Ook weer waar.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:10 schreef Myrr het volgende:
[..]
Zegt niets. Iets verkeerd verwoorden is menselijk.
Klopt, als de situatie zo is dat ze vrijwillig drugs heeft genomen kan de dealer hoogstens worden vervolgd voor dealen en verdovende middelen geven aan minderjarigen, naar verwachting.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:10 schreef marsan het volgende:
[..]
Als er geen dwang in het spel is natuurlijk. Als er wel sprake van dwang is maakt het niet uit of er überhaupt sprake zou zijn van drugs.
Dan staat dood door schuld alweer los van de drugs.
Goed, twee verschillende dingen ook en geen goed voorbeeld. Drugs heeft geen officiële handleiding.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:10 schreef Slaro het volgende:
[..]
Als de fabrikant of bewoner nalatigheid treft in de zin van hij of zij had dit kunnen weten of is verantwoordelijk dus ja, zou niet de eerste keer zijn, het is niet je intentie maar je bent in zo'n geval wel schuldig of in ieder geval verantwoordelijk te noemen.
Precies. Dus dood door schuld lijkt me vrij vergezocht in deze.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:12 schreef Slaro het volgende:
[..]
Klopt, als de situatie zo is dat ze vrijwillig drugs heeft genomen kan de dealer hoogstens worden vervolgd voor dealen en verdovende middelen geven aan minderjarigen, naar verwachting.
Als de dealer haar onder dwang drugs heeft gegeven wel degelijk, als de dealer kon weten dat zij in een dergelijke staat terecht zou komen wel degelijk, als de dealer haar niet heeft geholpen terwijl hij zag of wist wat er zou gaan gebeuren dan zijn er wel degelijk dit soort beschuldigingen te maken maar misschien leggen we dan inderdaad te veel neer bij de dealer, ook al treft deze veel blaam, al was ze alleen met misselijkheid in het ziekenhuis belandt.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:13 schreef Myrr het volgende:
[..]
Goed, twee verschillende dingen ook en geen goed voorbeeld. Drugs heeft geen officiële handleiding.
Het is per definitie geen dood door schuld betreft de dealer.
VVE of grooteigenaar is eigenaar van de buitenzijde van een gebouw en dus verantwoordelijk.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:10 schreef Myrr het volgende:
[..]
En als dat niet in de gebruiksaanwijzing stond?
Erg veel is misschien op dit moment vergezocht maar laten we even afwachten of ze meer te weten komen over de ontbrekende uren.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:13 schreef marsan het volgende:
[..]
Precies. Dus dood door schuld lijkt me vrij vergezocht in deze.
In zekere zin is dealer echt verantwoordelijk voor zijn of haar daden waarmee de gebruikers hierdoor er aan kunnen sterven, dus ik denk dat moeilijk te bewijzen is dat dood door schuld is.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:13 schreef marsan het volgende:
[..]
Je mist de laatste zin die ze postte:quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:14 schreef Ven1972 het volgende:
Uit de eerste topicreeks schreef Brillenmeisje van:
Ze is 's nachts vreemdgegaan.
- Ze krijgt spijt en durft uit schaamte en angst voor klappen van haar vader niet meer naar huis.
- Ze springt voor de trein.
????? Dus dat zal wel alles verklaren. maar ik geloof de laatste zin niet dat zij voor de trein sprong?
Geen idee, maar in een club of discotheek zijn er vaak niet genoeg toiletten voor grote publiek.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:16 schreef Pielemenneke het volgende:
Ik haak net in enmisschien een rare vraag, maar waarom ga je in een discotheek/club naar buiten om te plassen ? Meestal beschikt zo'n tent over een ''indoor'' toilet.
Ja, dan kan hem drogering worden aangerekend. Maargoed, weinig personen die drugs door anderen hun strot door duwen. Niemand die ook kan weten wanneer iemand zelfmoord gaat plegen of overdreven kan reageren op een bepaalde drugssoort.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:14 schreef Slaro het volgende:
[..]
Als de dealer haar onder dwang drugs heeft gegeven wel degelijk, als de dealer kon weten dat zij in een dergelijke staat terecht zou komen wel degelijk, als de dealer haar niet heeft geholpen terwijl hij zag of wist wat er zou gaan gebeuren dan zijn er wel degelijk dit soort beschuldigingen te maken maar misschien leggen we dan inderdaad te veel neer bij de dealer, ook al treft deze veel blaam, al was ze alleen met misselijkheid in het ziekenhuis belandt.
Ja en toch was het daar "normaal"om boven in hotel gooiland te gaan plassen. Misschien weinig toiletten of erg lange rij?quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:16 schreef Pielemenneke het volgende:
Ik haak net in enmisschien een rare vraag, maar waarom ga je in een discotheek/club naar buiten om te plassen ? Meestal beschikt zo'n tent over een ''indoor'' toilet.
Heb ik wel regelmatig gedaan, doordat in desbetreffende kroeg de toiletten te smerig of klein voor woorden zijn en het bij de buren beter (en ook nog eens rustiger) is. Tijdens die wandelingen ook vaak zat anderen tegen gekomen, buiten gebleven, een hele andere route genomen, met mensen mee gegaan, naar een andere tent gegaan, enz. etc. En dit alles terwijl mijn jas en vrienden nog in tent 1 waren.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:16 schreef Pielemenneke het volgende:
Hoe geef je iemand onder "dwang" drugs ?quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:14 schreef Slaro het volgende:
[..]
Als de dealer haar onder dwang drugs heeft gegeven wel degelijk, als de dealer kon weten dat zij in een dergelijke staat terecht zou komen wel degelijk, als de dealer haar niet heeft geholpen terwijl hij zag of wist wat er zou gaan gebeuren dan zijn er wel degelijk dit soort beschuldigingen te maken maar misschien leggen we dan inderdaad te veel neer bij de dealer, ook al treft deze veel blaam, al was ze alleen met misselijkheid in het ziekenhuis belandt.
Net FOK!!quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:17 schreef Kim-Holland het volgende:
Het Vivaforum loopt achter de feiten aan. Ze krioelen liever over elkaar heen om in onbenullige topics elkaar virtueel af te slachten. Als ze iets willen weten, vragen ze om linken die met een zucht en een scheet bij elkaar te googelen valt. Te lui om zelf wat bij elkaar te zoeken.
Om later met z'n allen te verzuchten hoe erg het allemaal is, achteraf![]()
Mag zeker ook niet Speculasie?![]()
Gratis iets weggeven aan een kind lijkt mij sterk, of er moet een doel achter zitten. Ze is een paar uur kwijt geweest en daar zal wel iemand plezier aan gehad hebben.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:13 schreef marsan het volgende:
[..]
Ok, dat denk ik zelf ook. Maar in deze verhaal komen heel veel dingen voor van seks, vreemd gaan, ze is ook bang geweest voor haar vader dat zij klappen zou krijgen zodat zij te laat thuis komt. foutieve vrienden, mogelijk heeft ze slechte jeugd gehad denk ik. Maar meiden of jongens met goede jeugd doen dat zoiets niet want ze hebben heel veel liefde en steun van hun ouders die ze om geven.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:16 schreef marsan het volgende:
[..]
Je mist de laatste zin die ze postte:
"Zo zou het ook gegaan kunnen zijn."
Een dealer is in ieder geval toch enige verantwoordelijkheid aan te rekenen, wordt die dealer van witte heroine ook niet dood door schuld aangerekend, had zichzelf aangegeven met het excuus dat hij het verder niet wist wat die drugs is.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:17 schreef Myrr het volgende:
[..]
Ja, dan kan hem drogering worden aangerekend. Maargoed, weinig personen die drugs door anderen hun strot door duwen. Niemand die ook kan weten wanneer iemand zelfmoord gaat plegen of overdreven kan reageren op een bepaalde drugssoort.
Drogeren van drank.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:18 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Hoe geef je iemand onder "dwang" drugs ?
Er is er van de week eentje voor veroordeeld. Meisje van 17, die gaf voor de grap een ander meisje een xtc-pil. Ze zei dat het een pepermuntje was, grietje lag vervolgens 5 dagen in het ziekenhuis.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:18 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Hoe geef je iemand onder "dwang" drugs ?
Dat is ook echt strafbaar iets waar men ook grote gevolgen van kunnen zijn dat een dader hierdoor celstraf kan krijgen.quote:
Dan ga je uit van misbruik, niet vrijwillige inname en meer.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:19 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Gratis iets weggeven aan een kind lijkt mij sterk, of er moet een doel achter zitten. Ze is een paar uur kwijt geweest en daar zal wel iemand plezier aan gehad hebben.
Mogelijk zo misbruikt en schuldig gevoeld dat ze zo dom is geweest, dat ze het niet meer zag zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |