Kun je dat niet gewoon aan die vriendinnen vragen...?quote:Het Nationaal Forensisch Instituut (NFI) gaat het haar van Dascha Graafsma onderzoeken om erachter te komen of het meisje een drugsverleden had.
De zestienjarige Dascha kwam in Hilversum om het leven bij een aanrijding met een trein. De politie ging eerst uit van zelfmoord, maar de nabestaanden geloven dat niet. Ze zou gedrogeerd zijn geweest.
Het rechercheteam en de familie willen graag weten of zij een drugsverleden had, meldt De Gooi- en Eemlander. Het scenario van drogering is dan minder waarschijnlijk
Meten is weten.quote:Op dinsdag 8 december 2015 19:44 schreef Physsic het volgende:
[..]
Kun je dat niet gewoon aan die vriendinnen vragen...?
http://www.gooieneemlande(...)cha?lref=r_regionaalquote:HILVERSUM - Zowel het rechercheteam dat aan de zaak werkt als haar familie wil graag weten of Dascha Graafsma een drugsverleden had. Gisteren is afgesproken dat waarschijnlijk het NFI (Nationaal Forensisch Instituut) het haar van meisje gaat onderzoeken.
Door Henk Runhaar - 8-12-2015, 17:32 (Update 8-12-2015, 18:16)
Dat meldt woordvoerder Peter R. de Vries van de familie uit Hollandsche Rading. Volgens hem gaat het om een relatief duur laboratoriumonderzoek. ,,Vastgesteld kan worden of ze al langer drugs gebruikte.’’
Peter R. de Vries en recherche één front
Hilversumse misdaadjournalist Peter R. de Vries komt met de ene na de andere doorbraak in het onderzoek naar de tragische dood van tiener Dascha Graafsma. Hij is ingeschakeld door de familie. De vraag dringt zich op: laat de politie zich de kaas van het brood eten?
Lees verder...
Als blijkt dat Dascha ervaring had met drugs, wordt het scenario van drogering een stuk onwaarschijnlijker. Uit sectie door patholoog Frank van de Goot in opdracht van de familie bleek vorige week al dat het zestienjarige meisje twee soorten drugs én alcohol in haar bloed had.
Dat er steeds meer privé-informatie over Dascha op straat belandt, deert de familie niet. Norbert Dikkeboom, rechterhand van De Vries in deze zaak: ,,De familie wil gewoon antwoorden. Hoe schrijnend en confronterend ook.’’ Dascha was uren vermist voor ze bij Hilversum door een trein werd gegrepen.
Correctie, dat je als ouder denkt dat je nog alles weet over dat kindquote:Op dinsdag 8 december 2015 15:44 schreef schvvmert het volgende:
Meisjes van 16 zitten net op de grens dat je nog alles weet als ouder.
Ik hoor nog steeds dingen van mijn kinderen die ik nooit geweten hebquote:Op dinsdag 8 december 2015 20:00 schreef erodome het volgende:
[..]
Correctie, dat je als ouder denkt dat je nog alles weet over dat kind
Oh, ben je er zo-een.quote:Op dinsdag 8 december 2015 20:22 schreef Physsic het volgende:
[..]
Benieuwd wie zo'n achterlijk dure test gaat betalen.
Watvoor-een? Ik vraag me dat gewoon af, aangezien het niet de keuze is van de familie. Dus verwacht ik dat de familie of misschien Van der Goot het betaalt.quote:
Niet de keuze van de familie? En dan verwacht je toch dat zij betalen? Heel samenhangend.quote:Op dinsdag 8 december 2015 20:34 schreef Physsic het volgende:
[..]
Watvoor-een? Ik vraag me dat gewoon af, aangezien het niet de keuze is van de familie. Dus verwacht ik dat de familie of misschien Van der Goot het betaalt.
Typfout. xDquote:Op dinsdag 8 december 2015 20:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Niet de keuze van de familie? En dan verwacht je toch dat zij betalen? Heel samenhangend.
Dat is geen typvoudt.quote:Op dinsdag 8 december 2015 20:40 schreef Physsic het volgende:
[..]
Typfout. xD
Niet het initiatief van de politie, bedoelde ik. Denk dat het eerder van de kant Peter/Frank/familie komt.
Inderdaadquote:Op dinsdag 8 december 2015 20:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is geen typvoudt.
Heb geen zin om in te gaan op wie dit zou moeten betalen () maar als dat eigen verantwoordelijkheid zou moeten zijn dan is dat beschermen van daders en frustreren van (nabestaanden van) slachtoffers
NFI heeft een behoorlijk budget en daar worden de onderzoeken van gedaan, mits er niet elk jaar een vliegtuig uit de lucht wordt geschoten kunnen de onderzoeken hieruit betaald worden.quote:Op dinsdag 8 december 2015 20:22 schreef Physsic het volgende:
[..]
Benieuwd wie zo'n achterlijk dure test gaat betalen.
Cocaine-sporen kunnen wel in het haar worden aangetoond.quote:Op dinsdag 8 december 2015 20:41 schreef Physsic het volgende:
Maakt de kans dat hey om GHB ging nog wat kleiner, want dat is volgens mij ook niet zomaar te testen in een normale haartest.
Klopt, maar GHB is geen cocaïne.quote:Op dinsdag 8 december 2015 21:38 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Cocaine-sporen kunnen wel in het haar worden aangetoond.
(Dat is bij mummies ook onderzocht.)
Ja, dat bedoel ik ook. Ik geef alleen aan, dat ze misschien in de richting van cocaine gaan zoeken.....quote:
In Nederland is een dergelijke test rond de 1000 euro.quote:Op dinsdag 8 december 2015 21:44 schreef RapaNui het volgende:
Hair drug tests zijn niet zo heel erg duur, volgens deze info. Iets tussen 100-150 dollar:
http://addiction.lovetoknow.com/wiki/Hair_Drug_Tests
(150 dollar vind ik best te overzien)
Ook GHB kan prima worden aangetoond met een haartest..quote:Op dinsdag 8 december 2015 20:41 schreef Physsic het volgende:
Maakt de kans dat hey om GHB ging nog wat kleiner, want dat is volgens mij ook niet zomaar te testen in een normale haartest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |