rechtsklikken op blad -> blad verplaatsen of kopieërenquote:Op vrijdag 29 januari 2016 18:26 schreef Nieuwschierig het volgende:
Is het mogelijk om een excel sheet1 rechtstreeks te "opslaan als" sheet2 in een ander excelbestand?
hoezo alle vier uit laten voeren? de uitput aan elkaar plakken? optellen? sowieso worden B3 (en ik neem aan B5) al in resp A3 en A5 meegenomen. maw: Wat wil je precies?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 16:28 schreef Puckzzz het volgende:
Ben ik weer, het vorige probleem is opgelost ;-)
Ik heb 4 cellen waarin een lange IF(AND) formule staat. Nu wil ik deze formules in een andere cel uit laten voeren.
De formules staan in Cel A3, B3 en A5 en B5.
A3 en B3 horen bij elkaar omdat je maar een beperkt aantal IF formules in een string kunt zetten, daarom verwijst het laatste argument naar B3 waar het vervolg van de IF formules staat.:
A3:
=IF(AND($D:$D>$M$17;$D:$D<$M$18);"January-15";IF(AND($D:$D>$M$19;$D:$D<$M$20);"February-15";IF(AND($D:$D>$M$21;$D:$D<$M$22);"March-15";IF(AND($D:$D>$M$23;$D:$D<$M$24);"April-15";IF(AND($D:$D>$M$25;$D:$D<$M$26);"May-15";IF(AND($D:$D>$M$27;$D:$D<$M$28);"June-15";IF(AND($D:$D>$M$29;$D:$D<$M$30);"July-15";$B$3)))))))
B3:
=IF(AND($D:$D>$M$31;$D:$D<$M$32);"August-15";IF(AND($D:$D>$M$33;$D:$D<$M$34);"September-15";IF(AND($D:$D>$M$35;$D:$D<$M$36);"October-15";IF(AND($D:$D>$M$37;$D:$D<$M$38);"November-15";IF(AND($D:$D>$M$39;$D:$D<$M$40);"December-15";"0")))))
En zo heb ik eenzelfde set voor 2014 verwijzingen.
Nu wil ik dus in een hele andere cel deze formules (alle 4) uit laten voeren door te verwijzen naar de cellen A3-B3-A5-B5.
Hoe doe ik dat?
Het geval is dat er een excelbestand uit SAP getrokken wordt.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 18:41 schreef ralfie het volgende:
[..]
rechtsklikken op blad -> blad verplaatsen of kopieëren
Of wil je het echt met één knop?
Ja klopt, feitelijk hoeft ie alleen A3 en A5 uit te voeren.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 19:00 schreef ralfie het volgende:
[..]
hoezo alle vier uit laten voeren? de uitput aan elkaar plakken? optellen? sowieso worden B3 (en ik neem aan B5) al in resp A3 en A5 meegenomen. maw: Wat wil je precies?
Het wordt inderdaad een draak van een ding zo. Ik heb je een dm gestuurd.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 20:18 schreef sylvesterrr het volgende:
Het is onzin dat je datum niet als datum wordt beschouwd omdat het het resultaat van een formule is. De waarde is simpelweg geen datum... Als je een voorbeeldbestand kan plaatsen (desnoods via dm), dan kunnen we ernaar kijken. Je maakt het echt onnodig moeilijk voor jezelf.
quote:Op vrijdag 29 januari 2016 20:04 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ja klopt, feitelijk hoeft ie alleen A3 en A5 uit te voeren.
Het zit lastig in elkaar.
Ik heb een sheet met daarin data (datums) die hij via een Index/Match formule uit een ander tabblad haalt. Zodoende ziet hij in mijn sheet de datum niet als datum want daar zit een formule in die cel.
Dus heb ik er een kolom naast gezet met daarin dezelfde datums maar dan met een tekst celopmaak zodat het een 5-cijferig getal is. Daarna heb ik dus bovenstaande formule gemaakt zodat op basis van 'groter dan XXXXX en kleiner dan XXXXX dan is het "January" een maand aan het getal ontleend kan worden. Vervolgens weer een kolom ernaast met de bovenstaande formule maar dan per cel helemaal naar beneden getrokken.
Dit doe ik omdat ik een overzicht van het type en bedrag per maand in een overzicht/grafiek moet zetten.
[ afbeelding ]
edit: het punt is dus even dat er data van 2014, 2015 en 2016 in de lijst staan. Ik wil dus de formules 1 keer maken een dan in de cel enkel refereren naar de formules dmv A3, A5 (en A6 voor 2016 maar die komt nog) zodat ik zelf niet in de gaten hoef te houden waar 2014 ophoudt en 2015 begint. Ik moet dit namelijk voor verschillende lijsten (veel!) doen met allemaal andere ingangsdata.Dus 1 formule die alles omvat zou het beste zijn.
Daarnaast kun je met Month() en Year() gewoon een maand en jaartal uit je seriele data trekken. Heb je heel geen groter dan/kleiner dan voor nodig.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 20:28 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Het wordt inderdaad een draak van een ding zo. Ik heb je een dm gestuurd.
Tekst naar kolommen en dan de spatie als scheidingsteken aanvinken?quote:Op maandag 1 februari 2016 13:20 schreef Bart het volgende:
Ik heb een lijst met getallen, als platte tekst (uit een pdf):
07860002 35 4 4
Dit is slechts één regel uit het document, maar het gehele document bestaat uit ruim duizend regels met op elke regel verschillende getallen.
Als ik dit in Excel copy-paste, dan komt één regel in zijn geheel in één cel te staan. Ik wil dat elk getal op een regel in een eigen cel komt te staan (deze regel dus in vier cellen):
07860002 | 35 | 4 | 4
Weet iemand hoe ik dit makkelijk kan voor elkaar kan krijgen? Het doel is getal 2 en 3 met elkaar te vermenigvuldigen en dan de uitkomst van alle regels bij elkaar op te tellen.
De paste eerst uitvoeren in een teksteditor dan opslaan als *.txt bestand en vervolgens bij importeren spatie als scheidingsteken aanvinken?quote:Op maandag 1 februari 2016 13:20 schreef Bart het volgende:
Ik heb een lijst met getallen, als platte tekst (uit een pdf):
07860002 35 4 4
Dit is slechts één regel uit het document, maar het gehele document bestaat uit ruim duizend regels met op elke regel verschillende getallen.
Als ik dit in Excel copy-paste, dan komt één regel in zijn geheel in één cel te staan. Ik wil dat elk getal op een regel in een eigen cel komt te staan (deze regel dus in vier cellen):
07860002 | 35 | 4 | 4
Weet iemand hoe ik dit makkelijk kan voor elkaar kan krijgen? Het doel is getal 2 en 3 met elkaar te vermenigvuldigen en dan de uitkomst van alle regels bij elkaar op te tellen.
Top, dit werkt perfect! Dank, ook aan Jannekequote:Op maandag 1 februari 2016 13:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De paste eerst uitvoeren in een teksteditor dan opslaan als *.txt bestand en vervolgens bij importeren spatie als scheidingsteken aanvinken?
Tegenwoordig? Ik werkte daar al mee toen de toetsenborden nog van hout waren.quote:Op maandag 1 februari 2016 13:48 schreef Basp1 het volgende:
de janneke methode werkt nog sneller maar daarvan wist ik niet eens dat het ook zo mogelijk was tegenwoordig.
Dat moet dan nog uit de tijd van lotus123 geweest zijn daar zat het echt nog niet in.quote:Op maandag 1 februari 2016 13:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tegenwoordig? Ik werkte daar al mee toen de toetsenborden nog van hout waren.
Nee, dat denk ik niet inderdaad.quote:Op maandag 1 februari 2016 13:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat moet dan nog uit de tijd van lotus123 geweest zijn daar zat het echt nog niet in.
Ik kende het alleen uit de import tekst versie dat je het scheidingsteken kon opgeven, sterker nog vroeger kon je ergens bij de CSV import dat instellen. Terwijl de afkorting CSV juist stond voor comma separated values.quote:Op maandag 1 februari 2016 14:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet inderdaad.
Maar in Excel zit het echt al lang op die manier. Jaren geleden gebruikte ik dit al op het werk om financiële rapporten in te lezen in Excel.
Dit is een a-politieke site.quote:Op woensdag 10 februari 2016 16:54 schreef Holy_Goat het volgende:
Ik zou wel mocros willen programmeren
quote:Op woensdag 10 februari 2016 17:53 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Dit is een a-politieke site.
Liever geen politieke of discriminerende opmerkingen.
Daar zijn al genoeg andere sites voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |