abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158515335
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 15:42 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Wie die God is, dat zullen we dan wel zien kerel!
Waarschijnlijk niet.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_158622662
Deze vond ik wel grappig

Deuteronomium 14:3 (statenvertaling)
quote:
Gij zult geen gruwel eten.
en het is zo'n lekker toetje.
pi_158625639
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 14:07 schreef hoatzin het volgende:

[..]

[..]

Geloof "tonen"? Dat wil ik best maar ik geloof het gewoon niet... en ik kan mezelf niet voor de gek houden, laat staan God.

Wat nu?

Sterker nog, als ik de bijbel lees (en dat doe ik vaak) en het goed tot me door laat dringen wat daar staat dan is het volkomen duidelijk dat dit 100% mensen (lees broddel) werk is. Want als Bijbelverzen elkaar tegenspreken welke van de twee is dan waar?

Noem er eens een paar dan want God kan zichzelf namelijk niet tegenspreken....
pi_158626147
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 03:07 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

De auteurs van de Bijbel wel zo blijkt.
  dinsdag 29 december 2015 @ 10:09:51 #280
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_158627658
quote:

[..]

Ok, hierinder eentje. Ik heb er waslijsten hoor, je vraagt maar...

(Romeinen 3:10) Gelijk geschreven is: Er is niemand rechtvaardig, ook niet een

(Lucas 1: 5-6) In de dagen van Herodes, den koning van Judea, was een zeker priester, met name Zacharias, van de dagorde van Abia; en zijn vrouw was uit de dochteren van Aaron, en haar naam Elizabet. En zij waren beiden rechtvaardig voor God, wandelende in al de geboden en rechten des Heeren, onberispelijk.

(Genesis 7:1) Daarna zeide de HEERE tot Noach: Ga gij, en uw ganse huis in de ark; want u heb Ik gezien rechtvaardig voor Mijn aangezicht

ok, nog eentje:

(Exodus 33:20) Hij zeide verder: Gij zoudt Mijn aangezicht niet kunnen zien; want Mij zal geen mens zien, en leven.

Exodus 33:11) En de HEERE sprak tot Mozes aangezicht aan aangezicht, gelijk een man met zijn vriend spreekt;
(Exodus 24:9-11) Mozes nu en Aaron klommen opwaarts, ook Nadab en Abihu, en zeventig van de oudsten van Israel. En zij zagen den God van Israel, en onder Zijn voeten als een werk van saffierstenen, en als de gestaltenis des hemels in Zijn klaarheid. Doch Hij strekte Zijn hand niet tot de afgezonderden van de kinderen Israels; maar zij aten en dronken, nadat zij God gezien hadden.

(Genesis 32:30) 30 En Jakob noemde den naam dier plaats Pniel: Want, zeide hij ik heb God gezien van aangezicht tot aangezicht, en mijn ziel is gered geweest.

Let wel, Mozes neemt maar liefst meer dan zeventig mensen mee de berg op die allen zonder verdere gevolgen God mogen aanschouwen en Jacob sterft ook niet als hij God ziet.
pi_158627780
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 10:09 schreef hoatzin het volgende:

[..]

(Lucas 1: 5-6) In de dagen van Herodes, den koning van Judea, was een zeker priester, met name Zacharias, van de dagorde van Abia; en zijn vrouw was uit de dochteren van Aaron, en haar naam Elizabet. En zij waren beiden rechtvaardig voor God, wandelende in al de geboden en rechten des Heeren, onberispelijk.

(Genesis 7:1) Daarna zeide de HEERE tot Noach: Ga gij, en uw ganse huis in de ark; want u heb Ik gezien rechtvaardig voor Mijn aangezicht

Een curieuze tekst vind ik zelf Deuteronomium 30:

quote:
De geboden die ik u vandaag geef, zijn niet te zwaar voor u en zij liggen niet buiten uw bereik. [12] Ze zijn niet in de hemel en u hoeft niet te zeggen: “Wie zal naar de hemel gaan om ze voor ons te halen en ze ons te laten horen, zodat wij ze kunnen volbrengen?” [13] Ze zijn niet overzee en u hoeft niet te zeggen: “Wie zal de zee oversteken om ze voor ons te halen en ze ons te laten horen, zodat wij ze kunnen volbrengen?” [14] Nee, het woord is dicht bij u, in uw mond en in uw hart. U kunt het dus volbrengen.
en Paulus' houding tegenover de wet, zoals in de Galatenbrief:

quote:
Want* alle mensen die zich op de werken van de wet verlaten, hebben een vloek op zich geladen. Er staat immers geschreven: Vervloekt is ieder die zich niet houdt aan alle voorschriften in het boek van de Wet, en ze niet volbrengt. [11] Trouwens, dat niemand door de wet bij God gerechtvaardigd wordt, is duidelijk, want: De rechtvaardige zal door het geloof leven. [12] Welnu, de wet gaat niet uit van het geloof, maar: Hij die deze dingen doet zal daardoor leven. [13] Christus heeft ons vrijgekocht van de vloek van de wet door zelf voor ons een vloek te worden – want er staat geschreven: Vervloekt* is ieder die hangt aan het hout – [14] opdat in Christus Jezus de zegen van Abraham over de heidenvolken zou komen, opdat wij de beloofde Geest zouden ontvangen door het geloof.
pi_158627901
quote:

[..]

Te veel om op te noemen
http://infidels.org/libra(...)-contradictions.html
pi_158628071
Dat komt omdat bij Paulus zijn teksten dezelfde Griekse woord staat. Daarom lijkt het voor veel mensen alsof hij zichzelf tegenspreekt. Maar dat is niet.

De ene keer zegt ie dat de wet belangrijk is , de andere keer juist niet. Maar er waren verschillende wetten. Mozes en de mondelinge wet oa ( zie Gamaliel en Zakkai)

Volgens mij was Paulus in conflict met de Farizeeen. En dat komt tot uiting in zijn briefjes. Heel het NT laat trouwens een strijd zien van sekten. Wat erg speelde in die tijd trouwens. Zeker sinds de 2e tempel periode omdat er geen kohanim en de urim en thummim meer was. Dus niemand kon meer ovlgens de tora systeem werken want Mozes was het hoogste, die gaf het door aan Jozua maar Jozua mocht het schrift niet interpreteren want hij sprak niet tot God. Aharon ook niet maar door zijn borstschil ( waar god in zat) kon hij autoriteit over het schrift uitvoeren.
Jozua had die niet en moest altijd hiervoor naar het Urim. En de hoge priester moest zelfs ook voor schriftuitleg naar de Levieten en Urim Thummim.

Maar die was dus weg (zie Ezra hoofdstuk 2 volgens mij) en de kohanim konden niet bewijzen dat zij volgens het tora systeem schrift konden uitleggen.

In 2 Kronieken lees je dan ook dat Israel vele dagen is geweest zonder god en zonder priester en zonder wet

En Jesaja 11 zegt dat de Messias het volk Israel bijeen zou brengen en hij de hoogste autoriteit had.

Dus al die personen ( Paulus , Farizeeen , rabbijnen enzovoort ) konden niets zeggen met hoogste autoriteit want Mozes was er niet meer. Aharon niet meer. En de Urim Thummim was verdwenen. Dus niemand had hoogste autoriteit als het om de tora ging. Want zo werkt de tora systeem.
De Messias zou de hoogste autoriteit krijgen. En daarom zat iedereen ruzie te maken. En claimde iedereen de messias te zijn. En de rabbijnen en Paulus , allemaal wilde ze autoriteit hebben als het om schrift uitleg was.

De rabbijnen dachten 1400 jaar geleden : "wij hebben autoriteit iedereen moet ons opvolgen"
Maar Paulus verzette zich daar tegen. Wss omdat hij de tora systeem wilde aanhouden.
pi_158628345
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 10:32 schreef Szikha2 het volgende:
Dat komt omdat bij Paulus zijn teksten dezelfde Griekse woord staat. Daarom lijkt het voor veel mensen alsof hij zichzelf tegenspreekt. Maar dat is niet.

Volgens mij was Paulus in conflict met de Farizeeen. En dat komt tot uiting in zijn briefjes. Heel het NT laat trouwens een strijd zien van sekten. Wat erg speelde in die tijd trouwens.
Wat wij als ' brieven van Paulus ' beschouwen zijn compilaties die gemaakt zijn op het eind van de 1e eeuw, grotendeels in Ephese. Hiervan zijn er hooguit 20% van Paulus' hand en de rest is er door de eerste christen-sekten bij verzonnen. Paulus lag helemaal niet in conflict met de Farizeeën en dit geeft een warm en koud blazen bij het lezen van deze ' brieven '.
Een diepgaand onderzoek hieromtrent kan je hier lezen: http://www.damon.nl/book/paulus
Waar Paulus wél mee in conflict lag was de familie van Jezus.
pi_158647685
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 10:46 schreef ATON het volgende:

[..]

Wat wij als ' brieven van Paulus ' beschouwen zijn compilaties die gemaakt zijn op het eind van de 1e eeuw, grotendeels in Ephese. Hiervan zijn er hooguit 20% van Paulus' hand en de rest is er door de eerste christen-sekten bij verzonnen. Paulus lag helemaal niet in conflict met de Farizeeën en dit geeft een warm en koud blazen bij het lezen van deze ' brieven '.
Een diepgaand onderzoek hieromtrent kan je hier lezen: http://www.damon.nl/book/paulus
Waar Paulus wél mee in conflict lag was de familie van Jezus.
Interessant. Zo weinig van Paulus hand?? Dus eigenlijk vele vervalst? Hmm dit kan dan weer kloppen ivm de talmud.

Merci voor voor de link
pi_158651449
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 10:09 schreef hoatzin het volgende:

[..]

ok, nog eentje:

(Exodus 33:20) Hij zeide verder: Gij zoudt Mijn aangezicht niet kunnen zien; want Mij zal geen mens zien, en leven.

Exodus 33:11) En de HEERE sprak tot Mozes aangezicht aan aangezicht, gelijk een man met zijn vriend spreekt;
(Exodus 24:9-11) Mozes nu en Aaron klommen opwaarts, ook Nadab en Abihu, en zeventig van de oudsten van Israel. En zij zagen den God van Israel, en onder Zijn voeten als een werk van saffierstenen, en als de gestaltenis des hemels in Zijn klaarheid. Doch Hij strekte Zijn hand niet tot de afgezonderden van de kinderen Israels; maar zij aten en dronken, nadat zij God gezien hadden.

(Genesis 32:30) 30 En Jakob noemde den naam dier plaats Pniel: Want, zeide hij ik heb God gezien van aangezicht tot aangezicht, en mijn ziel is gered geweest.

Let wel, Mozes neemt maar liefst meer dan zeventig mensen mee de berg op die allen zonder verdere gevolgen God mogen aanschouwen en Jacob sterft ook niet als hij God ziet.

Romeinen 3:10 heeft het over ongelovigen en niet over gelovigen want die zijn door Jezus rechtvaardig geworden of daarvoor door het geloof in God.....

En in Exodus zit het zo dat God zich vaak heeft laten zien in een bepaalde gedaante...zoals toen Hij bv. verscheen aan Abraham,maar in werkelijkheid verscheen Hij daar als de Engel van Jahweh,waarvan we weten dat dit de Zoon van God was vóór Hij geboren werd op aarde.
God,zonder dat Hij zich in een bepaalde gedaante toont,is voor mensen niet zichtbaar, en we zouden het besterven als we met Hem zouden geconfronteerd worden....wij zijn slechts vlees en bloed, wij hebben nog geen hemels lichaam.De Engel Gods identificeert zich als God Genesis 31:11-13

http://www.verhoevenmarc.be/PDF/EngelDesHeren.pdf

[ Bericht 1% gewijzigd door Doedelzak77 op 29-12-2015 22:00:29 ]
  woensdag 30 december 2015 @ 11:59:30 #287
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_158667109
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:54 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Romeinen 3:10 heeft het over ongelovigen en niet over gelovigen want die zijn door Jezus rechtvaardig geworden of daarvoor door het geloof in God.....
Beter lezen. Als je de context goed leest gaat het hier over ongelovigen en Joden. (zie ook Ps. 14:3; 53:4.). Let wel: Paulus was een vrome jood en een farizeeër.

(Wat hier in dit stukje trouwens over ongelovigen gezegd wordt is werkelijk te zot voor woorden.)
quote:
En in Exodus zit het zo dat God zich vaak heeft laten zien in een bepaalde gedaante...zoals toen Hij bv. verscheen aan Abraham,maar in werkelijkheid verscheen Hij daar als de Engel van Jahweh,waarvan we weten dat dit de Zoon van God was vóór Hij geboren werd op aarde.
God,zonder dat Hij zich in een bepaalde gedaante toont,is voor mensen niet zichtbaar, en we zouden het besterven als we met Hem zouden geconfronteerd worden....wij zijn slechts vlees en bloed, wij hebben nog geen hemels lichaam.De Engel Gods identificeert zich als God Genesis 31:11-13

Er staat gewoon wat er staat (van aangezicht tot aangezicht) en wat er staat kan niet volgens de bijbel. Engels des heren verzin je er maar gewoon bij.

Nog een mooie:

Jezus stelt apostelen aan, die vervolgens door/in de Heilige Geest zijn geinspireerd etc etc. Paulus beweert eveneens door Jezus zelf te zijn aangesteld. Toch maken deze heren onderling flinke ruzie over het geloof. Werkt de Heilige Geest niet zo goed in/bij deze (door Jezus zelf aangestelde!) voorgangers?
pi_158667254
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 10:32 schreef Szikha2 het volgende:
Daar staat me idd iets van bij, dat Paulus het begrip op twee verschillende manieren gebruikt. Zal m'n E.P.Sanders er nog es bij pakken :P Bedankt voor de toevoeging, iig.
pi_158683896
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 11:59 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Beter lezen. Als je de context goed leest gaat het hier over ongelovigen en Joden. (zie ook Ps. 14:3; 53:4.). Let wel: Paulus was een vrome jood en een farizeeër.

(Wat hier in dit stukje trouwens over ongelovigen gezegd wordt is werkelijk te zot voor woorden.)

[..]

Er staat gewoon wat er staat (van aangezicht tot aangezicht) en wat er staat kan niet volgens de bijbel. Engels des heren verzin je er maar gewoon bij.

Nog een mooie:

Jezus stelt apostelen aan, die vervolgens door/in de Heilige Geest zijn geinspireerd etc etc. Paulus beweert eveneens door Jezus zelf te zijn aangesteld. Toch maken deze heren onderling flinke ruzie over het geloof. Werkt de Heilige Geest niet zo goed in/bij deze (door Jezus zelf aangestelde!) voorgangers?
Je kan lullen wat je wilt tegen gasten zoals jij maar je wil het gewoon niet geloven en wil op eigen houtje aantonen dat de bijbel onzin is wat je ook nooit lukken zal,en uiteindelijk ben jij degene bent die in onzin gelooft door het niet te geloven.De bijbel is Gods woord en als je dat niet wilt geloven blijf je gewoon verloren,want daar staat je redding in en daarbij zal je toch moeten geloven wat God zegt anders is er geen hoop voor je....dus je kan zeggen wat je wilt maar het woord van God is voor eeuwig,levend en je kan het alleen gaan begrijpen door de Geest want het is een geestelijk boek en daarvoor zal je opnieuw geboren moeten worden en dan ga je pas dingen begrijpen want alles klopt perfect....
  woensdag 30 december 2015 @ 19:58:32 #290
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_158684299
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:54 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

hierdoor geloven jehovah getuigen dat Jezus de engel Michael is, helaas.

Laatst werd ik wakker en had het gevoel dat God me verlaten had en de behoefte om Jezus te volgen en het woord te lezen was ineens helemaal weg, sindsdien is het alleen maar bergafwaarts gegaan.
pi_158684390
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 19:58 schreef Manke het volgende:
hierdoor geloven jehovah getuigen dat Jezus de engel Michael is, helaas.

Laatst werd ik wakker en had het gevoel dat God me verlaten had en de behoefte om Jezus te volgen en het woord te lezen was ineens helemaal weg, sindsdien is het alleen maar bergafwaarts gegaan.
Je werd wakker is wel een goede omschrijving.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  woensdag 30 december 2015 @ 20:04:24 #292
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_158684559
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 19:48 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Je kan lullen wat je wilt tegen gasten zoals jij maar je wil het gewoon niet geloven en wil op eigen houtje aantonen dat de bijbel onzin is wat je ook nooit lukken zal,en uiteindelijk ben jij degene bent die in onzin gelooft door het niet te geloven.De bijbel is Gods woord en als je dat niet wilt geloven blijf je gewoon verloren,want daar staat je redding in en daarbij zal je toch moeten geloven wat God zegt anders is er geen hoop voor je....dus je kan zeggen wat je wilt maar het woord van God is voor eeuwig,levend en je kan het alleen gaan begrijpen door de Geest want het is een geestelijk boek en daarvoor zal je opnieuw geboren moeten worden en dan ga je pas dingen begrijpen want alles klopt perfect....
Jij mag dat allemaal geloven. Heb ik ook gedaan. Ik geloof het alleen nu niet meer. Juist om de dingen die ik je aantoon. En nog om veel meer dingen. Door kennis te vergaren over de bijbel, o.a. door de bijbel goed te lezen, en ook over hoe ze is ontstaan, begrijp je dat het mensenwerk is. Daarmee wordt de bijbel ook direct een stuk begrijpelijker. En dan kun je niet meer geloven. There's no way back.

Een inhoudelijk antwoord kun je niet geven op wat ik vroeg?

[ Bericht 5% gewijzigd door hoatzin op 30-12-2015 20:14:24 ]
pi_158685870
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 20:04 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Jij mag dat allemaal geloven. Heb ik ook gedaan. Ik geloof het alleen nu niet meer. Juist om de dingen die ik je aantoon. En nog om veel meer dingen. Door kennis te vergaren over de bijbel, o.a. door de bijbel goed te lezen, en ook over hoe ze is ontstaan, begrijp je dat het mensenwerk is. Daarmee wordt de bijbel ook direct een stuk begrijpelijker. En dan kun je niet meer geloven. There's no way back.

Een inhoudelijk antwoord kun je niet geven op wat ik vroeg?
Dat is wat jij gelooft ik zie dat toch anders....God heeft ons gemaakt,een boek geschreven hoe alles ontstaan is en hoe wij gemaakt zijn en dienen te leven en zichzelf opgeofferd voor ons om te redden wie er gered wil worden en voor de rest is het aan ons wat we ermee doen....als je niet wil geloven of het niet kan is het ook goed,maar dan zul je straks afgescheiden van God leven.En een echte gelovige stapt er nooit vanaf en gelooft gewoon wat er staat.Ik weet gewoon zeker dat God bestaat en geloof alles wat er in de bijbel staat en wat ik ervaar klopt gewoon allemaal en er staat zoveel wijsheid in dat gewoon niet van mensen kan komen....
pi_158688825
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 20:29 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Dat is wat jij gelooft ik zie dat toch anders....God heeft ons gemaakt,een boek geschreven hoe alles ontstaan is en hoe wij gemaakt zijn en dienen te leven en zichzelf opgeofferd voor ons om te redden wie er gered wil worden en voor de rest is het aan ons wat we ermee doen....als je niet wil geloven of het niet kan is het ook goed,maar dan zul je straks afgescheiden van God leven.En een echte gelovige stapt er nooit vanaf en gelooft gewoon wat er staat.Ik weet gewoon zeker dat God bestaat en geloof alles wat er in de bijbel staat en wat ik ervaar klopt gewoon allemaal en er staat zoveel wijsheid in dat gewoon niet van mensen kan komen....
En dit moet je best driemaal daags herhalen en dat is de beste manier om dit te blijven geloven,... wat ook de tegenspraken zijn. Volhouden man, volhouden en blijven herhalen. Zo werkt dit bij brainwashing. :Y 8)7 8)7 8)7
  woensdag 30 december 2015 @ 22:40:49 #295
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_158693356
quote:

[..]

Dat is wat jij gelooft ik zie dat toch anders....
Dat zei je al. Ik weet wat je gelooft.
quote:
als je niet wil geloven of het niet kan is het ook goed,maar dan zul je straks afgescheiden van God leven.
Dat doe ik al. :)
quote:
er staat zoveel wijsheid in dat gewoon niet van mensen kan komen....
Toch hebben mensen hem geschreven. Voor een groot deel in de 6e eeuw voor Christus. Het overgrote deel daarvan is mythisch. En dient ook zo gelezen te worden.
pi_158702871
quote:
Ik weet gewoon zeker dat God bestaat en geloof alles wat er in de bijbel staat en wat ik ervaar klopt gewoon allemaal en er staat zoveel wijsheid in dat gewoon niet van mensen kan komen....
Onder koning Josia heeft een zekere ' hogepriester ' Chilkia toevallig een boekrol gevonden die nog van Mozes zou afkomstig zijn.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Josia
Deze eerste versie van de Torah noemt men de Verbonds-editie (620 v.C.). Dan volgt de Torah-editie, daarna de Geschiedenis-editie en als laatste de Wijsheids-editie. Dit proces verliep over een tijdspanne van ongeveer 100 jaar. De ' Profeten '(newie'iem) en ' Geschriften '(ketoewiem) komen pas later. Deze Tenach werd afgesloten bij de Griekse overheersing. Puur mensenwerk.
  donderdag 31 december 2015 @ 10:29:42 #297
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_158704752
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 19:48 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Dit klopt wel de heilige geest werkt op de ziel, en de ziel zal het begrijpen. Alleen hecht men geen waarde aan de ziel meer het lichaam is al kilometers van de ziek vandaan doordat mensen te snel leven.
Liefde voor God
  donderdag 31 december 2015 @ 10:35:33 #298
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_158704875
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 07:37 schreef ATON het volgende:

[..]

Onder koning Josia heeft een zekere ' hogepriester ' Chilkia toevallig een boekrol gevonden die nog van Mozes zou afkomstig zijn.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Josia
Deze eerste versie van de Torah noemt men de Verbonds-editie (620 v.C.). Dan volgt de Torah-editie, daarna de Geschiedenis-editie en als laatste de Wijsheids-editie. Dit proces verliep over een tijdspanne van ongeveer 100 jaar. De ' Profeten '(newie'iem) en ' Geschriften '(ketoewiem) komen pas later. Deze Tenach werd afgesloten bij de Griekse overheersing. Puur mensenwerk.
Mensen hebben hem ook geschreven,maar God heeft hem geïnspireerd de heilige geest gaf inspiratie.

En dan kan het mensenwerk zijn maar het geloof is ook niet gebaseerd op perfectie en alles kloppend, kijk naar Petrus. De meest domme man eigenlijk en Jezus kiest hem.
Liefde voor God
pi_158705211
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2015 10:35 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Mensen hebben hem ook geschreven,maar God heeft hem geïnspireerd de heilige geest gaf inspiratie.
En waarom was het dan nodig om 4 maal deze teksten te corrigeren als dit van de heilige geest kwam ? Wist die het dan ook nog niet zeker ?

quote:
En dan kan het mensenwerk zijn maar het geloof is ook niet gebaseerd op perfectie en alles kloppend, kijk naar Petrus. De meest domme man eigenlijk en Jezus kiest hem.
Dat is natuurlijk wat ze erna van gemaakt hebben. Petrus( Petros) was een titel wat verwees naar de hogepriester die toegang had tot het allerheiligste in de Tempel. Zijn naam was Simon ben Jonah. De toen regerende hogepriester werd aangesteld door de Herodianen en verworpen door de vrome joden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Herodianen_%28dynastie%29
Jezus had dus alle reden om Simon te kiezen als hogepriester " wanneer alles zou volbracht zijn ".
  donderdag 31 december 2015 @ 12:48:06 #300
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_158708845
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 10:48 schreef ATON het volgende:

En waarom was het dan nodig om 4 maal deze teksten te corrigeren als dit van de heilige geest kwam ? Wist die het dan ook nog niet zeker ?

Corrigeren? Veranderen, aanpassen, tja hoe je het ook noemt. De heilige geest is iets dat niet echt werkt als wij mensen... Verder tja zelfs dan zit er waarheid in. Het katholieke geloof dat waar ik dus in geloof, heeft zo'n rijke traditie en zoveel kernen van waarheid, en is ook gegroeid buiten het evangelie. Dat is het probleem met jou, jij kent enkel de bijbel, enkel de bijbel. Altijd praten over de bijbel, er zullen fouten uit zijn ontstaan maar de bijbel is het zaadje, dat waar ik nu in geloof en bij ben aangesloten is een gigantische eik gegroeid uit dat zaadje. Volgens jou ben ik slecht belezen in de bijbel, dat klopt wel. Maar jij bent slecht belezen in het katholicisme. Dus hoeveel nut het heeft voor ons om de bijbel te bespreken weet ik niet, de bijbel is belangrijk en in de bijbel staan dingen die Jezus echt gezegd heeft, maar boodschap van de bijbel is het allerbelangrijkste en niet de details. Uit die boodschap is een knoest van een eik ontstaan.

quote:
Dat is natuurlijk wat ze erna van gemaakt hebben. Petrus( Petros) was een titel wat verwees naar de hogepriester die toegang had tot het allerheiligste in de Tempel. Zijn naam was Simon ben Jonah. De toen regerende hogepriester werd aangesteld door de Herodianen en verworpen door de vrome joden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Herodianen_%28dynastie%29
Jezus had dus alle reden om Simon te kiezen als hogepriester " wanneer alles zou volbracht zijn
Sja ik weet niet hoe ze aan al die stambomen komen, en ik weet ook niet of niet iemand daarmee had kunnen knoeien. Een fout had kunnen maken in het documenteren, er zijn veel volkeren om de joden heen waar we nagenoeg niets van weten of heel weinig. En Petrus was een visser geen hogepriester. Hij was een visser man, en de heilige geest heeft in hem een prachtig verhaal afgeleverd. Maar goed, jij wilt niet buiten de bijbel jezelf verdiepen en je hart openen voor God.
Liefde voor God
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')