Heb je geen koelbox?quote:Op zaterdag 5 december 2015 16:30 schreef stbabylon het volgende:
Wij gaan dit jaar oud en nieuw vieren in Berlijn. Maar nu zit ik met een probleem: oliebollen.
We maken gebruik van een airbnb appartement, dus een pak mix meenemen en het daar maken, niet echt fijn voor de eigenaar, denk ik.
Hier halen en daar opeten? Klinkt als een plan, echter, we gaan er al op maandag heen en oliebollen blijven maar 2 dagen goed.
Je kunt ze ook invriezen, maar hoe hou je ze bevroren tijdens de rit van 6 uur van Zwolle naar Berlijn.
Weet iemand een goede oliebollenkraam in Berlijn? (of een andere oplossing)
En dat houdt het zes uur uit?quote:Op zaterdag 5 december 2015 16:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Invriezen, in koelbox stoppen met een stel koelelementen.
Ja, met gemak, mits goede koelbox.quote:
Ok, cool (no pun).quote:Op zaterdag 5 december 2015 16:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, met gemak, mits goede koelbox.
Berliner, ja, vind dat persoonlijk lekkerder dan de hollandse oliebol, maar dat is geen klassiek oud en nieuw eten, dus vind ze maar.quote:Op zaterdag 5 december 2015 16:45 schreef Oceanonix het volgende:
Je hebt in Duitsland toch ook een soort van oliebol?
Vorig jaar maakte ik zelf donuts. Als je dan toch iets zoets uit de frituur wil, is dat veel lekkerder. Maar ik heb inderdaad ook liever hartige dingetjes.quote:Op zaterdag 5 december 2015 16:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb nooit gesnapt waarom mensen er zo gek op zijn.
Oud en nieuw drink ik schuimwijn en eet ik gerookte zalm, kaviaar, en/ of kazen.
Kniepertiensquote:Op zaterdag 5 december 2015 16:58 schreef Pietverdriet het volgende:
En op nieuwjaar, harde wafelrolletjes gevuld met creme of slagroom
In Amsterdam heb je bijna geen andere keus, helaas. Ja, een koude oliebol.quote:Op zaterdag 5 december 2015 18:33 schreef liedetector het volgende:
oliebol in de magnetron bij een kraam??? mijden als de pest zou ik zeggen (wordt toch keihard en droog....brrrr)
Ja dat kan wel. Maar als het met kan, dan liever met.quote:Op zaterdag 5 december 2015 16:57 schreef kipje123 het volgende:
en je kunt absoluut geen oud en nieuw vieren zonder oliebollen???
zou ik voor een "koude" gaan ipv...of gewoon lekker zelf maken (twijfel nog of ik het dit jaar ga doen of niet...)quote:Op zaterdag 5 december 2015 18:49 schreef Igen het volgende:
In Amsterdam heb je bijna geen andere keus, helaas. Ja, een koude oliebol.
Ik wil ze dit maal eens zonder suiker maken en vullen met een zalmmousse van gerookte zalmquote:
Ik ben het i.i.g. zeker wel van plan!quote:Op zaterdag 5 december 2015 18:55 schreef liedetector het volgende:
[..]
zou ik voor een "koude" gaan ipv...of gewoon lekker zelf maken (twijfel nog of ik het dit jaar ga doen of niet...)
quote:Berliner bollen
Oliebollen en appelbeignets? Die hebben ze helaas niet in Berlijn. In plaats daarvan worden er veel berliner bollen gegeten. Deze gefrituurde bollen zijn meestal gevuld met jam en bestrooid met poedersuiker. Soms zit er ook een exemplaar tussen met mosterd. Als je hier je tanden in zet ga je een voorspoedig 2015 tegemoet! De bollen kun je bestellen bij de bakker. De meeste Duitsers kennen berliner bollen als Berliner, maar ze worden ook wel Pfannkuchen of Krapfen genoemd.
Pfannkuchen heeft er wel een beetje van weg ja, maar het is uiteindelijk toch wel iets totaal anders.quote:
ja ik geloof het ook, met jam erin...quote:Op zaterdag 5 december 2015 20:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Pfannkuchen heeft er wel een beetje van weg ja, maar het is uiteindelijk toch wel iets totaal anders.
oliebollen en sekt.quote:Op zaterdag 5 december 2015 20:51 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ja ik geloof het ook, met jam erin...
maar ach, je bent in het buitenland. ik ben niet zo van de kofferbak vol met hagelslag en appelmoes.. gewoon eten wat de pot schaft, veel leuker. oud en nieuw in berlijn? doe dan wat mensen in berlijn doen.
nou ja, wel dus; berliner bollen. met jam erin en soms een met mosterd, en als je die treft, heb je een extra goed nieuw jaar. klinkt als een 100% nieuwjaars snack.quote:Op zondag 6 december 2015 11:35 schreef stbabylon het volgende:
[..]
oliebollen en sekt.
Duitsland heeft niet echt een O&N etensding, dus de oliebollen zijn gewoon een extraatje
Wel een beetje waar, elk uur buiten de frituur zijn ze toch weer iets minder lekker.quote:Op zaterdag 5 december 2015 16:53 schreef Myraela het volgende:
Elke oliebol die niet direct uit de frituur komt is toch verspilde moeite.
misschien is dat meer iets voor thuis ofzo... ik neem aan dat als je een zak koopt ergens, dat ze er geen mosterd bol in doen, haha..quote:Op maandag 7 december 2015 22:45 schreef MCH het volgende:
[..]
Met mosterd? Nog nooit gezien (gelukkig)
quote:Op maandag 7 december 2015 23:03 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
misschien is dat meer iets voor thuis ofzo, een oud grappig traditietje.. ik neem aan dat als je een zak koopt ergens, dat ze er geen mosterd bol in doen, haha..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |