SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er bestaan duidelijke aanwijzingen dat Turkije ISIS direct en indirect steunt. Een videobeeld:
Updates:
The Levantine War - Reddit
https://twitter.com/IraqiSecurity
Het kan met niet zoveel schelen als paar Russen en Iranirs hier niet met mij eens zijn. Ik weet dat jij geen Rus of Iranir ben maar wel een hopeloos geval die nog geen eens in Nederland woont en denkt dingen beter te weten. Ik begrijp dat begrijpend lezen moeilijk is voor sommige mensen maar met dat brood & wcpapier doelde ik op een Russische economische crises. Elk jaar gaat het slechter in Rusland.quote:Op woensdag 9 december 2015 03:39 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Lul niet zo dom man. Ik ben laatst nog 2,5 maand in NL geweest en ja, Nederland doet het beter dan Rusland maar dat stomme geblaat van jouw over dat de Russen weer in de rij gaan staan om kaas en melk te krijgen is te stompzinnig voor woorden.
En ik denk dat ik beter Engels klets dan die Barzani aap.
Overigens zie ik dat de meeste forummers jou hier absoluut niet serieus nemen.
Je vergeet alle Koerden hier, die je ook niet serieus nemen.quote:Op woensdag 9 december 2015 11:06 schreef Atak het volgende:
[..]
Het kan met niet zoveel schelen als paar Russen en Iranirs hier niet met mij eens zijn. Ik weet dat jij geen Rus of Iranir ben maar wel een hopeloos geval die nog geen eens in Nederland woont en denkt dingen beter te weten. Ik begrijp dat begrijpend lezen moeilijk is voor sommige mensen maar met dat brood & wcpapier doelde ik op een Russische economische crises. Elk jaar gaat het slechter in Rusland.
Poetin zing al een toontje lager
http://www.economist.com/(...)rinks-vladimir-putin
Rusland voer 10% loonsverlaging in
http://www.themoscowtimes(...)-pay-cut/551526.html
En als spijker op de kop
http://www.bloombergview.(...)signs-in-the-economy
Putin geeft alleen zichzelf een 10% loonsverlaging.quote:Op woensdag 9 december 2015 11:06 schreef Atak het volgende:
turken doen het niet veel beter.quote:Op woensdag 9 december 2015 11:06 schreef Atak het volgende:
[..]
Het kan met niet zoveel schelen als paar Russen en Iranirs hier niet met mij eens zijn. Ik weet dat jij geen Rus of Iranir ben maar wel een hopeloos geval die nog geen eens in Nederland woont en denkt dingen beter te weten. Ik begrijp dat begrijpend lezen moeilijk is voor sommige mensen maar met dat brood & wcpapier doelde ik op een Russische economische crises. Elk jaar gaat het slechter in Rusland.
Poetin zing al een toontje lager
http://www.economist.com/(...)rinks-vladimir-putin
En als spijker op de kop
http://www.bloombergview.(...)signs-in-the-economy
Hij wil zich graag aansluiten bij Turkije zekerquote:Op woensdag 9 december 2015 15:11 schreef Triggershot het volgende:
Barzani arriveert in Turkije en gaat rechtstreeks naar de hoofdkwartieren van de geheime dienst.
http://mobile.todayszaman(...)quarters_406499.html
Het heroprichting van Devlet-i liyye-i Osmaniyyequote:Op woensdag 9 december 2015 15:19 schreef johnson555 het volgende:
[..]
Hij wil zich graag aansluiten bij Turkije zeker
Dan moet Erdogan eerst het kemalisme binnen eigen grenzen vernietigen.quote:Op woensdag 9 december 2015 15:31 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Het heroprichting van Devlet-i liyye-i Osmaniyye
Alsof Erdo meer doet dan het Turks nationalisme bedekken met een soennitisch sausje... Hij gaat de boel echt niet terugdraaien naar de Tanzimat dagen (helaas).quote:Op woensdag 9 december 2015 15:33 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Dan moet Erdogan eerst het kemalisme binnen eigen grenzen vernietigen.
Helaas? En wat bedoel jij met 'Tanzimaat'?quote:Op woensdag 9 december 2015 15:57 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Alsof Erdo meer doet dan het Turks nationalisme bedekken met een soennitisch sausje... Hij gaat de boel echt niet terugdraaien naar de Tanzimat dagen (helaas).
Toen de Armenirs nog mee mochten doen totdat ze ruggen gingen prikken om de Russen te helpen.quote:Op woensdag 9 december 2015 16:07 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Helaas? En wat bedoel jij met 'Tanzimaat'?
Genocidale Turk die weer in een slachtofferrol kruipt.quote:Op woensdag 9 december 2015 16:45 schreef Atak het volgende:
[..]
Toen de Armenirs nog mee mochten doen totdat ze gingen rugprikken.
Armenirs en Arabieren kunnen nu dromen van de tanzimaat. Die boot is weggevaren.quote:Op woensdag 9 december 2015 16:46 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Genocidale Turk die weer in een slachtofferrol kruipt.
Tanzimaat = Turken die als Europeanen proberen te doen. Gaat niet werken omdat de Turk nog steeds die steppe en genocidale yurt-mentaliteit in zich heeft.quote:Op woensdag 9 december 2015 16:49 schreef Atak het volgende:
Armenirs en Arabieren kunnen nu dromen van de tanzimaat. Die boot is weggevaren.
Je bedoelt Artsakh? Laat Azerbaijan het maar problemen.quote:Op woensdag 9 december 2015 16:56 schreef Atak het volgende:
Kut Armenirs die in de slachtofferrol kruipen. Geef eerst maar is Karabakh terug en erken de Karabakh genocide.
Dat proces lijkt gestaag te vorderen.quote:Op woensdag 9 december 2015 15:33 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Dan moet Erdogan eerst het kemalisme binnen eigen grenzen vernietigen.
Maar zal een lang proces zijn. Waarschijnlijk gaat Recep kapot van binnen van al die portretten van Ataturk die overal hangen, wil natuurlijk z'n eigen Gollum-kop daar graag zienquote:Op woensdag 9 december 2015 17:03 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dat proces lijkt gestaag te vorderen.
http://www.dailymail.co.u(...)rss&ns_campaign=1490quote:BAGHDAD, Dec 9 (Reuters) - Shi'ite paramilitary groups with ties to Iran threatened to use force against Turkey on Wednesday unless it withdraws its troops from Iraqi territory, after a 48-hour deadline set by the government expired.
Turkey deployed a contingent of troops to a camp near the frontline in northern Iraq last week, provoking an outcry in Baghdad, which condemned it as a violation of sovereignty and asked NATO to intervene.
The area north of Mosul where the Turkish troops are stationed is under the control of Kurdish forces and Shi'ite militia have no presence there, which would make it difficult for them to follow through on the threats.
But it puts additional pressure on Prime Minister Haider al-Abadi, who was already under fire from the same Shi'ite factions over an announcement by the United States that it will send a new special operations force to conduct raids in Iraq.
Bad Brigade spokesman Karim al-Nuri likened the Turkish incursion with the occupation of Iraq by Islamic State militants and said "all options" were available.
"We have the right to respond and we do not exclude any type of response until the Turks have learned their lesson," Nuri said. "Do they have a dream of restoring Ottoman greatness? This is a great delusion and they will pay dearly because of Turkish arrogance."
Ankara says the troops are there as part of an international mission to train and equip Iraqi forces to fight Islamic State and will not withdraw them, although it said on Tuesday it would send no more. Baghdad says it never invited such a force.
In the Iraqi parliament on Wednesday, a motion condemning the Turkish intervention was approved unanimously, supporting the government in taking whatever measures it viewed as appropriate.
Several MPs suggested Iraq could wage "economic war" on Turkey, but Jafaar Hussaini, a spokesman for one of the Shi'ite armed groups, Kata'ib Hezbollah, said violence was likely.
"We say that they military option is still probable and we might reach a stage in the next few days where we start carrying out operations against the Turks, be it against their soldiers or Turkish interests in Iraq."
twitter:abdbozkurt twitterde op woensdag 09-12-2015 om 17:25:49#Turkey @MFATurkey issues travel warning for citizens who plan to visit #Iraq, asks citizens to leave asap except Kurdistan region reageer retweet
Atak dit had ik niet van jou verwacht. Turanisme = homofilie???quote:
Onder invloed van Erdogans leermeester Erbakan leedt Turkije aan een naieve Oemma-ideaal en wilde het een NATO voor İslamitische landen stichten (zie https://en.m.wikipedia.or(...)Economic_Cooperation); zelfs toen het Westen een embargo instelde jegens İran negeerde Turkije dit embargo, wat tot Westerse kritiek leidde. Daarnaast zocht Ankara voortdurend naar een diplomatieke (ipv militaire) oplossing voor de nucleaire patstelling. Ook dit kwam Ankara op kritiek te staan. Maar İraans sektarische politiek in Syrie, İrak en zelfs Turkije (tijdens de Gezi-rellen) heeft de ogen doen openen. Dit is de eerste keer dat ik Davutoglu zoiets over İran hoor zeggen. We zullen zien wat Ankara klaarspeelt.quote:Op woensdag 9 december 2015 17:54 schreef Intellectueel het volgende:
Iran steunt al meer dan een decennia lang de PKK. Dat weet Turkije ook, maar sinds Iran geen Irak is waar ze ongegeneerd het luchtruim kunnen schenden blijven de Turkjes als blaffende honden dreigen terwijl ze niets kunnen doen.
[ afbeelding ]
De Turken zijn altijd welkom om iets te proberen.quote:Op woensdag 9 december 2015 18:06 schreef Bilge het volgende:
[..]
Onder invloed van Erdogans leermeester Erbakan leedt Turkije aan een naieve Oemma-ideaal en wilde het een NATO voor İslamitische landen stichten; zelfs toen het Westen een embargo instelde jegens İran negeerde Turkije dit embargo, wat tot Westerse kritiek leidde. Daarnaast zocht Ankara voortdurend naar een diplomatieke (ipv militaire) oplossing voor de nucleaire patstelling. Ook dit kwam Ankara op kritiek te staan. Maar İraans sektarische politiek in Syrie, İrak en zelfs Turkije (tijdens de Gezi-rellen) heeft de ogen doen openen. Dit is de eerste keer dat ik Davutoglu zoiets over İran hoor zeggen. We zullen zien wat Ankara klaarspeelt.
Nederland is ooit door GB/ DL/ FR ingevoerd als bufferlandje, zodat deze grootmachten minder reden hebben om elkaar in de haren te vliegen. Nederland zelf heeft geen enkele aspiratie en geen schijn van kans op het wereldtoneel, wat zich dan ook uit in het (ontbrekende) politieke bewustzijn van haar burgers. Ik snap je verbazing.quote:Op woensdag 9 december 2015 18:20 schreef MrvanTrapZ het volgende:
Zijn de meeste Turken in dit topic nou geboren met een zuurstoftekort of zijn ze geindoctrineerd door alleen maar Turkse TV te kijken? Wat een trieste bende zeg![]()
Volgens pro-Barzani journalisten was dit een historische dag waarop de onafhankelijkheid van Koerdistan werd besproken:twitter:RudawEnglish twitterde op woensdag 09-12-2015 om 12:22:44For the first time, #Turkey puts Kurdistan flag in a meeting with #Barzani https://t.co/Xaxt8RD5jh reageer retweet
De PKK lijkt hierdoor buitenspel te staan en is allerminst blij met deze ontwikkelingen.twitter:rebwarkerim twitterde op woensdag 09-12-2015 om 14:24:33Barzaninin cantasinda, bagimsiz Kurdistan devleti var... reageer retweet
Gaan de Turken, Koerden en Arabieren Mosul bevrijden? Blijft het daarbij, of volgt Bagdad?twitter:RamiAlLolah twitterde op woensdag 09-12-2015 om 17:25:44#BreakingNews #Turkey Foreign Ministry urges Turkish citizens to leave #Iraq immediately except those staying in #Kurdistan.. reageer retweet
Davutoglu heeft Iran gewaarschuwd om geen spellen te spelen. Ik denk dat Davutoglu eindelijk zijn zero-problem policy opgeeft. De Azerbeidzjanen in Iran zullen het niet pikken als Iran weer zo'n geintje uithaalt. Ik denk dat Davutoglu het niet zo ziet zitten om een oorlog voor Arabieren te vechten maar hij zal zeker een oorlog vechten voor de Azerbeidzjanen. Als Iran is verslagen dan is het Syri en Irak probleem ook gelijk opgelost.quote:Op woensdag 9 december 2015 17:49 schreef Bilge het volgende:
haar geld en aandacht op 2 middellange doelen moeten richten: 1. Onafhankelijkheid qua energie van Rusland zodat de Bosphorus (wat Ruslands enige weg naar de Middelandse Zee is en daarnaast militair gezien hun zwakste front vormt) op slot kan/ tolgeld kan worden gevraagd (dit geldt ook voor Bulgarije, Roemenie, Oekraine en Georgie)/ Amerikaanse en Chinese gevechtsboten toegang krijg
Prachtig prachtigquote:Op woensdag 9 december 2015 17:49 schreef Bilge het volgende:
[..]
Atak dit had ik niet van jou verwacht. Turanisme = homofilie???
Als Azerbaycan en Armenie vechten, zal het Russische schoothondje İran aan de kant van het andere Russische schoothondje Armenie staan (zoals tijdens de vorige oorlog tussen Azerbaycan en Armenie) en dan kan het nog wel eens gezellig worden in het Turkse deel van İran. Davutoglu zei gisteren (toevallig?) tijdens zijn groepstoespraak "İran halkları da bir gn, Trkiye'ye haksızlık yapmayın diye ayağa kalkacak" Wat voor meerdere interpretaties vatbaar is![]()
Turkije zou haar geld en aandacht op 2 middellange doelen moeten richten: 1. Onafhankelijkheid qua energie van Rusland zodat de Bosphorus (wat Ruslands enige weg naar de Middelandse Zee is en daarnaast militair gezien hun zwakste front vormt) op slot kan/ tolgeld kan worden gevraagd (dit geldt ook voor Bulgarije, Roemenie, Oekraine en Georgie)/ Amerikaanse en Chinese gevechtsboten toegang krijgen tot de Zwarte zee 2. Het bevrijden van de Turken in İran, hun aansluiten bij Azerbaycan en dan een confederatie met Turkije stichten. *loeit als een wolf onder de volle maan*
Die letters zijn er wel uit als Georgische lettersquote:Op woensdag 9 december 2015 16:59 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Je bedoelt Artsakh? Laat Azerbaijan het maar problemen.
Beelden van gisteren vrijgegeven door het Armeense leger, waar Azerbaijaanse troepen door Armeense artillerie worden bestookt:
Geeft hij eindelijk zijn zero problem policy op ja? De policy die al lang niet meer van toepassing is wordt opgegeven ja? Wat een strateeg. Wat een genie.quote:Op woensdag 9 december 2015 18:54 schreef Atak het volgende:
[..]
Davutoglu heeft Iran gewaarschuwd om geen spellen te spelen. Ik denk dat Davutoglu eindelijk zijn zero-problem policy opgeeft. De Azerbeidzjanen in Iran zullen het niet pikken als Iran weer zo'n geintje uithaalt. Ik denk dat Davutoglu het niet zo ziet zitten om een oorlog voor Arabieren te vechten maar hij zal zeker een oorlog vechten voor de Azerbeidzjanen. Als Iran is verslagen dan is het Syri en Irak probleem ook gelijk opgelost.
Zij zullen toch een platte hand krijgen wanneer zij denken dat zij Perzisch grond kunnen opeisenquote:Op woensdag 9 december 2015 18:54 schreef Atak het volgende:
[..]
Davutoglu heeft Iran gewaarschuwd om geen spellen te spelen. Ik denk dat Davutoglu eindelijk zijn zero-problem policy opgeeft. De Azerbeidzjanen in Iran zullen het niet pikken als Iran weer zo'n geintje uithaalt. Ik denk dat Davutoglu het niet zo ziet zitten om een oorlog voor Arabieren te vechten maar hij zal zeker een oorlog vechten voor de Azerbeidzjanen. Als Iran is verslagen dan is het Syri en Irak probleem ook gelijk opgelost.
Waarom specifiek Hillary? Trouwens die Azeri's waar jij het over hebt voelen zich meer Perzisch dan Azeri. Das pech Turan wegquote:Op woensdag 9 december 2015 19:04 schreef Atak het volgende:
Voor de duidelijkheid:
[ afbeelding ]
Met Hilary Clinton kan dit waar gemaakt worden.
Ow nee? Nog geen maand geleden....quote:Op woensdag 9 december 2015 19:11 schreef Intellectueel het volgende:
Geen aanslagen in Iran; geen ethnische spanningen; geen sociaal onrust.
Turkije is een failed state met terroristische aanslagen, en enkel wat landbouwgebieden het noorden van Syrie middels proxies controleert.
Iran een stabiele regionale supermacht die direct invloed in 4 hoofdsteden (Bagdad, Damascus, Beiroet, Sanaa) in de regio heeft.
Maar Erdogan is tegen Isral waarom ben jij dan zo voor Isral?quote:Op woensdag 9 december 2015 19:12 schreef Atak het volgende:
[..]
Ow nee? Nog geen maand geleden....
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Iran heeft zware straffen maar als de Azeri een kans hebben (met hulp van Isral, Azerbeidzjan en Turkije) zullen ze toeslaan.
[ afbeelding ]
Heb je naast wat foto's ook wat bronnen of niet? En waarom zullen ze toeslaan, leg uit. Kom eens met argumentatie.quote:Op woensdag 9 december 2015 19:12 schreef Atak het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Iran heeft zware straffen maar als de Azeri een kans hebben (met hulp van Isral, Azerbeidzjan en Turkije) zullen ze toeslaan.
[ afbeelding ]
Ik ben voor Aliyev.quote:Op woensdag 9 december 2015 19:15 schreef tukker321 het volgende:
[..]
Maar Erdogan is tegen Isral waarom ben jij dan zo voor Isral?
Dit is niet in Iran.quote:Op woensdag 9 december 2015 19:12 schreef Atak het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Oh okquote:
Dat is niet in Iran, maar in Baku, waar ook veel kortzichtige idioten als jou rondlopen met een grootheidswaanzin.quote:Op woensdag 9 december 2015 19:16 schreef Atak het volgende:
Dat is in Iran. En als Iran deze vieze spelletjes doorzet dan kunnen we Iran binnenkort in de fik zien. Davutoglu's waarschuwing is duidelijk.
Er zijn ook maar een paar families die de macht hebben in Azerbaijan, Aliyev is er 1 van.quote:Op woensdag 9 december 2015 19:17 schreef tukker321 het volgende:
[..]
Oh okMaar is hij ook niet gewoon een dictator? Ik was 6 maanden geleden nog in Baku en ik sprak paar mensen in een caf dat ze zich niet echt vrij voelen zoals in Europa. Ze vonden hem ook een dictator
Als de Azerbeidzjanen in Iran hun onafhankelijkheid hebben en de vijanden van Azerbeidzjan uitgeroeid zijn dan kan Azerbeidzjan zelfs beter worden dan het al is. Vergeleken met Iran is Azerbeidzjan al een paradijs.quote:Op woensdag 9 december 2015 19:17 schreef tukker321 het volgende:
[..]
Oh okMaar is hij ook niet gewoon een dictator? Ik was 6 maanden geleden nog in Baku en ik sprak paar mensen in een caf dat ze zich niet echt vrij voelen zoals in Europa. Ze vonden hem ook een dictator
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |