SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er bestaan duidelijke aanwijzingen dat Turkije ISIS direct en indirect steunt. Een videobeeld:
Updates:
The Levantine War - Reddit
https://twitter.com/IraqiSecurity
Het kan met niet zoveel schelen als paar Russen en Iraniërs hier niet met mij eens zijn. Ik weet dat jij geen Rus of Iraniër ben maar wel een hopeloos geval die nog geen eens in Nederland woont en denkt dingen beter te weten. Ik begrijp dat begrijpend lezen moeilijk is voor sommige mensen maar met dat brood & wcpapier doelde ik op een Russische economische crises. Elk jaar gaat het slechter in Rusland.quote:Op woensdag 9 december 2015 03:39 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Lul niet zo dom man. Ik ben laatst nog 2,5 maand in NL geweest en ja, Nederland doet het beter dan Rusland maar dat stomme geblaat van jouw over dat de Russen weer in de rij gaan staan om kaas en melk te krijgen is te stompzinnig voor woorden.
En ik denk dat ik beter Engels klets dan die Barzani aap.
Overigens zie ik dat de meeste forummers jou hier absoluut niet serieus nemen.
Je vergeet alle Koerden hier, die je ook niet serieus nemen.quote:Op woensdag 9 december 2015 11:06 schreef Atak het volgende:
[..]
Het kan met niet zoveel schelen als paar Russen en Iraniërs hier niet met mij eens zijn. Ik weet dat jij geen Rus of Iraniër ben maar wel een hopeloos geval die nog geen eens in Nederland woont en denkt dingen beter te weten. Ik begrijp dat begrijpend lezen moeilijk is voor sommige mensen maar met dat brood & wcpapier doelde ik op een Russische economische crises. Elk jaar gaat het slechter in Rusland.
Poetin zing al een toontje lager
http://www.economist.com/(...)rinks-vladimir-putin
Rusland voer 10% loonsverlaging in
http://www.themoscowtimes(...)-pay-cut/551526.html
En als spijker op de kop
http://www.bloombergview.(...)signs-in-the-economy
Putin geeft alleen zichzelf een 10% loonsverlaging.quote:Op woensdag 9 december 2015 11:06 schreef Atak het volgende:
turken doen het niet veel beter.quote:Op woensdag 9 december 2015 11:06 schreef Atak het volgende:
[..]
Het kan met niet zoveel schelen als paar Russen en Iraniërs hier niet met mij eens zijn. Ik weet dat jij geen Rus of Iraniër ben maar wel een hopeloos geval die nog geen eens in Nederland woont en denkt dingen beter te weten. Ik begrijp dat begrijpend lezen moeilijk is voor sommige mensen maar met dat brood & wcpapier doelde ik op een Russische economische crises. Elk jaar gaat het slechter in Rusland.
Poetin zing al een toontje lager
http://www.economist.com/(...)rinks-vladimir-putin
En als spijker op de kop
http://www.bloombergview.(...)signs-in-the-economy
Hij wil zich graag aansluiten bij Turkije zekerquote:Op woensdag 9 december 2015 15:11 schreef Triggershot het volgende:
Barzani arriveert in Turkije en gaat rechtstreeks naar de hoofdkwartieren van de geheime dienst.
http://mobile.todayszaman(...)quarters_406499.html
Het heroprichting van Devlet-i Âliyye-i Osmaniyyequote:Op woensdag 9 december 2015 15:19 schreef johnson555 het volgende:
[..]
Hij wil zich graag aansluiten bij Turkije zeker
Dan moet Erdogan eerst het kemalisme binnen eigen grenzen vernietigen.quote:Op woensdag 9 december 2015 15:31 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Het heroprichting van Devlet-i Âliyye-i Osmaniyye
Alsof Erdo meer doet dan het Turks nationalisme bedekken met een soennitisch sausje... Hij gaat de boel echt niet terugdraaien naar de Tanzimat dagen (helaas).quote:Op woensdag 9 december 2015 15:33 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Dan moet Erdogan eerst het kemalisme binnen eigen grenzen vernietigen.
Helaas? En wat bedoel jij met 'Tanzimaat'?quote:Op woensdag 9 december 2015 15:57 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Alsof Erdo meer doet dan het Turks nationalisme bedekken met een soennitisch sausje... Hij gaat de boel echt niet terugdraaien naar de Tanzimat dagen (helaas).
Toen de Armeniërs nog mee mochten doen totdat ze ruggen gingen prikken om de Russen te helpen.quote:Op woensdag 9 december 2015 16:07 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Helaas? En wat bedoel jij met 'Tanzimaat'?
Genocidale Turk die weer in een slachtofferrol kruipt.quote:Op woensdag 9 december 2015 16:45 schreef Atak het volgende:
[..]
Toen de Armeniërs nog mee mochten doen totdat ze gingen rugprikken.
Armeniërs en Arabieren kunnen nu dromen van de tanzimaat. Die boot is weggevaren.quote:Op woensdag 9 december 2015 16:46 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Genocidale Turk die weer in een slachtofferrol kruipt.
Tanzimaat = Turken die als Europeanen proberen te doen. Gaat niet werken omdat de Turk nog steeds die steppe en genocidale yurt-mentaliteit in zich heeft.quote:Op woensdag 9 december 2015 16:49 schreef Atak het volgende:
Armeniërs en Arabieren kunnen nu dromen van de tanzimaat. Die boot is weggevaren.
Je bedoelt Artsakh? Laat Azerbaijan het maar problemen.quote:Op woensdag 9 december 2015 16:56 schreef Atak het volgende:
Kut Armeniërs die in de slachtofferrol kruipen. Geef eerst maar is Karabakh terug en erken de Karabakh genocide.
Dat proces lijkt gestaag te vorderen.quote:Op woensdag 9 december 2015 15:33 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Dan moet Erdogan eerst het kemalisme binnen eigen grenzen vernietigen.
Maar zal een lang proces zijn. Waarschijnlijk gaat Recep kapot van binnen van al die portretten van Ataturk die overal hangen, wil natuurlijk z'n eigen Gollum-kop daar graag zienquote:Op woensdag 9 december 2015 17:03 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dat proces lijkt gestaag te vorderen.
http://www.dailymail.co.u(...)rss&ns_campaign=1490quote:BAGHDAD, Dec 9 (Reuters) - Shi'ite paramilitary groups with ties to Iran threatened to use force against Turkey on Wednesday unless it withdraws its troops from Iraqi territory, after a 48-hour deadline set by the government expired.
Turkey deployed a contingent of troops to a camp near the frontline in northern Iraq last week, provoking an outcry in Baghdad, which condemned it as a violation of sovereignty and asked NATO to intervene.
The area north of Mosul where the Turkish troops are stationed is under the control of Kurdish forces and Shi'ite militia have no presence there, which would make it difficult for them to follow through on the threats.
But it puts additional pressure on Prime Minister Haider al-Abadi, who was already under fire from the same Shi'ite factions over an announcement by the United States that it will send a new special operations force to conduct raids in Iraq.
Bad Brigade spokesman Karim al-Nuri likened the Turkish incursion with the occupation of Iraq by Islamic State militants and said "all options" were available.
"We have the right to respond and we do not exclude any type of response until the Turks have learned their lesson," Nuri said. "Do they have a dream of restoring Ottoman greatness? This is a great delusion and they will pay dearly because of Turkish arrogance."
Ankara says the troops are there as part of an international mission to train and equip Iraqi forces to fight Islamic State and will not withdraw them, although it said on Tuesday it would send no more. Baghdad says it never invited such a force.
In the Iraqi parliament on Wednesday, a motion condemning the Turkish intervention was approved unanimously, supporting the government in taking whatever measures it viewed as appropriate.
Several MPs suggested Iraq could wage "economic war" on Turkey, but Jafaar Hussaini, a spokesman for one of the Shi'ite armed groups, Kata'ib Hezbollah, said violence was likely.
"We say that they military option is still probable and we might reach a stage in the next few days where we start carrying out operations against the Turks, be it against their soldiers or Turkish interests in Iraq."
twitter:abdbozkurt twitterde op woensdag 09-12-2015 om 17:25:49#Turkey @MFATurkey issues travel warning for citizens who plan to visit #Iraq, asks citizens to leave asap except Kurdistan region reageer retweet
Atak dit had ik niet van jou verwacht. Turanisme = homofilie???quote:
Onder invloed van Erdogans leermeester Erbakan leedt Turkije aan een naieve Oemma-ideaal en wilde het een NATO voor İslamitische landen stichten (zie https://en.m.wikipedia.or(...)Economic_Cooperation); zelfs toen het Westen een embargo instelde jegens İran negeerde Turkije dit embargo, wat tot Westerse kritiek leidde. Daarnaast zocht Ankara voortdurend naar een diplomatieke (ipv militaire) oplossing voor de nucleaire patstelling. Ook dit kwam Ankara op kritiek te staan. Maar İraans sektarische politiek in Syrie, İrak en zelfs Turkije (tijdens de Gezi-rellen) heeft de ogen doen openen. Dit is de eerste keer dat ik Davutoglu zoiets over İran hoor zeggen. We zullen zien wat Ankara klaarspeelt.quote:Op woensdag 9 december 2015 17:54 schreef Intellectueel het volgende:
Iran steunt al meer dan een decennia lang de PKK. Dat weet Turkije ook, maar sinds Iran geen Irak is waar ze ongegeneerd het luchtruim kunnen schenden blijven de Turkjes als blaffende honden dreigen terwijl ze niets kunnen doen.
[ afbeelding ]
De Turken zijn altijd welkom om iets te proberen.quote:Op woensdag 9 december 2015 18:06 schreef Bilge het volgende:
[..]
Onder invloed van Erdogans leermeester Erbakan leedt Turkije aan een naieve Oemma-ideaal en wilde het een NATO voor İslamitische landen stichten; zelfs toen het Westen een embargo instelde jegens İran negeerde Turkije dit embargo, wat tot Westerse kritiek leidde. Daarnaast zocht Ankara voortdurend naar een diplomatieke (ipv militaire) oplossing voor de nucleaire patstelling. Ook dit kwam Ankara op kritiek te staan. Maar İraans sektarische politiek in Syrie, İrak en zelfs Turkije (tijdens de Gezi-rellen) heeft de ogen doen openen. Dit is de eerste keer dat ik Davutoglu zoiets over İran hoor zeggen. We zullen zien wat Ankara klaarspeelt.
Nederland is ooit door GB/ DL/ FR ingevoerd als bufferlandje, zodat deze grootmachten minder reden hebben om elkaar in de haren te vliegen. Nederland zelf heeft geen enkele aspiratie en geen schijn van kans op het wereldtoneel, wat zich dan ook uit in het (ontbrekende) politieke bewustzijn van haar burgers. Ik snap je verbazing.quote:Op woensdag 9 december 2015 18:20 schreef MrvanTrapZ het volgende:
Zijn de meeste Turken in dit topic nou geboren met een zuurstoftekort of zijn ze geindoctrineerd door alleen maar Turkse TV te kijken? Wat een trieste bende zeg![]()
Volgens pro-Barzani journalisten was dit een historische dag waarop de onafhankelijkheid van Koerdistan werd besproken:twitter:RudawEnglish twitterde op woensdag 09-12-2015 om 12:22:44For the first time, #Turkey puts Kurdistan flag in a meeting with #Barzani https://t.co/Xaxt8RD5jh reageer retweet
De PKK lijkt hierdoor buitenspel te staan en is allerminst blij met deze ontwikkelingen.twitter:rebwarkerim twitterde op woensdag 09-12-2015 om 14:24:33Barzaninin cantasinda, bagimsiz Kurdistan devleti var... reageer retweet
Gaan de Turken, Koerden en Arabieren Mosul bevrijden? Blijft het daarbij, of volgt Bagdad?twitter:RamiAlLolah twitterde op woensdag 09-12-2015 om 17:25:44#BreakingNews #Turkey Foreign Ministry urges Turkish citizens to leave #Iraq immediately except those staying in #Kurdistan.. reageer retweet
Davutoglu heeft Iran gewaarschuwd om geen spellen te spelen. Ik denk dat Davutoglu eindelijk zijn zero-problem policy opgeeft. De Azerbeidzjanen in Iran zullen het niet pikken als Iran weer zo'n geintje uithaalt. Ik denk dat Davutoglu het niet zo ziet zitten om een oorlog voor Arabieren te vechten maar hij zal zeker een oorlog vechten voor de Azerbeidzjanen. Als Iran is verslagen dan is het Syrië en Irak probleem ook gelijk opgelost.quote:Op woensdag 9 december 2015 17:49 schreef Bilge het volgende:
haar geld en aandacht op 2 middellange doelen moeten richten: 1. Onafhankelijkheid qua energie van Rusland zodat de Bosphorus (wat Ruslands enige weg naar de Middelandse Zee is en daarnaast militair gezien hun zwakste front vormt) op slot kan/ tolgeld kan worden gevraagd (dit geldt ook voor Bulgarije, Roemenie, Oekraine en Georgie)/ Amerikaanse en Chinese gevechtsboten toegang krijg
Prachtig prachtigquote:Op woensdag 9 december 2015 17:49 schreef Bilge het volgende:
[..]
Atak dit had ik niet van jou verwacht. Turanisme = homofilie???
Als Azerbaycan en Armenie vechten, zal het Russische schoothondje İran aan de kant van het andere Russische schoothondje Armenie staan (zoals tijdens de vorige oorlog tussen Azerbaycan en Armenie) en dan kan het nog wel eens gezellig worden in het Turkse deel van İran. Davutoglu zei gisteren (toevallig?) tijdens zijn groepstoespraak "İran halkları da bir gün, Türkiye'ye haksızlık yapmayın diye ayağa kalkacak" Wat voor meerdere interpretaties vatbaar is![]()
Turkije zou haar geld en aandacht op 2 middellange doelen moeten richten: 1. Onafhankelijkheid qua energie van Rusland zodat de Bosphorus (wat Ruslands enige weg naar de Middelandse Zee is en daarnaast militair gezien hun zwakste front vormt) op slot kan/ tolgeld kan worden gevraagd (dit geldt ook voor Bulgarije, Roemenie, Oekraine en Georgie)/ Amerikaanse en Chinese gevechtsboten toegang krijgen tot de Zwarte zee 2. Het bevrijden van de Turken in İran, hun aansluiten bij Azerbaycan en dan een confederatie met Turkije stichten. *loeit als een wolf onder de volle maan*
Die letters zijn er wel uit als Georgische lettersquote:Op woensdag 9 december 2015 16:59 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Je bedoelt Artsakh? Laat Azerbaijan het maar problemen.
Beelden van gisteren vrijgegeven door het Armeense leger, waar Azerbaijaanse troepen door Armeense artillerie worden bestookt:
Geeft hij eindelijk zijn zero problem policy op ja? De policy die al lang niet meer van toepassing is wordt opgegeven ja? Wat een strateeg. Wat een genie.quote:Op woensdag 9 december 2015 18:54 schreef Atak het volgende:
[..]
Davutoglu heeft Iran gewaarschuwd om geen spellen te spelen. Ik denk dat Davutoglu eindelijk zijn zero-problem policy opgeeft. De Azerbeidzjanen in Iran zullen het niet pikken als Iran weer zo'n geintje uithaalt. Ik denk dat Davutoglu het niet zo ziet zitten om een oorlog voor Arabieren te vechten maar hij zal zeker een oorlog vechten voor de Azerbeidzjanen. Als Iran is verslagen dan is het Syrië en Irak probleem ook gelijk opgelost.
Zij zullen toch een platte hand krijgen wanneer zij denken dat zij Perzisch grond kunnen opeisenquote:Op woensdag 9 december 2015 18:54 schreef Atak het volgende:
[..]
Davutoglu heeft Iran gewaarschuwd om geen spellen te spelen. Ik denk dat Davutoglu eindelijk zijn zero-problem policy opgeeft. De Azerbeidzjanen in Iran zullen het niet pikken als Iran weer zo'n geintje uithaalt. Ik denk dat Davutoglu het niet zo ziet zitten om een oorlog voor Arabieren te vechten maar hij zal zeker een oorlog vechten voor de Azerbeidzjanen. Als Iran is verslagen dan is het Syrië en Irak probleem ook gelijk opgelost.
Waarom specifiek Hillary? Trouwens die Azeri's waar jij het over hebt voelen zich meer Perzisch dan Azeri. Das pech Turan wegquote:Op woensdag 9 december 2015 19:04 schreef Atak het volgende:
Voor de duidelijkheid:
[ afbeelding ]
Met Hilary Clinton kan dit waar gemaakt worden.
Ow nee? Nog geen maand geleden....quote:Op woensdag 9 december 2015 19:11 schreef Intellectueel het volgende:
Geen aanslagen in Iran; geen ethnische spanningen; geen sociaal onrust.
Turkije is een failed state met terroristische aanslagen, en enkel wat landbouwgebieden het noorden van Syrie middels proxies controleert.
Iran een stabiele regionale supermacht die direct invloed in 4 hoofdsteden (Bagdad, Damascus, Beiroet, Sanaa) in de regio heeft.
Maar Erdogan is tegen Israël waarom ben jij dan zo voor Israël?quote:Op woensdag 9 december 2015 19:12 schreef Atak het volgende:
[..]
Ow nee? Nog geen maand geleden....
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Iran heeft zware straffen maar als de Azeri een kans hebben (met hulp van Israël, Azerbeidzjan en Turkije) zullen ze toeslaan.
[ afbeelding ]
Heb je naast wat foto's ook wat bronnen of niet? En waarom zullen ze toeslaan, leg uit. Kom eens met argumentatie.quote:Op woensdag 9 december 2015 19:12 schreef Atak het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Iran heeft zware straffen maar als de Azeri een kans hebben (met hulp van Israël, Azerbeidzjan en Turkije) zullen ze toeslaan.
[ afbeelding ]
Ik ben voor Aliyev.quote:Op woensdag 9 december 2015 19:15 schreef tukker321 het volgende:
[..]
Maar Erdogan is tegen Israël waarom ben jij dan zo voor Israël?
Dit is niet in Iran.quote:Op woensdag 9 december 2015 19:12 schreef Atak het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Oh okquote:
Dat is niet in Iran, maar in Baku, waar ook veel kortzichtige idioten als jou rondlopen met een grootheidswaanzin.quote:Op woensdag 9 december 2015 19:16 schreef Atak het volgende:
Dat is in Iran. En als Iran deze vieze spelletjes doorzet dan kunnen we Iran binnenkort in de fik zien. Davutoglu's waarschuwing is duidelijk.
Er zijn ook maar een paar families die de macht hebben in Azerbaijan, Aliyev is er 1 van.quote:Op woensdag 9 december 2015 19:17 schreef tukker321 het volgende:
[..]
Oh okMaar is hij ook niet gewoon een dictator? Ik was 6 maanden geleden nog in Baku en ik sprak paar mensen in een café dat ze zich niet echt vrij voelen zoals in Europa. Ze vonden hem ook een dictator
Als de Azerbeidzjanen in Iran hun onafhankelijkheid hebben en de vijanden van Azerbeidzjan uitgeroeid zijn dan kan Azerbeidzjan zelfs beter worden dan het al is. Vergeleken met Iran is Azerbeidzjan al een paradijs.quote:Op woensdag 9 december 2015 19:17 schreef tukker321 het volgende:
[..]
Oh okMaar is hij ook niet gewoon een dictator? Ik was 6 maanden geleden nog in Baku en ik sprak paar mensen in een café dat ze zich niet echt vrij voelen zoals in Europa. Ze vonden hem ook een dictator
Ja, vandaar dat Azerbaijanen massaal naar Iran komen om producten te kopen en van Iran's gezondheidszorg te genieten:quote:Op woensdag 9 december 2015 19:19 schreef Atak het volgende:
Als de Azerbeidzjanen in Iran hun onafhankelijkheid hebben en de vijanden van Azerbeidzjan uitgeroeid zijn dan kan Azerbeidzjan zelfs beter worden dan het al is. Vergeleken met Iran is Azerbeidzjan al een paradijs.
Hahaha kijk hem damage control doen dan. Nu je weet dat die andere foto wél in Baku is genomen richt je maar op deze. Hilarischquote:Op woensdag 9 december 2015 19:20 schreef Atak het volgende:
Is dit in Azerbeidzjan?In Azerbeidzjan gebruiken ze Latijnse teksten, geen Arabische. Zie de achtergrond (billboard).
[ afbeelding ]
Standaard Atak.quote:Op woensdag 9 december 2015 19:22 schreef primakov het volgende:
[..]
Hahaha kijk hem damage control doen dan. Nu je weet dat die andere foto wél in Baku is genomen richt je maar op deze. Hilarisch![]()
Bron: ✣ ᵀᵊᵑᴿᶤ • Spirit of the Steppe ✣quote:Op woensdag 9 december 2015 19:23 schreef Atak het volgende:
Azerbeidzjanen op straat in Tebriz (hoofdstad van Zuid-Azerbeidzjan)
Als de Koerden dit hadden gedaan dan waren ze allemaal opgehangen. Iran is bang om aan de Azeri's te komen. De Mullahs weten zelf.
Ik weet het, ik weet het.quote:Op woensdag 9 december 2015 19:25 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Standaard Atak.
Er is overigens wel een kleine minderheid aan idioten in Iran die gehersenspoeld zijn door pan-turkse nonsense, maar die zijn slechts een kleine minderheid. In het top van Iran's leger en regering zitten talloze Azerbaijanis.
Iran's hoogste leider Khamenei is half Azeri; reformistische oppositieleider Mousavi was Azeri; Rahim Safavi, een top IRGC-generaal, is Azeri.
Dit zijn Azeris die trots Iran verdedigden tegen Irak in de jaren '80 en ook met trots Iran zullen verdedigen tegen elke buitenlandse agressor:
De VS wil voorkomen dat China haar voorbij dendert. Obama verklaarde dat de VS haar aandacht voortaan minder op het MO en meer op China zal richten. Rusland en China zijn buurlanden (wat sowieso per definitie tot botsende belangen leidt), maar daarnaast ziet o.a. Brzezinski een rol voor Rusland in de Amerikaanse wens om China te beteugelen. Als retaliatie zou China de meestbevolkte en rijkste Russische gebieden, langs de Zwarte zee, willen bezoeken, gok ik zo.quote:Op woensdag 9 december 2015 19:01 schreef primakov het volgende:
[..]
Prachtig prachtigIk zou maar oppassen Atak als je Turkije binnen wil komen, beetje de Sultan een homo noemen en zo..
Chinese gevechtsboten toegang tot de Zwarte Zee? Welke rol wil China spelen dan in de Zwarte Zee?
De voormalige Turkse president Abdullah Gül bezocht Iran een paar jaar geleden. Kijk hoe de gemiddelde Turkse-Iraniër tegen een 'buitenlandse' president aankijkt. Zelfs op wegen waar de president langsrijdt zijn hordes Turks-Iraniers vrijheidsleuzen aan het scanderen.quote:En het oproepen tot afscheiding mbt de Azeri Iraniërs wordt al tijdje lang geroepen door wolfjes en turanisten, maar tot op heden lijkt het steeds maar een natte droom te zijn geweest. Hoe willen jullie jullie Turkische broeders gaan 'bevrijden' dan, vertel. Hoe groot is de wens bij de Azeri Turken om zich af te scheiden van Iran, om hoeveel mensen gaat het? Voelen ze zich niet eerder sjiiet dan Turk? Gebruiken Turkse wolfjes het argument niet mbt de Koerden dat er onder hen geen afscheidingsbehoefte is, waarom is die er dan bij de Azeri's wel?
Ik ben er echt benieuwd naar omdat dit soort grootspraak en wensdenken steeds de kop op steekt om de zoveel jaar. Do tell.
Je zou toch zeggen dat Iran het dan niet slecht doet met zoveel verschillende bevolkingsgroepen binnen hun gelederen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdens voetbalwedstrijden van Tractor Sazi FC zou je bijna vergeten dat deze supporters (op papier) Iraanse burgers zijn.
Zoals meneer de 'intellectueel' trots aangaf, steunt Iran al jaren de PKK tegen Turkije. Maar hoe verstandig is het om de ruiten van je buurman in te gooien, als jezelf in een volledig glazen huis woont? Time will tell.
Turan broederschap:quote:Op woensdag 9 december 2015 20:21 schreef IPA35 het volgende:
Leuk hoe die verturkste Grieken en verturkste Perzen uitgekotst worden door echte Turken in bijvoorbeeld Rusland.
twitter:abdbozkurt twitterde op dinsdag 08-12-2015 om 14:20:48#Kyrgyzstan reportedly debates temporary suspension of visa-free travel regime with #Turkey after #Russia move reageer retweet
twitter:IraqiSecurity twitterde op woensdag 09-12-2015 om 19:24:35•Ramadi update:#Iraq's flag flying above the former #Anbar Operations Command HQ. https://t.co/tns1s9I4D9 reageer retweet
Mensen die heulen met de bezetter en hun taal en cultuur overnemen zijn dan ook niet te respecteren.quote:Op woensdag 9 december 2015 20:22 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Turan broederschap:twitter:abdbozkurt twitterde op dinsdag 08-12-2015 om 14:20:48#Kyrgyzstan reportedly debates temporary suspension of visa-free travel regime with #Turkey after #Russia move reageer retweet
Weinig volkeren die anders in staat zijn om hun taal en cultuur te behouden tijdens een bezetting.quote:Op woensdag 9 december 2015 20:27 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Mensen die heulen met de bezetter en hun taal en cultuur overnemen zijn dan ook niet te respecteren.
Perzen in zekere mate?quote:Op woensdag 9 december 2015 20:32 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Weinig volkeren die anders in staat zijn om hun taal en cultuur te behouden tijdens een bezetting.
quote:Op woensdag 9 december 2015 20:06 schreef Bilge het volgende:
[..]
De VS wil voorkomen dat China haar voorbij dendert. Obama verklaarde dat de VS haar aandacht voortaan minder op het MO en meer op China zal richten. Rusland en China zijn buurlanden (wat sowieso per definitie tot botsende belangen leidt), maar daarnaast ziet o.a. Brzezinski een rol voor Rusland in de Amerikaanse wens om China te beteugelen. Als retaliatie zou China de meestbevolkte en rijkste Russische gebieden, langs de Zwarte zee, willen bezoeken, gok ik zo.
Rusland wordt nogal zenuwachtig wanneer vreemde gevechtsboten langer in de Zwarte Zee verblijven dan volgens het verdrag van Montreux is toegestaan.
[..]
De voormalige Turkse president Abdullah Gül bezocht Iran een paar jaar geleden. Kijk hoe de gemiddelde Turkse-Iraniër tegen een 'buitenlandse' president aankijkt. Zelfs op wegen waar de president langsrijdt zijn hordes Turks-Iraniers vrijheidsleuzen aan het scanderen.Allemaal leuk en aardig maar we zien ook wel als er de Perzische nieuwjaar wordt gevierd hoeveel miljoenen Koerden de straat opgaan in grote steden van Turkije met Koerdische vlaggen, PKK vlaggen of zelfs Ocalan beelden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdens voetbalwedstrijden van Tractor Sazi FC zou je bijna vergeten dat deze supporters (op papier) Iraanse burgers zijn.
Zoals meneer de 'intellectueel' trots aangaf, steunt Iran al jaren de PKK tegen Turkije. Maar hoe verstandig is het om de ruiten van je buurman in te gooien, als jezelf in een volledig glazen huis woont? Time will tell.
Hoe werden de Peshmergas ook al weer onthaald toen ze door Turkije heen reden? Stonden er niet honderden Koerden langs de weg die ze allemaal steun toeriepen.
Ohja even vergeten hoe Diyabakirspor af en toe wat Koerdische leuzen toe laat.
Allemaal leuk en aardig dat jullie de Azeri’s steunen in Iran, maar kijk eens in je eigen huis. Iran hoeft jullie ruiten niet in te gooien want dat doet Turkije zelf.
Ik hoop zo erg dat je een kloon / troll bent...quote:Op woensdag 9 december 2015 19:25 schreef Atak het volgende:
Ik denk dat dit al genoeg bewijs is. Als de tijd komt dan zien jullie het wel vanzelf. Ik ga het hierbij laten.
Perzen vormen inderdaad een uitzondering. Koerden enigszins ook. Veel andere voorbeelden kan ik niet opnoemen. Perzen hebben de Turken cultureel opgevoed, al willen sommigen dat vandaag de dag nog ontkennen. Er is geen ander volk geweest dat een grotere effect op de Turken heeft gehad dan de Perzen.quote:Op woensdag 9 december 2015 20:36 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Perzen in zekere mate?
Mwa, bezetting is niet zo erg als de bezetter vooruitgang brengt. Zo is de Romeinse invloed op de Germaanse volkeren cruciaal geweest...
Maar welke verbeteringen hebben de Turken gebracht in Anatolië of Noord-Iran?
Grieks en Perzisch zijn niet de minste talen... En beiden hadden ook een cultuur die uit meer bestond dan wat gedroogd paardenvlees en bruidsontvoeringen.
quote:''In Persia, the young Huguenot merchant encountered a society which he characterized as more hospitable, more civilized, and more tolerant than his native France.''
quote:''The Persians are the most civilized people of the East, and the greatest complimenters in the world. The polite men amongst them are upon a level with the politest men of Europe. Their airs [and] their countenance is very well composed; lovely, grave, majestical, and as fond as may be, they never fail complimenting one another about the precedency, either going out or coming into a house, or when they meet, but 'tis over presently. They look upon two things in our manners as very ridiculous, viz. contending so long as we do, who shall go first; and covering our head, to do honor to any man, which amongst them is a want of respect or a liberty which no body takes but with his inferiors or familiar friends. They observe the right and the left hand, but our left is their right, and so 'tis all over the east. They say, that Cyrus began first to place men on his left hand out of respect to them because that side is the weaker part of the body and the most exposed to danger.''
quote:Op woensdag 9 december 2015 20:06 schreef Bilge het volgende:
[..]
De VS wil voorkomen dat China haar voorbij dendert. Obama verklaarde dat de VS haar aandacht voortaan minder op het MO en meer op China zal richten. Rusland en China zijn buurlanden (wat sowieso per definitie tot botsende belangen leidt), maar daarnaast ziet o.a. Brzezinski een rol voor Rusland in de Amerikaanse wens om China te beteugelen. Als retaliatie zou China de meestbevolkte en rijkste Russische gebieden, langs de Zwarte zee, willen bezoeken, gok ik zo.
Rusland wordt nogal zenuwachtig wanneer vreemde gevechtsboten langer in de Zwarte Zee verblijven dan volgens het verdrag van Montreux is toegestaan.
[..]
De voormalige Turkse president Abdullah Gül bezocht Iran een paar jaar geleden. Kijk hoe de gemiddelde Turkse-Iraniër tegen een 'buitenlandse' president aankijkt. Zelfs op wegen waar de president langsrijdt zijn hordes Turks-Iraniers vrijheidsleuzen aan het scanderen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdens voetbalwedstrijden van Tractor Sazi FC zou je bijna vergeten dat deze supporters (op papier) Iraanse burgers zijn.
[ Bericht 0% gewijzigd door Atak op 09-12-2015 21:09:10 ]
Doet het nu al. Geen ander land met zoveel invloed in de regio als Iran.quote:Op woensdag 9 december 2015 20:52 schreef tukker321 het volgende:
[..]
En Perzië al herrijzen uit het as als een fenix
Gefixt.quote:Op woensdag 9 december 2015 20:52 schreef tukker321 het volgende:
[..]
En groot-Azerbeidzjan al herrijzen uit het as als een fenix
Baghdad (hoofdstad) + Tikrit + Baiji + Basra + Karbala + Najaf + Sulaymaniyah, etc. Waar zo'n 70% van de bevolking heerst, de hoofdstad, meeste natuurlijke bronnen, heilige steden, etc.quote:Op woensdag 9 december 2015 20:55 schreef Atak het volgende:
[..]
Je hebt alleen invloed over zuid-Irak en dat gaat binnenkort ook weg. Wat een clown ben je.Clinton slaat nu al oorlogstaal uit. Je weet niet wat Iran te wachten staat.
Je weet dat Clinton geen president wordt, waarom breng je haar steeds terug?quote:Op woensdag 9 december 2015 20:55 schreef Atak het volgende:
[..]
Je hebt alleen invloed over zuid-Irak en dat gaat binnenkort ook weg. Wat een clown ben je.Clinton slaat nu al oorlogstaal uit. Je weet niet wat Iran te wachten staat.
twitter:Conflicts twitterde op woensdag 09-12-2015 om 19:43:55ISIS: Time Magazine reveals al-Baghdadi, head of #ISIS is runner up for person of the yearhttps://t.co/2Aiwr2sJ1Q https://t.co/ategVHsVh9 reageer retweet
Zou wel een hele gewaagde/controversiele keuze zijn zegquote:Op woensdag 9 december 2015 21:44 schreef primakov het volgende:
twitter:Conflicts twitterde op woensdag 09-12-2015 om 19:43:55ISIS: Time Magazine reveals al-Baghdadi, head of #ISIS is runner up for person of the yearhttps://t.co/2Aiwr2sJ1Q https://t.co/ategVHsVh9 reageer retweet
Je bedoelt dat ze net als de "mujahideen" uit Tsjetsjenië en Xinjiang worden aangestuurd vanuit Ankara? Twijfelachtig hoor...quote:Op woensdag 9 december 2015 21:48 schreef Intellectueel het volgende:
Ik heb nog steeds het idee dat Baghdadi enkel het gezicht van de organisatie is, en de facto niet de meest gezaghebbende autoriteit binnen ISIS is.
twitter:TheArabSource twitterde op woensdag 09-12-2015 om 05:23:54Syrian Within 10km of the Turkish Border in Northeastern #Latakia After ... https://t.co/JWhHNmkRxb #Syria https://t.co/vUmNHPojvu reageer retweet
Nee. Maar ik geloof wel dat een klein groepje van ex-Baath officieren en jihadisten (Shura) de strategie van de organisatie bepaalt, en niet Baghdadi.quote:Op woensdag 9 december 2015 21:50 schreef IPA35 het volgende:
Je bedoelt dat ze net als de "mujahideen" uit Tsjetsjenië en Xinjiang worden aangestuurd vanuit Ankara? Twijfelachtig hoor...
quote:Surrounded by unfriendly neighbors as a result of serious policy blunders, Turkey now finds itself facing a fresh crisis with Iraq, with which it has had less than warm relations in recent years. The cause of the latest fracas is the Dec. 3 deployment of 150 Turkish troops and 25 tanks to Bashiqa, a town north of Mosul, that Turkey argues are for training Kurdish peshmerga and Arab fighters to confront the Islamic State (IS).
The move has resulted in much speculation about Ankara’s true motives. Russia, with support from Baghdad, wasted little time capitalizing on the fresh crisis, calling for Turkish military actions in Syria and Iraq to be discussed at the UN Security Council. Moscow’s announcement followed Iraq’s threat to take the matter to the Security Council if Turkish troops were not withdrawn in 48 hours.
A Dec. 3 statement by Iraqi Prime Minister al-Haider Abadi’s office said, “Turkish troops numbering around one regiment armored with tanks and artillery entered Iraqi territory, and specifically the province of Ninevah … without the request or authorization from the Iraqi federal authorities.” It called the action a “serious breach of Iraqi sovereignty.”
Turkish Prime Minister Ahmet Davutoglu responded by saying Turkish troops have been in Bashiqa since March 2015 with the blessing of the central government, regional authorities and the Kurdistan Regional Government (KRG). Government sources in Ankara said the deployment had been agreed to in December 2014 during a Davutoglu visit to Baghdad for talks with Abadi. In a letter to Abadi after the latest crisis, Davutoglu said that Turkey respects the sovereignty and territorial integrity of Iraq better than others and that it would not send more troops to Bashiqa “until the sensitivities of the Iraqi government are placated.” Government officials in Ankara also said that the troops sent to Bashiqa, with the knowledge of the central government, are part of a routine rotation.
The Turkish media reports claim there is currently a 600-strong special forces unit in Bashiqa, along with the 25 tanks. Reports also cite officials saying that if the need arises, the number of troops could be increased to 1,200. Foreign Minister Mevlut Cavusoglu has said the troops already there would stay. “It is our duty to provide security for our soldiers providing training there,” Cavusoglu said in a TV interview.
It is not clear, however, if this is a simple rotation of troops or a beefing up of Turkey’s military presence for other purposes. Military officials have told the press that the troops are in Iraq to protect the training camp against attacks by IS or the Kurdistan Workers Party (PKK).
Iraqi Defense Minister Khaled al-Obeidi was quoted by Reuters as saying that Bagdad had not been informed about the latest deployment, adding that the number of troops sent was too big if the objective is to train anti-IS elements. He repeated Baghdad’s call for the troops to be withdrawn immediately.
Reports indicate that diplomats are working, with US encouragement, to overcome the problem, but there was no indication at the time of writing that progress had been made. A further complication for Turkey is that it is not getting the support it expected from the United States. Brett McGurk, Washington’s special envoy for the US-led anti-IS coalition, said on Twitter, “The U.S. does not support military deployments inside Iraq absent the consent of the Iraqi government.” He added, for good measure, “This includes deployment of U.S. military personnel.” Pentagon spokesman Jeff Davis reiterated this position.
Turkey has received support from only two sources. One is KRG President Massoud Barzani, who is expected for talks in Ankara this week. The semiofficial Anatolia News Agency quoted him Dec. 8 as saying that Turkish troop were in Iraq by agreement. “According to our knowledge Turkey and Iraq agreed beforehand for the deployment of Turkish soldiers near Mosul. An alliance was established to train and support volunteer soldiers that will liberate Mosul,” Barzani said. He added that in his view, “This affair had been blown out of proportion.”
Barzani was referring to the long-awaited liberation of Mosul, which fell to IS in June 2014. Turkey and the KRG have close links despite Ankara’s attempts to prevent Syrian Kurds from gaining any autonomy.
The independent political and economic ties Turkey has developed with the KRG, especially in the energy field, have angered Baghdad, and Washington sees them as a threat to Iraq’s already fragile unity.
Turkey has been training peshmerga for some time now, and analysts say the positive results were seen in the recent liberation of Sinjar from IS.
Atheel al-Nujaifi, former governor of Ninevah province, where Mosul is located, and who has close ties with Turkey, also supports Ankara in the deployment of Turkish troops. Anatolia News Agency reported that Nujaifi, the first to call for the establishment of the Bashiqa base after the fall of Mosul, said the troops had been deployed at Abadi's request.
“If Iraq’s leaders can’t face up to Iranian influence, and act as if they don’t know about it, that’s something else,” Nujaifi was quoted as saying. His remarks reflect the intense speculation unleashed by Ankara’s move. Many argue Iraq is acting under pressure from Tehran. Some analysts also believe the motive behind the Turkish move is to counter the influence of the Iranian-supported Shiites, who make up the majority of the population in Iraq.
Nujaifi, himself a Sunni, formed the “al-Hashd al-Watani” group, which is being trained in Bashiqa. This group mainly consists of Sunni Arabs from predominantly Sunni Mosul. There is speculation that Ankara, which has made its Sunni leanings in Iraq and Syria apparent over the past few years, is also being driven by sectarian motives. According to one claim, Ankara, supported by the by Nujaifi camp and by Barzani, is attempting to establish a Sunni sphere of influence in and around Mosul.
Hadi al-Ameri, head of the Shiite Badr group in Iraq, has vowed to fight Turkish troops if Ankara continues to deploy forces to Ninevah. “Violations of Iraqi territory will be responded to,” Ameri told students in a speech at Bagdad’s Al-Mustansiriya University.
Hakim al-Zamili, who heads the Iraqi parliament's security and defense committee, went further, calling for airstrikes against Turkish troops if they refused to leave Iraqi territory. Zamili also said they could ask for Russian military support against Turkey.
Meanwhile, Abadi claims that most of the oil IS is smuggling is being sent through Turkey, which meshes with the accusation Moscow has repeatedly underscored since the downing of one of its fighter jets by Turkey on Nov. 24.
So why is Baghdad angry if, as Ankara maintains, it gave the go-ahead for the deployment of Turkish troops in Bashiqa? Murat Yetkin, editor-in-chief of the Hurriyet Daily News and a prominent columnist for the daily Radikal, contends there could be a number of reasons.
“It could be related to the crisis between Russia and Turkey. It could also be due to Iran’s heavy influence over Baghdad,” wrote Yetkin in his Dec. 7 column. He went on to suggest that Baghdad might also be worried about the close ties developing between the al-Hashd al-Watani group and Turkey. “Another thing that comes to mind is the lack of coordination within the Iraqi administration. We have seen past examples where ministers from different sects withheld information from each other,” Yetkin said.
Meanwhile, many in Turkey also have doubts about Ankara’s motives and the wisdom of opting for a deployment at such a delicate moment. Among them is Ozturk Yilmaz, Turkey’s former consul general to Mosul who was held hostage for 101 days with 49 staff members after Mosul fell to IS in 2014.
“Assuming Mosul is cleared of IS with a ground operation, what will Turkey’s second step be? Who will control the region?” asked Yilmaz, now a deputy from the main opposition Republican People's Party, in an interview with Hurriyet.
“If Mosul falls to Kurdish hands, like Sinjar — and the Kurds have been waiting a long time to get hold of Mosul and Kirkuk — then we face another scenario,” he said. “In that case, the KRG’s borders will grow, and it will become a larger state. The PYD [Kurdish Democratic Union Party] in Syria will also control a large area. Does this mean we have prepared the ground for others to expand their lands?”
Yilmaz added, “I fail to understand what Turkey is trying to achieve. How can we read a foreign policy that does not know what its second and third steps are?”
The bottom line is that this development has left in its wake unanswered questions about Ankara’s motives and its ability to formulate coherent policies for Iraq and Syria that do not stir the cauldron and also avoid creating negative repercussions for Turkey.
Ik denk dat de Ba'ath link overdreven wordt. Wat hebben die gasten nu met de leerstukken van Ibn Taymiyyah en Abd' al-Wahab?quote:Op woensdag 9 december 2015 21:51 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Nee. Maar ik geloof wel dat een klein groepje van ex-Baath officieren en jihadisten (Shura) de strategie van de organisatie bepaalt, en niet Baghdadi.
Niets. Zijn gewoon pragmatisch. Alhoewel ik niet uitsluit dat ze geradicaliseerd kunnen zijn post-2003.quote:Op woensdag 9 december 2015 21:53 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik denk dat de Ba'ath link overdreven wordt. Wat hebben die gasten nu met de leerstukken van Ibn Taymiyyah en Abd' al-Wahab?
Izzat Ibrahim al-Douri was de leider van de Naqshbandi Order, die op haar beurt weer gelinkt is aan IS. Zo zijn er tal van ex-Ba'ath officieren terug te vinden in de ranken van zowel IS als andere terrorische organisaties in de regio.quote:Op woensdag 9 december 2015 21:53 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik denk dat de Ba'ath link overdreven wordt. Wat hebben die gasten nu met de leerstukken van Ibn Taymiyyah en Abd' al-Wahab?
Maar waren zouden de eckte eckte Krijgers van Allah dan de kuffaar Ba'athisten toelaten? Tot hun leiderschap nota bene??quote:Op woensdag 9 december 2015 21:55 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Niets. Zijn gewoon pragmatisch. Alhoewel ik niet uitsluit dat ze geradicaliseerd kunnen zijn post-2003.
Gelegenheidscoalitie, Ba'ath is het brein, wahabisme het instrument.quote:Op woensdag 9 december 2015 21:53 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dat Ba'ath partij socialistisch is in naam wil niet zeggen dat het geheel seculier is. Ook niet onder Saddam.quote:Op woensdag 9 december 2015 21:59 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Maar waren zouden de eckte eckte Krijgers van Allah dan de kuffaar Ba'athisten toelaten? Tot hun leiderschap nota bene??
Voetsoldaten zijn gemakkelijk te manipuleren.quote:Op woensdag 9 december 2015 21:59 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Maar waren zouden de eckte eckte Krijgers van Allah dan de kuffaar Ba'athisten toelaten? Tot hun leiderschap nota bene??
Die club had niks te zeggen onder ISIS hoor. Westerse media probeerde in het begin de opkomst van ISIS te maskeren als een soort van brede opstand onder Soennieten tegen het grote boze Iran en haar marionet Maliki. Gelukkig is dit niet gelukt.quote:Op woensdag 9 december 2015 21:59 schreef Stirlitz het volgende:
[..]
Izzat Ibrahim al-Douri was de leider van de Naqshbandi Order, die op haar beurt weer gelinkt is aan IS. Zo zijn er tal van ex-Ba'ath officieren terug te vinden in de ranken van zowel IS als andere terrorische organisaties in de regio.
Heb je daar iets van om over te lezen?quote:Op woensdag 9 december 2015 22:03 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Die club had niks te zeggen onder ISIS hoor. Westerse media probeerde in het begin de opkomst van ISIS te maskeren als een soort van brede opstand onder Soennieten tegen het grote boze Iran en haar marionet Maliki. Gelukkig is dit niet gelukt.
