Berekenen toevallig op handmatig ingesteld?quote:Op woensdag 30 december 2015 23:31 schreef Sokz het volgende:
Sluit het bestand nu en dan springt hij wel opeens op de juiste waardes. Start ik het weer op, zijn die eerste 5 cellen goed maar kan ze vervolgens weer niet door kopieeren ineens. :p
Of schermupdates uit?quote:Op woensdag 30 december 2015 23:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Berekenen toevallig op handmatig ingesteld?
Je kunt overigens dubbelklikken op het blokje rechts beneden.quote:Op woensdag 30 december 2015 23:28 schreef Sokz het volgende:
Ik zie het even niet.Copy Trek T8 omlaag welke een functie =R8/R12 basic stuf. Hij kopieert de input/formule wel maar output blijft constant? Heb dit normaal nooit en geen idee wat ik veranderd heb.
[ afbeelding ]
Dit was hetquote:Op woensdag 30 december 2015 23:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Berekenen toevallig op handmatig ingesteld?
ty, scheelt weer.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 11:56 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Je kunt overigens dubbelklikken op het blokje rechts beneden.
Dan hoef je niet naar beneden te "trekken".
Hij stopt dan boven de eerstvolgende lege cel in de kolom direct links.
Dit toont ook weer het belang aan van een "goed gevulde" database, zonder lege cellen.
Ook leuk als je op de te copiëren cel "Zondag" hebt staan of "Januari". Dan telt ie gewoon de weekdagen of maanden verder. Best leuk om te zien....quote:Op zaterdag 2 januari 2016 19:36 schreef Sokz het volgende:
[..]
Dit was hetGeen idee hoe dat opeens verandert is. Thanks!
[..]
ty, scheelt weer.
Alleen jammer dat het lastig is om in een beweging een lijst met alle eersten van de maand te maken.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 19:58 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ook leuk als je op de te copiëren cel "Zondag" hebt staan of "Januari". Dan telt ie gewoon de weekdagen of maanden verder. Best leuk om te zien....
Dan moet je 2 cellen boven elkaar selecteren.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 19:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Alleen jammer dat het lastig is om in een beweging een lijst met alle eersten van de maand te maken.
Verrek.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 20:10 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Dan moet je 2 cellen boven elkaar selecteren.
Bv kolom A is gevuld met tekst van rij 1 t/m 43.
Op b1 staat 1-1-2016
Op b2 staat 1-2-2016
Selecteer het blok B1:B2
Ga op het vierkantje rechts beneden B2 staan met je cursor.
En dubbelklik.
Je hebt B1 t/m B43 gevuld t/m 1-7-2019
Het lukt ook met op B1 de tekst "Rij 1", op b2 de tekst "rij 2" en als je door copieert krijg je rij 3, rij 4 rij 5 etc.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 20:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Verrek.
Vroeger werkte dat niet, dan telde hij gewoon 31 dagen verder. Daarna gewoon nooit meer uitgeprobeerd
kolom erbijquote:Op zondag 3 januari 2016 12:24 schreef Goddelijker het volgende:
Ik heb even een 'dingetje' waar ik niet uit kom.
Ik heb één 'overzicht-Excel-bestand' waarin ik informatie (getallen) haal uit een aantal andere Excel-bestanden. Alleen nu wil ik hier de modus van bereken.
Wanneer er geen getal in één van de andere Excel-bestanden is ingevuld, komt er in het overzicht #N/B te staan. Maar ik wil dat hij alleen de modus van de getallen neemt en niet van de #N/B.
Dus wanneer de getallen zijn:
1
1
2
2
2
3
3
#N/B
#N/B
#N/B
#N/B
Moet de modus dus 2 worden en niet #N/B.
Maar ik kom er niet helemaal uit hoe ik dit het beste kan doen? Dmv ALS?
http://www.makeuseof.com/(...)contents-in-windows/quote:Op woensdag 6 januari 2016 09:43 schreef mrPanerai het volgende:
Hoort hier wel niet maar mss weet iemand hier het antwoord wel.
Ik heb een map met daarin een berg Excel bestanden, hoe kan ik een lijst afdrukken met de namen van alle bestanden die in die map zitten?
thx
Bedankt voor het meedenken.quote:[b]Op woensdag 6 januari 2016 10:10
[..]
http://www.makeuseof.com/(...)contents-in-windows/
Is dit een manier die het oplost?
Misschien dat je in plaats van een celkleur aan te wijzen hier 1 t/m7 in zet voor de dag en dan deze dmv voorwaardelijke opmaak opmaakt?quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:10 schreef De-Hamster het volgende:
Ik heb nog een vraag over Excel,
Ik heb een jaarkalender, waarin ik verschillende data wil opvullen met een kleur. Daarna wil ik heel simpel dat hij voor mij telt hoeveel dagen kleur A hebben en hoeveel kleur B hebben. Hoe doe ik dat?
Ik heb de engelstalige.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:53 schreef Saekerhett het volgende:
Stel dat ik een kolom heb met verschillende datums erin, is het dan mogelijk om met een formule in een andere kolom deze datums automatisch te sorteren?
Dus zeg maar, kolom A is dit:
28-02-2014
19-02-2015
28-02-2014
01-09-2014
07-12-2015
19-02-2015
01-01-2015
11-11-2015
Kan ik dan met een formule kolom B er zo uit laten zien?
28-02-2014
28-02-2014
01-09-2014
01-01-2015
19-02-2015
19-02-2015
11-11-2015
07-12-2015
Precies: Want dit is het paard achter de wagen spannen. Want je wil een bepaalde dag een bepaalde status meegeven en aan de hand daarvan geef je de cel een kleur. Voor een goede database die wellicht later ook implementeerbaar is voor andere software moet je die status in een aparte kolom aangeven. En dan kun je natuurlijk via "voorwaardelijke bestandsopmaak" de dag een kleur geven.quote:Op woensdag 6 januari 2016 21:17 schreef qu63 het volgende:
[..]
Misschien dat je in plaats van een celkleur aan te wijzen hier 1 t/m7 in zet voor de dag en dan deze dmv voorwaardelijke opmaak opmaakt?
Dit werkt perfect, thxquote:Op maandag 11 januari 2016 18:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ik heb de engelstalige.
Als volgt:
stel de eerste kolom zit in kolom F
Zet in kolom I: 1 t/m 8 naar beneden
Zet in cel j1: =SMALL(F:F,I1)
Copieer J1 naar J2 t/m J7
Small is in het Nederlands kleinste
Wat ik in zo'n geval doe is: een nieuwe kolom A "inserten".quote:Op dinsdag 12 januari 2016 23:25 schreef einschtein het volgende:
Hoi.
Ik heb een vraag en ik weet niet of het mogelijk is. Ik heb een gigantische lijst met data waar ik een gedeelte van wil verwijderen en een gedeelte wil behouden.
Het enige wat ik wil behouden, is dat de rij ná de blanke rij behouden wordt. Is dat uberhaupt mogelijk?
Dat volgt ik niet helemaal...quote:Op woensdag 13 januari 2016 00:55 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Wat ik in zo'n geval doe is: een nieuwe kolom A "inserten".
Met als koptitel: Rang
A2 wordt dan 1, a3 wordt 2 etc. copiëren naar beneden.
Dan kun je de hele database op alle willekeurige kolommen sorteren, terwijl je altijd de volgorde houdt dankzij de kolom "Rang".
Je kunt dan dus de lege cellen isoleren en via "verwijderen rij" er tussen weg halen.
Na het opschonen even de volgorde weer terug naar "Rang", en dan kan de kolom "Rang" (kolom A dus) na bewezen diensten weer worden verwijderd, en je hebt een opgeschoonde database.
Als alleen elke rij na een blanke rij behouden moet blijven moet je een kolom toevoegen.
Stel cel A30 is leeg, en dus moet rij 31 behouden blijven.
Dan zet je op bv K31: =isleeg(a30)*1
En de cel K31 copieer je naar K2 t/m K heel veel.....
Dan (niet vergeten!!!). Ga je kolom K "bevriezen". Copiëren en Plakken Speciaal Waarden.
Zodat ie geen formule blijft maar gewoon het getal (0 of 1) op dat moment.
En dan kun je in combinatie met de Rang-kolom de kolom K sorteren en gooi je alle rijen met 0-waarden eruit.
dubbelklikken op een bewuste cel....quote:Op dinsdag 19 januari 2016 10:11 schreef KaBuf het volgende:
Is het mogelijk om in een PIVOT te zien waar de brondata van deze PIVOT vandaan komt?
(Dus tabblad x, cellen A1 : Z500)
Edit: laat maar, collega heeft het al gevonden
Nee ik wilde echt weten waar de PIVOT zijn data vandaan haalt. Ik had wel een onderliggende tab data, maar wist niet of alles werd meegenomen. En aangezien er veel filters op de PIVOT stonden, kon ik geen snelle aansluiting vanuit de totalen maken.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 11:54 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
dubbelklikken op een bewuste cel....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |