SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er bestaan duidelijke aanwijzingen dat Turkije ISIS direct en indirect steunt. Een videobeeld:
Updates:
The Levantine War - Reddit
https://twitter.com/IraqiSecurity
Het kan met niet zoveel schelen als paar Russen en Iraniërs hier niet met mij eens zijn. Ik weet dat jij geen Rus of Iraniër ben maar wel een hopeloos geval die nog geen eens in Nederland woont en denkt dingen beter te weten. Ik begrijp dat begrijpend lezen moeilijk is voor sommige mensen maar met dat brood & wcpapier doelde ik op een Russische economische crises. Elk jaar gaat het slechter in Rusland.quote:Op woensdag 9 december 2015 03:39 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Lul niet zo dom man. Ik ben laatst nog 2,5 maand in NL geweest en ja, Nederland doet het beter dan Rusland maar dat stomme geblaat van jouw over dat de Russen weer in de rij gaan staan om kaas en melk te krijgen is te stompzinnig voor woorden.
En ik denk dat ik beter Engels klets dan die Barzani aap.
Overigens zie ik dat de meeste forummers jou hier absoluut niet serieus nemen.
Je vergeet alle Koerden hier, die je ook niet serieus nemen.quote:Op woensdag 9 december 2015 11:06 schreef Atak het volgende:
[..]
Het kan met niet zoveel schelen als paar Russen en Iraniërs hier niet met mij eens zijn. Ik weet dat jij geen Rus of Iraniër ben maar wel een hopeloos geval die nog geen eens in Nederland woont en denkt dingen beter te weten. Ik begrijp dat begrijpend lezen moeilijk is voor sommige mensen maar met dat brood & wcpapier doelde ik op een Russische economische crises. Elk jaar gaat het slechter in Rusland.
Poetin zing al een toontje lager
http://www.economist.com/(...)rinks-vladimir-putin
Rusland voer 10% loonsverlaging in
http://www.themoscowtimes(...)-pay-cut/551526.html
En als spijker op de kop
http://www.bloombergview.(...)signs-in-the-economy
Putin geeft alleen zichzelf een 10% loonsverlaging.quote:Op woensdag 9 december 2015 11:06 schreef Atak het volgende:
turken doen het niet veel beter.quote:Op woensdag 9 december 2015 11:06 schreef Atak het volgende:
[..]
Het kan met niet zoveel schelen als paar Russen en Iraniërs hier niet met mij eens zijn. Ik weet dat jij geen Rus of Iraniër ben maar wel een hopeloos geval die nog geen eens in Nederland woont en denkt dingen beter te weten. Ik begrijp dat begrijpend lezen moeilijk is voor sommige mensen maar met dat brood & wcpapier doelde ik op een Russische economische crises. Elk jaar gaat het slechter in Rusland.
Poetin zing al een toontje lager
http://www.economist.com/(...)rinks-vladimir-putin
En als spijker op de kop
http://www.bloombergview.(...)signs-in-the-economy
Hij wil zich graag aansluiten bij Turkije zekerquote:Op woensdag 9 december 2015 15:11 schreef Triggershot het volgende:
Barzani arriveert in Turkije en gaat rechtstreeks naar de hoofdkwartieren van de geheime dienst.
http://mobile.todayszaman(...)quarters_406499.html
Het heroprichting van Devlet-i Âliyye-i Osmaniyyequote:Op woensdag 9 december 2015 15:19 schreef johnson555 het volgende:
[..]
Hij wil zich graag aansluiten bij Turkije zeker
Dan moet Erdogan eerst het kemalisme binnen eigen grenzen vernietigen.quote:Op woensdag 9 december 2015 15:31 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Het heroprichting van Devlet-i Âliyye-i Osmaniyye
Alsof Erdo meer doet dan het Turks nationalisme bedekken met een soennitisch sausje... Hij gaat de boel echt niet terugdraaien naar de Tanzimat dagen (helaas).quote:Op woensdag 9 december 2015 15:33 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Dan moet Erdogan eerst het kemalisme binnen eigen grenzen vernietigen.
Helaas? En wat bedoel jij met 'Tanzimaat'?quote:Op woensdag 9 december 2015 15:57 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Alsof Erdo meer doet dan het Turks nationalisme bedekken met een soennitisch sausje... Hij gaat de boel echt niet terugdraaien naar de Tanzimat dagen (helaas).
Toen de Armeniërs nog mee mochten doen totdat ze ruggen gingen prikken om de Russen te helpen.quote:Op woensdag 9 december 2015 16:07 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Helaas? En wat bedoel jij met 'Tanzimaat'?
Genocidale Turk die weer in een slachtofferrol kruipt.quote:Op woensdag 9 december 2015 16:45 schreef Atak het volgende:
[..]
Toen de Armeniërs nog mee mochten doen totdat ze gingen rugprikken.
Armeniërs en Arabieren kunnen nu dromen van de tanzimaat. Die boot is weggevaren.quote:Op woensdag 9 december 2015 16:46 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Genocidale Turk die weer in een slachtofferrol kruipt.
Tanzimaat = Turken die als Europeanen proberen te doen. Gaat niet werken omdat de Turk nog steeds die steppe en genocidale yurt-mentaliteit in zich heeft.quote:Op woensdag 9 december 2015 16:49 schreef Atak het volgende:
Armeniërs en Arabieren kunnen nu dromen van de tanzimaat. Die boot is weggevaren.
Je bedoelt Artsakh? Laat Azerbaijan het maar problemen.quote:Op woensdag 9 december 2015 16:56 schreef Atak het volgende:
Kut Armeniërs die in de slachtofferrol kruipen. Geef eerst maar is Karabakh terug en erken de Karabakh genocide.
Dat proces lijkt gestaag te vorderen.quote:Op woensdag 9 december 2015 15:33 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Dan moet Erdogan eerst het kemalisme binnen eigen grenzen vernietigen.
Maar zal een lang proces zijn. Waarschijnlijk gaat Recep kapot van binnen van al die portretten van Ataturk die overal hangen, wil natuurlijk z'n eigen Gollum-kop daar graag zienquote:Op woensdag 9 december 2015 17:03 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dat proces lijkt gestaag te vorderen.
http://www.dailymail.co.u(...)rss&ns_campaign=1490quote:BAGHDAD, Dec 9 (Reuters) - Shi'ite paramilitary groups with ties to Iran threatened to use force against Turkey on Wednesday unless it withdraws its troops from Iraqi territory, after a 48-hour deadline set by the government expired.
Turkey deployed a contingent of troops to a camp near the frontline in northern Iraq last week, provoking an outcry in Baghdad, which condemned it as a violation of sovereignty and asked NATO to intervene.
The area north of Mosul where the Turkish troops are stationed is under the control of Kurdish forces and Shi'ite militia have no presence there, which would make it difficult for them to follow through on the threats.
But it puts additional pressure on Prime Minister Haider al-Abadi, who was already under fire from the same Shi'ite factions over an announcement by the United States that it will send a new special operations force to conduct raids in Iraq.
Bad Brigade spokesman Karim al-Nuri likened the Turkish incursion with the occupation of Iraq by Islamic State militants and said "all options" were available.
"We have the right to respond and we do not exclude any type of response until the Turks have learned their lesson," Nuri said. "Do they have a dream of restoring Ottoman greatness? This is a great delusion and they will pay dearly because of Turkish arrogance."
Ankara says the troops are there as part of an international mission to train and equip Iraqi forces to fight Islamic State and will not withdraw them, although it said on Tuesday it would send no more. Baghdad says it never invited such a force.
In the Iraqi parliament on Wednesday, a motion condemning the Turkish intervention was approved unanimously, supporting the government in taking whatever measures it viewed as appropriate.
Several MPs suggested Iraq could wage "economic war" on Turkey, but Jafaar Hussaini, a spokesman for one of the Shi'ite armed groups, Kata'ib Hezbollah, said violence was likely.
"We say that they military option is still probable and we might reach a stage in the next few days where we start carrying out operations against the Turks, be it against their soldiers or Turkish interests in Iraq."
twitter:abdbozkurt twitterde op woensdag 09-12-2015 om 17:25:49#Turkey @MFATurkey issues travel warning for citizens who plan to visit #Iraq, asks citizens to leave asap except Kurdistan region reageer retweet
Atak dit had ik niet van jou verwacht. Turanisme = homofilie???quote:
Onder invloed van Erdogans leermeester Erbakan leedt Turkije aan een naieve Oemma-ideaal en wilde het een NATO voor İslamitische landen stichten (zie https://en.m.wikipedia.or(...)Economic_Cooperation); zelfs toen het Westen een embargo instelde jegens İran negeerde Turkije dit embargo, wat tot Westerse kritiek leidde. Daarnaast zocht Ankara voortdurend naar een diplomatieke (ipv militaire) oplossing voor de nucleaire patstelling. Ook dit kwam Ankara op kritiek te staan. Maar İraans sektarische politiek in Syrie, İrak en zelfs Turkije (tijdens de Gezi-rellen) heeft de ogen doen openen. Dit is de eerste keer dat ik Davutoglu zoiets over İran hoor zeggen. We zullen zien wat Ankara klaarspeelt.quote:Op woensdag 9 december 2015 17:54 schreef Intellectueel het volgende:
Iran steunt al meer dan een decennia lang de PKK. Dat weet Turkije ook, maar sinds Iran geen Irak is waar ze ongegeneerd het luchtruim kunnen schenden blijven de Turkjes als blaffende honden dreigen terwijl ze niets kunnen doen.
[ afbeelding ]
De Turken zijn altijd welkom om iets te proberen.quote:Op woensdag 9 december 2015 18:06 schreef Bilge het volgende:
[..]
Onder invloed van Erdogans leermeester Erbakan leedt Turkije aan een naieve Oemma-ideaal en wilde het een NATO voor İslamitische landen stichten; zelfs toen het Westen een embargo instelde jegens İran negeerde Turkije dit embargo, wat tot Westerse kritiek leidde. Daarnaast zocht Ankara voortdurend naar een diplomatieke (ipv militaire) oplossing voor de nucleaire patstelling. Ook dit kwam Ankara op kritiek te staan. Maar İraans sektarische politiek in Syrie, İrak en zelfs Turkije (tijdens de Gezi-rellen) heeft de ogen doen openen. Dit is de eerste keer dat ik Davutoglu zoiets over İran hoor zeggen. We zullen zien wat Ankara klaarspeelt.
Nederland is ooit door GB/ DL/ FR ingevoerd als bufferlandje, zodat deze grootmachten minder reden hebben om elkaar in de haren te vliegen. Nederland zelf heeft geen enkele aspiratie en geen schijn van kans op het wereldtoneel, wat zich dan ook uit in het (ontbrekende) politieke bewustzijn van haar burgers. Ik snap je verbazing.quote:Op woensdag 9 december 2015 18:20 schreef MrvanTrapZ het volgende:
Zijn de meeste Turken in dit topic nou geboren met een zuurstoftekort of zijn ze geindoctrineerd door alleen maar Turkse TV te kijken? Wat een trieste bende zeg![]()
Volgens pro-Barzani journalisten was dit een historische dag waarop de onafhankelijkheid van Koerdistan werd besproken:twitter:RudawEnglish twitterde op woensdag 09-12-2015 om 12:22:44For the first time, #Turkey puts Kurdistan flag in a meeting with #Barzani https://t.co/Xaxt8RD5jh reageer retweet
De PKK lijkt hierdoor buitenspel te staan en is allerminst blij met deze ontwikkelingen.twitter:rebwarkerim twitterde op woensdag 09-12-2015 om 14:24:33Barzaninin cantasinda, bagimsiz Kurdistan devleti var... reageer retweet
Gaan de Turken, Koerden en Arabieren Mosul bevrijden? Blijft het daarbij, of volgt Bagdad?twitter:RamiAlLolah twitterde op woensdag 09-12-2015 om 17:25:44#BreakingNews #Turkey Foreign Ministry urges Turkish citizens to leave #Iraq immediately except those staying in #Kurdistan.. reageer retweet
Davutoglu heeft Iran gewaarschuwd om geen spellen te spelen. Ik denk dat Davutoglu eindelijk zijn zero-problem policy opgeeft. De Azerbeidzjanen in Iran zullen het niet pikken als Iran weer zo'n geintje uithaalt. Ik denk dat Davutoglu het niet zo ziet zitten om een oorlog voor Arabieren te vechten maar hij zal zeker een oorlog vechten voor de Azerbeidzjanen. Als Iran is verslagen dan is het Syrië en Irak probleem ook gelijk opgelost.quote:Op woensdag 9 december 2015 17:49 schreef Bilge het volgende:
haar geld en aandacht op 2 middellange doelen moeten richten: 1. Onafhankelijkheid qua energie van Rusland zodat de Bosphorus (wat Ruslands enige weg naar de Middelandse Zee is en daarnaast militair gezien hun zwakste front vormt) op slot kan/ tolgeld kan worden gevraagd (dit geldt ook voor Bulgarije, Roemenie, Oekraine en Georgie)/ Amerikaanse en Chinese gevechtsboten toegang krijg
Prachtig prachtigquote:Op woensdag 9 december 2015 17:49 schreef Bilge het volgende:
[..]
Atak dit had ik niet van jou verwacht. Turanisme = homofilie???
Als Azerbaycan en Armenie vechten, zal het Russische schoothondje İran aan de kant van het andere Russische schoothondje Armenie staan (zoals tijdens de vorige oorlog tussen Azerbaycan en Armenie) en dan kan het nog wel eens gezellig worden in het Turkse deel van İran. Davutoglu zei gisteren (toevallig?) tijdens zijn groepstoespraak "İran halkları da bir gün, Türkiye'ye haksızlık yapmayın diye ayağa kalkacak" Wat voor meerdere interpretaties vatbaar is![]()
Turkije zou haar geld en aandacht op 2 middellange doelen moeten richten: 1. Onafhankelijkheid qua energie van Rusland zodat de Bosphorus (wat Ruslands enige weg naar de Middelandse Zee is en daarnaast militair gezien hun zwakste front vormt) op slot kan/ tolgeld kan worden gevraagd (dit geldt ook voor Bulgarije, Roemenie, Oekraine en Georgie)/ Amerikaanse en Chinese gevechtsboten toegang krijgen tot de Zwarte zee 2. Het bevrijden van de Turken in İran, hun aansluiten bij Azerbaycan en dan een confederatie met Turkije stichten. *loeit als een wolf onder de volle maan*
Die letters zijn er wel uit als Georgische lettersquote:Op woensdag 9 december 2015 16:59 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Je bedoelt Artsakh? Laat Azerbaijan het maar problemen.
Beelden van gisteren vrijgegeven door het Armeense leger, waar Azerbaijaanse troepen door Armeense artillerie worden bestookt:
Geeft hij eindelijk zijn zero problem policy op ja? De policy die al lang niet meer van toepassing is wordt opgegeven ja? Wat een strateeg. Wat een genie.quote:Op woensdag 9 december 2015 18:54 schreef Atak het volgende:
[..]
Davutoglu heeft Iran gewaarschuwd om geen spellen te spelen. Ik denk dat Davutoglu eindelijk zijn zero-problem policy opgeeft. De Azerbeidzjanen in Iran zullen het niet pikken als Iran weer zo'n geintje uithaalt. Ik denk dat Davutoglu het niet zo ziet zitten om een oorlog voor Arabieren te vechten maar hij zal zeker een oorlog vechten voor de Azerbeidzjanen. Als Iran is verslagen dan is het Syrië en Irak probleem ook gelijk opgelost.
Zij zullen toch een platte hand krijgen wanneer zij denken dat zij Perzisch grond kunnen opeisenquote:Op woensdag 9 december 2015 18:54 schreef Atak het volgende:
[..]
Davutoglu heeft Iran gewaarschuwd om geen spellen te spelen. Ik denk dat Davutoglu eindelijk zijn zero-problem policy opgeeft. De Azerbeidzjanen in Iran zullen het niet pikken als Iran weer zo'n geintje uithaalt. Ik denk dat Davutoglu het niet zo ziet zitten om een oorlog voor Arabieren te vechten maar hij zal zeker een oorlog vechten voor de Azerbeidzjanen. Als Iran is verslagen dan is het Syrië en Irak probleem ook gelijk opgelost.
Waarom specifiek Hillary? Trouwens die Azeri's waar jij het over hebt voelen zich meer Perzisch dan Azeri. Das pech Turan wegquote:Op woensdag 9 december 2015 19:04 schreef Atak het volgende:
Voor de duidelijkheid:
[ afbeelding ]
Met Hilary Clinton kan dit waar gemaakt worden.
Ow nee? Nog geen maand geleden....quote:Op woensdag 9 december 2015 19:11 schreef Intellectueel het volgende:
Geen aanslagen in Iran; geen ethnische spanningen; geen sociaal onrust.
Turkije is een failed state met terroristische aanslagen, en enkel wat landbouwgebieden het noorden van Syrie middels proxies controleert.
Iran een stabiele regionale supermacht die direct invloed in 4 hoofdsteden (Bagdad, Damascus, Beiroet, Sanaa) in de regio heeft.
Maar Erdogan is tegen Israël waarom ben jij dan zo voor Israël?quote:Op woensdag 9 december 2015 19:12 schreef Atak het volgende:
[..]
Ow nee? Nog geen maand geleden....
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Iran heeft zware straffen maar als de Azeri een kans hebben (met hulp van Israël, Azerbeidzjan en Turkije) zullen ze toeslaan.
[ afbeelding ]
Heb je naast wat foto's ook wat bronnen of niet? En waarom zullen ze toeslaan, leg uit. Kom eens met argumentatie.quote:Op woensdag 9 december 2015 19:12 schreef Atak het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Iran heeft zware straffen maar als de Azeri een kans hebben (met hulp van Israël, Azerbeidzjan en Turkije) zullen ze toeslaan.
[ afbeelding ]
Ik ben voor Aliyev.quote:Op woensdag 9 december 2015 19:15 schreef tukker321 het volgende:
[..]
Maar Erdogan is tegen Israël waarom ben jij dan zo voor Israël?
Dit is niet in Iran.quote:Op woensdag 9 december 2015 19:12 schreef Atak het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Oh okquote:
Dat is niet in Iran, maar in Baku, waar ook veel kortzichtige idioten als jou rondlopen met een grootheidswaanzin.quote:Op woensdag 9 december 2015 19:16 schreef Atak het volgende:
Dat is in Iran. En als Iran deze vieze spelletjes doorzet dan kunnen we Iran binnenkort in de fik zien. Davutoglu's waarschuwing is duidelijk.
Er zijn ook maar een paar families die de macht hebben in Azerbaijan, Aliyev is er 1 van.quote:Op woensdag 9 december 2015 19:17 schreef tukker321 het volgende:
[..]
Oh okMaar is hij ook niet gewoon een dictator? Ik was 6 maanden geleden nog in Baku en ik sprak paar mensen in een café dat ze zich niet echt vrij voelen zoals in Europa. Ze vonden hem ook een dictator
Als de Azerbeidzjanen in Iran hun onafhankelijkheid hebben en de vijanden van Azerbeidzjan uitgeroeid zijn dan kan Azerbeidzjan zelfs beter worden dan het al is. Vergeleken met Iran is Azerbeidzjan al een paradijs.quote:Op woensdag 9 december 2015 19:17 schreef tukker321 het volgende:
[..]
Oh okMaar is hij ook niet gewoon een dictator? Ik was 6 maanden geleden nog in Baku en ik sprak paar mensen in een café dat ze zich niet echt vrij voelen zoals in Europa. Ze vonden hem ook een dictator
Ja, vandaar dat Azerbaijanen massaal naar Iran komen om producten te kopen en van Iran's gezondheidszorg te genieten:quote:Op woensdag 9 december 2015 19:19 schreef Atak het volgende:
Als de Azerbeidzjanen in Iran hun onafhankelijkheid hebben en de vijanden van Azerbeidzjan uitgeroeid zijn dan kan Azerbeidzjan zelfs beter worden dan het al is. Vergeleken met Iran is Azerbeidzjan al een paradijs.
Hahaha kijk hem damage control doen dan. Nu je weet dat die andere foto wél in Baku is genomen richt je maar op deze. Hilarischquote:Op woensdag 9 december 2015 19:20 schreef Atak het volgende:
Is dit in Azerbeidzjan?In Azerbeidzjan gebruiken ze Latijnse teksten, geen Arabische. Zie de achtergrond (billboard).
[ afbeelding ]
Standaard Atak.quote:Op woensdag 9 december 2015 19:22 schreef primakov het volgende:
[..]
Hahaha kijk hem damage control doen dan. Nu je weet dat die andere foto wél in Baku is genomen richt je maar op deze. Hilarisch![]()
Bron: ✣ ᵀᵊᵑᴿᶤ • Spirit of the Steppe ✣quote:Op woensdag 9 december 2015 19:23 schreef Atak het volgende:
Azerbeidzjanen op straat in Tebriz (hoofdstad van Zuid-Azerbeidzjan)
Als de Koerden dit hadden gedaan dan waren ze allemaal opgehangen. Iran is bang om aan de Azeri's te komen. De Mullahs weten zelf.
Ik weet het, ik weet het.quote:Op woensdag 9 december 2015 19:25 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Standaard Atak.
Er is overigens wel een kleine minderheid aan idioten in Iran die gehersenspoeld zijn door pan-turkse nonsense, maar die zijn slechts een kleine minderheid. In het top van Iran's leger en regering zitten talloze Azerbaijanis.
Iran's hoogste leider Khamenei is half Azeri; reformistische oppositieleider Mousavi was Azeri; Rahim Safavi, een top IRGC-generaal, is Azeri.
Dit zijn Azeris die trots Iran verdedigden tegen Irak in de jaren '80 en ook met trots Iran zullen verdedigen tegen elke buitenlandse agressor:
De VS wil voorkomen dat China haar voorbij dendert. Obama verklaarde dat de VS haar aandacht voortaan minder op het MO en meer op China zal richten. Rusland en China zijn buurlanden (wat sowieso per definitie tot botsende belangen leidt), maar daarnaast ziet o.a. Brzezinski een rol voor Rusland in de Amerikaanse wens om China te beteugelen. Als retaliatie zou China de meestbevolkte en rijkste Russische gebieden, langs de Zwarte zee, willen bezoeken, gok ik zo.quote:Op woensdag 9 december 2015 19:01 schreef primakov het volgende:
[..]
Prachtig prachtigIk zou maar oppassen Atak als je Turkije binnen wil komen, beetje de Sultan een homo noemen en zo..
Chinese gevechtsboten toegang tot de Zwarte Zee? Welke rol wil China spelen dan in de Zwarte Zee?
De voormalige Turkse president Abdullah Gül bezocht Iran een paar jaar geleden. Kijk hoe de gemiddelde Turkse-Iraniër tegen een 'buitenlandse' president aankijkt. Zelfs op wegen waar de president langsrijdt zijn hordes Turks-Iraniers vrijheidsleuzen aan het scanderen.quote:En het oproepen tot afscheiding mbt de Azeri Iraniërs wordt al tijdje lang geroepen door wolfjes en turanisten, maar tot op heden lijkt het steeds maar een natte droom te zijn geweest. Hoe willen jullie jullie Turkische broeders gaan 'bevrijden' dan, vertel. Hoe groot is de wens bij de Azeri Turken om zich af te scheiden van Iran, om hoeveel mensen gaat het? Voelen ze zich niet eerder sjiiet dan Turk? Gebruiken Turkse wolfjes het argument niet mbt de Koerden dat er onder hen geen afscheidingsbehoefte is, waarom is die er dan bij de Azeri's wel?
Ik ben er echt benieuwd naar omdat dit soort grootspraak en wensdenken steeds de kop op steekt om de zoveel jaar. Do tell.
Je zou toch zeggen dat Iran het dan niet slecht doet met zoveel verschillende bevolkingsgroepen binnen hun gelederen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdens voetbalwedstrijden van Tractor Sazi FC zou je bijna vergeten dat deze supporters (op papier) Iraanse burgers zijn.
Zoals meneer de 'intellectueel' trots aangaf, steunt Iran al jaren de PKK tegen Turkije. Maar hoe verstandig is het om de ruiten van je buurman in te gooien, als jezelf in een volledig glazen huis woont? Time will tell.
Turan broederschap:quote:Op woensdag 9 december 2015 20:21 schreef IPA35 het volgende:
Leuk hoe die verturkste Grieken en verturkste Perzen uitgekotst worden door echte Turken in bijvoorbeeld Rusland.
twitter:abdbozkurt twitterde op dinsdag 08-12-2015 om 14:20:48#Kyrgyzstan reportedly debates temporary suspension of visa-free travel regime with #Turkey after #Russia move reageer retweet
twitter:IraqiSecurity twitterde op woensdag 09-12-2015 om 19:24:35•Ramadi update:#Iraq's flag flying above the former #Anbar Operations Command HQ. https://t.co/tns1s9I4D9 reageer retweet
Mensen die heulen met de bezetter en hun taal en cultuur overnemen zijn dan ook niet te respecteren.quote:Op woensdag 9 december 2015 20:22 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Turan broederschap:twitter:abdbozkurt twitterde op dinsdag 08-12-2015 om 14:20:48#Kyrgyzstan reportedly debates temporary suspension of visa-free travel regime with #Turkey after #Russia move reageer retweet
Weinig volkeren die anders in staat zijn om hun taal en cultuur te behouden tijdens een bezetting.quote:Op woensdag 9 december 2015 20:27 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Mensen die heulen met de bezetter en hun taal en cultuur overnemen zijn dan ook niet te respecteren.
Perzen in zekere mate?quote:Op woensdag 9 december 2015 20:32 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Weinig volkeren die anders in staat zijn om hun taal en cultuur te behouden tijdens een bezetting.
quote:Op woensdag 9 december 2015 20:06 schreef Bilge het volgende:
[..]
De VS wil voorkomen dat China haar voorbij dendert. Obama verklaarde dat de VS haar aandacht voortaan minder op het MO en meer op China zal richten. Rusland en China zijn buurlanden (wat sowieso per definitie tot botsende belangen leidt), maar daarnaast ziet o.a. Brzezinski een rol voor Rusland in de Amerikaanse wens om China te beteugelen. Als retaliatie zou China de meestbevolkte en rijkste Russische gebieden, langs de Zwarte zee, willen bezoeken, gok ik zo.
Rusland wordt nogal zenuwachtig wanneer vreemde gevechtsboten langer in de Zwarte Zee verblijven dan volgens het verdrag van Montreux is toegestaan.
[..]
De voormalige Turkse president Abdullah Gül bezocht Iran een paar jaar geleden. Kijk hoe de gemiddelde Turkse-Iraniër tegen een 'buitenlandse' president aankijkt. Zelfs op wegen waar de president langsrijdt zijn hordes Turks-Iraniers vrijheidsleuzen aan het scanderen.Allemaal leuk en aardig maar we zien ook wel als er de Perzische nieuwjaar wordt gevierd hoeveel miljoenen Koerden de straat opgaan in grote steden van Turkije met Koerdische vlaggen, PKK vlaggen of zelfs Ocalan beelden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdens voetbalwedstrijden van Tractor Sazi FC zou je bijna vergeten dat deze supporters (op papier) Iraanse burgers zijn.
Zoals meneer de 'intellectueel' trots aangaf, steunt Iran al jaren de PKK tegen Turkije. Maar hoe verstandig is het om de ruiten van je buurman in te gooien, als jezelf in een volledig glazen huis woont? Time will tell.
Hoe werden de Peshmergas ook al weer onthaald toen ze door Turkije heen reden? Stonden er niet honderden Koerden langs de weg die ze allemaal steun toeriepen.
Ohja even vergeten hoe Diyabakirspor af en toe wat Koerdische leuzen toe laat.
Allemaal leuk en aardig dat jullie de Azeri’s steunen in Iran, maar kijk eens in je eigen huis. Iran hoeft jullie ruiten niet in te gooien want dat doet Turkije zelf.
Ik hoop zo erg dat je een kloon / troll bent...quote:Op woensdag 9 december 2015 19:25 schreef Atak het volgende:
Ik denk dat dit al genoeg bewijs is. Als de tijd komt dan zien jullie het wel vanzelf. Ik ga het hierbij laten.
Perzen vormen inderdaad een uitzondering. Koerden enigszins ook. Veel andere voorbeelden kan ik niet opnoemen. Perzen hebben de Turken cultureel opgevoed, al willen sommigen dat vandaag de dag nog ontkennen. Er is geen ander volk geweest dat een grotere effect op de Turken heeft gehad dan de Perzen.quote:Op woensdag 9 december 2015 20:36 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Perzen in zekere mate?
Mwa, bezetting is niet zo erg als de bezetter vooruitgang brengt. Zo is de Romeinse invloed op de Germaanse volkeren cruciaal geweest...
Maar welke verbeteringen hebben de Turken gebracht in Anatolië of Noord-Iran?
Grieks en Perzisch zijn niet de minste talen... En beiden hadden ook een cultuur die uit meer bestond dan wat gedroogd paardenvlees en bruidsontvoeringen.
quote:''In Persia, the young Huguenot merchant encountered a society which he characterized as more hospitable, more civilized, and more tolerant than his native France.''
quote:''The Persians are the most civilized people of the East, and the greatest complimenters in the world. The polite men amongst them are upon a level with the politest men of Europe. Their airs [and] their countenance is very well composed; lovely, grave, majestical, and as fond as may be, they never fail complimenting one another about the precedency, either going out or coming into a house, or when they meet, but 'tis over presently. They look upon two things in our manners as very ridiculous, viz. contending so long as we do, who shall go first; and covering our head, to do honor to any man, which amongst them is a want of respect or a liberty which no body takes but with his inferiors or familiar friends. They observe the right and the left hand, but our left is their right, and so 'tis all over the east. They say, that Cyrus began first to place men on his left hand out of respect to them because that side is the weaker part of the body and the most exposed to danger.''
quote:Op woensdag 9 december 2015 20:06 schreef Bilge het volgende:
[..]
De VS wil voorkomen dat China haar voorbij dendert. Obama verklaarde dat de VS haar aandacht voortaan minder op het MO en meer op China zal richten. Rusland en China zijn buurlanden (wat sowieso per definitie tot botsende belangen leidt), maar daarnaast ziet o.a. Brzezinski een rol voor Rusland in de Amerikaanse wens om China te beteugelen. Als retaliatie zou China de meestbevolkte en rijkste Russische gebieden, langs de Zwarte zee, willen bezoeken, gok ik zo.
Rusland wordt nogal zenuwachtig wanneer vreemde gevechtsboten langer in de Zwarte Zee verblijven dan volgens het verdrag van Montreux is toegestaan.
[..]
De voormalige Turkse president Abdullah Gül bezocht Iran een paar jaar geleden. Kijk hoe de gemiddelde Turkse-Iraniër tegen een 'buitenlandse' president aankijkt. Zelfs op wegen waar de president langsrijdt zijn hordes Turks-Iraniers vrijheidsleuzen aan het scanderen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdens voetbalwedstrijden van Tractor Sazi FC zou je bijna vergeten dat deze supporters (op papier) Iraanse burgers zijn.
[ Bericht 0% gewijzigd door Atak op 09-12-2015 21:09:10 ]
Doet het nu al. Geen ander land met zoveel invloed in de regio als Iran.quote:Op woensdag 9 december 2015 20:52 schreef tukker321 het volgende:
[..]
En Perzië al herrijzen uit het as als een fenix
Gefixt.quote:Op woensdag 9 december 2015 20:52 schreef tukker321 het volgende:
[..]
En groot-Azerbeidzjan al herrijzen uit het as als een fenix
Baghdad (hoofdstad) + Tikrit + Baiji + Basra + Karbala + Najaf + Sulaymaniyah, etc. Waar zo'n 70% van de bevolking heerst, de hoofdstad, meeste natuurlijke bronnen, heilige steden, etc.quote:Op woensdag 9 december 2015 20:55 schreef Atak het volgende:
[..]
Je hebt alleen invloed over zuid-Irak en dat gaat binnenkort ook weg. Wat een clown ben je.Clinton slaat nu al oorlogstaal uit. Je weet niet wat Iran te wachten staat.
Je weet dat Clinton geen president wordt, waarom breng je haar steeds terug?quote:Op woensdag 9 december 2015 20:55 schreef Atak het volgende:
[..]
Je hebt alleen invloed over zuid-Irak en dat gaat binnenkort ook weg. Wat een clown ben je.Clinton slaat nu al oorlogstaal uit. Je weet niet wat Iran te wachten staat.
twitter:Conflicts twitterde op woensdag 09-12-2015 om 19:43:55ISIS: Time Magazine reveals al-Baghdadi, head of #ISIS is runner up for person of the yearhttps://t.co/2Aiwr2sJ1Q https://t.co/ategVHsVh9 reageer retweet
Zou wel een hele gewaagde/controversiele keuze zijn zegquote:Op woensdag 9 december 2015 21:44 schreef primakov het volgende:
twitter:Conflicts twitterde op woensdag 09-12-2015 om 19:43:55ISIS: Time Magazine reveals al-Baghdadi, head of #ISIS is runner up for person of the yearhttps://t.co/2Aiwr2sJ1Q https://t.co/ategVHsVh9 reageer retweet
Je bedoelt dat ze net als de "mujahideen" uit Tsjetsjenië en Xinjiang worden aangestuurd vanuit Ankara? Twijfelachtig hoor...quote:Op woensdag 9 december 2015 21:48 schreef Intellectueel het volgende:
Ik heb nog steeds het idee dat Baghdadi enkel het gezicht van de organisatie is, en de facto niet de meest gezaghebbende autoriteit binnen ISIS is.
twitter:TheArabSource twitterde op woensdag 09-12-2015 om 05:23:54Syrian Within 10km of the Turkish Border in Northeastern #Latakia After ... https://t.co/JWhHNmkRxb #Syria https://t.co/vUmNHPojvu reageer retweet
Nee. Maar ik geloof wel dat een klein groepje van ex-Baath officieren en jihadisten (Shura) de strategie van de organisatie bepaalt, en niet Baghdadi.quote:Op woensdag 9 december 2015 21:50 schreef IPA35 het volgende:
Je bedoelt dat ze net als de "mujahideen" uit Tsjetsjenië en Xinjiang worden aangestuurd vanuit Ankara? Twijfelachtig hoor...
quote:Surrounded by unfriendly neighbors as a result of serious policy blunders, Turkey now finds itself facing a fresh crisis with Iraq, with which it has had less than warm relations in recent years. The cause of the latest fracas is the Dec. 3 deployment of 150 Turkish troops and 25 tanks to Bashiqa, a town north of Mosul, that Turkey argues are for training Kurdish peshmerga and Arab fighters to confront the Islamic State (IS).
The move has resulted in much speculation about Ankara’s true motives. Russia, with support from Baghdad, wasted little time capitalizing on the fresh crisis, calling for Turkish military actions in Syria and Iraq to be discussed at the UN Security Council. Moscow’s announcement followed Iraq’s threat to take the matter to the Security Council if Turkish troops were not withdrawn in 48 hours.
A Dec. 3 statement by Iraqi Prime Minister al-Haider Abadi’s office said, “Turkish troops numbering around one regiment armored with tanks and artillery entered Iraqi territory, and specifically the province of Ninevah … without the request or authorization from the Iraqi federal authorities.” It called the action a “serious breach of Iraqi sovereignty.”
Turkish Prime Minister Ahmet Davutoglu responded by saying Turkish troops have been in Bashiqa since March 2015 with the blessing of the central government, regional authorities and the Kurdistan Regional Government (KRG). Government sources in Ankara said the deployment had been agreed to in December 2014 during a Davutoglu visit to Baghdad for talks with Abadi. In a letter to Abadi after the latest crisis, Davutoglu said that Turkey respects the sovereignty and territorial integrity of Iraq better than others and that it would not send more troops to Bashiqa “until the sensitivities of the Iraqi government are placated.” Government officials in Ankara also said that the troops sent to Bashiqa, with the knowledge of the central government, are part of a routine rotation.
The Turkish media reports claim there is currently a 600-strong special forces unit in Bashiqa, along with the 25 tanks. Reports also cite officials saying that if the need arises, the number of troops could be increased to 1,200. Foreign Minister Mevlut Cavusoglu has said the troops already there would stay. “It is our duty to provide security for our soldiers providing training there,” Cavusoglu said in a TV interview.
It is not clear, however, if this is a simple rotation of troops or a beefing up of Turkey’s military presence for other purposes. Military officials have told the press that the troops are in Iraq to protect the training camp against attacks by IS or the Kurdistan Workers Party (PKK).
Iraqi Defense Minister Khaled al-Obeidi was quoted by Reuters as saying that Bagdad had not been informed about the latest deployment, adding that the number of troops sent was too big if the objective is to train anti-IS elements. He repeated Baghdad’s call for the troops to be withdrawn immediately.
Reports indicate that diplomats are working, with US encouragement, to overcome the problem, but there was no indication at the time of writing that progress had been made. A further complication for Turkey is that it is not getting the support it expected from the United States. Brett McGurk, Washington’s special envoy for the US-led anti-IS coalition, said on Twitter, “The U.S. does not support military deployments inside Iraq absent the consent of the Iraqi government.” He added, for good measure, “This includes deployment of U.S. military personnel.” Pentagon spokesman Jeff Davis reiterated this position.
Turkey has received support from only two sources. One is KRG President Massoud Barzani, who is expected for talks in Ankara this week. The semiofficial Anatolia News Agency quoted him Dec. 8 as saying that Turkish troop were in Iraq by agreement. “According to our knowledge Turkey and Iraq agreed beforehand for the deployment of Turkish soldiers near Mosul. An alliance was established to train and support volunteer soldiers that will liberate Mosul,” Barzani said. He added that in his view, “This affair had been blown out of proportion.”
Barzani was referring to the long-awaited liberation of Mosul, which fell to IS in June 2014. Turkey and the KRG have close links despite Ankara’s attempts to prevent Syrian Kurds from gaining any autonomy.
The independent political and economic ties Turkey has developed with the KRG, especially in the energy field, have angered Baghdad, and Washington sees them as a threat to Iraq’s already fragile unity.
Turkey has been training peshmerga for some time now, and analysts say the positive results were seen in the recent liberation of Sinjar from IS.
Atheel al-Nujaifi, former governor of Ninevah province, where Mosul is located, and who has close ties with Turkey, also supports Ankara in the deployment of Turkish troops. Anatolia News Agency reported that Nujaifi, the first to call for the establishment of the Bashiqa base after the fall of Mosul, said the troops had been deployed at Abadi's request.
“If Iraq’s leaders can’t face up to Iranian influence, and act as if they don’t know about it, that’s something else,” Nujaifi was quoted as saying. His remarks reflect the intense speculation unleashed by Ankara’s move. Many argue Iraq is acting under pressure from Tehran. Some analysts also believe the motive behind the Turkish move is to counter the influence of the Iranian-supported Shiites, who make up the majority of the population in Iraq.
Nujaifi, himself a Sunni, formed the “al-Hashd al-Watani” group, which is being trained in Bashiqa. This group mainly consists of Sunni Arabs from predominantly Sunni Mosul. There is speculation that Ankara, which has made its Sunni leanings in Iraq and Syria apparent over the past few years, is also being driven by sectarian motives. According to one claim, Ankara, supported by the by Nujaifi camp and by Barzani, is attempting to establish a Sunni sphere of influence in and around Mosul.
Hadi al-Ameri, head of the Shiite Badr group in Iraq, has vowed to fight Turkish troops if Ankara continues to deploy forces to Ninevah. “Violations of Iraqi territory will be responded to,” Ameri told students in a speech at Bagdad’s Al-Mustansiriya University.
Hakim al-Zamili, who heads the Iraqi parliament's security and defense committee, went further, calling for airstrikes against Turkish troops if they refused to leave Iraqi territory. Zamili also said they could ask for Russian military support against Turkey.
Meanwhile, Abadi claims that most of the oil IS is smuggling is being sent through Turkey, which meshes with the accusation Moscow has repeatedly underscored since the downing of one of its fighter jets by Turkey on Nov. 24.
So why is Baghdad angry if, as Ankara maintains, it gave the go-ahead for the deployment of Turkish troops in Bashiqa? Murat Yetkin, editor-in-chief of the Hurriyet Daily News and a prominent columnist for the daily Radikal, contends there could be a number of reasons.
“It could be related to the crisis between Russia and Turkey. It could also be due to Iran’s heavy influence over Baghdad,” wrote Yetkin in his Dec. 7 column. He went on to suggest that Baghdad might also be worried about the close ties developing between the al-Hashd al-Watani group and Turkey. “Another thing that comes to mind is the lack of coordination within the Iraqi administration. We have seen past examples where ministers from different sects withheld information from each other,” Yetkin said.
Meanwhile, many in Turkey also have doubts about Ankara’s motives and the wisdom of opting for a deployment at such a delicate moment. Among them is Ozturk Yilmaz, Turkey’s former consul general to Mosul who was held hostage for 101 days with 49 staff members after Mosul fell to IS in 2014.
“Assuming Mosul is cleared of IS with a ground operation, what will Turkey’s second step be? Who will control the region?” asked Yilmaz, now a deputy from the main opposition Republican People's Party, in an interview with Hurriyet.
“If Mosul falls to Kurdish hands, like Sinjar — and the Kurds have been waiting a long time to get hold of Mosul and Kirkuk — then we face another scenario,” he said. “In that case, the KRG’s borders will grow, and it will become a larger state. The PYD [Kurdish Democratic Union Party] in Syria will also control a large area. Does this mean we have prepared the ground for others to expand their lands?”
Yilmaz added, “I fail to understand what Turkey is trying to achieve. How can we read a foreign policy that does not know what its second and third steps are?”
The bottom line is that this development has left in its wake unanswered questions about Ankara’s motives and its ability to formulate coherent policies for Iraq and Syria that do not stir the cauldron and also avoid creating negative repercussions for Turkey.
Ik denk dat de Ba'ath link overdreven wordt. Wat hebben die gasten nu met de leerstukken van Ibn Taymiyyah en Abd' al-Wahab?quote:Op woensdag 9 december 2015 21:51 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Nee. Maar ik geloof wel dat een klein groepje van ex-Baath officieren en jihadisten (Shura) de strategie van de organisatie bepaalt, en niet Baghdadi.
Niets. Zijn gewoon pragmatisch. Alhoewel ik niet uitsluit dat ze geradicaliseerd kunnen zijn post-2003.quote:Op woensdag 9 december 2015 21:53 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik denk dat de Ba'ath link overdreven wordt. Wat hebben die gasten nu met de leerstukken van Ibn Taymiyyah en Abd' al-Wahab?
Izzat Ibrahim al-Douri was de leider van de Naqshbandi Order, die op haar beurt weer gelinkt is aan IS. Zo zijn er tal van ex-Ba'ath officieren terug te vinden in de ranken van zowel IS als andere terrorische organisaties in de regio.quote:Op woensdag 9 december 2015 21:53 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik denk dat de Ba'ath link overdreven wordt. Wat hebben die gasten nu met de leerstukken van Ibn Taymiyyah en Abd' al-Wahab?
Maar waren zouden de eckte eckte Krijgers van Allah dan de kuffaar Ba'athisten toelaten? Tot hun leiderschap nota bene??quote:Op woensdag 9 december 2015 21:55 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Niets. Zijn gewoon pragmatisch. Alhoewel ik niet uitsluit dat ze geradicaliseerd kunnen zijn post-2003.
Gelegenheidscoalitie, Ba'ath is het brein, wahabisme het instrument.quote:Op woensdag 9 december 2015 21:53 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dat Ba'ath partij socialistisch is in naam wil niet zeggen dat het geheel seculier is. Ook niet onder Saddam.quote:Op woensdag 9 december 2015 21:59 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Maar waren zouden de eckte eckte Krijgers van Allah dan de kuffaar Ba'athisten toelaten? Tot hun leiderschap nota bene??
Voetsoldaten zijn gemakkelijk te manipuleren.quote:Op woensdag 9 december 2015 21:59 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Maar waren zouden de eckte eckte Krijgers van Allah dan de kuffaar Ba'athisten toelaten? Tot hun leiderschap nota bene??
Die club had niks te zeggen onder ISIS hoor. Westerse media probeerde in het begin de opkomst van ISIS te maskeren als een soort van brede opstand onder Soennieten tegen het grote boze Iran en haar marionet Maliki. Gelukkig is dit niet gelukt.quote:Op woensdag 9 december 2015 21:59 schreef Stirlitz het volgende:
[..]
Izzat Ibrahim al-Douri was de leider van de Naqshbandi Order, die op haar beurt weer gelinkt is aan IS. Zo zijn er tal van ex-Ba'ath officieren terug te vinden in de ranken van zowel IS als andere terrorische organisaties in de regio.
Heb je daar iets van om over te lezen?quote:Op woensdag 9 december 2015 22:03 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Die club had niks te zeggen onder ISIS hoor. Westerse media probeerde in het begin de opkomst van ISIS te maskeren als een soort van brede opstand onder Soennieten tegen het grote boze Iran en haar marionet Maliki. Gelukkig is dit niet gelukt.
Organisatorische infrastructuur van ISIS is bijna geheel gelijk aan die van de Baath.quote:Op woensdag 9 december 2015 22:03 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Die club had niks te zeggen onder ISIS hoor. Westerse media probeerde in het begin de opkomst van ISIS te maskeren als een soort van brede opstand onder Soennieten tegen het grote boze Iran en haar marionet Maliki. Gelukkig is dit niet gelukt.
Jazeker. Een voorbeeld is Abu Muslim Al-Turkmaniquote:Op woensdag 9 december 2015 21:59 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Men probeerde de illusie te wekken van een brede coalitie van gematigde en extreme soennieten net als men in Syrië doet. Noem mij één geval waar een groep niet zijnde ISIS of lokale stammen die uit opportunisme zich tijdelijk bij ISIS aansloten iets significants hebben gedaan in Iraq?quote:Op woensdag 9 december 2015 22:06 schreef Stirlitz het volgende:
[..]
Heb je daar iets van om over te lezen?
Ik lees namelijk ook dat Naqshbandi Order in veel gevallen samen heeft gewerkt met IS en in veel steden ook bondgenoot is geweest van IS.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |