Natuurlijk. En dan is onder invloed toch iets minder erg lijkt me. Al zit je dan weer met andere schuldgevoelens.quote:Op donderdag 10 december 2015 10:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zou het als ouder toch wel graag willen weten of mijn kind bewust gekozen heeft voor zelfmoord, of dat het een door alcohol/drugs ingegeven opwelling was, of zelfs wellicht een ongeluk. Er hoeft niet per se een ander bij betrokken te zijn, maar zo'n beetje weten wat er omging in mijn kind op het moment supreme zou ik wel belangrijk vinden voor mijn eigen verwerking.
Dit ook.quote:Op donderdag 10 december 2015 10:37 schreef Mula het volgende:
Ik denk dat er goed is nagedacht over het beeld dat de vader van Dascha heeft geschetst en dat dat de reden is waarom wij vinden dat de politie te snel conclusies trok.
Haar vader heeft volgens mij geen enkele uitspraak gedaan over wat er die avond gebeurd is (op dat ze is gaan plassen na). Ik geloof er niks van dat zij niet direct hebben geweten dat ze behoorlijk heeft gedronken en misschien zelfs wel drugs gebruikt ("ze is in aanraking gekomen met" was het later toch?). Een verhaal over een intens blije tiener die het leven van andere mensen op slag beter maakte door ze simpelweg aan te kijken en die op het spoor beland krijgt waarschijnlijk een stuk meer aandacht dan "16jarige is bij het stappen uit dr bol gegaan met drank en drugs en is uiteindelijk onder invloed op een spoor gaan staan".
Ja, dat begrijp ik ook wel, dat zou ik ook willen, de vraag is alleen of het de taak van de politie is dat uit te zoeken.quote:Op donderdag 10 december 2015 10:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zou het als ouder toch wel graag willen weten of mijn kind bewust gekozen heeft voor zelfmoord, of dat het een door alcohol/drugs ingegeven opwelling was, of zelfs wellicht een ongeluk. Er hoeft niet per se een ander bij betrokken te zijn, maar zo'n beetje weten wat er omging in mijn kind op het moment supreme zou ik wel belangrijk vinden voor mijn eigen verwerking.
Ik denk dat dat niet echt de taak is van de politie. Anders gaat het wel heel ver allemaal. En dan weer als vb die Schot in de gracht in Amsterdam van pas. Hoe ver zou men daar moeten gaan als politie?quote:Op donderdag 10 december 2015 10:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik ook wel, dat zou ik ook willen, de vraag is alleen of het de taak van de politie is dat uit te zoeken.
Ik denk dat nagenoeg iedere nabestaande die antwoorden zou willen hebben, en het is lastige materie, want als een niet-geaccepteerde zelfmoord de publiciteit haalt dan zie je vaak dat mensen ermee aan de haal gaan (zie Anass), en de vraag is maar of dat meer rust geeft
Waarschijnlijk wel. Maar dan is het voor ouders goed om te weten of er alcohol/drugs in het spel waren.quote:Op donderdag 10 december 2015 10:51 schreef videonatic het volgende:
Was ze niet gewoon lopend naar huis gegaan? En dat die trein puur toeval/ongeluk is?
Bij een niet-natuurlijk dood heeft de politie wat mij betreft wel degelijk de taak om te achterhalen wat de dood veroorzaakt heeft. Een simpele "aanrijding persoon met trein dus zelfmoord" vind ik dan ook te kort door de bocht.quote:Op donderdag 10 december 2015 10:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik ook wel, dat zou ik ook willen, de vraag is alleen of het de taak van de politie is dat uit te zoeken.
Ik denk dat nagenoeg iedere nabestaande die antwoorden zou willen hebben, en het is lastige materie, want als een niet-geaccepteerde zelfmoord de publiciteit haalt dan zie je vaak dat mensen ermee aan de haal gaan (zie Anass), en de vraag is maar of dat meer rust geeft
Hangt af of er enig bewijs is dat het niet over zelfmoord gaat. Als iemand alleen op de rails staat.....en er verder geen rare dingen zijn.....quote:Op donderdag 10 december 2015 10:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bij een niet-natuurlijk dood heeft de politie wat mij betreft wel degelijk de taak om te achterhalen wat de dood veroorzaakt heeft. Een simpele "aanrijding persoon met trein dus zelfmoord" vind ik dan ook te kort door de bocht.
Dus als ze in dit geval bloedonderzoek gedaan hadden en de conclusie "onder invloed op het spoor" hadden getrokken was het wel voldoende geweest?quote:Op donderdag 10 december 2015 10:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bij een niet-natuurlijk dood heeft de politie wat mij betreft wel degelijk de taak om te achterhalen wat de dood veroorzaakt heeft. Een simpele "aanrijding persoon met trein dus zelfmoord" vind ik dan ook te kort door de bocht.
Ik vraag mij trouwens af of er niet gewoon standaard een bloedonderzoek wordt gedaan.quote:Op donderdag 10 december 2015 11:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus als ze in dit geval bloedonderzoek gedaan hadden en de conclusie "onder invloed op het spoor" hadden getrokken was het wel voldoende geweest?
Ja, ik denk dat je dan al een heel eind zou moeten zijn, inderdaad. Ik denk dat het dan aan de ouders en andere nabestaanden is om dat 'onder invloed' verder uit te zoeken en te verwerken.quote:Op donderdag 10 december 2015 11:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus als ze in dit geval bloedonderzoek gedaan hadden en de conclusie "onder invloed op het spoor" hadden getrokken was het wel voldoende geweest?
Ja. En de vraag is of je dat geheel moet gaan uitzoeken. Dat kan hele nare gevolgen hebben.quote:Op donderdag 10 december 2015 11:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat je dan al een heel eind zou moeten zijn, inderdaad. Ik denk dat het dan aan de ouders en andere nabestaanden is om dat 'onder invloed' verder uit te zoeken en te verwerken.
De politie zou in het begin hebben geclaimd dat bloedonderzoek geen optie was omdat er door de impact geen bloed meer zou zijn om te onderzoeken....quote:Op donderdag 10 december 2015 11:06 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik vraag mij trouwens af of er niet gewoon standaard een bloedonderzoek wordt gedaan.
Ik denk dat je sommige ouders met zo'n uitslag ook niet echt minder verontrust....quote:Op donderdag 10 december 2015 11:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat je dan al een heel eind zou moeten zijn, inderdaad. Ik denk dat het dan aan de ouders en andere nabestaanden is om dat 'onder invloed' verder uit te zoeken en te verwerken.
Van die uitspraak van de kant van politie geloof ik niets. Er is altijd bloed en weefsel in zo'n situatie. Volgens mij kwam die uitspraak ook weer van Twitter of hier. Dat ging toen bijna zover alsof Dascha opgelost was in lucht.quote:Op donderdag 10 december 2015 11:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
De politie zou in het begin hebben geclaimd dat bloedonderzoek geen optie was omdat er door de impact geen bloed meer zou zijn om te onderzoeken....
Dat zijn wel van die opmerkingen waarvan ik dan denk "hallo meneer agent, je werkt niet bij het NFI toch?".
Dat soort dingen vind ik echt niet slim meer van de politie, zeker tegenwoordig niet waar men nagenoeg alles kan onderzoeken met het kleinste beetje weefsel.
Kan zijn, maar de politie is dan weer niet verantwoordelijk voor het geestelijk welzijn van deze mensen. Dus slachtofferhulp of anderszins professionele hulp aan deze mensen actief aanbieden zou dan voldoende zijn om de politie de zaak te kunnen laten sluiten.quote:Op donderdag 10 december 2015 11:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat je sommige ouders met zo'n uitslag ook niet echt minder verontrust....
Wacht, omdat sommige mensen meer gerustgesteld zijn bij zo'n uitslag van een bloedonderzoek moeten mensen die dat niet zijn maar zien dat ze iets vinden om hun geestelijk welzijn op orde te krijgen?quote:Op donderdag 10 december 2015 11:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kan zijn, maar de politie is dan weer niet verantwoordelijk voor het geestelijk welzijn van deze mensen. Dus slachtofferhulp of anderszins professionele hulp aan deze mensen actief aanbieden zou dan voldoende zijn om de politie de zaak te kunnen laten sluiten.
Dat is niet wat ik zeg.quote:Op donderdag 10 december 2015 11:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wacht, omdat sommige mensen meer gerustgesteld zijn bij zo'n uitslag van een bloedonderzoek moeten mensen die dat niet zijn maar zien dat ze iets vinden om hun geestelijk welzijn op orde te krijgen?
Maar datzelfde geldt dan niet voor de gevallen waarin de politie zegt "zelfmoord, case closed"?
Als iemand onder invloed op het spoor staat dan sluit je daarmee toch niet uit dat het een bewuste zelfmoord was?quote:Op donderdag 10 december 2015 11:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik zeg.
De politie moet doen aan waarheidsvinding. Als niet overduidelijk is dat iemand zelfmoord heeft gepleegd, dienen ze daar dus verder onderzoek naar te doen. Als dat onderzoek tenslotte een uitslag heeft waar de nabestaanden het moeilijk mee hebben, is het niet aan de politie om dat op te lossen of op te vangen, daar zijn andere professionals voor.
juistquote:Op donderdag 10 december 2015 11:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik zeg.
De politie moet doen aan waarheidsvinding. Als niet overduidelijk is dat iemand zelfmoord heeft gepleegd, dienen ze daar dus verder onderzoek naar te doen. Als dat onderzoek tenslotte een uitslag heeft waar de nabestaanden het moeilijk mee hebben, is het niet aan de politie om dat op te lossen of op te vangen, daar zijn andere professionals voor.
IDD Maar de kans dat dat onder invloed zijn een rol speelde is groter. Wat je daar dan ook mee kan verder....quote:Op donderdag 10 december 2015 11:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als iemand onder invloed op het spoor staat dan sluit je daarmee toch niet uit dat het een bewuste zelfmoord was?
In feite kunnen ze nog weinig, ze stond op het spoor en was niet nuchter, dat je dan de conclusie trekt dat ze niet bewust zelfmoord gepleegd heeft omdat ze onder invloed was is ook maar een conclusie die gebaseerd is op wishful thinking.
Nee, heeft niets met wishfull thinking te maken.quote:Op donderdag 10 december 2015 11:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als iemand onder invloed op het spoor staat dan sluit je daarmee toch niet uit dat het een bewuste zelfmoord was?
In feite kunnen ze nog weinig, ze stond op het spoor en was niet nuchter, dat je dan de conclusie trekt dat ze niet bewust zelfmoord gepleegd heeft omdat ze onder invloed was is ook maar een conclusie die gebaseerd is op wishful thinking.
Je hebt zelfmoord......en zelfmoord. Dat is het moeilijke in dit geval.quote:Op donderdag 10 december 2015 11:46 schreef Leandra het volgende:
Ze stond met haar armen in haar zij op het spoor, reageerde niet op claxonneren, bleef gewoon staan.
Op grond waarvan zou het niet overduidelijk zijn dat ze zelfmoord gepleegd heeft?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |