automatisch kan. Het gaat over sport, biatlon welteverstaan.

Na elke wedstrijd wordt een dergelijke lijst gepubliceerd;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De kolommen Rank, Bib en eventueel Nat boeien niet zo, het gaat met name om "Name" en "IBU Qualifying Points". Die tabel van de betreffende PDF'jes naar Excel converteren lukt via internet wel, dus dat is het probleem niet, maar dan het volgende:

Van alle wedstrijden op het hoogste niveau en het niveau daaronder (dus veelal niet exact dezelfde deelnemers) worden die lijsten gepubliceerd en die wil ik bijhouden om dan van elke atleet het gemiddelde resultaat te kunnen bepalen. Om nog preciezer te zijn, het gemiddelde met deze criteria:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oftewel, als iemand twee resultaten heeft staan wordt het gemiddelde daarvan x 1.1 gedaan en als iemand 3 of meer resultaten heeft staan wordt het gemiddelde van de beste drie genomen.

Uiteindelijk wil ik dan over de tientallen resultaten van het seizoen een ranglijst hebben van de gemiddelden.

Geen idee of ik het een beetje duidelijk uitgelegd heb :'), maar dit lijkt me wel iets wat mijn eigen Excelpetje te boven gaat _O-


Edit: Ik heb al hulp aangeboden gekregen, dus ik ga even kijken hoe dat uitpakt :)

[ Bericht 12% gewijzigd door heywoodu op 04-04-2016 10:59:05 ]
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 5 april 2016 @ 23:21:34 #182
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_161211183
Ben er nog niet uit hoor, gesodemieter :( Heel simpel voorbeeld:

Piet 24
Klaas 19
Henk 17
Robert 24
Mike 22

Simpel, kolom A de namen, kolom B de leeftijden. Omdat Robert even oud is als Piet verwijs ik in cel B4 naar B1.

Selecteer ik nu de rijen 1 tm5 en doe een sorteeractie op naam, dan krijg ik dit:
Henk 17
Klaas 19
Mike 22
Piet 24
Robert 19

Dat klopt toch niet :?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 5 april 2016 @ 23:34:21 #183
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_161211635
Kennelijk ben ik gek, op de PC van mijn vrouw gebeurt hetzelfde. Maar dat betekent dus dat je nooit naar cellen kan verwijzen voor een waarde en daarna een sorteeropdracht kan uitvoeren :? Dat had toch te maken met het selecteren van een celbereik of juist het selecteren van de complete rij?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_161211727
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 23:21 schreef flipsen het volgende:
Ben er nog niet uit hoor, gesodemieter :( Heel simpel voorbeeld:

Piet 24
Klaas 19
Henk 17
Robert 24
Mike 22

Simpel, kolom A de namen, kolom B de leeftijden. Omdat Robert even oud is als Piet verwijs ik in cel B4 naar B1.

Selecteer ik nu de rijen 1 tm5 en doe een sorteeractie op naam, dan krijg ik dit:
Henk 17
Klaas 19
Mike 22
Piet 24
Robert 19

Dat klopt toch niet :?
Hij neemt de leeftijd dan die er 4 boven staat(waarom weet niemand maar logica is niet altijd logisch met zulke verwijzingen), waarom zou je de leeftijd van Robert in eerste instantie al een verwijzing maken ipv hard er 24 neer te zetten?
  dinsdag 5 april 2016 @ 23:38:39 #185
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_161211774
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:31 schreef heywoodu het volgende:
Ik zit met een situatie waarbij ik mijn doel handmatig wel zou kunnen bereiken, maar dat zou me waarschijnlijk een paar maanden kosten en dus wil ik kijken of het ook een soort van automatisch kan. Het gaat over sport, biatlon welteverstaan.

Na elke wedstrijd wordt een dergelijke lijst gepubliceerd;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De kolommen Rank, Bib en eventueel Nat boeien niet zo, het gaat met name om "Name" en "IBU Qualifying Points". Die tabel van de betreffende PDF'jes naar Excel converteren lukt via internet wel, dus dat is het probleem niet, maar dan het volgende:

Van alle wedstrijden op het hoogste niveau en het niveau daaronder (dus veelal niet exact dezelfde deelnemers) worden die lijsten gepubliceerd en die wil ik bijhouden om dan van elke atleet het gemiddelde resultaat te kunnen bepalen. Om nog preciezer te zijn, het gemiddelde met deze criteria:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oftewel, als iemand twee resultaten heeft staan wordt het gemiddelde daarvan x 1.1 gedaan en als iemand 3 of meer resultaten heeft staan wordt het gemiddelde van de beste drie genomen.

Uiteindelijk wil ik dan over de tientallen resultaten van het seizoen een ranglijst hebben van de gemiddelden.

Geen idee of ik het een beetje duidelijk uitgelegd heb :'), maar dit lijkt me wel iets wat mijn eigen Excelpetje te boven gaat _O-

Edit: Ik heb al hulp aangeboden gekregen, dus ik ga even kijken hoe dat uitpakt :)
Dat lijkt mij een geneste aantal(len).als() te worden?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  dinsdag 5 april 2016 @ 23:40:12 #186
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_161211815
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 12:40 schreef flipsen het volgende:
Maar ik heb dit probleem eerder nooit gehad volgens mij :? Schematisch:

SHEET1:
A B
a 1
b 2

SHEET2:
A B
a Verwijzing naar sheet1!B1
b Verwijzing naar sheet1!B2

Als ik nu in sheet1 de rijen selecteer, sorteer op kolom B op volgorde van hoog naar laag (waarmee het dus b 2 en a 1 wordt), dan zou in sheet2 toch gewoon de juiste waardes moeten worden gegeven? Ofwel cel A1 gewoon "a" en cel B1 moet dan nu verwijzen naar sheet1!B2 ipv B1.

Ofwel, verwijzingen in sheet2 moeten automatisch worden aangepast als de volgorde in sheet1 door een sorteeropdracht verandert...
Helpt dit? http://stackoverflow.com/(...)ss-when-sorting-list
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  dinsdag 5 april 2016 @ 23:40:34 #187
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_161211824
Hm
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 23:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hij neemt de leeftijd dan die er 4 boven staat(waarom weet niemand maar logica is niet altijd logisch met zulke verwijzingen), waarom zou je de leeftijd van Robert in eerste instantie al een verwijzing maken ipv hard er 24 neer te zetten?
Omdat ik later misschien die waarde wil aanpassen (piet wordt een jaartje ouder :P) en dat dan ook gelijk voor Robert wil hebben...

Maar ik ben er geloof ik uit, wat mijn denkfout is geweest. Als je een cel met een naam op zijn plekkie laat staan en dus NIET meeneemt in de sorteeropdracht gaat het wel goed als de andere cel naar die naam verwijst. Raar dat ik het altijd anders heb gedacht, maar goed. Ik kan fijn helemaal opnieuw beginnen.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_161212054
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 23:40 schreef flipsen het volgende:
Hm

[..]

Omdat ik later misschien die waarde wil aanpassen (piet wordt een jaartje ouder :P) en dat dan ook gelijk voor Robert wil hebben...

Maar ik ben er geloof ik uit, wat mijn denkfout is geweest. Als je een cel met een naam op zijn plekkie laat staan en dus NIET meeneemt in de sorteeropdracht gaat het wel goed als de andere cel naar die naam verwijst. Raar dat ik het altijd anders heb gedacht, maar goed. Ik kan fijn helemaal opnieuw beginnen.
misschien dat een hulpkolom er naast waarin de leeftijden als getallen komen een quick en dirty oplossing is?
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 5 april 2016 @ 23:59:29 #189
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_161212399
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 23:38 schreef qu63 het volgende:

[..]

Dat lijkt mij een geneste aantal(len).als() te worden?
Dat ken ik al niet :@

Er is nu iemand mee bezig die het schijnbaar leuk vindt om er in zijn vrije tijd wat mee te klooien, dus ik wacht even af wat daar uitkomt (en als het een mooi bestand oplevert ga ik eens proberen uit te vogelen wat hij gedaan heeft) :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 6 april 2016 @ 00:00:49 #190
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_161212423
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 23:59 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat ken ik al niet :@

Er is nu iemand mee bezig die het schijnbaar leuk vindt om er in zijn vrije tijd wat mee te klooien, dus ik wacht even af wat daar uitkomt (en als het een mooi bestand oplevert ga ik eens proberen uit te vogelen wat hij gedaan heeft) :)
Keep us posted ;)
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_161234552
Ik zou een werkplanning willen opstellen. Het zou als volgt gaan.

Medewerkers geven hun voorkeuren op wanneer zij willen werken. Elke medewerker zou een eigen werkblad hebben.
Aan de hand van formules zou ik dan de agenda willen samenstellen. Ik denk dat ik hiervoor de ALS ofwel VERT.ZOEKEN -functie nodig heb. Maar het lukt mij niet.

Dus concreet
Dus wie wil bv. zaterdag werken en op welke locatie. Mensen vullen daar in als ze willen werken en de formule zorgt er voor dat bv. Jan en Mieke verschijnen in de werkplanning. Dan kan ik kiezen wie ik daar in plan.
Als Jan locatie A kiest en Mieke locatie B dan is mijn zaterdag gevuld en verschijnt dit automatisch in de werkplanning.

Is dit mogelijk?
Cindy De Vuyst
  woensdag 6 april 2016 @ 21:48:04 #192
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_161236566
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 21:17 schreef einzeinz het volgende:
Ik zou een werkplanning willen opstellen. Het zou als volgt gaan.

Medewerkers geven hun voorkeuren op wanneer zij willen werken. Elke medewerker zou een eigen werkblad hebben.
Aan de hand van formules zou ik dan de agenda willen samenstellen. Ik denk dat ik hiervoor de ALS ofwel VERT.ZOEKEN -functie nodig heb. Maar het lukt mij niet.

Dus concreet
Dus wie wil bv. zaterdag werken en op welke locatie. Mensen vullen daar in als ze willen werken en de formule zorgt er voor dat bv. Jan en Mieke verschijnen in de werkplanning. Dan kan ik kiezen wie ik daar in plan.
Als Jan locatie A kiest en Mieke locatie B dan is mijn zaterdag gevuld en verschijnt dit automatisch in de werkplanning.

Is dit mogelijk?
Wat wil je dat Excel doet als Jan en Mieke allebei op A willen werken?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_161238389
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 21:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wat wil je dat Excel doet als Jan en Mieke allebei op A willen werken?
Als het zou kunnen wil ik dat Excel hier rekening mee houdt en beide namen in de planning zet. Het is pas dan dat ik manueel kan ingrijpen en bv. een tweede keus kan toewijzen aan één van de medewerkers.

Ideaal zou zijn is dat de medewerkers 2 of 3 keuzes kunnen geven. Als er dubbele namen voorkomen dan kan ik bv. 2de keus of zelfs 3de keus manueel gaan toewijzen. Beter nog zou zijn dat Excel dat kan.
Maar 2 namen mogen dus gerust voorkomen in het document.
Cindy De Vuyst
  woensdag 6 april 2016 @ 22:16:03 #194
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_161238487
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 22:14 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Als het zou kunnen wil ik dat Excel hier rekening mee houdt en beide namen in de planning zet. Het is pas dan dat ik manueel kan ingrijpen en bv. een tweede keus kan toewijzen aan één van de medewerkers.

Ideaal zou zijn is dat de medewerkers 2 of 3 keuzes kunnen geven. Als er dubbele namen voorkomen dan kan ik bv. 2de keus of zelfs 3de keus manueel gaan toewijzen.
Dat is op zijn zachtst gezegd ingewikkeld. Ik zeg niet dat het onmogelijk is - maar lastig wordt het wel. Ik moet hier nog even over nadenken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_161239986
Kan het met de ALS-functie, en belangrijker nog. Kan ik met die ALS-functie gegevens ophalen van meerdere werkbladen?

Ik zou bv. kunnen vragen van geef je top 3 per dag in.
Dan maak ik in het eerste werkblad mijn werkplanning.

bv. 06/04/2016
=ALS cel B2 gelijk is aan 1. Dan neem hij die informatie over uit cel A1 (dan komt daar de uren + locatie).

Als ik dan zowel Marc als Mieke en Jan daar een 1 zetten. Dan verschijnt toch al hun naam in het vakje bij 6 april. Dan heb ik 3 namen die ik kan inplannen.
Maar ik kan dan bv. nethetzelfde gaan doen met deze functie ALS en die vermelden onder reserve 1 en reserve 2?

Als ik die geneste functie kan doorvoeren over meerdere werkbladen denk ik dat het wel moet lukken. Tenzij het verticaal zoeken misschien nog net iets verder gaat?
Cindy De Vuyst
  woensdag 6 april 2016 @ 22:41:29 #196
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_161240087
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 22:39 schreef einzeinz het volgende:
Kan het met de ALS-functie, en belangrijker nog. Kan ik met die ALS-functie gegevens ophalen van meerdere werkbladen?

Ik zou bv. kunnen vragen van geef je top 3 per dag in.
Dan maak ik in het eerste werkblad mijn werkplanning.

bv. 06/04/2016
=ALS cel B2 gelijk is aan 1. Dan neem hij die informatie over uit cel A1 (dan komt daar de uren + locatie).

Als ik dan zowel Marc als Mieke en Jan daar een 1 zetten. Dan verschijnt toch al hun naam in het vakje bij 6 april. Dan heb ik 3 namen die ik kan inplannen.
Maar ik kan dan bv. nethetzelfde gaan doen met deze functie ALS en die vermelden onder reserve 1 en reserve 2?

Als ik die geneste functie kan doorvoeren over meerdere werkbladen denk ik dat het wel moet lukken. Tenzij het verticaal zoeken misschien nog net iets verder gaat?
Het probleem is dat Excel niet weet wat hij moet verwachten: 0, 1, 2 of misschien wel 23 enen in vakjes. Wanneer stopt hij met ALSen of ZOEKen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_161240588
Spijtig, het had het opstellen van een werkplanning in ieder geval veel gemakkelijker gemaakt.

Ik zit bovendien met nog een vraag.
Ik heb van sommige mensen hun gegevens nodig, het gaat hierbij om naam, voornaam, adres, geboortedatum, man/vrouw.

Als er zich een kandidaat aanbied heb ik deze gegevens correct nodig zoals op de identiteitskaart. Dit om de fiches correct in orde te hebben. De contactpersonen moeten op heden nog steeds een formulier invullen maar het handschrift is bij sommigen niet altijd duidelijk.
Een makkelijkere en snelle manier is om die gegevens uit te lezen. In het bedrijf hebben we EID-viewer.
Het zou makkelijk zijn om via Visual Basic for Excel deze gegevens op te halen in mijn Excel-bestand. Kan dit? En hoe begin ik er aan?

Bv. Jantje komt solliciteren naar een job, wij hebben zijn gegevens nodig. Via een snelle ID-scan vult hij de gegevens op de correcte plaats in in het document en die bewaren wij. Jantje krijgt na 5 sec. zijn ID-kaart al terug en moet niets invullen.
Wij zijn in orde omdat zijn gegevens correct zijn en rechtstreeks kunnen doorgeven naar andere diensten.

Uiteraard is dit met toestemming van de persoon in kwestie, hij zij moet het formulier ondertekenen.
Cindy De Vuyst
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 8 april 2016 @ 14:40:32 #198
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_161279352
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:31 schreef heywoodu het volgende:
Ik zit met een situatie waarbij ik mijn doel handmatig wel zou kunnen bereiken, maar dat zou me waarschijnlijk een paar maanden kosten en dus wil ik kijken of het ook een soort van automatisch kan. Het gaat over sport, biatlon welteverstaan.

Na elke wedstrijd wordt een dergelijke lijst gepubliceerd;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De kolommen Rank, Bib en eventueel Nat boeien niet zo, het gaat met name om "Name" en "IBU Qualifying Points". Die tabel van de betreffende PDF'jes naar Excel converteren lukt via internet wel, dus dat is het probleem niet, maar dan het volgende:

Van alle wedstrijden op het hoogste niveau en het niveau daaronder (dus veelal niet exact dezelfde deelnemers) worden die lijsten gepubliceerd en die wil ik bijhouden om dan van elke atleet het gemiddelde resultaat te kunnen bepalen. Om nog preciezer te zijn, het gemiddelde met deze criteria:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oftewel, als iemand twee resultaten heeft staan wordt het gemiddelde daarvan x 1.1 gedaan en als iemand 3 of meer resultaten heeft staan wordt het gemiddelde van de beste drie genomen.

Uiteindelijk wil ik dan over de tientallen resultaten van het seizoen een ranglijst hebben van de gemiddelden.

Geen idee of ik het een beetje duidelijk uitgelegd heb :'), maar dit lijkt me wel iets wat mijn eigen Excelpetje te boven gaat _O-

Edit: Ik heb al hulp aangeboden gekregen, dus ik ga even kijken hoe dat uitpakt :)
En met dank aan iemand anders gelukt, in één keer exact zoals ik het wilde _O_

Resultaten worden door de biatlonbond in PDF online gezet, dat is makkelijker naar Excel te converteren. Dat Excel-bestand kan ik dan importeren in de sheet die voor mij gemaakt is en met 1 druk op de knop worden dan alle standen berekend en in een nieuw bestand geopend _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_161319169
Ik ben met iets nieuws bezig.

Ik heb een werkplanning voor het personeel. Gegevens zijn als volgt geranschikt in het werkblad 'werkplanning 2016'

- kolom A staan alle data van 2016
- Rij 1 staat de locatie waar die persoon met werken bv. in winkel 1, 2, 3 of bv. een stad (ik zeg maar wat)
- Rij 2 staan de uren want het personeel kan ofwel een dagdienst hebben, een vroege dienst ofwel een late dienst

Alle cellen (het bereik) zijn de namen van de werknemers. Deze planning wordt geregeld aangepast (dienstwissels) en het is gebeurd dat werknemers zich vergissen of de tabel niet zo goed afgelezen hebben.

Daarom zou ik ook in een nieuw werkblad een werkrooster (per maand) per werknemer willen integreren.
In cel A1 bv. kunnen ze hun naam kiezen uit een keuzelijstje (gegevensvalidatie). Dit werkt maar ik zou vervolgens willen dat Excel ook de data mooi in agenda vorm gaat plaatsen en ook de locatie en het tijdstip vermeld in de cellen.

Is dit mogelijk? Ik ben nu al even aan het zoeken maar ik kan het niet vinden hoe ik die naam aan de juiste informatie kan koppelen.
Het is hoogst waarschijnlijk met VB maar ik zit helaas vast.


Zie dit voorbeeld


De werknemer kiest zijn naam en liefst ook de maand en hij ziet zijn eigen rooster. Zo kan hij/zij dit afdrukken.
Cindy De Vuyst
  zondag 10 april 2016 @ 16:54:27 #200
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_161330358
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 14:40 schreef heywoodu het volgende:

[..]

En met dank aan iemand anders gelukt, in één keer exact zoals ik het wilde _O_

Resultaten worden door de biatlonbond in PDF online gezet, dat is makkelijker naar Excel te converteren. Dat Excel-bestand kan ik dan importeren in de sheet die voor mij gemaakt is en met 1 druk op de knop worden dan alle standen berekend en in een nieuw bestand geopend _O_
Als de code openbaar gemaakt kan worden zou dat fijn zijn *O*
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  zondag 10 april 2016 @ 16:56:45 #201
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_161330433
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 00:17 schreef einzeinz het volgende:
Ik ben met iets nieuws bezig.

Ik heb een werkplanning voor het personeel. Gegevens zijn als volgt geranschikt in het werkblad 'werkplanning 2016'

- kolom A staan alle data van 2016
- Rij 1 staat de locatie waar die persoon met werken bv. in winkel 1, 2, 3 of bv. een stad (ik zeg maar wat)
- Rij 2 staan de uren want het personeel kan ofwel een dagdienst hebben, een vroege dienst ofwel een late dienst

Alle cellen (het bereik) zijn de namen van de werknemers. Deze planning wordt geregeld aangepast (dienstwissels) en het is gebeurd dat werknemers zich vergissen of de tabel niet zo goed afgelezen hebben.

Daarom zou ik ook in een nieuw werkblad een werkrooster (per maand) per werknemer willen integreren.
In cel A1 bv. kunnen ze hun naam kiezen uit een keuzelijstje (gegevensvalidatie). Dit werkt maar ik zou vervolgens willen dat Excel ook de data mooi in agenda vorm gaat plaatsen en ook de locatie en het tijdstip vermeld in de cellen.

Is dit mogelijk? Ik ben nu al even aan het zoeken maar ik kan het niet vinden hoe ik die naam aan de juiste informatie kan koppelen.
Het is hoogst waarschijnlijk met VB maar ik zit helaas vast.

Zie dit voorbeeld
[ afbeelding ]

De werknemer kiest zijn naam en liefst ook de maand en hij ziet zijn eigen rooster. Zo kan hij/zij dit afdrukken.
Je kan de hele kalender maken en volgooien met vert.zoeken() formules. Als je het wil krijgen zoals in jouw screenshot ben je (of iig ik) langer bezig met het mooi maken dan het werkend te krijgen :D
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 10 april 2016 @ 17:08:02 #202
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_161330795
quote:
14s.gif Op zondag 10 april 2016 16:54 schreef qu63 het volgende:

[..]

Als de code openbaar gemaakt kan worden zou dat fijn zijn *O*
Ik zal het hem even vragen :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 10 april 2016 @ 17:35:01 #203
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_161331393
quote:
14s.gif Op zondag 10 april 2016 16:54 schreef qu63 het volgende:

[..]

Als de code openbaar gemaakt kan worden zou dat fijn zijn *O*
https://www.dropbox.com/s(...)ZwHX_KEA3eyewMa?dl=0

IBU Points Template is het bestand dat de lijst uiteindelijk creeėrt, ik heb er even de resultaten van twee willekeurige wedstrijden van afgelopen seizoen bij gezet. Die kunnen geļmporteerd worden, juiste jaar invullen, juiste trimester invullen (1 in het geval van de twee bijgevoegde resultaten) en op "Standings" klikken :)

Degene die het gemaakt heeft zei er bij dat het niet perfect of professioneel is of iets dergelijks, maar voor mij doet het exact wat het moet doen dus dat boeit me niet zo :Y
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 10 april 2016 @ 18:18:36 #204
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_161332164
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 17:35 schreef heywoodu het volgende:

[..]

https://www.dropbox.com/s(...)ZwHX_KEA3eyewMa?dl=0

IBU Points Template is het bestand dat de lijst uiteindelijk creeėrt, ik heb er even de resultaten van twee willekeurige wedstrijden van afgelopen seizoen bij gezet. Die kunnen geļmporteerd worden, juiste jaar invullen, juiste trimester invullen (1 in het geval van de twee bijgevoegde resultaten) en op "Standings" klikken :)

Degene die het gemaakt heeft zei er bij dat het niet perfect of professioneel is of iets dergelijks, maar voor mij doet het exact wat het moet doen dus dat boeit me niet zo :Y
If it works, it works! Thanks voor t delen :s)
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_161401416
Sorry dat ik jullie terug stoor.

Ik zou graag hebben, dat als ik een postcode typ in Excel, hij automatisch de gemeente gaat geven. Is daar een goeie tutorial voor?
Het zijn zowel alle Nederlandse als Belgische postcodes (aangezien onze klanten uit beide landen komen).
Uiteraard is het ook zo dat er soms dubbele postcodes zijn waarbij meerdere gemeenten zijn. Het zou leuk zijn mocht er dan een keuzelijstje zijn.
Cindy De Vuyst
pi_161403746
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:00 schreef einzeinz het volgende:
Sorry dat ik jullie terug stoor.

Ik zou graag hebben, dat als ik een postcode typ in Excel, hij automatisch de gemeente gaat geven. Is daar een goeie tutorial voor?
Het zijn zowel alle Nederlandse als Belgische postcodes (aangezien onze klanten uit beide landen komen).
Uiteraard is het ook zo dat er soms dubbele postcodes zijn waarbij meerdere gemeenten zijn. Het zou leuk zijn mocht er dan een keuzelijstje zijn.
Met verticaal zoeken in een tabel waar de postcodes en plaatsnamen in staan?
pi_161441642
Beste iedereen,

Ik wil graag een formule om een prognose te maken van het aantal uren dat ik in een jaar met iets bezig ben.Oftewel:

Kolom 1 Kolom 2 Kolom 3
Activiteit 1 1 januari 3 uur
Activiteit 2 7 januari 1 uur
Activiteit 3 10 januari 2 uur

Totaal: 6 uur

Prognose jaartotaal: 6 uur/10 dagen*365 *

Maar dan een formule die ook werkt als ik een 4e activiteit invul.

Alvast bedankt voor het meedenken!
  vrijdag 15 april 2016 @ 11:40:18 #208
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_161442382
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 10:56 schreef superZjozz het volgende:
Beste iedereen,

Ik wil graag een formule om een prognose te maken van het aantal uren dat ik in een jaar met iets bezig ben.Oftewel:

Kolom 1 Kolom 2 Kolom 3
Activiteit 1 1 januari 3 uur
Activiteit 2 7 januari 1 uur
Activiteit 3 10 januari 2 uur

Totaal: 6 uur

Prognose jaartotaal: 6 uur/10 dagen*365 *

Maar dan een formule die ook werkt als ik een 4e activiteit invul.

Alvast bedankt voor het meedenken!
=som(Kolom3)/(max(Kolom2)-min(Kolom2))*365.25
Als de precieze dag nog belangrijk is voor je voorspelling, moet je richting lineaire regressie kijken, maar dan komen er een hoop assupties bij kijken waar je over na moet denken.
  Boks-Chick woensdag 20 april 2016 @ 22:51:56 #209
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_161590327
-laaamaaaa, al opgelost _O- -
lolwut
pi_161723475
Ik ben bezig met een csv genereren uit een Excel file. Dat lukt helemaal zoals gewenst, op 1 ding na.

De applicatie waarin de csv vervolgens ingelezen wordt, geeft een foutmelding op de laatste regel van de csv en na enig onderzoek blijkt het volgende te gebeuren.

Het opslaan als csv gaat helemaal goed, maar als ik vervolgens de csv in Notepad bekijk, is er altijd een Enter zichtbaar na het laatste item uit de laatste rij, en de applicatie ziet dat blijkbaar als nieuwe regel. Er staat verder geen data in die regel, dus ook geen scheidingstekens o.i.d.

Als ik in Notepad die Enter backspace naar de laatste regel en het bestand weer opsla, pakt de applicatie de csv wel.

De vraag is natuurlijk, hoe kan ik voorkomen dat deze loze Enter toegevoegd wordt. Ik heb al uitgebreid lopen googelen maar kan niks vinden, line breaks e.d. blijken vaker een probleem bij andersom proces (vanuit een csv een excel file genereren).

Verder ook al vanalles geprobeerd in Excel zelf:
-bv alle lege rijen onder mijn data eerst deleten en dan pas opslaan
-idem maar dan ook nog de range selecteren en dan opslaan
-idem maar dan de gegenereerde data eerst naar een nieuw werkblad kopiėren en dan opslaan

helpt allemaal niet. Iemand nog een idee daarover?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')