abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158072547
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_158072571
hmm dat plaatje is wel heel optimistisch op maandag :D

Maarrrr nieuwe dag, dust yourself off and try again :s)
pi_158072595
Ik las sara over een nieuw huis *O* eindelijk je baby kamer inrichten.
Extra geīrriteerd met lawaai herken ik niet.

Estrys :* en LuDann ook al zo vermoeid. Hopelijk komt het snel beter. Estrys als mijn man een flesje gekolfde melk geeft wil G. Altijd een slokje na aan de borst. Maar hij slaapt dan wel van elf tot half vijf/vijf uur. Als ik alleen de borst geef wordt hij tussen drie en vier al wakker.

Ik ben nu al weer de helft vergeten :')
pi_158072658
Hij krijgt flesvoeding als hij een flesje krijgt. Maar ik dacht dat hij meteen daarna sliep maar volgens mijn man had hij er toch nog een uur mee rondgelopen om hem rechtop te houden.

Het is denk ik de reflux is die hem nekt iedere keer. Daarom wil hij continu drinken, om het zuur weg te drinken. En omdat ik 's nachts de puf niet heb om hem rechtop te houden heeft hij daar veel last van. Om 6 uur was hij inmiddels zo uitgeput dat hij na een uur rechtop houden uiteindelijk wel in coma viel. Ik ga zo direct bellen met de huisarts voor andere medicijnen. Dit is niks. Mw Cactus wat had jij ook alweer gehad voor sjaak?

en nog even waar ik het allemaal voor doe O+ O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158072702
:* LD en Estrys.

Hier weinig te melden. Jongetje slaapt goed, drinkt goed. Groeit goed: wel ff naar het weeguurtje van de week om te kijken naar z'n naveltje.

En broer begint wat meer interesse te tonen. Was zelfs boos dat z'n broertje nog niet mee kon spelen met de auto's :D
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_158072703
Ik zit met een dilemma. Mijn moeder heeft epigenetica gestudeerd. Ze was al tegen stoppen met bv en als ik stopte moest ik maar geitenmelk geven (poeder). Nu zei ze zaterdag tegen mij, dat ik glutamine in de fles moest toevoegen. Dus ik heb gezegd, hij krijgt bv, of kv maar meer niet. Mijn kind is geen proefkonijn (om de drie jaar wisselt ze van dieet en bijvoeding mening, tis maar net wat ze heeft gelezen). Zegt ze tegen G. Oma stopt je flesje wel vol met goede dingen hoor, wees maar niet bang.
Dus ik ben boos geworden en heb gezegd dat ik niet moet merken dat ze iets in zijn fles stopt, anders mogen ze ook niet oppassen.
Maar ik vertrouw haar sowieso niet. Ik heb /had een kaasallergie,en dan deed ze kaas in t eten zonder t te zeggen, en zei ze achteraf, zie je wel dat je dat lust? Dus ik zie haar er voor aan toch vitamines of wat dan ook te geven en te zeggen, zie je dat het kan?
We zouden eens in de maand een avond voor onszelf willen, misschien toch maar andere oppas zoeken..

Over stoppen met bv en een week wachten met de beslissing.. Ik denk er elk voedingsmoment anders over. En mijn productie ook :') stond ik mijn ontbijt te maken, hoor ik wat spetteren, stroomt de melk gewoon door mijn pyjama heen over de vloer. Ik denk dat ik iets heel anders ga besluiten: ik geef gewoon zoveel mogelijk bv. Trek ik dat een keer mentaal niet, dan geef ik de fles, om t even of ik gekolfde melk voor handen heb of kv.
Denk ik.. Het weekend is vrij goed gegaan, ook al heb ik alleen de zaterdagochtend en de zondag met mijn man gespendeerd
pi_158072711
Had Cactus het niet over Nexi..nogwat? :@.
pi_158072714
Wat een knap mannetje Estrys O+
  maandag 7 december 2015 @ 08:50:41 #9
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158072737
Wat een gedoe, Estrys. Maar wat een schatje! O+
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_158072761
Nou Es, je hebt wel wat moois afgebakken O+.

Cassandra, wat onbeschoft van je moeder. :o :X
  maandag 7 december 2015 @ 08:53:44 #11
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158072768
En Kris, succes vandaag!

Ik mis L niet per se als ik op werk ben, want dat is gewoon een andere wereld waar L niet in voorkomt, ofzo. Maar ik vind het wel echt superstom dat ik 'm maar zo kort zie per dag. Tussen 19:00 en 20:00 uur gaat hij naar bed, en ik ben meestal pas om 17:30 thuis of bij de opvang.
  maandag 7 december 2015 @ 08:57:49 #12
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_158072801
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 08:44 schreef Estrys het volgende:
Hij krijgt flesvoeding als hij een flesje krijgt. Maar ik dacht dat hij meteen daarna sliep maar volgens mijn man had hij er toch nog een uur mee rondgelopen om hem rechtop te houden.

Het is denk ik de reflux is die hem nekt iedere keer. Daarom wil hij continu drinken, om het zuur weg te drinken. En omdat ik 's nachts de puf niet heb om hem rechtop te houden heeft hij daar veel last van. Om 6 uur was hij inmiddels zo uitgeput dat hij na een uur rechtop houden uiteindelijk wel in coma viel. Ik ga zo direct bellen met de huisarts voor andere medicijnen. Dit is niks. Mw Cactus wat had jij ook alweer gehad voor sjaak?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sjaak kreeg nexium

N had eerst ranitidine en daarna omeprazol. Er zijn dus meerdere medicijnen. Niet alles werkt voor iedereen hetzelfde helaas.
pi_158072818
Mini is 's avonds op zijn wakkerst en gaat tegelijk met ons slapen (doet wel tussendoor nog een kort dutje) dus ik zie 'm elke dag nog best lang. Eerder naar bed heeft geen zin, dan wordt hij woest, maar ik blijf het een gek ritme vinden. Nou ja hij slaapt door en is blij en zo, dus we volgen hem maar.

Cassandra, je moeder :o dingen toevoegen in het flesje omdat ze ergens iets nieuws heeft gelezen?! Not amused...
pi_158072843
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 08:44 schreef Estrys het volgende:

SPOILER
Nexium, dat mag vanaf 5kg.
pi_158072864
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 09:00 schreef Minarosa het volgende:
Mini is 's avonds op zijn wakkerst en gaat tegelijk met ons slapen (doet wel tussendoor nog een kort dutje) dus ik zie 'm elke dag nog best lang. Eerder naar bed heeft geen zin, dan wordt hij woest, maar ik blijf het een gek ritme vinden. Nou ja hij slaapt door en is blij en zo, dus we volgen hem maar.

Cassandra, je moeder :o dingen toevoegen in het flesje omdat ze ergens iets nieuws heeft gelezen?! Not amused...
mijn vader heeft bijv psoriasis en die is bijna verdwenen. Ook zijn suikerziekte is onder controle en stabiel. Maar dat baby's een ander verteringssysteem hebben als volwassenen gaat er bij haar niet in :')
pi_158072891
Heftig al die niet slapende en knorrige baby's onderweg. N. slaapt ook nauwelijks als we niet thuis zijn, maar is dan wel spijs vrolijk. De laatste keer buiten huilen kan ik me niet eens herinneren en we slepen haar echt overal mee naartoe. Even afkloppen!

Wat heftig Estrys! N. had ook refluxklachten en kreeg Omeprazol, maar na het stoppen met eten en drinken van koemelk waren haar klachten ook voorbij, dus hier waren ze een symptoom van iets anders en niet de oorzaak. Rawrsome ventje heb je daar wel. :D O+

Cassandra! :o Laat ze zichzelf eens lekker als proefkonijn gebruiken, koekkoek! Als het niet goed voelt inderdaad maar andere oppas zoeken.
pi_158072900
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 09:05 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

mijn vader heeft bijv psoriasis en die is bijna verdwenen. Ook zijn suikerziekte is onder controle en stabiel. Maar dat baby's een ander verteringssysteem hebben als volwassenen gaat er bij haar niet in :')
Ik zou denken: ongeacht wat ze weet of vindt, het is jullie baby dus jullie bepalen, hoe goed en nuttig ze haar ideeën ook vindt.
pi_158072992
Oh Dames, ik herken het drukte gedoe zo. Na 3x Sint en 2 verjaardagen dit weekend heb ik gisteravond heel hard gehuild toen we om 19.30 uur eindelijk thuis waren.
Twix deed het overigens prima. Ik neem de doek mee en knoop hem zodra we ergens zijn meteen in. Dan valt hij in slaap (en blijven ze van hem af :@ ). Ik trek het zelf gewoon niet (meer).

Estrys en LuDann, :*

Cassandra, ik zou ook woest worden. Hopelijk doet ze niks in zijn fles.

Minarosa, ons ontzettend goed slapende kind (klokje rond) wil 's avonds ook nog niet om 19 uur naar bed. Dan krijst hij. Terwijl 21 uur prima gaat en hij dan dus tot 9 uur slaapt. Mijn man vindt dit fijn, want zo ziet hij Twix nog even als hij thuis komt van zijn werk. Wij laten het dus nog even zo.
  maandag 7 december 2015 @ 09:18:22 #19
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158072995
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 09:09 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Ik zou denken: ongeacht wat ze weet of vindt, het is jullie baby dus jullie bepalen, hoe goed en nuttig ze haar ideeën ook vindt.
Dat inderdaad. Of het nu goed of slecht is wat ze doet, als jullie iets niet willen gebeurt het niet, en anders niet oppassen. Wat jammer dat je je moeder hiermee niet kan vertrouwen.
  maandag 7 december 2015 @ 09:20:16 #20
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158073016
Ik heb trouwens weinig last van de drukte, en L ook niet echt. Hij vindt het geweldig, al die aandacht. En ik vind het ook prima dat hij van hand tot hand gaat. Vind het juist leuk om te zien dat andere mensen hem ook zo geweldig vinden!
  maandag 7 december 2015 @ 09:32:47 #21
360012 Shopaholic1984
pi_158073171
Drukte, daar had ik gisteren last van. Mijn eigen verjaardag nog wel ;) maar dat kwam ook, omdat ik erg vroeg wakker was en vooral erg moe was en J ook moe was en dan niks doet. Gelukkig heeft mijn moeder wel geholpen!
Mijn opa was er ook en heeft geen chemo meer. L heeft heerlijk bij hem gezeten en is zelfs in slaap gevallen. Zo leuk om te zien! N vond het zelf even te druk. Mijn moeder is toen met haar op hun slaapkamer gaan spelen. Dat vond ze prima. N heeft daarna ook nog bij mijn oma geslapen.
pi_158073280
Wat fijn van je opa Shop!

Qua drukte trekken N. en ik dat eigenlijk wel prima, maar we houden allebei wel van wat meer rust, daar doen we het toch met iets beter op.

Ik wil douchen en wacht tot N. haar ochtendslaapje inzet, maar ze is alleen maar aan het spelen met mijn mouw, haar speen en de spijlen van haar bed. :') Ik neem haar wel mee naar beneden en zet haar wel in de kinderstoel in de badkamer met een appeltje. :9
pi_158073394
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 08:47 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik zit met een dilemma. Mijn moeder heeft epigenetica gestudeerd. Ze was al tegen stoppen met bv en als ik stopte moest ik maar geitenmelk geven (poeder). Nu zei ze zaterdag tegen mij, dat ik glutamine in de fles moest toevoegen. Dus ik heb gezegd, hij krijgt bv, of kv maar meer niet. Mijn kind is geen proefkonijn (om de drie jaar wisselt ze van dieet en bijvoeding mening, tis maar net wat ze heeft gelezen). Zegt ze tegen G. Oma stopt je flesje wel vol met goede dingen hoor, wees maar niet bang.
Dus ik ben boos geworden en heb gezegd dat ik niet moet merken dat ze iets in zijn fles stopt, anders mogen ze ook niet oppassen.
Maar ik vertrouw haar sowieso niet. Ik heb /had een kaasallergie,en dan deed ze kaas in t eten zonder t te zeggen, en zei ze achteraf, zie je wel dat je dat lust? Dus ik zie haar er voor aan toch vitamines of wat dan ook te geven en te zeggen, zie je dat het kan?
We zouden eens in de maand een avond voor onszelf willen, misschien toch maar andere oppas zoeken..

Over stoppen met bv en een week wachten met de beslissing.. Ik denk er elk voedingsmoment anders over. En mijn productie ook :') stond ik mijn ontbijt te maken, hoor ik wat spetteren, stroomt de melk gewoon door mijn pyjama heen over de vloer. Ik denk dat ik iets heel anders ga besluiten: ik geef gewoon zoveel mogelijk bv. Trek ik dat een keer mentaal niet, dan geef ik de fles, om t even of ik gekolfde melk voor handen heb of kv.
Denk ik.. Het weekend is vrij goed gegaan, ook al heb ik alleen de zaterdagochtend en de zondag met mijn man gespendeerd
Zo :o Ik zou haar idd niet vertrouwen met dit soort uitspraken en een andere oppas zoeken voor dat ene avondje!

En qua borstvoeding, ik wilde idd voorstellen om het gewoon per voeding of per dag te bekijken. Misschien dat het voor jezelf de druk van de ketel haalt als je niet hoeft te voeden, maar gewoon een fles kan geven als dat fijner/beter uitkomt. En dat dat ook gewoon prima is.
pi_158073723
Wat een mooierd, Estrys! Hopelijk krijgt hij snel minder last.
Mijn bv opmerking was anders bedoeld dan ik hier nu lees. Ik bedoelde vooral het helemaal stoppen met bv. Als het rust geeft om af en toe de fles te geven, vooral doen en niet te lang over nadenken.

Cassandra, wat lastig met je moeder! Ik kan me voorstellen dat je G daar dan niet vol vertrouwen achter gaat laten. Misschien op een rustig moment nog eens in gesprek gaan, en als ze dan bij haar standpunt blijft, toch andere oppas zoeken?
  maandag 7 december 2015 @ 10:16:54 #25
409579 LuDann
All the way
pi_158073784
Estrys een knuffel voor de klotenacht en de twijfel aan de borstvoeding. Ik hoop dat er snel andere medicatie kan komen die wel aanslaat.

Zoooo Cassandra, wat irritant! Ik zou een serieus gesprek aangaan en haar laten weten dat ze niks moet proberen. Als je het gevoel hebt dat je haar nog niet kunt vertrouwen dan gewoon een andere oppas zoeken. Of nee, misschien meteen maar een ander zoeken. Mijn moeder is ook van het elk jaar een ander dieet (nu is Oergondisch het helemaal :') ) en van de supplementen maar die kan ik er gelukkig op vertrouwen dat ze niks doet zonder het met ons te overleggen. Net kwam ze aanzetten met salie, als thee voor mijn verkoudheid. Heel lief, maar salie remt de borstvoeding.

Ben blij dat Wolk naar mijn moeder is zeg. Vandaag geen college ( *O* ) maar thuiswerken aan deadlines. Ga alleen eerst nog even mijn bed in duiken na een dramatische nacht. Ik had Wolk maar aan mijn man gegeven rond een uur of 5. Dat gekrijs ging me serieus op mijn zenuwen werken. Dat heb ik nog niet eerder gehad op die manier en ik schrok er een beetje van. Werd er helemaal nijdig van gewoon. :{
  maandag 7 december 2015 @ 10:24:55 #26
409579 LuDann
All the way
pi_158073928
Oh ja drukte. Ik heb er gelukkig geen last van anders had ik een probleem gehad bij mijn studie denk ik. :P Ik merk wel dat ik de neiging heb om me helemaal van het gekakel af te sluiten soms en zit dan nogal in gedachten maar verder gaat het eigenlijk prima.

Herkenbaar Mariposas: studie is een heel andere wereld waar Wolk geen rol in speelt. Voel me soms schuldig als ik een paar uur niet aan haar heb gedacht en de app van het KDV niet heb gecheckt waar ik kan zien wat ze aan het doen is.

Jammer genoeg wil Wolk meteen slapen als ze thuis is. Om 18 uur is ze echt aan haar bed toe dus 3 dagen in de week trek ik haar alleen in de ochtend uit bed en leg haar er 's avonds weer in.
pi_158073983
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 09:03 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Nexium, dat mag vanaf 5kg.
Zeg mevrouwC,
Kijk je nog eens mee
In dat topic waar ik post
Of ben je te druk met je kroost?
Snap ik ook wel hoor
Maar waar doe ik dan al die moeite voor? :P
pi_158074210
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 09:46 schreef Mineola het volgende:

[..]

Zo :o Ik zou haar idd niet vertrouwen met dit soort uitspraken en een andere oppas zoeken voor dat ene avondje!

En qua borstvoeding, ik wilde idd voorstellen om het gewoon per voeding of per dag te bekijken. Misschien dat het voor jezelf de druk van de ketel haalt als je niet hoeft te voeden, maar gewoon een fles kan geven als dat fijner/beter uitkomt. En dat dat ook gewoon prima is.
De dochter van onze gastouder past ook op, dus als G. wat ouder is kan ik die ook inschakelen (Gastouder woont tegenover ons, lekker makkelijk).

Ik was te krampachtig met mijn keuze maken, en had het gevoel te falen als ik kv gaf. Met de instelling, KV is geen schande en zeker niet incidenteel, hoop ik er wat makkelijker in te staan, en door die beslissing ook meer rust te hebben. Ik ben een logboekje bij gaan houden hoe de voedingen gaan, en heb ook de probleempunten ontdekt. Hij hapt bijv. nog steeds slordig aan, en als hij meerdere malen gretig aanhapt, drinkt, en loslaat, heeft hij last van zijn maagje en wil hij drinken als verzachting: Dit heeft nl 3x geleid tot een enorme golf melk spugen, maar de derde keer was ik gelukkig voorbereid :')
Woensdag ga ik naar de lk, hopelijk helpt dat ook nog.

LuDann, fijn dat je Wolk even hebt kunnen onderbrengen. Het is ook niets, die slapeloosheid.
Heb ik zelf ook wel hoor, niet naar G. toe maar dat ik inwendig denk, wat wil je in godsnaam, kun je niet gewoon slapen??!?
pi_158074271
Ik las in het vorige topic iets met prikkels en huilen en niet slapen.
Mijn middelste heeft een prikkelverwerkingsstoornis. Prikkels (auditief en sensitief-tast) komen bij haar heel anders binnen dan bij ons. Lag verhaal zo kort mogelijk: Als baby heeft ze echt vreselijk veel gehuild. Een stukje wandelen buiten? Uren brullen. Een verjaardag? 1 van ons bleef altijd thuis bij haar. Het kdv? was het eerste jaar een ramp. Sneeuw voor het eerst zien? 3 dagen overstuur want de wereld was wit en zij kon dat niet handelen. Enzovoorts.
Sinds een tijd zit ze in een behandeltraject voor heel iets anders en daar kwam dit ook aan de orde. De kinderpsycholoog zei daarover dat het eerste jaar die rust en regelmaat ontzettend belangrijk is voor baby's. Daarmee voelen ze zich veilig en van daaruit kun je die prikkels rustig opbouwen. Je kan natuurlijk niet altijd maar thuis blijven met een baby. Maar blijf gewoon goed kijken naar wat haalbaar is.

Estrys wat naar :( Hopelijk gaat het met medicijnen beter! En wat issie O+

Cassandra, dat is lastig. Maar het is jouw kind en jij bepaald inderdaad wat erin gaat en wat niet. Ik zou mijn moeder ook niet laten oppassen als ik daar niet zeker van was.

Mariposas oh dat is herkenbaar! Ik werk late diensten. Ik breng mijn oudsten 's morgens naar school en dan zie ik ze pas de volgende ochtend weer ;( Dat vind ik echt vervelend. Zij ook helaas...

LuDann hopelijk kun je even lekker bijslapen :*

Ik heb mijn eerste 4 diensten erop zitten. Werk is al heel snel weer normaal. Beertje heeft het naar haar zin bij de gastouder en vriend went al aan de drukke spitsuren alleen 's avonds.
Maar ik vind het nog wel pittig, het gaat me gewoon te snel :P
Ondertussen is Beer flink verkouden dus de avonden en nachten zijn een beetje prut. En ze kijkt er ook zo zielig bij ;(
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_158074356
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 10:16 schreef LuDann het volgende:

Je zei dfat Wolk niet wil slapen in de draagdoek omdat ze steeds rondkijkt; helpt het om een handdoek over haar hoofd te hangen? Ik kwam er vorige week achter dat dat bij N. echt supergoed werkt!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_158074530
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 10:52 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Je zei dfat Wolk niet wil slapen in de draagdoek omdat ze steeds rondkijkt; helpt het om een handdoek over haar hoofd te hangen? Ik kwam er vorige week achter dat dat bij N. echt supergoed werkt!
Ik voed G soms met spuugdoek op zijn hoofd :P Werd ook raar aangekeken. Laatst in t openbaar vond hij de lampen achter mij veel interessanter.

Maar slaapkapje/handdoek kan inderdaad goed werken!
pi_158074660
Ik leg mijn kind in zijn bedje zodat ik even naar het toilet kan, en de was in de droger kan doen. Kom terug, stilte. Was ie zomaar in slaap gevallen. Duurde vijf minuten, is nu weer wakker, maar een beetje aan het murmelen. Laat m nog maar even liggen, wie weet valt hij weer in slaap :D
pi_158074805
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 09:20 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb trouwens weinig last van de drukte, en L ook niet echt. Hij vindt het geweldig, al die aandacht. En ik vind het ook prima dat hij van hand tot hand gaat. Vind het juist leuk om te zien dat andere mensen hem ook zo geweldig vinden!
Ik zou zo graag willen dat ik dat ook weer kon. Tot een jaar geleden genoot ik ervan.
Twix heeft geen last van de drukte, maakt hem niks uit. Ons blije ei lacht toch wel.
Maar ikzelf :@. En als ik dan toch aan de drukte moet geloven, duik ik dus het liefst in een hoekje met Twix lekker dicht bij mij.
pi_158074851
Fuente, fijn dat B. het goed heeft gedaan bij de gastouder. Beterschap voor haar!

LuDann, geniet van je 'vrije' dag. Hopelijk lig je nu even te slapen.
pi_158074991
Ik had altijd al een hekel aan drukte... ik ging vaak in mn eentje zitten werken of lezen terwijl mijn man het bezoek vermaakte (tenminste als het vrienden van hem waren). Nu nog steeds; ik merk het snel als N. moe wordt, en dan gebruik ik het excuus dat zij moe wordt, zodat ik me ook kan terugtrekken.
pi_158075084
Ligt er wel aan wie wat waar. Bij verjaardagen van schoonfamilie houd ik niet van drukte, omdat iedereen heel vlot aba praat en ik dat niet altijd kan volgen. Meestal neem ik dan de catering over.
Op het werk ben ik er ook niet zo van, maar met mijn eigen directe en kleine vriendengroep kan ik t wel hebben. Als het erg druk is geef ik G overigens ook niet af
pi_158075381
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 10:28 schreef MevrSanta het volgende:

[..]

Zeg mevrouwC,
Kijk je nog eens mee
In dat topic waar ik post
Of ben je te druk met je kroost?
Snap ik ook wel hoor
Maar waar doe ik dan al die moeite voor? :P
Vergeten ben ik je zeker niet, maar druk ben ik wel ;) Ik ga zo even lezen.
pi_158076016
Hier ook druk weekend achter de rug. Bij schoonfamilie sinterklaas gevierd anderhalf uur verderop en blijven slapen. De nacht met de baby ging eigenlijk heel goed, ze sliep net als thuis de hele nacht goed met tussendoor een nachtvoeding en vroege ochtendvoeding.

Echter overdag was ze steeds wakker en wilde / lukte haar niet om te slapen, vind ik niet gek met die drukte. Ook een rustige ruimte om haar in slaap te wiegen wil dan niet.

Ik vond het weekend wel erg vermoeiend merkte ik gisteravond toen we weer thuis kwamen. Je bent toch ingesteld op de baby en probeert in de tussentijd gezellig te praten met de rest.
pi_158076431
Leuk om fijne sinterklaasverhalen te horen :)

Mijn baby valt bij het zitten praktisch niet meer om en stond net ruim een halve minuut met de handjes aan de spijlen van de box! Hij genoot ervan. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt om zelf te leren om te gaan zitten.
pi_158077368
Meld! :)

SPOILER
Het is momenteel nog een beetje leven van voeding naar voeding, maar gelukkig doet hij het supergoed! Vorige week al boven zijn geboortegewicht, dus de borstvoeding doet goed werk :+

SPOILER
  maandag 7 december 2015 @ 13:14:40 #41
409579 LuDann
All the way
pi_158077394
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 10:52 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Nee, ze wordt dan onrustig omdat ze niks kan zien en dan gaat ze lopen wurmen. Alleen als ze erg moe is en ik haar helemaal in de doek wikkel zoals hieronder op de foto en dan een hydrofiel eroverheen dan lukt het na een half uur soms. Maar meestal zit ze er zo bij, heel stilletjes alles te bekijken.

SPOILER
pi_158077448
Wat een schatje, bloes!
pi_158077473
Ik merk dat mijn tolerantie voor geluid veranderd is. Zo kijken we tv met ondertitels, omdat het geluid zacht moet van mij..

Morgen rijden we naar nl, vrijdag trouwt m'n zusje. Veel eerste keren, de eerste keer zo'n lang stuk rijden, de eerste keer bij m'n ouders slapen, de eerste keer in een hotel slapen, de eerste keer een feestje vieren, en voor t de eerste keer in nl!

Ik ben benieuwd. Nu langzaam beginnen te plannen wat mee moet, zal vast een hele lading zijn..
pi_158077500
Welkom bloes!
  maandag 7 december 2015 @ 13:23:15 #45
409579 LuDann
All the way
pi_158077636
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 11:10 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik leg mijn kind in zijn bedje zodat ik even naar het toilet kan, en de was in de droger kan doen. Kom terug, stilte. Was ie zomaar in slaap gevallen. Duurde vijf minuten, is nu weer wakker, maar een beetje aan het murmelen. Laat m nog maar even liggen, wie weet valt hij weer in slaap :D
Chill! En, viel hij weer in slaap?
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 11:18 schreef Malteser het volgende:

LuDann, geniet van je 'vrije' dag. Hopelijk lig je nu even te slapen.
Thnx. Heb een uurtje geslapen. Was vergeten dat ik moest kolven, helemaal uit mijn ritme zo. :')

Vervelend dat je zo'n last hebt van de drukte!
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 12:30 schreef Hupje het volgende:
Leuk om fijne sinterklaasverhalen te horen :)

Mijn baby valt bij het zitten praktisch niet meer om en stond net ruim een halve minuut met de handjes aan de spijlen van de box! Hij genoot ervan. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt om zelf te leren om te gaan zitten.
Wat goed van het zitten! *O*
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 13:13 schreef bloes85 het volgende:
Meld! :)

SPOILER
Het is momenteel nog een beetje leven van voeding naar voeding, maar gelukkig doet hij het supergoed! Vorige week al boven zijn geboortegewicht, dus de borstvoeding doet goed werk :+
Welkom bloes! Wat een droppie zeg. O+
pi_158077725
Welkom bloes en mooie man!
  maandag 7 december 2015 @ 13:26:35 #47
409579 LuDann
All the way
pi_158077726
Spannend Jagar, dat zijn een hele hoop eersten zo in 1 keer!

Ik heb mijn moeder gevraagd of ze bij Wolk even in haar mond wil kijken en ja hoor, ook daar zitten blaasjes. Hand-voet en mondziekte denk ik dan dus? Haar handjes zitten helemaal onder inmiddels en op haar voetjes zitten er ook een paar. Maar niet echt op de handpalmen of de voetzooltjes, zoals ik overal zie staan. Maar aangezien ze nergens anders blaasjes heeft lijkt me dat dit het is. Arme baby. ;(

Voel me een beetje schuldig, ze is duidelijk niet lekker en toch trok ik het vannacht gewoon even niet meer.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 7 december 2015 @ 13:29:44 #48
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158077812
zonder bijlees want druk :@

ongeveer even lang uit als in de buik (ongeveer, want ondanks reminder toch vergeten foto's te maken natuurlijk :') )

SPOILER
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_158078603
Ooooh Bloes wat issie mooi O+

LuDann, niet schuldig voelen hoor, we trekken het allemaal wel eens niet zo'n huildag/nacht met gedoe :*

DJMO wat groeit hij ineens hard, of lijkt dat zo? Leuke foto's!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_158079090
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 13:23 schreef LuDann het volgende:

[..]

Chill! En, viel hij weer in slaap?

iets na half twaalf werd hij wakker *O* nog niet veel maar op de dag en in zijn eigen bed dus ik ben trots *O*

Bloes wat een mooierd *O*
pi_158079495
W. heeft haaruitval, heeft nu een hele kale plek bovenop zn hoofdje.
Ontdek ik er net allemaal ieniemini bijna onzichtbare wit blonde haartjes :o . Zou 'ie blond worden?? O+ (Ik ben zelf ook heel lichtblond).
  maandag 7 december 2015 @ 14:32:50 #52
360012 Shopaholic1984
pi_158079846
Bloes wat een leukerd O+

DJMO, leuke foto's. Ik ben het vergeten toen.

Jagar, spannend. Veel eerste keren! Zal vast wel goed gaan.

Sillie, ben ook benieuwd hoor of W blond wordt.
pi_158080981
och Bloes wat een liefie. Leuke naam. Die naam dachten veel mensen dat wij zouden nemen. O+

Ubermom hier... bed verschoont, huis opgeruimd, oudste van school gehaald en een vriendje extra meegebracht om te spelen. Wie had dat vanmorgen gedacht *O*
pi_158081401
Go Estrys!

Mijn baby heeft plakdag. Dus ik lig op de bank, met baby, te netflixen.
pi_158081602
G bereid zich voor op zijn prikken van morgen. Is al de hele dag aan t slapen van voeding naar voeding. Is ie stuk? :')
pi_158081613
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 15:39 schreef Cassandra87 het volgende:
G bereid zich voor op zijn prikken van morgen. Is al de hele dag aan t slapen van voeding naar voeding. Is ie stuk? :')
Die heeft natuurlijk nachtdienst komende nacht ;)
pi_158081639
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 15:39 schreef Estrys het volgende:

[..]

Die heeft natuurlijk nachtdienst komende nacht ;)
ik vrees er voor ja :')
pi_158081742
Ik las dat baby's die overdag goed slapen dat 's nachts ook doen! ^O^
pi_158081906
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 15:46 schreef silliegirl het volgende:
Ik las dat baby's die overdag goed slapen dat 's nachts ook doen! ^O^
volgens mij geldt voor slapende baby's: 'in het verleden behaalde resultaten... '
baby slaapt hier vanaf 13 uur :o
pi_158082027
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 15:53 schreef Estrys het volgende:

[..]

volgens mij geldt voor slapende baby's: 'in het verleden behaalde resultaten... '
baby slaapt hier vanaf 13 uur :o
komt vannacht ook goed dan!

Ik heb een afspraak voor een spiraaltje. Ja zegt de Assistent, morgen om half tien? Ehm.. Doe maar de laatste week van december, dan is mijn man vrij. Kan anders niet echt ontspannen vrees ik :')
pi_158082102
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 15:58 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

komt vannacht ook goed dan!

Ik heb een afspraak voor een spiraaltje. Ja zegt de Assistent, morgen om half tien? Ehm.. Doe maar de laatste week van december, dan is mijn man vrij. Kan anders niet echt ontspannen vrees ik :')
Moet je daar niet ongesteld voor zijn? Dat zegt de VK hier in ieder geval.
pi_158082182
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 16:00 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nee hoeft niet perse.
pi_158082303
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 16:04 schreef Estrys het volgende:

[..]

Nee hoeft niet perse
:o
Dan moet ik daar ook een afspraak voor maken. Al ga ik liever niet naar de huisarts daarvoor. Maar even vragen bij de nacontrole bij de gyn.
pi_158082310
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 16:00 schreef silliegirl het volgende:

[..]

ben bang dat ik dan lang kan wachten :') wat ik lees wordt een menstruatie om 2 redenen aangeraden: je bent niet zwanger en je bmm staat gedeeltelijk open.
Wij hebben geen seks atm en na een bevalling blijft je bmm geloof ik sowieso iets open staan. Ik waag t er maar op
pi_158082313
N. slaapt juist goed als het overdag ruk was en andersom. :')

Welkom bloes! *O*
pi_158082334
Ik ga er denk ik eentje laten plaatsen bij de gynaecoloog. De huisarts is er niet zo goed in ;) Moet ik een verwijzing halen bij de huisarts of niet?
Op zich had ik dat beter dit jaar nog kunnen doen ivm eigen risico, bedenk ik nu.
  maandag 7 december 2015 @ 16:10:08 #67
409579 LuDann
All the way
pi_158082357
Soms kun je lang wachten voor je met borstvoeding eens ongesteld wordt. De regels zijn anders als je eenmaal een kind hebt uitgeperst. :P

Ik heb het KDV gebeld om Wolk af te melden voor morgen, want ze is echt niet lekker. Ik heb ook even gemeld dat we hand-voet en mondziekte vermoeden maar dat we dat morgen na een huisartsbezoek pas zeker weten. En nu willen ze haar pas weer hebben als ze beter is. Kijk, zolang ze zich ziek voelt blijft ze thuis, maar als ze wat beter is dan had ik toch graag mijn handen vrij gehad en ik lees overal dat kindjes wel gewoon naar de opvang kunnen hiermee. Lijkt mij dat het qua besmetting ook niet meer uitmaakt want ze heeft het daar opgelopen tenslotte...
  maandag 7 december 2015 @ 16:12:12 #68
409579 LuDann
All the way
pi_158082408
Ugh, jij had toch ook zo'n slechte ervaring met een ingegroeid spiraaltje Estrys? Hier is dat de reden dat ik daar niet snel meer aan zal gaan beginnen. Verwijderen was een bitch en het heeft al die maanden dat het kreng erin zat pijn gedaan.
pi_158082425
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 16:12 schreef LuDann het volgende:
Ugh, jij had toch ook zo'n slechte ervaring met een ingegroeid spiraaltje Estrys? Hier is dat de reden dat ik daar niet snel meer aan zal gaan beginnen. Verwijderen was een bitch en het heeft al die maanden dat het kreng erin zat pijn gedaan.
ikwilhetnietwetenikwilhetnietwetenikwilhetnietweten
  maandag 7 december 2015 @ 16:13:56 #70
409579 LuDann
All the way
pi_158082445
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 16:12 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

ikwilhetnietwetenikwilhetnietwetenikwilhetnietweten
In veruit de meeste gevallen gaat het goed hoor. :P
pi_158082464
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 16:08 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

ben bang dat ik dan lang kan wachten :') wat ik lees wordt een menstruatie om 2 redenen aangeraden: je bent niet zwanger en je bmm staat gedeeltelijk open.
Wij hebben geen seks atm en na een bevalling blijft je bmm geloof ik sowieso iets open staan. Ik waag t er maar op
Nou dat. Man zei "als we een jaar moeten wachten kan je die spiraal beter laten zitten want dan willen we misschien al wel een 2e."
(Dat zei 'ie ook echt in de kraamweek, ik denk dat ik zo keek; :{ ).
pi_158082508
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 16:09 schreef Estrys het volgende:
Ik ga er denk ik eentje laten plaatsen bij de gynaecoloog. De huisarts is er niet zo goed in ;) Moet ik een verwijzing halen bij de huisarts of niet?
Op zich had ik dat beter dit jaar nog kunnen doen ivm eigen risico, bedenk ik nu.
Hier moet je wel een verwijzing hebben voor de gyn, zonder mag je niet eens een afspraak maken.. Ik vrees dat je die dus wel nodig hebt ja..
pi_158082602
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 16:12 schreef LuDann het volgende:
Nee hij was niet ingegroeid, de huisarts had hem met de ene kant in de baarmoederwand gestoken en daardoor kregen ze hem niet los. Moest op de OK. Maar ik heb er daarvoor ook eentje gehad en daar had ik geen enkel probleem mee.
pi_158082675
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 16:14 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nou dat. Man zei "als we een jaar moeten wachten kan je die spiraal beter laten zitten want dan willen we misschien al wel een 2e."
(Dat zei 'ie ook echt in de kraamweek, ik denk dat ik zo keek; :{ ).
ik wil heel graag een 2e en wat mij betreft starten we begin 2017. Dus wat dat betreft is de mirena zonde maar ja, moet toch iets.
Aan de andere kant moet mijn man vaker thuis zijn dus wie weet blijft G wel enig kind :')
  maandag 7 december 2015 @ 16:24:37 #75
409579 LuDann
All the way
pi_158082731
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 16:19 schreef Estrys het volgende:

[..]

Nee hij was niet ingegroeid, de huisarts had hem met de ene kant in de baarmoederwand gestoken en daardoor kregen ze hem niet los. Moest op de OK. Maar ik heb er daarvoor ook eentje gehad en daar had ik geen enkel probleem mee.
Ah oke. Lekker zeg. :')

Ik ben geloof ik een uitzondering maar ik had behoorlijk last van bijwerkingen met die Mirena. Dat kan echter samen hebben gehangen met dat ingroeien en dat komt niet zo vaak voor.

Cassandra: dit niet lezen :P
SPOILER
pi_158082758
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 16:24 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ah oke. Lekker zeg. :')

Ik ben geloof ik een uitzondering maar ik had behoorlijk last van bijwerkingen met die Mirena. Dat kan echter samen hebben gehangen met dat ingroeien en dat komt niet zo vaak voor.

Cassandra: dit niet lezen :P
SPOILER
je edit was te laat :'(
  maandag 7 december 2015 @ 16:25:50 #77
409579 LuDann
All the way
pi_158082770
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 16:25 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

je edit was te laat :'(
Awww, sorry. :'(
pi_158082819
En waarom dan niet gewoon de pil (cezarette in geval bv) voor die relatief korte tijd dan?
pi_158082826
op mijn fb, of mijn kind wel eens in de box ligt.
Nee :') ben benieuwd of dat nog discussie op gaat leveren :+
  maandag 7 december 2015 @ 16:28:13 #80
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_158082835
Bij mij niet ingegroeid en ook niet door de baarmoederwand gestoken, maar heel handig was het ook niet.

Ha was um kwijt tijdens de check up dus moest ik een echo van 95¤ laten maken, zat er nog gewoon/.

Daarbij voelde ik um echt goed en pijnlijk zitten als ik ongesteld werd.

Spiraaltje voor mij nooit meer in ieder geval.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_158082839
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 16:27 schreef JantinaGr het volgende:
En waarom dan niet gewoon de pil (cezarette in geval bv) voor die relatief korte tijd dan?
Ik ben niet consequent
pi_158082880
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 16:27 schreef Cassandra87 het volgende:
op mijn fb, of mijn kind wel eens in de box ligt.
Nee :') ben benieuwd of dat nog discussie op gaat leveren :+
Komt nog wel toch, daar hebben ze nu nog zo weinig aan. De mijne ligt er weleens in, maar echt lang is dat niet, want als ze die omgeving ook weer gezien heeft na ongeveer een kwartiertje dan wil ze weer opgepakt worden / bij je zijn.
  maandag 7 december 2015 @ 16:30:36 #83
409579 LuDann
All the way
pi_158082900
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 16:28 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Ik ben niet consequent
Ik heb een alarm gezet op mijn telefoon, elke avond om 20:00 word ik herinnerd aan die pil. Werkt voor mij heel goed. Is dat een idee?

Maar met een spiraaltje is niks mis verder, de meeste vrouwen hebben nergens last van en dat je nooit ergens aan hoeft te denken is wel handig natuurlijk.
  maandag 7 december 2015 @ 16:32:52 #84
409579 LuDann
All the way
pi_158082966
Oh, mijn baby ligt soms 5 minuten in de box, als ik even naar de wc moet bijvoorbeeld. Maar ik vind het niet leuk om haar lang alleen te laten spelen al weet ik dat ze zichzelf best even kan vermaken tegenwoordig. Verder leg ik haar eigenlijk altijd op de grond op een kleed. Daar heeft ze wat meer bewegingsvrijheid. En ze kan naar de kat grijpen, ook niet onbelangrijk. :P
pi_158082990
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 16:30 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Komt nog wel toch, daar hebben ze nu nog zo weinig aan. De mijne ligt er weleens in, maar echt lang is dat niet, want als ze die omgeving ook weer gezien heeft na ongeveer een kwartiertje dan wil ze weer opgepakt worden / bij je zijn.
Ik vind de box ten eerste geen slaapplek (alleen als ukje toen hij niet bewust was van de omgeving) en ten tweede ben ik sowieso van mening dat als hij aangeeft bij mij te willen zijn, hij dat nodig heeft. Overigens geeft hij ook prima aan wanneer hij ruimte nodig heeft, dan wil hij bijv even in zijn wippertje. Prima.
Maar die generatie huilen is goed voor zijn longen.. :')
dit was overigens mijn kapster, die heeft altijd haar mening klaar, ook over mijn klanten :r (bijstandsgerechtigden)
  maandag 7 december 2015 @ 16:37:06 #86
409579 LuDann
All the way
pi_158083079
Ugh, gooi d'r van FB af en zoek een andere kapster. :+
pi_158083123
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 16:37 schreef LuDann het volgende:
Ugh, gooi d'r van FB af en zoek een andere kapster. :+
Kon laatst zien dat ze niet mocht praten vanwege keelontsteking. Ik zei tegen mn man, nú mag ze langskomen
pi_158083156
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 16:30 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik heb een alarm gezet op mijn telefoon, elke avond om 20:00 word ik herinnerd aan die pil. Werkt voor mij heel goed. Is dat een idee?

Maar met een spiraaltje is niks mis verder, de meeste vrouwen hebben nergens last van en dat je nooit ergens aan hoeft te denken is wel handig natuurlijk.
kan t natuurlijk altijd overwegen :) t is niet dat de kans op zwangerschap atm groot is :')
Misschien kind toch maar in de box doen :+
pi_158083233
De mijne ligt in de box als ik mijn handen vrij moet hebben. Dat is als de kinderen thuis zijn vrij regelmatig ;) Hij volgt trouwens de mobiel ook echt met zijn ogen, heel leuk om te zien.
pi_158083248
Wij laten haar ook niet meer in de box slapen (wel op de bank :') ).

Vanmiddag is het weer gelukt haar in haar ledikant te laten slapen en slaapt nu nog, haar enige tuk tot nu toe sinds 10:30. We hebben de hoop dat ze dan vanavond vroeg nog even lekker wakker is en dan rond 9:00 weer op bed (en ik idem :Z ) kan voor de nacht.
pi_158083264
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 16:39 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

kan t natuurlijk altijd overwegen :) t is niet dat de kans op zwangerschap atm groot is :')
Misschien kind toch maar in de box doen :+
Jij had toch ook een schoonmaakster? :+
pi_158083277
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 16:43 schreef Estrys het volgende:

[..]

ja maar dan is mijn man werken :')
pi_158083321
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 16:42 schreef Estrys het volgende:
De mijne ligt in de box als ik mijn handen vrij moet hebben. Dat is als de kinderen thuis zijn vrij regelmatig ;) Hij volgt trouwens de mobiel ook echt met zijn ogen, heel leuk om te zien.
Ja, leuk he. :D
pi_158083332
Anticonceptiegeblaat :+
SPOILER
pi_158083337
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 16:44 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

ja maar dan is mijn man werken :')
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 16:43 schreef Estrys het volgende:

[..]

Jeetje het heeft wel indruk gemaakt :P :D
pi_158083438
Zwangerschapscursusgeblaat :+
SPOILER
pi_158083465
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 16:46 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

[..]

_O-
Ik denk dat ik serieus over 10 jaar nog wel eens denk aan diegene op FOK! die dat toch wel heel goed voor elkaar had toen. :D
pi_158083490
Hier trouwens ook een baby waarbij het gelukt is haar overdag in haar ledikant te laten slapen. Sinds 10:30 niet geslapen, maar om 15:30 had ze het uiteindelijk opgegeven. Wel overgelegd trouwens van eigen bed naar ledikant, is dat vals spelen?
pi_158083539
Ja, lekker laten praten Selvaria. Een ander weet het toch altijd beter.

quote:
18s.gif Op maandag 7 december 2015 16:51 schreef Selvaria het volgende:
-Waarom geef je geen Liga met geprakt fruit?
Nooit van gehoord?
  maandag 7 december 2015 @ 16:56:32 #100
56471 pinquit
oh my lama!
pi_158083564
Hier wordt vooralsnog in de doek geslapen, als hij goed diep slaapt leg ik hem in de box om verder te slapen. Vandaag is dat drie keer mislukt :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_158083606
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 16:56 schreef pinquit het volgende:
Hier wordt vooralsnog in de doek geslapen, als hij goed diep slaapt leg ik hem in de box om verder te slapen. Vandaag is dat drie keer mislukt :')
Soms faken ze zooooo goed dat ze diep slapen. :Y
pi_158083624
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 16:55 schreef JantinaGr het volgende:
Ja, lekker laten praten Selvaria. Een ander weet het toch altijd beter.

[..]

Nooit van gehoord?
Er zijn van die Ligakoekjes die je verkruimeld / geprakt (ik weet het ook niet zo goed) geeft samen met wat geprakt fruit. Geen idee waarom hoor, maar ik ben de enige uit de groep die dat niet doet.
  maandag 7 december 2015 @ 17:02:17 #103
56471 pinquit
oh my lama!
pi_158083733
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 16:57 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Soms faken ze zooooo goed dat ze diep slapen. :Y
Echt he :') hang je net in onmogelijke positie boven de box om hem zo soepel mogelijk de box in te werpen, kijken die grote ogen je ineens aan :') hai mam O+ wat doeeee je?
pi_158083739
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 16:22 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

ik wil heel graag een 2e en wat mij betreft starten we begin 2017. Dus wat dat betreft is de mirena zonde maar ja, moet toch iets.
Aan de andere kant moet mijn man vaker thuis zijn dus wie weet blijft G wel enig kind :')
Die 2e wil ik ook, maar nog even niet.. Over een jaar maar is zien.. En idd, je moet wat! Alles heeft nadelen, spiraal is wmb het minst nadelig.

Is er al verbetering in je mans werktijden?
  maandag 7 december 2015 @ 17:04:12 #105
56471 pinquit
oh my lama!
pi_158083784
Hier ook mindere ervaringen met pil en spiraal. Maargoed, seks? :') nope
  maandag 7 december 2015 @ 17:06:39 #106
409579 LuDann
All the way
pi_158083848
Ik kan me ook lekker lopen ergeren aan dat soort dingen, Selvaria. Al valt het in mijn groepje nog mee als ik dat zo lees. We zijn met zijn zessen en er is er eigenlijk maar eentje die echt alles doet wat ik niet zou doen (slaaptraining met 2 maanden, potjesvoeding met 4 maanden, dat soort dingen). Er is er eentje die eigenlijk een beetje hetzelfde doet als wij (Rapley straks, cosleepen) en de rest hangt er een beetje tussenin.

Ik kan me wel heel erg lekker lopen ergeren aan een collega van mijn man en zijn vrouw. Ik heb ze beiden op FB en ze zijn hier wel eens langsgeweest. Nahhhh, als ik die verhalen hoor van mijn man ook, die kunnen werkelijk alleen maar klagen over hun baby. Die zijn er zo totaal onvoorbereid ingegaan en hadden een of ander sprookje in hun hoofd zitten ofzo van hoe het zou zijn, bevallen en een baby hebben. Dus ja, dan valt alles tegen. Over een avondje huilen klaagt die jongen 2 weken later nog, dan is het een huilbaby waar ze mee naar de dokter gaan. Na een week liep de borstvoeding al stuk omdat moeder die baby gewoon aan haar man gaf 's nachts met de woorden 'ik ben er helemaal klaar mee' en dan mocht hij maar uitzoeken wat hij deed met het arme kind maar zij ging slapen. :X
pi_158083865
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 17:02 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Die 2e wil ik ook, maar nog even niet.. Over een jaar maar is zien.. En idd, je moet wat! Alles heeft nadelen, spiraal is wmb het minst nadelig.

Is er al verbetering in je mans werktijden?
Nog niet. Ze zijn druk met een nieuw systeem installeren wat vanaf 1 januari de boel vervangt, daarna moet hij de medewerkers inwerken. Heb ik begrip voor maar hij weet dat dat begrip niet oneindig is. Daarna maak ik de keus. Dat beseft ie goed
pi_158083903
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 17:04 schreef pinquit het volgende:
Hier ook mindere ervaringen met pil en spiraal. Maargoed, seks? :') nope
Mijn man vertelde gisteren aan vrienden dat hij nieuw gereedschap gaat aanschaffen. Ik flapte er zo uit, ja want t oude ligt te verstoffen! :o
pi_158083953
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 17:08 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Mijn man vertelde gisteren aan vrienden dat hij nieuw gereedschap gaat aanschaffen. Ik flapte er zo uit, ja want t oude ligt te verstoffen! :o
_O-
  maandag 7 december 2015 @ 17:12:35 #110
56471 pinquit
oh my lama!
pi_158083986
Whehehehe :')
  maandag 7 december 2015 @ 17:19:29 #111
409579 LuDann
All the way
pi_158084125
Hehe, Cassandra.
pi_158084231
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 16:46 schreef SaskiaR het volgende:

Whehe ik zag van de week een reclame op tv van een stel dat een date had gehad en daarna naar huis snel naar boven ging (of in ieder snel het huis inrende) en oma met de baby in de deuropening liet staan. Toen moest ik ook aan jouw schoonmaakster denken :D Géén idee waar het reclame voor was overigens :P

Btw die liga geprakt met fruit, is dat niet heel ouderwets? (Nog afgezien van het feit dat het mij heel goor lijkt..) Volgens mij heb ik wel een zwangerschapsclubje dat redelijk op dezelfde lijn als wij zitten. Als ik sommige verhalen van jullie lees. Bij sommige dingen verbaas ik me echt dat dat nog gebeurt. Zulke ouderwetse opvattingen!

Nog over geprikkelde baby's en uitstapjes. Hier wordt er ook niet meer (in bed) geslapen na een uitstapje. Wel op schoot, maar in bed ho maar. Vanmiddag zijn we even drie kwartier weg geweest (naar de supermarkt en tanken dus niks bijzonders). Mevrouw is daarna bijna de hele middag wakker geweest (op een hazenslaapje na). Gelukkig is ze dan nog wel vrolijk (en moe tegelijkertijd :') ) en zolang ze 's nachts redelijk slaapt, ga ik me er maar niet druk om maken. Ik kan me voorstellen dat dat anders is als 's nachts dan bagger is.

Oh en ik zag nog leuke foto's van jullie baby's en de zo goed als dreumes van Inge ;)

(Ik ben altijd lang van stof hier geloof ik he :D )
pi_158084647
Wij zijn ook weer thuis van het Sinterklaasfeest! Bij mijn ouders in Brabant gevierd en daarna weer blijven slapen. We zijn goed verwend. Ketel had al de Tripp Trapp van mijn ouders gekregen, maar heeft er nog een aardige hoeveelheid speelgoed en voorleesboeken bij gekregen. :)

Het was wel heel druk voor hem. Zoveel indrukken en gedoe, en mensen die constant zijn aandacht wilden... Vooral mijn opa ziet gewoon niet dat 'ie soms even afstand moet houden. Maar over het algemeen deed hij het best prima. Iets hangeriger dan anders, maar niet zodanig dat we er last van hadden. En maar twee nachtvoedingen!

SPOILER: Favoriete cadeautje!
pi_158084737
Hoe gaat het met de nieuwe voeding, pinquit?
pi_158084859
Leuke foto's Luna! Diezelfde bal is hier ook een hit trouwens.
pi_158085810
N. slaapt al vanaf 4 uur. :') Iets zegt me dat ze er ook vanavond niet voor achten in ligt. :P
pi_158086280
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 18:34 schreef Selvaria het volgende:
N. slaapt al vanaf 4 uur. :') Iets zegt me dat ze er ook vanavond niet voor achten in ligt. :P
Jawel het is nu voor achten :+
pi_158087450
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 17:02 schreef pinquit het volgende:

Echt he :') hang je net in onmogelijke positie boven de box om hem zo soepel mogelijk de box in te werpen, kijken die grote ogen je ineens aan :') hai mam O+ wat doeeee je?
Zķ herkenbaar!

LuDann, balen van de blaasjes. Beterschap voor Wolk. Is je man al aan de beterende hand?

DJMO: leuke foto!

Elke keer als mensen het hebben over een tweede word ik zenuwachtig. Mijn vriend zegt dan heel lief en nuchter dat er nu nog niks besloten hoeft te worden, en dat is natuurlijk ook wel zo. Maar toch geeft het stress.
pi_158087459
Hoiiii :W

Eerste werkdag overleefd. Viel alles mee. Fijn om weer wat te doen en bij te kunnen dragen. L. heeft zich voorbeeldig gedragen bij d'r vader en werd helemaal wild toen ik thuiskwam. O+ Zo fijn om dat kleine meisje weer te knuffelen na een lange dag. Vandaag was wel een beetje voor spek en bonen, want ik ben morgen alweer vrij. :P Zelfs m'n kolfopbrengst viel me niet tegen, 320 over de hele dag en ik kolf vanavond nog een keer en dan heb ik meestal nog iets van 100. Totaal drinkt ze 450 over de dag, dus ik ben blij. :)

AC - spiraaltje zit hier weer veilig. Niet tijdens een menstruatie geplaatst overigens.

Jagar, veel plezier op de bruiloft van je zus. Spannend, zoveel eersten!

Supermom Estrys *O*

Ketel en z'n bal. *;

Ik hoop dat ze nog een beetje wil slapen vanavond Selvaria.

Prikkels weet L. gelukkig heel goed mee om te gaan. Ik kan d'r overal mee naartoe nemen, ze lacht naar iedereen en ze slaapt overal. Daar ben ik wel heel erg blij mee. Muziek is ze ook gek op. Zelf ben ik niet zo'n held met te veel prikkels namelijk, dus ik had verwacht dat zij er ook last mee zou hebben.

Wij gebruiken de box wel vaak. Ze vermaakt zich er kostelijk en zodra ze begint te piepen haal ik haar eruit. Maar ze kan zich best een kwartiertje zelf vermaken. En dat is soms wel heel erg handig.

LuDann, dat stelletje klinkt echt zo niet als mijn stijl. Ik word er een beetje verdrietig van en heb meteen vooroordelen dat die mensen nooit zo veel van hun kindje kunnen houden. :@

Euhm, wat heb ik verder nog onthouden. Inge d'r bijna dreumes met d'r guitige bekkie. O+ Estrys mini met z'n mooie kijkers. En verder ben ik een zeef. Oh, duty calls, baby huilt. :W
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  maandag 7 december 2015 @ 19:54:00 #120
409579 LuDann
All the way
pi_158088329
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 19:23 schreef Hupje het volgende:

[..]

LuDann, balen van de blaasjes. Beterschap voor Wolk. Is je man al aan de beterende hand?

Elke keer als mensen het hebben over een tweede word ik zenuwachtig. Mijn vriend zegt dan heel lief en nuchter dat er nu nog niks besloten hoeft te worden, en dat is natuurlijk ook wel zo. Maar toch geeft het stress.
Mijn man heeft vanochtend een dappere poging gedaan om naar zijn werk te gaan. Ik vond het een beetje idioot en het ging dan ook helemaal niet, hij was voor twaalven weer thuis. De rest van de week gaat hij vanuit huis proberen te werken.

Wat maar goed is want Wolk is net weer thuisgebracht door mijn moeder en ze is vreselijk sneu. Ze heeft behoorlijk last van wat het is dat ze ook heeft. -O- Ik voorzie een nacht waarin we elkaar qua nachtrust gaan afwisselen.

Wat rot dat je al stress krijgt bij het denken aan een tweede. Ik kan het me helemaal indenken hoor, maar een tweede hoeft natuurlijk niet net zoals de eerste te gaan. Misschien kijk je er anders tegenaan als je jochie 2 of 3 jaar oud is? En anders is een kindje ook heel leuk natuurlijk. Je bent niet verplicht er meer dan 1 te nemen. :P

Kris, wat fijn dat je eerste werkdag zo goed ging. En super dat het kolven ook soepel ging! *O* Ik word ook een beetje verdrietig van die verhalen van dat stelletje ja. Het komt op mij allemaal ook een beetje zo/zo over.
  maandag 7 december 2015 @ 19:55:37 #121
409579 LuDann
All the way
pi_158088370
Oh ja, en ik heb trouwens die borstvoedingscurve van de WHO helemaal uit lopen printen enzo, blijkt dat die Stefan Kleintjes er tegenwoordig een app voor heeft. Beetje veel moeite gedaan voor iets wat heel makkelijk kan, kennelijk. :P Ga er straks even naar kijken. Misschien een tip voor anderen? Of wisten die er al van en loop ik achter? :P
pi_158088731
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 19:23 schreef Hupje het volgende:

[..]

Zķ herkenbaar!

DJMO: leuke foto!

Joh tenzij je in de 40 bent zou ik er gewoon even niet aan denken. Ik ging er ook pas aan denken toen het allemaal wat makkelijker ging met de oudste :Y
pi_158088862
Ik heb mijn man uitgedaagd om met kerst een foute kersttrui aan te doen. :D
En nu wil de oudste er ook eentje en hij had er ook een uitgezocht voor zijn baby broertje O+ De gastvrouw waar we gaan eten met kerst heeft een super chique jurk. Komen wij aan... Familie Knots. :D Ik verheug me nu al.
pi_158089579
Oh ja, kerstkleding... Kijken of ik nog wat leuks kan vinden dat ook met borstvoeding combineert. :P

Fijn dat je eerste werkdag goed ging Kris! Ik vond dat suuuuperspannend de eerste keer. Maar dat naderhand weer knuffelen is echt heerlijk idd. *;

Sterkte met de nacht LuDann. :* Hopelijk valt het mee.
pi_158089652
Leuk Estrys! :D Kan de gastvrouw het ook waarderen?

Kris fijn dat het goed ging. Heerlijk he om je kindje dan weer te zien.

Hupje: vervelend dat het nu al stress geeft. Je uk is bovendien nog zo klein. Ik zou de opmerking van je vriend op dat soort momenten in je achterhoofd houden :) Er is nog geen 2e op komst, dus je hoeft je er nog geen druk om te maken. (Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.. Zeker als mensen er nu al over beginnen.)

LuDann jullie krijgen ook alles achter elkaar he ;( Sterkte weer en ik duim voor een goede nacht :* Dat van die bv-curve app wist ik niet. Zal eens kijken!

Oh echt he.. Ligt M. eens 's avonds bij papa te pitten en heb ik eens mijn handen vrij, komt de kat de hele avond op schoot plakken. Ze was net weggegaan, omdat ik opstond en nu ligt ze er weer. Ach wel lief (en dan krijgt ze ook weer eens volle aandacht :@ )
pi_158089862
Fijn dat je eerste werkdag zo meeviel Kris!

Ach LuDann, je arme wolk en man. ;( Nogmaals beterschap. :*
En ik lees nu pas goed over dat stelletje, wat vreselijk. Tuurlijk mag je balen van gehuil en nachtvoedingen, maar om naar nou op deze manier naar te handelen. :{ Ik moet soms ook wel eens zuchten als N. 's nachts wakker wordt, maar kennelijk heeft ze dan ergens behoefte aan en ik ga daar dan in mee, dat is het minst frustrerend voor iedereen. Ik had het er laatst met een iets oudere collega over en die vertelde dat ze haar baby (13 jaar geleden) haar leven toch niet ging laten bepalen en dat ze na 2 maanden heeft vertikt nog maar een nachtvoeding te geven. Na een week huilen sliep haar zoontje door. ;( Ik krijg echt een knoop in mijn maag door dat soort verhalen.

Hupje. :* Grote kans dat alles er over een jaartje (of korter) heel anders uitziet. En zo niet, 1 kindje is toch ook prachtig?

Familie Knots. :D Ik was voor N. op zoek naar ķf een mooi zwart jurkje ķf een foute kersttrui. Uiteindelijk liep ik eerder tegen een leuk jurkje aan dan een trui. Man gaat wel in een foute Star Wars kersttrui. _O-

De box is hier sinds een maand ongeveer opslagplaats voor mijn draagdoeken en N.'s speelgoed. Ze wil er echt niet meer in, gíllen. Spelen en rollen op de grond is veel leuker. O+

Ze werd net om 19.00 wakker en man is haar nu in bed aan het leggen. Het klinkt nog niet al te best. _O-
pi_158091563
Jeetje selvaria, daar word ik ook naar van hoor, dat verhaal van je collega. Poeh. Hoe kan je daar in hemelsnaam door heen slapen, vraag ik me af. Maar goed, ik trek babygehuil echt heel slecht, in de supermarkt al :'( Alles in mij wil dan 'pak m op!!!!' schreeuwen :@
pi_158091565
Wij hebben de foute primark sneeuwpoptrui al binnen. *O*

Welkom Bloes!
pi_158091732
Oh ja de box. Prima ding hier, volgens baby en mij. Wij gebruiken hem dagelijks.

Ik voel me een beetje onthand op het moment omdat ik fysiek even niet in staat ben om te dragen. De kinderwagen is ook prima (behalve in het ¤&%##Ĩ Kruidvat) maar ik mis het meer dan ik dacht. Gek!
pi_158092005
Ik voel me soms zo'n nerd als ik besef dat jullie één of meer kinderen hebben, een studie of baan (of beide), een sociaal leven, seks en ook nog tijd hebben om hier te schrijven.
Iedere keer typ ik wat en voor ik op verzenden kan drukken is mijn pauze voorbij, kotst de hond over het kleed, branden mijn koekjes aan of heeft mijn baby wederom schouderpoep. Tegen de tijd dat ik dan weer tijd heb om met mijn post verder te gaan is ķf het onderwerp al voorbij ķf mijn reactie weg. :')

Anyhow, poging tot aanhaken:

De box wordt hier sporadisch gebruikt. Frits vindt dat ding nu, na acht maanden, oké genoeg om vijf minuten in te zitten. Hij gedraagt zich vervolgens wel als een opstandige gevangene door aan de tralies te rukken en zich op te trekken.

Nachten:
Ze zijn hier nog steeds niet zo heel goed.
Vorige week kwam ik high fivend op mijn werk. Tussen 23 uur en 4.30 had ik maar 1 voeding gehad en was Frits tussendoor ook niet wakker geworden. De nacht erop kwam hij zeven keer. }:|
Vannacht was hij om drie uur klaarwakker, om kwart over vier sliep hij weer verder. Hij is ontzettend verkouden en daardoor wordt hij natuurlijk regelmatig wakker.
De gebroken nachten beginnen bij mij redelijk zijn tol te eisen. Mijn wallen hangen halverwege mijn gezicht en ik ga met koorts naar mijn werk voor een werkdag van 26 uur omdat ik op mijn werk meer rust krijg dan thuis.

Ik kan me ook niet voorstellen dat ik mijn kind zichzelf in slaap zou laten huilen. Mijn hart breekt daar een beetje van.

Overigens vergeet* ik de niet zo goede nachten zodra ik Frits zie tijgeren en lachen en sjansen met alles en iedereen. Zijn enthousiasme als ik thuis kom is onbetaalbaar en zijn hapkussen en knuffels zijn ontelbaar. O+

* tot ik in de spiegel kijk en de donkere kringen onder mijn ogen zie....
pi_158092269
De weer-eerste-werkdag van Kris! Je klinkt opgewekt, fijn dat het goed ging.

LuDann, hopelijk ziekt je man wel goed uit, blijven kwakkelen kunnen jullie niet gebruiken. Die app, is het wat? Ik had er wel over gelezen, maar daar is het bij gebleven.

De box wordt hier standaard gebruikt om J in te stallen als ik zijn johannesbroodpitmeelpapje maak. Als ik dat al maak voor ik hem uit bed haal, is het net drilpudding en doet hij er zijn mond niet meer voor open (ik geef 'm geen ongelijk). Hij speelde ook regelmatig in de box, maar sinds we een speelmat hebben gekocht, ligt hij ook vaker op de grond.

Hihi... foute kerstkleding. Mijn ouders rekenen op 'netjes', die worden echt gek als we zoiets aan zouden doen. Ik stond dit weekend met een schattig kerstboombloesje in mijn handen voor J, maar heb het toch maar teruggehangen. Je zult altijd zien dat hij dat dan direct bij het omkleden al onderspuugt. En we komen nu net in mt 74, dus dan heeft hij toch iets 'nieuws' aan. Er zitten zulke leuke shirts bij de gekregen kleding O+

Kazy, lief van de kat! Wel jammer dat je nog niet kunt gaan en staan waar je wil, maar ach. Onze konijnen komen er ook bekaaid van af sinds J er is. Als je dan een ouderwets goede aaibeurt geeft, gaan ze er helemaal voor zitten :)

Dank voor de opmerkingen over een tweede. 'T is vooral dat veel mensen in onze omgeving kiezen voor een tweede vlot na de eerste. En daarbij zeggen mensen ook vaak 'ach, na een maand/zes weken/3 maanden/6 maanden wordt het makkelijker' en tot nu toe zijn al die termijnen tegengevallen :P Maar we hebben geen haast en we zien wel.
Wat wel fijn is:J is om half 8 zelf in zijn bed in slaap gevallen en slaapt nog steeds *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Hupje op 08-12-2015 04:38:12 (Onduidelijk ;)) ]
pi_158092386
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 21:38 schreef Cholula het volgende:
Ik voel me soms zo'n nerd als ik besef dat jullie één of meer kinderen hebben, een studie of baan (of beide), een sociaal leven, seks en ook nog tijd hebben om hier te schrijven.
Niet alles is wat het lijkt, he. Ik heb vanalles niet van wat je noemt. En op mijn werkdagen kom ik niet eens bijgelezen...
pi_158092579
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 21:38 schreef Cholula het volgende:
Ik kom tot 2 punten van je lijstje: kind en baan.
En dat is meeeeer dan genoeg. :')

Pfff sociaal leven, seks, huishouden, hobby's... Wie heeft daar nou tijd voor?

Edit - aanbrandende koekjes? Welke supermom komt er nou aan toe om koekjes te bakken! :o
Jumpsuits naaien, ook al zo iets leuks uit een soort supermom fantasiewereld.
  maandag 7 december 2015 @ 22:00:01 #134
409579 LuDann
All the way
pi_158092720
Hier kun je die app vinden, kazy & Hupje: http://www.getgraphico.com/ Er is een gratis en een betaalde versie, maar met die gratis versie kun je al die WHO curve invullen. Het is grafisch niet erg mooi, maar het functioneert en daar gaat het om denk ik. :')

Nou echt he Mineola, dat vraag ik me nou ook af. Hoe je daar ten eerste doorheen kunt slapen, dat gehuil maar ten tweede hoe die mensen kunnen slapen terwijl ze weten dat hun kindje verdriet heeft. En dan toch doorzetten onder het mom van 'ik laat me niet manipuleren'. ;(
Oh en je ervaring met de kinderwagen in de Kruidvat is heel herkenbaar. :') Ik heb nu voor 1 keer van alles laten bezorgen maar die hele bestelling is kwijt geraakt in de post. Ook de laatste keer dat ik dat doe, denk ik. :') Beterschap trouwens!

Cholula: ik reageer hier ook best wel heel erg als studieontwijkend gedrag hoor. :@ Ik zit gewoon best veel achter de computer. En reageer ook regelmatig tijdens college. :') Wat rot dat de nachten nog steeds zo slecht gaan! 7 keer in 1 nacht, ik geloof dat Wolk dat nog niet gehaald heeft (of ik ben het vergeten, alle nachten lijken op elkaar en de voedingen zijn in de ochtend 1 grote waas :') ) Beterschap aan je verkouden jongetje.

Hupje, ik las raar en dacht dat er stond dat J regelmatig in de johannesbroodmeelpap speelt. :D Wat fijn dat hij al zo vroeg slaapt zeg!

Mijn man zinspeelt af en toe ook al op een tweede. Op zich zou ik graag een broertje of zusje willen voor Wolk maar ik ben er voorlopig echt nog niet aan toe (ook lichamelijk niet, ben echt nog lang niet hersteld van de zwangerschap en ks). Ik vind het fijn zoals het nu gaat, ik kan al mijn tijd en energie in Wolk steken. Ik vind het geen fijne gedachte dat ik haar minder aandacht zal kunnen geven als er een tweede komt. Dus ja, wat mij betreft nog minimaal anderhalf a twee jaar voor we aan een tweede denken maar ik zal daar best nog even over in discussie moeten met mijn man want die wil ze graag juist dicht op elkaar. Soms gaat wel eens door me heen dat het ook best fijn zou zijn om het gewoon bij maar 1 kindje te houden...
  maandag 7 december 2015 @ 22:00:50 #135
409579 LuDann
All the way
pi_158092761
:o :D *O* Smileyoverkill! *O* :D :o
  maandag 7 december 2015 @ 22:05:14 #136
409579 LuDann
All the way
pi_158092946
Oh en het enige wat me tot nu toe tegenvalt van het moederschap is hoeveel we allemaal ziek zijn. Dat had ik niet verwacht maar ik ben het nu al goed zat. :( Al onze weekenden gaan verdorie op aan herstellen van wat we nu weer door de weeks hebben opgelopen, ik word er helemaal gillend gek van! :( Een spaar ze allemaal, ben benieuwd wat het volgend weekend ons zal gaan brengen. :(

Zo, dat moest ik even kwijt. }:| Maar wel heel fijn en lief dat jullie zo meeleven. *;
pi_158093778
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 21:55 schreef ingee het volgende:

[..]

Ik kom tot 2 punten van je lijstje: kind en baan.
En dat is meeeeer dan genoeg. :')

Pfff sociaal leven, seks, huishouden, hobby's... Wie heeft daar nou tijd voor?

Edit - aanbrandende koekjes? Welke supermom komt er nou aan toe om koekjes te bakken! :o
Jumpsuits naaien, ook al zo iets leuks uit een soort supermom fantasiewereld.
Pakje roomboter op kamertemperatuur, poedersuiker, maizena, eieren en bloem in de bak van je kitchenaid flikkeren. Dat ding aanzetten, oven voorverwarmen, homp deeg op het aanrecht kwakken en uitrollen. Kind uit een plant halen en in de keuken zetten.
Koekjes uitsteken met een glas want je mooie vormpjes opzoeken is te veel werk.
Kind uit de waterbak van de hond vissen.
Koekjes in de oven mikken.
Kind droge kleding aan trekken.
Kiekeboe spelen en liedjes zingen en schaterlachen.
En een halfuur later ruikt je huis gegarandeerd naar verbrande koekjes. O+
pi_158093897
Fijn om te lezen dat ik niet de enige nerd ben.

Dat valt mij ook tegen LuDann, dat ziek zijn. En dan zijn het hier gewoon wat verkoudheidjes die gedeeld worden.
pi_158095274
Ik word gewoon helemaal naar van de gedachte je kind laten huilen ;(
pi_158097132
Ik zag blije baby's van Estrys, Luna en DJMO! Jammer dat de laatste foto wat wazig is DJMO, want hij kijkt wel heel vrolijk! Mooie knul heb je Estrys! Hier ook dezelfde bal Luna. Volgens mij wordt er heel veel babyspeelgoed bij de Hema gekocht :D de uil lag ook al bij verschillende mensen. De bal wordt hier overigens nog niet gebruikt, is nog te groot ofzo.

Wij gebruiken de box best wel veel. Vooraf had ik zoiets van 'die hebben we helemaal niet nodig', maar hij ligt er vaak in en vermaakt zichzelf vaak 1,5 rondje van de mobile en soms ook nog wat spelen en ronddraaien. We wisselen het af met op een boxkleed op de vloer en spelen op z'n speelmat.

LuDann, jij hebt dezelfde speelmat als wij zag ik laatst. Wordt die van jou ook steeds plat getrokken? Of doe ik iets verkeerd met opzetten (of heb ik een erg beweeglijk mannetje)? Die oranje plaatjes/poten staan (in het begin) wel altijd netjes uitstekend in een V-vorm.

SPOILER
Hupje, begrijpelijk dat je er nog niet aan hoeft te denken, maar dat hoeft ook echt nog niet. Alles op zijn tijd. Ik wordt ook nog niet enthousiast als ik denk aan twee kleine kinderen tegelijk maar dat komt nog wel. En dan heb je nog 9 maanden om je psychisch voor te bereiden.

Gisteren was het hier precies een jaar geleden dat we een positieve test hadden. Toen hebben we bij de sinterklaasviering tegenover familie nog ontkend dat we aan kinderen wilden beginnen, en dit jaar was hij er bij :D

Sterkte allemaal vannacht, en met name de ziekenboeg bij LuDann!

En voor de geīnteresseerden nog het geboortekaartje in een kerstbal:

SPOILER
  dinsdag 8 december 2015 @ 02:11:34 #141
409579 LuDann
All the way
pi_158098161
FF, het ligt niet aan je baby, die van mij gaat ook tekeer als een hysterisch blije zeester met ADHD. Dat speelkleed is gewoon ruk. Wat helpt is die oranje dingen niet in een V maar in een lijn open te klappen, onder het matje zit daarvoor klittenband om ze vast te zetten. Maar het blijft behelpen, ik vind het echt een rotding en heb me voorgenomen hem ritueel te verbranden zodra ze er klaar mee is. Ik blijf lopen om die boog overeind te zetten. Komt misschien ook omdat ze het nu leuker lijkt te vinden om aan die boog zelf te sjorren dan aan de speeltjes die eraan hangen. Het is dat ik het zonde van het geld vind om nu nog een andere te halen...

Leuk zo joh, dat kaartje in die bal! Ik ga eens kijken of ik uit kan vinden hoe zoiets moet. :Y

Ik had nog helemaal over de foto van DJMO heengekeken, sorry. :@ Maar hij is harstikke leuk, wat een mijlpaal he! Grote jongen wordt M al zo!
pi_158098336
Leuke babygym zo plat :P
Wij hebben onze babygym geleend ( :@ ) toen J het ineens leuk bleek te vinden onder een babygym en komende week brengen we 'm terug. Een sta in de weg minder, compenseert mooi voor dat loopwagentje wat ik op de kop getikt heb :s)

Ik heb net de gratis graphico app geprobeerd, wat een lelijke layout van de groeicurve! Volgende week weer naar het CB, dan kan er een nieuwe meting bij. Ik vind het zķ fijn dat ik me nu geen zorgen meer om zijn groei hoef te maken! Wel stom dat de online groeicurve zo lang uit de lucht blijft trouwens.

[ Bericht 5% gewijzigd door Hupje op 08-12-2015 08:48:03 ]
pi_158098469
W. Is een klein snotkipje vanochtend ;( , arm ding. Dat wordt weer samen op de bank vandaag.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 8 december 2015 @ 07:29:50 #144
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158098557
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 22:29 schreef Cholula het volgende:

[..]

Pakje roomboter op kamertemperatuur, poedersuiker, maizena, eieren en bloem in de bak van je kitchenaid flikkeren. Dat ding aanzetten, oven voorverwarmen, homp deeg op het aanrecht kwakken en uitrollen. Kind uit een plant halen en in de keuken zetten.
_O- O+

Ik mag geloof ik gelukkig prijzen. Ondanks twee schoolgaande kleuters is Michael eigenlijk nooit echt ziek. Hij klinkt wel als een zeehond, maar ziek? nee. (wel verkouden, hoge luchtweg, maar geen snot thank god. )
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_158098730
Cho :')
En sociaal leven en hobby's doe ik niet aan, daarom heb ik tijd voor Fok! en seks. :P

FF, zie je mooie knul nou in z'n Batman outfit! Onwijs leuk!

LuDann, krijg je nu gewoon je Kruidvat pakket niet meer? :o

Hupje, volgens mij is het pas tijd om over een tweede na te denken als je je daar aan toe voelt. En dat is iedereen op een ander moment. Jij hebt volgens mij even heel andere dingen aan je hoofd dan een tweede kindje. :*

Fap, hoe is het daar? Ik hoop dat het gewoon te druk is om mee te posten en dat alles goed gaat. :Y

Foute kerstkleding ligt hier al klaar. Een rood jurkje met witte randjes en een puntcapuchon met een wit bolletje erop voor de eerste, de foute sneeuwpoppentrui voor de tweede. :P
Kerst en ik zijn weer vriendjes dit jaar. Vorig jaar was de liefde over toen mijn kerstboom om was gevallen en kapot was (echt, dat was echt een goede combi met mijn hormonen :{w ) maar dit jaar is het weer dik aan tussen ons. *;

Sillie, snot sucks. :(

DJMO, lucky you. L. heeft eigenlijk alleen last van snot, maar dat vind ik toch wel bijzonder irritant. :P

L. heeft vannacht 5 keer gepoept. 8-) En kennelijk is het tijd voor nieuwe features als je moeder gaat werken. Ze zegt nu ook dadadadadaaa terwijl ze met haar kaken lijkt te luchtkauwen.
pi_158098753
W. lijkt nu na een voeding ineens een stuk minder snotkipje. Zou 'ie doen alsof voor een bankhangdag met zn mama? :P

En 5x poepen in 1 nacht? :o
Ik denk dat ik na 3x zou stoppen met verschonen :') . Ik vind dat na de nachtvoeding sowieso altijd prut; kind valt altijd in slaap tijdens 't drinken en dan moet ik 'm verschonen want poepluier (die 'ie maakt tijdens het drinken dus vooraf verschonen helpt niet), is 'ie weer klaarwakker daarna en duurt het oneindig voor 'ie weer is slaapt. -O-
pi_158099058
O ik verschoon ook bijna nooit 's nachts. Maar ze wilde niet drinken, was klaarwakker en lag te persen. Tja, dan laat ik d'r niet in d'r eigen vuil liggen. Vaak wil ze na een schone luier dan namelijk wel drinken en dan valt ze zo weer in slaap. Maar vannacht niet, vannacht wilde ze niet drinken maar wel wakker zijn en poepen. :P
pi_158099378
Fijn dat het werken goed ging Kris ^O^ Toch spannend zo'n eerste dag he?

Ik las over de mirena, die wilde ik eerst ook. Maar mijn vriendin bleek (toen ik zwanger was) ineens 19 weken zwanger te zijn (van een derde, niet echt in de planning daar). En de mirena was zoek :o En bij een collega laatst bleek 'ie ook verdwenen. Dus ik durf niet meer zo goed. Ik ga binnenkort aan de pil (ook ivm zeer heftige menstruatie sinds Beer). En vriend wil eigenlijk knipjes, dus binnenkort een rondje dokter denk ik.
Sara
Merel
Ukje
pi_158099608
Ik laat mijn baby weleens huilen. Maar dat is alleen omdat ik me niet in tweeën kan splitsen. :P De middelste heeft best veel moeite met haar plek afstaan. Als A huilt of aandacht krijgt dan heeft ze buikpijn, trekt een pruillip en laat haar schouders hangen. Als ik dan aan haar vraag wat er is begint ze te huilen. Echt heel sneu, weet niet goed wat ik daaraan kan doen. Probeer ook 1 op 1 tijd met haar in te lassen maar blijft lastig.

Ik weet niet of de gastvrouw een foute kersttrui kan waarderen, de man van de gastvrouw komt in ieder geval niet meer bij. Maar anders gaan we ook gewoon in spijkerbroek en trui hoor. Het is familie en ik vind het wel best.

Net in vraag en aanbod gepost... fout kerstpak. Komt dat zien! ~:)
SPOILER
pi_158099750
Krisvc dat zal dan ook wel goed dwars hebben gezeten :P

Arme W. bankhangen met mama is dan wel weer erg fijn O+

Estrys wat sneu van je middelste. Hier geen tips, aangezien G. mijn eerste is. Maar je hoort het wel vaker.

Fuente nog zo'n horrorverhaal. Ik geloof dat ik toch maar de pil ga overwegen.. Ik wil echt pertinent geen tweede zoals het er nu voor staat, dus dat zou voldoende slikmotivatie moeten zijn :')

Mijn baby slaapt nog :o Ik heb zelf tot negen uur geslapen, toen lag hij wat te kreunen (doet ie altijd in zijn slaap 's ochtends. Hij lijkt wakker maar oogjes zijn stijf dicht. Als ik niet weg hoef laat ik m lekker slapen.) dus ik dacht, als ik wil douchen, moet ik héél snel zijn. En toen kon ik nog even een was in de machine mikken. En toen kon ik nog even ontbijten. En nu slaapt ie nog. Dus ik ga het geluk tarten en een kop thee zetten :')

Vanmiddag krijgt hij zijn eerste prikjes. Ik zie er zooo tegenop. Maar vooral ook de nasleep. Hoe moet ik in hemelsnaam omgaan met koorts? Dat stond niet in de handleiding. :')
Maar even serieus, als hij koorts heeft in zijn rompertje op bed leggen? Of met kleertjes aan maar alleen een lakentje? Of in zijn luiertje bovenop mijn blote borst, en dan toedekken met een lakentje?

Mocht hij vanmiddag een slaapje doen zonder zijn mama (unicum!) ga ik zijn kledingkast even uitspitten. Zo langzamerhand past hij de helft niet meer :o Rompers zitten onderhand sowieso te strak, die gaan in de doos voor ooit-mini-2.0 want dat zal wel weer een ukje zijn. Broekjes zijn te kort, truitjes nergens bijpassend zonder broekje dus die mogen ook weg.. Hij past alleen zijn jumpsuits nog fijn. Mijn kleine baby :o Begint een heuse beer te worden!
  dinsdag 8 december 2015 @ 10:05:32 #151
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158099811
Cassandra, ik heb met L nooit wat gemerkt van de prikjes.

Ik had trouwens nooit klachten met de mirena hoor, vond het ideaal. Maar je hoort voornamelijk de horror verhalen. Met de pil kun je ook trombose krijgen.
pi_158099872
Ik kom een keer koekjes bij je eten Cho, klinkt gezellig. O+

Estrys, mooi pakje. :D

5x poepen 's nachts. :o N. wilde vannacht na de nachtvoeding niet meer slapen en ze bleef wat jengelen. Ik rook even aan haar kruis (de dingen die je doet als je een baby hebt :'( ) en ja hoor, poep! De laatste keer poep 's nachts was in de kraamweek honderd jaar geleden geloof ik. :P Ik moet vandaag werken, man is vrij, dus ik heb hem lekker uit bed geschopt, succes schat! :Y)

:* Voor de snotterige en andere zieke kindjes.
pi_158099889
O ja, prikjes. Gewoon goed in de gaten houden. Zolang ze niet suf worden is koorts niet zo erg. N. had er de eerste keer een beetje last van (veel slapen en wat verhoging), maar de tweede en derde keer helemaal niet.
pi_158099894
Cassandra, geen zorgen maken. Ze hoeven niks te krijgen van de prikjes. Vaak wat verhoging maar dan kun je gewoon doen wat je normaal ook doet hoor alleen niet te warm wegleggen. In een romper is weer het andere uiterste hoor. Gewoon wat je zelf ook aantrekt als je koortsig bent. :P Evt kun je een zetpil geven.
pi_158099911
Ik scheen zelf tegen de 40 graden koorts te hebben gekregen, mijn moeder heeft me een beetje bang gemaakt voor de prikjes :')
pi_158099997
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 10:13 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik scheen zelf tegen de 40 graden koorts te hebben gekregen, mijn moeder heeft me een beetje bang gemaakt voor de prikjes :')
Ik was vroeger zelf ook altijd ziek van de prikken maar Saar heeft enkel wat verhoging gehad.
Beentjes masseren na het prikken, temp in de gaten houden en lekker kroelen, veel meer kun je niet doen.

Je kunt eventueel pcm halen.
S. 2014
J. 2016
pi_158100487
Wij hadden pcm in huis op aanraden van de cb arts, maar hebben het niet hoeven te gebruiken.
Volg je gevoel Cassandra, het komt goed!

Frits vindt de babygym nog steeds geweldig, hij ligt er niet meer onder maar hij gebruikt hem nog steeds.

(Is een filmpje )

Ik werd net gebeld dat mijn auto meer kapot is dan verwacht. Zo wordt de decembermaand wel een hele dure. ;(
pi_158100543
Hier is Beer altijd een dagje niet lekker na de prikken. Van het cb mag je hier juist weer geen zetpil hebben (koortsstuip risico etc) maar dat deed ik dus wel. Dan zorgde ik er wel voor dat ik 's avonds later nog een zetpil gaf om een koortsstuip in de nacht te voorkomen.

Wat balen Cholula!

Over mirena/pil etc, niks is volgend mij 100% veilig. Ik werd zwanger van mijn oudste toen ik de Diane35 slikte. Geen pil vergeten, geen buikgriep gehad en geen kuur oid. Als je 100% zekerheid wil dan moet je denk ik voor een sterilisatie gaan, maar ja, dan kun je je niet meer makkelijk bedenken.
Sara
Merel
Ukje
pi_158100597
ik begreep van de apotheek dat een zetpil etc vanaf 3 maandenb was?

balen van de auto cho!
pi_158100660
Gewoon even vragen aan de cb arts straks. Je bent niet de eerste moeder die zoch er zorgen over maakt en ze zullen je ongetwijfeld willen helpen.
pi_158100696
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 10:59 schreef Cassandra87 het volgende:
ik begreep van de apotheek dat een zetpil etc vanaf 3 maandenb was?

balen van de auto cho!
ja Edit wat zij hieronder zegt :P
pi_158100708
Pcm (60 mg) is vanaf 3 (of 3,5) kilo al geschikt. Ik zou gewoon even afwachten, als hij er duidelijk veel last van heeft (veel huilen, pijn) zou ik een pcm geven, anders gewoon lekker knuffelen en goed in de gaten houden.
pi_158100746
Ik heb hier nog nooit wat gemerkt van de prikjes.

En ziek zijn met kinderen idd. Meh. Ik ben in L's eerste jaar vaker ziek geweest dan in mn hele leven daarvoor, geloof ik.

De ha wilde R toch even zien, dus vanmorgen even langs geweest. Eerst schreef ie alleen druppels voor, maar toen ik die bij de apotheek ophaalde, meldde de assistente dat ie tussendoor toch nog ff de kno-arts had gebeld en in overleg met hem toch ook ab voorschreef.

De eerste ab-kuur zit er zo dus alweer in. Meh. En ik dacht nog wel dat ik deze beter had afgewerkt dan de eerste.
pi_158101092
Ken je dat? Dat je op werk zit. Je je tasje pakt met kolfspulletjes om redelijk subtiel richting kolfruimte te gaan en een collega (vrouw) over de afdeling tettert: MOET JE NOU NOG STEEDS???!!! Nou, dat had ik net. Vorige week deed ze het ook. Zit ik me weer te 'verantwoorden' over mijn kolven terwijl ik er verdorie recht op heb. (Ook gezegd dat ze vorige week precies hetzelfde zei en toen keek ze wel een beetje schuldig.) Ze zit ook steeds te zeiken als ik een keer thuiswerk, terwijl dat van onze leidinggevende gewoon mag. Bah! :(

/liefdagboek

quote:
10s.gif Op maandag 7 december 2015 22:00 schreef LuDann het volgende:
:o :D *O* Smileyoverkill! *O* :D :o
Volgens mij ben ik erger :D Ik hou van smileys O+

quote:

[..]

Whehe *beeld heeft*

En Estrys wat een leukerd en een leuk pakje! Volgens mij staat diezelfde pinguin op de kersttrui die ik voor M heb gekocht :D

Cassandra sterkte met de prikjes! Hier zei de cb arts dat paracetamol wel mocht ondanks de 3-maandengrens. Ik zou het even navragen!
  dinsdag 8 december 2015 @ 11:47:32 #165
56471 pinquit
oh my lama!
pi_158101645
Hai O+

Hier gaat het wel :) het spugen is bijna weg, wat blijkbaar ook zorgt voor minder krampen, en - heel maf! - z'n stinkscheten zijn weg :D

Hij heeft nog steeds wel de hele dag door pijntjes, maar veeel korter :)
Morgen naar de osteopaat! ben heel benieuwd.
  dinsdag 8 december 2015 @ 11:48:17 #166
56471 pinquit
oh my lama!
pi_158101663
pcm is op gewicht :) etos heeft zetpillen met 60mg
  dinsdag 8 december 2015 @ 11:51:01 #167
56471 pinquit
oh my lama!
pi_158101732
Dat gekke wisselende poeppatroon :') bij de hypo-allergene voeding had hij donkergroene rioolstankpoep, eens in de twee dagen ofzo.
Toen met de pepti 'normale' gele babypoep, nogsteeds heel weinig, eens in de twee/drie dagen.
Nu poept hij ineens 6× per dag, en heel pastelgeel, soms zelfs bijna wit, en schuimig.

:') ben benieuwd of dat dan wel goed is weer.
pi_158103075
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 11:26 schreef kazy het volgende:
Ken je dat? Dat je op werk zit. Je je tasje pakt met kolfspulletjes om redelijk subtiel richting kolfruimte te gaan en een collega (vrouw) over de afdeling tettert: MOET JE NOU NOG STEEDS???!!! Nou, dat had ik net. Vorige week deed ze het ook. Zit ik me weer te 'verantwoorden' over mijn kolven terwijl ik er verdorie recht op heb. (Ook gezegd dat ze vorige week precies hetzelfde zei en toen keek ze wel een beetje schuldig.) Ze zit ook steeds te zeiken als ik een keer thuiswerk, terwijl dat van onze leidinggevende gewoon mag.
Dan zou ik toch een keer in de gaten houden als ze naar de wc gaat: MOET JE NOU ALWEER POEPEN?? :P korte metten mee maken met zo'n collega
pi_158103202
Ik wilde hetzelfde zeggen als Estrys. _O- Maar vreselijk irritant zeg, waar bemoeien die mensen zich mee? :r

Bij mij op mijn werk zegt gelukkig niemand er iets van op een vervelende manier. Er wordt af en toe wel eens lollig een opmerking over gemaakt, maar dan ouwehoer ik net zo hard mee.

Ik gaf net les en ineens begon mijn maag heel hard te knorren en werd ik helemaal flauw. In de pauze daarna was ik wat misselijk, terwijl ik de hele dag al wel goed heb gegeten. Ik gooi het maar op slaapgebrek, maar zo voelde ik me vorig jaar tijdens de eerste 15 weken van mijn zwangerschap ook. :X
pi_158103383
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 12:57 schreef Selvaria het volgende:
Ik wilde hetzelfde zeggen als Estrys. _O- Maar vreselijk irritant zeg, waar bemoeien die mensen zich mee? :r

Bij mij op mijn werk zegt gelukkig niemand er iets van op een vervelende manier. Er wordt af en toe wel eens lollig een opmerking over gemaakt, maar dan ouwehoer ik net zo hard mee.

Ik gaf net les en ineens begon mijn maag heel hard te knorren en werd ik helemaal flauw. In de pauze daarna was ik wat misselijk, terwijl ik de hele dag al wel goed heb gegeten. Ik gooi het maar op slaapgebrek, maar zo voelde ik me vorig jaar tijdens de eerste 15 weken van mijn zwangerschap ook. :X
Testje *O*
pi_158103643
Nee joh. :D Kans is echt 0,01 of zo, ik kijk het nog wel een tijdje aan. Waarschijnlijk voel ik me AK een stuk beter als N. vannacht weer beter slaapt.
pi_158103755
Jeeej Selvaria is zwanger! *O* ;)
pi_158103823
Fijn, zulke collega's. Ik krijg vaak de vraag 'ga je nu al naar huis?' als ik met mijn tas met kolfspullen naar de kolfruimte loop (zit vlak bij de uitgang in ons grote gebouw). :')

Fijn dat het beter lijkt te gaan met A, Pinquit! Hopelijk kan die ontlasting geen kwaad, als hij er zelf geen last van heeft.

Spring, succes met de druppels en AB!

Prikken... het rotste van de prikken vond ik dat je dan niet mag inbakeren (wat gelijk stond aan niet slapen). De ene vpk had gezegd liever geen pcm te gebruiken, omdat dat de werking van de inenting kan verminderen, maar de andere vpk zei dat het gerust kon als je kindje last heeft.
pi_158103836
Wat een sneue opmerking Kazy!
Hier krijg ik regelmatig opmerkingen over het kolven, maar nooit echt negatief.
Subtiel naar de kolfruimte lukt ook niet echt omdat ik langs de kantoren naar de douche loop en mezelf daar opsluit. :')
pi_158104349
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 13:17 schreef Selvaria het volgende:
Nee joh. :D Kans is echt 0,01 of zo, ik kijk het nog wel een tijdje aan. Waarschijnlijk voel ik me AK een stuk beter als N. vannacht weer beter slaapt.
Ik heb hier kleinere kansen voorbij zien komen de laatste tijd. :Y
  dinsdag 8 december 2015 @ 13:48:19 #176
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158104351
Mnoh kris,
Lief dat je aan me denkt.
Gaat prima hier hoor! :*

Kazy,
Gewoon een kut opmerking terug maken. Wat een achterlijk wijf. Denkt vast grappig te zijn, maar :(
De poep opmerking zou ik wel willen maken, maar zou ik nooit doen.
Eerder iets van.. Heb je blaasontsteking ? Je gaat zo vaak naar de wc. Weet je wat goed helpt? Insert oma weet raad.
En dat de dag erna ook doen.
Of gewoon aankondigen aan haar dat ke gaat kolven. Even langs lopen en zeggen "hey ... (Stommerd!) ik ga kolven. Dacht ik meld het je even voordat je je er weer over verbaasd".

quote:

[..]

_O_
Dit zijn van die post waardoor ik weleens denk.. Er zou een fok OUD boek moeten komen.

Maarre.. Ik post hier ook vrijwel nooit meer. Weet niet waar ik de tijd vandaan moet halen.

quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 19:55 schreef LuDann het volgende:
Oh ja, en ik heb trouwens die borstvoedingscurve van de WHO helemaal uit lopen printen enzo, blijkt dat die Stefan Kleintjes er tegenwoordig een app voor heeft. Beetje veel moeite gedaan voor iets wat heel makkelijk kan, kennelijk. :P Ga er straks even naar kijken. Misschien een tip voor anderen? Of wisten die er al van en loop ik achter? :P
Kan ik niet vinden. Hoe heet die app?
** gevonden. Man man.. Wat lelijk. Daar ga ik geen 3 euro aan uitgeven hoor :@

Anticonceptie
Wij hebben gewoon 8 maanden geen seks gehad :@ en dat lijkt me de beste onthouding ooit.
Man wilde vroeger nooit kinderen, maar ainds m'n zwangerschap heeft hij wel laten doorschemeren dat hij een groot gezin wil met niet al te veel jaren tussen broers/zussen. Dus we mogen weleens aan de bak..
Wij gaan geen anticonceptie gebruiken. Ik werd al nooit ongesteld en er is altijd al tegen me gezegd dat ik onvruchtbaar ben dus mocht het zo zijn.. Zijn wij er heel erg blij mee !
  dinsdag 8 december 2015 @ 13:50:33 #177
409579 LuDann
All the way
pi_158104410
Wow kazy, waar bemoeit ze zich mee zeg. Irritant hoor. Ik zou iets zeggen van 'ja, ik MAG weer' ofzo.

Ik krijg nooit opmerkingen over kolven. Helaas eigenlijk, want ik zou graag onder de aandacht brengen dat die freaking toegang tot de kolfruimte nog steeds niet geregeld is. :(

Cassandra, hoe gingen de prikjes? Hier was alleen de eerste keer drama, de keren erna eigenlijk niets van gemerkt.

Selvaria, wat spannend. :o
  dinsdag 8 december 2015 @ 13:51:47 #178
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158104443
Oh.. Ik ben ziek.
Zwaar verkouden en oorpijn. Dat is lang geleden! Suizen en je hartslag voelen.. Heel bizar. Overmorgen ouderavond. Weet niet of ik het aan kan. :@

Maar ja.. Ziek dus. Wel de reden dat ik even tijd heb om te posten.. Zag net, voordat ik ro weg bracht, dat ze hele donkere snot had.
Ze hoest ook heel hard.
Kan ik me ergens op voorbereiden? Tips?

Verder slaapt ze hartstikke goed in haar cosleeper maar pak ik haar na de nachtvoeding toch vaak om tussen ons in te liggen. Zo werkt het voor mii het minst vermoeiend.
De grijze wallen onder de ogen heb ik ook, maar daar smeer ik gewoon foundation over heen.
  dinsdag 8 december 2015 @ 13:56:47 #179
409579 LuDann
All the way
pi_158104573
Mijn baby is vreselijk sneu, zo ziek heb ik haar nog niet meegemaakt. Koorts, diaree, verkouden en gewoon duidelijk ziek. Blaasjes in haar mondje, een paar op haar handjes en voetjes en rode puntjes op haar beentjes.

De huisarts heeft hand-voet en mondziekte bevestigd en lidocaine voorgeschreven om haar mondje te verdoven zodat ze misschien wat wil drinken. Het wil alleen niet echt lukken, mijn rechterborst weigert ze ronduit, de linker wil ze af en toe een slokje uit. Zonder de lidocaine doet het teveel zeer door die blaasjes maar met voelt ze niet wat ze doet. Net een flesje aangeboden maar ze loopt er een beetje mee te spelen in haar mond en verder niet. Het moet heel raar aanvoelen voor haar, zo'n verdoofde mond.

Ik heb mijn handen vol want slapen wil ook niet lukken. -O-
  dinsdag 8 december 2015 @ 13:57:20 #180
409579 LuDann
All the way
pi_158104590
Beterschap faptist. Er is ook een gratis versie van die app, of is dat niet zo voor de Iphone? Ik heb de Android versie.
  dinsdag 8 december 2015 @ 13:58:42 #181
56471 pinquit
oh my lama!
pi_158104619
;( jakkes Ludann, veel beterschap voor jullie allemaal :* wat naar om je kindje zo ziek te zien
pi_158104687
Och LuDann. :'( Wat zielig toch voor Wolk, ik kan daar zo slecht tegen sinds N. er is. Ik kan me al ongemakkelijk voelen door dat beetje keelpijn dat ze had vorige week.

Beterschap. :*
  dinsdag 8 december 2015 @ 14:03:15 #183
409579 LuDann
All the way
pi_158104727
Dankjewel Pinq, fijn dat het bij jullie beter gaat zeg! Ik hoop dat dat zo door wil zetten. En dat de poep dan ook wat normaler wordt. :P

En jij ook bedankt Selvaria. Ik kan er ook heel slecht tegen, ik ben er zelfs voor thuisgebleven van college. En er moet heel wat aan de hand zijn voordat ik dat doe, tis de eerste keer sinds ze 3 weken oud is dat ik een les mis.
pi_158104728
Oef beterschap Wolk!
Werkt het als je de melk met een lepeltje geeft?
pi_158104791
Och LuDann wat sneu! Heel veel sterkte! :*

Faptist wil je een tutorial maken van je foundation opbrengen? De foto's die ik van jou langs zie komen op facebook zijn zo stralend, dat wil ik ook!
  dinsdag 8 december 2015 @ 14:11:43 #186
56471 pinquit
oh my lama!
pi_158104884
Ohja, ik ging net even bij prenatal zo'n zonnekaphoesding halen voor op de maxicosi, want heb ontdekt dat Alex het daarin op de wagen wel okay vindt, hij is iig wakker en niet huilend.

Dus ik vraag aan de vrouw-achter-de-kassa of ze dat hebben. Zegt ze: zit hij er niet in? Dus ik zeg euh, niet dat ik weet, ik denk het niet kheb m tweedehands..
Frot ze wat aan de stof, zegt ze, nee. nee, hij is te oud, dan ga ik even voor je kijken.
Begint ze ineens: Weet je wel dat na 5 jaar een maxicosi bij een ongeluk door de helft ligt?

Euhh.. nee? :') nee wist ik niet.

Jaha, want dat is piepschuim he. En piepschuim dat vergaat. En dit ook *wijst naar plastic*, ja, dat vergaat helemaal. En als je dan een ongeluk krijgt, dan ligt ie in duizend stukjes.
Jaikzeggetmaareffehe.

Bij het betalen begon ze weer. Ja je ken het vergelijken met een tuinstoel (?). Die doen er dan wel wat langer over, maar dat vergaat he, dat plastic.

OK, wat is hier waar van? :P
pi_158104899
Ik ben vanochtend ontslagen uit het ziekenhuis met jawel, een echte baby O+ Ik vond 't dus voorzichtig eens tijd om me hier te melden. Voelt nog wat gek, maar alles voelt op 't ogenblik gek :@

Ik zit op bed met kleintje even te wennen aan de dingen die ik van de kraamzorg moet en niet mag doen (wel rusten, ook zonder baby, geen babybedjes opmaken ook al verheug je je daar al maanden op }:| ) De borstvoeding komt langzaamaan op gang, evenals de kraamtranen, en ik moet nog even verwerken wat er allemaal gebeurd is, maar niks daarvan verandert ook maar iets aan mijn blijdschap over het moeder zijn en mijn trotsheid over dat poppetje O+ Ik heb zo'n prachtig kindje O+ Ze is zo perfect en ze ruikt zo lekker <3

Dus nou ja, hallo allemaal O+
  dinsdag 8 december 2015 @ 14:13:12 #188
56471 pinquit
oh my lama!
pi_158104914
Bloesem welkom O+ O+ O+ O+ O+
  dinsdag 8 december 2015 @ 14:18:05 #190
409579 LuDann
All the way
pi_158105006
Hoi Bloesem. O+ Welkom. *O* Kan me voorstellen dat je alles nog even moet verwerken, het is allemaal zo anders gegaan dan je in gedachten had. Is je kraamzorgmevrouw een beetje aardig? Je hebt geen standaard kraamzorg bureau ingehuurd dacht ik, of wel?

Pinq; als het goed is kun je ergens zien in welk jaar je Maxicosi gebouwd is, een sticker ofzo. Na een x aantal jaar zijn ze tweedehands inderdaad niet veilig meer maar ik weet niet uit mijn hoofd wanneer. Ik zou er even op googlen.

Mijn man heeft zich even losgerukt van zijn werk zodat ik even kan zitten en eten, voor het eerst vandaag. Vermoeiend allemaal zeg, ik heb zelf ook weer koorts. Oh ja, en bedankt nog van de tip van iemand vorige keer van die PCM met de stompe kant inbrengen, dat werkt prima! De sinaspril wil niet lukken nu namelijk omdat ze zo misselijk is en veel spuugt.
pi_158105039
Zo even een korte update en daarna bijlezen.
Net terug van het CB. Gewogen, 5240. Met 4 weken woog hij 4050. De assistente schreef in t boekje 4240, dus ik zei dat klopt niet. Jawel hoor. Ik zei, ik zit echt niet zo rustig als hij in 4 weken een kleine 200 gram is aangekomen hoor :') Dus toch opnieuw gewogen en ik had gelijk :7 Eigenwijze mama. En hij is nu 56,6 lang.
Heeft mooi met zijn oogjes gevolgd, en toen ze vroeg of hij al kon lachen gaf hij de breedste glimlach die je maar kunt bedenken O+
Daarna heeft hij nog een hele tijd op tafel gelegen en gebrabbeld terwijl het dossier werd gevuld. Hij volgde echt de muis van de computer leek wel :+
Oh, en ik had nog even gevraagd wat voor uitslag hij op zijn gezicht heeft. De verpleegkundige moest heel goed zoeken, zijn waarschijnlijk hormoonpukkeltjes. Ja zegt ze, voor een baby van 2 maanden heeft hij echt een ontzettend gaaf huidje, dus je hoeft je geen zorgen te maken hoor. Ik zeg, hij was vanaf dag 1 al puntgaaf, dus zelfs die kleine plekjes vallen enorm op. Oh zo zie je ze niet vaak. Mijn knappe zoon O+

Prikjes gezet, alleen gehuild bij het zetten, daarna direct stil. Zo'n stoere jongen O+
En ik heb m in de doek geknoopt en even zetpillen gehaald, 60mg mag ie hebben inderdaad.

Ik voelde me alleen een beetje ;( toen ik bedacht dat mijn doek, een dunne bambooblend, niet zijn hele leven mee gaat. Ik vind een dikkere blend toch fijner knopen op den duur. Het was mijn eerste doek, gekocht toen ik de 12 weken termijn voorbij was. Hij is zo mooi en knoopt zo makkelijk O+
Hopelijk krijg ik mijn dikke doeken ook zo boterzacht.

LuDann :* Beterschap voor Wolk. Wat ontzettend sneu zeg. Hopelijk voelt ze zich snel beter!
Faptist beterschap voor jou ook :* Let op je zelf he
  dinsdag 8 december 2015 @ 14:22:00 #192
56471 pinquit
oh my lama!
pi_158105103
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:18 schreef LuDann het volgende:
Hoi Bloesem. O+ Welkom. *O* Kan me voorstellen dat je alles nog even moet verwerken, het is allemaal zo anders gegaan dan je in gedachten had. Is je kraamzorgmevrouw een beetje aardig? Je hebt geen standaard kraamzorg bureau ingehuurd dacht ik, of wel?

Pinq; als het goed is kun je ergens zien in welk jaar je Maxicosi gebouwd is, een sticker ofzo. Na een x aantal jaar zijn ze tweedehands inderdaad niet veilig meer maar ik weet niet uit mijn hoofd wanneer. Ik zou er even op googlen.

Mijn man heeft zich even losgerukt van zijn werk zodat ik even kan zitten en eten, voor het eerst vandaag. Vermoeiend allemaal zeg, ik heb zelf ook weer koorts. Oh ja, en bedankt nog van de tip van iemand vorige keer van die PCM met de stompe kant inbrengen, dat werkt prima! De sinaspril wil niet lukken nu namelijk omdat ze zo misselijk is en veel spuugt.
sjemig, ik lees idd net in de handleiding die erbij zat dat je m 5jaar na aankoop moet wegmikken :o Ik kan alleen geen productiedatum vinden :')
  dinsdag 8 december 2015 @ 14:26:09 #193
409579 LuDann
All the way
pi_158105215
Ik weet nog wel dat toen ik in Z&G postte er een jongen eventjes meepostte wiens vriendin zwanger was. Die leek er best trots op te zijn dat ze zoveel mogelijk tweedehands hadden. Nja, prima natuurlijk maar dat de baby hetzelfde autostoeltje kon gebruiken als waar zijn vriendin als baby in had gezeten leek mij minder geslaagd. :P 30 jaar oud was het geloof ik. :')
pi_158105221
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:22 schreef pinquit het volgende:

[..]

sjemig, ik lees idd net in de handleiding die erbij zat dat je m 5jaar na aankoop moet wegmikken :o Ik kan alleen geen productiedatum vinden :')
O nou dan ga ik hem meteen weggooien ;)
  dinsdag 8 december 2015 @ 14:27:57 #195
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_158105257
LuDann, beterschap!

Pinquit, piepschuim vergaat niet hoor, het is immers plastic. Bovendien heb ik nog nooit een gecomposteerde tuinstoel gezien. _O- wel is het zo dat de kwaliteit van piepschuim na een aantal jaar achteruit gaat. Als het direct wordt blootgesteld aan regen en zonlicht voornamelijk. In een maxi cosi dus niet. Ik kan me voorstellen dat het hooguit uitdroogt op den duur en verbrokkelt, maar dan heb je het echt over een hele lange tijd. Hoe oud is je maxi cosi?
En door tweeën, er zit ook nog kunststof omheen he. Misschien als je de maxi cosi keihard ergens tegenaan smijt of bij een enorm auto-ongeluk. De vraag is dan hoe je baby er dan überhaupt in zo'n geval aan toe is, door midden of niet. :')

Welkom bloesem! Zijn je ouders al geweest? Ik zag een prachtige foto op Facebook! ;)
pi_158105297
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:26 schreef LuDann het volgende:
Ik weet nog wel dat toen ik in Z&G postte er een jongen eventjes meepostte wiens vriendin zwanger was. Die leek er best trots op te zijn dat ze zoveel mogelijk tweedehands hadden. Nja, prima natuurlijk maar dat de baby hetzelfde autostoeltje kon gebruiken als waar zijn vriendin als baby in had gezeten leek mij minder geslaagd. :P 30 jaar oud was het geloof ik. :')

Mijn vader had onze splinternieuwe maxicosi in zijn auto. Ja zegt ie, waarom moet je nou zo'n grote stoel, dat past amper! Ik zeg, tis gewoon een standaard maxicosi hoor, niet dat ik die kon uitzoeken op grootte.
Jawel, zegt ie, wij hadden voor jou een heel klein simpel stoeltje!
Ja pap.. 30 jaar geleden.. Ze zijn nu allicht een stuk veiliger :')

Ben benieuwd, ben ff de naam kwijt, maar zijn vriendin zal ook wel onderhand uitgerekend zijn denk ik. Hij heeft een hele tijd niet meer gepost.
En de UD-tweeling van Minion van Twist met zn stickers heb ik ook al een tijd niet meer gezien!
  dinsdag 8 december 2015 @ 14:29:57 #197
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_158105308
quote:

[..]

Dat is om claims te voorkomen he. Heb je een code of maak anders een foto en mail 'm naar maxi cosi?
pi_158105313
Oh en welkom Bloesem O+ Nogmaals gefeliciteerd
pi_158105397
De mijne is 7 jaar oud. Ik ga echt geen nieuwe kopen. Ik denk dat het wel los zal lopen.

Welkom Bloesem :)
pi_158105440
Welkom Bloesem met je mooie meid!
  dinsdag 8 december 2015 @ 14:39:24 #201
409579 LuDann
All the way
pi_158105545
7 of 30 jaar is nogal een verschil he Estrys. :P

Als ik het stoeltje zelf gebruikt zou hebben en zou weten wat ermee gebeurd is (dus geen botsing oid) denk ik nog wel wat langer gebruiken dan 5 jaar. Maar anders niet.
pi_158106468
Welkom Bloesem! O+ Fijn dat jullie uit het ziekenhuis zijn en lekker thuis kunnen wennen aan elkaar.

Hier ook de maxicosi ouder dan 5 jaar (6 om precies te zijn)... we hebben hem van Minke bewaard en schoonzus heeft hem een paar keer gebruikt toen ze in NL was maar nooit een ongeluk meegehad of gevallen of zo dus ik ga echt geen nieuwe kopen. :{w
pi_158106720
Bedankt voor jullie tips en oneliners. Eens zien welke ik durf toe te passen op mijn collega :7

Bloesem welkom en wat een droppie heb je (zag ook de foto op fb) O+ Geniet nog van je kraamperiode!

Edit: Oh en Selvaria doe es testen :P ;)
pi_158107040
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:39 schreef LuDann het volgende:
7 of 30 jaar is nogal een verschil he Estrys. :P

Als ik het stoeltje zelf gebruikt zou hebben en zou weten wat ermee gebeurd is (dus geen botsing oid) denk ik nog wel wat langer gebruiken dan 5 jaar. Maar anders niet.
Ja maar die van Pinq is geen 30 jaar oud als ik het zo even inschat ;)
  dinsdag 8 december 2015 @ 15:49:41 #205
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_158107236
Ik hoop het voor baby-pinq . Ik heb zelf in een plastic stoeltje gezeten met alleen zo'n soort flock-laag erover. Dat ik geen hernia heb is bijna een wonder. :D
  dinsdag 8 december 2015 @ 15:54:28 #206
56471 pinquit
oh my lama!
pi_158107328
Ik las even Pinq is geen 30jr oud O+

:{ ;(

Maarre, nee, en als ik het goed heb zelfs geen 5. Komt vast goed ;)

[ Bericht 10% gewijzigd door pinquit op 08-12-2015 16:05:25 ]
pi_158107446
Ik voel me inmiddels weer prima, dus stop maar met f5-en. *O*

Fijn dat het meeviel Cassandra!

Welkom Bloesem! Met je mooie meisje. O+
pi_158107516
quote:

[..]

Serieus? :o Wij gebruiken die van M, die is dus nu 7 jaar oud....
Het zal inderdaad wel loslopen.
Sara
Merel
Ukje
pi_158107682
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 15:49 schreef Mariposas het volgende:
Ik hoop het voor baby-pinq . Ik heb zelf in een plastic stoeltje gezeten met alleen zo'n soort flock-laag erover. Dat ik geen hernia heb is bijna een wonder. :D
Ik lag los op de achterbank :P dat ik nog leef is een wonder
pi_158108192
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 16:13 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik lag los op de achterbank :P dat ik nog leef is een wonder
:D mooi is dat he, vroegah kon dat allemaal :').

LuDann wat rot dat je kleintje zo ziek is ;(. Ik ken de ziekte niet (ben er nog niet zo in thuis, komt vast nog wel) maar lijkt me heel lastig zo. Hoe krijg je nou voeding naar binnen? :/

Mijn mini is van de monitor af yay. Nu nog genoeg energie krijgen om alle voedingen volledig zelf te drinken naar voorlopig wordt dat niks.

Helaas heb ik een borstontsteking opgelopen, dus lig met koorts op bed -_-. Heb baby lekker op m'n buik liggen, buidelen is immers goed voor preemies en voor de blijheidsfactor van mamas O+.

Faptist veel beterschap! En bloesem nogmaals gefeliciteerd O+.
  dinsdag 8 december 2015 @ 16:48:39 #211
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158108493
Oh nieuwe mini's! Fotooooooo's! O+
Namen O+

Ludann
Oh dat is zo naar! Ik hoop Echt dat wolk snel opknapt.
Ik wil je niet bang maken.. maar
:@ wat nu als ze niet aanhapt? :@
Kun je dan naar het ziekenhuis voor sondevoeding of iets dergelijks?
Ik denk aan jullie. Hoop echt dat wolk snel opknapt. Oh. Dat had ik al gezegd he. -ik kan sinds ro's geboorte niet tegen problemen bij baby's (leed)-
  dinsdag 8 december 2015 @ 16:52:46 #212
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158108574
Over maxicosi's.
Ik heb blijkbaar een mc van 7 jaar oud.
En nog slechter.. De easybase paste niet in m'n auto. Dus toen heeft mijn man hem open gemaakt en onderdelen vervangen, zodat het wel zou passen.. :@
#parentfailftw

Ik ga echt m'n best doen om alle nieuwe mama's hier te leren kennen hoor.

Selvaria. Al getest? :+

Ik heb al een week steekjes onderin m'n buik. M'n man zegt ook steeds. Doe gewoon een test, maar ik begin er niet aan. Dan maak ik mezelf gek en begint het circus weer van ovulatietesten,grafieken enzovoorts..
  dinsdag 8 december 2015 @ 16:56:00 #213
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_158108642
Je wacht gewoon tot je weeën krijgt, faptist? :+
pi_158109104
W. heeft de hele dag gekrijst, om wanhopig van te worden. Wilde niet slapen, amper drinken en hij was continue aan het snotteren. Arm ding is echt niet lekker. Nu ligt 'ie eindelijk in zijn wiegje te slapen. Hopelijk houdt 'ie dat nog even vol.

Welkom Bloesem! Eindelijk is je meisje er! O+
pi_158109967
Hmm Selvaria en faptist weer zwanger? :P

Sillie wat sneu.. Hopelijk slaapt ie even goed door en knapt ie daar iets van op.

- en weer weg -

[ Bericht 57% gewijzigd door hetzusjevan op 09-12-2015 03:58:57 ]
pi_158110118
Hetzusjevan O+ Welkom hier met je mooierd!

Bloesem, jij ook welkom met jullie mooie dame!

LuDann, beterschap voor Wolk.

Fap, beterschap voor jou!

Sillie, dat is rot. Wel fijn dat hij nu slaapt.
  dinsdag 8 december 2015 @ 18:33:40 #217
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158110735
Ohhhhhh hetzusjevan,
Wat een mooi meisje O+
Ik krijg er gewoon vlinders van in m'n buik. O+
  dinsdag 8 december 2015 @ 18:36:49 #218
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158110830
Mariposas

Dat is helemaal niet zo gek hoor.
Kijk jij nooit tlc ofzo?
' I still didnt know I was pregnant '

Mensen die Zelfs bij hun 2e zwangerschap er niet achter waren gekomen dat ze zwanger waren. :o
Ik schat die kansen op 0.
pi_158110915
Wat ziet ze er goed uit zusje. O+ Mooie meid!

Wat sneu Sillie, en wat kan je je dan machteloos voelen he? :'(

En nee. Gewoon nee. :P Ik heb helaas geen kat om over te plassen en vind het zonde om de ene test die ik van vorig jaar nog heb te gebruiken, dus helaas. Mocht ik me nou morgen weer niet zo goed voelen kijk ik het dan wel aan. ;)

Hoe wel synchroon streepjes plassen met fap natuurlijk wel tof zou zijn. O+ _O-
  dinsdag 8 december 2015 @ 18:53:21 #220
409579 LuDann
All the way
pi_158111276
Zusje: ik had ook nog nooit van deze aandoening gehoord en mijn moeder ook niet. Misschien is het relatief nieuw? Het is wel een klote aandoening zeg. Wat een lieve foto van je lieve meisje. O+ Ukje. O+

Ze drinkt nu kleine beetjes afgekolfde melk uit een flesje. Het gaat echt maar om 30 cc ofzo per keer, ik hoop dat het genoeg is. Aan de borst wil ze nog steeds niet. Slapen doet ze normaal gesproken met een speen maar ze snapt natuurlijk niet waarom dat nu zo zeer doet. ;( Net heeft ze twee uurtjes op mij geslapen. Haar vingertjes zijn helemaal opgezet. Paracetamol mag om de 4 uur maar na 3 uur raakt het al merkbaar uitgewerkt dus ik heb vanmiddag na 3,5 uur alweer een nieuwe gegeven.

Ik vind het erg stom zo. Ik hoop niet dat kindjes vaak zo ziek zijn want het breekt mijn hart. -O-
pi_158112056
Volgens mij bestaat het al langer. Alleen ik denk dat kindjes vroeger niet zoveel naar een opvang gingen en dat daardoor minder besmetting plaatsvond.

Heel zielig zo'n ziek kindje, als je kinderen ziek zijn zou je het het liefste van ze overnemen. Even goed de plasluiers in de gaten houden LuDann.
  dinsdag 8 december 2015 @ 20:33:36 #222
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158114444
Wat estrys zegt.
Plasluiers in de gaten houden en ik vind het heel verstandig dat je Wat vaker PCM geeft.
Zou ik ook doen. Zorg goed voor een PCM plateau en vaak drinken aanbieden. Elke druppel is er 1.
Je doet het hartstikke goed ludann.
Echt! :*
  dinsdag 8 december 2015 @ 20:37:57 #223
409579 LuDann
All the way
pi_158114575
Dank je wel faptist. :)

We zijn onderweg naar de spoedpost. Ze is ontroostbaar.
  dinsdag 8 december 2015 @ 20:39:15 #224
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_158114620
Sterkte LuDann!
  dinsdag 8 december 2015 @ 20:44:30 #225
56471 pinquit
oh my lama!
pi_158114816
Ach Wolkje toch ;( Sterkte LuDann, met je moederhart. :*
pi_158115185
Sterkte LuDann en man en Wolk :*
  dinsdag 8 december 2015 @ 20:57:21 #227
360012 Shopaholic1984
pi_158115274
Ahhh LuDann. Wat sneu zeg! Sterkte met jullie wolkje :'(
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 8 december 2015 @ 20:58:18 #228
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158115314
sterkte ludann! (en man + wolk zelf uiteraard)

pi_158115384
Sterkte LuDann en beterschap voor Wolk! :*
pi_158116149
Welkom en gefeliciteerd, bloesem!

Mooie mini heb je, zusjevan. Klein, maar zo te lezen ook dapper :)

faptist, laat je niet gek maken. En dat geldt ook voor Selvaria.

Gaat het een beetje met W, silliegirl?

LuDann, op gezondheidsgebied zit het jullie niet mee. Konden ze jullie helpen bij de HAP?

Wat betreft MC zijn wij pietlutten :@ We hadden een derdehands mc aangeboden gekregen van vrienden, maar hebben 'm afgeslagen. We hebben allebei een base in de auto en ik denk dat we onze mc na 5 jaar ook niet meer zouden gebruiken in de auto. Maar wij zijn ook van die ver-weg-parkeerders omdat je dan minder kans op parkeerschade hebt en kozen onze auto's uit op veiligheid.

Ik klop het af op een groot stuk hout, maar J is al weer zelf in slaap gevallen in bed en is nu nog stil! *O* Ik heb zo zeeën van tijd, voor de afwas en het schrijven van de kerstkaarten!
Edit: helaas werd hij een minuut nadat ik dit postte wakker. Maar toch, de tweede avond op rij voor mezelf gehad!

[ Bericht 2% gewijzigd door Hupje op 08-12-2015 21:33:39 ]
pi_158116348
Bloesem, welkom hier met je mooie kindje O+

MC: wij hebben een nieuwe gekocht, omdat mijn vrouw een aantal jaar autostoeltjes heeft verkocht en ik van haar absoluut niet mocht besparen daarop.

LuDann en Wolk, succes bij de dokter. Ik hoop dat er iets gedaan kan worden, want het is niet tof :*

Faptist, welkom terug :D
pi_158116894
Sterkte Ludann en wolk! Hopelijk kunnen ze wat voor Wolk doen!

W. sliep 3 uur aan een stuk, dronk (veeel!) en slaapt nu weer. Hopelijk knapt ie daar van op. Hij klinkt nu minder snotterig dan eerder vandaag in zn slaap.
pi_158116916
LuDann, hoe is het nu?

Hupje, fijn van je avond!

Weten jullie nog het koortslipgedoe van vorige week. Ik zit Twix nu de fles te geven en hij heeft een wondje boven zijn lip. Nu wil hij nooit een fopspeen maar sabbelt hij op zijn knuistje en daarbij grijpt hij nog wel mis dus ik hoop zo dat hij zichzelf gekrast heeft...
Hij is verder goed te pas en het zit er ineens dus ik gok op gekrast. *fingers crossed*
pi_158117874
Wat ik me laatst af vroeg, iemand die weet hoe het met Pessie gaat? Schreef die hier ook niet mee?
  dinsdag 8 december 2015 @ 22:45:47 #235
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_158119641
Ik gok dat ze het gewoon druk heeft met drie kinderen, ik zie iig op facebook gezellige Sint-foto's voorbijkomen ;)
pi_158120194
Hoe zat het nou met inbakeren na prikjes? Hij heeft geen verhoging maar t wordt de eerste 24 uur afgeraden. Ik heb nu alleen een erg wakkere baby die niet snapt dat het bedtijd is en die hele verhalen aan zijn handjes aan het vertellen is :')
  dinsdag 8 december 2015 @ 23:16:18 #237
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_158120504
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 23:05 schreef Cassandra87 het volgende:
Hoe zat het nou met inbakeren na prikjes? Hij heeft geen verhoging maar t wordt de eerste 24 uur afgeraden. Ik heb nu alleen een erg wakkere baby die niet snapt dat het bedtijd is en die hele verhalen aan zijn handjes aan het vertellen is :')
Hoe laat heeft hij de prikjes gehad Cassandra? Meestal begint de werking na een uurtje of 6 na de enting. Mijn dochter bakerde ik trouwens niet in, maar sliep wel in een slaapzakje.

Ik kleedde haar iets luchtiger en liet haar gewoon in een slaapzakje slapen.. Zo kon ze alsnog haar warmte kwijt. Tussendoor voelde ik wel in haar nekje of ze niet te warm werd. Ging prima :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_158121501
Cassandra, ik heb het echt niet gedaan, wat dus betekende dat ik wapperende handjes vasthield tot hij sliep.

Malteser, hopelijk is het een krabplekje.

LuDann, hopelijk gaat het goed met je meisje.
  woensdag 9 december 2015 @ 00:02:44 #239
409579 LuDann
All the way
pi_158121512
We zijn weer thuis. Het is niet duidelijk wat er nu precies aan de hand is en waarom ze niet wil drinken maar omdat ze nog niet uitgedroogd is vonden ze opname en sondevoeding meteen een erg grote stap. We hebben een fles ORS (water met zout, suiker en mineralen tegen het uitdrogen) meegekregen wat we haar kunnen geven. Morgenochtend dan weer contact. Verder paracetamol en veel knuffels.
pi_158121531
Welkom Bloesem! Laat je maar lekker verzorgen deze week! En ook zusjevan welkom! Wat een kleintje op de foto's!

LuDann beterschap voor Wolk! Ik hoop dat ze haar hebben kunnen helpen. En ik hoop dat het hierna eindelijk eens klaar is met de continue ziekenboeg bij jullie. Tijd voor alleen maar leuke dingen nu!
pi_158122629
Hij is in slaap gevallen en ruim een uur eerder als normaal wakker geworden. Maar toch O+ hij ligt nu met ijskoude handjes te drinken O+ hopelijk kunnen we t inbakeren direct afbouwen..

Wat sneu LuDann.. Hopelijk helpt de ORS. Jullie hebben ook wel steeds wat hé ;(

Om de 2/3 uur wakker. Hoop dat het aan de prikjes ligt en niet aan het inbakeren..

[ Bericht 7% gewijzigd door Cassandra87 op 09-12-2015 05:32:54 ]
pi_158122827
LuDann hopelijk pakt ze de ORS wel en helpt dat een beetje. Heb je anders geen spuitje waarmee je het kan inbrengen, dan hoeft ze alleen maar te slikken, misschien doet dat minder pijn?
  woensdag 9 december 2015 @ 05:47:35 #243
409579 LuDann
All the way
pi_158122871
Ik heb er net met een spuitje 14 cc ORS ingegeven idd. Meer lukte niet. Borst en fles weigert ze nog steeds. Waarom ze weigert weten we trouwens niet want ze lijkt na uitgebreide inspectie geen blaasjes in haar mond te hebben. De KA dacht dat het misschien door buikpijn komt.

Ze geeft uitgeput even een paar uurtjes geslapen maar nu is ze weer alleen maar aan het huilen. Ik zit nu beneden even te kolven. Mijn productie keldert ondanks dat dus dit zou best eens einde borstvoeding kunnen zijn.

Het gaat niet echt soepel dus zo, ik vrees toch een opname als het zo doorgaat.
pi_158122901
Succes Cassandra. Het zou mooi zijn als het lukt om te stoppen met inbakeren.

LuDann, wat zul jij je zorgen maken om Wolk! En hopelijk helpt het kolven genoeg om je productie niet te laten inzakken. Evt. een krachtigere kolf huren, mocht je hoofd er naar staan? Maar Wolk stast nu op de eerste plek.
pi_158122929
Ludann, sterkte!

Hier een prutnacht voor mij. W. Sliep ondanks snot best aardig, maar ik lag maar naar zn ademhaling te luisteren, k was bang dat ie zou stikken, hij lag zo te reutelen, arm ding.
pi_158123007
Ludann, beterschap voor wolk!
Hier is het hoesten en proesten,man en ik schrokken er allebei wakker van om 05.00 en stonden tegelijk naast ons bed. Gaan we samen kijken, proest, hoest en niest hij gewoon in z'n slaap.

Nu ook alweer sinds 06.45 maar z'n oogjes houd hij stijf dicht.
Denk dat ik voor morgen toch maar een afspraak maak bij de huisarts want dit in combinatie met eczeem lijkt t wel laat ik liever even kijken voordat we op vakantie gaan maandag.
  woensdag 9 december 2015 @ 07:40:37 #247
56471 pinquit
oh my lama!
pi_158123049
Lu :*
pi_158123056
Arme Wolk :'( Beterschap!! :* :* :*

[ Bericht 28% gewijzigd door SaskiaR op 09-12-2015 07:58:36 ]
  woensdag 9 december 2015 @ 07:51:45 #249
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_158123098
Jeetje LuDann, wat enorm zielig! ;( sterkte!

En welkom zusje en bloesem! En gefeliciteerd natuurlijk! :)

[ Bericht 0% gewijzigd door MissBliss op 09-12-2015 09:22:31 ]
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_158123106
Ach LuDann, arme Wolk en arme jullie, wat lijkt me dat moeilijk om zo machteloos toe te moeten kijken en zo weinig voor haar te kunnen doen. :* heel veel sterkte en beterschap voor Wolk, ik hoop dat ze snel opknapt.
pi_158123231
Ach Wolkje toch :*
pi_158123551
Oeps per ongeluk topicreport gedaan toen ik Wolk sterkte wilde wensen :D Ook goedemorgen...

Beterschap LuDann en LuMan voor Wolk!
  woensdag 9 december 2015 @ 08:59:16 #253
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_158123590
:* voor Wolk

Ik ben vandaag zonder baby :'( Hij is voor de eerste keer de hele dag bij oma, om proef te draaien voor na de kerst... Om mezelf af te leiden gaan peuter en ik vandaag naar het Safaripark, da's alweer lang geleden. Peuter vindt de exclusieve aandacht iig erg fijn O+
pi_158123610
LuDann, hoe is het nu? :*

MM, oeh, even wennen! Geniet maar fijn met J. van het park, het weer werkt in ieder geval lekker mee :).
pi_158123678
LuDann, hoe is het nu? Hopelijk drinkt ze weer wat :*

MM, geniet van je dagje met je peuter!

Inbakeren na enten: ik deed het wel. Bij een beetje verhoging baker ik ook in. Als ik het niet doe is het drama, en dat blijft niet alleen bij die dag dat we niet inbakeren maar suddert nog lekker door dan. Ik doe dan een dekentje minder en luchtiger kleden.
Sara
Merel
Ukje
pi_158123704
Morgen ga ik op stap met N.! Ik zou eigenlijk in mijn eentje gaan naar een conferentie in Keulen, maar het leek me toch lastig N. thuis bij man achter te laten. Ze slaapt echt niet zonder mij...
Dus nu neem ik haar mee, en een vriendin, zodat ik naar de conferentie kan terwijl mijn vriendin oppast. En dan elke 3 uur elkaar ontmoeten zodat N. kan tanken.
Geen idee of dit goed zal werken, we gaan het zien...
pi_158124017
Nou.. Zonder inbakerzak.. Drama.. Werd echt elke twee uur wakker (Ja er zijn meer baby's die dat doen maar hij sliep na de voeding van 22.30 altijd door tot minimaal 3 uur, en daarna tot 7 uur)
Zijn handjes waren echt ijskoud dus wellicht had hij het gewoon koud. Heb m nu een slaapzak aangedaan, hij slaapt nog niet, maar ligt wat te kletsen. Prima. Ik moet toch zo weg.
Zit heel erg in tweestrijd.. We willen het voor mijn verlof afbouwen, dus ik kan nu doorzetten, of weer inbakeren, en in de kerstvakantie afbouwen als mijn man thuis is, en we dus om en om kunnen bijslapen.. /einde aanstelmodus want qua nachten hebben we niks te klagen over het algemeen
pi_158124125
Cassandra, relax. Na de kerst is pas over ruim drie weken! Vannacht was G er nog niet aan toe blijkbaar. Lekker weer inbakeren als hij daar behoefte aan heeft.

Sowieso zou ik eerst overdag een slaapje zonder proberen, en niet meteen de hele nacht. Het komt vast wel goed!
pi_158124164
Och arm Wolkje. Hopelijk snel beterschap. :*

Ik ben inmiddels in zo'n staat dat ik 's ochtends niet meer weet of het nou een goede of een slechte nacht was :P
pi_158124322
Heb je ook gelijk in Mineola. Soms vergeet ik hoe die ontwikkeling gaat, er lijkt geen einde aan te komen en tegelijkertijd is alles de volgende dag anders :P
Hij slaapt nu wel O+ Alleen moet ik nú weg naar de lactatiekundige :') Dus toch maar wakker maken. Overdag heb ik hem overigens nooit ingebakerd, ik ben begonnen zonder omdat ik wilde dat hij ook zonder kon slapen, en een week later sliep hij nergens tenzij op mijn buik. Maar ik zal eens kijken of ik hem vanavond wat vroeger weg kan leggen in de slaapzak, en als dat niet werkt, voor de nacht weer inbakeren. Volgens mij moet dat afgebouwd worden ivm het rollen, en dat doet hij voorlopig nog niet.
pi_158124396
Beterschap Wolk!

Saskia, je moet je kind toch wel bij je man kunnen laten?
pi_158124490
Veel beterschap voor Wolk :* Ik hoop dat ze snel weer drinkt. Ik vind het echt zo sneu voor haar en jullie.
pi_158124591
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 10:14 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Beterschap Wolk!

Saskia, je moet je kind toch wel bij je man kunnen laten?
Het kan wel, maar daar wordt ze niet gelukkig van... ik ga vaak een uur of 2 van huis voor werk, en daarvan huilt ze altijd minstens de helft. Mn man doet echt wel zijn best (liedjes zingen, lopen, piano spelen, masseren, badje etc), maar dat helpt vaak niet. En in slaap vallen doet ze alleen aan de borst. Dus nu maar even zo, we gaan later wel kijken of ze een nacht zonder mij kan.
pi_158124615
Sterkte,ludann en wolk!

Wij zijn in nl! Gister prima autorit gehad, zodra het donker was sliep t, 3 uur achter elkaar. En vannacht ook prima geslapen in z'n camping bedje.. Ik mistte de cosleeper wel zeg!
pi_158124739
Fijn dat de reis zo goed ging Jagär! Lijkt me een hele onderneming.
pi_158124918
Relax inderdaad Cassandra. N. hebben we ingebakerd tot 5 maanden ongeveer, en ook de GO heeft dat gedaan. Toen over naar een slaapzakje met stugge lange mouwen en even de handjes vasthouden. Toen viel ze in slaap zonder handjes vasthouden tot ze ineens bedacht dat het wel leuk was haar speen 1000x uit de mond te trekken. Nu hou ik elke nacht haar handje vast (niet straks langs het lijf alsof ingebakerd, maar gewoon knus vasthouden), zo gezellig. Ik ben ervan overtuigd dat het allemaal fases zijn en dat het vanzelf goedkomt.

Saskia, moeten jullie er niet gewoon een keer doorheen? Heel vervelend, maar haar op deze manier meenemen elke keer is toch ook niet te doen?

Hopelijk gaat het intussen beter met Wolk. :*

N. sliep van 19.00-20.15, toen pas om 22.15 weer, ze heeft al die tijd beneden gespeeld. O+ :') Daarna tot 01.30, 06.30 en 08.00. ^O^

Nu zit ze met een zuur gezicht aan de mango, wat heerlijk om te zien. _O-
pi_158125078
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 10:30 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Het kan wel, maar daar wordt ze niet gelukkig van... ik ga vaak een uur of 2 van huis voor werk, en daarvan huilt ze altijd minstens de helft. Mn man doet echt wel zijn best (liedjes zingen, lopen, piano spelen, masseren, badje etc), maar dat helpt vaak niet. En in slaap vallen doet ze alleen aan de borst. Dus nu maar even zo, we gaan later wel kijken of ze een nacht zonder mij kan.
Ook dat komt goed :Y met de tijd. Over een jaar wil ze alleen bij papa :P Als je het nu zo op kunt lossen zou ik dat ook doen.
pi_158125201
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 10:30 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Oh dat lijkt me ook moeilijk voor je man. En voor jou, want je gaat ook niet lekker weg zo. Fijn dat je vriendin mee kan naar de conferentie en het zo opgelost kan worden. Gaat N naar de opvang eigenlijk?
pi_158125313
En ik herinner me nog iets van Hupje die al twee avonden voor zichzelf had opeens! *O*

En Jager die in NL is aangekomen na een voorspoedige reis, fijn! Nu familiebezoek? Die cosleeper is echt handig ja, dat mis je wel als je ergens anders slaapt. Wij hadden baby in de kinderwagen gelegd en dat vond ik al veel moeite :@

En MM die quality time met peuter heeft! Veel plezier vandaag. Ik heb toevallig ook net wenafspraken gemaakt voor baby. Hij had al een haakje op de kapstok zag ik vanmorgen. Mijn baby O+

En hoe is het met de A's van Estrys en Pinquit? En met die van Mignonne?

Ik hoop dat het ok gaat met Wolk en LuDann en ze heel druk is met voeden omdat Wolk schreeuwende honger heeft. :+ O+
pi_158125506
Mijn A gaat prima. Nachten blijft aanmodderen. We zoeken nog naar een ritme maar dat komt vanzelf weer. Ik hoef toch nog niks nu.

Maar heeft iemand mijn kleine baby gezien? Klein schriel mannetje, geen haar, maatje 50? :o :{ O+

SPOILER
pi_158125617
Nooh! Als ik m vind dan hou ik m zelf hoor! Wat een heerlijke foto en wat lijkt hij op je oudste! (En misschien ook wel op je middelste maar die heb ik niet zo scherp voor ogen).

Fijn dat het goed gaat! Dat refluxspul helpt dus (in elk geval) overdag wel?
pi_158125719
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 11:36 schreef Mineola het volgende:
Nooh! Als ik m vind dan hou ik m zelf hoor! Wat een heerlijke foto en wat lijkt hij op je oudste! (En misschien ook wel op je middelste maar die heb ik niet zo scherp voor ogen).

Fijn dat het goed gaat! Dat refluxspul helpt dus (in elk geval) overdag wel?
Ja dat zei Mignonne ook al. Op deze foto misschien. Als baby waren de middelste en oudste een soort kloon, A is echt wat dat betreft heel anders. Minstens 3 tinten lichter van haar en huid ook. En grijze ogen.

Ja maar overdag heb ik ook de energie om hem verticaal te houden. Dat heeft het beste effect. Het lukt me nog niet om rechtop te slapen ;)
pi_158125722
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2015 10:52 schreef Selvaria het volgende:

Saskia, moeten jullie er niet gewoon een keer doorheen? Heel vervelend, maar haar op deze manier meenemen elke keer is toch ook niet te doen?

Nouja, ik laat haar dus 3 x per week een uur of 2 achter bij papa, en dat wordt nog niet echt beter. Dus er doorheen gaan werkt nog niet zo.
Het zou nu de eerste keer zijn dat ik een nacht (2 zelfs) wegga, dus dat is wel meteen een groete stap. Daarbij heeft mijn man de afgelopen maanden 15 uur per dag gewerkt, vaak met N. op de buik, dus hij zit er een beetje doorheen.
Volgende maand moet ik weer 2 nachten weg, dan is het rustiger voor hem en dan gaan we wel kijken hoe we dat dan aanpakken.
pi_158125751
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2015 11:10 schreef Mineola het volgende:

[..]

Oh dat lijkt me ook moeilijk voor je man. En voor jou, want je gaat ook niet lekker weg zo. Fijn dat je vriendin mee kan naar de conferentie en het zo opgelost kan worden. Gaat N naar de opvang eigenlijk?
Nee, we kunnen het nu thuis oplossen.
Misschien zou opvang wel leuk zijn voor haar, om eens een andere omgeving te zien. Maar het is zo ook wel erg gezellig, lekker met z'n drieën thuis :)
pi_158125794
Scheelt in ieder geval bakken geld :Y

Hoe is ze bij de schoonmaakster? :+
pi_158125850
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 11:46 schreef Estrys het volgende:
Scheelt in ieder geval bakken geld :Y

Hoe is ze bij de schoonmaakster? :+
Lol :) de schoonmaakster is nogal vermoeiend, zo iemand die een baby de hele tijd wil vasthouden, kietelen en er heel hard tegen praten. Dus N. wordt er wel vrij snel moe van ;) half uurtje houdt ze net vol :+
pi_158127344
Jeetje LuDann, ik hoop dat Wolk snel beter wordt. Jullie wisselen elkaar wel lekker af met ziek zijn zo. Bah.

Estrys, lol. _O-
En je mooie mannetje, zie 'm shinen O+

Saskia, lijkt me ook heftig om 2 dagen met een kleintje en een vreemde (voor N. dan) op pad te zijn. Ik hoop dat alles goed gaat.

Jagar op Hollandse bodem. Heb je al een kroket gehaald, of was dat alleen iets tijdens de zwangerschap? :P

En euh, verder ben ik alles vergeten. :+

Vanochtend L. afgezet op het kdv en weer aan het werk. Ik maak het vooraf telkens groter dan het is allemaal. Als ik haar dan eenmaal af zet en zelf bezig ben valt het allemaal 100% mee. Gelukkig wel een goede nacht gehad. Half 4 voeden en 6 uur was ze wakker. Prima, de wekker was anders toch om half 7 afgegaan. Ik heb wel het idee dat alle nachtvoedingen van de afgelopen weken m'n productie flink omhoog hebben gekrikt, want die is ineens niet mis.
pi_158127409
Oh jongens, ik heb net ongeveer 300 foto's van mijn awesome baby gemaakt. Drie maanden is echt de perfecte babyknuffelleeftijd O+ O+ O+ O+ O+
pi_158127523
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 13:23 schreef Mineola het volgende:
Oh jongens, ik heb net ongeveer 300 foto's van mijn awesome baby gemaakt. Drie maanden is echt de perfecte babyknuffelleeftijd O+ O+ O+ O+ O+
pi_158127631
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 09:54 schreef Estrys het volgende:
Och arm Wolkje. Hopelijk snel beterschap. :*

Ik ben inmiddels in zo'n staat dat ik 's ochtends niet meer weet of het nou een goede of een slechte nacht was :P
Klinkt zo bekend!
Ik vertelde mijn man heel enthousiast dat er maar twee voedingen waren vannacht. Blijkt dat Frits de hele nacht bovenop me heeft geslapen en om de anderhalf uur zelf aanhapte voor wat drinken. :+
pi_158127699
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 13:29 schreef Krisvc het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ja inderdaad, haha. Ik ga straks met WiFi even uploaden, loop nu lekker in het zonnetje buiten. Wat een heerlijk weer hč O+
pi_158128086
Ik kreeg een foto van thuis, mijn baby zit in de tripptrap!
  woensdag 9 december 2015 @ 14:18:38 #283
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_158128238
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 14:07 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik kreeg een foto van thuis, mijn baby zit in de tripptrap!
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 13:29 schreef Krisvc het volgende:

[..]

woensdag 9 december 2015 @ 14:20:37 #284
409579 LuDann
All the way
pi_158128277
Wat lief dat jullie allemaal zo meeleven. O+

Wolk wil af en toe een klein beetje bij me drinken dus we hebben vanochtend met de KA afgesproken dat we het voorlopig thuis aankijken. Zolang ze twee plasluiers per 24 uur heeft hoeft ze niet opgenomen te worden.

Mogelijk heeft ze twee dingen tegelijkertijd, het hand-voet mondziekte en een of ander griepvirus wat ik zelf ook te pakken heb. De artsen weten het niet precies (er was daar best wat overleg voor nodig gisteren, waardoor we tot zo laat in het ziekenhuis zaten) maar dat is een waarschijnlijke verklaring.

Zo modderen we dus maar een beetje door. Echt beter gaat het nog niet, maar net goed genoeg om het zelf thuis af te kunnen. Ik ben bekaf want ik kan haar eigenlijk geen moment neerleggen. Ik kan 'de wielen van de bus' niet meer zien of horen maar als ik dat afspeel op mijn telefoon is ze tenminste wel even stil, ze zit dan gefascineerd te kijken naar het filmpje. Heel pedagogisch verantwoord vast. :')
pi_158128334
quote:
6s.gif Op woensdag 9 december 2015 14:18 schreef Mariposas het volgende:

[..]

[..]

Straks weer weg:
SPOILER
pi_158128393
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 11:41 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Nouja, ik laat haar dus 3 x per week een uur of 2 achter bij papa, en dat wordt nog niet echt beter. Dus er doorheen gaan werkt nog niet zo.
Het zou nu de eerste keer zijn dat ik een nacht (2 zelfs) wegga, dus dat is wel meteen een groete stap. Daarbij heeft mijn man de afgelopen maanden 15 uur per dag gewerkt, vaak met N. op de buik, dus hij zit er een beetje doorheen.
Volgende maand moet ik weer 2 nachten weg, dan is het rustiger voor hem en dan gaan we wel kijken hoe we dat dan aanpakken.
Ik had gemist dat het om 2 hele dagen/nachten ging. :@ Begrijpelijk wel hoor, maar wat lastig zo. Hopelijk gaat het snel wat beter.

En ja Mineola en IMA, doe eens foto's. :(
pi_158128409
Oh, IMA, je was me voor. :+

Wat een grote meid! Prachtig plaatje. O+

N. heeft vandaag dezelfde trui aan trouwens. :D
pi_158128478
Nohh Estrys! O+ dat snoetje!

LuDann ik hoop dat het al iets beter gaat met de kleine?

Ziekenhuizen zijn stom en ik ben het zo kotsbeu hier.
SPOILER
pi_158128493
Nooh! Verticale baby IMA! Wat is ze groot opeens! Wat een lieverd O+

Wolk gelukkig nog thuis maar nog niet veel beter jammer genoeg. Wat klinkt het zwaar LuDann, kun je het een beetje afwisselen met je man? Fijn dat ze af en toe wat wil drinken, ook voor troost lijkt me dat fijn te kunnen doen. Sterkte nogmaals!

[ Bericht 20% gewijzigd door Mineola op 09-12-2015 14:57:00 ]
pi_158128568
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 14:30 schreef hetzusjevan het volgende:

SPOILER
SPOILER
pi_158128578
Dat klinkt ook niet charmant Zusjevan!

Aaw Mineola O+
pi_158128686
Oooh, wat een mooie knuffelkindjes weer! Akoetsjiekoetsjiekoetjsie O+

Ludann, beterschap met je Wolkje.

Wij hebben vandaag voor het eerst echte buitenschoenen gekocht, in een echte winkel. Donkerrode laarsjes in maat 19, op de groei. O+
Ze stapt er op als een robot. :)
  woensdag 9 december 2015 @ 14:50:24 #293
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_158128780
Oh IMA, wat kijkt ze trots dat ze er zo bij zit!

En Mineola, wat een lief blij mannetje! O+

Wat vervelend dat je zo bent weg-gebonjourd, hetzusjevan.

LuDann, ik hoop dat Wolk snel wel opknapt. Wat sneu dat ze zo ziek is.
pi_158130349
Zusjevan, wat rot dat het zo gaat. Ik zou toch eens op de bel duwen.

Ik pas as we speak op de baby van vrienden. Ik geloof dat ik de oorzaak ben van Twix' vele slapen. Baby van vrienden slaapt namelijk nu ook al de hele tijd sinds ik haar in bed heb gelegd. En Twix slaapt dus ook.
Dames, aangenaam, ik ben Klaas Vaak!
  woensdag 9 december 2015 @ 16:19:33 #295
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_158130502
Nou, er zijn een hoop dames bij wie je op de koffie kan, Malteser. Ik voorzie een nieuwe carričre voor je. :P
pi_158131102
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 16:19 schreef Mariposas het volgende:
Nou, er zijn een hoop dames bij wie je op de koffie kan, Malteser. Ik voorzie een nieuwe carričre voor je. :P
Nou inderdaad. Als ik dan hoor hoe rottig het slapen bij anderen soms gaat... Lastig lijkt me dat.
Daarentegen ben ik zelf wel een waardeloze slaper.
pi_158131439
Heb jij slaapzand, Malteser? Webshop beginnen?
pi_158131850
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 14:30 schreef hetzusjevan het volgende:

SPOILER
Dat is echt heel kak, dat gebeurde hier ook maar dan om 20.30u. Ik heb toen gejankt dat ik het er niet mee eens was. Uiteindelijk bleek de kinderafdeling veel leuker dan de afdeling waar we eerst lagen. Maar ik snap je volkomen :*
pi_158131938
Of ben je misschien heel slaapverwekkend Malteser? :P
pi_158132164
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2015 16:46 schreef Malteser het volgende:

[..]

Nou inderdaad. Als ik dan hoor hoe rottig het slapen bij anderen soms gaat... Lastig lijkt me dat.
Daarentegen ben ik zelf wel een waardeloze slaper.
Sjaak en ik komen in de kerstvakantie graag logeren :D
pi_158132170
ik wil ook slaapzand!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')