abonnement Unibet Coolblue
pi_159548767
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 18:28 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik slik ook 30 en 40mg en bij mij heeft het dik tot in de vijfde maand geduurd voor een beetje resultaat en de ergste acne weg. Nu al maanden hetzelfde qua uiterlijk maar rode vlekken nog volop. Ik gebruik wel crèmes want anders is mijn gezicht kurkdroog met veel schilfers. Dat lijkt mij niet de bedoeling... Je huid hoort altijd een beetje vet te zijn.
Thanks! Ik moet 8 maanden slikken dus heb nog even gelukkig. Tsja misschien wel een dagcreme gaan gebruiken. Ben ook een beetje bang met het gebruik van make up.. Doe jij dat? Ik liever wel maar besef me ook dat het beter is zonder en ik me er overheen moet zetten. Verder geen last van erge bijwerkingen (naast de droge lippen en een beetje vermoeidheid)
pi_159548847
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 18:34 schreef sophie123 het volgende:

[..]

Thanks! Ik moet 8 maanden slikken dus heb nog even gelukkig. Tsja misschien wel een dagcreme gaan gebruiken. Ben ook een beetje bang met het gebruik van make up.. Doe jij dat? Ik liever wel maar besef me ook dat het beter is zonder en ik me er overheen moet zetten. Verder geen last van erge bijwerkingen (naast de droge lippen en een beetje vermoeidheid)
Ik ben een man ;) een vettige crème die glimt is al wat haha. Een kurkdroog gezicht is niet fijn en knapt niet sneller op denk ik.
pi_159548906
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 18:37 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik ben een man ;) een vettige crème die glimt is al wat haha. Een kurkdroog gezicht is niet fijn en knapt niet sneller op denk ik.
Ha ja kan ik begrijpen. Nou als ik alle verhalen moet geloven werken deze pillen top, dus we gaan het zien. Met pieken en dalen komen we er wel ;) Dan de zomer in met een glad huidje!
pi_159550127
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 16:00 schreef hallooxx het volgende:
Ik ben nu 5 weken klaar met roaccutane en de puistjes op mijn borst en rug beginnen langzaam terug te komen. Maar op mijn gezicht is geen vlekje te zien. Ik hoop dat het niet zo ver gaat komen dat ik een tweede kuur moet nemen en dan weer 8 maanden met die kut bijwerkingen moeten leven.
Ik help je hopen! Vervelend altijd die onzekerheid he
pi_159550191
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 17:51 schreef sophie123 het volgende:
Ik zit al in mijn 4e maand van roaccutane nu van 30mg naar 40mg en heb nog steeds een hele slechte huid!! Moet zeggen dat hij wel heel droog is en gladder, maar nog steeds erge onderhuidse pukkels en rode vlekken.
Ben wel een beetje op een punt dat ik twijfel of het ooit weg gaat.. aangezien je overal leest dan het in de 4e maand al een stuk opgeknapt is.
Hoe is dat bij jullie?

O, en blijf van de velletjes af!! Ik heb mijn huid al beschadigd door het eraf te halen.

Verder gebruik ik een milde facegel van biodermal en geen crèmes, omdat mn derma zegt dat het juist droog moet blijven. Nog tips?

Hoop dat iemand me gerust kan stellen
Gewoon pech dat het iets langer duurt, maar geloof me, het zal gaan helpen. Je moet absoluut wel een vochtinbrengende creme gebruiken die je huid voedt etc, je derm heeft of iets anders bedoeld of zn diploma gekocht.
pi_159550667
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 19:25 schreef bumbler40 het volgende:

[..]

Gewoon pech dat het iets langer duurt, maar geloof me, het zal gaan helpen. Je moet absoluut wel een vochtinbrengende creme gebruiken die je huid voedt etc, je derm heeft of iets anders bedoeld of zn diploma gekocht.
Ik ben zelf ook een dik half jaar bezig en ik het is nog steeds niet wat ik hoopte, maar echt wel minder en geen rare of witte koppen meer, dus echt wel beter. Je mag inderdaad best een normale crème smeren, maar liever geen andere anti-acne producten of maskertjes e.d.
pi_159551735
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 18:34 schreef sophie123 het volgende:

[..]

Thanks! Ik moet 8 maanden slikken dus heb nog even gelukkig. Tsja misschien wel een dagcreme gaan gebruiken. Ben ook een beetje bang met het gebruik van make up.. Doe jij dat? Ik liever wel maar besef me ook dat het beter is zonder en ik me er overheen moet zetten. Verder geen last van erge bijwerkingen (naast de droge lippen en een beetje vermoeidheid)
Ik gebruik de creme Effeclar H van La roche, kun je in de apotheek kopen. Kost wel ongeveer 15 euro voor klein tubetje, maar je hebt maar heel weinig nodig en voor mij werkt dit perfect, geen last van schilfertjes op mijn gezicht :)
Qua make-up... ik doe eigenlijk bijna iedere dag nog een beetje foundation op... wel al veel minder dan eerst, maar die roodheid is nog te erg op mijn kaaklijn/wangen. Iedere avond weer eraf halen en goed schoonmaken. En ben inmiddels nu 6 maanden bezig en bij mij heeft het ook 5 maanden geduurd voordat ik eindelijk een beetje vertrouwen in de behandeling kreeg, heb ook nu nog last van 1 onderhuidse die niet weg wil gaan ;)
pi_159551762
Die creme is trouwens speciaal voor uitdrogende behandelingen zoals roaccutane
pi_159551797
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 19:25 schreef bumbler40 het volgende:

[..]

Gewoon pech dat het iets langer duurt, maar geloof me, het zal gaan helpen. Je moet absoluut wel een vochtinbrengende creme gebruiken die je huid voedt etc, je derm heeft of iets anders bedoeld of zn diploma gekocht.
haha, gekocht diploma _O-
pi_159555407
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 20:20 schreef Jenske1988 het volgende:
[..]
Ik gebruik de creme Effeclar H van La roche, kun je in de apotheek kopen.
Ik heb Effeclar H ook maar als ik dat gebruik onder foundation, krijg ik allemaal 'rolletjes' alsof de creme en de foundation niet mengen oid. Zelfs als ik de creme een uur eerder smeer dan de foundation. Heb jij dat ook? Kan ook aan mn foundation liggen al is dat een supergoed (en duur) merk.
pi_159556524
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 21:56 schreef bumbler40 het volgende:

[..]

Ik heb Effeclar H ook maar als ik dat gebruik onder foundation, krijg ik allemaal 'rolletjes' alsof de creme en de foundation niet mengen oid. Zelfs als ik de creme een uur eerder smeer dan de foundation. Heb jij dat ook? Kan ook aan mn foundation liggen al is dat een supergoed (en duur) merk.
Nee, heb ik geen last van... misschien is jouw huid nog net wat droger dan die van mij? Mijn foundation is namelijk niet van een geweldig merk ;)
pi_159558548
Jullie trouwens nog tips tegen roodheid in je gezicht (als man)? Gewoon afwachten tot de rode gloed weggaat duurt maanden... en valt best wel op.
pi_159577780
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 21:56 schreef bumbler40 het volgende:

[..]

Ik heb Effeclar H ook maar als ik dat gebruik onder foundation, krijg ik allemaal 'rolletjes' alsof de creme en de foundation niet mengen oid. Zelfs als ik de creme een uur eerder smeer dan de foundation. Heb jij dat ook? Kan ook aan mn foundation liggen al is dat een supergoed (en duur) merk.
Volgens mij kan dit te maken hebben met de basis van de creme/foundation. De effaclar-H is op waterbasis, als je dan een foundation hebt op oliebasis kan dit gaan rullen. Ook andere ingrediënten kunnen soms niet goed samen gaan.
Ik heb bij de Effaclar geen last van het 'rullen', bij zowel goedkopere of duurdere foundations.
pi_159577898
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 18:34 schreef sophie123 het volgende:

[..]

Thanks! Ik moet 8 maanden slikken dus heb nog even gelukkig. Tsja misschien wel een dagcreme gaan gebruiken. Ben ook een beetje bang met het gebruik van make up.. Doe jij dat? Ik liever wel maar besef me ook dat het beter is zonder en ik me er overheen moet zetten. Verder geen last van erge bijwerkingen (naast de droge lippen en een beetje vermoeidheid)
Ik vraag me eigenlijk af hoe slecht het is, om make-up te dragen. Ik heb in ieder geval nooit gemerkt dat m'n huid er slechter van werd, heb zelfs een half jaar geen make-up gedragen om uit te testen of m'n huid er beter van zou worden (niet dus). Heb vrij veel rode puntjes (littekentjes) op m'n huid, dus smeer elke dag foundation of bb cream op. Daarnaast vind ik het sowieso leuk om me op te maken :)
pi_159586260
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 19:59 schreef mascha09 het volgende:

[..]

Volgens mij kan dit te maken hebben met de basis van de creme/foundation. De effaclar-H is op waterbasis, als je dan een foundation hebt op oliebasis kan dit gaan rullen. Ook andere ingrediënten kunnen soms niet goed samen gaan.
Ik heb bij de Effaclar geen last van het 'rullen', bij zowel goedkopere of duurdere foundations.
RULLEN! Een-woord-dat-je-niet-zo-vaak-hoort! (Sorry, kleine taalfetish hier)
Maar dat is het wel idd.

Ik heb het nou ik nadenk bij alle La Roche producten, ik heb ook de Nutritic Intense, daar is het ook bij (maar minder erg). Al heb ik niet snel iets op oliebasis, altijd waterbasis. Maar ik heb er niet extreem verstand van, dus ik kan het mis hebben. Ik denk dat droge huid kan komen door a) tekort aan vocht of b) tekort aan vet. Daarom is het zo tricky om iets 'voor de droge huid' te kopen, ze specificeren vaak niet of ze iets aan het vet of aan het vocht doen (meestal is het vet/olie). Lastig.

Oh well, maakt ook niet echt uit verder.
pi_159586463
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:03 schreef mascha09 het volgende:

[..]

Ik vraag me eigenlijk af hoe slecht het is, om make-up te dragen. Ik heb in ieder geval nooit gemerkt dat m'n huid er slechter van werd, heb zelfs een half jaar geen make-up gedragen om uit te testen of m'n huid er beter van zou worden (niet dus). Heb vrij veel rode puntjes (littekentjes) op m'n huid, dus smeer elke dag foundation of bb cream op. Daarnaast vind ik het sowieso leuk om me op te maken :)
Nee idd. Nou ik gebruik foundation eigenlijk alleen als ik een date heb (ben 41 en na lange tijd weer single en aan het daten, dus wel 'nodig') cq uit-ga (of hoe noemen de kids dat tegenwoordig :P) in lamp-licht ipv daglicht.
BB cream is wel een leuke uitvinding die erg verbeterd is in 20 jaar, maar doordat mijn huid al wat ouder is en al jaren gortdroog, en nu door de roa 60mg nog erger, zie ik constant alles wat ik opsmeer in lijntjes en velletjes blijven 'hangen'. Eigenlijk nog triester dan de lijntjes en velletjes an sich zeg maar :N

Naar mn werk overdag ben ik er veel te lui voor, ben echt geen ochtendmens en werk fulltime, en iedereen kent me al jaren en weet van mn struggles, dus ja. Doe mn concealer stick omdat ik pigmentvlekken heb van jarenlang pil-gebruik (Diane) icm een vorige roaccutane-kuur 15 jaar terug.

Ik heb ook nooit invloed gemerkt van 'externe' invloeden op mn acne: dus welke gezichtsverzorging je gebruikt etc. Eigenlijk ook niet van voeding of wat dan ook. Mijne is echt volledig hormonaal, plus erfelijk/aanleg (volwassen vrouwen incl mn moeder in directe familie: check).

Anyway ^O^
pi_159586590
O en klein vraagje:

Ik heb nog 90 stuks pillen van 20 mg en zit nu al aan mn target-dosis (zeg 125/130 mg per kg lichaamsgewicht).

Dus: 2 opties:

- doorgaan met 60 mg tot eind februari en klaar.

- nu stoppen, en over zeg een half jaar als het onvermijdelijk (in mijn geval) terugkeert kan ik een 'kuurtje' doen van 20mg per dag een maand of 2/3.

Ik weet, geen slechte adviezen toegestaan.
Maar iemand (een slecht) advies? :)
pi_159593574
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:35 schreef bumbler40 het volgende:
O en klein vraagje:

Ik heb nog 90 stuks pillen van 20 mg en zit nu al aan mn target-dosis (zeg 125/130 mg per kg lichaamsgewicht).

Dus: 2 opties:

- doorgaan met 60 mg tot eind februari en klaar.

- nu stoppen, en over zeg een half jaar als het onvermijdelijk (in mijn geval) terugkeert kan ik een 'kuurtje' doen van 20mg per dag een maand of 2/3.

Ik weet, geen slechte adviezen toegestaan.
Maar iemand (een slecht) advies? :)
Ik zou nu nog even doorgaan, tot je op de 150 mg/kg zit (als je derma het daar mee eens is). Volgens mij heb je dan een kleinere kans dat het terug komt! Sowieso niet op eigen houtje een nieuwe kuur beginnen (of bedoelde je dat niet?).
pi_159594932
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 13:14 schreef mascha09 het volgende:

[..]

Ik zou nu nog even doorgaan, tot je op de 150 mg/kg zit (als je derma het daar mee eens is). Volgens mij heb je dan een kleinere kans dat het terug komt! Sowieso niet op eigen houtje een nieuwe kuur beginnen (of bedoelde je dat niet?).
Ja dat bedoelde ik wel ;)
Maar ik ga het inderdaad gewoon braaf afmaken deze laatste maand, ik kom dan uiteindelijk op iets van 135 mg/kg
pi_159604334
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:35 schreef bumbler40 het volgende:
O en klein vraagje:

Ik heb nog 90 stuks pillen van 20 mg en zit nu al aan mn target-dosis (zeg 125/130 mg per kg lichaamsgewicht).

Dus: 2 opties:

- doorgaan met 60 mg tot eind februari en klaar.

- nu stoppen, en over zeg een half jaar als het onvermijdelijk (in mijn geval) terugkeert kan ik een 'kuurtje' doen van 20mg per dag een maand of 2/3.

Ik weet, geen slechte adviezen toegestaan.
Maar iemand (een slecht) advies? :)
Ik zou inderdaad gewoon nu je kuur doorslikken tot eind februari. Ik ben natuurlijk geen dermatoloog, maar ik denk dat het niet zoveel extra effect zal hebben om dan na een half jaar nog eens zo'n klein kuurtje te doen met de pillen die je dan nog hebt. Misschien die tijd dat je het dan weer slikt dat het wat minder is, maar het zal de kans op het terugkeren van de acne denk ik niet verminderen. Daarnaast lijkt het me ook niet verstandig, omdat je dan natuurlijk ook niet wordt gecontroleerd door een dermatoloog en er dus niemand is die jouw leverfuncties in de gaten houdt etc. Geen slecht advies van mijn kant dus, maar niet omdat dat een sociaal gewenst antwoord is, maar ook omdat ik serieus niet denk dat dat extra effect zal gaan hebben ;)

Hoe lang duurde het eigenlijk met je vorige kuur voordat het terugkeerde? En wat zegt de dermatoloog daarvan? Lijkt me best vervelend als het binnen een half jaar alweer terug zou zijn! Hoe ziet je huid er op dit moment uit?
pi_159604678
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:03 schreef mascha09 het volgende:

[..]

Ik vraag me eigenlijk af hoe slecht het is, om make-up te dragen. Ik heb in ieder geval nooit gemerkt dat m'n huid er slechter van werd, heb zelfs een half jaar geen make-up gedragen om uit te testen of m'n huid er beter van zou worden (niet dus). Heb vrij veel rode puntjes (littekentjes) op m'n huid, dus smeer elke dag foundation of bb cream op. Daarnaast vind ik het sowieso leuk om me op te maken :)
Ik zou eerlijk gezegd niet weten of het echt slecht is, maar ik heb ook nooit echt gemerkt dat mijn huid er slechter van werd. Voordat ik begon met slikken met Roa droeg ik vrijwel elke dag foundation, maar dat maakte geen verschil met wanneer ik dat niet droeg. Nu draag ik het eigenlijk nooit meer, alleen als ik een avondje uitga o.i.d. Normaal gebruik ik overdag alleen een klein beetje concealer voor onder mijn ogen en op de laatste rode vlekjes. Ik heb geluk dat ik heel weinig littekenvorming heb en eigenlijk ook amper rode vlekjes, dus veel concealer heb ik niet nodig. De rode plekjes die er vaak zitten is meer gewoon droogheid/irritatie, omdat die huid heel gevoelig is.
Ik vind dat als ik foundation opdoe met de Roa het toch niet al te mooi staan, omdat je toch ziet dat ik een droge huid heb. Niet dat de vellen eraan hangen, maar toch zie je het wel. Een BB-cream lijkt me inderdaad wel een goede oplossing, alleen is mijn huid daarvoor véél te licht. Heb er wel eens een paar geprobeerd, maar al neem ik de lichtste variant, dan zie ik er nog oranje uit.
pi_159605776
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 20:03 schreef rianne1994 het volgende:

[..]

Hoe lang duurde het eigenlijk met je vorige kuur voordat het terugkeerde? En wat zegt de dermatoloog daarvan? Lijkt me best vervelend als het binnen een half jaar alweer terug zou zijn! Hoe ziet je huid er op dit moment uit?
Ik heb geen acne nu, en als er iets opkomt is het met 2 dagen weer weg. Ik weet niet meer precies hoe lang het duurde maar ik denk ongeveer een maand of 10 voordat het toen terugkeerde. Ik heb toen 5 maanden 40mg genomen, ben toen zelf gestopt omdat ik pigmentvlekken kreeg in mn gezicht.

Die 'targetdosis' daar heeft nooit iemand het over gehad toen, ik denk dat ze dat pas later hebben bedacht. Maar ja, toe hoefde je ook geen maandelijkse zwangerschapstesten te doen en bloed te prikken (alleen 1 keer voor aanvang). En er was nog ziekenfonds dus het kostte me geen cent :')
pi_159619792
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:03 schreef mascha09 het volgende:

[..]

Ik vraag me eigenlijk af hoe slecht het is, om make-up te dragen. Ik heb in ieder geval nooit gemerkt dat m'n huid er slechter van werd, heb zelfs een half jaar geen make-up gedragen om uit te testen of m'n huid er beter van zou worden (niet dus). Heb vrij veel rode puntjes (littekentjes) op m'n huid, dus smeer elke dag foundation of bb cream op. Daarnaast vind ik het sowieso leuk om me op te maken :)
ja dit heb ik dus precies hetzelfde gedaan! Hielp ook niet, maar kan ergens wel begrijpen dat het je poriën verstopt. Als je er een goede crème onder aanbrengt en het goed schoonmaakt kan het denk ik geen kwaad.
pi_159619911
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 20:20 schreef Jenske1988 het volgende:

[..]

Ik gebruik de creme Effeclar H van La roche, kun je in de apotheek kopen. Kost wel ongeveer 15 euro voor klein tubetje, maar je hebt maar heel weinig nodig en voor mij werkt dit perfect, geen last van schilfertjes op mijn gezicht :)
Qua make-up... ik doe eigenlijk bijna iedere dag nog een beetje foundation op... wel al veel minder dan eerst, maar die roodheid is nog te erg op mijn kaaklijn/wangen. Iedere avond weer eraf halen en goed schoonmaken. En ben inmiddels nu 6 maanden bezig en bij mij heeft het ook 5 maanden geduurd voordat ik eindelijk een beetje vertrouwen in de behandeling kreeg, heb ook nu nog last van 1 onderhuidse die niet weg wil gaan ;)
Thanks voor de tip. Ga het ook maar eens testen. Gebruik je het als dag- en nachtcreme? Of alleen overdag?
En goed om te horen dat ik niet de enige ben. Geduld is een schone zaak ;)
  woensdag 3 februari 2016 @ 23:59:46 #125
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_159640661
Net even doorgerekend, Ik zit nu op de helft, Had gehoopt dat het meer zou zijn.
Even kijken of we dosis niet wat omhoog kunnen krijgen ivm het sneller afronden ed.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_159673917
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 13:06 schreef sophie123 het volgende:

[..]

Thanks voor de tip. Ga het ook maar eens testen. Gebruik je het als dag- en nachtcreme? Of alleen overdag?
En goed om te horen dat ik niet de enige ben. Geduld is een schone zaak ;)
Gebruik het als dag en nachtcreme, iedere keer als ik het gereinigd heb, anders voel ik de huid meteen trekken ;)
pi_159693120
3,5 maand voorbij. Nog steeds weinig verandering, de roodheid van de acne is wel iets minder geworden maar verder nog hetzelfde. Controle laatst weer gehad bij de dermataloog, wat bloedplaatjes waarvan de waarde iets minder was ofzo, begreep dat niet helemaal maar het was niet erg zei hij. Ook een kleine verandering bij mn lever, komt waarschijnlijk door het drinken, laatst nogal vaak wat makkelijk mee geweest. (kerst oud en nieuw feestes etc dan gaat het hard) dus de dosis is verlaagd + 3 maanden extra aan de roa. Baal wel een beetje want wil graag rond mei op vakantie en hoop dat ik dan de zon in mag!
Kwa bijwerkingen gelukkig ook niet veel veranderd, alhoewel ik nu wel vaak tintelende vingers heb als ik wakker word.. klinkt best apart maar is dit ook een symptoom?

Tip: Ik gebruik dagcreme van la roche possay : hydreane
Deze werkt vanaf dag 1 al super! Geen droge gezicht had tot nu toe!
pi_159693257
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 13:36 schreef mascha09 het volgende:

[..]

Misschien overbodige vraag, maar neem je je pillen wel net na de maaltijd in? Roaccutane wordt beter opgenomen met vet, dus je kunt de pillen het best bij de vetrijkste maaltijd innemen. Zelf neem ik 20 mg bij de lunch en 30 mg bij het avondeten, mijn twee grootste maaltijden.

Als je kuur in totaal 4 maanden duurt dan neem ik aan dat je een vrij hoge dosering slikt al?
Sorry voor een wat late reactie haha. Ik slik eigenlijk altijd voor het slapen gaan mijn pillen. Ik had 40MG maar is nu verlaagd naar om de dag 1x 20MG andere dag 40MG. 10MG omlaag gegaan. Kwam door uitslagen van het bloedprikken, wat waardes die omlaag gingen. Ik zal eens proberen om het na het eten te slikken als dat dus helpt! :)
pi_159765813
Niemand tips om roodheid van de wangen minder op te laten vallen (man)? Mijn rug is nu zo goed als het kan zijn denk ik. Gezicht merk ik al weken/maanden geen zichtbare verandering meer en nog steeds redelijk veel vlekjes en roodheid. Maar geen rare witte puisten en koppen meer gelukkig :)
pi_159770277
Ik kom me ook maar even melden.

Vrouw, achttien jaar en sinds mijn puberteit last van acne. Begon als een wat extremere vorm van jeugdpuistjes rond mijn T-zone en is uitgelopen tot ernstige hormonale acne voornamelijk op mijn wangen. Van alles geprobeerd obviously, maar als het al wat hielp, dan hielp het maar tijdelijk.
Ik ben nu één week aan de roaccutane. Als ik alle geweldige resultaten van anderen zie dan kan ik mezelf wel voor mijn kop slaan: dat ik dit niet eerder gedaan heb. Zou me behoorlijk wat geld en tranen hebben gescheeld.
Mijn dosering voor de eerste maand is 30mg, maar omdat de 10mg pillen niet leverbaar waren oid, slik ik nu de ene dag 20mg en de andere dag 40mg. Ik schrok best wel dat ik meteen de eerste ochtend wakker werd met een kurkdroge mond, neus en ogen en bloedende lippen. Als dit al het effect was van één 20 mg pilletje, hoe zouden 6-9 maanden roa (schatting van de dermatoloog) dan zijn? Die dag ben ik ook nog eens plots snotverkouden geworden, wat tot op heden nog niet over is. Geen bijwerking van roa, maar het maakte de eerste week er niet aangenamer op.
Inmiddels ziet mijn hoofd er uit alsof ik verbrand ben (en zo voelt het ook) en begint mijn neus al aardig te schilferen. Ik had niet verwacht zo snel te reageren op de pillen. Ben benieuwd wat me nog meer te wachten staat. Binnenkort een uitbraak in ieder geval, want ik voel de pijnlijke bulten al opkomen.
Oh well. It's gonna be worth it. Eindelijk weer de straat op durven zonder make-up.

Hier een foto van afgelopen november, niet mijn beste maand van 2015. Ik dacht altijd dat stress niet zo'n belangrijke rol speelde voor mijn huid, maar achteraf zie ik toch een duidelijk verband.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe roder de huid, hoe groter de onderhuidse ontstekingen. Duurt eeuwig voordat die uit de huid zijn, en zelfs als alle rottigheid dan eindelijk weg is, blijft de roodheid nog weken zitten. Bekend verhaal voor de meesten hier, vrees ik.
Dit is een foto van een paar dagen geleden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het aantal onzuiverheden is niet verminderd, maar de ontstekingen zijn minder intens en dat voelt zo enorm veel beter. Ook is mijn huid inmiddels minder vet, waarschijnlijk het resultaat van de diane pil (die verder behoorlijk weinig heeft bijgedragen).

Pfoe, vreemde manier om je voor te stellen zo, met foto's van je grootste onzekerheid haha.
pi_159779178
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 23:39 schreef Misfire het volgende:
Ik kom me ook maar even melden.

Vrouw, achttien jaar en sinds mijn puberteit last van acne. Begon als een wat extremere vorm van jeugdpuistjes rond mijn T-zone en is uitgelopen tot ernstige hormonale acne voornamelijk op mijn wangen. Van alles geprobeerd obviously, maar als het al wat hielp, dan hielp het maar tijdelijk.
Ik ben nu één week aan de roaccutane. Als ik alle geweldige resultaten van anderen zie dan kan ik mezelf wel voor mijn kop slaan: dat ik dit niet eerder gedaan heb. Zou me behoorlijk wat geld en tranen hebben gescheeld.
Mijn dosering voor de eerste maand is 30mg, maar omdat de 10mg pillen niet leverbaar waren oid, slik ik nu de ene dag 20mg en de andere dag 40mg. Ik schrok best wel dat ik meteen de eerste ochtend wakker werd met een kurkdroge mond, neus en ogen en bloedende lippen. Als dit al het effect was van één 20 mg pilletje, hoe zouden 6-9 maanden roa (schatting van de dermatoloog) dan zijn? Die dag ben ik ook nog eens plots snotverkouden geworden, wat tot op heden nog niet over is. Geen bijwerking van roa, maar het maakte de eerste week er niet aangenamer op.
Inmiddels ziet mijn hoofd er uit alsof ik verbrand ben (en zo voelt het ook) en begint mijn neus al aardig te schilferen. Ik had niet verwacht zo snel te reageren op de pillen. Ben benieuwd wat me nog meer te wachten staat. Binnenkort een uitbraak in ieder geval, want ik voel de pijnlijke bulten al opkomen.
Oh well. It's gonna be worth it. Eindelijk weer de straat op durven zonder make-up.

Hier een foto van afgelopen november, niet mijn beste maand van 2015. Ik dacht altijd dat stress niet zo'n belangrijke rol speelde voor mijn huid, maar achteraf zie ik toch een duidelijk verband.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe roder de huid, hoe groter de onderhuidse ontstekingen. Duurt eeuwig voordat die uit de huid zijn, en zelfs als alle rottigheid dan eindelijk weg is, blijft de roodheid nog weken zitten. Bekend verhaal voor de meesten hier, vrees ik.
Dit is een foto van een paar dagen geleden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het aantal onzuiverheden is niet verminderd, maar de ontstekingen zijn minder intens en dat voelt zo enorm veel beter. Ook is mijn huid inmiddels minder vet, waarschijnlijk het resultaat van de diane pil (die verder behoorlijk weinig heeft bijgedragen).

Pfoe, vreemde manier om je voor te stellen zo, met foto's van je grootste onzekerheid haha.
Moedige stap! Met je 18 ben je nog behoorlijk vroeg hoor, ik heb nu 7 jaar later pas de stap genomen nadat alle middeltjes en tubetjes niet werkten... had ik ook al véél eerder moetne doen, nu waarschijnlijk nooit helemaal acne-vrij door littekens e.d. En na één week al zo'n resultaat zien (minder roodheid) is alleen maar een goed teken!

Ik denk zelf dat ik ook een soort Rosacea (roodheid huid) heb... kan dat? Mijn huid blijft gewoon erg rood ook op plekken waar allang geen ontstekingen meer zitten, veel vlekken nog en mijn ogen voelen inderdaad aan als er de hele dag een 'zandkorreltje' in zit.. zal mijn dermatoloog bij de volgende afspraak eens vragen of dat kan en of er nog een aparte behandeling is.
pi_159787296
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 14:13 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Moedige stap! Met je 18 ben je nog behoorlijk vroeg hoor, ik heb nu 7 jaar later pas de stap genomen nadat alle middeltjes en tubetjes niet werkten... had ik ook al véél eerder moetne doen, nu waarschijnlijk nooit helemaal acne-vrij door littekens e.d. En na één week al zo'n resultaat zien (minder roodheid) is alleen maar een goed teken!

Ik denk zelf dat ik ook een soort Rosacea (roodheid huid) heb... kan dat? Mijn huid blijft gewoon erg rood ook op plekken waar allang geen ontstekingen meer zitten, veel vlekken nog en mijn ogen voelen inderdaad aan als er de hele dag een 'zandkorreltje' in zit.. zal mijn dermatoloog bij de volgende afspraak eens vragen of dat kan en of er nog een aparte behandeling is.
Rosacea denk ik niet, je bent nog erg jong daarvoor en dat is toch iets anders dan acne.... Zou de roodheid niet gewoon kunnen komen door de kwetsbaarheid van je huid? Door dat schilferen e.d. word je huid ook dunner en kwetsbaarder. :) Kunt het natuurlijk altijd ff checken bij de derma, maar volgens mij is roodheid iets wat na het stoppen van de behandeling wegtrekt, toch? hoop ik tenminste :)
pi_159787369
Succes misfire! hoop dat de behandeling mee gaat vallen :)
pi_159787405
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 19:45 schreef Jenske1988 het volgende:

[..]

Rosacea denk ik niet, je bent nog erg jong daarvoor en dat is toch iets anders dan acne.... Zou de roodheid niet gewoon kunnen komen door de kwetsbaarheid van je huid? Door dat schilferen e.d. word je huid ook dunner en kwetsbaarder. :) Kunt het natuurlijk altijd ff checken bij de derma, maar volgens mij is roodheid iets wat na het stoppen van de behandeling wegtrekt, toch? hoop ik tenminste :)
Dat hoop ik ook! Maar voordat ik dat weet zijn we een half jaar verder want de Roa werkt nog 2 maanden na stoppen door ;) Zou het niet erg vinden nee, door de roodheid lijkt het erger dan het is, want al maanden geen puistjes meer daar! Huid is nog steeds erg gevoelig ook... handen vooral. Hoef maar íets tegen een muur of scherp papiertje aan te komen en meteen weer een snee..
pi_159787796
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 23:39 schreef Misfire het volgende:
Pfoe, vreemde manier om je voor te stellen zo, met foto's van je grootste onzekerheid haha.
Ja gek he haha. Maar gelukkig weten we het volgende:
a) Na de potentiele komende uitbraak gaat het elke paar weken beter worden
b) Je hebt verder zo te zien een prachtteint en mooie ogen, niet vergeten!

Apart wel dat je zo heftig reageert op 1 dosis. Kan het niet een combi zijn door de verkoudheid? Ik merkte ook snel wat lichte uitdroging, denk vanaf dag 2 of 3, maar bloedende lippen etc nou nee dat niet.

Veel succes!
pi_159806691
Zo, paar weken terug voor controle bij de dermatoloog geweest. Bloeduitslag was goed, alleen de bijwerkingen zijn vrij heftig, waardoor ik niet omhoog mocht met de dosis (30 mg). Ik had een aantal hele droge plekken op mijn handen (soort droogte eczeem) en daar schrok ze van. Ook is mijn gezicht kurkdroog, mijn rug en ribben doen ontzettend zeer en ik ben ontzettend moe. Tegen dit laatste werken mijn B12 tabletten wel erg goed. Ik denk dat de bijwerkingen zo heftig zijn doordat ik in verhouding tot mijn lengte aan de lichte kant ben (1.95 m / 74 KG). Had stiekem gehoopt om naar 60 mg te kunnen gaan, zodat ik rond mijn verjaardag klaar kon zijn... (juni).
pi_159857028
Merken jullie trouwens wat als je eens erg veel suiker of fastfood eet een paar dagen lang? Voor de Roa zat mijn hele huid de week erna flink onder, maar nu merk ik eigenlijk geen verschil. Het blijft rustig.. maar dat komt denk ik omdat we dus de Roa slikken die het onderdrukt. Iemand ervaring met na de behandeling? Kunnen we dan alles eten wat we willen? Officieel maakt voeding niet uit voor acne... maar we weten allemaal wel beter ;(
pi_159864069
Bedankt voor de reacties!

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 20:00 schreef bumbler40 het volgende:

[..]

Ja gek he haha. Maar gelukkig weten we het volgende:
a) Na de potentiele komende uitbraak gaat het elke paar weken beter worden
b) Je hebt verder zo te zien een prachtteint en mooie ogen, niet vergeten!

Apart wel dat je zo heftig reageert op 1 dosis. Kan het niet een combi zijn door de verkoudheid? Ik merkte ook snel wat lichte uitdroging, denk vanaf dag 2 of 3, maar bloedende lippen etc nou nee dat niet.

Veel succes!
Ja, zou heel goed kunnen dat de verkoudheid alles wat erger deed lijken hoor. Het is nu al een heel stuk beter te doen. Op het feit na dat ik nu helemaal onder de acne zit na dan, haha. Dat is nu even vervelend. Ook ligt foundation niet erg mooi op een schilferige huid, maar sinds ik nivea uit het klassieke blauwe potje ben gaan smeren op de droogste stukken is dat behoorlijk verbeterd. Nooit gedacht dat ik vrijwillig zo'n dikke crème op mijn gezicht zou smeren.
pi_159942584
Lees op het acne.org forum ineens een hoop verslagen van mensen die voor de tweede keer een kuur starten omdat het na het beëindigen van de eerste kuur, weer net zo hard terugkwam.. Volgende week controle en dan hoor ik hoe lang ik nog moet slikken.. ben benieuwd!
pi_160088527
Al iets gehoord Deezertje?
Ik moet zeggen dat de vervelende bijwerkingen een heel stuk dragelijker worden gemaakt door het feit dat mijn haar bijna niet meer vet wordt. Wat verschrikkelijk fijn is dat zeg, niet iedere dag je haar te moeten wassen en constant met droogshampoo in de weer zijn. Ook hoef ik niet overal waar ik naartoe ga mijn gezichtspoeder mee te nemen omdat ik anders ga glimmen. Op het moment heb ik alleen last van een lichte uitslag op mijn armen en benen, iets wat ik normaal nooit heb, maar daar hoor je me niet echt over klagen.
Het is fascinerend hoe snel mijn huid veranderd is. Kan niet zeggen dat de acne er beter op is geworden, integendeel eerder, maar het ontmoedigt me niet doordat ik duidelijk kan zien dat er al heel wat in gang is.
pi_160089585
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 12:22 schreef Misfire het volgende:
Al iets gehoord Deezertje?
Ik moet zeggen dat de vervelende bijwerkingen een heel stuk dragelijker worden gemaakt door het feit dat mijn haar bijna niet meer vet wordt. Wat verschrikkelijk fijn is dat zeg, niet iedere dag je haar te moeten wassen en constant met droogshampoo in de weer zijn. Ook hoef ik niet overal waar ik naartoe ga mijn gezichtspoeder mee te nemen omdat ik anders ga glimmen. Op het moment heb ik alleen last van een lichte uitslag op mijn armen en benen, iets wat ik normaal nooit heb, maar daar hoor je me niet echt over klagen.
Het is fascinerend hoe snel mijn huid veranderd is. Kan niet zeggen dat de acne er beter op is geworden, integendeel eerder, maar het ontmoedigt me niet doordat ik duidelijk kan zien dat er al heel wat in gang is.
Uitslag heb ik ook op mijn handen, soort kippenvel maar komt denk ik door de droogte.
Voeten heb ik aan de zijkant rode vlekken/bultjes. Toen hormonale cremé op gesmeerd en was weer weg, maar nu toch weer terug, dus smeer het er weer ff een paar dagen op.

Nee moet morgen langs. Op zich tevreden nu, maar gezicht is nog té rood waardoor het erger lijkt dan het daadwerkelijk is. Als ik niks smeer zie ik er goed uit, maar dan wordt mijn gezicht dus droog (schilveren) dus ik moet wel wat smeren maar dan ga ik half glimmen, lastig...

Ik heb nu nog zo'n 1600mg in voorraad dus met een gemiddelde van 35mg per dag kan ik 45 dagen vooruit, oftewel 1,5 maand oftewel begin april. En ik zou eigenlijk ook tot april/mei moeten slikken. Ben benieuwd morgen, denk dat de kans groot is dat ik dit gewoon opmaak en dan 2 maanden wacht en kijken of ik tevreden ben! De ontstekingen zijn weg, nu nog alle vlekken en de rode kleur! :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Deezertje op 21-02-2016 13:23:32 ]
pi_160090985
Laat ik weer even in dit topic posten

Voor mij is het alweer 2 jaar geleden dat ik ben gestopt met roaccutane.
Vrijwel geen last meer van acne, mijn huid is superglad en ook alle littekens zijn zo goed als verdwenen.

Heel soms als ik mijn gezicht een keer niet was wil er nog wel eens een klein puistje opkomen maar niks ernstig.

Enigste wat ik aan gezichtsverzorging doe is in de ochtend douchen en neutral face wash gebruiken http://www.neutral.nl/product/detail/666374/face-wash
In de avond voor het slapen spoel ik mijn gezicht af met lauw water.

Ik wil verder iedereen hier nog erop wijzen dat de cumulatieve dosis van >120 mg/kg ontzettend belangrijk is (heeft je huisarts/dermatoloog waarschijnlijk ook al verteld)
Kom je hier niet aan toe dan is de kans heel groot dat de acne na de kuur weer terugkomt dus hou dit goed in de gaten.
Ikzelf zat aan het einde van de kuur rond de 130 mg/kg

Succes allemaal
pi_160111358
Pillen opmaken en dan klaar :) begin april dus. Dan twee maanden wachten,roodheid trekt weg en bijna zomer dan :)

Dermatoloog raadde mij wel aan eigenlijk niks op mijn gezicht te smeren, en als ik dat al per se wou iets non-comedogeens als Benzacare of iets van de HEMA. (ben man)

[ Bericht 11% gewijzigd door Deezertje op 22-02-2016 14:28:43 ]
  † In Memoriam † maandag 22 februari 2016 @ 17:03:40 #144
37843 lady-wrb
kortaf
pi_160121860
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 19:01 schreef Deezertje het volgende:
Lees op het acne.org forum ineens een hoop verslagen van mensen die voor de tweede keer een kuur starten omdat het na het beëindigen van de eerste kuur, weer net zo hard terugkwam.. Volgende week controle en dan hoor ik hoe lang ik nog moet slikken.. ben benieuwd!
:o dat meen je niet

hoe lang hadden die de kuur dan gedaan? en na hoe lang kwam het weer terug?

mijn zoon moet morgen bloedprikken en vrijdag voor controle.
vier maanden bezig ondertussen.
hij is over de helft als het goed is
  † In Memoriam † maandag 22 februari 2016 @ 17:06:28 #145
37843 lady-wrb
kortaf
pi_160121945
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 12:22 schreef Misfire het volgende:
Al iets gehoord Deezertje?
Ik moet zeggen dat de vervelende bijwerkingen een heel stuk dragelijker worden gemaakt door het feit dat mijn haar bijna niet meer vet wordt. Wat verschrikkelijk fijn is dat zeg, niet iedere dag je haar te moeten wassen en constant met droogshampoo in de weer zijn. Ook hoef ik niet overal waar ik naartoe ga mijn gezichtspoeder mee te nemen omdat ik anders ga glimmen. Op het moment heb ik alleen last van een lichte uitslag op mijn armen en benen, iets wat ik normaal nooit heb, maar daar hoor je me niet echt over klagen.
Het is fascinerend hoe snel mijn huid veranderd is. Kan niet zeggen dat de acne er beter op is geworden, integendeel eerder, maar het ontmoedigt me niet doordat ik duidelijk kan zien dat er al heel wat in gang is.
dat klopt inderdaad. mijn zoon had binnen een dag weer vet haar en dat is nu een stuk beter geworden. hij had onlangs met die kou hele kapotte lippen (echt tot bloedens toe) en een vreselijk droge huid.
  † In Memoriam † maandag 22 februari 2016 @ 17:10:15 #146
37843 lady-wrb
kortaf
pi_160122054
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 08:57 schreef Deezertje het volgende:
Pillen opmaken en dan klaar :) begin april dus. Dan twee maanden wachten,roodheid trekt weg en bijna zomer dan :)

Dermatoloog raadde mij wel aan eigenlijk niks op mijn gezicht te smeren, en als ik dat al per se wou iets non-comedogeens als Benzacare of iets van de HEMA. (ben man)
smeren is toch sowieso wel goed? volgens mij had dat iets te maken met uv bescherming

fijn dat het eind in zicht is deezertje!
pi_160124622
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:10 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

smeren is toch sowieso wel goed? volgens mij had dat iets te maken met uv bescherming

fijn dat het eind in zicht is deezertje!
Nee, gezicht wassen met water is voldoende voor een gevoelige huid (iedereen die deze pillen slikt). Op zich is een cremé niet verkeerd maar dan gewoon een hele basic, liefst zonder parfum e.d. En eerder voor de gevoelige huid kiezen dan de onzuivere huid, onbedoeld kunnen die middelen weer voor nieuwe puistjes zorgen na de kuur...

Vandaag dus geen cremé op en glim niet. Op zich mooi nu, maar wel schilfers. Zelfde als de lippen: je MOET smeren maar als ik smeer dan heb ik altijd het idee dat het 3x zo hard vervelt dan als ik een dagje niet smeer..

Ja, over een kleine 7 weken ben ik klaar! :) Zeer benieuwd! Kijk na de zomer wel hoe het gaat, of ik moet (hoop 't niet) een terugval krijgen.
pi_160142870
Als tussenoplossing smeer ik nu alleen vochtinbrengende creme waar het schilfert en dat bij de wangen en neus. Voorkomt dat mijn hele gezicht glimt :)
pi_160158009
quote:
Nee, gezicht wassen met water is voldoende voor een gevoelige huid (iedereen die deze pillen slikt). Op zich is een cremé niet verkeerd maar dan gewoon een hele basic, liefst zonder parfum e.d. En eerder voor de gevoelige huid kiezen dan de onzuivere huid, onbedoeld kunnen die middelen weer voor nieuwe puistjes zorgen na de kuur...

Vandaag dus geen cremé op en glim niet. Op zich mooi nu, maar wel schilfers. Zelfde als de lippen: je MOET smeren maar als ik smeer dan heb ik altijd het idee dat het 3x zo hard vervelt dan als ik een dagje niet smeer..

Ja, over een kleine 7 weken ben ik klaar! :) Zeer benieuwd! Kijk na de zomer wel hoe het gaat, of ik moet (hoop 't niet) een terugval krijgen.
Jij zou als man toch ook prima de effaclar H kunnen proberen of niet? Doet voor mij in ieder geval wonderen qua schilfers.
Ik gebruik zelf ook nog een reinigingsolie (zodat niet uitdroogd, wel schoon wordt). Vind het zelf altijd wel apart dat dermatologen over het algemeen genomen niet zo het reinigen/creme e.d. zijn, terwijl daar weer de schoonheidsspecialisten enz tegenover staan. Ondanks dat ze allemaal gefocust zijn op de huid :)
Maar dan lopen we ongeveer gelijk deezertje, ik moet over 4 weekjes terug en dan bepalen of ik nog 1-2 maanden door wil gaan.
pi_160165045
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 21:21 schreef Jenske1988 het volgende:

[..]

Jij zou als man toch ook prima de effaclar H kunnen proberen of niet? Doet voor mij in ieder geval wonderen qua schilfers.
Ik gebruik zelf ook nog een reinigingsolie (zodat niet uitdroogd, wel schoon wordt). Vind het zelf altijd wel apart dat dermatologen over het algemeen genomen niet zo het reinigen/creme e.d. zijn, terwijl daar weer de schoonheidsspecialisten enz tegenover staan. Ondanks dat ze allemaal gefocust zijn op de huid :)
Maar dan lopen we ongeveer gelijk deezertje, ik moet over 4 weekjes terug en dan bepalen of ik nog 1-2 maanden door wil gaan.
Fijn! Ik ben benieuwd of de rode plekken en wangen inderdaad wegtrekken dan hoef ik op zich niet meer iedere dag te smeren. Op zich is mijn huid beter zonder cremé. maar ik smeer nu dus enkel op de wangen wat.
pi_160169607
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:54 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Fijn! Ik ben benieuwd of de rode plekken en wangen inderdaad wegtrekken dan hoef ik op zich niet meer iedere dag te smeren. Op zich is mijn huid beter zonder cremé. maar ik smeer nu dus enkel op de wangen wat.
Ja die roodheid ben ik ook benieuwd naar, heb ik nu ook best wat last van nog... Geduld dan maar he ;)
pi_160210587
Volgende week heb ik mijn eerste afspraak met mijn dermatoloog sinds ik aan roa ben, alleen mijn werkgever heeft me gevraagd of ik direct na mijn afspraak op werk kan komen. Nu draag ik liever make-up als ik de deur uit ben en al helemaal tijdens mijn werk. Tijd om make-up op te doen heb ik niet na de afspraak, wat inhoudt dat ik of later moet beginnen met werk, of make-up moet dragen tijdens mijn afspraak. Nu vraag ik me af of de dermatoloog je huid echt van dichtbij bestudeert tijdens de controle-afspraken?
Je vraagt je misschien af waar maak je je druk om, maar goed. Wat denken jullie?
  donderdag 25 februari 2016 @ 20:10:46 #153
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_160211062
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 19:51 schreef Misfire het volgende:
Volgende week heb ik mijn eerste afspraak met mijn dermatoloog sinds ik aan roa ben, alleen mijn werkgever heeft me gevraagd of ik direct na mijn afspraak op werk kan komen. Nu draag ik liever make-up als ik de deur uit ben en al helemaal tijdens mijn werk. Tijd om make-up op te doen heb ik niet na de afspraak, wat inhoudt dat ik of later moet beginnen met werk, of make-up moet dragen tijdens mijn afspraak. Nu vraag ik me af of de dermatoloog je huid echt van dichtbij bestudeert tijdens de controle-afspraken?
Je vraagt je misschien af waar maak je je druk om, maar goed. Wat denken jullie?
Ik heb elke keer make-up opgehad :P en ze zat nooit echt heel dichtbij te kijken.. vroeg meer hoe het met de bijwerkingen ging enzo.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_160230262
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 19:51 schreef Misfire het volgende:
Volgende week heb ik mijn eerste afspraak met mijn dermatoloog sinds ik aan roa ben, alleen mijn werkgever heeft me gevraagd of ik direct na mijn afspraak op werk kan komen. Nu draag ik liever make-up als ik de deur uit ben en al helemaal tijdens mijn werk. Tijd om make-up op te doen heb ik niet na de afspraak, wat inhoudt dat ik of later moet beginnen met werk, of make-up moet dragen tijdens mijn afspraak. Nu vraag ik me af of de dermatoloog je huid echt van dichtbij bestudeert tijdens de controle-afspraken?
Je vraagt je misschien af waar maak je je druk om, maar goed. Wat denken jullie?
Bij mij checken ze wel de huid van dichtbij, maar heb ook wel eens make-up op gehad omdat ik ergens anders nog heen moest daarna. Je kunt altijd voor de zekerheid een fototje maken die ochtend? Want de roodheid poets je met make-up natuurlijk weg, maar actievere puisten enzo kunnen ze ook wel met make-up herkennen ;)
  † In Memoriam † vrijdag 26 februari 2016 @ 13:57:15 #155
37843 lady-wrb
kortaf
pi_160230504
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 19:51 schreef Misfire het volgende:
Volgende week heb ik mijn eerste afspraak met mijn dermatoloog sinds ik aan roa ben, alleen mijn werkgever heeft me gevraagd of ik direct na mijn afspraak op werk kan komen. Nu draag ik liever make-up als ik de deur uit ben en al helemaal tijdens mijn werk. Tijd om make-up op te doen heb ik niet na de afspraak, wat inhoudt dat ik of later moet beginnen met werk, of make-up moet dragen tijdens mijn afspraak. Nu vraag ik me af of de dermatoloog je huid echt van dichtbij bestudeert tijdens de controle-afspraken?
Je vraagt je misschien af waar maak je je druk om, maar goed. Wat denken jullie?
kan je niet zeggen dat je dermatoloog uitliep? dan kan je je na de afspraak even op het patiententoilet opmaken misschien. je gaat toch geen uur schuren plamuren en aflakken neem ik aan?
  † In Memoriam † vrijdag 26 februari 2016 @ 14:00:19 #156
37843 lady-wrb
kortaf
pi_160230586
zoon had vandaag controle bij de dermatoloog.
die keek wel naar zijn huid en had nog wat vragen of er bijwerkingen waren.
bloed was goed, volgende keer hoeft er niet geprikt te worden.
hij heeft weer voor 3 maanden medicatie mee, alleen nu moet hij om de dag 2x20 en 1 x 20 omdat de 10 eruit is/niet leverbaar
pi_160231427
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 19:51 schreef Misfire het volgende:
Volgende week heb ik mijn eerste afspraak met mijn dermatoloog sinds ik aan roa ben, alleen mijn werkgever heeft me gevraagd of ik direct na mijn afspraak op werk kan komen. Nu draag ik liever make-up als ik de deur uit ben en al helemaal tijdens mijn werk. Tijd om make-up op te doen heb ik niet na de afspraak, wat inhoudt dat ik of later moet beginnen met werk, of make-up moet dragen tijdens mijn afspraak. Nu vraag ik me af of de dermatoloog je huid echt van dichtbij bestudeert tijdens de controle-afspraken?
Je vraagt je misschien af waar maak je je druk om, maar goed. Wat denken jullie?
Bij mij wordt er tijdens controles nooit gekeken naar mijn huid, alleen vragen gesteld over hoe het gaat qua bijwerkingen. Je zou make-up op kunnen doen en voor de zekerheid reinigingsdoekjes meenemen om het er eventueel af te halen en het er daarna eventueel weer op te doen?
pi_160231556
Ik zou eigenlijk over 2 weken al klaar zijn met de kuur, maar ik krijg de laatste tijd af en toe kleine puistjes op m'n gezicht, wat ik in het begin van de kuur (na de eerste uitbraak dan) helemaal niet had! ;( Het zijn wel echt kleine puistjes, maar ik ben bang dat als ik stop dit weer grotere worden.
Dus hopelijk mag ik nog een maandje door, tot de 150 mg/kg.
pi_160257455
Enige 'nadeel' wat ik nu merk is dat ik amper 24 uur na scheren alweer stoppels op mijn huid heb. Blijkbaar hielden de puistjes normaal toch wat tegen ofzo..
pi_160350823
Nu, 2 maanden na me laatste pilletje, ben ik bang dat de acne aan het terugkomen is. Heb opeens 2 puisten op me gezicht erbij en wel 8 kleintjes op mijn schouders/rug.
Flink balen dit😩
pi_160378609
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:58 schreef hallooxx het volgende:
Nu, 2 maanden na me laatste pilletje, ben ik bang dat de acne aan het terugkomen is. Heb opeens 2 puisten op me gezicht erbij en wel 8 kleintjes op mijn schouders/rug.
Flink balen dit😩
Het duurt 2 maanden voordat 't uit je lichaam is... hopelijk geen terugval voor jou? ;(
Ik ben over 6 weken klaar en wel blij. Vandaag weer een vermoeidheidsaanval (hele dag moe en gapen) en gezicht knalrood.. Blij als dat over is straks.
pi_160400830
Alweer een tijdje geleden dat ik hier heb gepost. Hier gaat alles heel goed, helemaal geen puistjes meer! Mijn huid is helemaal mooi glad, heel soms hier en daar nog eens een heel klein mee-etertje. Ik heb niet echt last van de bijwerkingen. Het enige wat wel vervelend is is dat ik bij het minste of geringste meteen een hoofd als een boei krijg. Al heb ik het maar een klein beetje warm dan wordt mijn gezicht helemaal rood en mijn wangen gloeiend. Hopelijk trekt dit wel weer weg als ik gestopt ben met de kuur. Twee maanden geleden ben ik aan mijn schouder geopereerd, maar het litteken ziet er heel netjes uit. Ik heb niet het idee dat de Roa die genezing ook maar enigszins heeft beïnvloed gelukkig.
Een paar weken geleden heb ik een traguspiercing laten zetten. Zo'n piercing door het stukje kraakbeen vlak voor je gehoorgang. De eerste dagen had ik nergens last van, maar toen ineens na 3/4 dagen begon het heel erg op te zwellen en daardoor ook veel zeer te doen. Het staafje was te kort geworden, omdat het zo was gaan zwellen. Bij de piercingshop hebben ze er toen een langer staafje in gedaan en nu is de zwelling gelukkig weer helemaal weggetrokken. Geen idee of het iets met de Roa te maken kon hebben, maar het lijkt me eigenlijk niet aangezien ik met mijn operatie ook geen problemen had.

Deezertje: Wat fijn dat je bijna kunt stoppen! Ben je tevreden met het resultaat? Ik heb over 2 weken weer een afspraak bij de dermatoloog. Vorige keer zei ze dat ze dan zou gaan rekenen of ik al aan mijn cumulatieve dosis zou zitten. Ik verwacht dan ook eigenlijk snel te mogen stoppen, want ik heb zelf al een beetje gerekend en zit al ongeveer aan de 120 mg/kg :) Ik ben begonnen sinds eind augustus met 30 mg en slik al sinds eind september 40 mg per dag.

Ook al ben ik heel blij waarschijnlijk snel te mogen stoppen ben ik ook wel een beetje bang dat het weer terugkomt. Maar goed, dat is van later zorg.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 19:51 schreef Misfire het volgende:
Volgende week heb ik mijn eerste afspraak met mijn dermatoloog sinds ik aan roa ben, alleen mijn werkgever heeft me gevraagd of ik direct na mijn afspraak op werk kan komen. Nu draag ik liever make-up als ik de deur uit ben en al helemaal tijdens mijn werk. Tijd om make-up op te doen heb ik niet na de afspraak, wat inhoudt dat ik of later moet beginnen met werk, of make-up moet dragen tijdens mijn afspraak. Nu vraag ik me af of de dermatoloog je huid echt van dichtbij bestudeert tijdens de controle-afspraken?
Je vraagt je misschien af waar maak je je druk om, maar goed. Wat denken jullie?
Nee ik snap heel goed waar je je druk om maakt! Dat had ik ook, zeker toen ik voor het eerst erheen moest. Ik heb toen ook gewoon make-up gedragen. Ze ziet de structuur van je huid er toch wel doorheen. Bij mij kijkt de dermatoloog wel steeds even goed naar de huid van mijn gezicht en rug. 'S ochtends een foto maken is inderdaad ook een goede optie om te kunnen laten zien hoe je huid er zonder make-up uitziet. In ieder geval heel veel succes nog met je kuur. Hoe lang ben je nu ongeveer bezig en merk je al wat resultaat?
pi_160401628
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 21:23 schreef rianne1994 het volgende:
Ben je tevreden met het resultaat?
Op zich wel. Rug is mooi glad. Gezicht is eigenlijk de laatste maanden niet veel meer aan verbeterd, hopelijk wat vlekjes weg, maar geen puistjes en ontstekingen meer. Wel nog steeds erg schraal (droog), en af en toe ook vurig en knalrood zoals je zelf aangeeft. Bovendien is mijn stemming soms erg somber, hopelijk straks beter als ik gestopt ben. Of het een goed besluit was om te slikken: ja. Of het blijvend weg is, is nog even afwachten. Gek genoeg voelen deze laatste dagen loodzwaar. Pillen lijken minder snel op te gaan (maar ik moet nog zo'n 40 dagen) en laatste dagen heel moe en schrale huid.

En het helpt denk ik ook in welke spiegel je kijkt. Binnen ziet het er redelijk uit, maar als ik vandaag dan in een buitenspiegel kijk, vallen mij weer andere dingen op. Wangen zijn écht knalrood, ik zie meer schilfers etc. Ook bij de hals nog steeds vlekjes dus moet shirt nog straktrekken. Dit valt mij zelf meer op dan anderen denk ik, maar toch. Ik slik nog, dus kan echt pas oordelen als ik 2 maanden gestopt ben.

[ Bericht 7% gewijzigd door Deezertje op 04-03-2016 20:58:50 ]
pi_160470594
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 21:23 schreef rianne1994 het volgende:
Een paar weken geleden heb ik een traguspiercing laten zetten. Zo'n piercing door het stukje kraakbeen vlak voor je gehoorgang. De eerste dagen had ik nergens last van, maar toen ineens na 3/4 dagen begon het heel erg op te zwellen en daardoor ook veel zeer te doen. Het staafje was te kort geworden, omdat het zo was gaan zwellen. Bij de piercingshop hebben ze er toen een langer staafje in gedaan en nu is de zwelling gelukkig weer helemaal weggetrokken. Geen idee of het iets met de Roa te maken kon hebben, maar het lijkt me eigenlijk niet aangezien ik met mijn operatie ook geen problemen had.
Ik wil ook graag deze piercing maar ben het aan het uitstellen door de roaccutane haha Ook omdat als ik gewone oorbellen heb, mijn gaatjes snel irriteren en mijn oorlel dan open gaat... Vandaar dat ik het niet zo goed nu durf en nog maar 2 maandjes uitstel ;)
pi_160475295
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 19:16 schreef Jenske1988 het volgende:

[..]

Ik wil ook graag deze piercing maar ben het aan het uitstellen door de roaccutane haha Ook omdat als ik gewone oorbellen heb, mijn gaatjes snel irriteren en mijn oorlel dan open gaat... Vandaar dat ik het niet zo goed nu durf en nog maar 2 maandjes uitstel ;)
Ja begrijpelijk. Ik dacht er ook eerst mee te wachten, maar toen ik na mijn operatie ook gewoon heel snel genas dacht ik van ja als ze een stuk bot weg kunnen zagen en het geneest zo goed, dan maakt zo'n piercing ook niet uit. Ik denk ook eigenlijk niet dat dat zwellen van de Roa is gekomen, lijkt me sterk, maar ik weet het natuurlijk niet zeker. Nog even wachten kan nooit kwaad. Ik ben er nu wel echt heel blij mee, ook helemaal geen last meer van nu gelukkig. Nadat ik hem had laten verwisselen voor een langer staafje vanwege die zwelling is het ook heel snel beter gegaan.
pi_160512828
Volgens de bijsluiter mag je niet scrubben/peelen/maskertjes doen, maar ik erger me toch nog steeds aan de vele schilfers, dus wellicht komen ze dan eerder los? Houd mijn gezicht goed vochtig met een crème maar helpt dus niet helemaal, is gewoon nog droog. Zie wel dat de rode kleur langzaamaan afneemt :)
pi_160513587
Hi allemaal,

Geen idee of ik dit hier kan plaatsen en of dit on-topic is, maar deze thread is namelijk nog actueel :)

Ik ga vandaag beginnen aan mijn Roaccutane kuur, 30 mg per dag en ik ben een beetje bang haha. Het is echt allemaal super snel gegaan trouwens, dat ik nu ga beginnen.

Vanaf eind december/begin januari begon ik last te krijgen van een dikke onstekking onder mijn kin. Deze bleef echt super lang zitten en is een paar keer behandeld door mijn schoonheidsspecialiste. Alleen werd het na die behandelingen steeds erger! Het leek wel alsof het wondvocht dat er uit kwam, besmettelijk was en heel mijn kin aanstak. Op 11 februari toch maar naar de huisarts gegaan, want ik maakte mij onzettend veel zorgen gezien ik in juni ga trouwen! En gestart met antibiotica. Na een week terug voor controle en verder met die antibiotica. helaas in het weekend naar de huisartsenpost gegeaan omdat ik er helemaal doorheen zat en heb toen andere antibiotica gekregen (clindamycine). Dit een week geslikt en terug naar de huisarts. Deze besloot mij per direct door te sturen naar de derma en ik kon dezelfde dag nog door naar de dermatoloog.

Zij heeft mij samen met 3 andere artsen onderzocht (voelde me wel erg speciaal xD) clindamycine + Prednison + Antibiotica zalf voorgeschreven en tevens 2 kweekjes afgenomen om te kijken voor bacterien e.d.. Binnen 2 dagen werd het al rustiger. Na een week weer terug (dit was vorige week donderdag), kweekjes leverde niks op. Ze heeft toen nogmaals een kweekje afgenomen plus nog eens 6 buisjes bloed voor onderzoek en toen verder met alleen de antibiotica. Ik merkte meteen dat ik onstekingen bij kreeg op kin en voorhoofd. Ook werd ik zaterdag tijdens het slikken van die pillen (4 x per dag) ineens onzettend beroerd! Maagzuren en m'n slokdarm leek in de fix te staan. Na de laatste dosis van die dag hield ik het niet meer uit en ben ik wederom terug gegaan naar de huisartsen post. Hij zei dat ik per direct met die antibiotica moest stoppen en maandag (gister) meteen de derma moest bellen.

Nou zo gezegd zo gedaan, en uiteindelijk belde ze dus terug dat ze had overlegd met de andere artsen dat ik dus per direct aan de Roaccutane over moest gaan... Ik heb al eerder horrorverhalen gehoord over dat spul en ik kreeg er de rillingen van. Ik ga trouwen in juni en ben zo bang dat het alleen maar erger is dan.. Maar ze zei dat dit de enigste verdere optie was, buiten het niet behandelen.. Dus ik heb nog ongeveer 3,5 maand voordat ik ga trouwen, en ik hoop echt dat ik er dan mooi uit zie :'( Of dat het in ieder geval goed te verbergen valt! Ik heb toen al mijn angsten uitgesproken en ze zei dat ik over 2 weken terug moest komen, dat ze alles goed in de gaten gaan houden en mocht het toch ergens worden ik eventueel een Predison kuur kon krijgen. Dat luchte mij al een beetje op, maar ik ben nog steeds een beetje bang voor de bijwerkingen. Ik kan er nu verder niks aan doen, ik moet er aan geloven, dus ik ben allemaal dingen aan het opzoeken hoe ik mij het beste kan beschermen tegen de bijwerkingen.

Ik ben al wel blij dat ik binnen 3 weken zo snel en goed geholpen wordt, ik voel me zeker serieus genomen door de artsen!

Dank jullie wel dat ik even mijn hart mocht luchten, vanavond voor het eerst mijn tablet! Het maakt mij niet uit wat er gebeurd, als het in juni maar (ver) weg is!
pi_160524075
Hoi! Ik ben ook precies vandaag begonnen, redelijk onverwacht!
Ik kamp al enige tijd met constant puistjes en daardoor rode vlekken die erg hinderlijk zijn, van een ernstige acne kan ik niet spreken... maar ik had wel vaak momenten waarop ik de deur niet uitwilde, ik schaamde me erg. Daarbij komend dat het een obsessief tijdvretend ding werd, constant alles opzoeken wat er tegen helpt!

De dermatoloog schreef me gelijk de kuur van 20 mg voor, dit omdat hij denk ik doorhad dat ik klaar was met alle middeltjes verder.
Ik ben zo benieuwd wat voor bijwerkingen ik ga ervaren, en of ik ze wel ga ervaren. En natuurlijk bovenaan: LAAT HET WEGGAAN. Een egale mooie schone huid, en niet constant drukmakend over puistjes zou een verlichting zijn.

Ik ben benieuwd naar de rest van de verhalen hier en hoe het bij jullie is gegaan, en komende tijd zal verlopen.
pi_160524148
Hoi Screenhunter, net je verhaal gelezen! Ook snel begonnen dus. Wat een verhaal! Plots? of had je al eerder last van een soort acne?
Snap dat je zsm er vanaf wilt!! En ik heb goede hoop met deze kuur. Ik heb niet een hele dramatische huid dus hoop niet dat het juist verergert de eerste weken... juist dat het met een maand al veel beter gaat! Maar goed, dat hopen we allemaal natuurlijk.
pi_160524393
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 11:59 schreef Screenhunter het volgende:
Hi allemaal,

Geen idee of ik dit hier kan plaatsen en of dit on-topic is, maar deze thread is namelijk nog actueel :)

Ik ga vandaag beginnen aan mijn Roaccutane kuur, 30 mg per dag en ik ben een beetje bang haha. Het is echt allemaal super snel gegaan trouwens, dat ik nu ga beginnen.

Vanaf eind december/begin januari begon ik last te krijgen van een dikke onstekking onder mijn kin. Deze bleef echt super lang zitten en is een paar keer behandeld door mijn schoonheidsspecialiste. Alleen werd het na die behandelingen steeds erger! Het leek wel alsof het wondvocht dat er uit kwam, besmettelijk was en heel mijn kin aanstak. Op 11 februari toch maar naar de huisarts gegaan, want ik maakte mij onzettend veel zorgen gezien ik in juni ga trouwen! En gestart met antibiotica. Na een week terug voor controle en verder met die antibiotica. helaas in het weekend naar de huisartsenpost gegeaan omdat ik er helemaal doorheen zat en heb toen andere antibiotica gekregen (clindamycine). Dit een week geslikt en terug naar de huisarts. Deze besloot mij per direct door te sturen naar de derma en ik kon dezelfde dag nog door naar de dermatoloog.

Zij heeft mij samen met 3 andere artsen onderzocht (voelde me wel erg speciaal xD) clindamycine + Prednison + Antibiotica zalf voorgeschreven en tevens 2 kweekjes afgenomen om te kijken voor bacterien e.d.. Binnen 2 dagen werd het al rustiger. Na een week weer terug (dit was vorige week donderdag), kweekjes leverde niks op. Ze heeft toen nogmaals een kweekje afgenomen plus nog eens 6 buisjes bloed voor onderzoek en toen verder met alleen de antibiotica. Ik merkte meteen dat ik onstekingen bij kreeg op kin en voorhoofd. Ook werd ik zaterdag tijdens het slikken van die pillen (4 x per dag) ineens onzettend beroerd! Maagzuren en m'n slokdarm leek in de fix te staan. Na de laatste dosis van die dag hield ik het niet meer uit en ben ik wederom terug gegaan naar de huisartsen post. Hij zei dat ik per direct met die antibiotica moest stoppen en maandag (gister) meteen de derma moest bellen.

Nou zo gezegd zo gedaan, en uiteindelijk belde ze dus terug dat ze had overlegd met de andere artsen dat ik dus per direct aan de Roaccutane over moest gaan... Ik heb al eerder horrorverhalen gehoord over dat spul en ik kreeg er de rillingen van. Ik ga trouwen in juni en ben zo bang dat het alleen maar erger is dan.. Maar ze zei dat dit de enigste verdere optie was, buiten het niet behandelen.. Dus ik heb nog ongeveer 3,5 maand voordat ik ga trouwen, en ik hoop echt dat ik er dan mooi uit zie :'( Of dat het in ieder geval goed te verbergen valt! Ik heb toen al mijn angsten uitgesproken en ze zei dat ik over 2 weken terug moest komen, dat ze alles goed in de gaten gaan houden en mocht het toch ergens worden ik eventueel een Predison kuur kon krijgen. Dat luchte mij al een beetje op, maar ik ben nog steeds een beetje bang voor de bijwerkingen. Ik kan er nu verder niks aan doen, ik moet er aan geloven, dus ik ben allemaal dingen aan het opzoeken hoe ik mij het beste kan beschermen tegen de bijwerkingen.

Ik ben al wel blij dat ik binnen 3 weken zo snel en goed geholpen wordt, ik voel me zeker serieus genomen door de artsen!

Dank jullie wel dat ik even mijn hart mocht luchten, vanavond voor het eerst mijn tablet! Het maakt mij niet uit wat er gebeurd, als het in juni maar (ver) weg is!
Succes! 30mg is niet veel maar ook niet weinig. Ik slik het om de dag samen met 40mg. (dus 35 effectief). Ik mag over een maandje stoppen na 9 maanden totaal. Als je de bijsluiter leest zou je haast niet beginnen.. maar verwacht wel dat je een droge huid (schilfers) en droge lippen krijgt en ik denk ook een hele rode huid (iig heel gevoelig)! Zeker de eerste maanden wordt 't vaak erger qua ontstekingen, en bij mij duurde het een dikke 3 maanden voordat ik pas verbetering zag... Weet niet hoe je gezicht nu is, maar 3,5 maand is net de basis denk ik dat 't beter begint te worden :) Oftewel: vanaf nu iedere dag een stapje beter ;) Je hebt denk ik wel geluk dat je in het voorjaar start, nu schilfert mijn huid als een gek door de kou/warmte schommelingen. Zomer is weer niet goed voor je huid, dus ideaal moment ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:27 schreef valeriebister het volgende:
Hoi Screenhunter, net je verhaal gelezen! Ook snel begonnen dus. Wat een verhaal! Plots? of had je al eerder last van een soort acne?
Snap dat je zsm er vanaf wilt!! En ik heb goede hoop met deze kuur. Ik heb niet een hele dramatische huid dus hoop niet dat het juist verergert de eerste weken... juist dat het met een maand al veel beter gaat! Maar goed, dat hopen we allemaal natuurlijk.
Succes! Bij mij was de eerste maand inderdaad redelijk goed verlopen, maar maand 2 en 3 waren echt een hel en werd het weer erger.. (daarna weer beter) dus juich niet te vroeg ;) Als het goed is heeft de dermatoloog een schatting gemaakt hoe lang je kuur duurt? Dan zou ik dat aanhouden. Dus eerst goed, dan slecht en dan beter.
pi_160524826
Hm.. nee niets over gezegd! Alleen toen ik over mijn studie vanaf september begon de opmerking: '' Dan ben je er wel vanaf! ''
Maar dat is misschien ook om mij met een fijn gevoel weg te laten gaan..
Hij zei dat ik na een maand moest terugkomen voor prikken etc, maar niets over verhoging dosis eventueel en hoelang? Ik denk eigenlijk dat ik tot eind augustus ga slikken (6 maand) in de hoop dat het dan natuurlijk weg is!
Ik ga alleen deze zomer twee maanden reizen door Zuid-oost azie, hoop dat ik het dan voor twee maanden meekrijg en de dosis de zon aan kan! Daar kan ik helaas niet de zon ontwijken... Hoe is dit bij jullie qua reactie op zon?

Ik zit midden in de tentamenperiode en vrees alleen een beetje voor vermoeidheid, is dat een bijwerking die jullie herkennen?

Veel vragen! Maar ik ben heel benieuwd naar alles en vooral of het werkt natuurlijk.
Nu ik lees over 120 mg per kilo moet ik met mijn 20 mg wel erg lang doorslikken! Of is dit niet bij iedereen nodig?
pi_160525078
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:51 schreef valeriebister het volgende:
Hm.. nee niets over gezegd! Alleen toen ik over mijn studie vanaf september begon de opmerking: '' Dan ben je er wel vanaf! ''
Maar dat is misschien ook om mij met een fijn gevoel weg te laten gaan..
Hij zei dat ik na een maand moest terugkomen voor prikken etc, maar niets over verhoging dosis eventueel en hoelang? Ik denk eigenlijk dat ik tot eind augustus ga slikken (6 maand) in de hoop dat het dan natuurlijk weg is!
Ik ga alleen deze zomer twee maanden reizen door Zuid-oost azie, hoop dat ik het dan voor twee maanden meekrijg en de dosis de zon aan kan! Daar kan ik helaas niet de zon ontwijken... Hoe is dit bij jullie qua reactie op zon?

Ik zit midden in de tentamenperiode en vrees alleen een beetje voor vermoeidheid, is dat een bijwerking die jullie herkennen?

Veel vragen! Maar ik ben heel benieuwd naar alles en vooral of het werkt natuurlijk.
Nu ik lees over 120 mg per kilo moet ik met mijn 20 mg wel erg lang doorslikken! Of is dit niet bij iedereen nodig?
Ik begon ook op 20mg en slik nu 30 en 40 (35 dus). Sommige mensen slikken 60 of meer maar die zitten ietsje meer onder.. Ik denk dat je eind augustus inderdaad wel resultaat moet zien ;) Vermoeidheid heb ik ook last van, maar dan vooral qua droge ogen, al kreeg ik dat pas na een paar maanden slikken. Zon eigenlijk geen ervaring mee, mijn huid is altijd al wat rood... maar advies is gewoon zoveel mogelijk uit de zon blijven want volgens mij verbrand je echt binnen een paar minuten anders (rood...).
  dinsdag 8 maart 2016 @ 20:41:44 #173
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_160526337
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 11:20 schreef Deezertje het volgende:
Volgens de bijsluiter mag je niet scrubben/peelen/maskertjes doen, maar ik erger me toch nog steeds aan de vele schilfers, dus wellicht komen ze dan eerder los? Houd mijn gezicht goed vochtig met een crème maar helpt dus niet helemaal, is gewoon nog droog. Zie wel dat de rode kleur langzaamaan afneemt :)
Was gewoon je gezicht met een washand. Scrubt voldoende.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_160527032
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:59 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik begon ook op 20mg en slik nu 30 en 40 (35 dus). Sommige mensen slikken 60 of meer maar die zitten ietsje meer onder.. Ik denk dat je eind augustus inderdaad wel resultaat moet zien ;) Vermoeidheid heb ik ook last van, maar dan vooral qua droge ogen, al kreeg ik dat pas na een paar maanden slikken. Zon eigenlijk geen ervaring mee, mijn huid is altijd al wat rood... maar advies is gewoon zoveel mogelijk uit de zon blijven want volgens mij verbrand je echt binnen een paar minuten anders (rood...).
Haha ik zat even te zoeken hoe je het best kon reageren.
Hm dit ga ik dan maar even goed overleggen, ben een budgetbackpacker en zal veel reizen via scooter etc en gebruik maken van het strand, zon in dit soort landen is lastig tegen te gana.
Ah oke de bijwerkingen nemen toe naarmate je het langer gebruikt komt het op neer of..?
En is het een middel dat je er ook echt vanaf helpt voor langere periode of moet je het eigenlijk minimaal 10 mnd slikken bv? (of afhankelijk van acne).
Ik ben vooral benieuwd of vlekjes etc er ook doorverdwijnen/minder worden.. maar het is maar afwachten. Wil nu al dat de eerste maand voorbij is.. je moet er wel wat geduld voor hebben haha
pi_160527456
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:04 schreef valeriebister het volgende:

[..]

Haha ik zat even te zoeken hoe je het best kon reageren.
Hm dit ga ik dan maar even goed overleggen, ben een budgetbackpacker en zal veel reizen via scooter etc en gebruik maken van het strand, zon in dit soort landen is lastig tegen te gana.
Ah oke de bijwerkingen nemen toe naarmate je het langer gebruikt komt het op neer of..?
En is het een middel dat je er ook echt vanaf helpt voor langere periode of moet je het eigenlijk minimaal 10 mnd slikken bv? (of afhankelijk van acne).
Ik ben vooral benieuwd of vlekjes etc er ook doorverdwijnen/minder worden.. maar het is maar afwachten. Wil nu al dat de eerste maand voorbij is.. je moet er wel wat geduld voor hebben haha
Je moet een kuur aanhouden als het goed is, dus een basis aantal mg slikken voordat het effect heeft. Ik stop over een maand met slikken en dan duurt het nog 8 weken voordat het uit je lichaam is. Pas daarna weet ik een beetje of de acne ook echt wegblijft. Bij 80% is één kuur voldoende... 20% dus niet ;(. Ik heb zelf ook nog steeds last van vlekjes (sommige gekregen door de Roa zelfs) dus hoop ook echt dat die straks wegtrekken..
  woensdag 9 maart 2016 @ 12:22:23 #176
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_160539120
Yay, check net mijn zorgkosten overzicht (had nog geen afrekening van het ziekenhuis gehad over 2015, heb toen 5 dermatoloog bezoeken gehad) maar alles is op 2014 gezet, dus nu ben ik echt helemaal klaar :P. Geen kosten meer en geen puistjes meer *O*.

Ik gebruik zelf wel weer salicylzuur, om de verhoorning van mijn huid tegen te gaan. Kreeg laatst complimenten van de schoonheidsspecialiste dat mijn huid zo zacht voelde en dat ik nagenoeg geen mee-eters heb.

Helaas word mijn gezicht nog altijd snel rood. Als ik mijn gezicht was ben ik helemaal vlekkerig, maar sowieso is mijn teint niet meer heel egaal geworden.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_160542556
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:27 schreef valeriebister het volgende:
Hoi Screenhunter, net je verhaal gelezen! Ook snel begonnen dus. Wat een verhaal! Plots? of had je al eerder last van een soort acne?
Snap dat je zsm er vanaf wilt!! En ik heb goede hoop met deze kuur. Ik heb niet een hele dramatische huid dus hoop niet dat het juist verergert de eerste weken... juist dat het met een maand al veel beter gaat! Maar goed, dat hopen we allemaal natuurlijk.
Ik heb altijd al wel wat last gehad van acne, wat kleine puistjes hier en daar, maar nog nooit zo erg als nu. Voorgaande jaren ging ik naar de schoonheidsspecialiste en die maakte alles om de 6-8 weken schoon waardoor ik er weer tegen aan kon. Nu zit heel mijn kin onder (en wat op mijn voorhoofd) de onstekingen. Gelukkig zijn er al veel weg door de antibiotica en is het op die plekken vooral nog rood, maar vooral aan de zijkanten zitten echt nog veel onstekingen. Vind echt vooral zo raar dat het super snel is op komen zetten en ze geen bacterie of wat dan ook konden vinden :( Ik ga kijken wat er gebeurd de komende weken, gelukkig zit de derma er boven op!

Jij ook succes! :D Hoop dat het gaat met de reis die je gaat maken :)
pi_160542657
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:36 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Succes! 30mg is niet veel maar ook niet weinig. Ik slik het om de dag samen met 40mg. (dus 35 effectief). Ik mag over een maandje stoppen na 9 maanden totaal. Als je de bijsluiter leest zou je haast niet beginnen.. maar verwacht wel dat je een droge huid (schilfers) en droge lippen krijgt en ik denk ook een hele rode huid (iig heel gevoelig)! Zeker de eerste maanden wordt 't vaak erger qua ontstekingen, en bij mij duurde het een dikke 3 maanden voordat ik pas verbetering zag... Weet niet hoe je gezicht nu is, maar 3,5 maand is net de basis denk ik dat 't beter begint te worden :) Oftewel: vanaf nu iedere dag een stapje beter ;) Je hebt denk ik wel geluk dat je in het voorjaar start, nu schilfert mijn huid als een gek door de kou/warmte schommelingen. Zomer is weer niet goed voor je huid, dus ideaal moment ;)

[..]

Succes! Bij mij was de eerste maand inderdaad redelijk goed verlopen, maar maand 2 en 3 waren echt een hel en werd het weer erger.. (daarna weer beter) dus juich niet te vroeg ;) Als het goed is heeft de dermatoloog een schatting gemaakt hoe lang je kuur duurt? Dan zou ik dat aanhouden. Dus eerst goed, dan slecht en dan beter.
Ughh.. ik zie er zo tegen op.. Kijk als ik niet ging trouwen was er niet zo veel aan de hand, maar ik hoop echt dat het dan ver weg is, of dat ik het goed kan verbergen. Mijn hele kin zit onder de ontstekingen en een paar op mijn voorhoofd. Soms denk ik dat ik ergens een allergische reactie op heb gehad, maar ze willen me niet testen op allergiën. Want het zou niet in zo'n vorm moeten opkomen. Verder blijf ik netjes mijn Fusidinezuur smeren en hoop ik dat als ik naar de derma moet binnenkort en het is nog erg dat ik de Prednison erbij krijg.

Hopelijk wordt het niet erger... Ik wil ook mooi zijn op mijn bruiloft :'(
pi_160569475
He screenhunter! Merk je al iets ervan?
Ik namelijk best wel moet ik zeggen
Behalve dat ik echt enorm vermoeid ben (wat denk ik door de tentamens komt maar misschien speelt het mee) merk ik dat mijn gezicht heel droog is en neus vooral / zijkanten ook!

Ik vind het op het moment echt geweldig werken. Ik heb ook geen erge acne dus misschien dat het daarom ook sneller werkt dat weet ik niet. Maar ik heb doordat de kleine wondjes puistjes zijn afgeschilferd nu nergens meer last van eigenlijk. Althans waar ik last van had is nu aan het genezen. Ik had eigenlijk al jaren last van mee eters op de neus, echt iets stoms wat gewoon niet weg ging. Maar het is er helemaal af! En dit binnen 3/4 dagen, laten we hopen dat het zo voortzet maar voor nu is het in iedergeval fijn.
Ben benieuwd hoe het vd rest verloopt, en of vermoeidheid een bijwerking is? Ik slaap echt om tien uur knockout terwijl dit niet helemaal mijn ding is.
pi_160571861
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 17:15 schreef valeriebister het volgende:
He screenhunter! Merk je al iets ervan?
Ik namelijk best wel moet ik zeggen
Behalve dat ik echt enorm vermoeid ben (wat denk ik door de tentamens komt maar misschien speelt het mee) merk ik dat mijn gezicht heel droog is en neus vooral / zijkanten ook!

Ik vind het op het moment echt geweldig werken. Ik heb ook geen erge acne dus misschien dat het daarom ook sneller werkt dat weet ik niet. Maar ik heb doordat de kleine wondjes puistjes zijn afgeschilferd nu nergens meer last van eigenlijk. Althans waar ik last van had is nu aan het genezen. Ik had eigenlijk al jaren last van mee eters op de neus, echt iets stoms wat gewoon niet weg ging. Maar het is er helemaal af! En dit binnen 3/4 dagen, laten we hopen dat het zo voortzet maar voor nu is het in iedergeval fijn.
Ben benieuwd hoe het vd rest verloopt, en of vermoeidheid een bijwerking is? Ik slaap echt om tien uur knockout terwijl dit niet helemaal mijn ding is.
Dat het nu al schilfert is ook normaal, de pillen drogen je huid namelijk uit :) Iedere huid is anders, maar het verloop was bij mij zo: eerste maand inderdaad een vliegende start (geen vettig/olie gezicht meer) maand 2 en 3 waren de bulten weer terug, vanaf maand 4 begonnen de ontstekingen langzaam minder te worden. Maar goed de pillen zitten nu in je lichaam dus iedere dag is een stap naar een hopelijk permanente mooie huid :)
pi_160577085
Ik ben inmiddels een maand aan roa. Vorige week met make-up op en foto's van mijn huid naar de dermatoloog geweest. Die had verder weinig boeiends te zeggen. Ik stelde zelf voor om de dosering te verhogen naar 40mg omdat ik het middel goed verdraag en hij stemde daar mee in, maar zei ook dat dit de hoogste dosering is die ik kan krijgen i.v.m. lichaamsgewicht.
Voorheen slikte ik de ene dag 20 mg en de andere dag 40 mg (omdat 30 mg niet leverbaar is). Tot nu toe merk ik weinig verschil. Ik heb weinig last van gescheurde lippen en schilferige huid (althans minder dan ik verwachtte te hebben). Ik ben erg moe na een dag werk, maar dat kan ook komen omdat ik gewoon niet gewend ben om tien uur te staan. Daarnaast heb ik echt de meest bizarre huilbuien zonder duidelijke aanleiding af en toe, maar ja, dat is ook weer zoiets. Vind het lastig om de vinger naar roa te wijzen.
Huid is nu iets aan het herstellen. Er komen wel nog steeds nieuwe ontstekingen naar de oppervlakte helaas.
pi_160586066
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 17:15 schreef valeriebister het volgende:
He screenhunter! Merk je al iets ervan?
Ik namelijk best wel moet ik zeggen
Behalve dat ik echt enorm vermoeid ben (wat denk ik door de tentamens komt maar misschien speelt het mee) merk ik dat mijn gezicht heel droog is en neus vooral / zijkanten ook!

Ik vind het op het moment echt geweldig werken. Ik heb ook geen erge acne dus misschien dat het daarom ook sneller werkt dat weet ik niet. Maar ik heb doordat de kleine wondjes puistjes zijn afgeschilferd nu nergens meer last van eigenlijk. Althans waar ik last van had is nu aan het genezen. Ik had eigenlijk al jaren last van mee eters op de neus, echt iets stoms wat gewoon niet weg ging. Maar het is er helemaal af! En dit binnen 3/4 dagen, laten we hopen dat het zo voortzet maar voor nu is het in iedergeval fijn.
Ben benieuwd hoe het vd rest verloopt, en of vermoeidheid een bijwerking is? Ik slaap echt om tien uur knockout terwijl dit niet helemaal mijn ding is.
Nee, ik merk er nog niet veel van. Ik heb nu 3 dagen 30 mg op. Geen droge lippen of nog. Alleen dat er ineens allemaal puistjes rijp worden. Die zaten eerst onderhuids voor ik aan de Roa ging, maar nu komen ze ineens heel snel door. Maar wellicht komt dit ook omdat ik ongesteld ben? In ieder geval steken sommige.

Ik smeer zelf nog met Fusidinezuur op alle onstekingen, dit moest van de derma. Voelt overigens wel fijn aan, emotioneel gezien haha

Gister had ik wel iets van, ik ga om half 9 naar bed, maar dat was niet zo zeer omdat ik moe was (eerder gewoon lui) maar ik verveelde mijzelf en had geen zin om iets anders te doen. Dus lekker gedouched, en in bed een boek gelezen. Uiteindelijk werd het nog 1 uur haha XD

Wel heb ik al allerlei zalfjes en crempjes en wat dan ook al aangeschaft voor het geval dat, dus ik ben voorbereid hahah XD

Over 1,5 week terug naar de derma, wellicht gaat ze de dosis verhogen? Ik ben allang blij dat ik eventueel de predison nog achter de hand heb als ultieme redmiddel. Ik weet dat het schijtspul is, maar als ik een paar weken voor de bruiloft nog onder zit, ga ik wel vragen om een week of 3 prednison. De vorige keer werkte dat als een malle! Probleem is alleen dat je dat niet lang mag slikken, maar ik hoop dat ik een week of 3 mag slikken dan.

Wat betreft die 3 maanden, ik denk dat het bij iedereen verschilt wat de huid doet. Sommige mensen krijgen idd een terugval, maar andere mensen krijgen juist helemaal geen terug val en gaat het elke keer gewoon beter. Ach, we zullen zien wat mijn huid doet. Veel kan ik er nu toch niet aan doen buiten afwachten :) (Al maak ik mij soms wel druk)

Maar super dat je het nu al merkt Valeriebister! Hopen dat het bij ons allemaal alleen maar beter gaat nu :)
pi_160586511
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:43 schreef Screenhunter het volgende:

[..]

Nee, ik merk er nog niet veel van. Ik heb nu 3 dagen 30 mg op. Geen droge lippen of nog. Alleen dat er ineens allemaal puistjes rijp worden. Die zaten eerst onderhuids voor ik aan de Roa ging, maar nu komen ze ineens heel snel door. Maar wellicht komt dit ook omdat ik ongesteld ben? In ieder geval steken sommige.

Ik smeer zelf nog met Fusidinezuur op alle onstekingen, dit moest van de derma. Voelt overigens wel fijn aan, emotioneel gezien haha

Gister had ik wel iets van, ik ga om half 9 naar bed, maar dat was niet zo zeer omdat ik moe was (eerder gewoon lui) maar ik verveelde mijzelf en had geen zin om iets anders te doen. Dus lekker gedouched, en in bed een boek gelezen. Uiteindelijk werd het nog 1 uur haha XD

Wel heb ik al allerlei zalfjes en crempjes en wat dan ook al aangeschaft voor het geval dat, dus ik ben voorbereid hahah XD

Over 1,5 week terug naar de derma, wellicht gaat ze de dosis verhogen? Ik ben allang blij dat ik eventueel de predison nog achter de hand heb als ultieme redmiddel. Ik weet dat het schijtspul is, maar als ik een paar weken voor de bruiloft nog onder zit, ga ik wel vragen om een week of 3 prednison. De vorige keer werkte dat als een malle! Probleem is alleen dat je dat niet lang mag slikken, maar ik hoop dat ik een week of 3 mag slikken dan.

Wat betreft die 3 maanden, ik denk dat het bij iedereen verschilt wat de huid doet. Sommige mensen krijgen idd een terugval, maar andere mensen krijgen juist helemaal geen terug val en gaat het elke keer gewoon beter. Ach, we zullen zien wat mijn huid doet. Veel kan ik er nu toch niet aan doen buiten afwachten :) (Al maak ik mij soms wel druk)

Maar super dat je het nu al merkt Valeriebister! Hopen dat het bij ons allemaal alleen maar beter gaat nu :)
Misschien geen leuke oplossing maar als je bang bent voor je trouwfoto's.. Photoshop doet wonderen. Voor een familiefoto zat ik ook flink onder maar ik heb op de definitieve foto een mooie gladde huid.. En dat was vier jaar geleden otzo toen ik echt onder de witte koppen zat.
pi_160586990
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 11:08 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Misschien geen leuke oplossing maar als je bang bent voor je trouwfoto's.. Photoshop doet wonderen. Voor een familiefoto zat ik ook flink onder maar ik heb op de definitieve foto een mooie gladde huid.. En dat was vier jaar geleden otzo toen ik echt onder de witte koppen zat.
Ja dat laat ik sowieso wel doen door de fotograaf. Alleen hebben we ook een videograaf en is het gewoon niet fijn om onder de bulten te zitten tijdens je eigen bruiloft...
  vrijdag 11 maart 2016 @ 12:00:19 #185
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_160587496
Wat je moet onthouden is dat je een nieuwe stof in je lichaam introduceert, dit houdt in dat je even heel instabiel wordt omdat je lichaam even moet wennen en een nieuw stabiel punt moet vinden

In het begin had ik zelf heel veel last van hoge bloeddruk en zenuwachtigheid. Na een maand was dat voor mij wel over en had ik alleen nog de gebruikelijke symptomen.

Ik heb zo het vermoeden dat de verhoogde uitbraken ook zo'n symptoom zijn van aanpassing.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_160624740
Mijn lippen blijven nog steeds extreem droog dus nu smeer ik er thuis vaseline op en onderweg zo'n stickje lippenbalsem. Op een zonnige dag als vandaag is goed te zien dat mijn huid helaas nog steeds erg rood is en je wel veel kuiltjes ziet van de acne, oftewel geen fijn gevoel. Sta ik echter thuis voor de spiegel met 'normaal' licht dan valt alles ineens weer mee :') Tja nog een maand volhouden en dan echt hopen dat iig die roodheid wegtrekt. Mijn focus ligt nu ook op mensen met acne die ik gewoon zie, en het maakt echt een verschil als je puistjes hebt zonder echte roodheid of een rood gezicht met puistjes, dan lijkt het toch erger.

En ik hoop ook dat de depressieve gevoelens straks weg zijn. Mijn leven is op dit moment niet zoals ik het wil, maar ik heb wel het gevoel dat vooral de laatste maanden het echt wel door de pillen komt dat ik me soms echt neergeslagen voel bepaalde dagen. Een rondje Google doet je geen goed dan, best veel mensen krijgen tijdens de kuur depressieve gevoelens en sommige hebben zelfmoordpogingen gedaan ;(. Het blijft een punt van voor- en tegenstanders, maar ik zou juist blij moeten zijn hoe mijn huid er nu uitziet dan voor de start maar het geeft mij een 'nog niet goed genoeg' gevoel.

http://acne.about.com/od/acnetreatments/a/sideeffectsaccu.htm

[ Bericht 19% gewijzigd door Deezertje op 12-03-2016 23:56:27 ]
  † In Memoriam † zaterdag 12 maart 2016 @ 23:57:39 #187
37843 lady-wrb
kortaf
pi_160626829
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 22:55 schreef Deezertje het volgende:
Mijn lippen blijven nog steeds extreem droog dus nu smeer ik er thuis vaseline op en onderweg zo'n stickje lippenbalsem. Op een zonnige dag als vandaag is goed te zien dat mijn huid helaas nog steeds erg rood is en je wel veel kuiltjes ziet van de acne, oftewel geen fijn gevoel. Sta ik echter thuis voor de spiegel met 'normaal' licht dan valt alles ineens weer mee :') Tja nog een maand volhouden en dan echt hopen dat iig die roodheid wegtrekt. Mijn focus ligt nu ook op mensen met acne die ik gewoon zie, en het maakt echt een verschil als je puistjes hebt zonder echte roodheid of een rood gezicht met puistjes, dan lijkt het toch erger.

En ik hoop ook dat de depressieve gevoelens straks weg zijn. Mijn leven is op dit moment niet zoals ik het wil, maar ik heb wel het gevoel dat vooral de laatste maanden het echt wel door de pillen komt dat ik me soms echt neergeslagen voel bepaalde dagen. Een rondje Google doet je geen goed dan, best veel mensen krijgen tijdens de kuur depressieve gevoelens en sommige hebben zelfmoordpogingen gedaan ;(. Het blijft een punt van voor- en tegenstanders, maar ik zou juist blij moeten zijn hoe mijn huid er nu uitziet dan voor de start maar het geeft mij een 'nog niet goed genoeg' gevoel.
kom op deezertje! nog even doorzetten en je bent klaar.
misschien toch maar eens bij een psycholoog op de bank gaan zitten?
leg eens een foto van jezelf voor de kuur naast een van hoe je er nu uitziet.
dat moet je toch goed doen?

mijn zoon zijn gezicht knapt steeds verder op. het is net als bij jou niet het egale gladde huidje waar ik op hoopte, maar zoals het er nu uitziet, is het al zo'n verbetering en hij is nog niet klaar. hij moet in mei terugkomen voor controle.
pi_160627246
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 23:57 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

kom op deezertje! nog even doorzetten en je bent klaar.
misschien toch maar eens bij een psycholoog op de bank gaan zitten?
leg eens een foto van jezelf voor de kuur naast een van hoe je er nu uitziet.
dat moet je toch goed doen?

mijn zoon zijn gezicht knapt steeds verder op. het is net als bij jou niet het egale gladde huidje waar ik op hoopte, maar zoals het er nu uitziet, is het al zo'n verbetering en hij is nog niet klaar. hij moet in mei terugkomen voor controle.
Mijn rug is mooi glad (littekens helaas niet weg, komt omdat ik vroeger te hard ben gegroeid???) en ik heb in mijn gezicht inderdaad geen rare vieze koppen meer :) Komt denk ik ook deels door de roodheid dat 't nog niet zo egaal is/lijkt. De putjes zijn nog wel zichtbaar.
  zondag 13 maart 2016 @ 10:16:25 #189
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_160630496
Deezertje, als jij denkt dat die depressieve gevoelens vooral door de roa komen, heb je een nog groter bord voor je kop dan ik dacht.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_160631072
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 10:16 schreef Debsterr het volgende:
Deezertje, als jij denkt dat die depressieve gevoelens vooral door de roa komen, heb je een nog groter bord voor je kop dan ik dacht.
Het draagt er wel aan bij als je er al gevoelig voor bent. (extra) Vitamine A tast je hersenen aan. Ik heb weken last gehad van rode, droge ogen en stemmingswisselingen. Ene kant ben je gewoon blij maar je gevoelens worden onderdrukt waardoor je eigenlijk niet helemaal happy bent en je ogen zeggen toch alles. Stemmingswisselingen komen vaak voor bij mensen die Roa slikken. Ik wil niet zeggen dat over een paar weken die stemmingen weg zijn, maar mijn huisarts en dermatoloog zeiden wel dat het vaker voorkomt en alle bijwerkingen wegtrekken als je eenmaal stopt met slikken.
  zondag 13 maart 2016 @ 10:58:54 #191
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_160631144
Zolang jij niets aanpakt of veranderd kn je dagelijkse leven, gaat een gladde huid niet de doorslag geven. Het is hooguit 1 zorg minder.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_160633768
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 10:53 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Het draagt er wel aan bij als je er al gevoelig voor bent. (extra) Vitamine A tast je hersenen aan. Ik heb weken last gehad van rode, droge ogen en stemmingswisselingen. Ene kant ben je gewoon blij maar je gevoelens worden onderdrukt waardoor je eigenlijk niet helemaal happy bent en je ogen zeggen toch alles. Stemmingswisselingen komen vaak voor bij mensen die Roa slikken. Ik wil niet zeggen dat over een paar weken die stemmingen weg zijn, maar mijn huisarts en dermatoloog zeiden wel dat het vaker voorkomt en alle bijwerkingen wegtrekken als je eenmaal stopt met slikken.
Het is inderdaad dat het erbij staat als bijwerking (maar wat staat er niet bij?? :P), maar ik denk dat de somberheid vooral ontstaat door de rest van de bijwerkingen én inderdaad als je er dan al gevoelig voor bent, zal het zich eerder uiten. Vooral niet gek laten maken wat je op andere fora leest! Een zelfmoordpoging door roaccutane is heel extreem.... ik kan me niet voorstellen dat dit alleen door pillen veroorzaakt wordt, dat is ook een opstapeling van. Ik merk bij jou ook soort van teleurstelling nog in de pillen, wat misschien ook bijdraagt aan je wat sombere gevoelens? Als het je teveel overheerst en bepalend is in je leven, zou ik er zeker wat mee doen (stappen ondernemen).
pi_160635575
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 13:19 schreef Jenske1988 het volgende:

[..]

Het is inderdaad dat het erbij staat als bijwerking (maar wat staat er niet bij?? :P), maar ik denk dat de somberheid vooral ontstaat door de rest van de bijwerkingen én inderdaad als je er dan al gevoelig voor bent, zal het zich eerder uiten. Vooral niet gek laten maken wat je op andere fora leest! Een zelfmoordpoging door roaccutane is heel extreem.... ik kan me niet voorstellen dat dit alleen door pillen veroorzaakt wordt, dat is ook een opstapeling van. Ik merk bij jou ook soort van teleurstelling nog in de pillen, wat misschien ook bijdraagt aan je wat sombere gevoelens? Als het je teveel overheerst en bepalend is in je leven, zou ik er zeker wat mee doen (stappen ondernemen).
Ik ben deels tevreden. Het is écht veel minder geworden en eigenlijk best wel weg op een paar vlekjes en de roodheid na maar ik slik nog een maand, dus huid blijft gevoelig. Vandaag zit ik bijvoorbeeld lekker in mijn vel, beetje rommelen, beetje eten, beetje lezen, beetje met de kat spelen etc. Geen last van negatieve gedachten. Eigenlijk moet ik gewoon veel minder in de spiegel gaan kijken, want beter dan dit wordt 't niet dus de onzekerheid moet daardoor ook afnemen :)

Net ff uitgerekend: als ik klaar ben met de kuur heb ik 8700mg geslikt en weeg 66kg.

[ Bericht 2% gewijzigd door Deezertje op 13-03-2016 22:04:39 ]
pi_160656300
Deezertje, veel succes met de laatste loodjes!

Ik ben nu bijna een week bezig en moet zeggen, het wordt inderdaad eerst erger XD Niet zo zeer mijn probleem gebied, waar al zat, maar meer de onderhuidse prut die er zat, die is binnen 2 dagen allemaal omhoog gekomen 8) Gezellig hoor, al die dikke plakkaten op m'n gezicht! Donderdags en vrijdags maar even thuis gewerkt XD Helaas zit het er vandaag nog steeds, maar ik weet dat het er bij hoort. Dus ik accepteer het voor nu maar even. Verder nog niet echt last van mijn lippen of een droge huid, wellicht kotm dat de komende dagen wel. Verder drink ik iederen dag minimaal 2 liter water om te zorgen dat ik zelf wel gehydrateerd blijf en geen last van hoofdpijn of wat dan ook krijg. Soms heb ik wel last van jeukende ogen, waar ik dan echt even af moet blijven (Geen idee of dit door de medicatie komt). Maar dat is binnen een 15-20 min weer over.

Wel moet ik zeggen dat de kleine pukkeltjes die opkomen binnen 2-3 dagen weer redelijk geslonken zijn, dus das mooi :) (Ik pak al het positieve wat ik kan pakken op XD) En, ik durf het bijna niet hardop te zeggen... denk ik dat ik al een klein beetje verbetering zie op mijn kin. Zeker s morgens is het minder rood en heb ik het idee dat sommige ontstekingen al wat zijn geslonken. Whooop!

Zoals ik al zei, het kan mijn verbeelding zijn, maar we pakken alle positieve dingen op die we kunnen oppakken.

Wat ik mij wel afvroeg (ik vraag het volgende week ook even aan de derma natuurlijk), in hoevere moet je zonlicht vermijden? Mag er echt helemaal niks op je huis komen? Ik fiets naar mijn werk, en omdat helemaal ingewikkeld te zijn, gaat ook niet werken XD

Succes allemaal!
  maandag 14 maart 2016 @ 11:58:15 #195
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_160656909
quote:
6s.gif Op maandag 14 maart 2016 11:23 schreef Screenhunter het volgende:
Deezertje, veel succes met de laatste loodjes!

Ik ben nu bijna een week bezig en moet zeggen, het wordt inderdaad eerst erger XD Niet zo zeer mijn probleem gebied, waar al zat, maar meer de onderhuidse prut die er zat, die is binnen 2 dagen allemaal omhoog gekomen 8) Gezellig hoor, al die dikke plakkaten op m'n gezicht! Donderdags en vrijdags maar even thuis gewerkt XD Helaas zit het er vandaag nog steeds, maar ik weet dat het er bij hoort. Dus ik accepteer het voor nu maar even. Verder nog niet echt last van mijn lippen of een droge huid, wellicht kotm dat de komende dagen wel. Verder drink ik iederen dag minimaal 2 liter water om te zorgen dat ik zelf wel gehydrateerd blijf en geen last van hoofdpijn of wat dan ook krijg. Soms heb ik wel last van jeukende ogen, waar ik dan echt even af moet blijven (Geen idee of dit door de medicatie komt). Maar dat is binnen een 15-20 min weer over.

Wel moet ik zeggen dat de kleine pukkeltjes die opkomen binnen 2-3 dagen weer redelijk geslonken zijn, dus das mooi :) (Ik pak al het positieve wat ik kan pakken op XD) En, ik durf het bijna niet hardop te zeggen... denk ik dat ik al een klein beetje verbetering zie op mijn kin. Zeker s morgens is het minder rood en heb ik het idee dat sommige ontstekingen al wat zijn geslonken. Whooop!

Zoals ik al zei, het kan mijn verbeelding zijn, maar we pakken alle positieve dingen op die we kunnen oppakken.

Wat ik mij wel afvroeg (ik vraag het volgende week ook even aan de derma natuurlijk), in hoevere moet je zonlicht vermijden? Mag er echt helemaal niks op je huis komen? Ik fiets naar mijn werk, en omdat helemaal ingewikkeld te zijn, gaat ook niet werken XD

Succes allemaal!
Het is verstandig de zon zoveel mogelijk te mijden, omdat je huid dunner is verbrand je veel sneller en hou je dus ook sneller pigment vlekken over enzo. Eventueel een hoedje/petje op zetten?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_160662324
Jeetje wat een geweldig spul. Ik snap dat het bij iedereen natuurlijk anders uitpakt, en misschien krijg ik nog wel een terugslag. Maar tot nu toe wordt het iedere dag beter.
Helaas heb ik wel last van de bijwerkingen, en moet zeggen dat ik er gister echt genoeg van had. Hoop dat dit nog minder gaat worden. Heb extreme last van rugpijn. Ik heb normaal gesproken al een slechte rug, maar nu is het extreem, ook op plekken waar ik het normaal niet heb.
En mijn ogen raakten lichtelijk ontstoken, gelukkig lijkt het nu weer minder plus dat ik extreme schilvering op mijn hoofdhuid heb... maar is anti roos kopen.
We hebben het er allemaal zeker voor over! (gehoord dat ik maar 3 maanden hoef te slikken, tot begin juni/eind mei. Hoop dat het dan wegblijft, heb geen extreme vorm maar zo'n zachte droge huid is prettig!
pi_160662994
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 16:26 schreef valeriebister het volgende:
Jeetje wat een geweldig spul. Ik snap dat het bij iedereen natuurlijk anders uitpakt, en misschien krijg ik nog wel een terugslag. Maar tot nu toe wordt het iedere dag beter.
Helaas heb ik wel last van de bijwerkingen, en moet zeggen dat ik er gister echt genoeg van had. Hoop dat dit nog minder gaat worden. Heb extreme last van rugpijn. Ik heb normaal gesproken al een slechte rug, maar nu is het extreem, ook op plekken waar ik het normaal niet heb.
En mijn ogen raakten lichtelijk ontstoken, gelukkig lijkt het nu weer minder plus dat ik extreme schilvering op mijn hoofdhuid heb... maar is anti roos kopen.
We hebben het er allemaal zeker voor over! (gehoord dat ik maar 3 maanden hoef te slikken, tot begin juni/eind mei. Hoop dat het dan wegblijft, heb geen extreme vorm maar zo'n zachte droge huid is prettig!
Droge rode ogen en mindere concentratie behoren helaas tot de bijwerkingen.
pi_160672467
Hallo mensen,
Ik dacht ik gooi er ook weer even een update in.

Ik zit nu in mn 6e maand, de tijd vliegt voorbij. Vorige maand dacht ik echt dat het nooit zou gaan verbeteren. Deze week moest ik weer naar de dermatoloog. Ik zei dat mn geduld op begon te raken en wanneer het normaal is om ECHT verschil te zien (niet zo minimaal als bij mij). Ze zei dat het normaal is dat het eerst veel erger wordt dan je gewend bent bij jezelf, daarnaast dat ik echt geduld moet hebben. Wel is mijn dosis verhoogd van 40mg naar 60mg, mede omdat ik nauwelijks last van bijwerkingen heb! (naast de veel te droge lippen en rode droge ogen)
Ik slik nu 4 dagen 60mg en merk nu al dat mijn huid nog droger, maar wel al beter wordt!
Ook als ik foto's van een paar maanden terug kijk, zie ik toch wel verschil.

Goed nieuws dus!!! Blijf volhouden.
Ik heb in ieder geval nog 2 maanden te gaan en hoop het beste :)
pi_160682606
Hi mensen, nieuw hier :)

Ik lees veel dingen die me bekend voorkomen, zit nu zelf in de 6e maand van mijn kuur en heb nog tot eind juni te gaan. Hoewel de bijwerkingen me vaak zwaar vallen (vaak vermoeid en erg neerslachtig, maar het ergste is de rugpijn) moet ik zeggen dat de tijd vliegt en mijn huid ook weer op wat rode plekjes na als nieuw is, geen puistjes en mee-eters meer :)

Nu heb ik een soort luxe dilemma waar iemand op dit forum misschien al ervaring mee heeft(?): Ik was nl vandaag bij de dermatoloog en zij had er redelijk vertrouwen in dat ik vervroegd zou kunnen stoppen, maar dat ze ofc niet kan verzekeren of het dan ook echt wegblijft (maar dat kunnen ze ook niet als je de kuur wél helemaal afmaakt natuurlijk). Blijkt namelijk dat roaccutane alleen maar getest is tot de eindscore van 120mg/kg, niet meer en niet minder. Ik dus in shock dat eerder stoppen mogelijk is want ik zag door andermans verhalen de bui al hangen dat er juist nog een paar maanden achteraan geplakt zouden worden haha.

Ik zou trouwens wel erg graag een/twee maanden eerder willen stoppen omdat ik per juni afgestudeerd ben, aan een baan begin en niet daar random in huilen uit wil barsten :')

Zouden jullie eerder stoppen met het risico spijt te krijgen als het terugkomt? Ik vind het best lastig en ben benieuwd naar jullie kijk hier op!
Dat is voor mij een vraag en voor jou een weet
  dinsdag 15 maart 2016 @ 12:35:54 #200
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_160682655
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 12:32 schreef miniques het volgende:
Hi mensen, nieuw hier :)

Ik lees veel dingen die me bekend voorkomen, zit nu zelf in de 6e maand van mijn kuur en heb nog tot eind juni te gaan. Hoewel de bijwerkingen me vaak zwaar vallen (vaak vermoeid en erg neerslachtig, maar het ergste is de rugpijn) moet ik zeggen dat de tijd vliegt en mijn huid ook weer op wat rode plekjes na als nieuw is, geen puistjes en mee-eters meer :)

Nu heb ik een soort luxe dilemma waar iemand op dit forum misschien al ervaring mee heeft(?): Ik was nl vandaag bij de dermatoloog en zij had er redelijk vertrouwen in dat ik vervroegd zou kunnen stoppen, maar dat ze ofc niet kan verzekeren of het dan ook echt wegblijft (maar dat kunnen ze ook niet als je de kuur wél helemaal afmaakt natuurlijk). Blijkt namelijk dat roaccutane alleen maar getest is tot de eindscore van 120mg/kg, niet meer en niet minder. Ik dus in shock dat eerder stoppen mogelijk is want ik zag door andermans verhalen de bui al hangen dat er juist nog een paar maanden achteraan geplakt zouden worden haha.

Ik zou trouwens wel erg graag een/twee maanden eerder willen stoppen omdat ik per juni afgestudeerd ben, aan een baan begin en niet daar random in huilen uit wil barsten :')

Zouden jullie eerder stoppen met het risico spijt te krijgen als het terugkomt? Ik vind het best lastig en ben benieuwd naar jullie kijk hier op!
Ik zou het niet doen.. uitgangspunt is toch wel die 120 mg/kg en om nu zo lang bezig geweest te zijn en dan misschien door die 1/2 maanden eerder stoppen meer risico te lopen.. nee, dat zou het mij niet waard zijn :). Kun je de laatste maanden niet een iets hogere dosis krijgen?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')