Organisatorische infrastructuur van ISIS is bijna geheel gelijk aan die van de Baath.quote:Op woensdag 9 december 2015 22:03 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Die club had niks te zeggen onder ISIS hoor. Westerse media probeerde in het begin de opkomst van ISIS te maskeren als een soort van brede opstand onder Soennieten tegen het grote boze Iran en haar marionet Maliki. Gelukkig is dit niet gelukt.
Jazeker. Een voorbeeld is Abu Muslim Al-Turkmaniquote:Op woensdag 9 december 2015 21:59 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Men probeerde de illusie te wekken van een brede coalitie van gematigde en extreme soennieten net als men in Syrië doet. Noem mij één geval waar een groep niet zijnde ISIS of lokale stammen die uit opportunisme zich tijdelijk bij ISIS aansloten iets significants hebben gedaan in Iraq?quote:Op woensdag 9 december 2015 22:06 schreef Stirlitz het volgende:
[..]
Heb je daar iets van om over te lezen?
Ik lees namelijk ook dat Naqshbandi Order in veel gevallen samen heeft gewerkt met IS en in veel steden ook bondgenoot is geweest van IS.
Dat zou verbazend zijn als je ervanuit gaat dat een groot deel van de Ba'athisten na 2003 zich ook tegen IS heeft gekeerd. Het tegenovergestelde blijkt helaas waar. Wat je ziet is dat tijdens de laatste jaren onder Saddam de Ba'ath partij juist religeuzer werd en dat het 'socialistische' er toch beetje bij inschoot. Zie daar ook de rol van Al-Douri.quote:Op woensdag 9 december 2015 22:05 schreef UpsideDown het volgende:
Wat meteen de vraag doet reizen hoe het kon dat Tikrit zo 'eenvoudig' is gevallen, die stad zou vol zitten met (ex) baathisten, de harde kern. Weinig van gemerkt toen.
Ik ben oprecht geintresseerd of je daar iets over te lezen hebt? In tegenstelling tot Atak waardeer kan ik andere inzichten ook waarderenquote:Op woensdag 9 december 2015 22:08 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Men probeerde de illusie te wekken van een brede coalitie van gematigde en extreme soennieten net als men in Syrië doet. Noem mij één geval waar een groep niet zijnde ISIS of lokale stammen die uit opportunisme zich tijdelijk bij ISIS aansloten iets significants hebben gedaan in Iraq?
Dat zou ik ook zeker niet zo willen zeggen.quote:Op woensdag 9 december 2015 22:11 schreef IPA35 het volgende:
Het gaat erg ver om Al-Douri te bestempelen als vergelijkbaar met de salafisten...
Nou ja het is meer dat ik er niets van meegekregen heb. Waar zie je beelden van hen met pickups bijvoorbeeld?? Waarom zijn al die niet-ISIS facties ineens magisch verdwenen?quote:Op woensdag 9 december 2015 22:15 schreef Stirlitz het volgende:
[..]
Ik ben oprecht geintresseerd of je daar iets over te lezen hebt? In tegenstelling tot Atak waardeer kan ik andere inzichten ook waarderen![]()
Naqshbandi Order heeft o.a. geholpen bij het veroveren van Tikrit. Althans, dat wordt door menig geclaimed.
Interessant!quote:Op woensdag 9 december 2015 22:18 schreef Intellectueel het volgende:
Gisteren nog berichten dat leden van de Naqshbandi weer in een conflict waren met ISIS-leden in Mosul.
Je hebt het over Naqshbandi Order? Ik denk dat je NO en IS niet echt met elkaar kunt vergelijken. Zowel ideologisch als organisatorisch lijken het mij twee verschillende typen...quote:Op woensdag 9 december 2015 22:17 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Waar zie je beelden van hen met pickups bijvoorbeeld??
twitter:IraqiSecurity twitterde op dinsdag 08-12-2015 om 20:20:35Huge fallout between Naqshabandi (Ba'athi) elements & Da'ish in Hawijah, (Kirkuk, #Iraq). Reports of Da'ish executing 3 Naqshabandi leaders. reageer retweet
Als die club nog steeds actief is dan bestaan ze enkel en alleen bij de gratie van ISIS.quote:Op woensdag 9 december 2015 22:21 schreef Intellectueel het volgende:
Sorry, was in Hawijah, niet Mosul:twitter:IraqiSecurity twitterde op dinsdag 08-12-2015 om 20:20:35Huge fallout between Naqshabandi (Ba'athi) elements & Da'ish in Hawijah, (Kirkuk, #Iraq). Reports of Da'ish executing 3 Naqshabandi leaders. reageer retweet
twitter:Conflicts twitterde op woensdag 09-12-2015 om 22:15:55VIDEO: Iraqi security forces take #Anbar Operations Command buildings in #Ramadi from #ISIS - @zaidbenjamin https://t.co/6GLg5aDvFw reageer retweet
twitter:IraqiSuryani1 twitterde op woensdag 09-12-2015 om 22:16:59#Chinese FM spokeswoman Hua Chunying says #Ankara must respect #Iraq's sovereignty & territorial integrity. https://t.co/1hzAsOoxb2 reageer retweet
De berichtgeving wat betreft de situatie omtrent IS en de gebieden die het controleert zijn zo schimmig dat we nooit zeker zijn wat nu wel of niet klopt.quote:Op woensdag 9 december 2015 22:23 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Als die club nog steeds actief is dan bestaan ze enkel en alleen bij de gratie van ISIS.
Maar Irak niet en die heeft het laatste woordquote:Op woensdag 9 december 2015 22:32 schreef Atak het volgende:
Barzani stemt toe om die extra 350 soldaten door te laten. Goed nieuws.
Gingen ze maar naar Mosul, dat zou pas goed nieuws zijn.quote:Op woensdag 9 december 2015 22:32 schreef Atak het volgende:
Barzani stemt toe om die extra 350 soldaten door te laten naar Mosul. Goed nieuws.
quote:This naturally puts one in mind of the KGB or Stasi—hardly a coincidence given that many of the top-ranking ISIS officials are former members of Saddam Hussein’s mukhabarat and therefore past pupils of Warsaw Pact security organs. In fact, the man who constructed the ISIS franchise in Syria, the now-deceased Haji Bakr, had once been a colonel in Saddam’s Air Defense Intelligence Service.
quote:Adnani also names the chiefs of all four branches of the security services as well as the chief of staff for the ISIS military administration. He is very mercurial. “I don’t even think he consults with the khalifa [the caliph] for replacing people or firing people,” Abu Khaled said. (This seemed exaggerated: The Shura Council, headed by Abu Bakr al-Baghdadi, likely does authorize—or at least rubber-stamps—the selection and deselection of walis.) “Every visit, he puts people in jail, he fires people. Before I came to al-Bab, Adnani appointed a new wali from Iraq, a new chief of security from Iraq. Now in Syria we don’t have any Syrians as walis. Foreigners from Saudi Arabia, Tunisia, Iraq—but not Syrians. Tunisia should really open its embassy in Raqqa, not Damascus. That’s where its people are.”
http://www.thedailybeast.(...)-of-an-isis-spy.htmlquote:Abu Khaled says he once shared a frontline position with Baghdadi himself. “One time, we were around Kweris airport,” he said, an isolated and—until recently—besieged regime outpost in ISIS country near Aleppo. “And al-Baghdadi came there. We didn’t know at the time, only after he left. Some people saw him but didn’t realize it was him. When Islamic State leaders travel, they don’t come with high-profile bodyguards. You don’t even know they’re there.”
Zou leuk zijn als ze verder westelijk richting de Syrische grens optrekken, om uiteindelijk richting Deir ez Zor te gaan. Zou me niet verbazen als we dat in de nabije toekomst gaan zien gebeuren.quote:Op woensdag 9 december 2015 22:51 schreef tukker321 het volgende:
Einde van ISIS in zicht![]()
Na Ramadi gaan ze voor Falluhja, na dat gaan ze voor Mosul en dan in Syrië nog wat doordrukken en het is gedaan met ze
http://www.aljazeera.com/(...)151207115022934.htmlquote:Russia loses 'super-satellite' after launch
Latest mishap signifies the "deepest crisis" for country's once-celebrated space industry.
Bij Mosul gaat het niet blijven.quote:Op woensdag 9 december 2015 22:37 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Gingen ze maar naar Mosul, dat zou pas goed nieuws zijn.
twitter:tassagency_en twitterde op donderdag 10-12-2015 om 09:29:07Media say Saudi Arabia, UAE, Qatar and Jordan may send 90,000 military to fight IS https://t.co/p1wJKrd7sq reageer retweet
Best grappig, nu de strijd in Anbar bijna gestreden is en talloze PMU daar zijn omgekomen willen ze komen met 90k man? Dit gaat Irak niet accepteren hopelijk.quote:Op donderdag 10 december 2015 09:33 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:tassagency_en twitterde op donderdag 10-12-2015 om 09:29:07Media say Saudi Arabia, UAE, Qatar and Jordan may send 90,000 military to fight IS https://t.co/p1wJKrd7sq reageer retweet
twitter:Conflicts twitterde op donderdag 10-12-2015 om 10:30:46#Turkey urges citizens to leave #Iraq, excluding Iraqi Kurdistan: Foreign Ministry - @HDNER https://t.co/yKLRQukrIZ reageer retweet
Vechten tegen iets wat je zelf hebt gecreeerd en nog steeds in het geheim steunt.quote:Op donderdag 10 december 2015 10:01 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Best grappig, nu de strijd in Anbar bijna gestreden is en talloze PMU daar zijn omgekomen willen ze komen met 90k man? Dit gaat Irak niet accepteren hopelijk.
Gaat dit echt gebeuren? Fantastisch, hier kan IS nooit tegenop.quote:Op donderdag 10 december 2015 09:33 schreef Houtenbeen het volgende:
lijkt me sterk, dat dit geimplemeteerd gaat worden. zelfs als de iraakse regering dit zou willen, zouden ruggengraat moeten tonen om de sjia milities ervan zien te overtuigen, dat dit een goed idee is. de sjia milities zullen deze soldaten zien als de legers van "yezid" die weer terug zijn om de sjia te onderdrukkenquote:Op donderdag 10 december 2015 09:33 schreef Houtenbeen het volgende:
Die sjias moeten niet zeuren, die zijn immers nooit onderdrukt. Altijd geliefd door soennitische machthebbers.quote:Op donderdag 10 december 2015 14:02 schreef Slayage het volgende:
[..]
lijkt me sterk, dat dit geimplemeteerd gaat worden. zelfs als de iraakse regering dit zou willen, zouden ruggengraat moeten tonen om de sjia milities ervan zien te overtuigen, dat dit een goed idee is. de sjia milities zullen deze soldaten zien als de legers van "yezid" die weer terug zijn om de sjia te onderdrukken
twitter:
twitter:
quote:After the tension that followed Turkey shooting down a Russian jet, Turkey is now caught up in a controversy with its other critical neighbor, Iraq. When the Turkish Armed Forces (TSK) sent soldiers accompanied by tanks to the camp at Bashiqa, 20 kilometers (12 miles) from Mosul, Iraqi Prime Minister Haider al-Abadi issued an ultimatum for Turkish troops to leave within 48 hours. He said Iraq will consider all options, including turning to the Security Council, should Turkey fail to withdraw. Iraqi Defense Minister Khaled al-Obeidi said that about 1,000 soldiers had been sent without informing Baghdad, too many for a training mission.
Even Turkmens are unhappy with Turkey’s moves in Mosul, and Ankara may have made a serious misjudgment.
Turkish Prime Minister Ahmet Davutoglu responded with a letter to Abadi saying Turkey will suspend sending troops to Bashiqa until the Iraqi government’s concerns are addressed. But the letter did not yield results. Iraqi Foreign Minister Ibrahim Jaafari said that the time was running out and repeated the warning that Iraq would turn to the UN if Turkey doesn’t withdraw its troops. Then the TSK announced that it had halted the dispatch of a new 350-strong unit waiting at the border, but 600 troops at Bashiqa now will not be withdrawn.
The crisis was brought about by a lack of coordination. The Iraqi government requires that all military assistance against the Islamic State go through Baghdad in coordination with the Ministry of Defense. The United States, which has defense and cooperation agreements with Iraq, is extremely careful to respect the Iraqi conditions.
There are several reasons Turkey tends to commit careless mistakes in Iraq.
A governmental vacuum in northern Iraq since 1991 has allowed Turkey to boost its influence in the region. The TSK's soldiers gained operational experience while deployed against the Kurdistan Workers Party (PKK). The Turkish military presence in various locations, including Sulaimaniyah and Erbil, was politically linked to Turkey’s wish to protect Turkmens in the region.
After the legal establishment of the Kurdistan Regional Government, Turkey’s military presence continued. Turkey claims it is at Bashiqa with the approval of Baghdad to train Hashd al Watani set up by former Mosul Governor Atheel Nujaifi and the peshmerga forces, but a deployment of 1,000 soldiers and 25 tanks gives the impression that the training camp has been turned into an operational base.
What could Turkey be hoping to achieve by reinforcements it wanted to send?
Following the downing of its plane, Russia has been targeting Turkey’s Syria plans, mainly by restricting the TSK’s operational capacity in the area between Aleppo and Turkey currently controlled by the opposition. In response, Ankara wants to have a presence in Mosul so as not to be totally sidelined in the Middle East game. Turkey’s focus on Mosul aims to deter the PKK forces deployed in the area alongside the peshmerga to liberate the Yazidi town of Sinjar from the Islamic State (IS).
In Ankara, there are increasing sentiments in the ruling party to restore the National Pact borders. The neo-Ottomans of the party want to be among forces liberating Mosul and thus restore their lost influence in the region. Ankara also wants to guarantee the future of oil agreements made with the Kurdish administration.
Ankara is also making a strategic choice. Turkey opposes the entry into Mosul of the Hashd al-Shaabi forces, which are on Baghdad's payroll and support Sunni-dominated Hashd al Watani, but backs its narrative with careless and baseless claims. For example, Ankara says, “Hashd al-Shaabi is fully Shiite and guided by Iran.” Those who say this are forgetting that the Turkmens Turkey is supposed to be protecting have fought alongside Hashd al-Shaabi. True, Hashd al-Shaabi was set up by a fatwa from Grand Ayatollah Ali al-Sistani, but it became a legal force attached to the Prime Ministry. Hashd al Shabi which is currently the most effective field element against ISIS in Iraq includes Sunni units. Those who mutter "Shiites must not enter Mosul" forget that 65% of the population of Iraq is Shiite. Iran’s influence is also exaggerated.
Turkmens who spoke to Al-Monitor were critical of Turkey and Nujaifi because of his hostility to the central government that tolerated IS. Turkey has been working with the wrong people in Mosul since 2003, they said, and Mosul cannot be liberated with Nujaifi and the militia he is leading.
They also said Turkmens in the ranks of Hashd al-Shaabi have acquired experience in fighting IS for a year and a half, and ignoring this resource will only serve IS.
KRG President Massoud Barzani’s administration, although not delighted with the Turkish military presence, is keeping quiet for the sake of commercial relations with Turkey. The KRG has no one else to turn to if its relations sour with Baghdad.
At this juncture, Arab opinions are important. Among Iraqi political circles, Turkey’s policies are held responsible for the fall of Mosul and empowerment of IS. Their popular slogan can be best summarized as, “Mosul will be liberated by all Iraqis. No other power, including Turkey, has the right to express reservations about Hashd al-Shaabi.”
Two Iraqi sources explained to Al-Monitor on condition of anonymity why they can’t depend on Nujaifi, saying, “Iraqi government ordered those trained at Bashiqa to participate in the Bayci operations. Nujaifi, though he didn’t have more than 2,000 fighters, wanted additional funds from the government, claiming he has 8,000-9,000 fighters. The payment was then stopped.”
Many people ask whether the latest Turkish move has anything to do with joining an operation to liberate Mosul.
According to Aydin Selcen, Turkey’s former consul general at Erbil, “You can’t say that 600 soldiers with the new reinforcements will have a bearing on the military picture on the ground. It will be more fitting to see this as a political and public relations move.”
Selcen told Al-Monitor, “This shows that the Bashiqa base is being transformed from temporary to permanent. This carries a political message to all parties, like Baghdad, Tehran, Moscow, Washington, Erbil and Kandil. But it doesn’t mean a display of force to liberate Mosul from IS and that Turkey will join such an operation in the near term.”
Selcen added, “After IS captured Mosul — or better to say took it over — the first thing it did was to erase the Iraq-Syria border to consolidate two war fronts. Reviewing what has been done in Bashiqa, it is obvious that training was given on the request of ex-governor Nujaifi with the consent of the Iraqi Kurdistan Regional Government that controls the region and with the knowledge of the US.”
Selcen warned that Ankara had taken a risky step military and politically, asking, “Is it worth it? Did we really calculate the consequences of what we are doing in these circumstances?”
Selcen concluded by summarizing what he saw as Ankara’s misguided calculations about Mosul: “Once we used to warn Massoud Barzani to get his act together and not to dream of ruling Kirkuk. Today Kirkuk oil is flowing to Turkey’s Ceyhan in the pipeline of the KRG. Now we are telling [Democratic Union Party] leader Salih Muslim not to lose his head. What if global forces tomorrow tell Ankara, ‘Don’t lose your head. Nobody will allow you to take over Aleppo and Mosul.’ Who is saying that Arabs of Mosul and Aleppo are waiting for Turks with open arms? How quickly we forgot the suicide attack against our Baghdad embassy on Oct. 14, 2003, and our special forces team that was brutally murdered in Mosul on Dec. 17, 2004.”
Turkey’s military presence in Iraq has suddenly become a source of dispute because of tensions with Baghdad. This can only complicate the Mosul issue, while increasing the possibility of hostilities against Turkish forces there.
Voor de bühne. Nu ze zien dat hun 'kindje',IS, op zn laatste benen koopt aldaar, ff komen doen alsof ze mee hebben gedaan aan de strijd tegen IS.quote:Op donderdag 10 december 2015 10:01 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Best grappig, nu de strijd in Anbar bijna gestreden is en talloze PMU daar zijn omgekomen willen ze komen met 90k man? Dit gaat Irak niet accepteren hopelijk.
Dat is wel gaaftwitter:IraqiSuryani1 twitterde op donderdag 10-12-2015 om 21:29:06Iraqi defense ministry has announced that #Iraq received 2 new #Russian Mi-28NE attack helicopters.Via @AlhurraIraq https://t.co/4lZtN06ASN reageer retweet
twitter:green_lemonnn twitterde op donderdag 10-12-2015 om 20:10:07Congo v Uganda ICJ case (§42-54): Consent to presence of troops isn't open-ended, can be withdrawn at any moment. https://t.co/A1mxjHtQrh reageer retweet
Een redelijk lang artikel, dus voor de geïnteresseerden: http://news.yahoo.com/spe(...)tentstory&soc_trk=twquote:MALA QARA, Iraq (Reuters) - Mohannad is a spy for Islamic State. He eavesdrops on chatter in the street markets of Mosul and reports back to his handlers when someone breaks the militant group's rules. One man he informed on this year – a street trader defying a ban on selling cigarettes – was fined and tortured by Islamic State fighters, according to a friend of Mohannad's family. If the trader did not stop, his torturers told the man, they would kill him.
Mohannad is paid $20 for every offender he helps to catch.
He is 14.
The teenager is one cog in the intelligence network Islamic State has put in place since it seized vast stretches of Iraq and neighboring Syria. Informers range from children to battle-hardened fighters. Overseeing the network are former army and intelligence officers, many of whom helped keep former Iraqi strongman Saddam Hussein and his Baath Party in power for years.
Laat de rechter in Finland maar beslissen of ze schuldig zijn. Indien dat het geval op het vliegtuig zetten naar Bagdad airport....quote:Op zaterdag 12 december 2015 00:04 schreef Szura het volgende:
Twee Speicher-daders gepakt in Finland. Jammer dat ze zijn ontkomen.
http://nos.nl/artikel/207(...)is-slachtpartij.html
twitter:taylieli twitterde op zaterdag 12-12-2015 om 14:55:03#Basra/#Baghdad, today, witnessed anti-#Turkish protests. Ad.s for #Turkish firms were burned in #Basra. https://t.co/ILw2ReWEdU reageer retweet
twitter:taylieli twitterde op zaterdag 12-12-2015 om 15:00:04#Islamic Dawa Party and Badr militia members protested and burned #Turkish flag in #Tahrir SQ, #Baghdad. https://t.co/WKn2YkAwLS reageer retweet
quote:Op zaterdag 12 december 2015 15:13 schreef primakov het volgende:
twitter:taylieli twitterde op zaterdag 12-12-2015 om 14:55:03#Basra/#Baghdad, today, witnessed anti-#Turkish protests. Ad.s for #Turkish firms were burned in #Basra. https://t.co/ILw2ReWEdU reageer retweet
twitter:taylieli twitterde op zaterdag 12-12-2015 om 15:00:04#Islamic Dawa Party and Badr militia members protested and burned #Turkish flag in #Tahrir SQ, #Baghdad. https://t.co/WKn2YkAwLS reageer retweet
twitter:EgoRZemtsoV twitterde op zaterdag 12-12-2015 om 16:15:22Тем временем в #Ираке https://t.co/4c5Bicjdbz reageer retweet
twitter:IraqLiveUpdate twitterde op zaterdag 12-12-2015 om 10:51:49"UN considers Turkish action a violation of Iraqi sovereignty" UN envoy @UNIraq said to Iraq Foreign Minister Jafari https://t.co/fZeMZt7Hv7 reageer retweet
Tja, hoe vaak lezen we zoiets wel niet. En wordt er ooit wat aan gedaan?quote:Op zaterdag 12 december 2015 18:14 schreef primakov het volgende:
twitter:IraqLiveUpdate twitterde op zaterdag 12-12-2015 om 10:51:49"UN considers Turkish action a violation of Iraqi sovereignty" UN envoy @UNIraq said to Iraq Foreign Minister Jafari https://t.co/fZeMZt7Hv7 reageer retweet
Laat Irak ze maar platbombarderen als ze niet weg willen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 21:04 schreef Infection het volgende:
[..]
Tja, hoe vaak lezen we zoiets wel niet. En wordt er ooit wat aan gedaan?
Mee eens. Maar ik denk dat het bij blaffen blijft. Blaffende honden bijten niet.quote:Op zaterdag 12 december 2015 22:00 schreef marsan het volgende:
[..]
Laat Irak ze maar platbombarderen als ze niet weg willen.
Ondertussen marcheert SAA mbv Russen wel vrolijk door richting Syrisch-Turkse grens.quote:Op zaterdag 12 december 2015 23:43 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Die Irakezen praten wel veel zeg, lijken wel Russen.
Passen ze wel op dat ze er niet overheen gaan. Dat ging de vorige keer ook fout.quote:Op zondag 13 december 2015 00:57 schreef Stirlitz het volgende:
[..]
Ondertussen marcheert SAA mbv Russen wel vrolijk door richting Syrisch-Turkse grens.
quote:Op zondag 13 december 2015 02:05 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Passen ze wel op dat ze er niet overheen gaan. Dat ging de vorige keer ook fout.
Meer achterlijk neanderthaler gedrag.....die gasten zullen nooit normaal met elkaar om kunnen gaan...quote:Op zondag 13 december 2015 17:02 schreef primakov het volgende:
Yazidis Get Revenge On ISIS In Sinjar
Dat heb je met religie.quote:Op zondag 13 december 2015 17:12 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Meer achterlijk neanderthaler gedrag.....die gasten zullen nooit normaal met elkaar om kunnen gaan...
En dat terwijl ze vandaag ook deels zich terug trekken uit Irak.twitter:Conflicts twitterde op maandag 14-12-2015 om 14:42:06VIDEO: People run for their lives after two are killed by Turkish security forces in Diyarbakır #Turkey - @dijraberihttps://t.co/KnvKZoLhxK reageer retweet
quote:Turkey’s military deployment in Bashiqa, near Mosul, Iraq, on Dec. 3, provoked another self-imposed crisis for the government of Turkish President Recep Tayyip Erdogan.
This column reported two weeks ago that Turkey was more isolated than ever following its shooting down of a Russian fighter jet on Nov. 24. But once in a hole, it seems, Erdogan cannot stop digging. The military deployment of 400 troops and 25 tanks to a Turkish training camp for Iraqi and Iraqi Kurdish peshmerga forces in Bashiqa to battle the Islamic State (IS) was considered by Baghdad as beyond the scope of "training." Semih Idiz suggests that Turkey’s deployment was a likely attempt by Erdogan “to establish a Sunni sphere of influence in and around Mosul.” Metin Gurcan adds that in addition to seeking to “be among the key actors to decide on the future of Mosul,” Turkey is seeking to balance Iranian influence and “is particularly uneasy with the PKK [Kurdistan Workers Party] gains in Iraq and Syria. Turkey wants to militarily dominate the Shengal region, which has been a bridge between the PKK and the Kurdish nationalist Democratic Union Party [PYD] in Syria, to cripple that link.”
The Turkish action elicited a formal protest from the Iraqi government and provoked a wave of denunciations and demonstrations led by Iraq’s Shiite political parties and militias, including a condemnation from Ayatollah Ali Sistani, Iraq’s most influential Shiite cleric. Fehim Tastekin reports that “among Iraqi political circles, Turkey’s policies are held responsible for the fall of Mosul and empowerment of IS.”
Erdogan termed Iraq’s complaint to the United Nations “not a sincere step,” adding that Turkey does not have the “luxury” to wait for the Iraqi central government on threats to Turkish national security.
Russia immediately and formally jumped to Iraq’s defense against what it termed Turkey’s “illegal intrusion” into Iraqi territory, accelerating the free fall in Ankara-Moscow ties over their policies in Syria. Kadri Gursel explains that Russia is succeeding in isolating Turkey. “As a prerequisite for the Russian intervention to achieve its goals, Moscow seems to have decided that Ankara should be deterred by any means necessary from maintaining its current Syria policy, and shaped its game plan around this political objective. Russia thus used crisis engineering to drag Turkey into a confrontation, which, at the end of the day, would be detrimental to Turkey,” writes Gursel.
The time may be coming for Turkey to make a choice between its "surface policy" of support for the global coalition against IS, and its “hidden policy" of taking out Assad, breaking the PKK and PYD, and promoting a fundamentalist Sunni Islam that matches the orientation of the Justice and Development Party (AKP). This "hidden policy," however, is hard to hide, and is more like an open secret. The miscalculations with regard to Russia and Iraq are increasingly alarming, with potentially devastating consequences. Such moves might, for example, push Russia and Iran to encourage direct or indirect actions where these Turkish forces start taking casualties. The Iraqi protests against Turkey could foreshadow a Hezbollah-type Iraqi resistance movement, extremely well armed and trained, merged somehow with the ever-ready forces linked to radical Shiite cleric Muqtada al-Sadr. Turkey has already drawn first blood with Russia. Meanwhile, Turkey makes its way to the agenda of the UN Security Council, not only for its recent actions in Iraq, but also for its possible violations of Security Council resolutions dealing with foreign fighters in Iraq and Syria. Gursel reminds us of what is now an open secret: “Without Turkish soil being available for the indiscriminate use of jihadists since 2011, the conditions that gave rise to IS would have not taken hold in northern Syria, and IS would have not grown strong enough to become a major security threat for the whole world.”
There are reports that Turkey may be seeking to defuse the crisis by placing the training camp under the authority of the anti-IS coalition and seeking deeper cooperation with Iraq on border security and intelligence cooperation. If so, all to the good, as this column has been calling for such cooperation since January 2014. The burden, of course, is on Erdogan to finally step back from his not-so-hidden disastrous and sectarian approach to the region, and join the global coalition against IS without the caveats and feints that have characterized Turkish policy to date.
Turkey’s Kurds express "simmering anger" against state
Turkey’s intervention in Iraq comes in the context of an escalation in its war against the PKK. Irfan Aktan writes that the killing of Kurdish human rights lawyer Tahir Elci on Nov. 28, in the context of a massive government campaign targeting the PKK, “has stoked not only fear but also a simmering anger against the state in the region.”
Aktan writes, “The toll from the clashes since July is indeed dramatic, though it varies according to sources. At least 14 districts have seen around-the-clock curfews, including Diyarbakir’s Sur district where Elci was gunned down. According to daily reports by the Turkish Human Rights Foundation, at least 67 civilians and members of the PKK’s youth branches have been killed in places under curfew. The Human Rights Association, for its part, tallies 63 summary executions, 43 unsolved killings as well as 10 civilians, 105 members of the security forces and 104 PKK militants killed in armed clashes in the southeast in the first nine months of the year. According to pro-government media, 925 people, mostly PKK members, were killed between July 22 and Oct. 14. Some 3,600 people were detained in security operations, including 864 who were put behind bars to await trial. The pro-government media do not shy away from revealing that the death toll includes 169 civilians, among them seven children.”
Aktan concludes, “Given that government officials keep pledging an unrelenting security crackdown in the southeast, ‘democratic Turkey’ remains an unrealistic prospect for Turkey’s Kurds in the near future. Whether they come to see independence as a more realistic option in light of developments in Iraqi Kurdistan and Rojava (the term Kurds use to refer to western Kurdistan in Syria) will again depend on how the AKP government and the state treat them.”
Is Iraq facing a "long ethnic war"?
Mohammed Salih writes, “The escalation of the conflict between Turkish security forces and the PKK has put the Kurdistan Regional Government (KRG) of Iraq in a tough position, adding another potential element of instability to the difficult circumstances it is already grappling with. The Iraqi Kurds are faced with the threat posed by IS along a frontier of over 1,000 kilometers (621 miles) and are gripped with a serious economic crisis. The spillover of the PKK-Turkish conflict into Iraqi Kurdish territory presents another major challenge for the KRG.”
Barzani’s alignment with Turkey is unpopular with most Iraqi Kurds, who support the PKK and the Syrian PYD. It should not be surprising that there is little "grass-roots" support for Turkey in Iraqi Kurdistan. This all occurs in the midst of a political and economic crisis in Iraqi Kurdistan, including declining oil prices and no trust or traction in dealings with Baghdad. Denise Natali wrote in September, “As the financial crisis deepens, corruption continues, political legitimacy is ignored and calls for decentralization go unheeded, the KRG may have an administrative breakup, even in de-facto form.”
Ethnic tensions seem to be approaching a full boil across Iraq. Mohammed A. Salih, reporting from Sinjar, Iraq, explains how “competing interests and agendas present a major challenge to the future stability of the Yazidi-dominated region.”
“Although senior Iraqi-Kurdish political and military leaders alleged the ground leg of the offensive was solely carried out by the peshmerga forces, the PKK, its allies and some smaller Yazidi groups such as the Ezidkhan Protection Force (HPE), played a significant role in forcing IS out of Sinjar,” he writes.
Salih explains, "When IS attacked Sinjar in 2014, peshmerga forces abandoned their positions leading to widespread atrocities against the religious minority by the jihadist organization. That disaster created a rift between certain segments of the Yazidi community and the KDP [Kurdistan Democratic Party], led by Massoud Barzani, whose tenure as the president of the Kurdistan region is currently disputed by some Kurdish factions that say his term has expired. The KDP had tried to mend fences with the Yazidi community ever since, by assigning a more prominent role and authority to figures such as Qasim [Shesho]. There are still around a dozen Yazidi districts and villages south of Sinjar in IS hands, but conflicting visions between Kurdish and Yazidi groups as to how to administer post-IS Sinjar are well underway. During a victory press conference on Nov. 13 near the town of Sinjar, Barzani promised to exert efforts to turn Sinjar into a province inside Iraqi Kurdistan's territory.”
Adnan Abu Zeed reports on clashes between peshmerga and Arab and Turkmen forces in the multi-ethnic city of Tuz Khormato, still nominally under the control of the central government in what is known as the "disputed territories" in Iraq. The animosity in the disputed areas has spread to the Iraqi capital. Abu Zeed writes that “attacks were conducted Nov. 29 in Baghdad against the Kurds, as armed groups affiliated with Shiite factions coerced Kurdish families from their houses and asked them to travel toward the Iraqi Kurdistan Region, in the north of Iraq. The Kurds strongly condemned the action, which was followed by meetings between both sides in Baghdad mediated by Iran and parties within the Iraqi government. The result was a relative calm in Tuz Khormato.”
Abu Zeed speculates that distrust of Iraqi Kurds is rising and that “the Kurdish [KRG peshmerga] forces’ control of the disputed areas could spark a long ethnic war, most notably over Kirkuk, after IS is forced out of the Iraqi territory. Based on that, some people might be skeptical of the KRG's claim that it intends to end the fighting against IS. Some, in fact, suspect just the opposite: that the KRG is seeking to extend the fighting, to consolidate the Kurdish presence in the disputed areas, including Tuz Khormato.”
Meanwhile, the House Foreign Affairs Committee passed a bill to directly arm the Iraqi Kurdish forces, requiring the United States to only "consult" with Baghdad. The legislation was slammed by the Iraqi Embassy in Washington as “unwise and unnecessary,” adding in a statement that the bill promotes “artificial divisions among Iraqis [that] can only distract from the struggle against our common enemy,” as reported by Julian Pecquet.
Russia rejects "terrorists" in Syrian opposition
The Russian Foreign Ministry said in a statement on Dec. 12, that it “cannot agree with an attempt made by the group that gathered in Riyadh to monopolise the right to speak on behalf of the entire Syrian opposition.”
Russia rejects “terrorists of all stripes” participating in the Syrian political process. The Hashemite Kingdom of Jordan is tasked, per the Vienna declarations, with considering which Syrian armed groups are "terrorists" and therefore excluded from the negotiations. Russia considers Ahrar al-Sham and Jaish al-Fatah as worthy of consideration as potential terrorist entities. Moscow’s position is that UN Syria envoy Staffa de Mistura, not Saudi Arabia, should convene the Syrian parties, as stipulated in the Vienna accords.
This column has registered concerns for nearly two years about a trend toward the mainstreaming of Salafi groups, including Ahrar al-Sham.
Abu Mohammed al-Golani, the head of Jabhat al-Nusra, al-Qaeda’s affiliate in Syria, condemned the Riyadh meeting, declaring it a “plot” that must be “foiled.” A question is whether those groups that collaborate with Jabhat al-Nusra “on the ground,” such as Jaish al-Islam and Ahrar al-Sham, will cut their Jabhat al-Nusra ties, or succumb to Jabhat al-Nusra’s pressure to resist political negotiations, or perhaps split themselves into factions. There is also the possibility that the Saudi initiative could lead to an open war between IS and Jabhat al-Nusra on the one hand, and the other factions that participated in the Saudi meeting on the other.
twitter:IraqiSecurity twitterde op woensdag 16-12-2015 om 00:24:27Ramadi is to be stormed in the upcoming days, according to military officials in #Anbar. #Iraq's armed forces are making final preparations. reageer retweet
twitter:cctvnews twitterde op woensdag 16-12-2015 om 12:47:39#BREAKING Gunmen kidnap at least 26 from a Qatari hunting group in Iraqi desert: Iraqi officials (AFP) https://t.co/EdUlMCgJNC reageer retweet
''Qatari hunting group''quote:Op woensdag 16 december 2015 12:48 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:cctvnews twitterde op woensdag 16-12-2015 om 12:47:39#BREAKING Gunmen kidnap at least 26 from a Qatari hunting group in Iraqi desert: Iraqi officials (AFP) https://t.co/EdUlMCgJNC reageer retweet
Gaat nog leuk wordentwitter:zaidbenjamin twitterde op woensdag 16-12-2015 om 18:42:29#Iraq | Hizbollah's Al-Itijah TV claim responsibility for the attack on Turkish soldiers in Bashiqa https://t.co/KIiJ7EmKMn reageer retweet
Shia milities eisen de aanval op. Hopelijk gaan de Peshmerga en TSK binnenkort los.twitter:Nidalgazaui twitterde op woensdag 16-12-2015 om 20:50:29#Peshmerga Brigadier general MuGhdid Hargi was killed with 8 of his guards in #Bashiqa attack today. https://t.co/zQXSPAiQmp reageer retweet
twitter:vvanwilgenburg twitterde op woensdag 16-12-2015 om 20:46:57The epicenter of the Syrian war is shifting — and it could mean 'a near total defeat' for Turkey's Syria policy https://t.co/Ulzb4cSq1L reageer retweet
twitter:IraqiSecurity twitterde op woensdag 16-12-2015 om 22:01:51#IMPORTANT:Up to 70 Turkish soldiers killed or missing after Da'ish bombarded #Turkey's base in Bashiqa, northern #Iraq. [Kurdish media]. reageer retweet
Laten we hopen dat het de sjiieten zijn geweest. Turken verdienen een koekje van eigen deeg, en wie beter dan de sjiitische milities om daarvoor te zorgen.twitter:IraqiSecurity twitterde op woensdag 16-12-2015 om 22:10:23Reports that fighters from #Iraq and the Kurdish region, allied with #Turkey, also killed by the huge bombardment on the base in Bashiqa. reageer retweet
Wat heeft die gast gesnoven?quote:Op woensdag 16 december 2015 22:11 schreef Intellectueel het volgende:
twitter:IraqiSecurity twitterde op woensdag 16-12-2015 om 22:01:51#IMPORTANT:Up to 70 Turkish soldiers killed or missing after Da'ish bombarded #Turkey's base in Bashiqa, northern #Iraq. [Kurdish media]. reageer retweet
Laten we hopen dat het de sjiieten zijn geweest.twitter:IraqiSecurity twitterde op woensdag 16-12-2015 om 22:10:23Reports that fighters from #Iraq and the Kurdish region, allied with #Turkey, also killed by the huge bombardment on the base in Bashiqa. reageer retweet
twitter:Nidalgazaui twitterde op woensdag 16-12-2015 om 21:51:38#BREAKING #ISIS claims : #Shelled Turkish base with +200 Missles. https://t.co/DJnHJQAWeq reageer retweet
twitter:SlemaniTimes twitterde op woensdag 16-12-2015 om 21:06:52#KDP #Bashiqa sector commander Hamid Afendi on @NRT_English: "Around 70 Turkish soldiers killed or missing from Bashiqa." #TwitterKurds reageer retweet
quote:Op woensdag 16 december 2015 22:19 schreef Intellectueel het volgende:
twitter:SlemaniTimes twitterde op woensdag 16-12-2015 om 21:06:52#KDP #Bashiqa sector commander Hamid Afendi on @NRT_English: "Around 70 Turkish soldiers killed or missing from Bashiqa." #TwitterKurds reageer retweet
Het is uren geleden gebeurd en Peshmerga heeft de aanval al afgeslagen. Als er zoiets was, was het allang bekend geworden. Dikke bullshit dus.twitter:IraqiSecurity twitterde op woensdag 16-12-2015 om 22:18:0770 dead/missing Turks figure comes via a Kurdish commander speaking to local media. Casualties seem way too heavy. https://t.co/wcvtMaqC1J reageer retweet
Zou jij ook doen als ze je familie hadden afgeslacht.quote:Op zondag 13 december 2015 17:12 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Meer achterlijk neanderthaler gedrag.....die gasten zullen nooit normaal met elkaar om kunnen gaan...
Nog even en men gaat hier ISIS supporten omdat ze Turken aanvallenquote:Op woensdag 16 december 2015 22:25 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]Het is uren geleden gebeurd en Peshmerga heeft de aanval al afgeslagen. Als er zoiets was, was het allang bekend geworden. Dikke bullshit dus.twitter:IraqiSecurity twitterde op woensdag 16-12-2015 om 22:18:0770 dead/missing Turks figure comes via a Kurdish commander speaking to local media. Casualties seem way too heavy. https://t.co/wcvtMaqC1J reageer retweet
Tsja, als er 5.000+ mensen zijn omgebracht door je tegenstander en vrouwen zijn afgevoerd als seksslaaf, moet je niet verwachten dat ze thee gaan drinken als ze de kans krijgen om wraak te nemen.quote:Op zondag 13 december 2015 17:12 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Zou ik ook doen met mensen die mijn landgenoten/familie op brute wijze vermoorden of verhandelen als (seks)slaven.quote:Op zondag 13 december 2015 17:12 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Stiekem toch wel een IS strijdertje in je?quote:Op donderdag 17 december 2015 16:52 schreef HSG het volgende:
[..]
Zou ik ook doen met mensen die mijn landgenoten/familie op brute wijze vermoorden of verhandelen als (seks)slaven.
Zegt deze xenofobische fascist.quote:Op donderdag 17 december 2015 17:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Stiekem toch wel een IS strijdertje in je?
Jij vindt een prijsstijging van de eigen merk vissticks van Lidl al een reden om 'flink meer troepen naar KRG gebied te sturen'quote:Op woensdag 16 december 2015 22:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Goed excuus om flink wat meer troepen naar KRG gebied te sturen.
twitter:Conflicts twitterde op vrijdag 18-12-2015 om 23:06:08IRAQ: Obama has urged Turkish president Erdogan to withdraw his troops from northern #Iraq.https://t.co/Vt9E4oo7mX reageer retweet
http://news.sky.com/story(...)hile-hunting-in-iraqquote:[Qatari Royals Kidnapped While Hunting in Iraq
Some 100 men in trucks with machine guns abducted the group from a remote desert area in southern Iraq.
Golfstaatarabieren en hun ongekende naïviteit en domheidquote:Op zaterdag 19 december 2015 00:58 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
http://news.sky.com/story(...)hile-hunting-in-iraq
RT zegt US Airstrikequote:
nsfwtwitter:F1ea1337 twitterde op zaterdag 19-12-2015 om 00:07:32#PT: #PICS: Islamic State (#IS) show dead #ISF soldiers killed in accidental U.S. strikes on their positions. #Iraq https://t.co/R39Ldi1del reageer retweet
quote:As the Islamic State becomes weaker in Iraq, locals anticipate a post-extremist era. But even the most optimistic Iraqis know it won't be easy. Some of those crises may be more dangerous than the extremists.
Recent reports from Iraq indicate that, although progress against the extremist group known as the Islamic State, or IS, is slow, it is steady. And as the extremist group is put under pressure, locals are already looking ahead, contemplating what Iraq will look like in the post-extremist era.
“The post-IS era will not be any less dangerous than the organization itself,” independent Iraqi politician, Wael Abdul-Latif, a former judge and provincial governor, told NIQASH.
The IS group will be driven underground, Abdul-Latif says. But after this there will be further conflict – about borders, money and power. After all the IS group itself has taken many actions – some deliberate, some coincidental – that have worsened existing rifts in Iraq's social structure. These won't go away just because the group does.
Iraqi Kurdish politicians have said the same thing in a different way, pointing out that Iraq cannot return to the state it was in, before the fall of Mosul. Most often this has been in reference to Iraq’s so-called “disputed territories”. These are areas that the Iraqi Kurdish say belong to their semi-autonomous region but which the federal authorities in Baghdad say belong to Iraq proper.
Thanks to the security crisis, the Iraqi Kurdish military now control more of those disputed areas, including a part of the country they have long coveted, Kirkuk. The Iraqi military left those areas and the Iraqi Kurdish either fought the IS group to return to them – as in the case of the area around Sinjar - or they simply entered the territory before the IS group could get in, as happened in the city of Kirkuk.
The issues around the disputed territories were supposed to be solved using Article 140 of the Iraqi Constitution which says that there should be a census of the local population in those areas as well as a referendum to decide who the disputed areas belong to. However the security crisis caused by the IS group has seen things develop in a different direction, with control of terrain being ceded to whichever military force was there on the ground. Because, in some cases, Iraqi Kurdish soldiers have fought and died for certain areas, it is not going to be easy to come up with ways to convince the Iraqi Kurdish that they should go back to the negotiating table on this topic.
Perhaps more important for the outcome of the current crisis, is the question of what should happen to areas where there is a Sunni-Muslim-majority population. The current Iraqi government – dominated by Shiite Muslim parties and leaders - does not seem to have been able to win the sympathies of the Sunnis in these areas. The alienation and disenfranchisement of Iraq's Sunnis during the regime led by the country’s former Prime Minister, Nouri al-Maliki, is seen as one of the prime drivers behind the current security crisis – and the reason that the IS group, which bases it's ideology on a warped form of Sunni Islam, has been able to win supporters in these areas. Some of Iraq's Sunni Muslims preferred the extremist group to the government – although whether, after over a year of living under the IS group, they all still feel the same is unknown.
All kinds of tactics have been suggested as a way of regaining the trust of Sunni Muslims in Iraq, and therefore making life particularly hard for the IS group. This includes an independent regionally controlled fighting force, the National Guard, as well as talk of a Sunni region that would operate similarly to the way the Iraqi Kurdish region does now.
While the Iraqi government haven’t been particularly successful in dealing with Sunni Muslim opposition to them, either before June 2014 or after, it would be folly to forget about the competition and conflicts between the various Sunni Muslim groups and tribes. These have also fed into the security crisis and the IS group's reign. Even if each of Iraq's largest demographic groups was to be given their own semi-independent region, there would still be fighting inside those regions.
Which obviously makes it even harder to find one Sunni Muslim group that might be able to head negotiations with the government, or with anyone actually, in the post-IS era.
Similar enmities exist between the Shiite Muslim groups and political parties in southern Iraq. They may be fighting the IS group together but there's no doubt that there are tensions between various military groups and politicians. They disagree on almost everything, from what happens to the volunteer Shiite Muslim militias once the IS group has been driven out, whether there should be semi-autonomous regions for Sunnis and even, who should head the Iraqi government.
A lot of the infighting in Iraq is about power, and therefore also about money – because whoever is in power in Iraq tends to hold the keys to the bank, as well as a the armoury. Given the additional problems Iraq is facing financially – the country based its budgeting on how much money its oil would bring in and oil prices have been falling for months – that infighting is only likely to worsen.
Even before it has happened, it is clear that getting rid of the IS group is not about to solve Iraq's problems. Political and economic thunderstorms can already be seen on the horizon and even the most optimistic Iraqis do not believe removing the IS group will lead to a happy future for all.
Zo werkt het nu eenmaal daar; denk je echt dat het tussen bepaalde bevolkingsgroepen nog goed gaat komen na hetgeen er gebeurd is? Daar kunnen wij wel makkelijk over oordelen, maar wij zijn zo ver verwijderd van dit soort taferelen, dat het erg goedkoop is om een moralstische toon aan te slaan.quote:Op donderdag 17 december 2015 17:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Stiekem toch wel een IS strijdertje in je?
twitter:ragipsoylu twitterde op vrijdag 18-12-2015 om 21:52:46#BREAKING #Obama urges #Erdogan to deescalate tensions with #Iraq and withdraw Turkish forces from Bashiqa https://t.co/gy6BBK1I9M reageer retweet
Turkey announces troop withdrawal from Iraq after Obama appeal: ministrytwitter:AFP twitterde op zaterdag 19-12-2015 om 21:56:08#UPDATE Turkey announces troop withdrawal from Iraq after Obama appeal: ministry https://t.co/I6Je1hUW50 reageer retweet
http://news.yahoo.com/tur(...)istry-205235351.htmlquote:Ankara (AFP) - Turkey on Saturday said it would "continue" to pull its troops out of northern Iraq after US President Barack Obama urged President Recep Tayyip Erdogan to do so in order to de-escalate tensions with Baghdad over the deployment.
"Taking into account the sensitivities on the Iraqi side... Turkey will continue the process it has already begun to withdraw its troops stationed in Mosul province," the foreign ministry said in a statement.
The Iraqi government earlier this week demanded the "complete withdrawal" of Turkish troops from its territory after Turkey deployed soldiers and tanks to a military camp near the city of Mosul.
Baghdad labelled the deployment an illegal "incursion" but Turkey said it was to protect Turkish trainers working with Iraqi forces battling the Islamic State (IS) jihadist group.
In a phone call on Friday, Obama asked Erdogan to take steps "to de-escalate tensions with Iraq, including by continuing to withdraw Turkish military forces".
He also urged Turkey "to respect the sovereignty and territorial integrity of Iraq".
A senior Turkish official said last week that between 150 and 300 soldiers and 20 tanks were deployed to protect Turkish military trainers at the Bashiqa camp near Mosul.
Turkey began partially withdrawing troops from the area on Monday.
In its statement late Saturday, the foreign ministry said there had been a "lack of communication" with Baghdad on the matter and that Ankara "would continue to coordinate with the Iraqi government over its military contribution to the country in the fight against Daesh (IS)".
twitter:NUnl twitterde op zaterdag 19-12-2015 om 22:34:06Turkije trekt troepen terug uit Noord-Irak: https://t.co/ngFAydXgJ8 reageer retweet
quote:Turkije laat nu in een verklaring weten dat het zenden van de militairen "een misverstand" betrof.
Die zijn druk in de weer met opstandige Koerden rustig te houden in het zuidoosten.quote:Op zondag 20 december 2015 00:37 schreef tukker321 het volgende:
Maar hoe zit het met die tienduizenden troepen die klaar stonden om Mosul te veroveren onder Turkse leiding?
Failed state Turkije die tanks inzet op eigen grondgebied tegen haar eigen burgers:quote:Op zondag 20 december 2015 01:52 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Die zijn druk in de weer met opstandige Koerden rustig te houden in het zuidoosten.
twitter:BBassem7 twitterde op dinsdag 15-12-2015 om 19:08:21#BREAKING video#Erdogan forces opening tank fire on civilian neighborhood in Southern Eastern part of #Turkey https://t.co/laxDUeNxVq reageer retweet
quote:Op zaterdag 19 december 2015 22:19 schreef Intellectueel het volgende:
Turkey announces troop withdrawal from Iraq after Obama appeal: ministrytwitter:AFP twitterde op zaterdag 19-12-2015 om 21:56:08#UPDATE Turkey announces troop withdrawal from Iraq after Obama appeal: ministry https://t.co/I6Je1hUW50 reageer retweet
[..]
http://news.yahoo.com/tur(...)istry-205235351.html
Haha Turkije.
En om die reden heeft hij Assad toch verradenquote:Op zondag 20 december 2015 04:37 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Failed state Turkije die tanks inzet op eigen grondgebied tegen haar eigen burgers:twitter:BBassem7 twitterde op dinsdag 15-12-2015 om 19:08:21#BREAKING video#Erdogan forces opening tank fire on civilian neighborhood in Southern Eastern part of #Turkey https://t.co/laxDUeNxVq reageer retweet
Die steden zijn al grotendeels leeg, dagen geleden al. Sindsdien is men PKK-ers aan het opjagenquote:Op zondag 20 december 2015 09:17 schreef Che_ het volgende:
[..]
En om die reden heeft hij Assad toch verraden
Hypocrisie op z'n best. Het is gewoon een hondje van de VS.
Hij moest daar helemaal niet komen. Nu wordt ie teruggefloten door baas Obama.quote:Op zondag 20 december 2015 09:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Die steden zijn al grotendeels leeg, dagen geleden al. Sindsdien is men PKK-ers aan het opjagen
Maakt niet uit. Zolang Erdogan maar de PKK en YPG aanvalt is er vrij weinig aan de hand. Erdogan had gister al een NATO defence package binnen gehaald. Zal hier en daar wel wat onderhandeld zijn.quote:Op zondag 20 december 2015 09:23 schreef Che_ het volgende:
[..]
Hij moest daar helemaal niet komen. Nu wordt ie teruggefloten door baas Obama.
Moet ie in Turkije doen. Niet een Russisch vliegtuig neerhalen, omdat ze in Turks gebied komen om vervolgens zelf andere gebieden binnen te dringen.quote:Op zondag 20 december 2015 09:24 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Zolang Erdogan maar de PKK en YPG aanvalt is er vrij weinig aan de hand.
Turkije zit al tientallen jaren in Irak. Gaat ook verder vrij weinig aan veranderen.quote:Op zondag 20 december 2015 09:35 schreef Che_ het volgende:
Moet ie in Turkije doen. Niet een Russisch vliegtuig neerhalen, omdat ze in Turks gebied komen om vervolgens zelf andere gebieden binnen te dringen.
quote:Op zondag 20 december 2015 04:37 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Failed state Turkije die tanks inzet op eigen grondgebied tegen haar eigen burgers:twitter:BBassem7 twitterde op dinsdag 15-12-2015 om 19:08:21#BREAKING video#Erdogan forces opening tank fire on civilian neighborhood in Southern Eastern part of #Turkey https://t.co/laxDUeNxVq reageer retweet
Integendeel zelfs, Bagdad heeft hiermee een overwinning mee behaald. Ze hebben met hun diplomatie en hun goede banden met de VS voor gezorgd dat Turkije moest terugtrekken uit Irak. Je kan veel zeggen over Irak ( vaak is het dan ook terecht ) maar je moet niet ontkennen dat dit zeer slim is uitgespeeld door Bagdad.quote:Op zondag 20 december 2015 09:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Turkije zit al tientallen jaren in Irak. Gaat ook verder vrij weinig aan veranderen.
Enige wat er nu is gebeurt is dat men Bagdad heeft uitgetest, die roepen veel. En de Shia milities die de TSK zou aanvallen kwam ook niet veel van terecht.
twitter:BTelawy twitterde op zondag 20-12-2015 om 13:03:10News : According to sources, Barzani said some turkish ISIS members captured by peshmerga had identified themselves as members of MIT. reageer retweet
twitter:BTelawy twitterde op zondag 20-12-2015 om 13:06:38More : Around 150 militants identified themself as MIT agents, Barzani requested that MIT head Fidan clarify the issue. via Sunday Zaman reageer retweet
Ze riepen veel en erdogannetje trok terug.quote:Op zondag 20 december 2015 09:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Turkije zit al tientallen jaren in Irak. Gaat ook verder vrij weinig aan veranderen.
Enige wat er nu is gebeurt is dat men Bagdad heeft uitgetest, die roepen veel. En de Shia milities die de TSK zou aanvallen kwam ook niet veel van terecht.
Tegen Koerden, niet tegen burgersquote:Op zondag 20 december 2015 04:37 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Klopt. Dit zag je ook bij de aanslag in Ankara waar 100 mensen werden vermoord. Hoorde je ze ook niks over zeggen, want waren toch niet burgers. Moet er soms aan denken hoe elk ander land zou reageren als er 100 van hun mensen in hun hoofdstad vermoord zouden worden en hoe turkije reageert; meer olie kopen van de moordenaars.quote:Op zondag 20 december 2015 13:22 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Tegen Koerden, niet tegen burgers
Er worden dan ook geen burgers gedood, ideaal
quote:Op zondag 20 december 2015 13:07 schreef IPA35 het volgende:
twitter:BTelawy twitterde op zondag 20-12-2015 om 13:03:10News : According to sources, Barzani said some turkish ISIS members captured by peshmerga had identified themselves as members of MIT. reageer retweet
twitter:BTelawy twitterde op zondag 20-12-2015 om 13:06:38More : Around 150 militants identified themself as MIT agents, Barzani requested that MIT head Fidan clarify the issue. via Sunday Zaman reageer retweet
Elke dode die valt is per definitie dan ook een PKK militant, net zoals elke opgepakte journalist terrorisme propageert. Sommige objectieve Turkse users hier kunnen je dat haarfijn uitleggen.quote:Op zondag 20 december 2015 13:22 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Tegen Koerden, niet tegen burgers
Er worden dan ook geen burgers gedood, ideaal
Ramadi gaat plat gebombardeerd worden?twitter:News_Executive twitterde op zondag 20-12-2015 om 14:56:44BREAKING: Iraqi military drops leaflets in Islamic State controlled #Ramadi, asking residents to leave city within 72 hours. #Iraq reageer retweet
Nee, meer blufpoker. In Mosul hadden ze ook zoiets gedaan. Op de brieven stond er dat er binnen enkele dagen een aanval op Mosul kwam en dat burgers moesten vluchten maar dat was al een jaar geledenquote:Op zondag 20 december 2015 15:13 schreef Infection het volgende:
Ramadi gaat plat gebombardeerd worden?twitter:News_Executive twitterde op zondag 20-12-2015 om 14:56:44BREAKING: Iraqi military drops leaflets in Islamic State controlled #Ramadi, asking residents to leave city within 72 hours. #Iraq reageer retweet
Totaal gestoord die Erdogan. Kadaffi is om minder afgezet. Hij is geen haar beter dan Assad.quote:Op zondag 20 december 2015 04:37 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Toch nog een afgang een positieve wending proberen te gevenquote:Op zondag 20 december 2015 09:16 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
De terugtrekking is alleen uit Basika. Daar was al een deel van teruggetrokken naar een ander kamp in KRG gebied
Ze hebben er dus 24 gekocht.quote:Op maandag 21 december 2015 15:55 schreef primakov het volgende:
Iraqi Air force received 5 fighter jets T50IQ from South Korea
Er zal vast wel helmcamera-gemonteerd of ander gefilmd materiaal verschijnen, maar helaas is het 4g netwerk in Ramadi niet zo goed ontwikkeld om livestreams mogelijk te maken. Wel jammer.quote:Op maandag 21 december 2015 17:12 schreef JubaUrbicus het volgende:
Met hoeveel man gaat IS Ramadi verdedigden? Ik ben benieuwd of Ramadi nou eindelijk door het Iraakse leger heroverd gaat worden, weet iemand of er een soort van Live streams te bekijken zijn?
Ben jij echt zo'n Erdogan fanaat?quote:Op maandag 21 december 2015 19:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat valt er aan toe te lichten, het is toch gewoon Erdogan verheerlijken?
Jammer dat je niet serieus wilt antwoorden op mijn vraag.quote:Op maandag 21 december 2015 19:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mijn admiratie voor zijn persoon is niet in woorden te beschrijven.
Jij weet helemaal niet of ik serieus ben. Maar zoals ik al zei, Erdogan is een baasquote:Op maandag 21 december 2015 19:37 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Jammer dat je niet serieus wilt antwoorden op mijn vraag.
Oke, duidelijk.quote:Op maandag 21 december 2015 19:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jij weet helemaal niet of ik serieus ben. Maar zoals ik al zei, Erdogan is een baas
Vandaar al die bomaanslagen.quote:Op zondag 20 december 2015 09:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Turkije zit al tientallen jaren in Irak.
Wie zei gisteren ook alweer dat zijn dood niet van belang was?twitter:ReutersWorld twitterde op maandag 21-12-2015 om 20:08:48BREAKING: Hezbollah leader says his group has the right to respond for Qantar's killing and will do so reageer retweet
Ja, ik snap hem ook niet. Niet alleen hetgeen wat jij benoemd is fout aan Erdogan, maar zo kleven er nog wel meer dingen aan deze man en zijn Ak-partij.quote:Op maandag 21 december 2015 20:14 schreef JubaUrbicus het volgende:
Erdogan een baas? Die man heeft zijn land een oorlog ingejaagd die hij op lange termijn gaat verliezen.
Beter dan onder Erdogan.quote:Op maandag 21 december 2015 19:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hopen dat je vrij snel dat je onder Assad mag leven dan.
Dus gaan ze weer Israël aanvallen?quote:Op maandag 21 december 2015 20:16 schreef JubaUrbicus het volgende:
Wie zei gisteren ook alweer dat zijn dood niet van belang was?twitter:ReutersWorld twitterde op maandag 21-12-2015 om 20:08:48BREAKING: Hezbollah leader says his group has the right to respond for Qantar's killing and will do so reageer retweet
Men citeert hier blijkbaar "Abu Azrael" door te zeggen "ila taheen".twitter:HK2307 twitterde op woensdag 23-12-2015 om 12:38:51IS members captured by the Iraqi army as more roads near the centre of #Ramadi are secured. #Iraq v @zen_adra https://t.co/WtOX8SCibe reageer retweet
welke oorlog?quote:Op maandag 21 december 2015 20:14 schreef JubaUrbicus het volgende:
Die man heeft zijn land een oorlog ingejaagd die hij op lange termijn gaat verliezen.
Leuk filmpjetwitter:JakeGodin twitterde op woensdag 23-12-2015 om 22:21:56#ISF and U.S. and Iraqi forces train to build a temp bridge. Used this same one in #Ramadi. https://t.co/iUWq2p9tiL https://t.co/P9eERUipr6 reageer retweet
quote:Iraakse troepen zouden de stad Ramadi zondag hebben teruggewonnen op Islamitische Staat. De terroristische organisatie zou de stad hebben verlaten.
Dat meldt Reuters op gezag van Iraakse woordvoerders. Alle IS-strijders zouden het overheidsgebouw in het centrum van de stad hebben verlaten.
Irak noemt het terugwinnen van Ramadi "een van de belangrijkste overwinningen op IS" sinds de terreurorganisatie in 2014 actief werd in het land. Ramadi viel in mei 2015 in handen van Islamitische Staat.
De aanval heeft een aantal dagen geduurd. IS stelden eerder dat het offensief niet zonder bloedvergieten verliep; er zouden tientallen militairen zijn gedood in de strijd in Ramadi.
Stad verlaten
Het Iraakse leger riep vorige week inwoners in Ramadi op binnen 72 uur de stad te verlaten.
Iraakse militaire vliegtuigen vlogen over de stad en dropten vellen papier met de oproep tot de evacuatie. Ramadi ligt 100 kilometer ten westen van de hoofdstad Bagdad.
Soennitische driehoek
De Iraakse regering heeft steeds gezegd dat na de herovering van Ramadi, de strijd zal worden verlegd naar Mosul, in het noorden van het land. Mosul is de grootste stad die in handen is van IS.
Ramadi is gelegen in de soennitische driehoek, het deel van Irak waar voornamelijk soennieten wonen. IS is een soennitische terreurgroep.
De Amerikaanse luchtmacht ondersteunt de opmars van het regeringsleger met uitgebreide luchtaanvallen op stellingen van de extremisten.
ik denk dat ze het zelf niet zo goed meer weten.quote:Op zondag 27 december 2015 19:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Vraag me af wat IS van plan is. Ze trekken continu hun strijders terug. Alles richting Raqqa en Palmyra?
Die was toch al dood?quote:Op maandag 28 december 2015 14:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ze zouden deze creep ook te pakken hebben:
Abu Omar al-Shishani
[ afbeelding ]
Meerdere keren al... zoals dat gaat bij die figuren.quote:
Lekkerquote:Op maandag 28 december 2015 14:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Meerdere keren al... zoals dat gaat bij die figuren.
Maar Amerikaanse commando's zouden hem nu levend gevangen hebben genomen. Nog niet door Pentagon bevestigd.
Ja, eerst maar even bevestiging afwachten.quote:Op maandag 28 december 2015 14:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Lekkerda's zo'n import Tsjetsjeen, ben benieuwd.
Als ik IS was dan zou ik vol inzetten op om van Mosul minimaal een 2de Aleppo te maken voordat het hele kalifaat als een kaartenhuis in elkaar stort.quote:Op zondag 27 december 2015 19:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Vraag me af wat IS van plan is. Ze trekken continu hun strijders terug. Alles richting Raqqa en Palmyra?
Ze hebben het al ontkend.quote:Op maandag 28 december 2015 14:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Meerdere keren al... zoals dat gaat bij die figuren.
Maar Amerikaanse commando's zouden hem nu levend gevangen hebben genomen. Nog niet door Pentagon bevestigd.
Bron?quote:Op maandag 28 december 2015 19:19 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Nee Raqqa is aan het vallen. Zal nog wel een maand duren voor het bevrijd is.
Onzin. Raqqa gaat een bloedbad worden en dat gaan ze niet zomaar innemen.quote:Op maandag 28 december 2015 19:19 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Nee Raqqa is aan het vallen. Zal nog wel een maand duren voor het bevrijd is.
Dat zegt hij ook niet. Maar het is duidelijk dat IS al maanden langzaam aan de verliezende hand in zowel Irak als Syrie en ook de PYD lijkt succes na succes te boeken en inmiddels in Raqqa provincie te zijn aangekomen op weg naar de hoofdstad. En wie zegt dat IS hun hoofdstad massaal gaat verdedigen? Ze kunnen geen enkele kant meer op dan en hoelang het ook duurt is het gewoon een kwestie van tijd. Wellicht proberen ze zich te verplaatsen naar andere gebieden langzaamaan.quote:Op maandag 28 december 2015 19:50 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Onzin. Raqqa gaat een bloedbad worden en dat gaan ze niet zomaar innemen.
In Libie zijn ze redelijk bezig. Ook Iraakse leiders naar Libie vertrokken en hun ogen op olierijke Ajdabiyya gericht. IS zal zelfs als ze in Irak vernietigd worden niet geheel verdwijnen. Het is ook een ideologie.quote:Op maandag 28 december 2015 21:17 schreef JubaUrbicus het volgende:
Ik denk dat IS wel hun hoogtepunt bereikt heeft, het gaat nu alleen maar bergafwaarts met hun.
Het enige wat er bij Raqqa en Mosul zit zijn onervaren groentjes op alle niveaus die nog nauwelijks het woord "AK47" kunnen spellen.. laat staan er een vast hebben gehouden. Alleen bij Palmyra zitten nog wat ervaren vechters maar ook die worden al snel onder de voet gelopen door de SAA.quote:Op maandag 28 december 2015 20:10 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Dat zegt hij ook niet. Maar het is duidelijk dat IS al maanden langzaam aan de verliezende hand in zowel Irak als Syrie en ook de PYD lijkt succes na succes te boeken en inmiddels in Raqqa provincie te zijn aangekomen op weg naar de hoofdstad. En wie zegt dat IS hun hoofdstad massaal gaat verdedigen? Ze kunnen geen enkele kant meer op dan en hoelang het ook duurt is het gewoon een kwestie van tijd. Wellicht proberen ze zich te verplaatsen naar andere gebieden langzaamaan.
Raqqa en Mosul zijn hun laatste strongholds. Ze gaan dat met alles wat ze hebben verdedigen. Degene die niet meevechten executeren ze gewoon.quote:Op maandag 28 december 2015 20:10 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Dat zegt hij ook niet. Maar het is duidelijk dat IS al maanden langzaam aan de verliezende hand in zowel Irak als Syrie en ook de PYD lijkt succes na succes te boeken en inmiddels in Raqqa provincie te zijn aangekomen op weg naar de hoofdstad. En wie zegt dat IS hun hoofdstad massaal gaat verdedigen? Ze kunnen geen enkele kant meer op dan en hoelang het ook duurt is het gewoon een kwestie van tijd. Wellicht proberen ze zich te verplaatsen naar andere gebieden langzaamaan.
Het zijn dus nazi's.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Raqqa en Mosul zijn hun laatste strongholds. Ze gaan dat met alles wat ze hebben verdedigen. Degene die niet meevechten executeren ze gewoon.
Wat maakt deze moslims in godsnaam nazi's?quote:
De handelswijze van die ISIS figuren lijkt als 2 druppels water op de methodes van de einsatzgruppen.quote:Op woensdag 30 december 2015 22:20 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Wat maakt deze moslims in godsnaam nazi's?
Het zijn moslim extremisten die toevallig ook deserteurs executeren.
Of zijn Amerikaanse officieren die, vechtend tegen de nazi's, op het slagveld een deserteur executeren ook nazi's?
Het moet niet gekker worden.
Het absolutisme en fanatisme waarmee ze bereid zijn voor hun ideologie honderden zo zonder slag of stoot een kogel in het achterhoofd te boren. Denk aan de Yezidi-mannen, en het tot slaaf maken van de vrouwen en lekker uithollen die dames. Elke sjiet vangt ook sowieso een kogel. Elke Christen wordt onderdanig en wreed nog net geen ster op geplakt. Joden zijn er niet dus dat valt dan weer mee. Mede-soennieten die openlijk tegen zijn worden afgemaakt als "afvalligen". Al-Qaida (Nusrah) strijders worden afgemaakt als "afvalligen". SS/Hisbah (heet het bij IS) die de straten afstroopt om "overtreders" een lesje te leren. Hitlerjugend/IS-"kleine mujahedin" die worden geindoctrineerd om de vijanden te haten en te vechten voor de ideologie.quote:Op woensdag 30 december 2015 22:20 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
SS Einsatzgruppen hadden als taak het executeren van mensen die de nazi,s als untermenschen beschouwden en opereerden als zodanig achter het front in de door de Wehrmacht veroverde gebieden.quote:Op woensdag 30 december 2015 22:22 schreef Nintex het volgende:
[..]
De handelswijze van die ISIS figuren lijkt als 2 druppels water op de methodes van de einsatzgruppen.
Het enige wat bij ISIS ontbreekt is de Duitse gründlichkeit
Daarnaast is het verschil tussen constant 'Heil Hitler' blerren en 'Allah Ackbar' heel klein.
Is dat niet gewoon als een fantast je ideologie belijden?quote:Op woensdag 30 december 2015 22:29 schreef Aloulu het volgende:
sme waarmee ze bereid zijn voor hun ideologie honderden zo zonder slag of stoot een kogel in het achterhoofd te boren. Denk aan de Yezidi-mannen, en het tot slaaf maken van de vrouwen en lekker uithollen die dames. Elke sjiet vangt ook sowieso een kogel. Elke Christen wordt onderdanig en wreed nog net geen ster op geplakt. Joden zijn er niet dus dat valt dan weer mee. Mede-soennieten die openlijk tegen zijn worden afgemaakt als "afvalligen". Al-Qaida (Nusrah) strijders worden afgemaakt als "afvalligen".
Niet de CIA maar Saddam's geheime diensten hebben de voorzet gegeven. Waarvan de hoogste officieren training gehad hebben van de KGB (later FSB).quote:Op woensdag 30 december 2015 22:34 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon als een fantast je ideologie belijden?
Vind het wat simpel om een moslim extremist als nazi neer te zetten. Dat er gelijkenissen zijn ben ik het met je eens, maar er zijn ook genoeg verschillen.
Maar als de geruchten kloppen dat de CIA de voorzet voor ISIS heeft gegeven, in dat geval zou de blauwdruk nog wel eens op die van de nazi's kunnen lijken ja.![]()
![]()
Nu snap ik er helemaal geen hout meer van. Waarom zit Putin daar die zooi te bombarderen als hij ook even kan zeggen: ej doe even niet.quote:Op woensdag 30 december 2015 22:36 schreef Nintex het volgende:
[..]
Niet de CIA maar Saddam's geheime diensten hebben de voorzet gegeven. Waarvan de hoogste officieren training gehad hebben van de KGB (later FSB).
Die officieren hebben training gehad van de KGB/FSB, maar hebben daar verder geen banden meer mee.quote:Op woensdag 30 december 2015 22:38 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nu snap ik er helemaal geen hout meer van. Waarom zit Putin daar die zooi te bombarderen als hij ook even kan zeggen: ej doe even niet.
Dat ISIS is een vage club. Volgens mij is het van iedereen. Het enige wat het niet is, is het beeld wat wij van ze hebben.
quote:the captured documents showed “a caliphate run by an organization that resembled East Germany’s notorious Stasi”.
Neither the resemblance to the KGB nor the STASI is accidental. Saddam directly worked with the head of the KGB, Yuri Andropov, who managed to combine a ruthless, self-sustaining repression of internal dissent with agitprop to raise global sympathy for the Soviet Union, to reorganize al-Amn al-Amm (the internal secret police) in the 1970s. The STASI also trained al-Amn, and especially in its paperwork and bureaucratic structure — its mania for recording its crimes and the official language of euphemism — the Iraqi Ba’ath regime resembled the STASI.
twitter:KyleWOrton twitterde op woensdag 23-09-2015 om 09:00:50From 'Republic of Fear' (1989), by Kanan Makiya, p. 12. A lot of those #KGB-trained folks went into #IS after 2003. http://t.co/WppEqkLxLm reageer retweet
Hun werkwijze en manier van denken. Oh wacht ze zijn zelfs erger.quote:Op woensdag 30 december 2015 22:20 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Of zijn Amerikaanse officieren die, vechtend tegen de nazi's, op het slagveld een deserteur executeren ook nazi's?
Om nog maar even te zwijgen over wat zij met ons willen doen.quote:Op woensdag 30 december 2015 22:20 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
De vijanden in Fallujah kunnen nergens meer heen.quote:Op donderdag 31 december 2015 11:05 schreef TheJanitor het volgende:
Je hoort nu dat Irak Mosul gaat bevrijden, maar als ik naar de map kijk, is het dan niet slimmer om eerst Fallujah, Hit te bevrijden en het Westen van Hawija af te snijden en die pocket dan te clearen?
Moet toch een keer gecleared worden. En dan kan je die troepen die dat beschermen/omsingelen daarna weer door naar voren sturenquote:Op donderdag 31 december 2015 13:07 schreef HSG het volgende:
[..]
De vijanden in Fallujah kunnen nergens meer heen.
Mosul heeft een hogere prioriteit.quote:Op donderdag 31 december 2015 13:56 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Moet toch een keer gecleared worden. En dan kan je die troepen die dat beschermen/omsingelen daarna weer door naar voren sturenOf gaat de IS zich opgeven?
Al-Jazeera meldt zojuist dat ISIS weer de noordelijke overheid terrein weer in handen heeft!!!twitter:AJABreaking twitterde op vrijdag 01-01-2016 om 15:49:22عاجل | وكالة أعماق: مقاتلو #تنظيم_الدولة يسيطرون على مقر حكومي شمالي #الرمادي reageer retweet
Het gaat hard op dit moment!twitter:RamiAlLolah twitterde op vrijdag 01-01-2016 om 16:05:57#BreakingNews #ISIS cuts #Iraq|i army northern supply line to #Ramadi.. reageer retweet
twitter:RamiAlLolah twitterde op vrijdag 01-01-2016 om 16:16:58#Iraq|i army loses in #Ramadi today:- Hit by 10 #ISIS VBIEDs- 2 Abrams- 10 Humvees- 5 artillery- 10 barracks- North supply line lost reageer retweet
Nieuwe front in Tikrit geopend, wat denkt al Bagdadi te bereiken?twitter:RamiAlLolah twitterde op vrijdag 01-01-2016 om 16:28:29#BreakingNews Extreme huge clashes with a large offensive by #ISIS in north #Tikrit is now reported.. #Iraq reageer retweet
Omdat hij tig keren valse informatie heeft verspreid via twitter. Hoe vaak heeft hij niet de val van Kobani geclaimdquote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:49 schreef JubaUrbicus het volgende:
Waarom dat? Omdat hij niet anti-Assad en anti-Abadi is?
Goed dat je dat zegt, helemaal vergeten. Inderdaad met Kobani was hij wel veel te haastig, oke iedereen dacht dat Kobani zou vallen dat dan weer wel.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:52 schreef Szura het volgende:
[..]
Omdat hij tig keren valse informatie heeft verspreid via twitter. Hoe vaak heeft hij niet de val van Kobani geclaimd.
Domme kneus is het.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |