abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158098376
Suiker. *O*
  dinsdag 8 december 2015 @ 07:06:01 #127
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_158098479
Ik krijg waarschijnlijk volgende week het hartje te horen.. Wel bijzonder.

Samen met m'n zus zwanger zijn is wel bijzonder inderdaad, jammer alleen dat we ruim 75 km uit elkaar wonen en we elkaar dus niet heel regelmatig zien. Maar ik sta als eerste op de stoep als die kleine er is.

Waar ik gek van word nu, ik heb bijna constant de hik om niks, als ik wakker word al, waar ik het eerst echt alleen had als ik te snel at. Heel irritant. Is dat een zwangerschapskwaal?!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  dinsdag 8 december 2015 @ 07:06:54 #128
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158098482
Heb ik ook erg vaak, net als 's nachts er vaak uit moeten om te plassen, slecht slapen etc.
Leuk, dat zwanger zijn :+ ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_158099074
Oh Lamb, vreseLijk he dat maagzuur. Ik heb er sinds een paar dagen zo veel last van. Slaap snachts bijna niet omdat m'n keel gewoon volloopt (sorry vies praatje). Heb nu van de gyn pilletjes gekregen, hoop dat het gaat helpen. Ik ben nog maar 19 weken, wat moet dat worden straks...
  dinsdag 8 december 2015 @ 09:29:28 #130
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158099352
Suiker een goeie echo, yes!!

Mijne was ook prachtig gisteren, kreeg nog een heel lief fotootje mee O+ Groei was prima verder.
Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom ze t extra checken, maar het is iig na die nekplooimeting in het ziekenhuis besloten. Ik maak me er zelf gelukkig niet druk om. Zoals t nu lijkt is het volgens hun termijn een kindje met korte beentjes, en volgens mijn termijn een kind met groot hoofd en een dikke buik. En dat heeft ie dan van geen vreemde :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158099528
Lunamatic, verstandig om rustiger aan te doen nu! Kan me voorstellen dat verhuizen rust geeft ook al is het nog onafgewerkt dan, maar dat is toch weer een (grote!) stap verder. Zijn er andere mensen die vriend kunnen helpen? Kan me voorstellen dat het voor hem niet leuk is om alleen te klussen, maar wat niet gaat, gaat niet..

LB O+ Fijn dat jij je er in elk geval geen zorgen om maakt! Lijkt me dat als er echt een duidelijke/zorgwekkende reden was geweest, die ook wel bij jou bekend zou zijn toch? :)
pi_158100839
LB O+
En dat handje O+

Ik heb vanmorgen mijn laatste zwangerschapstest gebruikt en het was een knal streep O+
Ik heb me daarna gelijk aangemeld voor moeders voor moeders. Zonde dat het nu de wc in gaat terwijl het zo hard nodig is.
pi_158102088
LB wat een super lieve echofoto! Dat handje O+

Zooo het is mijn dag niet geloof ik :o. Werd wakker met wat harde buiken, maar ochtendspits in huis dus geen tijd om daar echt aandacht aan te besteden. Dus pas in de auto onderweg naar werk merkte ik dat ze om de 3 minuten kwamen. Verder een hoofd vol snot en beetje koortsig. Kom ik op werk, hoor ik dat ik de hele ochtend een vrouw uit Amerika naast me heb zitten. Geen probleem hoor, maar al mijn werkzaamheden zijn normaaal in het Duits dus omswitchen naar Engels is dan best even een dingetje. Kon mij dus ook totaal niet concentreren en harde buiken bleven komen en voelde niet heel fijn, dus door collega's naar huis gestuurd O+. Tank gaf aan dat ie leeg was, maar omdat de buiken echt niet prettig waren maar besloten snel naar huis te rijden en dan vanmiddag voor het boodschappen doen te gaan tanken. Rijd ik op de snelweg, is de tank toch wel erg leeg en dus stopt de auto er mee :{ Gelukkig kon ik hem nog op de vluchtstrook zetten, maar moest vervolgens een uur wachten op de pechhulp. Harde buiken namen wel eindelijk af dus nadat de pechhulp mij naar een tankstation had gesleept ben ik snel boodschappen gaan doen. Nu even eten en dan maar een uur onder de douche, hopen dat de harde buiken weg blijven nu en dat de snot uit mijn hoofd wil :')
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_158102337
Suikertje een goede echo! *O*
LB ook, fijn hoor!

Ik krijg al héél erg medelijden met je als ik het zo lees Sicilia, je kan op dat moment wel janken he? Als je daar staat langs de snel weg met een lege tank.

Ik heb morgen de eerste echo en ik ben zoooooooooo zenuwachtig. Deze 26,5 uur gaan heel lang duren vrees ik.. :')
pi_158102659
Jeetje Sicilia, wat een dag heb je er al opzitten zeg :o Lijkt me heel eng als de auto ermee stopt op de snelweg (je gaat toch eh.. snel, net als het verkeer achter je), poeh! Die harde buiken, pas je goed op jezelf? Ik ben een absolute n00b met harde buiken hoor, maar om de 3 minuten klinkt wel erg veel? Hoop dat de lange douche helpt :*

Fien, spannend!! Hoeveel weken ben je nu? En heb je een beetje afleiding vandaag/morgen? :) (Als ik nou een stukje van jouw 26,5 uur neem, dan is het voor jou sneller morgen en heb ik wat extra tijd voor de onmeunige berg werk waar ik vandaag (na weken opstapelen) doorheen moet :+)
  dinsdag 8 december 2015 @ 12:34:13 #136
56471 pinquit
oh my lama!
pi_158102733
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 12:03 schreef Sicilia het volgende:
LB wat een super lieve echofoto! Dat handje O+

Zooo het is mijn dag niet geloof ik :o. Werd wakker met wat harde buiken, maar ochtendspits in huis dus geen tijd om daar echt aandacht aan te besteden. Dus pas in de auto onderweg naar werk merkte ik dat ze om de 3 minuten kwamen. Verder een hoofd vol snot en beetje koortsig. Kom ik op werk, hoor ik dat ik de hele ochtend een vrouw uit Amerika naast me heb zitten. Geen probleem hoor, maar al mijn werkzaamheden zijn normaaal in het Duits dus omswitchen naar Engels is dan best even een dingetje. Kon mij dus ook totaal niet concentreren en harde buiken bleven komen en voelde niet heel fijn, dus door collega's naar huis gestuurd O+. Tank gaf aan dat ie leeg was, maar omdat de buiken echt niet prettig waren maar besloten snel naar huis te rijden en dan vanmiddag voor het boodschappen doen te gaan tanken. Rijd ik op de snelweg, is de tank toch wel erg leeg en dus stopt de auto er mee :{ Gelukkig kon ik hem nog op de vluchtstrook zetten, maar moest vervolgens een uur wachten op de pechhulp. Harde buiken namen wel eindelijk af dus nadat de pechhulp mij naar een tankstation had gesleept ben ik snel boodschappen gaan doen. Nu even eten en dan maar een uur onder de douche, hopen dat de harde buiken weg blijven nu en dat de snot uit mijn hoofd wil :')
hoe is het nu? nogsteeds regelmaat? :* wat een kutochtend
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 8 december 2015 @ 12:38:30 #137
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_158102840
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 11:12 schreef ikke_84 het volgende:
LB O+
En dat handje O+

Ik heb vanmorgen mijn laatste zwangerschapstest gebruikt en het was een knal streep O+
Ik heb me daarna gelijk aangemeld voor moeders voor moeders. Zonde dat het nu de wc in gaat terwijl het zo hard nodig is.
Ik heb me door jouw post maar ook meteen aangemeld ^O^
Blood for breakfast, blood for lunch
pi_158103437
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 12:34 schreef pinquit het volgende:

[..]

hoe is het nu? nogsteeds regelmaat? :* wat een kutochtend
Nee gelukkig is de regelmaat weer verdwenen :). Ik heb helaas wel vaker van deze regelmatige harde buiken, vandaar dat ik ook al minder werk. Meestal helpt een warme douche en rusten voldoende. Ik ben blij dat dit mijn derde zwangerschap is en ik dus weet dat mijn baarmoeder gewoon mega gevoelig is, want het is af en toe wel eng hoor zoveel. Ik weet nu wat ik moet doen als ze weer terugkomen en hoef dus niet steeds te bellen met de vk, want tja, die kunnen in eerste instantie ook alleen het advies van rust houden, douchen en paracetamol nemen geven, maar als ze dan niet afnemen bel ik uiteraard meteen.
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_158103952
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 11:12 schreef ikke_84 het volgende:
LB O+
En dat handje O+

Ik zat daar ook naar te kijken. Als ik het goed begrijp komen ze het dan ophalen?
Gister heb ik ook weer getest :@ En ik heb er nog 5 liggen :@ :+

@Sicilia:
Klinkt als een fijne ochtend.. -O-
Gelukkig ben je nu thuis :)
pi_158103968
Bloesem, gefeliciteerd!!! *O* *O* *O*

Hier vandaag termijnecho gehad. Alles leek helemaal in orde en ik voel me zo uitgelaten gelukkig nu!

(Ben nogsteeds erg moe en vaak niet zo lekker, dus meer meeschrijven komt over een week wat wel O+ )
  dinsdag 8 december 2015 @ 13:54:18 #141
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_158104511
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 13:30 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Ik zat daar ook naar te kijken. Als ik het goed begrijp komen ze het dan ophalen?
Gister heb ik ook weer getest :@ En ik heb er nog 5 liggen :@ :+

@Sicilia:
Klinkt als een fijne ochtend.. -O-
Gelukkig ben je nu thuis :)
Ja, komen ze gewoon ophalen :Y
Ik wilde het niet thuis op laten halen door een aantal redenen dus wij hebben het ophaaladres laten wijzigen naar dat van mijn schoonouders. Was ook geen probleem. Hoef ik de volle kratten alleen maandag op weg naar werk daar af te zetten en op weg terug haal ik ze weer op. Maar als je het thuis op laat halen, hoef je ze alleen 's ochtends buiten te zetten.
pi_158104571
Goed bezig Queens ^O^

Sicilia dat klinkt echt als een rot ochtend -O- gelukkig zijn de harde buiken nu weg.

Miezziej het ligt eraan waar je woont of ze het komen ophalen. Bij mij doen ze dat niet. Ik moet het elke week weg brengen maar goed das maar 10 minuten op en neer en dat heb ik er graag voor over.

*correctie: mw van mvm belde net en ze komen de flessen hier nu ook aan huis ophalen. Heel fijn :)

Groofsken fijn dat de echo goed was. Hopelijk voel je je snel weer wat beter.

[ Bericht 14% gewijzigd door ikke_84 op 08-12-2015 15:52:27 ]
pi_158104640
Ohja, MvM. Eerste zwangerschap wel gedaan, maar denk dat het 'm niet gaat worden deze keer. Ik durf nog niet voordat ik weer een kloppend hartje heb gezien, anders voelt het alsof ik het jinx :@ En de volgende echo is de 22e, daarna gaan we een week naar familie in het buitenland, dan heb je O&N, en tegen de tijd dat die dame dan voorbij kan komen ben ik alweer bijna zo ver dat het geen zin meer heeft.

Sicilia wat een heftige ochtend joh :o Doe je een beetje voorzichtig met jezelf?
  dinsdag 8 december 2015 @ 14:08:55 #144
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_158104837
Welkom aan alle nieuwe zwangeren! *O*

Groofs en Suiker, gefeliciteerd! Wat fijn, een goede echo O+

Sicilia, wat een dag! Lijkt me verschrikkelijk om zoveel harde buiken te hebben en dan nog langs de kant van de weg komen te staan... Fijn dat het nu wat beter gaat!

Fien, ik duim voor een knipper morgen! Die laatste dag wachten voor de eerste echo is echt slopend...

LB, wat een lieve foto O+

Wat betreft de neusspray: ik werd snotverkouden vlak nadat ik net zwanger was. Ik heb toen mijn VK gebeld om te vragen wat ik mocht gebruiken en mij is toen de spray met xylometazoline afgeraden... Alleen als de verstopte neus me echt zou belemmeren om te slapen zou ik wellicht 1x kunnen sprayen maar liever niet. Zoutoplossing mocht wel. Maar ik geloof dat de meningen hierover verdeeld zijn.
pi_158104931
Dank jullie wel voor alle kussen en knuffels en jompels! O+ meisje doet 't zo goed dat ik heb besloten om door te schuiven naar 't babytopic ;) Heel veel liefs en sterkte hier allemaal en tot snel O+
pi_158105267
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:08 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Welkom aan alle nieuwe zwangeren! *O*

Groofs en Suiker, gefeliciteerd! Wat fijn, een goede echo O+

Sicilia, wat een dag! Lijkt me verschrikkelijk om zoveel harde buiken te hebben en dan nog langs de kant van de weg komen te staan... Fijn dat het nu wat beter gaat!

Fien, ik duim voor een knipper morgen! Die laatste dag wachten voor de eerste echo is echt slopend...

LB, wat een lieve foto O+

Wat betreft de neusspray: ik werd snotverkouden vlak nadat ik net zwanger was. Ik heb toen mijn VK gebeld om te vragen wat ik mocht gebruiken en mij is toen de spray met xylometazoline afgeraden... Alleen als de verstopte neus me echt zou belemmeren om te slapen zou ik wellicht 1x kunnen sprayen maar liever niet. Zoutoplossing mocht wel. Maar ik geloof dat de meningen hierover verdeeld zijn.
Nee hoor die zijn niet verdeeld.
Xylo neusspray mag gewoon gebruikt worden in de zwangerschap overeenkomstig het voorschrift. Niet langer dan 1 week gebruiken (zoals voorschrift dus).

Een reden om gebruik xylo af te raden en primair voor zoutoplossing te kiezen zou kunnen zijn omdat de xylo verslavend kan werken. Maar goed, dat is aan je zelf om die afweging te maken en niet aan je vk. Als de vraag is of xylometazoline neusspray gebruikt mag worden tijdens de zw.schap dan is het antwoord gewoon ja.
:)
  dinsdag 8 december 2015 @ 14:31:37 #147
409579 LuDann
All the way
pi_158105349
Ik had door de zwangerschap last van opgezwollen slijmvliezen tijdens mijn zwangerschap. Kon zonder xylometazoline gewoon niet door mijn neus ademen. Dat werd echt heel erg vervelend op een gegeven moment. Toen in overleg de dosering die voor kindjes is bedoeld langdurig gebruikt, vooral 's nachts. Na de zwangerschap was het direct over, eigenlijk. Ook geen last gehad van afhankelijkheid ervan.
  dinsdag 8 december 2015 @ 16:06:33 #148
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_158107536
Ik doe ook mee met MvM, eerst moest ik het wegbrengen maar sinds 1 nov zijn de routes uitgebreid en komen ze bij mij thuis ophalen. Wel beter. Inmiddels nog maar 2wk te gaan; ben blij dat het er bijna op zit...
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  dinsdag 8 december 2015 @ 16:10:03 #149
50430 Yuki
Student Midwife
pi_158107617
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:28 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nee hoor die zijn niet verdeeld.
Xylo neusspray mag gewoon gebruikt worden in de zwangerschap overeenkomstig het voorschrift. Niet langer dan 1 week gebruiken (zoals voorschrift dus).

Een reden om gebruik xylo af te raden en primair voor zoutoplossing te kiezen zou kunnen zijn omdat de xylo verslavend kan werken. Maar goed, dat is aan je zelf om die afweging te maken en niet aan je vk. Als de vraag is of xylometazoline neusspray gebruikt mag worden tijdens de zw.schap dan is het antwoord gewoon ja.
Juist, dit ja.
M'n antwoord van gister kwam ook van de geneesmiddelen en zwangerschap pagina van Lareb.

Je hoort 't overigens vaak, dat 't niet raadzaam is. Net als dat je een lagere dosering paracetamol zou moeten slikken als zwangere vrouw. Dat is (volgens mij?) ook niet zo.
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_158108388
Ik zit nu op werk af te tellen tot het 5 uur is, voel mij een beetje meh vandaag :P. Emotioneel ofzo, hopelijk valt het mijn collega's niet op.
Soms ben ik best bang dat het niet goed zit ofzo, het kan maar niet snel genoeg 21 december zijn! Omdat ik (nog) geen last heb van misselijkheid voel ik mij niet echt zwanger ofzo :') Stomme hormonen :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')