Zo is het precies!quote:Op zondag 13 december 2015 15:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Hoe het nu dus gaat is dat een voorbereider een groot poststuk heeft voor bijvoorbeeld nummer 3, en dan van voor naar achter door het segment heenbladert (laten we zeggen dat het segment van 1-25 loopt, oneven), en zodra hij post voor 3 tegenkomt, het grote poststuk ervoor knalt. Dus de tijdswinst is dan dat hij op dat moment niet hoeft door te bladeren tot het LAATSTE poststuk voor nummer 3. Ware het niet dat hij vervolgens een poststuk voor nr 5 moet tussenzetten, zodat hij alsnog moet doorbladeren. Uiteindelijk is er dus geen tijdswinst, alleen bij de post voor nr 1, want daar hoeft nu niet voor gebladerd te worden. Daar staat tegenover dat voor de post voor nr 25 wel weer gebladerd moet worden, terwijl wie de grote post achteraan zet in dit geval natuurlijk de post voor 25 gewoon gelijk helemaal ACHTERAAN het segment plaatst.
Mijn ervaring is dan toch anders. Weliswaar dacht ik van tevoren dat het nauwelijks tijd zou schelen, maar in de praktijk ben ik er achter gekomen dat het toch wel degelijk veel sneller werkt om niet meer piramide te zetten. Als ik gewoon alle stomme regeltjes opvolg qua voorbereiden, ja, dan haal ik de normtijden bijna altijd wel (op de piekdagen althans, op de daldagen is het volstrekt onmogelijk om het te halen), vaak zelfs nog wel tijd over, als ik wel de grote stukken allemaal netjes achteraan zet haal ik die tijden niet.quote:Op zondag 13 december 2015 15:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar dat is dus onzin. Mijn ervaring is dat het helemaal niet sneller werkt. Wat postbodes vroeger deden, het echte "piramidezetten", dat was inderdaad tijdrovend, dus ik begrijp wel dat dat niet meer mag. Maar dat hield dan ook in dat je echt ALLES op volgorde van grootte zette. Dus echt: klein kerstkaartje, iets groter kerstkaartje, A5-envelop, Microgids, A4 envelop. Dat heb ik ook nooit gedaan, (zelfs toen het nog wel de gangbare praktijk was). Ik deed wel altijd de grote stukken achteraan, maar ik ging niet de grote en kleine stukken ook nog eens onderling op volgorde van grootte zetten.
Hoe het nu dus gaat is dat een voorbereider een groot poststuk heeft voor bijvoorbeeld nummer 3, en dan van voor naar achter door het segment heenbladert (laten we zeggen dat het segment van 1-25 loopt, oneven), en zodra hij post voor 3 tegenkomt, het grote poststuk ervoor knalt. Dus de tijdswinst is dan dat hij op dat moment niet hoeft door te bladeren tot het LAATSTE poststuk voor nummer 3. Ware het niet dat hij vervolgens een poststuk voor nr 5 moet tussenzetten, zodat hij alsnog moet doorbladeren. Uiteindelijk is er dus geen tijdswinst, alleen bij de post voor nr 1, want daar hoeft nu niet voor gebladerd te worden. Daar staat tegenover dat voor de post voor nr 25 wel weer gebladerd moet worden, terwijl wie de grote post achteraan zet in dit geval natuurlijk de post voor 25 gewoon gelijk helemaal ACHTERAAN het segment plaatst.
Als ze nou echt tijd willen besparen binnen, laat ze dan die stomme karretjes met bakdragers afschaffen. Nu zitten mensen constant te draaien om weer de volgende 2 (of meer) segmenten in het blok te zetten, terwijl je het beste gewoon gelijk de complete inhoud van je rode bak in het segment kunt zetten. Geen onnodig gedraai meer op je stoel, en dat stomme kutkarretje waar je constant je schenen tegen stoot en die het bovendien nagenoeg onmogelijk maken voor de postverdeler om nog met containers door het pad te lopen kunnen dan met het oud ijzer mee.
Nee hoor, dat kan je gewoon direct zien. Tenminste, normaliter. Het is MijnWerk hè.quote:Op zondag 13 december 2015 16:02 schreef VixenFromHell het volgende:
Even vraagje... was het nu zo dat als je extra tijd hebt doorgegeven in mijn werk, dat je het daarna niet meer kunt zien als je weer op die dienst klikt? Tot het goed of afgekeurd is? Staat me iets van bij dat dat zo was. Had vrijdag tijd doorgegeven, ook de tekst eronder gekregen dat het doorgevoerd was, maar ik kan het dus niet meer zien. Meestal is het vrij snel goedgekeurd (of afgekeurd....) en dan hoef ik het niet meer te checken![]()
Hm, ik heb dit al eerder gehad.. dat ik dus wel een bevestiging kreeg dat het opgeslagen was, maar dat het achteraf niet meer te zien wasquote:Op zondag 13 december 2015 17:16 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee hoor, dat kan je gewoon direct zien. Tenminste, normaliter. Het is MijnWerk hè.
't Is altijd opgeslagen, alleen is de weergave niet altijd goed.quote:Op zondag 13 december 2015 18:09 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Hm, ik heb dit al eerder gehad.. dat ik dus wel een bevestiging kreeg dat het opgeslagen was, maar dat het achteraf niet meer te zien wasweet niet meer of het toen uiteindelijk toch goedgekomen was of niet....
Het is pas te zien als iemand (admi of TC) het verwerkt heeft, tenminste bij mij. Misschien lopen ze wat achter, van afgelopen vrijdag is bij mij ook nog niks bijgeboekt. En je kunt dus ook niet controleren of het wel is doorgekomen, behalve de melding direct na het invullen (dat het is opgeslagen). Het ging om ruim anderhalf uur, dus ik houd het in de gatenquote:Op zondag 13 december 2015 18:09 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Hm, ik heb dit al eerder gehad.. dat ik dus wel een bevestiging kreeg dat het opgeslagen was, maar dat het achteraf niet meer te zien wasweet niet meer of het toen uiteindelijk toch goedgekomen was of niet....
Het werkt letterlijk voor geen meterquote:Op zondag 13 december 2015 18:13 schreef VixenFromHell het volgende:
Het is iig duidelijk dat Mijn Werk toch nog regelmatig faalt
Waar zou die tijdswinst dan vandaan moeten komen? Als je nu het plaatwerk VOOR het EERSTE betreffende nummer zet wat je tegenkomt ipv Na het LAATSTE, dan zet je uiteraard alle daaropvolgende stukken plaatwerk op dezelfde plek, omdat je dan markeringen hebt. Dan krijg je dus in feite een omgekeerde piramide. Je kunt natuurlijk ook van achteren naar voren door de machinepost heen bladeren, en als je dan de dikke post laat vallen zodra je het juiste nummer tegenkomt, dan zit de grote post dus alsnog ACHTER de kleine post. Ergo: Het maakt geen ene reet uit wat je doet, het ene kan gewoon niet sneller zijn dan het andere.quote:Op zondag 13 december 2015 17:11 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dan toch anders. Weliswaar dacht ik van tevoren dat het nauwelijks tijd zou schelen, maar in de praktijk ben ik er achter gekomen dat het toch wel degelijk veel sneller werkt om niet meer piramide te zetten.
Nou, je laat het spul allemaal vallen zodra je het goede nummer ziet he, dus niet al het plaatwerk komt bij elkaar voor 1 nummer, het kan best groot, klein, klein, groot, klein zijn voor 1 nummer, en tja, dat gaat dus blijkbaar toch sneller, niet alleen bij mij, ook bij de andere collega's, terwijl we er op zich toch best sceptisch over waren in het begin.quote:Op zondag 13 december 2015 23:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Waar zou die tijdswinst dan vandaan moeten komen? Als je nu het plaatwerk VOOR het EERSTE betreffende nummer zet wat je tegenkomt ipv Na het LAATSTE, dan zet je uiteraard alle daaropvolgende stukken plaatwerk op dezelfde plek, omdat je dan markeringen hebt. Dan krijg je dus in feite een omgekeerde piramide. Je kunt natuurlijk ook van achteren naar voren door de machinepost heen bladeren, en als je dan de dikke post laat vallen zodra je het juiste nummer tegenkomt, dan zit de grote post dus alsnog ACHTER de kleine post. Ergo: Het maakt geen ene reet uit wat je doet, het ene kan gewoon niet sneller zijn dan het andere.
In ons team zijn uitgerekend degenen die wel piramidezetten (ook al is dat in feite geen piramidezetten, zie eerdere uitleg) juist de snelsten. Alleen een paar slome duikelaars zetten volgens de officiële methode, juist omdat ze hopen hierdoor sneller te zijn, maar tevergeefs.
Bij het bezorgen werkt het ook veel fijner met de grote post achteraan, want dan fungeert het in feite als een dienblaadje voor de kleinere post, zodat je het hele zaakje in 1 vloeiende beweging naar binnen kan schuiven. Bij smalle busjes kan je dan ook nog heel handig het grote poststuk om de kleine heenvouwen, hiermee de klep openwippen, en presto, zo naar binnen schuiven.
Maar op het moment dat je 1 stuk plaatwerk voor bijv. nummer 3 tussen de HSM-post hebt gezet, dan zet je toch gelijk alle andere grote poststukken voor dat adres op exact diezelfde plek? Want je hebt dan met dat eerste stuk een soort bladwijzer gemaakt, zodat je weet dat daar nummer 3 zit, dus dan hoef je toch helemaal niet meer heen en weer te bladeren?quote:Op zondag 13 december 2015 23:47 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou, je laat het spul allemaal vallen zodra je het goede nummer ziet he, dus niet al het plaatwerk komt bij elkaar voor 1 nummer, het kan best groot, klein, klein, groot, klein zijn voor 1 nummer, en tja, dat gaat dus blijkbaar toch sneller, niet alleen bij mij, ook bij de andere collega's, terwijl we er op zich toch best sceptisch over waren in het begin.
Hier gaat het altijd handmatig en dus met vertraging het lijkt me aannemelijk dat ze wat achter lopen met de oranje vakjes. Voor deze week staan ook de oude basistijden nog op het rooster (ipv de zomertijden), maak me geen zorgen of dat morgen wordt bijgewerkt. En ik wacht even met TC een mailtje sturen, want die gaat dan antwoorden op zijn vrije dag (eigen verantwoordelijkheid maar je moet een beetje op ze passenquote:Op maandag 14 december 2015 05:07 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
Qua extratijd in MijnWerk: ik geef het hier al een paar keer aan dat je er op moet letten om dat het op dit moment niet goed werkt, je ook het vakje goed/afgekeurd niet krijgt te zien en dat je TC dit handmatig moet bijwerken, maar dit in MijnWerk niet zichtbaar is en je er zelf op moet opletten. (vraag hier van een bevestiging van je TC dat je extra/minder tijd hebt doorgegeven).
Minder tijd doet de TC op voorhand al invullen en vreemd genoeg zie je dat wel
Soms wel, soms niet, tja, ik kan het ook niet uitleggen, want ik dacht precies zoals jou toen ik het nog niet deed (kan niet sneller gaan want juist door die grote stukken achteraan te zetten zie je veel sneller waar het stuk moet) maar het gaat dus wel degelijk sneller, en niet alleen bij mij.quote:Op maandag 14 december 2015 09:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar op het moment dat je 1 stuk plaatwerk voor bijv. nummer 3 tussen de HSM-post hebt gezet, dan zet je toch gelijk alle andere grote poststukken voor dat adres op exact diezelfde plek? Want je hebt dan met dat eerste stuk een soort bladwijzer gemaakt, zodat je weet dat daar nummer 3 zit, dus dan hoef je toch helemaal niet meer heen en weer te bladeren?
Geloof me, ik heb het geprobeerd om alles door elkaar te knallen, maar het werkte, in elk geval bij mij en mijn collega's echt niet sneller. Het leidt alleen maar tot slordigheidsfouten, zowel binnen als buiten, en irritatie bij de postbezorger.quote:Op maandag 14 december 2015 09:39 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Soms wel, soms niet, tja, ik kan het ook niet uitleggen, want ik dacht precies zoals jou toen ik het nog niet deed (kan niet sneller gaan want juist door die grote stukken achteraan te zetten zie je veel sneller waar het stuk moet) maar het gaat dus wel degelijk sneller, en niet alleen bij mij.
Klopt, behalve dat het natuurlijk veel fijner bezorgt (ook al kijk je elk poststuk na) geeft het ook een goed gevoel dat iemand er zijn/haar best op heeft gedaan, als je zo'n kunstwerkje van een bundel in je hand hebtquote:Op maandag 14 december 2015 10:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Geloof me, ik heb het geprobeerd om alles door elkaar te knallen, maar het werkte, in elk geval bij mij en mijn collega's echt niet sneller. Het leidt alleen maar tot slordigheidsfouten, zowel binnen als buiten, en irritatie bij de postbezorger.
Nou ja, dan hebben we andere ervaringen dus. Ik heb geen klachten gekregen over meer fouten gelukkig en ik heb er met bezorgen ook weinig last van.quote:Op maandag 14 december 2015 10:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Geloof me, ik heb het geprobeerd om alles door elkaar te knallen, maar het werkte, in elk geval bij mij en mijn collega's echt niet sneller. Het leidt alleen maar tot slordigheidsfouten, zowel binnen als buiten, en irritatie bij de postbezorger.
tja, maar als mensen dat "kunstwerkje" in hun eigen tijd moeten maken liggen de zaken toch wat anders. Gewerkte tijd is wel betaalde tijd, maar alleen als je volgens hun regeltjes werkt en niet uitzonderlijk traag bent.quote:Op maandag 14 december 2015 10:19 schreef zombo het volgende:
[..]
Klopt, behalve dat het natuurlijk veel fijner bezorgt (ook al kijk je elk poststuk na) geeft het ook een goed gevoel dat iemand er zijn/haar best op heeft gedaan, als je zo'n kunstwerkje van een bundel in je hand hebtDan maar een paar seconden langer op de post wachten
Hier speelt dat het misgaat al een week of 2. De TC heeft zelf verzocht om elke dag je gewerkte tijd door te geven. Dit is aangepast maar niet zichtbaar op MijnWerk.quote:Op maandag 14 december 2015 09:29 schreef zombo het volgende:
[..]
Hier gaat het altijd handmatig en dus met vertraging het lijkt me aannemelijk dat ze wat achter lopen met de oranje vakjes. Voor deze week staan ook de oude basistijden nog op het rooster (ipv de zomertijden), maak me geen zorgen of dat morgen wordt bijgewerkt. En ik wacht even met TC een mailtje sturen, want die gaat dan antwoorden op zijn vrije dag (eigen verantwoordelijkheid maar je moet een beetje op ze passen), terwijl het best tot dinsdag kan wachten. Als ik hem echt nodig heb hoor ik niks, maar dat is een ander verhaal.
Mee eens.quote:Op maandag 14 december 2015 10:19 schreef zombo het volgende:
[..]
Klopt, behalve dat het natuurlijk veel fijner bezorgt (ook al kijk je elk poststuk na) geeft het ook een goed gevoel dat iemand er zijn/haar best op heeft gedaan, als je zo'n kunstwerkje van een bundel in je hand hebtDan maar een paar seconden langer op de post wachten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |