abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_159548767
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 18:28 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik slik ook 30 en 40mg en bij mij heeft het dik tot in de vijfde maand geduurd voor een beetje resultaat en de ergste acne weg. Nu al maanden hetzelfde qua uiterlijk maar rode vlekken nog volop. Ik gebruik wel crèmes want anders is mijn gezicht kurkdroog met veel schilfers. Dat lijkt mij niet de bedoeling... Je huid hoort altijd een beetje vet te zijn.
Thanks! Ik moet 8 maanden slikken dus heb nog even gelukkig. Tsja misschien wel een dagcreme gaan gebruiken. Ben ook een beetje bang met het gebruik van make up.. Doe jij dat? Ik liever wel maar besef me ook dat het beter is zonder en ik me er overheen moet zetten. Verder geen last van erge bijwerkingen (naast de droge lippen en een beetje vermoeidheid)
pi_159548847
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 18:34 schreef sophie123 het volgende:

[..]

Thanks! Ik moet 8 maanden slikken dus heb nog even gelukkig. Tsja misschien wel een dagcreme gaan gebruiken. Ben ook een beetje bang met het gebruik van make up.. Doe jij dat? Ik liever wel maar besef me ook dat het beter is zonder en ik me er overheen moet zetten. Verder geen last van erge bijwerkingen (naast de droge lippen en een beetje vermoeidheid)
Ik ben een man ;) een vettige crème die glimt is al wat haha. Een kurkdroog gezicht is niet fijn en knapt niet sneller op denk ik.
pi_159548906
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 18:37 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik ben een man ;) een vettige crème die glimt is al wat haha. Een kurkdroog gezicht is niet fijn en knapt niet sneller op denk ik.
Ha ja kan ik begrijpen. Nou als ik alle verhalen moet geloven werken deze pillen top, dus we gaan het zien. Met pieken en dalen komen we er wel ;) Dan de zomer in met een glad huidje!
pi_159550127
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 16:00 schreef hallooxx het volgende:
Ik ben nu 5 weken klaar met roaccutane en de puistjes op mijn borst en rug beginnen langzaam terug te komen. Maar op mijn gezicht is geen vlekje te zien. Ik hoop dat het niet zo ver gaat komen dat ik een tweede kuur moet nemen en dan weer 8 maanden met die kut bijwerkingen moeten leven.
Ik help je hopen! Vervelend altijd die onzekerheid he
pi_159550191
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 17:51 schreef sophie123 het volgende:
Ik zit al in mijn 4e maand van roaccutane nu van 30mg naar 40mg en heb nog steeds een hele slechte huid!! Moet zeggen dat hij wel heel droog is en gladder, maar nog steeds erge onderhuidse pukkels en rode vlekken.
Ben wel een beetje op een punt dat ik twijfel of het ooit weg gaat.. aangezien je overal leest dan het in de 4e maand al een stuk opgeknapt is.
Hoe is dat bij jullie?

O, en blijf van de velletjes af!! Ik heb mijn huid al beschadigd door het eraf te halen.

Verder gebruik ik een milde facegel van biodermal en geen crèmes, omdat mn derma zegt dat het juist droog moet blijven. Nog tips?

Hoop dat iemand me gerust kan stellen
Gewoon pech dat het iets langer duurt, maar geloof me, het zal gaan helpen. Je moet absoluut wel een vochtinbrengende creme gebruiken die je huid voedt etc, je derm heeft of iets anders bedoeld of zn diploma gekocht.
pi_159550667
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 19:25 schreef bumbler40 het volgende:

[..]

Gewoon pech dat het iets langer duurt, maar geloof me, het zal gaan helpen. Je moet absoluut wel een vochtinbrengende creme gebruiken die je huid voedt etc, je derm heeft of iets anders bedoeld of zn diploma gekocht.
Ik ben zelf ook een dik half jaar bezig en ik het is nog steeds niet wat ik hoopte, maar echt wel minder en geen rare of witte koppen meer, dus echt wel beter. Je mag inderdaad best een normale crème smeren, maar liever geen andere anti-acne producten of maskertjes e.d.
pi_159551735
quote:

[..]

Ik gebruik de creme Effeclar H van La roche, kun je in de apotheek kopen. Kost wel ongeveer 15 euro voor klein tubetje, maar je hebt maar heel weinig nodig en voor mij werkt dit perfect, geen last van schilfertjes op mijn gezicht :)
Qua make-up... ik doe eigenlijk bijna iedere dag nog een beetje foundation op... wel al veel minder dan eerst, maar die roodheid is nog te erg op mijn kaaklijn/wangen. Iedere avond weer eraf halen en goed schoonmaken. En ben inmiddels nu 6 maanden bezig en bij mij heeft het ook 5 maanden geduurd voordat ik eindelijk een beetje vertrouwen in de behandeling kreeg, heb ook nu nog last van 1 onderhuidse die niet weg wil gaan ;)
pi_159551762
Die creme is trouwens speciaal voor uitdrogende behandelingen zoals roaccutane
pi_159551797
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 19:25 schreef bumbler40 het volgende:

[..]

haha, gekocht diploma _O-
pi_159555407
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 20:20 schreef Jenske1988 het volgende:
[..]
Ik gebruik de creme Effeclar H van La roche, kun je in de apotheek kopen.
Ik heb Effeclar H ook maar als ik dat gebruik onder foundation, krijg ik allemaal 'rolletjes' alsof de creme en de foundation niet mengen oid. Zelfs als ik de creme een uur eerder smeer dan de foundation. Heb jij dat ook? Kan ook aan mn foundation liggen al is dat een supergoed (en duur) merk.
pi_159556524
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 21:56 schreef bumbler40 het volgende:

[..]

Ik heb Effeclar H ook maar als ik dat gebruik onder foundation, krijg ik allemaal 'rolletjes' alsof de creme en de foundation niet mengen oid. Zelfs als ik de creme een uur eerder smeer dan de foundation. Heb jij dat ook? Kan ook aan mn foundation liggen al is dat een supergoed (en duur) merk.
Nee, heb ik geen last van... misschien is jouw huid nog net wat droger dan die van mij? Mijn foundation is namelijk niet van een geweldig merk ;)
pi_159558548
Jullie trouwens nog tips tegen roodheid in je gezicht (als man)? Gewoon afwachten tot de rode gloed weggaat duurt maanden... en valt best wel op.
pi_159577780
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 21:56 schreef bumbler40 het volgende:

[..]

Volgens mij kan dit te maken hebben met de basis van de creme/foundation. De effaclar-H is op waterbasis, als je dan een foundation hebt op oliebasis kan dit gaan rullen. Ook andere ingrediënten kunnen soms niet goed samen gaan.
Ik heb bij de Effaclar geen last van het 'rullen', bij zowel goedkopere of duurdere foundations.
pi_159577898
quote:

[..]

Ik vraag me eigenlijk af hoe slecht het is, om make-up te dragen. Ik heb in ieder geval nooit gemerkt dat m'n huid er slechter van werd, heb zelfs een half jaar geen make-up gedragen om uit te testen of m'n huid er beter van zou worden (niet dus). Heb vrij veel rode puntjes (littekentjes) op m'n huid, dus smeer elke dag foundation of bb cream op. Daarnaast vind ik het sowieso leuk om me op te maken :)
pi_159586260
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 19:59 schreef mascha09 het volgende:

[..]

Volgens mij kan dit te maken hebben met de basis van de creme/foundation. De effaclar-H is op waterbasis, als je dan een foundation hebt op oliebasis kan dit gaan rullen. Ook andere ingrediënten kunnen soms niet goed samen gaan.
Ik heb bij de Effaclar geen last van het 'rullen', bij zowel goedkopere of duurdere foundations.
RULLEN! Een-woord-dat-je-niet-zo-vaak-hoort! (Sorry, kleine taalfetish hier)
Maar dat is het wel idd.

Ik heb het nou ik nadenk bij alle La Roche producten, ik heb ook de Nutritic Intense, daar is het ook bij (maar minder erg). Al heb ik niet snel iets op oliebasis, altijd waterbasis. Maar ik heb er niet extreem verstand van, dus ik kan het mis hebben. Ik denk dat droge huid kan komen door a) tekort aan vocht of b) tekort aan vet. Daarom is het zo tricky om iets 'voor de droge huid' te kopen, ze specificeren vaak niet of ze iets aan het vet of aan het vocht doen (meestal is het vet/olie). Lastig.

Oh well, maakt ook niet echt uit verder.
pi_159586463
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:03 schreef mascha09 het volgende:

[..]

Ik vraag me eigenlijk af hoe slecht het is, om make-up te dragen. Ik heb in ieder geval nooit gemerkt dat m'n huid er slechter van werd, heb zelfs een half jaar geen make-up gedragen om uit te testen of m'n huid er beter van zou worden (niet dus). Heb vrij veel rode puntjes (littekentjes) op m'n huid, dus smeer elke dag foundation of bb cream op. Daarnaast vind ik het sowieso leuk om me op te maken :)
Nee idd. Nou ik gebruik foundation eigenlijk alleen als ik een date heb (ben 41 en na lange tijd weer single en aan het daten, dus wel 'nodig') cq uit-ga (of hoe noemen de kids dat tegenwoordig :P) in lamp-licht ipv daglicht.
BB cream is wel een leuke uitvinding die erg verbeterd is in 20 jaar, maar doordat mijn huid al wat ouder is en al jaren gortdroog, en nu door de roa 60mg nog erger, zie ik constant alles wat ik opsmeer in lijntjes en velletjes blijven 'hangen'. Eigenlijk nog triester dan de lijntjes en velletjes an sich zeg maar :N

Naar mn werk overdag ben ik er veel te lui voor, ben echt geen ochtendmens en werk fulltime, en iedereen kent me al jaren en weet van mn struggles, dus ja. Doe mn concealer stick omdat ik pigmentvlekken heb van jarenlang pil-gebruik (Diane) icm een vorige roaccutane-kuur 15 jaar terug.

Ik heb ook nooit invloed gemerkt van 'externe' invloeden op mn acne: dus welke gezichtsverzorging je gebruikt etc. Eigenlijk ook niet van voeding of wat dan ook. Mijne is echt volledig hormonaal, plus erfelijk/aanleg (volwassen vrouwen incl mn moeder in directe familie: check).

Anyway ^O^
pi_159586590
O en klein vraagje:

Ik heb nog 90 stuks pillen van 20 mg en zit nu al aan mn target-dosis (zeg 125/130 mg per kg lichaamsgewicht).

Dus: 2 opties:

- doorgaan met 60 mg tot eind februari en klaar.

- nu stoppen, en over zeg een half jaar als het onvermijdelijk (in mijn geval) terugkeert kan ik een 'kuurtje' doen van 20mg per dag een maand of 2/3.

Ik weet, geen slechte adviezen toegestaan.
Maar iemand (een slecht) advies? :)
pi_159593574
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:35 schreef bumbler40 het volgende:
O en klein vraagje:

Ik heb nog 90 stuks pillen van 20 mg en zit nu al aan mn target-dosis (zeg 125/130 mg per kg lichaamsgewicht).

- nu stoppen, en over zeg een half jaar als het onvermijdelijk (in mijn geval) terugkeert kan ik een 'kuurtje' doen van 20mg per dag een maand of 2/3.

Ik zou nu nog even doorgaan, tot je op de 150 mg/kg zit (als je derma het daar mee eens is). Volgens mij heb je dan een kleinere kans dat het terug komt! Sowieso niet op eigen houtje een nieuwe kuur beginnen (of bedoelde je dat niet?).
pi_159594932
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 13:14 schreef mascha09 het volgende:

[..]

Ik zou nu nog even doorgaan, tot je op de 150 mg/kg zit (als je derma het daar mee eens is). Volgens mij heb je dan een kleinere kans dat het terug komt! Sowieso niet op eigen houtje een nieuwe kuur beginnen (of bedoelde je dat niet?).
Ja dat bedoelde ik wel ;)
Maar ik ga het inderdaad gewoon braaf afmaken deze laatste maand, ik kom dan uiteindelijk op iets van 135 mg/kg
pi_159604334
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:35 schreef bumbler40 het volgende:
O en klein vraagje:

Ik zou inderdaad gewoon nu je kuur doorslikken tot eind februari. Ik ben natuurlijk geen dermatoloog, maar ik denk dat het niet zoveel extra effect zal hebben om dan na een half jaar nog eens zo'n klein kuurtje te doen met de pillen die je dan nog hebt. Misschien die tijd dat je het dan weer slikt dat het wat minder is, maar het zal de kans op het terugkeren van de acne denk ik niet verminderen. Daarnaast lijkt het me ook niet verstandig, omdat je dan natuurlijk ook niet wordt gecontroleerd door een dermatoloog en er dus niemand is die jouw leverfuncties in de gaten houdt etc. Geen slecht advies van mijn kant dus, maar niet omdat dat een sociaal gewenst antwoord is, maar ook omdat ik serieus niet denk dat dat extra effect zal gaan hebben ;)

Hoe lang duurde het eigenlijk met je vorige kuur voordat het terugkeerde? En wat zegt de dermatoloog daarvan? Lijkt me best vervelend als het binnen een half jaar alweer terug zou zijn! Hoe ziet je huid er op dit moment uit?
pi_159604678
quote:

[..]

Ik zou eerlijk gezegd niet weten of het echt slecht is, maar ik heb ook nooit echt gemerkt dat mijn huid er slechter van werd. Voordat ik begon met slikken met Roa droeg ik vrijwel elke dag foundation, maar dat maakte geen verschil met wanneer ik dat niet droeg. Nu draag ik het eigenlijk nooit meer, alleen als ik een avondje uitga o.i.d. Normaal gebruik ik overdag alleen een klein beetje concealer voor onder mijn ogen en op de laatste rode vlekjes. Ik heb geluk dat ik heel weinig littekenvorming heb en eigenlijk ook amper rode vlekjes, dus veel concealer heb ik niet nodig. De rode plekjes die er vaak zitten is meer gewoon droogheid/irritatie, omdat die huid heel gevoelig is.
Ik vind dat als ik foundation opdoe met de Roa het toch niet al te mooi staan, omdat je toch ziet dat ik een droge huid heb. Niet dat de vellen eraan hangen, maar toch zie je het wel. Een BB-cream lijkt me inderdaad wel een goede oplossing, alleen is mijn huid daarvoor véél te licht. Heb er wel eens een paar geprobeerd, maar al neem ik de lichtste variant, dan zie ik er nog oranje uit.
pi_159605776
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 20:03 schreef rianne1994 het volgende:

[..]

Hoe lang duurde het eigenlijk met je vorige kuur voordat het terugkeerde? En wat zegt de dermatoloog daarvan? Lijkt me best vervelend als het binnen een half jaar alweer terug zou zijn! Hoe ziet je huid er op dit moment uit?
Ik heb geen acne nu, en als er iets opkomt is het met 2 dagen weer weg. Ik weet niet meer precies hoe lang het duurde maar ik denk ongeveer een maand of 10 voordat het toen terugkeerde. Ik heb toen 5 maanden 40mg genomen, ben toen zelf gestopt omdat ik pigmentvlekken kreeg in mn gezicht.

Die 'targetdosis' daar heeft nooit iemand het over gehad toen, ik denk dat ze dat pas later hebben bedacht. Maar ja, toe hoefde je ook geen maandelijkse zwangerschapstesten te doen en bloed te prikken (alleen 1 keer voor aanvang). En er was nog ziekenfonds dus het kostte me geen cent :')
pi_159619792
quote:

[..]

ja dit heb ik dus precies hetzelfde gedaan! Hielp ook niet, maar kan ergens wel begrijpen dat het je poriën verstopt. Als je er een goede crème onder aanbrengt en het goed schoonmaakt kan het denk ik geen kwaad.
pi_159619911
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 20:20 schreef Jenske1988 het volgende:

[..]

Ik gebruik de creme Effeclar H van La roche, kun je in de apotheek kopen. Kost wel ongeveer 15 euro voor klein tubetje, maar je hebt maar heel weinig nodig en voor mij werkt dit perfect, geen last van schilfertjes op mijn gezicht :)
Qua make-up... ik doe eigenlijk bijna iedere dag nog een beetje foundation op... wel al veel minder dan eerst, maar die roodheid is nog te erg op mijn kaaklijn/wangen. Iedere avond weer eraf halen en goed schoonmaken. En ben inmiddels nu 6 maanden bezig en bij mij heeft het ook 5 maanden geduurd voordat ik eindelijk een beetje vertrouwen in de behandeling kreeg, heb ook nu nog last van 1 onderhuidse die niet weg wil gaan ;)
Thanks voor de tip. Ga het ook maar eens testen. Gebruik je het als dag- en nachtcreme? Of alleen overdag?
En goed om te horen dat ik niet de enige ben. Geduld is een schone zaak ;)
  woensdag 3 februari 2016 @ 23:59:46 #125
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_159640661
Net even doorgerekend, Ik zit nu op de helft, Had gehoopt dat het meer zou zijn.
Even kijken of we dosis niet wat omhoog kunnen krijgen ivm het sneller afronden ed.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')