abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_158045358
Welkom in deze reeks!
In deze reeks kun je vragen stellen over de ziekte (Crohn/CU), medicatie en onderzoeken. Ook kun je ons hier op de hoogte houden van je leven met Crohn/CU, de nadelen die je ervan hebt maar ook ongegeneerd lekker zeiken over je ziekte en de bijbehorende symtomen mag hier.

Wat is de Ziekte van Crohn?
De ziekte van Crohn is chronische ontstekingsziekte van het maag-darmstelsel. Door de ontstekingen in de darmen kunnen deze vernauwd of zelfs afgesloten raken. In het ergste geval moet er geopereerd worden, om bijvoorbeeld stukken ontstoken darm te verwijderen. Per jaar wordt er in Nederland bij ongeveer 1000 mensen de ziekte van Crohn geconstateerd. Meestal zijn dit jonge mensen tussen de 15 en de 25 jaar. Het verloop van de ziekte is onvoorspelbaar, sommige mensen hebben bijna nooit klachten, anderen zijn bijna nooit klachtenvrij.

Wat is Colitis Ulcerosa?
Colitis Ulcerosa betekent letterlijk een ontsteking van de dikke darm (colon = dikke darm, -itis = ontsteking), waarbij zweren gevormd worden (ulcerosa).

Bij Colitis Ulcerosa is er sprake van een chronische, regelmatig terugkerende ontsteking van de dikke darm. De ontsteking beperkt zich tot het slijmvlies, dat de binnenkant van de dikke darm bekleed. In dit slijmvlies kunnen zweren ontstaan. Ook klachten en ontstekingen buiten de darm kunnen voorkomen bij colitis ulcerosa.

Wat is dan het verschil?
Er zijn veel overeenkomsten tussen de chronische darmontstekingen Colitis Ulcerosa en de ziekte van Crohn. Zowel de klachten als de behandeling van deze twee aandoeningen komen voor een groot deel overeen. Daardoor is het soms lastig om een goede diagnose te stellen.

Een aantal belangrijke verschillen tussen Colitis Ulcerosa en de ziekte van Crohn zijn:

- Bij Colitis Ulcerosa ontstaan de ontstekingen alleen in de dikke darm. Bij de ziekte van Crohn komen de ontstekingen in het hele maagdarmkanaal voor: van mond tot anus.

- Bij Colitis Ulcerosa beperken de ontstekingen in de darm zich tot de slijmvlieslaag. Bij de ziekte van Crohn kunnen de ontstekingen ook tot de diepere lagen van de darmwand doordringen. Hierdoor kunnen bij de ziekte van Crohn diepere zweren en zogenaamde fistels of pijpzweren (onnatuurlijke, open verbindingen) ontstaan.

- Bij Colitis Ulcerosa ontstaan geen verklevingen en vrijwel nooit vernauwingen. Doordat de zweren bij de ziekte van Crohn dieper zijn, en er ook fistels kunnen ontstaan, wordt bij deze ziekte meer littekenweefsel gevormd. Hierdoor kunnen vernauwingen in de darm en verklevingen ontstaan bij mensen met de ziekte van Crohn.

- Bij Colitis Ulcerosa zitten de ontstekingen vaak in een aaneengesloten gebied in de dikke darm.

Bij de ziekte van Crohn kunnen gezonde delen afwisselen met gebieden die ontstoken zijn.

In Nederland zijn er ongeveer 30.000 mensen met colitis ulcerosa. De diagnose wordt vooral gesteld bij mensen tussen de 10-40 jaar oud. Colitis Ulcerosa begint vaak met ontstekingen in de endeldarm. Dit wordt ook wel proctitis genoemd. De ontstekingen kunnen zich vervolgens uitbreiden over de hele dikke darm. Colitis Ulcerosa kan ook op een andere plaats in de dikke darm beginnen.

In Nederland zijn er ongeveer 20.000 mensen met de ziekte van Crohn. De ziekte komt iets vaker voor bij vrouwen dan bij mannen. Het verloop van de ziekte is heel verschillend per patiënt.

Veel voorkomende klachten bij CU/Crohn
- Diarree
- Vermagering
- Bloed bij de ontlasting
- Ontstekingen, peri-anale abcessen, fissuren en fistels (een soort gangetjes van de huid naar de darm)
- Vermoeidheid

Soms geeft de ziekte van Crohn ook gewrichtsklachten of oogklachten.

Dingen die de ziekte kunnen verergeren
- Stress
- Roken

Is er een speciaal dieet voor Crohn/CU?
- Nee, over het algemeen niet. Over het algemeen is het trail and error met wat je wel en niet kunt eten.

Veel gebruikte medicatie bij Crohn of CU.

Verschillende soorten medicatie worden ingezet om de ziekte van Crohn of Colitus Ulcerosa te behandelen.

5-ASA-medicijnen. Hieronder vallen o.a :
-Mesalazine
-Salofalk
-Pentasa
-Asacol
-Mezavant
-Sulfasalazine

Helaas hebben deze medicijnen niet bij iedereen een gunstig effect.

Bijnierschorshormonen zoals o.a :
-Prednison
-Dexamethasone
-Triamcinolon.

De hoeveelheid mg hangt af van de hevigheid van de ontsteking.

De bijnierschorshormonen kunnen zowel oraal worden ingenomen als per klysma.

Afweer onderdrukkende middelen zoals o.a :
-Azathioprine
-Methotrexaat
-Mercaptopurine

Het duurt vaak enkele weken tot maanden voordat deze middelen gaan werken, meestal zal de arts daarnaast ook Prednison voorschrijven.

Biologicals (TNF-α blockers) zoals o.a :
-Humira
-Remicade

Deze medicijnen blokkeren (remmen) het stofje TNF-α ( tumornecrosefactor α), dat een belangrijke rol speelt bij het ontstaan van ontstekingen. Dit zijn relatief dure medicijnen. Humira komt in injectievorm, Remicade gaat per infuus.
pi_158045398
Crohnjurist: gefeliciteerd! Dansen, nu!
pi_158045647
@Skeletor, cambodja en thailand O+

En ik ga gewoon eigenwijs wat pijnstillers gebruiken als t te pijnlijk wordt daar. Dan maar even niet mega verantwoord, ga mn vakantie niet laten verzieken :@ :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_158050936
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 23:11 schreef littledrummergirl het volgende:
@Skeletor, cambodja en thailand O+

En ik ga gewoon eigenwijs wat pijnstillers gebruiken als t te pijnlijk wordt daar. Dan maar even niet mega verantwoord, ga mn vakantie niet laten verzieken :@ :D
Zo wou ik het niet verwoorden, maar heel verantwoord is het natuurlijk niet. Als je je wel goed voelt, de klachten weinig roet in het eten gooien en je qua laboratoriumonderzoek er goed voor staat (dus minimale bloedarmoede, ontstekingswaardes binnen de perken etc.), dan zou ik ook wel gaan, denk ik.

Heel veel plezier! Het zal ongetwijfeld een schitterende reis worden. Wel uitkijken met de pijnstillers, welke soort je meeneemt. En natuurlijk goed voorbereid zijn met diarreeremmers, ORS en zo. Op naar Azië!
pi_158050974
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 08:25 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Zo wou ik het niet verwoorden, maar heel verantwoord is het natuurlijk niet. Als je je wel goed voelt, de klachten weinig roet in het eten gooien en je qua laboratoriumonderzoek er goed voor staat (dus minimale bloedarmoede, ontstekingswaardes binnen de perken etc.), dan zou ik ook wel gaan, denk ik.

Heel veel plezier! Het zal ongetwijfeld een schitterende reis worden. Wel uitkijken met de pijnstillers, welke soort je meeneemt. En natuurlijk goed voorbereid zijn met diarreeremmers, ORS en zo. Op naar Azië!
Ja er staat hier n uitgebreide reisapotheek klaar :D

Als ik maandag toch even t ziekenhuis bel voor n afspraak voor de uitslag vraag ik daar wel even wat ik het beste kan doen/nemen. Misschien kan mn arts al wel wat voorschrijven op basis van wat ie heeft gezien :)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_158051076
Buuuuh buikpijn :{

Sorry :')

Moest er even uit. Het gaat opzich nog steeds beter dan eerst; maar die kramp is soms zo naar in de ochtend..
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158051079
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 08:36 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ja er staat hier n uitgebreide reisapotheek klaar :D

Als ik maandag toch even t ziekenhuis bel voor n afspraak voor de uitslag vraag ik daar wel even wat ik het beste kan doen/nemen. Misschien kan mn arts al wel wat voorschrijven op basis van wat ie heeft gezien :)
Veel plezier en ik hoop dat alles goed gaat op je vakantie! :*
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158051111
quote:
14s.gif Op zondag 6 december 2015 09:01 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Veel plezier en ik hoop dat alles goed gaat op je vakantie! :*
Thnx, komt vast goed ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_158051151
Crohnjurist *O* 2016 wordt jouw jaar!

Klinkt als een toffe vakantie littledrummergirl, veel plezier!

Aphrodyte ik had het ook altijd 's ochtends heel vroeg. Zo naar -O-
pi_158051261
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 09:14 schreef Gala6183 het volgende:
Crohnjurist *O* 2016 wordt jouw jaar!

Klinkt als een toffe vakantie littledrummergirl, veel plezier!

Aphrodyte ik had het ook altijd 's ochtends heel vroeg. Zo naar -O-
Oh een lotgenoot *;

Daar begint de dag nu altijd mee voor mij inderdaad. De pijnstilling is uitgewerkt omdat ik geslapen heb; en ik word wakker met kramp. Dat is nu mijn wekker :')

Ik kan een beter begin van de dag verzinnen ;) Maar goed; als het blijft bij alleen de ochtenden mag ik niet mopperen..
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158051329
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 09:14 schreef Gala6183 het volgende:
Crohnjurist *O* 2016 wordt jouw jaar!
Die kans is heel groot ja! Nieuwe job en trouwen staan al op de agenda!

Thanks allemaal voor het meedansen *O*
pi_158051561
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 09:35 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

Die kans is heel groot ja! Nieuwe job en trouwen staan al op de agenda!

Thanks allemaal voor het meedansen *O*
Echt super dat het je ondanks alles is gelukt :*
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158060713
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 08:36 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ja er staat hier n uitgebreide reisapotheek klaar :D

Als ik maandag toch even t ziekenhuis bel voor n afspraak voor de uitslag vraag ik daar wel even wat ik het beste kan doen/nemen. Misschien kan mn arts al wel wat voorschrijven op basis van wat ie heeft gezien :)
Uitkijken dat-ie niet te weten krijgt wat je van plan bent de komende maand, want voor je het weet, laat hij je niet gaan :o .
pi_158060724
quote:
13s.gif Op zondag 6 december 2015 09:01 schreef Aphrodyte het volgende:
Buuuuh buikpijn :{

Sorry :')

Moest er even uit. Het gaat opzich nog steeds beter dan eerst; maar die kramp is soms zo naar in de ochtend..
Mooi kut...op naar de volgende shot Remicade...ik hoop dat het wat beter gaat.
pi_158060741
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 09:28 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Oh een lotgenoot *;

Daar begint de dag nu altijd mee voor mij inderdaad. De pijnstilling is uitgewerkt omdat ik geslapen heb; en ik word wakker met kramp. Dat is nu mijn wekker :')

Ik kan een beter begin van de dag verzinnen ;) Maar goed; als het blijft bij alleen de ochtenden mag ik niet mopperen..
Gatver, word je heel vroeg wakker?
pi_158062172
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 17:10 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Gatver, word je heel vroeg wakker?
Gemiddeld om 4 uur s'nachts de eerste keer ja; als het een slechte dag is wil 01.00 of 02.00 ook wel gebeuren. Momenteel heb ik vrijwel alleen slechte nachten omdat de remicade er weer aan komt; dus gemiddeld zo'n 4 tot 5x per nacht naar de wc schommelen. Verder overdag redelijk weinig last; maar het totaal zit altijd wel rond de 7 of 8 keer per dag.

Gelukkig wordt de tijd tussen de klachten steeds langer; dus er is vooruitgang. Maar het gaat niet snel ;)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158063230
quote:
7s.gif Op zondag 6 december 2015 18:20 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Gemiddeld om 4 uur s'nachts de eerste keer ja; als het een slechte dag is wil 01.00 of 02.00 ook wel gebeuren. Momenteel heb ik vrijwel alleen slechte nachten omdat de remicade er weer aan komt; dus gemiddeld zo'n 4 tot 5x per nacht naar de wc schommelen. Verder overdag redelijk weinig last; maar het totaal zit altijd wel rond de 7 of 8 keer per dag.

Gelukkig wordt de tijd tussen de klachten steeds langer; dus er is vooruitgang. Maar het gaat niet snel ;)
He gedver, dat zijn dan wel heel erg korte nachtjes. Slaap je dan ook veel overdag om het een beetje in te halen?
pi_158063258
quote:
7s.gif Op zondag 6 december 2015 18:20 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Gemiddeld om 4 uur s'nachts de eerste keer ja; als het een slechte dag is wil 01.00 of 02.00 ook wel gebeuren. Momenteel heb ik vrijwel alleen slechte nachten omdat de remicade er weer aan komt; dus gemiddeld zo'n 4 tot 5x per nacht naar de wc schommelen. Verder overdag redelijk weinig last; maar het totaal zit altijd wel rond de 7 of 8 keer per dag.

Gelukkig wordt de tijd tussen de klachten steeds langer; dus er is vooruitgang. Maar het gaat niet snel ;)
Vervelend. Niks is kutter dan dat je nachtrust door schijtpartijen wordt verstoord. En dan ook nog eens lekker vroeg wakker. Blergh. Maar...ik val in herhaling, kleine stapjes vooruit zijn ook progressies!
pi_158063538
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 19:09 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Vervelend. Niks is kutter dan dat je nachtrust door schijtpartijen wordt verstoord. En dan ook nog eens lekker vroeg wakker. Blergh. Maar...ik val in herhaling, kleine stapjes vooruit zijn ook progressies!
Yep; mee eens :Y

Ik heb nou eenmaal een zwaar jaar gehad; dat is natuurlijk niet in een keer over. Maar ik ben overtuigd dat ik langzaam beter aan het worden ben!
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158066564
Een vraagje aan de mensen hier. Ik ben bezig een huis te kopen, nu moet er een gezondheidsverklaring komen. Zijn er hier mensen met Crohn of Colitis die een huis hebben gekocht? Zo ja, waren er problemen met betrekking tot de gezondheidsverklaring? Ben je een hogere premie kwijt voor de overlijdensrisicoverzekering?
A mind with a heart of it's own
pi_158066709
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 21:06 schreef DrMarten het volgende:
Een vraagje aan de mensen hier. Ik ben bezig een huis te kopen, nu moet er een gezondheidsverklaring komen. Zijn er hier mensen met Crohn of Colitis die een huis hebben gekocht? Zo ja, waren er problemen met betrekking tot de gezondheidsverklaring? Ben je een hogere premie kwijt voor de overlijdensrisicoverzekering?
Whut; moet je gezond zijn om een huis te kopen?

Nooit geweten :')
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158069751
Heeft iemand van jullie wel eens problemen gehad met de vergoeding crohn/Colitis medicatie door de zorgverzekeraar?

Ik bedenk me ineens dat ik dat nu even moet checken. Waar zijn jullie verzekerd?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_158070231
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 21:14 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Whut; moet je gezond zijn om een huis te kopen?

Nooit geweten :')
Ja! Gelukkig kocht ik mijn huis in het pre-Crohn tijdperk :') . Zelfs over relatief onschuldige aandoeningen doen ze moeilijk, zoals PCOS en zo.
pi_158070251
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 23:03 schreef littledrummergirl het volgende:
Heeft iemand van jullie wel eens problemen gehad met de vergoeding crohn/Colitis medicatie door de zorgverzekeraar?

Ik bedenk me ineens dat ik dat nu even moet checken. Waar zijn jullie verzekerd?
Nooit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158071919
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 23:23 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Ja! Gelukkig kocht ik mijn huis in het pre-Crohn tijdperk :') . Zelfs over relatief onschuldige aandoeningen doen ze moeilijk, zoals PCOS en zo.
Hmm nou ik wilde al nooit een huis kopen maar met mijn gezondheid is het dus ook onmogelijk dan. Tenzij ik een gezonde partner vind.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158081464
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 23:03 schreef littledrummergirl het volgende:
Heeft iemand van jullie wel eens problemen gehad met de vergoeding crohn/Colitis medicatie door de zorgverzekeraar?

Ik bedenk me ineens dat ik dat nu even moet checken. Waar zijn jullie verzekerd?
Ja, ik weet niet meer welk middel, maar dat weigerden ze gewoon glashard te vergoeden.
pi_158086982
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 15:32 schreef SnoepTomaatje het volgende:

[..]

Ja, ik weet niet meer welk middel, maar dat weigerden ze gewoon glashard te vergoeden.
Ik heb begrepen dat je voor Remicade ook een verklaring moet hebben van de MDL arts dat er niets anders werkt; anders krijg je het niet omdat het te duur is. Hoorde ik van mijn arts iig. Zou dat het kunnen zijn?
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158098591
Als je bijvoorbeeld azathioprine gebruikt, krijg je standaard een merkloos (generiek) middel. Als je echte Imuran wilt hebben, moet je arts daarvoor een brief waarin staat dat dit op medische indicatie is, anders krijg je het niet vergoed.
pi_158098953
Ik heb ook een tijdje een generieke variant van methotrexaat gekregen. Die spuiten moest ik zelf nog in elkaar gaan zitten draaien, deed veel meer pijn bij het prikken en er ontstonden enorme blauwe plekken na het prikken. Toen heeft mijn arts gelukkig op medische gronden gezegd dat ik wel echt Metoject moet krijgen. Sinsdien krijg ik gelukkig weer Metoject, wordt het helemaal vergoed en heb ik amper nog blauwe plekken!
pi_158129250
Bizar toch, er zou geen verschil mogen zijn tussen merk en generiek. Überhaupt ook tussen merk en merk, generiek en generiek :') .
pi_158130653
*O* Morgen weer mn shotje halen ;)

Blij mee; gisteren was ik wakker tot 03.40 ivm wc bezoek :')
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158131527
quote:
14s.gif Op woensdag 9 december 2015 16:25 schreef Aphrodyte het volgende:
*O* Morgen weer mn shotje halen ;)

Blij mee; gisteren was ik wakker tot 03.40 ivm wc bezoek :')
Succes! Ik hoop dat de doping snel aanslaat en jij vooral je nachtrust weer hervindt.

Morgen ga ik voor niet-Crohn-gerelateerde zaken op controle.
pi_158144861
quote:
14s.gif Op woensdag 9 december 2015 16:25 schreef Aphrodyte het volgende:
*O* Morgen weer mn shotje halen ;)

Blij mee; gisteren was ik wakker tot 03.40 ivm wc bezoek :')
Shot day *O* Hopelijk voel je je snel weer fit!
pi_158145177
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 08:48 schreef Gala6183 het volgende:

[..]

Shot day *O* Hopelijk voel je je snel weer fit!
Jep; heb er zin in :) Om 11.30 mag ik weer :)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158148252
quote:
14s.gif Op donderdag 10 december 2015 09:23 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Jep; heb er zin in :) Om 11.30 mag ik weer :)
Hoe lang duurt zoiets eigenlijk?
En zal ik nu gefeliciteerd zeggen :P
pi_158148475
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 12:44 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

Hoe lang duurt zoiets eigenlijk?
En zal ik nu gefeliciteerd zeggen :P
Met naspoelen ongeveer drie uur. Ik ben vandaag om 12 uur aangesloten dus ik ben hier tot ongeveer half 4 :)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158149266
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 12:56 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Met naspoelen ongeveer drie uur. Ik ben vandaag om 12 uur aangesloten dus ik ben hier tot ongeveer half 4 :)
Oké, je moet nog eventjes dus.Is het vermoeiend of vervelend? Kan je je wel vermaken in die uren?
pi_158149982
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:33 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

Oké, je moet nog eventjes dus.Is het vermoeiend of vervelend? Kan je je wel vermaken in die uren?
Ze hebben hier wifi :)

Je krijgt ook een lunch; en ik ben best creatief dus ik teken meestal wat of ik lees een boek als ik geen gezelschap heb.

Vandaag is het lekker rustig.

Ik word meestal een beetje duizelig in het eerste uur van de toediening; mijn bloeddruk keldert dan ook altijd en verder voel ik me meestal wat suf maar verder geen vervelende effecten ofzo :)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158150311
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 14:01 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Ze hebben hier wifi :)

Je krijgt ook een lunch; en ik ben best creatief dus ik teken meestal wat of ik lees een boek als ik geen gezelschap heb.

Vandaag is het lekker rustig.

Ik word meestal een beetje duizelig in het eerste uur van de toediening; mijn bloeddruk keldert dan ook altijd en verder voel ik me meestal wat suf maar verder geen vervelende effecten ofzo :)
Kijk dat scheelt ;)
Je kan jezelf dus prima vermaken zo! Ik heb alleen wel eens een ijzer-infuus gehad, maar dan ben je maar een uurtje bezig. Zit je net in je boek, is het alweer klaar :P

Dat je hierna weer goede tijden tegemoet gaat laat de duizeligheid en sufheid vast snel weer vergeten :)
pi_158155880
Und? Hoe is het gegaan?
pi_158157689
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 18:56 schreef Skeletor. het volgende:
Und? Hoe is het gegaan?
Prima :)

Hartslag van 78, bloeddruk van 113-74.. Normale getallen :)

Enn; maar 2x naar de wc geweest sinds vanochtend; en maar 1x bloed ;)

Voel me ook al weer wat energieker.. Misschien placebo maar ik heb het idee dat het elke keer meer aanslaat!
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158158970
Remicade krijg je toch?

Hierop ging het bij mij in een aanzienlijk tempo beter met de darmen, dus denk geen placebo hoor!

Hier wat uitslagen gehad van de reumatoloog met zijn niet verstaanbare prietpraat, ben blij dat dit niet een vaste arts van me wordt zeg :P

Ik heb geen reuma *O* ze denken dat de pijn in mijn pezen zit, wordt hier weer voor opgeroepen door een andere afdeling..

Al dat wachten met pijn is zooo vermoeiend :Y
"That's a catchy diagnosis, you could dance to that." [#115]
pi_158159059
quote:
14s.gif Op donderdag 10 december 2015 19:55 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Prima :)

Hartslag van 78, bloeddruk van 113-74.. Normale getallen :)

Enn; maar 2x naar de wc geweest sinds vanochtend; en maar 1x bloed ;)

Voel me ook al weer wat energieker.. Misschien placebo maar ik heb het idee dat het elke keer meer aanslaat!
Relaxed! Zo gaat het goed. Hopen dat deze keer weer een beetje meer aanslaat.
pi_158159093
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 20:36 schreef 010P het volgende:
Remicade krijg je toch?

Hierop ging het bij mij in een aanzienlijk tempo beter met de darmen, dus denk geen placebo hoor!

Hier wat uitslagen gehad van de reumatoloog met zijn niet verstaanbare prietpraat, ben blij dat dit niet een vaste arts van me wordt zeg :P

Ik heb geen reuma *O* ze denken dat de pijn in mijn pezen zit, wordt hier weer voor opgeroepen door een andere afdeling..

Al dat wachten met pijn is zooo vermoeiend :Y
Zucht! Waar moet je nu weer heen? Wat gebruik je tegen de pijn of sta je droog?
pi_158159174
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 20:40 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Zucht! Waar moet je nu weer heen? Wat gebruik je tegen de pijn of sta je droog?
Ja geen idee, wel binnen reumatologie als ik het goed begrepen heb :P
Ik gebruik geen pijnstilling, simpelweg omdat het gewoon niet tegen de pijn werkt..
Het enige wat heeft gewerkt tot nu toe is bij toeval een ecstasy pil :P
"That's a catchy diagnosis, you could dance to that." [#115]
pi_158159216
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 20:43 schreef 010P het volgende:

[..]

Ja geen idee, wel binnen reumatologie als ik het goed begrepen heb :P
Ik gebruik geen pijnstilling, simpelweg omdat het gewoon niet tegen de pijn werkt..
Het enige wat heeft gewerkt tot nu toe is bij toeval een ectasy pil :P
Bij mij werkt een joint echt als een tiet, maarja, om nou iedere dag te blowen is ook weer zo wat...
pi_158159283
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 20:44 schreef SnoepTomaatje het volgende:

[..]

Bij mij werkt een joint echt als een tiet, maarja, om nou iedere dag te blowen is ook weer zo wat...
Blowen doe ik wel ns maar merk hierdoor geen pijnverlichting helaas, en xtc is helaas ook maar een keer of 3 in het jaar mogelijk :P

Bizar, alle pijn verdween gewoon voor een paar uur :')
"That's a catchy diagnosis, you could dance to that." [#115]
pi_158166800
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 20:46 schreef 010P het volgende:

[..]

Blowen doe ik wel ns maar merk hierdoor geen pijnverlichting helaas, en xtc is helaas ook maar een keer of 3 in het jaar mogelijk :P

Bizar, alle pijn verdween gewoon voor een paar uur :')
Je bent niet de enige hoor ;)
Zo lekker als de X zijn werk gaat doen, ik voel dan zo alle buikpijn wegtrekken! Maar inderdaad 3 a 4 x per jaar is max helaas haha :D
pi_158167046
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 20:44 schreef SnoepTomaatje het volgende:

[..]

Bij mij werkt een joint echt als een tiet, maarja, om nou iedere dag te blowen is ook weer zo wat...
Wel fijn dat het werkt! Is cannabis olie ofzo dan geen optie? Lijkt me fijner dan synthetische pijnstillers..

Bij mij maakt het niets uit helaas voor de pijn :{

Dit jaar twee keer een jointje gerookt; en het enige effect wat het had was me enorm suf maken en leuke kleurtjes op de muur :')

Laatste keer werd ik er nog para van ook; sindsdien heb ik besloten helemaal geen middelen van wat voor soort dan ook meer aan te raken.
Dus niets voor mij helaas.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158167796
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 december 2015 09:09 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Wel fijn dat het werkt! Is cannabis olie ofzo dan geen optie? Lijkt me fijner dan synthetische pijnstillers..

Bij mij maakt het niets uit helaas voor de pijn :{

Dit jaar twee keer een jointje gerookt; en het enige effect wat het had was me enorm suf maken en leuke kleurtjes op de muur :')

Laatste keer werd ik er nog para van ook; sindsdien heb ik besloten helemaal geen middelen van wat voor soort dan ook meer aan te raken.
Dus niets voor mij helaas.
Ik gebruik nu CBD-olie, maar ik vind het heel lastig om de juiste dosering te vinden.
Als ik eens vakantie heb ga ik wel experimenteren, je moet kijken bijn welke dosering je high wordt, en daar dan net onder gaan zitten.
pi_158170008
Misschien interessant voor enkele van jullie:

http://www.darmgezondheid(...)ti-tnf-therapie.html
pi_158175608
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 08:41 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

Je bent niet de enige hoor ;)
Zo lekker als de X zijn werk gaat doen, ik voel dan zo alle buikpijn wegtrekken! Maar inderdaad 3 a 4 x per jaar is max helaas haha :D
Whaha, ik wou gisteren nog een lokquote loslaten!
pi_158175627
Hoe voelt CHB-olie? Qua psyche (word je er waus van, stoned, high, whatever) en lichamelijk (pijnvrij, moe, etc.)?
pi_158178796
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 17:45 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Whaha, ik wou gisteren nog een lokquote loslaten!
Whahaha lekker dan :P
pi_158197737
Ik ga volgende week toch maar eens met de dokter praten over mijn huidge pijnlevel; ik vind het niet te harden. Hoewel de klachten van de Crohn minder worden; is de pijn heviger dan ooit de afgelopen tijd. Met mn maxdosering van 3 tramadol per dag red ik het nauwelijks; misschien is het gewenning of ik heb gewoon mooi pech.

Het is gewoon waardeloos om in de supermarkt te staan met een gevoel alsof Jack the Ripper bezig is aan een hobbywerk in mn buikzone :{

Hopelijk kan ik verwezen worden naar een specialist ofzo; want dit is niks zo.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158197767
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 20:15 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

Whahaha lekker dan :P
Hoe is je nieuwe baan? *O*
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158197780
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 17:46 schreef Skeletor. het volgende:
*Lokquote*
Hoe is het met je herstel?
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158202901
Eiwit bevordert herstel beschadigde darmwand'


Het immuunsysteem blijkt via productie van het eiwit interleukine-22 (IL-22) in staat om een beschadigde darmwand te kunnen herstellen. Het principe is recent aangetoond in gekweekte 'minidarmpjes' door Nederlandse en Amerikaanse onderzoekers.

http://www.nu.nl/gezondhe(...)adigde-darmwand.html
pi_158210255
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 december 2015 18:29 schreef Aphrodyte het volgende:
Ik ga volgende week toch maar eens met de dokter praten over mijn huidge pijnlevel; ik vind het niet te harden. Hoewel de klachten van de Crohn minder worden; is de pijn heviger dan ooit de afgelopen tijd. Met mn maxdosering van 3 tramadol per dag red ik het nauwelijks; misschien is het gewenning of ik heb gewoon mooi pech.

Het is gewoon waardeloos om in de supermarkt te staan met een gevoel alsof Jack the Ripper bezig is aan een hobbywerk in mn buikzone :{

Hopelijk kan ik verwezen worden naar een specialist ofzo; want dit is niks zo.
He jeetje, ik dacht dat het helemaal goed ging met je.. Maar dat klinkt niet best zeg :( Hopelijk vinden ze een oplossing want dit is ook niks.
pi_158210263
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 december 2015 18:31 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Hoe is je nieuwe baan? *O*
Geen idee :P
Ik moet nog 2 weken bij mijn oude baas aan de slag, alles goed afronden. Dan een weekje tussen kerst en oud en nieuw vrij en dan 4 januari mijn eerste werkdag :D
pi_158210273
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 09:23 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

He jeetje, ik dacht dat het helemaal goed ging met je.. Maar dat klinkt niet best zeg :( Hopelijk vinden ze een oplossing want dit is ook niks.
Zoals ik zei zijn de klachten van de Crohn ook wel minder aan het worden qua ontlasting enzo; en dat heb ik hier ook gemeld. Daarom is het logisch dat je denkt dat het goed gaat. Bovendien wil ik niet constant alleen maar zitten klagen hier ;)

Maar ik kwam deze week tot het besef dat ik tot nu toe geaccepteerd heb dat ik pijn heb omdat het er nu eenmaal bij hoort; maar als ik deze pijn blijf houden zit een normaal leven leiden er natuurlijk niet in en daar wil ik wel naartoe werken :)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158210282
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 09:25 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

Geen idee :P
Ik moet nog 2 weken bij mijn oude baas aan de slag, alles goed afronden. Dan een weekje tussen kerst en oud en nieuw vrij en dan 4 januari mijn eerste werkdag :D
Ooh ok :D

Ik dacht dat je vorige week ook meteen zou beginnen ;)

Verder alles ok?
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158210322
quote:
7s.gif Op zondag 13 december 2015 09:29 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Zoals ik zei zijn de klachten van de Crohn ook wel minder aan het worden qua ontlasting enzo; en dat heb ik hier ook gemeld. Daarom is het logisch dat je denkt dat het goed gaat. Bovendien wil ik niet constant alleen maar zitten klagen hier ;)

Maar ik kwam deze week tot het besef dat ik tot nu toe geaccepteerd heb dat ik pijn heb omdat het er nu eenmaal bij hoort; maar als ik deze pijn blijf houden zit een normaal leven leiden er natuurlijk niet in en daar wil ik wel naartoe werken :)
Nee dat snap ik, maar zoals ik het nu lees gaat het nog helemaal niet zo goed met je :{ Ik denk dat als je kon kiezen je liever 100 keer per dag naar de wc gaat dan dat je continue pijn hebt.

Die acceptatie begrijp en herken ik ook, ik heb eigenlijk ook nog continue buikpijn en dat heb ik geaccepteerd, het hoort erbij. Maar mijn buikpijn is nog heel goed leefbaar, niet zo heftig zoals jij het beschrijft.
pi_158210349
quote:
14s.gif Op zondag 13 december 2015 09:31 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Ooh ok :D

Ik dacht dat je vorige week ook meteen zou beginnen ;)

Verder alles ok?
Nog niet dus. En het voelt goed om alles bij mijn oude baan goed af te ronden. Ik voel me alleen maar heel erg gewaardeerd de laatste weken, echt heel fijn!

Verder gaat het ook goed. Ben nog steeds aan het spelen met magnesium omdat ik wel vaak verstopt zit. Zeker sinds ik gestopt ben met roken lijkt het wat erger. Maar dat moet dan maar even!
pi_158210410
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 09:38 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

Nee dat snap ik, maar zoals ik het nu lees gaat het nog helemaal niet zo goed met je :{ Ik denk dat als je kon kiezen je liever 100 keer per dag naar de wc gaat dan dat je continue pijn hebt.

Die acceptatie begrijp en herken ik ook, ik heb eigenlijk ook nog continue buikpijn en dat heb ik geaccepteerd, het hoort erbij. Maar mijn buikpijn is nog heel goed leefbaar, niet zo heftig zoals jij het beschrijft.
Ik ben dan ook niet zo goed in het verwoorden van mijn problemen (autistisch) en daardoor wordt het ook door hulpverlening nog wel eens onderschat. Ik heb daarom nu gekozen voor een behoorlijk sterke metafoor; omdat mijn manier van praten mensen inderdaad vaak de indruk geeft dat het wel meevalt terwijl dat niet zo is.

Ik vind minder naar de wc moeten een verbetering; dat is dus waar ik het over had de afgelopen weken. Maar inderdaad; het algemene plaatje is nog steeds niet goed. Ze zeggen niet voor niets dat ik de zwaarste vorm van Crohn heb; voorlopig lijkt het er niet op dat het erg veel makkelijker voor me gaat worden. Maar wie weet kan verwijzing naar een specialist helpen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben inderdaad ook gewend aan buikpijn; maar dit is erger dan ik gewend ben. Het lijkt of het toeneemt in plaats van af; en dat ga ik dus wel bespreken :Y
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158210417
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 09:43 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

Nog niet dus. En het voelt goed om alles bij mijn oude baan goed af te ronden. Ik voel me alleen maar heel erg gewaardeerd de laatste weken, echt heel fijn!

Verder gaat het ook goed. Ben nog steeds aan het spelen met magnesium omdat ik wel vaak verstopt zit. Zeker sinds ik gestopt ben met roken lijkt het wat erger. Maar dat moet dan maar even!
Top dat je het hebt volgehouden! Respect! *O*

Ik ben er ook al 6 jaar vanaf; na de eerste maand kan je eraf blijven.. Goed zeg! :*

Fijn dat je collega's laten weten dat ze je waarderen; dat is een fijne manier van afscheid nemen :)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158210580
quote:
12s.gif Op zondag 13 december 2015 09:56 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Ik ben dan ook niet zo goed in het verwoorden van mijn problemen (autistisch) en daardoor wordt het ook door hulpverlening nog wel eens onderschat. Ik heb daarom nu gekozen voor een behoorlijk sterke metafoor; omdat mijn manier van praten mensen inderdaad vaak de indruk geeft dat het wel meevalt terwijl dat niet zo is.

Ik vind minder naar de wc moeten een verbetering; dat is dus waar ik het over had de afgelopen weken. Maar inderdaad; het algemene plaatje is nog steeds niet goed. Ze zeggen niet voor niets dat ik de zwaarste vorm van Crohn heb; voorlopig lijkt het er niet op dat het erg veel makkelijker voor me gaat worden. Maar wie weet kan verwijzing naar een specialist helpen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben inderdaad ook gewend aan buikpijn; maar dit is erger dan ik gewend ben. Het lijkt of het toeneemt in plaats van af; en dat ga ik dus wel bespreken :Y
Goed dat je het gaat bespreken. En hopelijk weet je goed uit te drukken hoe erg het is en dat er echt iets moet gebeuren! Go for it!

OH en herkenbaar, ik slik niet voor niks de pil door, niks is erger dan dubbel buikpijn!
pi_158216764
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 december 2015 18:29 schreef Aphrodyte het volgende:
Ik ga volgende week toch maar eens met de dokter praten over mijn huidge pijnlevel; ik vind het niet te harden. Hoewel de klachten van de Crohn minder worden; is de pijn heviger dan ooit de afgelopen tijd. Met mn maxdosering van 3 tramadol per dag red ik het nauwelijks; misschien is het gewenning of ik heb gewoon mooi pech.

Het is gewoon waardeloos om in de supermarkt te staan met een gevoel alsof Jack the Ripper bezig is aan een hobbywerk in mn buikzone :{

Hopelijk kan ik verwezen worden naar een specialist ofzo; want dit is niks zo.
Zeker ter sprake brengen! En eventueel naar de pijnpoli verwezen worden (ik weet niet of je daar al bekend was). Ik weet niet of je alleen naar je behandelaars gaat op controle? Want je schrijft dat je zaken minder erg verwoordt dan dat ze daadwerkelijk zijn, zodat mensen de indruk hebben dat het allemaal wel meevalt. Je zult het vast al wel doen, maar neem iemand mee die je vertrouwt en die jou goed kent. Iemand die door het "masker" heen prikt en misschien kan helpen verwoorden wat jij bedoelt. Mits je dat zelf prettig vindt, natuurlijk.
pi_158217188
quote:
12s.gif Op zaterdag 12 december 2015 18:31 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Hoe is het met je herstel?
Lief dat je het vraagt! Totaal niet Crohn- of colitis gerelateerd, dus als je het relaas niet wilt lezen, prima. Wees gewaarschuwd, ik ben wat gefrustreerd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158217217
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 09:43 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

Nog niet dus. En het voelt goed om alles bij mijn oude baan goed af te ronden. Ik voel me alleen maar heel erg gewaardeerd de laatste weken, echt heel fijn!

Verder gaat het ook goed. Ben nog steeds aan het spelen met magnesium omdat ik wel vaak verstopt zit. Zeker sinds ik gestopt ben met roken lijkt het wat erger. Maar dat moet dan maar even!
Bekende bijwerking na het stoppen met roken...veel mensen klagen erover. Hoe zat het met andere middelen, lactulose, macrogol (Movicolon en consorten), psylliumvezels etc.? Had je die al geprobeerd?
pi_158218115
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 16:00 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Lief dat je het vraagt! Totaal niet Crohn- of colitis gerelateerd, dus als je het relaas niet wilt lezen, prima. Wees gewaarschuwd, ik ben wat gefrustreerd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wow balen zeg! :(

Ik had hoop dat het goed ging omdat je laatst zei dat het herstel voorspoedig was.. Nou was dus vooral! :{

Ik zou zeker een second opinion vragen; dit zijn geen grappen natuurlijk en je wil dan wel zeker weten dat je echt goed zit met het nieuwe antwoord dat je krijgt..
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158218167
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 15:41 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Zeker ter sprake brengen! En eventueel naar de pijnpoli verwezen worden (ik weet niet of je daar al bekend was). Ik weet niet of je alleen naar je behandelaars gaat op controle? Want je schrijft dat je zaken minder erg verwoordt dan dat ze daadwerkelijk zijn, zodat mensen de indruk hebben dat het allemaal wel meevalt. Je zult het vast al wel doen, maar neem iemand mee die je vertrouwt en die jou goed kent. Iemand die door het "masker" heen prikt en misschien kan helpen verwoorden wat jij bedoelt. Mits je dat zelf prettig vindt, natuurlijk.
Ik ben inderdaad van plan om mn moeder deze keer mee te nemen; het moet echt even goed duidelijk zijn hoe serieus het is. Meestal neem ik haar wel mee bij belangrijke gesprekken; ik doe alleen de reguliere check-ups alleen ;)

Ik denk zelf meestal dat ik heel duidelijk ben; maar in de praktijk valt dat dus geregeld tegen. Hopelijk kan ik dit nu goed uitleggen en verwijzen ze me door. Dat zou fijn zijn :)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158218716
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 16:00 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Lief dat je het vraagt! Totaal niet Crohn- of colitis gerelateerd, dus als je het relaas niet wilt lezen, prima. Wees gewaarschuwd, ik ben wat gefrustreerd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pff heftig zeg :{
De arts die je nu hebt moet zeker snel wat gaan doen, anders zeker een second opinion! En als je helemaal geen vertrouwen meer hebt in deze arts dan zeker overstappen, dit kan toch niet.. Er worden alleen maar fouten gemaakt en jij zit met de shit. Sterkte :*
pi_158218751
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 16:02 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Bekende bijwerking na het stoppen met roken...veel mensen klagen erover. Hoe zat het met andere middelen, lactulose, macrogol (Movicolon en consorten), psylliumvezels etc.? Had je die al geprobeerd?
En dan heb ik natuurlijk ook al verstopte Crohn, dus het helpt niet echt mee nee! Maar verder alleen maar positieve dingen, heb weer meer energie en voel me fitter dan toen ik rookte, dus dat is alleen maar plus! Tot nu toe alleen nog magnesium, ik ben ook van plan het nu nog aan te kijken tot april, dan heb ik weer een afspraak in het ziekenhuis. Als het dan nog niet beter is ga ik om een ander middel vragen om me te helpen met die verstopping.
pi_158218772
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 16:37 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad van plan om mn moeder deze keer mee te nemen; het moet echt even goed duidelijk zijn hoe serieus het is. Meestal neem ik haar wel mee bij belangrijke gesprekken; ik doe alleen de reguliere check-ups alleen ;)

Ik denk zelf meestal dat ik heel duidelijk ben; maar in de praktijk valt dat dus geregeld tegen. Hopelijk kan ik dit nu goed uitleggen en verwijzen ze me door. Dat zou fijn zijn :)
Goed dat je je moeder mee neemt. Zou ook van te voren alvast op papier zetten wat je zeker weten wilt zeggen tegen je arts. Dan kan je ook niets vergeten te zeggen en te vragen!
pi_158220139
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 16:37 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad van plan om mn moeder deze keer mee te nemen; het moet echt even goed duidelijk zijn hoe serieus het is. Meestal neem ik haar wel mee bij belangrijke gesprekken; ik doe alleen de reguliere check-ups alleen ;)

Ik denk zelf meestal dat ik heel duidelijk ben; maar in de praktijk valt dat dus geregeld tegen. Hopelijk kan ik dit nu goed uitleggen en verwijzen ze me door. Dat zou fijn zijn :)
Zeker doen! Ook bij de reguliere afspreken misschien vaker mee, want je bent een ernstig geval (niet beledigend opvatten, de Crohn is ernstig bij jou). Bovendien kom je op mensen soms anders over dan je zelf denkt. Dat is bij iedereen zo, maar met jouw voorgeschiedenis misschien toch net wat meer. En alweer: no offence!
pi_158221149
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 16:34 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Wow balen zeg! :(

Ik had hoop dat het goed ging omdat je laatst zei dat het herstel voorspoedig was.. Nou was dus vooral! :{

Ik zou zeker een second opinion vragen; dit zijn geen grappen natuurlijk en je wil dan wel zeker weten dat je echt goed zit met het nieuwe antwoord dat je krijgt..
Haha, dat was ook zo!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158221190
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 17:01 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

En dan heb ik natuurlijk ook al verstopte Crohn, dus het helpt niet echt mee nee! Maar verder alleen maar positieve dingen, heb weer meer energie en voel me fitter dan toen ik rookte, dus dat is alleen maar plus! Tot nu toe alleen nog magnesium, ik ben ook van plan het nu nog aan te kijken tot april, dan heb ik weer een afspraak in het ziekenhuis. Als het dan nog niet beter is ga ik om een ander middel vragen om me te helpen met die verstopping.
Kijk, dat zijn de positieve dingen. Driebergen wellicht zwaarder dan de poeperd. Ik zou wel bij de volgende afspraak aankaarten of er geen andere opties zijn. Die zijn er namelijk wel en woe weet werken ze beter dan die magnesium waar je nu mee aan het spelen bent.
pi_158225697
Egopost. Ik had opeens een bloedbad vandaag. Waar het vandaan komt :? Voel me verder best okee.
pi_158225918
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 22:00 schreef Gala6183 het volgende:
Egopost. Ik had opeens een bloedbad vandaag. Waar het vandaan komt :? Voel me verder best okee.
:o ! Je bent niet gestopt met de medicatie? Verkeerd gegeten, stress, stiekem iets onder de leden? Pijn? Beterschap :* .
pi_158231062
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 22:06 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

:o ! Je bent niet gestopt met de medicatie? Verkeerd gegeten, stress, stiekem iets onder de leden? Pijn? Beterschap :* .
Ja wel gestopt met de imuran. Nu maar een zetpil mesalazine genomen, hopelijk is dat genoeg. Geen stress, niets verkeerds gegeten, wel veel kerstfeestjes gehad van mijn werk maar weinig gedronken. Geen pijn ook. Stom.
pi_158232048
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 22:00 schreef Gala6183 het volgende:
Egopost. Ik had opeens een bloedbad vandaag. Waar het vandaan komt :? Voel me verder best okee.
Oh nee toch; dat is naar :{

Hopelijk blijft het bij een keer.. Sterkte! :*
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158232485
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 22:06 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

:o ! Je bent niet gestopt met de medicatie? Verkeerd gegeten, stress, stiekem iets onder de leden? Pijn? Beterschap :* .
Er heerst inderdaad iets heel naars.
Ik zit sinds donderdag ziek thuis, ik vermoed noro of buikgriep ofzo.
Veel pijn, diarree, en 24/7 kotsmisselijk.
pi_158235924
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 08:41 schreef Gala6183 het volgende:

[..]

Ja wel gestopt met de imuran. Nu maar een zetpil mesalazine genomen, hopelijk is dat genoeg. Geen stress, niets verkeerds gegeten, wel veel kerstfeestjes gehad van mijn werk maar weinig gedronken. Geen pijn ook. Stom.
Bizar! Ik zou het wijten aan het stoppen met dr medicatie...plus de drukte van het borrelen en de op handen zijnde feestdagen...houd het in de gaten en overleg met je arts.
pi_158236043
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 10:39 schreef SnoepTomaatje het volgende:

[..]

Er heerst inderdaad iets heel naars.
Ik zit sinds donderdag ziek thuis, ik vermoed noro of buikgriep ofzo.
Veel pijn, diarree, en 24/7 kotsmisselijk.
Norovirus is echt vreselijk. Nooit gehad, maar dan loop je zowel van voren als van achteren vreselijk leeg! Ik hoop voor je dat je dat niet hebt...beterschap!
pi_158239902
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 10:39 schreef SnoepTomaatje het volgende:

[..]

Er heerst inderdaad iets heel naars.
Ik zit sinds donderdag ziek thuis, ik vermoed noro of buikgriep ofzo.
Veel pijn, diarree, en 24/7 kotsmisselijk.
Oh bah beterschap.

Ik ben opeens strontverkouden. Blijkbaar toch iets onder de leden.
pi_158243003
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 17:11 schreef Gala6183 het volgende:

[..]

Oh bah beterschap.

Ik ben opeens strontverkouden. Blijkbaar toch iets onder de leden.
Ook beterschap!
pi_158304877
Ik zit met een paar dingen, misschien hebben jullie hier wat ingevingen over?

Ik loop nu in het EMC, zowel bij mdl als reumatologie.
Bij reumatologie hebben ze wat onderzoekjes gedaan en zijn tot de conclusie gekomen dat ik geen reuma heb maar het wss in mijn pezen zit.
Verder is hier blijkbaar de zaak mee afgedaan voor hun maar ik zit met pijn overal in mijn lijf wat alleen maar erger wordt.
Balie assistente raadde dan maar aan terug naar mijn huisarts te gaan, dit heb ik gedaan alleen heeft het EMC mijn uitslagen etc niet doorgestuurd (wat ze wel gingen doen)
Deze beste man kan dus ook niks voor mij doen en raadt eigenlijk weer aan om terug naar een internist te gaan met mijn pijn probleem.

Nu net belde ik voor de tigste keer met emc reumatologie en heb eruit weten te ontfutselen dat er dus nog wel iets gepland wordt binnen reumatologie, maar dan bij een consulent die me dus wss alleen maar iets van fysio aan gaat raden heb ik het vermoeden.

Mijn moeder haar idee was dat ik gewoon weer naar een ander ziekenhuis ga maar dan daadwerkelijk alleen voor de pees/gewricht-geen-idee-wat-voor-pijn, zou dit mogelijk zijn dat ik naar een nieuw ziekenhuis ga waar ze zonder voorgeschiedenis mij gaan onderzoeken?
Want overal waar ik nu terecht kom lijken ze het alleen maar aan de crohn te linken en dan is het blijkbaar al gescheten.

Sorry nogal een onsamenhangend verhaal als ik het zo terug lees, maar moest er ook even uit gewoon :P :@
"That's a catchy diagnosis, you could dance to that." [#115]
pi_158305724
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 18:16 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Zeker doen! Ook bij de reguliere afspreken misschien vaker mee, want je bent een ernstig geval (niet beledigend opvatten, de Crohn is ernstig bij jou). Bovendien kom je op mensen soms anders over dan je zelf denkt. Dat is bij iedereen zo, maar met jouw voorgeschiedenis misschien toch net wat meer. En alweer: no offence!
Ik zie dit berichtje nu pas ;)

Maar dat is toch geen belediging ; dat de Crohn ernstig is bij mij? Dat is zeker een feit; met vier spoedopnames in een jaar.. En dat heeft de arts ook gezegd; helaas is wat ik heb gewoon geen huis tuin en keuken variant. Zelfs met Remicade is het maar langzaam aan het herstellen. Ik merk wel verbetering (nu kan gelukkig alweer toe met maar 5 mg prednison! ) maar het gaat langzaam.

Ik moet alleen inderdaad soms hulpverleners iets meer met hun neus op de feiten drukken;want mijn dossier wordt bijvoorbeeld lang niet altijd gelezen. Nu ben ik daar echt scherp op aan het letten.

Ik hoop wel dat het over +- zes maanden in ieder geval zo is dat ik overdag geen spontane wc bezoekjes meer heb. Maar goed; kleine verbeteringen zijn ook verbeteringen :)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158305745
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 17:11 schreef Gala6183 het volgende:

[..]

Oh bah beterschap.

Ik ben opeens strontverkouden. Blijkbaar toch iets onder de leden.
Beterschap :*
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158305763
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 12:13 schreef 010P het volgende:

Sorry nogal een onsamenhangend verhaal als ik het zo terug lees, maar moest er ook even uit gewoon :P :@
Ligt denk ik aan mij; maar ik snap dus inderdaad je post niet helemaal :')

Sterkte iig :*
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158317446
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 12:13 schreef 010P het volgende:
Ik zit met een paar dingen, misschien hebben jullie hier wat ingevingen over?

Ik loop nu in het EMC, zowel bij mdl als reumatologie.
Bij reumatologie hebben ze wat onderzoekjes gedaan en zijn tot de conclusie gekomen dat ik geen reuma heb maar het wss in mijn pezen zit.
Verder is hier blijkbaar de zaak mee afgedaan voor hun maar ik zit met pijn overal in mijn lijf wat alleen maar erger wordt.
Balie assistente raadde dan maar aan terug naar mijn huisarts te gaan, dit heb ik gedaan alleen heeft het EMC mijn uitslagen etc niet doorgestuurd (wat ze wel gingen doen)
Deze beste man kan dus ook niks voor mij doen en raadt eigenlijk weer aan om terug naar een internist te gaan met mijn pijn probleem.

Nu net belde ik voor de tigste keer met emc reumatologie en heb eruit weten te ontfutselen dat er dus nog wel iets gepland wordt binnen reumatologie, maar dan bij een consulent die me dus wss alleen maar iets van fysio aan gaat raden heb ik het vermoeden.

Mijn moeder haar idee was dat ik gewoon weer naar een ander ziekenhuis ga maar dan daadwerkelijk alleen voor de pees/gewricht-geen-idee-wat-voor-pijn, zou dit mogelijk zijn dat ik naar een nieuw ziekenhuis ga waar ze zonder voorgeschiedenis mij gaan onderzoeken?
Want overal waar ik nu terecht kom lijken ze het alleen maar aan de crohn te linken en dan is het blijkbaar al gescheten.

Sorry nogal een onsamenhangend verhaal als ik het zo terug lees, maar moest er ook even uit gewoon :P :@
Moeilijk! Het zal niet gaan om blanco een ander ziekenhuis in te duiken, vrees ik...geef aan waar jij aan denkt, dat ze het niet alleen op de Crohn moeten gooien. Oogkleppen af en kom met wat anders! Voor de pijn zou een pijnpoli misschien kunnen helpen?
pi_158317544
quote:
14s.gif Op donderdag 17 december 2015 12:49 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Ik zie dit berichtje nu pas ;)

Maar dat is toch geen belediging ; dat de Crohn ernstig is bij mij? Dat is zeker een feit; met vier spoedopnames in een jaar.. En dat heeft de arts ook gezegd; helaas is wat ik heb gewoon geen huis tuin en keuken variant. Zelfs met Remicade is het maar langzaam aan het herstellen. Ik merk wel verbetering (nu kan gelukkig alweer toe met maar 5 mg prednison! ) maar het gaat langzaam.

Ik moet alleen inderdaad soms hulpverleners iets meer met hun neus op de feiten drukken;want mijn dossier wordt bijvoorbeeld lang niet altijd gelezen. Nu ben ik daar echt scherp op aan het letten.

Ik hoop wel dat het over +- zes maanden in ieder geval zo is dat ik overdag geen spontane wc bezoekjes meer heb. Maar goed; kleine verbeteringen zijn ook verbeteringen :)
Geeft toch niks, joh :D.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158331352
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 22:12 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Geeft toch niks, joh :D.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwe medicijnen tegen de pijn gekregen van de huisarts; Zaldiar (= een combi van tramadol en paracetamol) 6 tabletten per dag. Hopelijk gaat dat wat helpen tegen de nu soms echt ernstige pijnklachten.

En daarnaast de prikpil gehad vandaag; zodat dubbele buikpijn voorlopig ook weer uitblijft :)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158362552
Sorry ik klaag nog even door hoor :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158367486
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 20:01 schreef Aphrodyte het volgende:
Sorry ik klaag nog even door hoor :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat mag, daar is dit topic ook voor!

Paracetamol en tramadol versterken elkaars werking, dus dat is een hele goede optie. Er zit wel minder tramadol in dit combinatiepreparaat, maar je mag er meer van per dag dan van de gewone tramadol. Ik hoop voor je dat het goed werkt!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158374120
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 22:45 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Dat mag, daar is dit topic ook voor!

Paracetamol en tramadol versterken elkaars werking, dus dat is een hele goede optie. Er zit wel minder tramadol in dit combinatiepreparaat, maar je mag er meer van per dag dan van de gewone tramadol. Ik hoop voor je dat het goed werkt!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ook :)

Voel me nu wat beter; heb een nachtje kunnen doorslapen :)

Medisch psycholoog ga ik eens navragen!
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158384532
quote:
14s.gif Op zondag 20 december 2015 09:34 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Ik ook :)

Voel me nu wat beter; heb een nachtje kunnen doorslapen :)

Medisch psycholoog ga ik eens navragen!
Fijn! Wat ging er nu goed wat anders niet goed gaat?

Medische psychologen zijn erg handig, mits goed bekwaam voor de aandoening waar het om gaat. Ze kennen de pijnpunten en kunnen hele goede handvatten aanreiken om met de psychische problematiek om te gaan. Ik denk niet dat ze jou een gesprek met een medisch psycholoog zullen ontzeggen. Zeker vragen!
pi_158402076
Pfff ben gewoon alweer ziek, die lage weerstand is echt bagger :(
Vannacht geen oog dichtgedaan, zere keel, benauwd en heel erg moeilijk ademhalen, overal alweer spierpijn en natuurlijk kramp in de buik.. Wel onderweg naar mijn werk, laatste weekje en kan het gewoon echt niet maken me ziek te melden...

Hopelijk wel weer beter als we naar Berlijn gaan voor oud en nieuw...
pi_158403081
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 08:44 schreef Crohnjurist het volgende:
Pfff ben gewoon alweer ziek, die lage weerstand is echt bagger :(
Vannacht geen oog dichtgedaan, zere keel, benauwd en heel erg moeilijk ademhalen, overal alweer spierpijn en natuurlijk kramp in de buik.. Wel onderweg naar mijn werk, laatste weekje en kan het gewoon echt niet maken me ziek te melden...

Hopelijk wel weer beter als we naar Berlijn gaan voor oud en nieuw...
Matig zeg; sterkte :*
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158403094
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 17:32 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Fijn! Wat ging er nu goed wat anders niet goed gaat?

Medische psychologen zijn erg handig, mits goed bekwaam voor de aandoening waar het om gaat. Ze kennen de pijnpunten en kunnen hele goede handvatten aanreiken om met de psychische problematiek om te gaan. Ik denk niet dat ze jou een gesprek met een medisch psycholoog zullen ontzeggen. Zeker vragen!
Er ging niets goed; ik had alleen een temazepam genomen :P

Verder is het nog steeds bagger met de pijn; woensdag een gesprek met de MDL verpleegkundige; hopelijk kan zij me iets bieden dat hout snijdt.

Bedankt overigens voor je steun Skeletor :* Dat doet me echt goed!
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158409283
quote:
13s.gif Op maandag 21 december 2015 10:05 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Matig zeg; sterkte :*
Behoorlijk matig ja! Bedankt :)
pi_158409308
quote:
12s.gif Op maandag 21 december 2015 10:06 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Er ging niets goed; ik had alleen een temazepam genomen :P

Verder is het nog steeds bagger met de pijn; woensdag een gesprek met de MDL verpleegkundige; hopelijk kan zij me iets bieden dat hout snijdt.

Bedankt overigens voor je steun Skeletor :* Dat doet me echt goed!
Echt klote die pijn zeg -O-
Jij ook sterkte :*
pi_158410887
Bah voor de zieken en de mensen met pijn. Heel veel sterkte :*
pi_158411894
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 15:11 schreef Gala6183 het volgende:
Bah voor de zieken en de mensen met pijn. Heel veel sterkte :*
Thanks :*

Ik ben nu toch wat eerder naar huis, ben kapot! Straks nog even tukkie doen voor het eten, hopelijk knap ik daar nog wat van op.
pi_158414858
Nou ik weet nu waarom ik me de hele week al zo bagger voel:

38 graden koorts :')

Dat kan er ook nog wel bij. Morgen maar ff met de dokter bellen :{

Ik moet en zal kerst vieren verdorie -O-
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158415945
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 08:44 schreef Crohnjurist het volgende:
Pfff ben gewoon alweer ziek, die lage weerstand is echt bagger :(
Vannacht geen oog dichtgedaan, zere keel, benauwd en heel erg moeilijk ademhalen, overal alweer spierpijn en natuurlijk kramp in de buik.. Wel onderweg naar mijn werk, laatste weekje en kan het gewoon echt niet maken me ziek te melden...

Hopelijk wel weer beter als we naar Berlijn gaan voor oud en nieuw...
Beterschap! Schroom niet om codeïne te gebruiken! En als het niet gaat, gaat het niet...
pi_158416013
quote:
12s.gif Op maandag 21 december 2015 10:06 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Er ging niets goed; ik had alleen een temazepam genomen :P

Verder is het nog steeds bagger met de pijn; woensdag een gesprek met de MDL verpleegkundige; hopelijk kan zij me iets bieden dat hout snijdt.

Bedankt overigens voor je steun Skeletor :* Dat doet me echt goed!
Oei, dan kan ik de klachten beter plaatsen...

Niks te danken! Als er wat is en je een oppepper kunt gebruiken, weet je me te vinden. En de anderen ook. Daar is dit forum voor!
pi_158416212
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 18:45 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Oei, dan kan ik de klachten beter plaatsen...

Niks te danken! Als er wat is en je een oppepper kunt gebruiken, weet je me te vinden. En de anderen ook. Daar is dit forum voor!
Fijn :)

Ik heb het hard nodig momenteel :{ duik mn bed nu maar in. Gelukkig komt de thuiszorg morgen :)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158418992
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 18:53 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Fijn :)

Ik heb het hard nodig momenteel :{ duik mn bed nu maar in. Gelukkig komt de thuiszorg morgen :)
Hup, wegwezen! Zaldiar en temazepam in je mik en lekker slapen :D :W :Z ...
pi_158419630
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 18:43 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Beterschap! Schroom niet om codeïne te gebruiken! En als het niet gaat, gaat het niet...
Thanks! En idd vanavond gaan er 2 codeine in voor het slapengaan, dan moet ik wel een betere nacht hebben! En ik ga deze week wel gewoon werken, ik wil het toch netjes achterlaten. Gelukkig heb ik het al aardig op orde allemaal en kan ik wel alle dagen eerder naar huis!
pi_158427228
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 20:31 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

Thanks! En idd vanavond gaan er 2 codeine in voor het slapengaan, dan moet ik wel een betere nacht hebben! En ik ga deze week wel gewoon werken, ik wil het toch netjes achterlaten. Gelukkig heb ik het al aardig op orde allemaal en kan ik wel alle dagen eerder naar huis!
Zou ik zelf ook doen. Zet 'm op, pak tenminste fatsoenlijke nachtrust. Dat wil ook nog wel helpen.
pi_158433507
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 23:28 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Zou ik zelf ook doen. Zet 'm op, pak tenminste fatsoenlijke nachtrust. Dat wil ook nog wel helpen.
Gelukkig vannacht beter geslapen dankzij de codeïne. Wel rond 3 uur wakker omdat ik naar de wc moest (tegenwoordig elke nacht wakker omdat ik moet plassen ;( ) en daarna even moeite weer in slaap te komen, maar gelukkig wel weer gelukt!

Goede nachtrust scheelt wel iets, al word ik wel echt gek van die zere keel, maar ja gaat wel weer over!! Vandaag gewoon weer iets eerder naar huis en morgen lekker mijn vrije dag, lekker even een dagje niets doen!!
pi_158442699
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 09:25 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

Gelukkig vannacht beter geslapen dankzij de codeïne. Wel rond 3 uur wakker omdat ik naar de wc moest (tegenwoordig elke nacht wakker omdat ik moet plassen ;( ) en daarna even moeite weer in slaap te komen, maar gelukkig wel weer gelukt!

Goede nachtrust scheelt wel iets, al word ik wel echt gek van die zere keel, maar ja gaat wel weer over!! Vandaag gewoon weer iets eerder naar huis en morgen lekker mijn vrije dag, lekker even een dagje niets doen!!
Morgen lekker opladen! Snoep wat Strepsils of soortgelijk spul. Dat verzacht de keelpijn ook wat. Bij mij helpt cola enorm goed, dat is echt een wondermiddel! Misschien niet handig voor de nacht :') . Donderdag dus laatste dag en daarna op naar Berlijn?
pi_158443150
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 17:45 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Morgen lekker opladen! Snoep wat Strepsils of soortgelijk spul. Dat verzacht de keelpijn ook wat. Bij mij helpt cola enorm goed, dat is echt een wondermiddel! Misschien niet handig voor de nacht :') . Donderdag dus laatste dag en daarna op naar Berlijn?
Ja snoepjes doen het al de hele dag goed, thee met honing en tijmsiroop erbij, moet goedkomen deze week! Morgen nog even vitamine B12 halen dan kan ik er vast weer tegenaan als we naar Berlijn gaan de 30e!
pi_158446180
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 18:04 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

Ja snoepjes doen het al de hele dag goed, thee met honing en tijmsiroop erbij, moet goedkomen deze week! Morgen nog even vitamine B12 halen dan kan ik er vast weer tegenaan als we naar Berlijn gaan de 30e!
Ja, ja en nog eens ja! Je behoefte aan de komende shot vitamine B 12 zal ook een rol spelen in de moeheid en mindere weerstand. Je hebt nog een paar dagen om bij te komen voor het vertrek! Tenzij je übervolle kerstdagen tegemoet gaat...
pi_158447939
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 18:04 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

Ja snoepjes doen het al de hele dag goed, thee met honing en tijmsiroop erbij, moet goedkomen deze week! Morgen nog even vitamine B12 halen dan kan ik er vast weer tegenaan als we naar Berlijn gaan de 30e!
Oh Berlijn met oud&nieuw O+ Veel plezier!
pi_158460874
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 19:58 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Ja, ja en nog eens ja! Je behoefte aan de komende shot vitamine B 12 zal ook een rol spelen in de moeheid en mindere weerstand. Je hebt nog een paar dagen om bij te komen voor het vertrek! Tenzij je übervolle kerstdagen tegemoet gaat...
Nou b12 valt mee, ik heb de tijd ertussen nu expres wat korter gehouden ivm kerst en oud en nieuw, eigenlijk had ik die half januari moeten halen, maar haal hem liever nu alvast!

Ik ben denk ik nooit helemaal volledig hersteld van die griep van laatst, het komt nu gewoon weer keihard terug :'(

Kerst valt mee, wel alle dagen wat, maar kan me lekker laten verwennen, enige x dat ik zelf moet koken is met gourmetten ;)
pi_158460877
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 20:52 schreef Gala6183 het volgende:

[..]

Oh Berlijn met oud&nieuw O+ Veel plezier!
Thanks :)
pi_158460928
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 07:35 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

Nou b12 valt mee, ik heb de tijd ertussen nu expres wat korter gehouden ivm kerst en oud en nieuw, eigenlijk had ik die half januari moeten halen, maar haal hem liever nu alvast!

Ik ben denk ik nooit helemaal volledig hersteld van die griep van laatst, het komt nu gewoon weer keihard terug :'(

Kerst valt mee, wel alle dagen wat, maar kan me lekker laten verwennen, enige x dat ik zelf moet koken is met gourmetten ;)
Dat van die griep kan inderdaad ook. Soms komt de klap als je in rustig vaarwater zit, dat kan best irritant zijn :') .

Whaha, dat gourmetten moet lukken, toch? Kun je alles hebben?
pi_158461006
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 07:35 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

Nou b12 valt mee, ik heb de tijd ertussen nu expres wat korter gehouden ivm kerst en oud en nieuw, eigenlijk had ik die half januari moeten halen, maar haal hem liever nu alvast!

Ik ben denk ik nooit helemaal volledig hersteld van die griep van laatst, het komt nu gewoon weer keihard terug :'(

Kerst valt mee, wel alle dagen wat, maar kan me lekker laten verwennen, enige x dat ik zelf moet koken is met gourmetten ;)
Beterschap :*

Koorts is bij mij gelukkig maar een dagje geweest; en vandaag zie ik de MDL arts + resultaten van bloedonderzoek dus hopelijk geeft dat wat duidelijkheid :)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158461737
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 07:44 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Dat van die griep kan inderdaad ook. Soms komt de klap als je in rustig vaarwater zit, dat kan best irritant zijn :') .

Whaha, dat gourmetten moet lukken, toch? Kun je alles hebben?
Behoorlijke irritant ja.. Op dit moment is die lage weerstand en de hele tijd in de lappenmand zitten vervelender dan de Crohn zelf :')

Ja gourmetten gaat altijd wel goed, alleen paprika en rood vlees laat ik staan!

Hoe is het nu bij jou eigenlijk?
pi_158461753
quote:
14s.gif Op woensdag 23 december 2015 07:55 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Beterschap :*

Koorts is bij mij gelukkig maar een dagje geweest; en vandaag zie ik de MDL arts + resultaten van bloedonderzoek dus hopelijk geeft dat wat duidelijkheid :)
Thanks :*

Gelukkig heeft de koorts niet aangehouden, zal voor je duimen dat de arts je duidelijkheid kan verschaffen en dat jij ook eens wat beter gaat voelen!
pi_158462798
Bij de huisarts meteen even gevraagd naar die griep, omdat het nog steeds geen koud weer is, blijven die virussen langer leven en daardoor komt en gaat de griep maar door... Door de methotrexaat ben ik er ook vatbaarder voor, dus laat de winter maar komen zou ik zeggen!!!
pi_158466840
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 09:12 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

Behoorlijke irritant ja.. Op dit moment is die lage weerstand en de hele tijd in de lappenmand zitten vervelender dan de Crohn zelf :')

Ja gourmetten gaat altijd wel goed, alleen paprika en rood vlees laat ik staan!

Hoe is het nu bij jou eigenlijk?
Voorzichtig blijven! Zeker met Berlijn in het vooruitzicht.

Qua Crohn met ups en downs, met de poot ook, whaha. Nou ja, komt wel goed. Griep ga ik sowieso niet krijgen, want ik mag nog vier weken niks :') :D .
pi_158466903
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:22 schreef Crohnjurist het volgende:
Bij de huisarts meteen even gevraagd naar die griep, omdat het nog steeds geen koud weer is, blijven die virussen langer leven en daardoor komt en gaat de griep maar door... Door de methotrexaat ben ik er ook vatbaarder voor, dus laat de winter maar komen zou ik zeggen!!!
Dat ze lekker dood mogen gaan! De virussen dan, uiteraard. Methotrexaat en andere leuke immuunsuppressiva zijn inderdaad niet best voor de weerstand en maken meer vatbaar. Daarom wordt de griepprik aangeraden bij mensen die zulke medicijnen gebruiken...
pi_158466919
quote:
14s.gif Op woensdag 23 december 2015 07:55 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Beterschap :*

Koorts is bij mij gelukkig maar een dagje geweest; en vandaag zie ik de MDL arts + resultaten van bloedonderzoek dus hopelijk geeft dat wat duidelijkheid :)
Und? Hoe is het gegaan?
pi_158468983
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 13:34 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Und? Hoe is het gegaan?
De koorts bij inspanning blijkt te zijn omdat ik een ernstig ijzertekort heb; de waarde is 2 terwijl het minimaal 9 hoort te zijn.

Volgende week krijg ik daar een infuus voor. Verder is alles in orde; de ontstekingswaarde is zelfs gedaald :)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158469780
Was trouwens leuk om te horen dat ze uit kunnen sluiten dat ik klachten heb door een ongezonde leefstijl; ik ben door mijn behandelaars tot " gezonde dikkerd " verklaard :D


Relatief natuurlijk; maar ik heb geen leefstijl gerelateerde aandoeningen :)

Ze zijn met me eens dat ik kennelijk gewoon zo gebouwd ben; want anders was ik na 10 maanden ontstoken darm inmiddels wel twiggy geweest :') Maar ja; toen ik 40 km per week liep voor mn werk was ik ook zwaar. Wel fijn om te weten dat ik op de Crohn-gerelateerde toestanden na wel gezond ben :)

[ Bericht 35% gewijzigd door Aphrodyte op 23-12-2015 16:06:03 ]
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158470532
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 13:34 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Dat ze lekker dood mogen gaan!
Eens; het klinkt helemaal niet fijn wat jij meemaakt Crohnjurist! :*

En Skele; hoe is het afgelopen met je been?
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158473023
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 14:58 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

De koorts bij inspanning blijkt te zijn omdat ik een ernstig ijzertekort heb; de waarde is 2 terwijl het minimaal 9 hoort te zijn.

Volgende week krijg ik daar een infuus voor. Verder is alles in orde; de ontstekingswaarde is zelfs gedaald :)
Het zal je ongetwijfeld goed doen! Nog even gauw voor Oud en Nieuw een shot ijzer. Volgens mij merk je redelijk snel verschil.

Jij leeft hartstikke gezond! Sowieso zijn reserves handig en geloof me, je wilt geen Twiggy zijn. Daar kan ik je alles over vertellen. Ik zou zo willen ruilen!

Nog plannen voor de feestdagen?
pi_158473158
quote:
14s.gif Op woensdag 23 december 2015 16:07 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

En Skele; hoe is het afgelopen met je been?
Lief dat je het vraagt

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158475375
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 17:50 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Het zal je ongetwijfeld goed doen! Nog even gauw voor Oud en Nieuw een shot ijzer. Volgens mij merk je redelijk snel verschil.

Jij leeft hartstikke gezond! Sowieso zijn reserves handig en geloof me, je wilt geen Twiggy zijn. Daar kan ik je alles over vertellen. Ik zou zo willen ruilen!

Nog plannen voor de feestdagen?
Het was gewoon leuk om eens van een hulpverlener te horen dat ik volgens hun ook gewoon pech heb en wel gezond leef. Ik heb ook geen enkel leefstijl probleem; geen insuline resistentie of diabetes; geen cholesterol of bloeddruk problemen etc. Ze ging dat in het systeem zetten zei ze :) is wel fijn want dat scheelt weer vooroordelen over mijn situatie bij nieuwe artsen :)

Lijkt me vervelend inderdaad om geen reserves te hebben Skele; het kan best dat ik hierdoor nog leef. In de natuur is genoeg vet tenslotte ook iets waardoor je kan overleven in tijden van schaarste. Wellicht red ik het juist daardoor wel :)

Volgens de zuster zou ik me inderdaad snel weer fit moeten voelen na mijn infuus. Ik ben in ieder geval blij dat dit snel weer over zal gaan en relatief onschuldig is :)

Ik ga zaterdag naar de dierentuin voor een kerstbrunch met mijn beste vriend O+ erg veel zin in! Wel rustig aan natuurlijk ivm de mogelijke koorts maar nu weet ik iig dat die koorts niet zorgelijk is maar komt door het ijzertekort. Hopelijk heb ik met oudjaar meer energie voor een avondje met vriendinnen dat gepland is!
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158475569
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 17:56 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Lief dat je het vraagt

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkte ermee :*
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158476687
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 19:33 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Het was gewoon leuk om eens van een hulpverlener te horen dat ik volgens hun ook gewoon pech heb en wel gezond leef. Ik heb ook geen enkel leefstijl probleem; geen insuline resistentie of diabetes; geen cholesterol of bloeddruk problemen etc. Ze ging dat in het systeem zetten zei ze :) is wel fijn want dat scheelt weer vooroordelen over mijn situatie bij nieuwe artsen :)

Lijkt me vervelend inderdaad om geen reserves te hebben Skele; het kan best dat ik hierdoor nog leef. In de natuur is genoeg vet tenslotte ook iets waardoor je kan overleven in tijden van schaarste. Wellicht red ik het juist daardoor wel :)

Volgens de zuster zou ik me inderdaad snel weer fit moeten voelen na mijn infuus. Ik ben in ieder geval blij dat dit snel weer over zal gaan en relatief onschuldig is :)

Ik ga zaterdag naar de dierentuin voor een kerstbrunch met mijn beste vriend O+ erg veel zin in! Wel rustig aan natuurlijk ivm de mogelijke koorts maar nu weet ik iig dat die koorts niet zorgelijk is maar komt door het ijzertekort. Hopelijk heb ik met oudjaar meer energie voor een avondje met vriendinnen dat gepland is!
Heel goed dat dit vastgelegd wordt! Mensen hebben vaak vooroordelen. Zeer onterecht en vervelend voor de benadeelde partij. Zo te lezen heb je een fijn medisch team getroffen die goed voor je zorgt. Dat is waardevol!

Druk programma, leuk! Ik hoop dat de Remicade lekker op zijn hoogtepunt is qua effectiviteit en dat het ijzerinfuus ook vruchten begint af te werpen. Neem je rust op tijd zodat je volop kunt genieten!
pi_158477116
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 19:39 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkte ermee :*
Echt lief, dank je!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158478186
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 20:20 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Heel goed dat dit vastgelegd wordt! Mensen hebben vaak vooroordelen. Zeer onterecht en vervelend voor de benadeelde partij. Zo te lezen heb je een fijn medisch team getroffen die goed voor je zorgt. Dat is waardevol!

Druk programma, leuk! Ik hoop dat de Remicade lekker op zijn hoogtepunt is qua effectiviteit en dat het ijzerinfuus ook vruchten begint af te werpen. Neem je rust op tijd zodat je volop kunt genieten!
Tsja de Remicade helpt wel maar zoals eerder gezegd zit ik toch nog zo'n 6 tot 8 keer op de wc per dag; alleen niet voor ontlasting (dat is maar 2x) maar voor bloed van de ontsteking dat versterkt wordt door de bloedverdunners die ik slik. Dus opzich werkt de Remicade wel; maar heb ik toch nog veel pijn en dat ijzertekort is dus omdat ik weer mn vrouwelijke periode heb gehad en dus al drie maanden dagelijks bloedverlies. Waarom dat is kunnen ze niet zeggen; maar omdat ik verder in orde lijk te zijn gaan we er vanuit dat het bloeden gewoon komt door de ontstane schade in de afgelopen 10 maanden die niet goed geneest door de bloedverdunners. Hopelijk wordt dat met de loop van de tijd minder.

En ja ik heb inmiddels zeker fijne hulpverleners O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158478643
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 20:30 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Echt lief, dank je!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158481424
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 21:03 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Tsja de Remicade helpt wel maar zoals eerder gezegd zit ik toch nog zo'n 6 tot 8 keer op de wc per dag; alleen niet voor ontlasting (dat is maar 2x) maar voor bloed van de ontsteking dat versterkt wordt door de bloedverdunners die ik slik. Dus opzich werkt de Remicade wel; maar heb ik toch nog veel pijn en dat ijzertekort is dus omdat ik weer mn vrouwelijke periode heb gehad en dus al drie maanden dagelijks bloedverlies. Waarom dat is kunnen ze niet zeggen; maar omdat ik verder in orde lijk te zijn gaan we er vanuit dat het bloeden gewoon komt door de ontstane schade in de afgelopen 10 maanden die niet goed geneest door de bloedverdunners. Hopelijk wordt dat met de loop van de tijd minder.

En ja ik heb inmiddels zeker fijne hulpverleners O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo herkenbaar, de spoiler! Ik ben dus niet de enige :D .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door Skeletor. op 23-12-2015 22:30:58 ]
pi_158481611
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 21:17 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158482449
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 22:24 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Zo herkenbaar, de spoiler! Ik ben dus niet de enige :D .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bloedverlies is bij jou dubbelop! Geen wonder dat je zo laag in je ijzer zit. Wat zeg ik, driedubbel met je antistolling. Wat gebruik je trouwens? Ik heb Clexane-spuiten, elke dag een shot.

Blergh, mij benieuwen wat het UWV zegt volgend jaar. Ben je nerveus? Wat heb je het liefst?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb acenocoumarol tabletten; hoef gelukkig niet te spuiten!

En hoewel ik in principe vegetariër ben eet ik dit weekend maar even biefstuk en spinazie zodat ik iets meer ijzer binnenkrijg tot mijn infuus. Nood breekt wet ;)

Ik hoop dat ik in ieder geval voorlopig niet hoef te werken; mijn crohn is echt nog heel ingrijpend in mijn dagelijkse leven en dat is zoals je weet niet het enige wat er speelt. Werken zou me echt te zwaar belasten; meer dan een afspraak per dag kan ik momenteel niet aan en van een dagje weg moet ik drie dagen bij komen. . :{
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158482667
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 22:28 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158494521
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 22:51 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Whaha, klopt. Ik heb minimaal een liter bloed verloren met de val. Plus de Crohn. En zo :') . Ga jij nou lekker biefstuk eten, dat heb je hard nodig!

Hoe verliep het infuus?
pi_158495034
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2015 13:25 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Whaha, klopt. Ik heb minimaal een liter bloed verloren met de val. Plus de Crohn. En zo :') . Ga jij nou lekker biefstuk eten, dat heb je hard nodig!

Hoe verliep het infuus?
Ik word daar vandaag of maandag over teruggebeld; zo snel zijn ze niet :')

En inderdaad voor vanavond maar een biefstukje gehaald en voor morgen pate met port :P

Het wordt voor oud en nieuw hebben ze beloofd; maar dat is ook alles.. Ik zal zaterdag erg rustig aan moeten doen in de dierentuin.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158499406
quote:
12s.gif Op donderdag 24 december 2015 13:51 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Ik word daar vandaag of maandag over teruggebeld; zo snel zijn ze niet :')

En inderdaad voor vanavond maar een biefstukje gehaald en voor morgen pate met port :P

Het wordt voor oud en nieuw hebben ze beloofd; maar dat is ook alles.. Ik zal zaterdag erg rustig aan moeten doen in de dierentuin.
Kalkoen bevat ook veel ijzer, om maar in de kerstsfeer te blijven!

OK, ik dacht inderdaad dat je heel snel aan de beurt was. Volgende week is ook al redelijk rap! Houd je zeker gedeisd in de dierentuin. Spaar je krachten :D .
pi_158502186
Fijne kerst allemaal :)

Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158507787
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 19:38 schreef Aphrodyte het volgende:
Fijne kerst allemaal :)

[ afbeelding ]
Even te druk gehad om te reageren, zal ik morgen op mijn gemak wel even doen.

Wil wel ook iedereen hier een goede en liefdevolle kerst wensen, hopelijk houden de buiken zich redelijk goed!
pi_158508393
Fijne feestdagen en een (zo) gezond (mogelijk) nieuwjaar :) ~:) >:O !
pi_158540746
Aardige dames bij het toilet in de dierentuin lieten mij voorgaan toen ik zei dat ik Crohn heb :)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158551701
Netjes! Heb je je pleepas altijd bij je (en ooit gebruikt)?

Was het leuk? Trok je het lichamelijk? Naweeën?
pi_158552249
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 22:18 schreef Skeletor. het volgende:
Netjes! Heb je je pleepas altijd bij je (en ooit gebruikt)?

Was het leuk? Trok je het lichamelijk? Naweeën?
Zit nu nog om het kwartier op de plee sinds acht uur :') buffet was toch iets teveel misschien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ging verder op zich goed; veel plezier gehad en in de middag maar een half uurtje last gehad.

Buffet was wel lekker en mn gezelschap fijn O+
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158561279
Naar wat ik hier lees valt het bij mij allemaal nog wel mee, dinsdag naar de MDL arts voor uitslagen van de colonoscopie.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_158561521
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 22:35 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Zit nu nog om het kwartier op de plee sinds acht uur :') buffet was toch iets teveel misschien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ging verder op zich goed; veel plezier gehad en in de middag maar een half uurtje last gehad.

Buffet was wel lekker en mn gezelschap fijn O+
Te veel of zat er iets tussen wat stiekem last gaf?

Fijn dat je plezier hebt gehad :D ! Voor herhaling vatbaar?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158561533
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 08:14 schreef vipergts het volgende:
Naar wat ik hier lees valt het bij mij allemaal nog wel mee, dinsdag naar de MDL arts voor uitslagen van de colonoscopie.
Ben je al bekend met Crohn of colitis? Of is krijg je dinsdag een diagnose?

Valt mee, valt mee, dat zegt iedereen, haha! Het komt altijd ernstiger over bij de ander. Maar true, één van de vaste users hier is zeker een ernstig geval.
pi_158561546
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 09:13 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Te veel of zat er iets tussen wat stiekem last gaf?

Fijn dat je plezier hebt gehad :D ! Voor herhaling vatbaar?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Te veel en ongewoon eten denk ik; normaal eet ik geen vier gangen met lunch + taartje :) En dan heb ik nog bewust kleine bordjes genomen; maar ja; mn buik is nu eenmaal gevoelig. Ben allang blij dat ik er de rest van de dag geen last van had ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158561550
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 09:16 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Ben je al bekend met Crohn of colitis? Of is krijg je dinsdag een diagnose?

Valt mee, valt mee, dat zegt iedereen, haha! Het komt altijd ernstiger over bij de ander. Maar true, één van de vaste users hier is zeker een ernstig geval.
Ja hoi :W

Geeft niet hoor; je mag me wel noemen :P

Ben blij voor de anderen dat ze het niet zo hebben als ik ;)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158561577
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 09:16 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Ben je al bekend met Crohn of colitis? Of is krijg je dinsdag een diagnose?

Valt mee, valt mee, dat zegt iedereen, haha! Het komt altijd ernstiger over bij de ander. Maar true, één van de vaste users hier is zeker een ernstig geval.
Nee, ik krijg dinsdag de diagnose, ik ga uit van colitis of iets onschuldigers, ik kwam alleen op colitis vanwege de salofalk.
Buiten een moeilijk stoelgang en wat bloedverlies heb ik nergens last van zeker niet de dingen die jullie beschrijven.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_158561578
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 08:14 schreef vipergts het volgende:
Naar wat ik hier lees valt het bij mij allemaal nog wel mee, dinsdag naar de MDL arts voor uitslagen van de colonoscopie.
Ja hier nog zo een :) krijg de 11e de uitslag. Weet al wel dat er onstekingen te zien waren (kw de arts vertellen toen ik nog lag te snoozen van het roesje. Dus denk dat het vooral n kwestie is van of het colitis (lijkt me het meest voor de hand liggende ivm de vaste plek van mn pijn) of crohn is.

Jij succes dinsdag! Benieuwd wat er bij jou uitkomt :)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_158561614
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 09:22 schreef vipergts het volgende:

[..]

Nee, ik krijg dinsdag de diagnose, ik ga uit van colitis of iets onschuldigers, ik kwam alleen op colitis vanwege de salofalk.
Buiten een moeilijk stoelgang en wat bloedverlies heb ik nergens last van zeker niet de dingen die jullie beschrijven.
Hopelijk valt het mee.

En dat je minder klachten hebt; maar je niet minder welkom hoor! Het blijft vervelend :Y
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158561620
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 09:22 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ja hier nog zo een :) krijg de 11e de uitslag. Weet al wel dat er onstekingen te zien waren (kw de arts vertellen toen ik nog lag te snoozen van het roesje. Dus denk dat het vooral n kwestie is van of het colitis (lijkt me het meest voor de hand liggende ivm de vaste plek van mn pijn) of crohn is.

Jij succes dinsdag! Benieuwd wat er bij jou uitkomt :)
Ben benieuwd; hoop voor je dat het meevalt :* . Geen extra klachten gehad met de feestdagen?
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158561638
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 09:22 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ja hier nog zo een :) krijg de 11e de uitslag. Weet al wel dat er onstekingen te zien waren (kw de arts vertellen toen ik nog lag te snoozen van het roesje. Dus denk dat het vooral n kwestie is van of het colitis (lijkt me het meest voor de hand liggende ivm de vaste plek van mn pijn) of crohn is.

Jij succes dinsdag! Benieuwd wat er bij jou uitkomt :)
Bij mij vertelde ze niets dus geen nieuws is goed nieuws en zover ik er verstand van had zag ik weinig bijzonders, geen roesje dus ik heb even meegekeken.
Hoe is de moviprep bij jouw gegaan. Ik moest 3 liter van dat bocht en de eerste liter heb ik weg gekregen, de tweede een beetje voordat het er aan de verkeerde kant uitkwam en de derde heb ik door de gootsteen gespoeld omdat ik al moest kokhalzen toen ik naar de koelkast liep.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_158561695
quote:
7s.gif Op zondag 27 december 2015 09:28 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Hopelijk valt het mee.

En dat je minder klachten hebt; maar je niet minder welkom hoor! Het blijft vervelend :Y
Jij bent dus de 11 op een schaal van 1 tot 10, ik eerder een 2 sterkte iig
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_158561958
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 09:29 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Ben benieuwd; hoop voor je dat het meevalt :* . Geen extra klachten gehad met de feestdagen?
ik ben op vakantie, afgelopen weken in Thailand en cambodja geweest O+ alleen de eerste week na vertrek (en redelijk dicht na mn scopie) pijn gehad maar de twee weken daarna eigelijk amper *O* ook gewoon een en al zen en veel water drinken hier, wat anders dan mn stressvolle baan en onregelmatige eetpatroon thuis :@
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_158561981
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 09:32 schreef vipergts het volgende:

[..]

Bij mij vertelde ze niets dus geen nieuws is goed nieuws en zover ik er verstand van had zag ik weinig bijzonders, geen roesje dus ik heb even meegekeken.
Hoe is de moviprep bij jouw gegaan. Ik moest 3 liter van dat bocht en de eerste liter heb ik weg gekregen, de tweede een beetje voordat het er aan de verkeerde kant uitkwam en de derde heb ik door de gootsteen gespoeld omdat ik al moest kokhalzen toen ik naar de koelkast liep.
Ik moest twee liter (een in de avond en een in de ochtend) en dan nog minimaal anderhalve liter sap of water oid erbij. Heb t beide keren wel redelijk weggekregen maar daarna die anderhalve liter, dat ging echt niet meer.. Denk beide keren max 750ml erbij gedronken ofzo, zat gewoon te vol en mn buik was al een grote borrelende kermis _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_158562042
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 10:03 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

ik ben op vakantie, afgelopen weken in Thailand en cambodja geweest O+ alleen de eerste week na vertrek (en redelijk dicht na mn scopie) pijn gehad maar de twee weken daarna eigelijk amper *O* ook gewoon een en al zen en veel water drinken hier, wat anders dan mn stressvolle baan en onregelmatige eetpatroon thuis :@
Oh geweldig O+ Fijn om te horen dat dat is gelukt!
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158562078
quote:
14s.gif Op zondag 27 december 2015 10:11 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Oh geweldig O+ Fijn om te horen dat dat is gelukt!
ja ik kneep hem wel n beetje, de dagen na mn scopie had ik meer pijn dan ik ooit gehad had en ik kreeg nog geen andere medicatie en moest maar paracetamol pakken als ik t niet trok :X

Gelukkig duurde dat maar vier dagen en was t ergste al vrijwel over toen ik t vliegtuig in stapte *O* woeiii for my belleeeehhh *O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_158562264
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 10:15 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

ja ik kneep hem wel n beetje, de dagen na mn scopie had ik meer pijn dan ik ooit gehad had en ik kreeg nog geen andere medicatie en moest maar paracetamol pakken als ik t niet trok :X

Gelukkig duurde dat maar vier dagen en was t ergste al vrijwel over toen ik t vliegtuig in stapte *O* woeiii for my belleeeehhh *O*
O bij mij was die scopie nog het leukste, daar zou ik niet tegenop zien die moviprep wel
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_158562318
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 10:30 schreef vipergts het volgende:

[..]

O bij mij was die scopie nog het leukste, daar zou ik niet tegenop zien die moviprep wel
Yep zelfde hier :')

Heb de vorige twee keer dan ook geen moviprep gehad maar x prep en een klysma. Ik word al misselijk van de geur van moviprep. .
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158562555
Ja ik denk dat als ik die moviprep n tweede keer zou moeten doen dat mn lijf dan zn kont tegen de krib gooit zo van " he, weet je nog de vorige keer dat je dit nam? 8-) beter doe je dit niet nog een keer!"

Scopie zelf heb ik trouwens gewoon doorheen geslapen en Was helemaal niet vervelend, alleen die napijn :X had achteraf gezien toen misschien beter ff terug kunnen gaan naar t ziekenhuis :@
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_158563108
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 10:34 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Yep zelfde hier :')

Heb de vorige twee keer dan ook geen moviprep gehad maar x prep en een klysma. Ik word al misselijk van de geur van moviprep. .
Ik dacht al dat ik de enige was :)
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_158563224
Zo druk geweest hier in het topic! Hopelijk heeft iedereen van de kerstdagen genoten. Ik zeker wel, heerlijk gegeten drie dagen lang en heel fijn om samen te zijn met mensen waar je van houdt! Wel hier en daar wat last gehad en op op de wc gezeten, maar dat was ook wel weer eens fijn... Voor de verandering eens geen last van verstopping!! Gisteravond was alleen even vervelend dat ik op de terugweg in de trein onwijs kramp kreeg, maar gelukkig kon ik het nog ophouden tot thuis. Na een nachtje slaap gaat het nu gelukkig weer beter. Keelpijn wordt ook minder dus woensdag voel ik me vast wel weer helemaal top als we naar Berlijn gaan!!

@Aphrodyte: Dat ijzerinfuus zal je zeker gaan helpen! Ik heb het in het begin ook twee keer gehad en het levert echt meer energie op als dat is aangevuld!!

En verhaal hierboven: je moet jezelf nooit gaan vergelijken met anderen. Ja iemand anders heeft misschien een heftigere variant dan jij, maar als jij ergens last van hebt dan is dat voor jou op dat moment gewoon vervelend!!
pi_158563362
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 11:34 schreef Crohnjurist het volgende:
Zo druk geweest hier in het topic! Hopelijk heeft iedereen van de kerstdagen genoten. Ik zeker wel, heerlijk gegeten drie dagen lang en heel fijn om samen te zijn met mensen waar je van houdt! Wel hier en daar wat last gehad en op op de wc gezeten, maar dat was ook wel weer eens fijn... Voor de verandering eens geen last van verstopping!! Gisteravond was alleen even vervelend dat ik op de terugweg in de trein onwijs kramp kreeg, maar gelukkig kon ik het nog ophouden tot thuis. Na een nachtje slaap gaat het nu gelukkig weer beter. Keelpijn wordt ook minder dus woensdag voel ik me vast wel weer helemaal top als we naar Berlijn gaan!!

@Aphrodyte: Dat ijzerinfuus zal je zeker gaan helpen! Ik heb het in het begin ook twee keer gehad en het levert echt meer energie op als dat is aangevuld!!

En verhaal hierboven: je moet jezelf nooit gaan vergelijken met anderen. Ja iemand anders heeft misschien een heftigere variant dan jij, maar als jij ergens last van hebt dan is dat voor jou op dat moment gewoon vervelend!!
Ja dat zei ik ook al. Ik hoop wel dat anderen zich niet onvrij gaan voelen om te posten omdat ik het erger heb dan zij :{

Als je ziek bent; ben je ziek..

Ik hoop dat ik mn infuus nog krijg voor oud en nieuw; zou wel fijn zijn.

Fijn dat je verstopping over is :*
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158571690
quote:
14s.gif Op zondag 27 december 2015 11:40 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Ja dat zei ik ook al. Ik hoop wel dat anderen zich niet onvrij gaan voelen om te posten omdat ik het erger heb dan zij :{

Als je ziek bent; ben je ziek..

Ik hoop dat ik mn infuus nog krijg voor oud en nieuw; zou wel fijn zijn.

Fijn dat je verstopping over is :*
Ja maar zo is het ook gewoon echt. Je kan met iemand meeleven en zelfs blij zijn dat je zelf minder heftig ziek bent, maar uiteindelijk blijft het vervelend als je zelf ook iets mankeert!

Zou top zijn als je wat beter het nieuwe jaar in gaat ja. Ik hoop sowieso dat volgend jaar voor jou een stuk beter zal gaan, het is nu wel mooi geweest :*

Haha en mijn verstopping is denk nu weer aan t opbouwen... Na dagen van dunne ontlasting komt vaak weer verstopping, vanaf morgen maar weer aan de magnesium.. Het blijft schommelen..
pi_158573815
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 09:17 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Te veel en ongewoon eten denk ik; normaal eet ik geen vier gangen met lunch + taartje :) En dan heb ik nog bewust kleine bordjes genomen; maar ja; mn buik is nu eenmaal gevoelig. Ben allang blij dat ik er de rest van de dag geen last van had ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben benieuwd wat het is! En natuurlijk wat er aan gedaan gaat worden.

Waiw, het eten klinkt goed! Wat was het allemaal voor lekkers? Wat voor taartje?
pi_158573855
quote:
14s.gif Op zondag 27 december 2015 09:18 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Ja hoi :W

Geeft niet hoor; je mag me wel noemen :P

Ben blij voor de anderen dat ze het niet zo hebben als ik ;)
:@ :D . Gelukkig vat je het sportief op. Maar weet je, als je dit topic goed doorleest, kom je al gauw genoeg achter wie, wat en hoe.
pi_158573951
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 09:22 schreef vipergts het volgende:

[..]

Nee, ik krijg dinsdag de diagnose, ik ga uit van colitis of iets onschuldigers, ik kwam alleen op colitis vanwege de salofalk.
Buiten een moeilijk stoelgang en wat bloedverlies heb ik nergens last van zeker niet de dingen die jullie beschrijven.
Euh, colitis ulcerosa zou ik niet onschuldig willen noemen! Het feit dat jij weinig klachten beschrijft of ervaart, zegt niet alles over de ernst van de ziekte. Wie weet ben jij wel een bikkel en heb je een hoge pijngrens en doorzettingsvermogen. Maar je weet niet wat er zich inside afspeelt. Dat hoor je dinsdag!

Hoe lang heb je klachten? Waarom is er al met de Salofalk begonnen? Behandeling vindt meestal na de diagnose plaats.
pi_158574096
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 09:22 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ja hier nog zo een :) krijg de 11e de uitslag. Weet al wel dat er onstekingen te zien waren (kw de arts vertellen toen ik nog lag te snoozen van het roesje. Dus denk dat het vooral n kwestie is van of het colitis (lijkt me het meest voor de hand liggende ivm de vaste plek van mn pijn) of crohn is.

Jij succes dinsdag! Benieuwd wat er bij jou uitkomt :)
Trommelvrouw is terug! De vakantie was denk ik geslaagd, zo te lezen! Cambodja en contreien schijnen zo mooi te zijn! Zen voor lichaam en geest :D. Ik ben benieuwd wat je allemaal gezien hebt, maar daar is TRV misschien een beter subforum voor.

Nog een paar weken, dan weet je hoe het ervoor staat. Spannend!
pi_158574201
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 11:34 schreef Crohnjurist het volgende:
Zo druk geweest hier in het topic! Hopelijk heeft iedereen van de kerstdagen genoten. Ik zeker wel, heerlijk gegeten drie dagen lang en heel fijn om samen te zijn met mensen waar je van houdt! Wel hier en daar wat last gehad en op op de wc gezeten, maar dat was ook wel weer eens fijn... Voor de verandering eens geen last van verstopping!! Gisteravond was alleen even vervelend dat ik op de terugweg in de trein onwijs kramp kreeg, maar gelukkig kon ik het nog ophouden tot thuis. Na een nachtje slaap gaat het nu gelukkig weer beter. Keelpijn wordt ook minder dus woensdag voel ik me vast wel weer helemaal top als we naar Berlijn gaan!!

@Aphrodyte: Dat ijzerinfuus zal je zeker gaan helpen! Ik heb het in het begin ook twee keer gehad en het levert echt meer energie op als dat is aangevuld!!

En verhaal hierboven: je moet jezelf nooit gaan vergelijken met anderen. Ja iemand anders heeft misschien een heftigere variant dan jij, maar als jij ergens last van hebt dan is dat voor jou op dat moment gewoon vervelend!!
Wat fijn dat de feestdagen tot nu goed zijn verlopen. Nog een paar daagjes en dan verder feesten in Berlijn!

Ook beter dat het hoesten minder is geworden. Wel kut dat die suffe verstopping dan weer opspeelt. Bijzonder dat je tijdens deze paar dagen "loskomt" om één of andere vage reden. Zou dat aan rust liggen? Eten?
pi_158574248
Alle darmspoelmiddelen zijn ranzig! Medelijden met iedereen die aan welke vorm van doe troep dan ook moet...de minst ranzige is PicoPrep. Onthoud die naam voor de volgende keer.
pi_158574831
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 17:38 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat het is! En natuurlijk wat er aan gedaan gaat worden.

Waiw, het eten klinkt goed! Wat was het allemaal voor lekkers? Wat voor taartje?
Ik hoop dat het meevalt ; heb geen zin om de jaarwisseling weer in het ziekenhuis door te brengen :{

Ik had vooraf een gefrituurde sushi roll met wasabimayo (die was echt heerlijk :9 ) ; daarna een currysoepje met garnalen; en van het buffet heb ik zalmsalade; gerookte forel; lekker brood en boter en vooral nog meer vis gegeten. Ik ben vrij dol op vis ;)

Taartje viel me tegen; leek qua uiterlijk een citroentaartje maar bleek marsepein te zijn en dat lust ik niet :')
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158574912
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 17:39 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

:@ :D . Gelukkig vat je het sportief op. Maar weet je, als je dit topic goed doorleest, kom je al gauw genoeg achter wie, wat en hoe.
Natuurlijk; het is gewoon een feit ;)

Ik heb er geen moeite mee. Ik hoop alleen dat het geen anderen wegjaagt die zichzelf ''niet erg genoeg'' vinden om te posten :{
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158577466
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 17:42 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Euh, colitis ulcerosa zou ik niet onschuldig willen noemen! Het feit dat jij weinig klachten beschrijft of ervaart, zegt niet alles over de ernst van de ziekte. Wie weet ben jij wel een bikkel en heb je een hoge pijngrens en doorzettingsvermogen. Maar je weet niet wat er zich inside afspeelt. Dat hoor je dinsdag!

Hoe lang heb je klachten? Waarom is er al met de Salofalk begonnen? Behandeling vindt meestal na de diagnose plaats.
Met onschuldig bedoel ik een gewone verstopping oid
Ik heb de eerste klachten sinds eind juni moeilijke stoelgang tijdje forlax genomen en in oktober kreeg ik er bloedverlies bij en wat gewichtsverlies 4 kilo op 69 kilo is best wat.
De Salofalk zal wel zijn vanwege een onsteking in de endeldarm die was bij de endoscopie al wat rood.
Ik heb verder dan een moeilijke stoelgang en lichte buikkramp geen klachten. Ik doe mijn werk gewoon eet een drink normaal,ben niet moe e.d.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_158577666
quote:
12s.gif Op zondag 27 december 2015 18:12 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Natuurlijk; het is gewoon een feit ;)

Ik heb er geen moeite mee. Ik hoop alleen dat het geen anderen wegjaagt die zichzelf ''niet erg genoeg'' vinden om te posten :{
Nee hoor is het bij jouw vanaf het begin al zo erg geweest. Ik vind het wel mooi om te lezen dat ondanks je problemen wel genoten heb van het kerstdiner.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_158578205
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 19:49 schreef vipergts het volgende:

[..]

Nee hoor is het bij jouw vanaf het begin al zo erg geweest. Ik vind het wel mooi om te lezen dat ondanks je problemen wel genoten heb van het kerstdiner.
Nee gelukkig niet vanaf het begin! Ik ben waarschijnlijk een jaar of 10 te laat gediagnosticeerd ;) Ik kreeg op mijn 18e de diagnose ''prikkelbare darm'' van de huisarts omdat ik elke dag diarree had; maar hij had me niet doorgestuurd voor nader onderzoek. Met de jaren werd het erger; maar de dokter bleef beweren dat het PDS was en ik heb nooit verder onderzoek gevraagd tot ik begin vorig jaar opeens heel veel bloed bij mijn ontlasting had en 30x per dag op de wc zat. Toen ben ik met spoed opgenomen en is uiteindelijk de diagnose Crohn/Colits gesteld; ze weten nog steeds niet zeker welke van de twee het is maar wel dat het heel ernstig is. Ik ben dit jaar 4x met spoed opgenomen.

Maar goed; je kan er dus vanuit gaan dat mijn klachten komen van 10 jaar zonder goede diagnose rondlopen. Dat is waardeloos; maar dus geen voorbeeld van een typisch verloop. Helaas heb ik pech gehad.

En ja; ik kan gelukkig zeker nog genieten! Omdat ik dus al zo lang gewend ben aan klachten; kan ik me over het algemeen ondanks pijn en ongemak wel vermaken. Het is nu alleen wel wat moeilijker omdat de Crohn inmiddels zo erg is dat ik soms binnen een paar seconden een wc nodig heb en dat was vroeger nog wel een paar minuten; als je dat hebt als je buiten bent kan het erg vervelend aflopen. Maar ik weiger alleen maar binnen te gaan zitten omdat ik mogelijk een ongelukje krijg ;)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158583966
quote:
7s.gif Op zondag 27 december 2015 18:10 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Ik hoop dat het meevalt ; heb geen zin om de jaarwisseling weer in het ziekenhuis door te brengen :{

Ik had vooraf een gefrituurde sushi roll met wasabimayo (die was echt heerlijk :9 ) ; daarna een currysoepje met garnalen; en van het buffet heb ik zalmsalade; gerookte forel; lekker brood en boter en vooral nog meer vis gegeten. Ik ben vrij dol op vis ;)

Taartje viel me tegen; leek qua uiterlijk een citroentaartje maar bleek marsepein te zijn en dat lust ik niet :')
Oeh, klinkt goed! Zat er niet iets in qua ingrediënten dat irriterend werkt? Marsepein, haha! Vreselijk. Eens een keer in een appeltaart gehad, hoe verzin je het.

Morgen even contact opnemen met de arts.
pi_158584014
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 19:44 schreef vipergts het volgende:

[..]

Met onschuldig bedoel ik een gewone verstopping oid
Ik heb de eerste klachten sinds eind juni moeilijke stoelgang tijdje forlax genomen en in oktober kreeg ik er bloedverlies bij en wat gewichtsverlies 4 kilo op 69 kilo is best wat.
De Salofalk zal wel zijn vanwege een onsteking in de endeldarm die was bij de endoscopie al wat rood.
Ik heb verder dan een moeilijke stoelgang en lichte buikkramp geen klachten. Ik doe mijn werk gewoon eet een drink normaal,ben niet moe e.d.
Nou, dan was er zeker een geldige reden voor nader onderzoek. Ik ben benieuwd wat je dinsdag te horen krijgt!
pi_158584079
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 20:05 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Nee gelukkig niet vanaf het begin! Ik ben waarschijnlijk een jaar of 10 te laat gediagnosticeerd ;) Ik kreeg op mijn 18e de diagnose ''prikkelbare darm'' van de huisarts omdat ik elke dag diarree had; maar hij had me niet doorgestuurd voor nader onderzoek. Met de jaren werd het erger; maar de dokter bleef beweren dat het PDS was en ik heb nooit verder onderzoek gevraagd tot ik begin vorig jaar opeens heel veel bloed bij mijn ontlasting had en 30x per dag op de wc zat. Toen ben ik met spoed opgenomen en is uiteindelijk de diagnose Crohn/Colits gesteld; ze weten nog steeds niet zeker welke van de twee het is maar wel dat het heel ernstig is. Ik ben dit jaar 4x met spoed opgenomen.

Maar goed; je kan er dus vanuit gaan dat mijn klachten komen van 10 jaar zonder goede diagnose rondlopen. Dat is waardeloos; maar dus geen voorbeeld van een typisch verloop. Helaas heb ik pech gehad.

En ja; ik kan gelukkig zeker nog genieten! Omdat ik dus al zo lang gewend ben aan klachten; kan ik me over het algemeen ondanks pijn en ongemak wel vermaken. Het is nu alleen wel wat moeilijker omdat de Crohn inmiddels zo erg is dat ik soms binnen een paar seconden een wc nodig heb en dat was vroeger nog wel een paar minuten; als je dat hebt als je buiten bent kan het erg vervelend aflopen. Maar ik weiger alleen maar binnen te gaan zitten omdat ik mogelijk een ongelukje krijg ;)
Roofbouw op je lichaam en dat wreekt zich. Net als ik met mijn gewicht. Maar goed, daar ga je niet direct dood aan :') . Je doet het hartstikke goed, dat mag gezegd worden!
pi_158586415
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 21:54 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Roofbouw op je lichaam en dat wreekt zich. Net als ik met mijn gewicht. Maar goed, daar ga je niet direct dood aan :') . Je doet het hartstikke goed, dat mag gezegd worden!
Dankje :)

Ik worstel er momenteel wel mee; ik voel me kwetsbaar en vraag me af en toe af hoe lang ik het vol ga houden als het zo moeilijk blijft :{

Op mijn moeder na merk ik erg veel onbegrip en onwil van mensen om zich in te leven in mijn situatie en dat is wel isolerend af en toe.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158586996
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 20:05 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Nee gelukkig niet vanaf het begin! Ik ben waarschijnlijk een jaar of 10 te laat gediagnosticeerd ;) Ik kreeg op mijn 18e de diagnose ''prikkelbare darm'' van de huisarts omdat ik elke dag diarree had; maar hij had me niet doorgestuurd voor nader onderzoek. Met de jaren werd het erger; maar de dokter bleef beweren dat het PDS was en ik heb nooit verder onderzoek gevraagd
dat pokke label zorgt volgens mij voor heel veel late diagnoses. En je mag buikklachten niet een PDS noemen totdat alle andere is uitgesloten
pi_158588043
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 22:55 schreef computergirl het volgende:

[..]

dat pokke label zorgt volgens mij voor heel veel late diagnoses. En je mag buikklachten niet een PDS noemen totdat alle andere is uitgesloten
Ja volgens mij ook; het hielp ook niet dat ik verder tot twee jaar terug nog nooit van Crohn gehoord had. Kennelijk kwam gewoon niemand op het idee :')
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158596627
Ijzerinfuus komende woensdag om 11 u ingepland. Net voor oudjaar dus en ik zou me direct beter moeten voelen.

Komt dus goed uit voor mijn gourmet plannen *O*
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158633312
Vandaag een ongelukje met hoofdletter O :')

Ik had geen buikpijn en alleen een kop koffie met melk op en wilde naar buiten om boodschappen te doen.

Dus ik stond bij de bushalte op 200 meter van mijn huis. Krijg ik opeens een enorme krampaanval :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dacht al dat ik niet goed reageerde op melk. . Nou duidelijker wordt het niet ;)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158633493
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 13:45 schreef Aphrodyte het volgende:
Vandaag een ongelukje met hoofdletter O :')

Ik had geen buikpijn en alleen een kop koffie met melk op en wilde naar buiten om boodschappen te doen.

Dus ik stond bij de bushalte op 200 meter van mijn huis. Krijg ik opeens een enorme krampaanval :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dacht al dat ik niet goed reageerde op melk. . Nou duidelijker wordt het niet ;)
AAh wat kut zeg :{
pi_158633726
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 13:52 schreef SnoepTomaatje het volgende:

[..]

AAh wat kut zeg :{
Blij dat ik niet in de bus zat *O*
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158633814
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 14:00 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Blij dat ik niet in de bus zat *O*
Gelukje bij een ongelukje *O* (har har har)
pi_158641485
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 17:50 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Wat fijn dat de feestdagen tot nu goed zijn verlopen. Nog een paar daagjes en dan verder feesten in Berlijn!

Ook beter dat het hoesten minder is geworden. Wel kut dat die suffe verstopping dan weer opspeelt. Bijzonder dat je tijdens deze paar dagen "loskomt" om één of andere vage reden. Zou dat aan rust liggen? Eten?
Ach ja die verstopping is helaas een terugkerend fenomeen.. Gelukkig hooguit 3 dagen. Tijdens de feestdagen had ik dunne ontlasting door het eten, gourmet en pittiger eten dan normaal. Daar reageerden mijn darmen wel op.

In ieder geval voel ik me weer helemaal fit, weer energie dankzij de b12 en verkoudheid ook over. Morgen richting Berlijn *O*
pi_158641628
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 11:50 schreef Aphrodyte het volgende:
Ijzerinfuus komende woensdag om 11 u ingepland. Net voor oudjaar dus en ik zou me direct beter moeten voelen.

Komt dus goed uit voor mijn gourmet plannen *O*
Wat fijn zeg :)
Hopelijk knap je er net zo van op als ik toentertijd :*
pi_158641678
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 13:45 schreef Aphrodyte het volgende:
Vandaag een ongelukje met hoofdletter O :')

Ik had geen buikpijn en alleen een kop koffie met melk op en wilde naar buiten om boodschappen te doen.

Dus ik stond bij de bushalte op 200 meter van mijn huis. Krijg ik opeens een enorme krampaanval :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dacht al dat ik niet goed reageerde op melk. . Nou duidelijker wordt het niet ;)
He wat vervelend zeg :')
Gelukkig was je nog dichtbij huis!
pi_158642208
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 17:39 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

He wat vervelend zeg :')
Gelukkig was je nog dichtbij huis!
Nou ja; verder gaat het gelukkig momenteel wel goed met de buik dus ik accepteer dit maar als een kleine tegenslag. Hoop wel dat het niet nog een keer zo gebeurd op een plek waar ik niet makkelijk mezelf schoon kan maken ;)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158642229
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 17:37 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

Wat fijn zeg :)
Hopelijk knap je er net zo van op als ik toentertijd :*
Oh heb jij dit ook gehad?

Had het snel effect op jou?
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158642467
Vandaag de uitslag gehad en ik heb een lichte vorm van colitis, gelukkig heb ik weinig ongemak en hoop dat het hier bij blijft.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_158642534
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 december 2015 17:57 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Nou ja; verder gaat het gelukkig momenteel wel goed met de buik dus ik accepteer dit maar als een kleine tegenslag. Hoop wel dat het niet nog een keer zo gebeurd op een plek waar ik niet makkelijk mezelf schoon kan maken ;)
Top dat de rest wel goed gaat, wel je boodschappen nog kunnen doen
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_158643486
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 december 2015 17:58 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Oh heb jij dit ook gehad?

Had het snel effect op jou?
Ja maar is al weer een hele tijd terug, in 2011 of 2012. Ik kan niet precies meer zeggen hoe snel het werkte, maar ik voelde me er wel beter en energieker door! Heb er toen wel 2 achter elkaar gehad, 1 infuus was nog niet voldoende. Maar sindsdien is mijn ijzer voldoende.
pi_158644566
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 13:45 schreef Aphrodyte het volgende:
Vandaag een ongelukje met hoofdletter O :')

Ik had geen buikpijn en alleen een kop koffie met melk op en wilde naar buiten om boodschappen te doen.

Dus ik stond bij de bushalte op 200 meter van mijn huis. Krijg ik opeens een enorme krampaanval :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dacht al dat ik niet goed reageerde op melk. . Nou duidelijker wordt het niet ;)
Fijn dat het infuus zo snel kan plaatsvinden! Dan ga je Oud en Nieuw hoop ik een stuk energieker tegemoet!

Kut van het ongelukje...shit happens en altijd als het je niet goed uitkomt...herkenbaar gevoel! Ineens uit het niets, zie het dan maar eens niet te laten ontsnappen. Zoals iedereen hier al aangeeft: gelukkig was je niet heel ver van huis (hoewel 200 meter een teringeind weg is met een volle broek :') ) en zat je niet al in de bus. Was je letterlijk en figuurlijk ver van huis geweest.

Laat je niet afschrikken door dit soort intermezzo's. Gewoon je ding blijven doen, het mag je niet belemmeren. Met een reserveonderbroek en (vochtige) doekjes in je tas kun je redelijk schade opvangen.
pi_158644686
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 18:07 schreef vipergts het volgende:
Vandaag de uitslag gehad en ik heb een lichte vorm van colitis, gelukkig heb ik weinig ongemak en hoop dat het hier bij blijft.
Wel colitis, colitis ulcerosa? Want colitis betekent ontsteking van de dikke darm...je hebt vele soorten colitis!

Je had het natuurlijk al wel verwacht, maar hoe vind je de bevestiging? En wat voor behandeling wordt er ingezet? Ga je door met de medicatie zoals je nu gebruikt, worden er meer middelen ingezet?
pi_158644770
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 17:33 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

Ach ja die verstopping is helaas een terugkerend fenomeen.. Gelukkig hooguit 3 dagen. Tijdens de feestdagen had ik dunne ontlasting door het eten, gourmet en pittiger eten dan normaal. Daar reageerden mijn darmen wel op.

In ieder geval voel ik me weer helemaal fit, weer energie dankzij de b12 en verkoudheid ook over. Morgen richting Berlijn *O*
Vaker pittiger eten! Is lekkerder dan die stomme magnesium :D . Nee, flauw.

B12 rules! Veel plezier in Berlijn. Hoe ga je erheen, auto, trein, bus, vliegtuig? Goede reis en fijne vakantie!
pi_158645512
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 19:15 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Wel colitis, colitis ulcerosa? Want colitis betekent ontsteking van de dikke darm...je hebt vele soorten colitis!

Je had het natuurlijk al wel verwacht, maar hoe vind je de bevestiging? En wat voor behandeling wordt er ingezet? Ga je door met de medicatie zoals je nu gebruikt, worden er meer middelen ingezet?
Colitis ulcerosa idd, ik ben nu goed een week bezig met de medicijnen en dan moet ik eind januari en begin maart weer voor controle tot de tweede afspraak in maart moet ik Salofalk blijven slikken en dan een ontlasting en bloedmonster inleveren.
Ach en wat de bevestiging betreft, Shit happens zullen we maar zeggen ik kan er niet veel meer aan doen als medicijnen blijven slikken en mezelf in de gaten houden. Er moet wat gewicht bij
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_158648321
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 19:12 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Fijn dat het infuus zo snel kan plaatsvinden! Dan ga je Oud en Nieuw hoop ik een stuk energieker tegemoet!

Kut van het ongelukje...shit happens en altijd als het je niet goed uitkomt...herkenbaar gevoel! Ineens uit het niets, zie het dan maar eens niet te laten ontsnappen. Zoals iedereen hier al aangeeft: gelukkig was je niet heel ver van huis (hoewel 200 meter een teringeind weg is met een volle broek :') ) en zat je niet al in de bus. Was je letterlijk en figuurlijk ver van huis geweest.

Laat je niet afschrikken door dit soort intermezzo's. Gewoon je ding blijven doen, het mag je niet belemmeren. Met een reserveonderbroek en (vochtige) doekjes in je tas kun je redelijk schade opvangen.
Ben niet de enige die dit wel eens is overkomen dus? Nogal jammer dat ik in dit geval niet de uitzondering ben; nogal jammer voor iedereen die het meemaakt. Hopelijk was het voorlopig de laatste keer :{

Heel blij dat ik snel thuis was inderdaad; en voortaan inderdaad maar reserve kleding mee voor dagjes uit. Gelukkig had ik een zwarte broek aan :p

Ik heb zin in morgen; blij dat ik mijn infuus krijg *O*

En ook blij dat dit duidelijk heeft gemaakt dat ik melk beter blijf mijden ;)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158648882
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 19:17 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Vaker pittiger eten! Is lekkerder dan die stomme magnesium :D . Nee, flauw.

B12 rules! Veel plezier in Berlijn. Hoe ga je erheen, auto, trein, bus, vliegtuig? Goede reis en fijne vakantie!
Haha nee, toch maar niet. Tijdens mijn vakantie in Indonesië sloeg te veel pittig eten al snel door in elke dag diarree. Dat is nog niet eens zo erg, maar de buikpijn die erbij komt kijken wel! Ik blijf het toch maar zo veel mogelijk mijden. Dan maar af en toe magnesium..

B12 is echt heel fijn ja! Ben er helemaal klaar voor, koffertje is ook gepakt. We gaan lekker met het vliegtuig, morgenochtend vroeg vliegen we heen, hebben we de hele dag om de stad te verkennen, oudejaarsdag ook nog rustig even de stad door en in de avond bij de Brandenburger Tor en na het vuurwerk naar een feest! 1 januari denk ik op de hotelkamer en dan 2 januari eind van de ochtend weer terugvliegen. Kan ik mooi zaterdagmiddag en zondag nog even bij komen voor ik maandag mijn eerste werkdag heb bij mijn nieuwe baas!!

Iedereen hier ook een hele fijne jaarwisseling gewenst!! *O* *O* *O*
pi_158648922
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 18:07 schreef vipergts het volgende:
Vandaag de uitslag gehad en ik heb een lichte vorm van colitis, gelukkig heb ik weinig ongemak en hoop dat het hier bij blijft.
Sterkte :*

Hopelijk is het bij jou goed behandelbaar.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158648963
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 18:44 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

Ja maar is al weer een hele tijd terug, in 2011 of 2012. Ik kan niet precies meer zeggen hoe snel het werkte, maar ik voelde me er wel beter en energieker door! Heb er toen wel 2 achter elkaar gehad, 1 infuus was nog niet voldoende. Maar sindsdien is mijn ijzer voldoende.
Fijn om te horen; hopelijk gaat het hier ook zo :)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158649038
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 18:10 schreef vipergts het volgende:

[..]

Top dat de rest wel goed gaat, wel je boodschappen nog kunnen doen
Gelukkig nog wel; al is het bij mij dus nogal eens onvoorspelbaar. Maar ik wil dit mijn leven niet laten beheersen :)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158649088
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 20:58 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]


Iedereen hier ook een hele fijne jaarwisseling gewenst!! *O* *O* *O*
Jij ook! :*

En veel plezier met je nieuwe baan en je vakantie!
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158651910
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 20:44 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Ben niet de enige die dit wel eens is overkomen dus? Nogal jammer dat ik in dit geval niet de uitzondering ben; nogal jammer voor iedereen die het meemaakt. Hopelijk was het voorlopig de laatste keer :{

Heel blij dat ik snel thuis was inderdaad; en voortaan inderdaad maar reserve kleding mee voor dagjes uit. Gelukkig had ik een zwarte broek aan :p

Ik heb zin in morgen; blij dat ik mijn infuus krijg *O*

En ook blij dat dit duidelijk heeft gemaakt dat ik melk beter blijf mijden ;)
Nee, zeker niet de enige! Hier wordt er niet over "opgeschept", maar op besloten IBD-fora komt het onderwerp net zo vaak aan bod als topics over medicatie, pijn en dat soort ongemakken.

Whaha, buitenhuis nooit meer lichtgekleurde broeken aan :') .

Wat betreft melkproducten, geldt dat voor alles? Dus melk, yoghurt, karnemelk, Fristi/chocolademelk, kaas etc.?
pi_158651980
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 19:32 schreef vipergts het volgende:

[..]

Colitis ulcerosa idd, ik ben nu goed een week bezig met de medicijnen en dan moet ik eind januari en begin maart weer voor controle tot de tweede afspraak in maart moet ik Salofalk blijven slikken en dan een ontlasting en bloedmonster inleveren.
Ach en wat de bevestiging betreft, Shit happens zullen we maar zeggen ik kan er niet veel meer aan doen als medicijnen blijven slikken en mezelf in de gaten houden. Er moet wat gewicht bij
Fijn dat je er zo nuchter onder bent! Dat is ook het beste. Als er maar geen klap komt later. Gaan met die banaan, ik hoop dat de medicijnen aanslaan en dat de kilo's er weer snel aanzitten! Hoe probeer je het verloren gewicht weer bij te komen? Heb je Nutridrink of soortgelijks? Begeleiding door de diëtist?
pi_158652064
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 20:58 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

Haha nee, toch maar niet. Tijdens mijn vakantie in Indonesië sloeg te veel pittig eten al snel door in elke dag diarree. Dat is nog niet eens zo erg, maar de buikpijn die erbij komt kijken wel! Ik blijf het toch maar zo veel mogelijk mijden. Dan maar af en toe magnesium..

B12 is echt heel fijn ja! Ben er helemaal klaar voor, koffertje is ook gepakt. We gaan lekker met het vliegtuig, morgenochtend vroeg vliegen we heen, hebben we de hele dag om de stad te verkennen, oudejaarsdag ook nog rustig even de stad door en in de avond bij de Brandenburger Tor en na het vuurwerk naar een feest! 1 januari denk ik op de hotelkamer en dan 2 januari eind van de ochtend weer terugvliegen. Kan ik mooi zaterdagmiddag en zondag nog even bij komen voor ik maandag mijn eerste werkdag heb bij mijn nieuwe baas!!

Iedereen hier ook een hele fijne jaarwisseling gewenst!! *O* *O* *O*
Wauw, dat klinkt goed! Mag ik mee? Qua gewicht zou ik zonder problemen in een trolley door de douane komen :') .

Terugreis goed gepland! Wat spannend, 4 januari...bij je oude baas is alles dus afgerond. Heb je nog een afscheidsiets gehad?
pi_158652091
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:03 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Nee, zeker niet de enige! Hier wordt er niet over "opgeschept", maar op besloten IBD-fora komt het onderwerp net zo vaak aan bod als topics over medicatie, pijn en dat soort ongemakken.

Whaha, buitenhuis nooit meer lichtgekleurde broeken aan :') .
Ah ja, ik heb niet zo'n neus voor conventie of wat ik wel of niet kan zeggen :') wel goed om te weten dat het "normaal " is.

En gelukkig heb ik alleen zwarte broeken plus een zwarte legging die nu noodvoorraad wordt :)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158652198
Ik stond een aantal weken terug nog tot God te bidden dat ik het niet in mn broek zou doen toen ik midden in de tram een krampaanval kreeg hoor. Ik haalde met maar net _O-
pi_158653359
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:03 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Jij ook! :*

En veel plezier met je nieuwe baan en je vakantie!
Thanks :*
pi_158653438
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:10 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik stond een aantal weken terug nog tot God te bidden dat ik het niet in mn broek zou doen toen ik midden in de tram een krampaanval kreeg hoor. Ik haalde met maar net _O-
Gelukkig maar! :*

Fijn om te weten dat het er bij hoort en het niet aan mijn unieke geval ligt; dat biedt troost :)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158653737
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:06 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Wauw, dat klinkt goed! Mag ik mee? Qua gewicht zou ik zonder problemen in een trolley door de douane komen :') .

Terugreis goed gepland! Wat spannend, 4 januari...bij je oude baas is alles dus afgerond. Heb je nog een afscheidsiets gehad?
Haha als het had gekund had mijn vriend dat denk niet zo leuk gevonden :P Al denk ik dat wij wel met elkaar kunnen opschieten ;)

Vorige week nog een bedrijfsuitje gehad en toen ging mijn baas speechen en kreeg ik een afscheidscadeautje. Hij heeft echt zijn waardering weer laten blijken, echt super tof om op die manier afscheid te nemen! In mijn laatste week nog een draaiboek gemaakt voor mijn opvolger, mijn baas was echt in zijn nopjes met me, heel goed afgerond dus :)
pi_158662777
quote:
1s.gif [b]Op dinsdag 29 december 2015 22:03 schreef Skeletor.

Wat betreft melkproducten, geldt dat voor alles? Dus melk, yoghurt, karnemelk, Fristi/chocolademelk, kaas etc.?
Ik ga het nu een maand zonder proberen; aan het eind daarvan kan ik kijken of er dingen zijn waar ik minder last van heb :)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158663729
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:39 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

Haha als het had gekund had mijn vriend dat denk niet zo leuk gevonden :P Al denk ik dat wij wel met elkaar kunnen opschieten ;)

Vorige week nog een bedrijfsuitje gehad en toen ging mijn baas speechen en kreeg ik een afscheidscadeautje. Hij heeft echt zijn waardering weer laten blijken, echt super tof om op die manier afscheid te nemen! In mijn laatste week nog een draaiboek gemaakt voor mijn opvolger, mijn baas was echt in zijn nopjes met me, heel goed afgerond dus :)
:D ! Ik ben heel aardig, hoor! En zou jullie niet lastigvallen.

Leuk! Daaruit blijkt waardering. Wat voor cadeautje heb je gehad?
pi_158663735
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 04:15 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Ik ga het nu een maand zonder proberen; aan het eind daarvan kan ik kijken of er dingen zijn waar ik minder last van heb :)
Moeilijk! Een dag zonder kaas is een dag niet geleefd...succes.
pi_158665207
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 08:47 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Moeilijk! Een dag zonder kaas is een dag niet geleefd...succes.
Kaas schijnt bij lactose intolerantie soms nog wel te kunnen door de bewerking; maar goed eerst maar eens kijken hoe dit gaat :)

De potjes haveryoghurt die ik van de natuur winkel heb zijn iig lekker :)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158678021
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 10:37 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Kaas schijnt bij lactose intolerantie soms nog wel te kunnen door de bewerking; maar goed eerst maar eens kijken hoe dit gaat :)

De potjes haveryoghurt die ik van de natuur winkel heb zijn iig lekker :)
Klopt! Schapenkaas en geitenkaas zouden het mildst moeten zijn. Ook erg lekker, ik eet er veel van! Koeienkaas valt sowieso wat zwaarder hier en melk, karnemelk en yoghurt drink ik niet meer. Roomboter gebruik ik wel

Haveryoghurt :o ! Dat klinkt heel biologisch!
pi_158681725
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 17:05 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Klopt! Schapenkaas en geitenkaas zouden het mildst moeten zijn. Ook erg lekker, ik eet er veel van! Koeienkaas valt sowieso wat zwaarder hier en melk, karnemelk en yoghurt drink ik niet meer. Roomboter gebruik ik wel

Haveryoghurt :o ! Dat klinkt heel biologisch!
Infuusje gehad; voor het 1st in een keer goed gezet :) Zou binnen 10 dagen effect moeten hebben; niet binnen een dag werd me uitgelegd. Alleen een bloedtransfusie werkt binnen 1 dag ;)
Hopelijk slaat het snel aan; ik wil wel graag wat meer energie krijgen.

De haveryoghurt smaakt naar het fruit waar het mee gemaakt wordt; het is een heel zuiver product eigenlijk (5 ingredienten) en lijkt op fruitpudding. Ik heb de blauwe bes-banaan variant en die blijkt echt heerlijk :D

Hopelijk kan ik nog wel een geitenkaasje hier en daar verorberen in de toekomst; dat is mijn favoriete kaas :9 Voorlopig kook ik gewoon vooral aziatisch; gelukkig vind ik dat lekker ^O^
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158681769
quote:
14s.gif Op woensdag 30 december 2015 18:41 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Infuusje gehad; voor het 1st in een keer goed gezet :) Zou binnen 10 dagen effect moeten hebben; niet binnen een dag werd me uitgelegd. Alleen een bloedtransfusie werkt binnen 1 dag ;)

waarom krijg je dan geen transfusie eigenlijk, een hb van 2 is toch bizar laag?
pi_158681977
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 18:43 schreef computergirl het volgende:

[..]

waarom krijg je dan geen transfusie eigenlijk, een hb van 2 is toch bizar laag?
Waarom?

Zulke moeilijke vragen moet je niet stellen hoor. Ze waren uberhaupt vergeten in het systeem te zetten dat ik een ijzerinfuus moest krijgen totdat ik er op twee verschillende dagen vijf keer over gebeld had :')

Iedereen is op vakantie; mijn MDL-arts/verpleegkundige etc dus niemand weet ergens wat vanaf. Ik zal het volgende week eens vragen; want het is wel een goed punt :Y
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158682329
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:04 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Fijn dat je er zo nuchter onder bent! Dat is ook het beste. Als er maar geen klap komt later. Gaan met die banaan, ik hoop dat de medicijnen aanslaan en dat de kilo's er weer snel aanzitten! Hoe probeer je het verloren gewicht weer bij te komen? Heb je Nutridrink of soortgelijks? Begeleiding door de diëtist?
Nee geen begeleiding oid heb al eens meer zoveel gewicht verloren door andere omstandigheden en dat kwam er gewoon weer aan, ik kijk het even aan en anders vraag ik de mdl arts om raad. Zolang ik me goed voel en een normaal eetpatroon heb zal het wel loslopen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_158682384
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 18:50 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Waarom?

Zulke moeilijke vragen moet je niet stellen hoor. Ze waren uberhaupt vergeten in het systeem te zetten dat ik een ijzerinfuus moest krijgen totdat ik er op twee verschillende dagen vijf keer over gebeld had :')

Iedereen is op vakantie; mijn MDL-arts/verpleegkundige etc dus niemand weet ergens wat vanaf. Ik zal het volgende week eens vragen; want het is wel een goed punt :Y
Succes ermee dan :)
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_158682945
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 19:03 schreef vipergts het volgende:

[..]

Nee geen begeleiding oid heb al eens meer zoveel gewicht verloren door andere omstandigheden en dat kwam er gewoon weer aan, ik kijk het even aan en anders vraag ik de mdl arts om raad. Zolang ik me goed voel en een normaal eetpatroon heb zal het wel loslopen.
Artsen weten heel weinig van dietiek; ze kunnen je doorverwijzen naar een diëtist maar opzich weten Mdl artsen weinig van voeding ;)

Dat is tenminste wat mijn MDL-arts gezegd heeft. Sterkte; ik hoop dat je je snel beter zal voelen :*
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158731546
quote:
14s.gif Op woensdag 30 december 2015 18:41 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Infuusje gehad; voor het 1st in een keer goed gezet :) Zou binnen 10 dagen effect moeten hebben; niet binnen een dag werd me uitgelegd. Alleen een bloedtransfusie werkt binnen 1 dag ;)
Hopelijk slaat het snel aan; ik wil wel graag wat meer energie krijgen.

De haveryoghurt smaakt naar het fruit waar het mee gemaakt wordt; het is een heel zuiver product eigenlijk (5 ingredienten) en lijkt op fruitpudding. Ik heb de blauwe bes-banaan variant en die blijkt echt heerlijk :D

Hopelijk kan ik nog wel een geitenkaasje hier en daar verorberen in de toekomst; dat is mijn favoriete kaas :9 Voorlopig kook ik gewoon vooral aziatisch; gelukkig vind ik dat lekker ^O^
Heb jij een Hb van 2 mmol/L :o (zie post van computergirl) ?!?! Bestaat niet, dan nemen ze je echt op en krijg je een aantal zakken bloed. Vakantie of geen vakantie in de tent, het ziekenhuis fluit je terug als je er echt zo voor staat.

Oh, helemaal niet chemisch of zo qua smaak? En het mondgevoel? Dus structuur van het goedje? Je schreef al puddingstructuur. Jammer dat je daarvoor naar speciale winkels moet gaan. Goedkoop zal het ook niet zijn.
pi_158731553
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 19:03 schreef vipergts het volgende:

[..]

Nee geen begeleiding oid heb al eens meer zoveel gewicht verloren door andere omstandigheden en dat kwam er gewoon weer aan, ik kijk het even aan en anders vraag ik de mdl arts om raad. Zolang ik me goed voel en een normaal eetpatroon heb zal het wel loslopen.
Hoe heb je toen het verloren gewicht terug gekregen? Extra eten of echt vanzelf? Vergeet niet dat je nu iets onder de leden hebt, wellicht gaat het aankomen niet zo makkelijk.
pi_158731559
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 19:21 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Artsen weten heel weinig van dietiek; ze kunnen je doorverwijzen naar een diëtist maar opzich weten Mdl artsen weinig van voeding ;)

Dat is tenminste wat mijn MDL-arts gezegd heeft. Sterkte; ik hoop dat je je snel beter zal voelen :*
De meesten weten nul komma niks. Diëtisten verschillen ook erg in kennis en kunde. Mijn vaste diëtist is OK, maar soms is er een vervanger. Die weet echt niks. Je moet een goede gespecialiseerde diëtist treffen, liefst gespecialiseerd in jouw aandoening.
pi_158731707
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 09:43 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Hoe heb je toen het verloren gewicht terug gekregen? Extra eten of echt vanzelf? Vergeet niet dat je nu iets onder de leden hebt, wellicht gaat het aankomen niet zo makkelijk.
Gewoon vanzelf, omdat het waarschijnlijk niet vanzelf zal gaan kijk ik het aan tot de volgende afspraak in maart en dan kunnen ze me vast door verwijzen
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_158731921
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 09:42 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Heb jij een Hb van 2 mmol/L :o (zie post van computergirl) ?!?! Bestaat niet, dan nemen ze je echt op en krijg je een aantal zakken bloed. Vakantie of geen vakantie in de tent, het ziekenhuis fluit je terug als je er echt zo voor staat.

Ja ik weet niet welke waarde het was mensen; sorry als ik niet duidelijk was; maar er IS gezegd dat ''de normale waarde 9 is; en jij zit op 2''

Welke waarde dat was weet ik niet.

Jullie zouden ook kunnen vragen ''goh; weet je; volgens mij kan dat niet'' in plaats van meteen te suggeren dat ik het verzonnen heb ofzo :{

Even ter herinnering: dit is hetzelfde ziekenhuis waar ze na 3 uur op de spoedeisende hulp me naar huis wilden sturen met een ruiterembolie en waar ik alleen nog leef omdat ze mijn specialist belden die zei dat hij ze zou vermoorden als ze geen CT scan deden.

Dus als iemand een fout gemaakt heeft; vind ik dat heus niet zo spectaculair als jullie :')

En navragen gaat nu niet; want 1 januari enzo.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158731959
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 09:42 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Oh, helemaal niet chemisch of zo qua smaak? En het mondgevoel? Dus structuur van het goedje? Je schreef al puddingstructuur. Jammer dat je daarvoor naar speciale winkels moet gaan. Goedkoop zal het ook niet zijn.
Het is niet voor niets in de bio winkel te koop; er zit helemaal niks aan rotzooi in. Ik betaal liever wat meer voor een kwaliteitsproduct dan dat ik zo'n Alpro gedrocht uit de supermarkt haal :P
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158731965
quote:
15s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 10:42 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Ja ik weet niet welke waarde het was mensen; sorry als ik niet duidelijk was; maar er IS gezegd dat ''de normale waarde 9 is; en jij zit op 2''

Welke waarde dat was weet ik niet.

Jullie zouden ook kunnen vragen ''goh; weet je; volgens mij kan dat niet'' in plaats van meteen te suggeren dat ik het verzonnen heb ofzo :{

Even ter herinnering: dit is hetzelfde ziekenhuis waar ze na 3 uur op de spoedeisende hulp me naar huis wilden sturen met een ruiterembolie en waar ik alleen nog leef omdat ze mijn specialist belden die zei dat hij ze zou vermoorden als ze geen CT scan deden.

Dus als iemand een fout gemaakt heeft; vind ik dat heus niet zo spectaculair als jullie :')

En navragen gaat nu niet; want 1 januari enzo.
ik vind het schokkend laag, maar geen ervaring genoeg om te roepen dat het niet kan. Ik hoop maar dat je het verkeerd begrepen hebt maar als goed is gaat hij in ieder geval flink stijgen.
Als bloeddonor zit ik op 8.7 gemiddeld
pi_158731983
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 10:47 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik vind het schokkend laag, maar geen ervaring genoeg om te roepen dat het niet kan. Ik hoop maar dat je het verkeerd begrepen hebt maar als goed is gaat hij in ieder geval flink stijgen.
Als bloeddonor zit ik op 8.7 gemiddeld
Ik ga er ook vanuit dat ik iets verkeerd begrepen/verstaan heb hoor :Y

Maar ja; ik kan het nu niet controleren. Volgende week pas; het was in ieder geval zo laag dat de MDL assistente meteen een transfusie wilde doen op de dag na ons gesprek maar dat werd vergeten door te geven aan de dokter; en toen ik belde wist niemand iets en toen was het kerst.

En toen ik op maandag belde wist nog niemand iets en duurde het tot de middag dat de afdeling dagopname belde, en zo werd het een week later ipv een dag later ;)

Dus als blijkt dat het gevaarlijk laag is en iedereen loopt te prutsen is dat hier eigenlijk de standaardprocedure :{
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158732000
Trouwens mensen; ik herinner me nu wel wat ze over mn HB gezegd heeft:

Dat was 6.8 de vorige keer, en is nu 4.7 .

Die 2 was een andere waarde! Ik geloof voor de ijzer-reserve ofzo? Een stofje waarvan ik de naam vergeten ben.

Bovenstaande zal dus wel meevallen ;)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158732098
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 10:52 schreef Aphrodyte het volgende:
Trouwens mensen; ik herinner me nu wel wat ze over mn HB gezegd heeft:

Dat was 6.8 de vorige keer, en is nu 4.7 .

Die 2 was een andere waarde! Ik geloof voor de ijzer-reserve ofzo? Een stofje waarvan ik de naam vergeten ben.

Bovenstaande zal dus wel meevallen ;)
ooohhhhhhh. Ferritine
Dat is wat anders dan Hb, maar 4.7 is ook echt laag hoor dus ijzerinfuus was echt nodig (lijkt mij)
pi_158732157
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 11:04 schreef computergirl het volgende:

[..]

ooohhhhhhh. Ferritine
Dat is wat anders dan Hb, maar 4.7 is ook echt laag hoor dus ijzerinfuus was echt nodig (lijkt mij)
Jaaaa zo heette dat :Y

Ja natuurlijk was het echt nodig; ik krijg nu koorts als ik me een beetje inspan. Ik hoop dat het snel aanslaat; ik ben nu echt compleet uitgeput van vannacht en ik ben nergens heen geweest en was gewoon alleen :')
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158732453
Ik heb ooit 6.2 gehad, toen kwam ik de trap al niet op dus kan me beetje voorstellen hoejij je moet voelen :*
pi_158733155
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 11:43 schreef computergirl het volgende:
Ik heb ooit 6.2 gehad, toen kwam ik de trap al niet op dus kan me beetje voorstellen hoejij je moet voelen :*
Dat heb ik het grootste deel van vorig jaar gehad; hopelijk gaat het dit jaar beter :)

Vandaar dus overigens de miscommunicatie hier; wat ik heb is wel ernstig dus daarom bleef ik dat benadrukken maar dankzij jouw post realiseerde ik me dat het niet om HB ging maar om Fenini nog wat (zit op mn telefoon :') )
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158733163
Ik wens iedereen hier trouwens een qua gezondheid voorspoedig nieuwjaar met weinig pijn :*
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158741097
Gelukkig nieuwjaar allemaal!
pi_158741140
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 11:09 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Jaaaa zo heette dat :Y

Ja natuurlijk was het echt nodig; ik krijg nu koorts als ik me een beetje inspan. Ik hoop dat het snel aanslaat; ik ben nu echt compleet uitgeput van vannacht en ik ben nergens heen geweest en was gewoon alleen :')
Het eerste dat in me opkwam! Ferritine. Een Hb van 4.7 is ook niet lekker. Ik hoop dat je je snel beter voelt.
pi_158741153
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 10:14 schreef vipergts het volgende:

[..]

Gewoon vanzelf, omdat het waarschijnlijk niet vanzelf zal gaan kijk ik het aan tot de volgende afspraak in maart en dan kunnen ze me vast door verwijzen
Een verwijzing naar de diëtist is zo gedaan!
pi_158741747
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 18:31 schreef Skeletor. het volgende:
Gelukkig nieuwjaar allemaal!
Kan je inmiddels weer een beetje lopen? :*
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158749403
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 19:03 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Kan je inmiddels weer een beetje lopen? :*
Nee! Mag nog officieel twee weken niet. Van de week is mijn knie aandachtsgeil geworden door pijnlijk en gezwollen te wezen. Over twee weken controle, hopen dat de boel dan verbetert. Ben wel zo eigenwijs om geen vervroegde afspraak te maken, want als de chirurg mijn poot ziet, zet-ie er zo een naald in voor nader onderzoek. Daar zie ik niet tegenop, wel tegen het vervolg :') . Even wat paracetamol erbij en afwachten.

Merk je al wat van het infuus?
pi_158752531
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 23:11 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Nee! Mag nog officieel twee weken niet. Daar zie ik niet tegenop, wel tegen het vervolg :') . Even wat paracetamol erbij en afwachten.

Merk je al wat van het infuus?
Sterkte dat is ook lang niet lopen :* Hopelijk valt het onderzoek mee!

Helaas merk ik nog niks. Als ik maandag nog niks merk vraag ik de mdl verpleegkundige wel om een tweede bloedtest.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158790835
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 02:06 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Sterkte dat is ook lang niet lopen :* Hopelijk valt het onderzoek mee!

Helaas merk ik nog niks. Als ik maandag nog niks merk vraag ik de mdl verpleegkundige wel om een tweede bloedtest.
Morgen dus! Of is er vandaag verandering in gekomen? Wellicht waren de afgelopen dagen sowieso erg druk met feesten, lang opblijven en weinig rust/slaap. Misschien dat je daarom niks merkt...of dat dat ook meespeelt.
pi_158792115
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 16:45 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Morgen dus! Of is er vandaag verandering in gekomen? Wellicht waren de afgelopen dagen sowieso erg druk met feesten, lang opblijven en weinig rust/slaap. Misschien dat je daarom niks merkt...of dat dat ook meespeelt.
Neuh.

Ik heb niets gedaan sinds vorige week woensdag; verplicht opgebleven ivm vuurwerk met oud en nieuw maar gewoon thuis geweest en niets gedronken/gerookt of wat dan ook.

En ik voel me alleen maar slechter :{

Ik ga maandag de huisarts bellen voor nader onderzoek want het is zo echt nauwelijks te doen. Ik heb maar 3 uur per dag momenteel waarop ik me niet heel moe/gammel/of ziek voel :')
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158794656
quote:
12s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:32 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Neuh.

Ik heb niets gedaan sinds vorige week woensdag; verplicht opgebleven ivm vuurwerk met oud en nieuw maar gewoon thuis geweest en niets gedronken/gerookt of wat dan ook.

En ik voel me alleen maar slechter :{

Ik ga maandag de huisarts bellen voor nader onderzoek want het is zo echt nauwelijks te doen. Ik heb maar 3 uur per dag momenteel waarop ik me niet heel moe/gammel/of ziek voel :')
Gatver, dit klinkt niet goed. Wanneer is de volgende shot Remicade? Zeker bellen als het je niet lekker zit.
pi_158796345
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:01 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Gatver, dit klinkt niet goed. Wanneer is de volgende shot Remicade? Zeker bellen als het je niet lekker zit.
Het punt is dat ik sowieso vorig jaar nog niet echt "lekker " gezeten heb. Allicht ben ik daar gewoon doodop van en komt dat eruit nu ik minder ziek ben.

Maar ik moet wel even eerst medische oorzaken uitsluiten lijkt me zo ;)

Allicht is het gewoon niet genoeg geweest met 1 infuus; dat uitgeputte kan daar ook aan liggen :) hopelijk is dat het.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158796840
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:42 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Het punt is dat ik sowieso vorig jaar nog niet echt "lekker " gezeten heb. Allicht ben ik daar gewoon doodop van en komt dat eruit nu ik minder ziek ben.

Maar ik moet wel even eerst medische oorzaken uitsluiten lijkt me zo ;)

Allicht is het gewoon niet genoeg geweest met 1 infuus; dat uitgeputte kan daar ook aan liggen :) hopelijk is dat het.
is extreme moeheid ook niet een 'normaal' restverschijnsel van ruiterembolie?
pi_158797753
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:54 schreef computergirl het volgende:

[..]

is extreme moeheid ook niet een 'normaal' restverschijnsel van ruiterembolie?
Ja kan zeker alleen dan snap ik niet dat ik vorige maand nog een uur per dag kon lopen en nu al doodop ben als ik de trap opgelopen ben :{

Misschien was dat ook de opluchting dat ik nog leef natuurlijk :) maar goed ik neem het zekere voor het onzekere met mijn geschiedenis ;)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158805873
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:42 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Het punt is dat ik sowieso vorig jaar nog niet echt "lekker " gezeten heb. Allicht ben ik daar gewoon doodop van en komt dat eruit nu ik minder ziek ben.

Maar ik moet wel even eerst medische oorzaken uitsluiten lijkt me zo ;)

Allicht is het gewoon niet genoeg geweest met 1 infuus; dat uitgeputte kan daar ook aan liggen :) hopelijk is dat het.
Lijkt me helemaal waar! Ik bedoelde het ook niet zo dat het tussen je oren zou zitten, ik kan een heel arsenaal aan ernstige diagnoses bedenken die jouw klachten kunnen veroorzaken. Je hebt een goede plan van aanpak en een goed medisch team achter je. Dus je bent in goede handen! Contact opnemen als je het niet vertrouwt, dan helpen ze zeker verder.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158810126
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 23:01 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Lijkt me helemaal waar! Ik bedoelde het ook niet zo dat het tussen je oren zou zitten, ik kan een heel arsenaal aan ernstige diagnoses bedenken die jouw klachten kunnen veroorzaken. Je hebt een goede plan van aanpak en een goed medisch team achter je. Dus je bent in goede handen! Contact opnemen als je het niet vertrouwt, dan helpen ze zeker verder.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop dat ik wat heb aan mijn nieuwe arts; tot nu toe heeft het eerst sinds ik haar gezien had zes weken geduurd voor ik iemand kon spreken terwijl ik normaal elke twee weken werd gebeld en mijn ijzerinfuus dat met spoed moest worden geregeld was ook pas na vier dagen doorgegeven. Ik hoop echt dat ze in zijn schoenen kan staan; mijn indruk was niet zo positief.

Maar goed; eerst de HA maar bellen :)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158810843
Hallo allemaal, de beste wensen voor 2016!

Berlijn was super *O*
Nu bijna aan mijn eerste werkdag beginnen, spannend maar veel zin in! Kriebels in de buik, maar gezonde spanning gelukkig!

Sterkte Aphrodyte, dat 2016 snel beter voor je mag gaan :*
pi_158810886
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 08:55 schreef Crohnjurist het volgende:
Hallo allemaal, de beste wensen voor 2016!

Berlijn was super *O*
Nu bijna aan mijn eerste werkdag beginnen, spannend maar veel zin in! Kriebels in de buik, maar gezonde spanning gelukkig!

Sterkte Aphrodyte, dat 2016 snel beter voor je mag gaan :*
Leuk!

Veel plezier met je nieuwe baan! :* komt vast goed ;)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158812956
Je hebt gelijk Skeletor; mijn levensreddende MDL-arts is op oudjaar overleden ;( we zullen hem missen. Ik was vanochtend om 5 u meteen klaarwakker van dat nieuws.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158830265
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 09:00 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Leuk!

Veel plezier met je nieuwe baan! :* komt vast goed ;)
Thanks :)
Eerste dag was vermoeiend maar wel heel erg leuk. Heel veel nieuwe maar aardige mensen en natuurlijk veel eerste indrukken, maar ik voelde me best snel op mijn gemak, dus dat is goed!! Woensdag is lekker mijn vrije dag dus dan heb ik genoeg tijd om bij te komen! Nu lekker naar bed, kan ik morgen weer fris aan de slag!!
pi_158832094
Nou ik lig weer in een bed op de eerste hulp. . Vanavond de huisartsenpost gebeld omdat ik het niet meer aan kon. Bleek koorts te hebben en een hartslag van 115 in rust. Ze hebben op hun kosten een taxi geregeld en nu wacht ik op definitieve opname. Maar dat zal wel gebeuren als ze een taxi regelen denk ik zo. Goed begin van het nieuwe jaar :{
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158837701
Goed; opgenomen op de afdeling hematologie. Morgen een ct scan want mijn inr was maar 1,5 en dat is te laag. Dan later evt een scopie voor de buikpijn etc.

De werkzaamheden van dit jaar zijn hier dus ook weer begonnen ;)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158839181
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 01:17 schreef Aphrodyte het volgende:
Goed; opgenomen op de afdeling hematologie. Morgen een ct scan want mijn inr was maar 1,5 en dat is te laag. Dan later evt een scopie voor de buikpijn etc.

De werkzaamheden van dit jaar zijn hier dus ook weer begonnen ;)
ach meisje toch -O-
pi_158839220
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 01:17 schreef Aphrodyte het volgende:
Goed; opgenomen op de afdeling hematologie. Morgen een ct scan want mijn inr was maar 1,5 en dat is te laag. Dan later evt een scopie voor de buikpijn etc.

De werkzaamheden van dit jaar zijn hier dus ook weer begonnen ;)
Sterkte ermee
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_158839498
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 01:17 schreef Aphrodyte het volgende:
Goed; opgenomen op de afdeling hematologie. Morgen een ct scan want mijn inr was maar 1,5 en dat is te laag. Dan later evt een scopie voor de buikpijn etc.

De werkzaamheden van dit jaar zijn hier dus ook weer begonnen ;)
Balen meis -O-
Wat een klote zooi :(

Heel veel sterkte :*
  dinsdag 5 januari 2016 @ 08:00:50 #270
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_158839583
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 01:17 schreef Aphrodyte het volgende:
Goed; opgenomen op de afdeling hematologie. Morgen een ct scan want mijn inr was maar 1,5 en dat is te laag. Dan later evt een scopie voor de buikpijn etc.

De werkzaamheden van dit jaar zijn hier dus ook weer begonnen ;)
Sterkte!

Hier juist een lekkere vakantie gehad, genoten van glutenvrije oliebollen en de chocomel van rijstmelk, amandelmelk en rijstmelk ontdekt! Dat zijn leuke dingen om weer te kunnen eten!
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_158839768
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 07:51 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

Balen meis -O-
Wat een klote zooi :(

Heel veel sterkte :*
Dankje :)

Ik hoop dat het meevalt. Ben blij dat ik hier ben dat is tenminste wel lekker rustig; kan nu tenminste genoeg rusten. Hopelijk hoef ik niet heel lang te blijven.

Ik ben niet bang dat het heel ernstig is ; ik ben gewoon alleen te ziek om nu thuis te zijn.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158839845
Ik moest even googelen naar die waarde, je bloed is nu veel te dik mogelijk door medicatie vanwege de embolie?
pi_158839947
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 08:36 schreef computergirl het volgende:
Ik moest even googelen naar die waarde, je bloed is nu veel te dik mogelijk door medicatie vanwege de embolie?
Zou kunnen; allicht is het verkeerd ingesteld. Daarom krijg ik nu ook een ct scan om te kijken of ik niet weer een embolie heb ontwikkeld. De hartslag in rust etc duidt daar wel op :{
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
  dinsdag 5 januari 2016 @ 12:07:00 #274
202348 Susi
Temple of Love
pi_158843392
/Ontlurkt

Sterkte Aphrodyte

[ Bericht 38% gewijzigd door Susi op 05-01-2016 12:14:51 ]
pi_158845193
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 12:07 schreef Susi het volgende:
/Ontlurkt

Sterkte Aphrodyte
Welkom :*

Zelf ook Crohn / Colitis?
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158846988
Ik zit nu in contact isolatie plus want ze hebben reden om aan te nemen dat de oorzaak van mijn klachten een bacterie of virus is. Zou mooi zijn, dat is in ieder geval goed te behandelen :)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158847893
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 14:39 schreef Aphrodyte het volgende:
Ik zit nu in contact isolatie plus want ze hebben reden om aan te nemen dat de oorzaak van mijn klachten een bacterie of virus is. Zou mooi zijn, dat is in ieder geval goed te behandelen :)
MRSI achtig? Voor een griepje gooien ze niemand in de isolatie lijkt me. Heb je de ct al gehad?
pi_158848016
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 15:14 schreef computergirl het volgende:

[..]

MRSI achtig? Voor een griepje gooien ze niemand in de isolatie lijkt me. Heb je de ct al gehad?
Het is natuurlijk niet zo simpel als een griepje; zelfs als het een griepje is is het van groot belang dat ik niet in aanraking kom met andere patiënten ivm het gebruik van immunosupressiva ( remicade en prednison ) wat met mijn recente geschiedenis ( crohn; ruiterembolie; ernstig ijzertekort ) serieuze complicaties kan geven ;)

Ik heb de scan gehad ja; uitslag is nog niet bekend.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158848398
Ik snap je niet goed geloof ik, je hebt zelf toch nu al iets onder de leden? Dus je ligt nu in isolatie om te voorkomen dat je nog zieker wordt van anderen ipv voorkomen dat anderen ziek worden van jouw virus/bacterie?
pi_158849512
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 01:17 schreef Aphrodyte het volgende:
Goed; opgenomen op de afdeling hematologie. Morgen een ct scan want mijn inr was maar 1,5 en dat is te laag. Dan later evt een scopie voor de buikpijn etc.

De werkzaamheden van dit jaar zijn hier dus ook weer begonnen ;)
Lieverd toch. Ik had zo gehoopt dat je even uit het ziekenhuis zou blijven op wat bezoekjes aan de poliklinieken na...veel beterschap.

Ik hoop dat de uitslag van de CT-scan gunstig is! Wiebel je erg met je INR-waardes of ben je doorgaans stabiel?
pi_158849561
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:37 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

Thanks :)
Eerste dag was vermoeiend maar wel heel erg leuk. Heel veel nieuwe maar aardige mensen en natuurlijk veel eerste indrukken, maar ik voelde me best snel op mijn gemak, dus dat is goed!! Woensdag is lekker mijn vrije dag dus dan heb ik genoeg tijd om bij te komen! Nu lekker naar bed, kan ik morgen weer fris aan de slag!!
Tof :D ! Lekker even snuffelen en gadeslaan. Hoe is je werkplek? Beetje comfortabel? Morgen de boel een beetje laten bezinken. Het is niet niks, een nieuwe baan.
pi_158849872
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 16:13 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Lieverd toch. Ik had zo gehoopt dat je even uit het ziekenhuis zou blijven op wat bezoekjes aan de poliklinieken na...veel beterschap.

Ik hoop dat de uitslag van de CT-scan gunstig is! Wiebel je erg met je INR-waardes of ben je doorgaans stabiel?
Ik heb al twee maanden een stabiel Inr; dat dachten ze tenminste maar gisteravond was het dus niet goed.

Ik maak me niet nog niet zo zorgen; ik hoop dat het een virus is ofzo en een keer niet crohn of trombose. Ik denk dat het iig niet de Crohn is want ik ben vandaag alleen maar om 6 uur 3x naar de wc geweest en verder niet maar heb wel koorts etc.

Ik ben trouwens vol lof over de artsen want die hebben vanochtend alle beslissingen in overleg met mij genomen; een vroeg zelfs of ik een medische achtergrond heb want ik weet er zoveel van! :D

Tsja; ik moet wel :')
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
  dinsdag 5 januari 2016 @ 17:31:13 #283
202348 Susi
Temple of Love
pi_158851677
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 13:23 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Welkom :*

Zelf ook Crohn / Colitis?
Nee, wel werkzaam (geweest) op de MDL.
pi_158852465
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 16:15 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Tof :D ! Lekker even snuffelen en gadeslaan. Hoe is je werkplek? Beetje comfortabel? Morgen de boel een beetje laten bezinken. Het is niet niks, een nieuwe baan.
Flexibele werkplekken, maar dat is niet erg. Veel aardige mensen, heel verschil met vorige baan waar ik maar 3 collega's had en hier werken 100 mensen minimaal en sowieso meer directe collega's. Vandaag cursus gehad voor het nieuwe systeem en van de week weer verder. Morgen even rust ja, wel lekker woensdag standaard vrij :)
pi_158854004
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 16:27 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Ik heb al twee maanden een stabiel Inr; dat dachten ze tenminste maar gisteravond was het dus niet goed.

Ik maak me niet nog niet zo zorgen; ik hoop dat het een virus is ofzo en een keer niet crohn of trombose. Ik denk dat het iig niet de Crohn is want ik ben vandaag alleen maar om 6 uur 3x naar de wc geweest en verder niet maar heb wel koorts etc.

Ik ben trouwens vol lof over de artsen want die hebben vanochtend alle beslissingen in overleg met mij genomen; een vroeg zelfs of ik een medische achtergrond heb want ik weet er zoveel van! :D

Tsja; ik moet wel :')
Ik ben benieuwd naar wat het uiteindelijk was/is...

Tja, als ervaringsdeskundige is je kennis gewoon uitgebreid.
pi_158854021
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 17:31 schreef Susi het volgende:

[..]

Nee, wel werkzaam (geweest) op de MDL.
Als?
pi_158854111
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 18:03 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

Flexibele werkplekken, maar dat is niet erg. Veel aardige mensen, heel verschil met vorige baan waar ik maar 3 collega's had en hier werken 100 mensen minimaal en sowieso meer directe collega's. Vandaag cursus gehad voor het nieuwe systeem en van de week weer verder. Morgen even rust ja, wel lekker woensdag standaard vrij :)
Fijn dat de eerste indruk zo goed is! Wat een verschil met de vorige werkgever! Ik hoop heel erg voor je dat je het er naar je zin zult hebben. Zet 'm op!
pi_158864902
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 19:02 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd naar wat het uiteindelijk was/is...

Tja, als ervaringsdeskundige is je kennis gewoon uitgebreid.
Ik ook.

Heb zojuist toch maar verzocht om een sigmoidscopie; ik mocht het aangeven als ik het nodig vond en ik blijf maar bloed verliezen dus wil toch graag weten of de darm wel helemaal jofel is ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar kan je immers ook koorts van krijgen en met mijn eetlust is het ook behoorlijk slecht gesteld dus dan is het nu wel vol te houden om nuchter te blijven.

[ Bericht 14% gewijzigd door Aphrodyte op 06-01-2016 05:21:43 ]
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158864905
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 17:31 schreef Susi het volgende:

[..]

Nee, wel werkzaam (geweest) op de MDL.
Ah bekend met de ziekte dus :) Bedankt voor je gelukwensen!
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158864906
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 15:31 schreef computergirl het volgende:
Ik snap je niet goed geloof ik, je hebt zelf toch nu al iets onder de leden? Dus je ligt nu in isolatie om te voorkomen dat je nog zieker wordt van anderen ipv voorkomen dat anderen ziek worden van jouw virus/bacterie?
Allebei zover ik begrepen heb. Maar ze weten ook nog niet zeker wat er met me is. Hopelijk komt daar vandaag meer duidelijkheid over.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158864908
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 18:03 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

Flexibele werkplekken, maar dat is niet erg. Veel aardige mensen, heel verschil met vorige baan waar ik maar 3 collega's had en hier werken 100 mensen minimaal en sowieso meer directe collega's. Vandaag cursus gehad voor het nieuwe systeem en van de week weer verder. Morgen even rust ja, wel lekker woensdag standaard vrij :)
Top woensdag vrij :) dat is echt een fijne werkweek. Had ik vroeger ook.

Fijn dat je het naar je zin hebt :Y
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158865075
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 19:05 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Fijn dat de eerste indruk zo goed is! Wat een verschil met de vorige werkgever! Ik hoop heel erg voor je dat je het er naar je zin zult hebben. Zet 'm op!
Thanks!
pi_158865081
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 05:27 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Top woensdag vrij :) dat is echt een fijne werkweek. Had ik vroeger ook.

Fijn dat je het naar je zin hebt :Y
Ja echt super! Bij mijn vorige werkgever werkte ik 3 dagen, woensdag en vrijdag vrij. Maar soms moest ik woensdag ipv dinsdag, dan baalde ik toch, woensdag vrij breekt echt lekker de week, zelfs met 3 dagen!!
pi_158865087
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 05:16 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Ik ook.

Heb zojuist toch maar verzocht om een sigmoidscopie; ik mocht het aangeven als ik het nodig vond en ik blijf maar bloed verliezen dus wil toch graag weten of de darm wel helemaal jofel is ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar kan je immers ook koorts van krijgen en met mijn eetlust is het ook behoorlijk slecht gesteld dus dan is het nu wel vol te houden om nuchter te blijven.
Vreemd zeg, het ging met je ontlasting toch juist goed de laatste tijd? Heb je vandaag die scopie al?
pi_158865469
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 07:36 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

Vreemd zeg, het ging met je ontlasting toch juist goed de laatste tijd? Heb je vandaag die scopie al?
Ja dat klopt, daarom is het zo raar. Hopelijk komt het idd door een virus en geen gekke toestanden in de darm ;)

Ze proberen het vandaag te plannen; maar kan ook morgen worden.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158865481
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 07:35 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

Ja echt super! Bij mijn vorige werkgever werkte ik 3 dagen, woensdag en vrijdag vrij. Maar soms moest ik woensdag ipv dinsdag, dan baalde ik toch, woensdag vrij breekt echt lekker de week, zelfs met 3 dagen!!
Heerlijk O+

Blij dat je eerste indruk zo goed is :)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158865582
Jeetje aphro wat ben je positief _O_ wat knap in jouw aanhoudende prutsituatie. Hopelijk is alles snel weer stabiel :*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_158865592
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 08:33 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Ja dat klopt, daarom is het zo raar. Hopelijk komt het idd door een virus en geen gekke toestanden in de darm ;)

Ze proberen het vandaag te plannen; maar kan ook morgen worden.
Mmm ja vreemd dan. Nou hopelijk lukt het vandaag, je kan er maar vanaf zijn! Succes in ieder geval :*
pi_158865806
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 08:44 schreef littledrummergirl het volgende:
Jeetje aphro wat ben je positief _O_ wat knap in jouw aanhoudende prutsituatie. Hopelijk is alles snel weer stabiel :*
Dankje :)

Dat zegt iedereen om me heen tegenwoordig ook; ik zeg dat het helpt om gelovig te zijn :P

Dat was ik niet; maar na mijn incident met het ruiterembolie wel. Heeft me veel rust en vrede gegeven :)

Ik vind het erger voor mijn moeder :{
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158876882
Weinig nieuws nog; CT scan was wel goed *O*

De benauwdheid is dus geen nieuwe embolie maar komt door het ijzertekort en algehele overbelasting.

Morgen krijgen we de uitslagen van de kweken en ga ik met de Mdl arts bespreken of een scopie echt nodig is aangezien ik vandaag weer minder naar de wc hoefde :)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_158877310
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 17:14 schreef Aphrodyte het volgende:
Weinig nieuws nog; CT scan was wel goed *O*

De benauwdheid is dus geen nieuwe embolie maar komt door het ijzertekort en algehele overbelasting.

Morgen krijgen we de uitslagen van de kweken en ga ik met de Mdl arts bespreken of een scopie echt nodig is aangezien ik vandaag weer minder naar de wc hoefde :)
*O* geen embolie in elk geval! Je kunt zeker benauwd worden van bloedarmoede.

Jij hebt echt maffe darmen. Lopen ze eerst te etteren, wordt er vervolgens een scopie gepland en gaan ze zich ineens beter gedragen!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')