SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De kolommen Rank, Bib en eventueel Nat boeien niet zo, het gaat met name om "Name" en "IBU Qualifying Points". Die tabel van de betreffende PDF'jes naar Excel converteren lukt via internet wel, dus dat is het probleem niet, maar dan het volgende:
Van alle wedstrijden op het hoogste niveau en het niveau daaronder (dus veelal niet exact dezelfde deelnemers) worden die lijsten gepubliceerd en die wil ik bijhouden om dan van elke atleet het gemiddelde resultaat te kunnen bepalen. Om nog preciezer te zijn, het gemiddelde met deze criteria:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oftewel, als iemand twee resultaten heeft staan wordt het gemiddelde daarvan x 1.1 gedaan en als iemand 3 of meer resultaten heeft staan wordt het gemiddelde van de beste drie genomen.
Uiteindelijk wil ik dan over de tientallen resultaten van het seizoen een ranglijst hebben van de gemiddelden.
Geen idee of ik het een beetje duidelijk uitgelegd heb, maar dit lijkt me wel iets wat mijn eigen Excelpetje te boven gaat
Edit: Ik heb al hulp aangeboden gekregen, dus ik ga even kijken hoe dat uitpakt
[ Bericht 12% gewijzigd door heywoodu op 04-04-2016 10:59:05 ]Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Hij neemt de leeftijd dan die er 4 boven staat(waarom weet niemand maar logica is niet altijd logisch met zulke verwijzingen), waarom zou je de leeftijd van Robert in eerste instantie al een verwijzing maken ipv hard er 24 neer te zetten?quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:21 schreef flipsen het volgende:
Ben er nog niet uit hoor, gesodemieterHeel simpel voorbeeld:
Piet 24
Klaas 19
Henk 17
Robert 24
Mike 22
Simpel, kolom A de namen, kolom B de leeftijden. Omdat Robert even oud is als Piet verwijs ik in cel B4 naar B1.
Selecteer ik nu de rijen 1 tm5 en doe een sorteeractie op naam, dan krijg ik dit:
Henk 17
Klaas 19
Mike 22
Piet 24
Robert 19
Dat klopt toch niet
quote:Op maandag 4 april 2016 10:31 schreef heywoodu het volgende:
Ik zit met een situatie waarbij ik mijn doel handmatig wel zou kunnen bereiken, maar dat zou me waarschijnlijk een paar maanden kosten en dus wil ik kijken of het ook een soort van automatisch kan. Het gaat over sport, biatlon welteverstaan.
Na elke wedstrijd wordt een dergelijke lijst gepubliceerd;SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De kolommen Rank, Bib en eventueel Nat boeien niet zo, het gaat met name om "Name" en "IBU Qualifying Points". Die tabel van de betreffende PDF'jes naar Excel converteren lukt via internet wel, dus dat is het probleem niet, maar dan het volgende:
Van alle wedstrijden op het hoogste niveau en het niveau daaronder (dus veelal niet exact dezelfde deelnemers) worden die lijsten gepubliceerd en die wil ik bijhouden om dan van elke atleet het gemiddelde resultaat te kunnen bepalen. Om nog preciezer te zijn, het gemiddelde met deze criteria:Dat lijkt mij een geneste aantal(len).als() te worden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oftewel, als iemand twee resultaten heeft staan wordt het gemiddelde daarvan x 1.1 gedaan en als iemand 3 of meer resultaten heeft staan wordt het gemiddelde van de beste drie genomen.
Uiteindelijk wil ik dan over de tientallen resultaten van het seizoen een ranglijst hebben van de gemiddelden.
Geen idee of ik het een beetje duidelijk uitgelegd heb, maar dit lijkt me wel iets wat mijn eigen Excelpetje te boven gaat
Edit: Ik heb al hulp aangeboden gekregen, dus ik ga even kijken hoe dat uitpakt
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
Helpt dit? http://stackoverflow.com/(...)ss-when-sorting-listquote:Op donderdag 31 maart 2016 12:40 schreef flipsen het volgende:
Maar ik heb dit probleem eerder nooit gehad volgens mijSchematisch:
SHEET1:
A B
a 1
b 2
SHEET2:
A B
a Verwijzing naar sheet1!B1
b Verwijzing naar sheet1!B2
Als ik nu in sheet1 de rijen selecteer, sorteer op kolom B op volgorde van hoog naar laag (waarmee het dus b 2 en a 1 wordt), dan zou in sheet2 toch gewoon de juiste waardes moeten worden gegeven? Ofwel cel A1 gewoon "a" en cel B1 moet dan nu verwijzen naar sheet1!B2 ipv B1.
Ofwel, verwijzingen in sheet2 moeten automatisch worden aangepast als de volgorde in sheet1 door een sorteeropdracht verandert...
Omdat ik later misschien die waarde wil aanpassen (piet wordt een jaartje ouderquote:Op dinsdag 5 april 2016 23:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hij neemt de leeftijd dan die er 4 boven staat(waarom weet niemand maar logica is niet altijd logisch met zulke verwijzingen), waarom zou je de leeftijd van Robert in eerste instantie al een verwijzing maken ipv hard er 24 neer te zetten?
misschien dat een hulpkolom er naast waarin de leeftijden als getallen komen een quick en dirty oplossing is?quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:40 schreef flipsen het volgende:
Hm
[..]
Omdat ik later misschien die waarde wil aanpassen (piet wordt een jaartje ouder) en dat dan ook gelijk voor Robert wil hebben...
Maar ik ben er geloof ik uit, wat mijn denkfout is geweest. Als je een cel met een naam op zijn plekkie laat staan en dus NIET meeneemt in de sorteeropdracht gaat het wel goed als de andere cel naar die naam verwijst. Raar dat ik het altijd anders heb gedacht, maar goed. Ik kan fijn helemaal opnieuw beginnen.
Dat ken ik al nietquote:Op dinsdag 5 april 2016 23:38 schreef qu63 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij een geneste aantal(len).als() te worden?
Keep us postedquote:Op dinsdag 5 april 2016 23:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat ken ik al niet
Er is nu iemand mee bezig die het schijnbaar leuk vindt om er in zijn vrije tijd wat mee te klooien, dus ik wacht even af wat daar uitkomt (en als het een mooi bestand oplevert ga ik eens proberen uit te vogelen wat hij gedaan heeft)
Wat wil je dat Excel doet als Jan en Mieke allebei op A willen werken?quote:Op woensdag 6 april 2016 21:17 schreef einzeinz het volgende:
Ik zou een werkplanning willen opstellen. Het zou als volgt gaan.
Medewerkers geven hun voorkeuren op wanneer zij willen werken. Elke medewerker zou een eigen werkblad hebben.
Aan de hand van formules zou ik dan de agenda willen samenstellen. Ik denk dat ik hiervoor de ALS ofwel VERT.ZOEKEN -functie nodig heb. Maar het lukt mij niet.
Dus concreet
Dus wie wil bv. zaterdag werken en op welke locatie. Mensen vullen daar in als ze willen werken en de formule zorgt er voor dat bv. Jan en Mieke verschijnen in de werkplanning. Dan kan ik kiezen wie ik daar in plan.
Als Jan locatie A kiest en Mieke locatie B dan is mijn zaterdag gevuld en verschijnt dit automatisch in de werkplanning.
Is dit mogelijk?
Als het zou kunnen wil ik dat Excel hier rekening mee houdt en beide namen in de planning zet. Het is pas dan dat ik manueel kan ingrijpen en bv. een tweede keus kan toewijzen aan één van de medewerkers.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat wil je dat Excel doet als Jan en Mieke allebei op A willen werken?
Dat is op zijn zachtst gezegd ingewikkeld. Ik zeg niet dat het onmogelijk is - maar lastig wordt het wel. Ik moet hier nog even over nadenken.quote:Op woensdag 6 april 2016 22:14 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Als het zou kunnen wil ik dat Excel hier rekening mee houdt en beide namen in de planning zet. Het is pas dan dat ik manueel kan ingrijpen en bv. een tweede keus kan toewijzen aan één van de medewerkers.
Ideaal zou zijn is dat de medewerkers 2 of 3 keuzes kunnen geven. Als er dubbele namen voorkomen dan kan ik bv. 2de keus of zelfs 3de keus manueel gaan toewijzen.
Het probleem is dat Excel niet weet wat hij moet verwachten: 0, 1, 2 of misschien wel 23 enen in vakjes. Wanneer stopt hij met ALSen of ZOEKen?quote:Op woensdag 6 april 2016 22:39 schreef einzeinz het volgende:
Kan het met de ALS-functie, en belangrijker nog. Kan ik met die ALS-functie gegevens ophalen van meerdere werkbladen?
Ik zou bv. kunnen vragen van geef je top 3 per dag in.
Dan maak ik in het eerste werkblad mijn werkplanning.
bv. 06/04/2016
=ALS cel B2 gelijk is aan 1. Dan neem hij die informatie over uit cel A1 (dan komt daar de uren + locatie).
Als ik dan zowel Marc als Mieke en Jan daar een 1 zetten. Dan verschijnt toch al hun naam in het vakje bij 6 april. Dan heb ik 3 namen die ik kan inplannen.
Maar ik kan dan bv. nethetzelfde gaan doen met deze functie ALS en die vermelden onder reserve 1 en reserve 2?
Als ik die geneste functie kan doorvoeren over meerdere werkbladen denk ik dat het wel moet lukken. Tenzij het verticaal zoeken misschien nog net iets verder gaat?
quote:Op maandag 4 april 2016 10:31 schreef heywoodu het volgende:
Ik zit met een situatie waarbij ik mijn doel handmatig wel zou kunnen bereiken, maar dat zou me waarschijnlijk een paar maanden kosten en dus wil ik kijken of het ook een soort van automatisch kan. Het gaat over sport, biatlon welteverstaan.
Na elke wedstrijd wordt een dergelijke lijst gepubliceerd;SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De kolommen Rank, Bib en eventueel Nat boeien niet zo, het gaat met name om "Name" en "IBU Qualifying Points". Die tabel van de betreffende PDF'jes naar Excel converteren lukt via internet wel, dus dat is het probleem niet, maar dan het volgende:
Van alle wedstrijden op het hoogste niveau en het niveau daaronder (dus veelal niet exact dezelfde deelnemers) worden die lijsten gepubliceerd en die wil ik bijhouden om dan van elke atleet het gemiddelde resultaat te kunnen bepalen. Om nog preciezer te zijn, het gemiddelde met deze criteria:En met dank aan iemand anders gelukt, in één keer exact zoals ik het wildeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oftewel, als iemand twee resultaten heeft staan wordt het gemiddelde daarvan x 1.1 gedaan en als iemand 3 of meer resultaten heeft staan wordt het gemiddelde van de beste drie genomen.
Uiteindelijk wil ik dan over de tientallen resultaten van het seizoen een ranglijst hebben van de gemiddelden.
Geen idee of ik het een beetje duidelijk uitgelegd heb, maar dit lijkt me wel iets wat mijn eigen Excelpetje te boven gaat
Edit: Ik heb al hulp aangeboden gekregen, dus ik ga even kijken hoe dat uitpakt![]()
Resultaten worden door de biatlonbond in PDF online gezet, dat is makkelijker naar Excel te converteren. Dat Excel-bestand kan ik dan importeren in de sheet die voor mij gemaakt is en met 1 druk op de knop worden dan alle standen berekend en in een nieuw bestand geopend
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Als de code openbaar gemaakt kan worden zou dat fijn zijnquote:Op vrijdag 8 april 2016 14:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En met dank aan iemand anders gelukt, in één keer exact zoals ik het wilde
Resultaten worden door de biatlonbond in PDF online gezet, dat is makkelijker naar Excel te converteren. Dat Excel-bestand kan ik dan importeren in de sheet die voor mij gemaakt is en met 1 druk op de knop worden dan alle standen berekend en in een nieuw bestand geopend
Je kan de hele kalender maken en volgooien met vert.zoeken() formules. Als je het wil krijgen zoals in jouw screenshot ben je (of iig ik) langer bezig met het mooi maken dan het werkend te krijgenquote:Op zondag 10 april 2016 00:17 schreef einzeinz het volgende:
Ik ben met iets nieuws bezig.
Ik heb een werkplanning voor het personeel. Gegevens zijn als volgt geranschikt in het werkblad 'werkplanning 2016'
- kolom A staan alle data van 2016
- Rij 1 staat de locatie waar die persoon met werken bv. in winkel 1, 2, 3 of bv. een stad (ik zeg maar wat)
- Rij 2 staan de uren want het personeel kan ofwel een dagdienst hebben, een vroege dienst ofwel een late dienst
Alle cellen (het bereik) zijn de namen van de werknemers. Deze planning wordt geregeld aangepast (dienstwissels) en het is gebeurd dat werknemers zich vergissen of de tabel niet zo goed afgelezen hebben.
Daarom zou ik ook in een nieuw werkblad een werkrooster (per maand) per werknemer willen integreren.
In cel A1 bv. kunnen ze hun naam kiezen uit een keuzelijstje (gegevensvalidatie). Dit werkt maar ik zou vervolgens willen dat Excel ook de data mooi in agenda vorm gaat plaatsen en ook de locatie en het tijdstip vermeld in de cellen.
Is dit mogelijk? Ik ben nu al even aan het zoeken maar ik kan het niet vinden hoe ik die naam aan de juiste informatie kan koppelen.
Het is hoogst waarschijnlijk met VB maar ik zit helaas vast.
Zie dit voorbeeld
[ afbeelding ]
De werknemer kiest zijn naam en liefst ook de maand en hij ziet zijn eigen rooster. Zo kan hij/zij dit afdrukken.
Ik zal het hem even vragenquote:Op zondag 10 april 2016 16:54 schreef qu63 het volgende:
[..]
Als de code openbaar gemaakt kan worden zou dat fijn zijn
https://www.dropbox.com/s(...)ZwHX_KEA3eyewMa?dl=0quote:Op zondag 10 april 2016 16:54 schreef qu63 het volgende:
[..]
Als de code openbaar gemaakt kan worden zou dat fijn zijn
If it works, it works! Thanks voor t delenquote:Op zondag 10 april 2016 17:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
https://www.dropbox.com/s(...)ZwHX_KEA3eyewMa?dl=0
IBU Points Template is het bestand dat de lijst uiteindelijk creeėrt, ik heb er even de resultaten van twee willekeurige wedstrijden van afgelopen seizoen bij gezet. Die kunnen geļmporteerd worden, juiste jaar invullen, juiste trimester invullen (1 in het geval van de twee bijgevoegde resultaten) en op "Standings" klikken
Degene die het gemaakt heeft zei er bij dat het niet perfect of professioneel is of iets dergelijks, maar voor mij doet het exact wat het moet doen dus dat boeit me niet zo
Met verticaal zoeken in een tabel waar de postcodes en plaatsnamen in staan?quote:Op woensdag 13 april 2016 16:00 schreef einzeinz het volgende:
Sorry dat ik jullie terug stoor.
Ik zou graag hebben, dat als ik een postcode typ in Excel, hij automatisch de gemeente gaat geven. Is daar een goeie tutorial voor?
Het zijn zowel alle Nederlandse als Belgische postcodes (aangezien onze klanten uit beide landen komen).
Uiteraard is het ook zo dat er soms dubbele postcodes zijn waarbij meerdere gemeenten zijn. Het zou leuk zijn mocht er dan een keuzelijstje zijn.
=som(Kolom3)/(max(Kolom2)-min(Kolom2))*365.25quote:Op vrijdag 15 april 2016 10:56 schreef superZjozz het volgende:
Beste iedereen,
Ik wil graag een formule om een prognose te maken van het aantal uren dat ik in een jaar met iets bezig ben.Oftewel:
Kolom 1 Kolom 2 Kolom 3
Activiteit 1 1 januari 3 uur
Activiteit 2 7 januari 1 uur
Activiteit 3 10 januari 2 uur
Totaal: 6 uur
Prognose jaartotaal: 6 uur/10 dagen*365 *
Maar dan een formule die ook werkt als ik een 4e activiteit invul.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |