abonnement Unibet Coolblue
pi_158263925
quote:
Die hebben in de zomermaanden ook niet zomaar even capaciteit hiervoor. KLM heeft in de zomer juist weer iets meer ruimte in de schema's :)
Misschien vliegt KL wel op een normaal tijdstip ;) Zo kun je verschillende doelgroepen bedienen.

[ Bericht 10% gewijzigd door inkjet op 15-12-2015 19:36:53 ]
--
pi_158265553
Weet iemand of de PH-KZO al uitgefaseerd is?
--
pi_158266896
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 19:35 schreef inkjet het volgende:
Weet iemand of de PH-KZO al uitgefaseerd is?
Planning is januari, of het moet naar voren zijn gehaald
pi_158268051
Dat gebeurde met de KZF ook,vandaar mijn vraag. Maar inmiddels blijkt dat mijn veronderstelling onjuist was.

[ Bericht 34% gewijzigd door inkjet op 15-12-2015 21:39:28 (Nieuw inzicht) ]
--
  dinsdag 15 december 2015 @ 22:08:35 #80
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_158270899
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 13:55 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

De KLM-Asia toestellen hebben geen kroontje op het KLM-logo.
Leuk. :)
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  dinsdag 15 december 2015 @ 23:09:34 #81
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_158272874
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 december 2015 22:08 schreef donroyco het volgende:

[..]

Leuk. :)
KLM is ook de enige airline die nog een aparte Asia-livery heeft.

De anderen (BA, Air France, Swissair, Lufthansa, Qantas en nog een paar) vliegen niet meer naar Taiwan, of hebben andere afspraken met China, of bestaan niet meer.
  dinsdag 15 december 2015 @ 23:10:53 #82
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_158272911
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 23:09 schreef OEM het volgende:

[..]

KLM is ook de enige airline die nog een aparte Asia-livery heeft.

De anderen (BA, Air France, Swissair, Lufthansa, Qantas en nog een paar) vliegen niet meer naar Taiwan, of hebben andere afspraken met China, of bestaan niet meer.
Waarom was er de Asia-livery in de eerste plaats? :@
/leek
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_158273061


Vandaag arriveert PH-EXE op Schiphol. Verwachte landing van KL9966 is om 18:00 uur vanuit Aeropuerto de Tenerife Sur. Toestel staat - als ik het goed heb - momenteel op de luchthaven van Recife, Brazilië.

PH-EXF volgt komende zaterdag.
  dinsdag 15 december 2015 @ 23:16:30 #84
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_158273099
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 december 2015 23:10 schreef donroyco het volgende:

[..]

Waarom was er de Asia-livery in de eerste plaats? :@
/leek
Heel in het kort:

China vindt dat Taiwan een provincie van hun is en stond niet toe dat flag carriers van een land die dat niet erkende op zowel China als Taiwan vlogen.

Daarom zijn er allemaal Asia-subsidairies + aparte livery ontstaan voor Europese airlines, zodat ze daar wel mee naar Taiwan konden vliegen zonder China op hun pik te trappen. Amerikaanse airlines hoefden dat bv weer niet te doen, want dat zijn geen flag carriers.
  dinsdag 15 december 2015 @ 23:20:02 #85
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_158273231
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 23:16 schreef OEM het volgende:

[..]

Heel in het kort:

China vindt dat Taiwan een provincie van hun is en stond niet toe dat flag carriers van een land die dat niet erkende op zowel China als Taiwan vlogen.

Daarom zijn er allemaal Asia-subsidairies + aparte livery ontstaan voor Europese airlines, zodat ze daar wel mee naar Taiwan konden vliegen zonder China op hun pik te trappen. Amerikaanse airlines hoefden dat bv weer niet te doen, want dat zijn geen flag carriers.
Ah, thanks.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_158275753

News_Executive twitterde op woensdag 16-12-2015 om 01:19:38 BREAKING: Southwest Airlines plane skids off runway at #Nashville airport https://t.co/pd7DhjUQwK reageer retweet
BNONews twitterde op woensdag 16-12-2015 om 01:30:35 UPDATE: 3 injured after Southwest plane goes off runway while taxiing at Nashville airport https://t.co/SCpLUfdC8u reageer retweet


[ Bericht 28% gewijzigd door Houtenbeen op 16-12-2015 01:35:50 ]
  woensdag 16 december 2015 @ 01:58:16 #87
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_158276042
Het meest schokkende aan bovenstaande is natuurlijk het "while taxiing". Damn, dan zitten ze écht even niet op te letten :X
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_158277112
quote:
15s.gif Op woensdag 16 december 2015 01:58 schreef flipsen het volgende:
Het meest schokkende aan bovenstaande is natuurlijk het "while taxiing". Damn, dan zitten ze écht even niet op te letten :X
Aan de borden te zien ligt het in het verlengde van de highspeed turnoff van baan 13. Hoeft dus ook niet perse onoplettendheid te zijn, falende remmen of andere technische problemen zijn misschien wel logischer ;)
  woensdag 16 december 2015 @ 13:01:08 #89
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_158281065
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 08:47 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Aan de borden te zien ligt het in het verlengde van de highspeed turnoff van baan 13. Hoeft dus ook niet perse onoplettendheid te zijn, falende remmen of andere technische problemen zijn misschien wel logischer ;)
Daarom moet ik me er als leek ook niet mee bemoeien :@ Bij taxiën denk ik alleen aan het langzaam taxiën naar de runway of naar de gate, maar niet als ie net aan komt loeien.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_158282361
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 13:49 schreef Sunri5e het volgende:
KLM met eigen vliegtuigen naar Salt Lake City
Nu ook duidelijk geworden waar de Airbus A330-200 vandaan komt:

KLM staakt route naar Dallas/Fort Worth
quote:
AMSTELVEEN - Naast het toevoegen van Salt Lake City aan het routenetwerk, schrapt KLM ook een route naar Noord-Amerika. Het Texaanse Dallas/Fort Worth keert komend zomerseizoen niet terug in de dienstregeling. Dat bevestigt een KLM-woordvoerder aan Reismedia.

De lijndienst voldeed volgens KLM niet meer aan de verwachtingen. Daarop is besloten de capaciteit op een andere manier in te zetten. KLM blijft in samenwerking met partner Delta Air Lines vluchten aanbieden naar Dallas/Fort Worth, maar dan is een overstap in Atlanta of Minneapolis noodzakelijk.

KLM vloog sinds april 2008 naar Dallas. Aanvankelijk werd de lijndienst het hele jaar door uitgevoerd, maar sinds 2012 alleen in het zomerseizoen. Op de route werd vijf keer per week een Airbus A330-200 ingezet.

Dinsdag maakte KLM bekend dat komende zomer Salt Lake City aan de dienstregeling wordt toegevoegd. Op de route gaat KLM twee keer per week een Airbus A330-200 inzetten. In tegenstelling tot Salt Lake City is Dallas/Fort Worth geen hub van Delta Air Lines


[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 16-12-2015 14:12:07 ]
pi_158288968
Het doek valt bijna voor weer een Martinair McDonnell Douglas MD-11F.
PH-MCY staat gepland om komende zaterdag haar allerlaatste commerciële vlucht te maken.
Om 15:00 uur zou ze moeten vertrekken naar Miami voor een laatste vrachtvlucht.
In tegenstelling tot haar zustertoestel PH-MCT die daar al ruim 2 jaar staat - zal ze de volgende dag doorvliegen naar Mojave Air and Space Port in Californië.
Hier komt ze weer oude bekenden tegen; PH-KCD en -KCE van KLM en ook haar zusterschip PH-BUH (Martinair 747-200 freighter die eerst voor KLM vloog) en PH-BUI (KLM 747-200).

PH-MCY is een bijzonder toestel binnen de Martinair vloot.
Dit toestel is de enige MD-11 die niet rechtstreeks vanuit de fabriek aan Martinair geleverd werd.
Nadat ze in februari 1991 haar eerste vlucht maakte, werd PH-MCY op 22 april als HB-IWC aan Swissair geleverd.



Een korte geschiedenis::
De al slecht draaiende Swissair kreeg met de aanslagen van 11 september 2001 er nog meer problemen bij. Swissair had een zogenaamde Hunter-strategie; aandelen kopen van diverse Europese maatschappijen (waaronder het Belgische Sabena) om zo goede overlevingskansen te hebben.
Echter waren de aanslagen een grote klap voor de maatschappij, zoals voor zovele maatschappijen.
Nadat op 2 oktober 2001 de grootste bank van Zwitserland niet meer garant wilde staan werd abrupt de gehele vloot aan de grond gehouden, zo ook HB-IWC.
Luchthavens wilden de toestellen niet meer van brandstof voorzien, passagiers en personeel waren gestrand, credit cards van personeel werden door de banken geblokkeerd en crews werden hotels uitgezet.
Nadat de Zwitserse regering weer tijdelijke leningen had gegeven konden vanaf 5 oktober de vluchten weer doorgaan; maar crew moest grote bedragen in cash meenemen om de brandstof te betalen.
Sabena ging echter in november failliet.

Na het winterseizoen 2001/2002 werden op 31 maart 2002 26 medium-haul toestellen (A319, A320 en A321's) en de 26 long-haul toestellen (A330 en MD-11's, waaronder HB-IWC) overgedragen naar Crossair; de regionale airline waarin Swissair aandelen had. Hierop veranderde deze haar naam naar Swiss International Air Lines. De laatste Swissair vlucht SR145 vanuit São Paulo landde op 1 april in Zürich.

HB-IWC
Deze MD-11 had een bijzondere rol in dit verhaal. Zij voerde namelijk ook een van de laatste vluchten uit.
Op de avond van 27 maart 2002 vertrokken de 2 laatste symbolische vluchten van Swissair en Crossair.
HB-IZG, een Saab 2000, zou de laatste vlucht van Crossair uitvoeren; LX578 naar Neurenberg; de eerste bestemming waarop Crossair vloog na haar oprichting in 1978.

HB-IWC nam de laatste Swissair vlucht op haar; vlucht SR2400 naar Kaapstad.
Het was een speciale charter vlucht; een Zwitsere chartermaatschappij had het toestel gecharterd voor deze historische vlucht.
HB-IWC was de eerste MD-11 van de maatschappij die al de nieuwe kleuren van Swiss droeg.

"Rollout" van de nieuwe livery in maart 2002:


Voor deze speciale vlucht was echter nog de naam Swissair d.m.v. een sticker over de naam Swiss geplakt.
In het bijzijn van ruim 4000 Swissair werknemers vertrokken om 21:00 deze twee toestellen naar de vertrekbaan onder begeleiding van talloze voertuigen van de brandweer, politie en follow-me voertuigen.
Aan boord waren zo'n 238 passagiers (veelal werknemers, fans etc.) en 17 crew waaronder 2 piloten, een copiloot, ground engineer en een catering-chef.





Op 30 maart vloog het een mooie sightseeing vlucht boven Kaapstad en de Tafelberg.





Op 1 april was het tijd om terug naar Zürich te gaan. De tijd van Swissair was nu echt voorbij; de sticker met haar oude naam was verwijderd; het was nu Swiss. Om 22:30 uur landde vlucht SR2401 in Zürich.
De MD-11 vloog hierna nog 2 jaar voor Swiss.

Martinair
Op 15 april 2004 vertrok de MD-11 als LX7010 vanuit Zürich naar Naples.
Hier werd het toestel omgebouwd naar vrachttoestel en werd de cargo-deur geïnstalleerd.



Op 3 september werd het toestel aan Martinair geleverd en op zondag 5 september landde het toestel op Schiphol; hieronder het vertrek vanuit Zürich.



Op maandag 6 september volgde haar eerste commerciële vlucht voor Martinair naar Entebbe en Nairobi.
Hoewel dit de oudste MD-11 uit de Martinair vloot is, was het dus de laatst geleverde MD-11 aan de maatschappij; de overige 6 zijn tussen 1994 en 1998 geleverd; PH-MCY ruim 7 jaar later in 2004.
Naast PH-MCU en -MCW heeft zij dus ook nooit passagiers vervoerd voor Martinair.

En nu, bijna 25 jaar nadat ze in Long Beach van de productielijn rolde, zal ze nu haar einde vinden op 140 kilometer vanaf haar geboorteplaats.
Met het vertrek van PH-MCY blijven er slechts 3 actieve MD-11 vrachttoestellen over bij Martinair.
Deze vertrekken in april en mei volgend jaar (volgens de planning)


pi_158289557
De MCS is er ook nog, niet meer actief maar wel in Nederland. Mooie posting trouwens!

[ Bericht 16% gewijzigd door inkjet op 16-12-2015 20:02:07 ]
--
  woensdag 16 december 2015 @ 19:53:09 #93
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_158290362
Ah, nu ik die MartinAir Cargo zie... Afgelopen keer (20/11) dat ik weer aankwam op Buenos Aires EZE en met de taxi richting stad reed, zag ik nog net een KLM Cargo daar staan. Vreemd, normaal gesproken is dat de MartinAir MD11 toch? Of heeft KLM Cargo die vluchten nu overgenomen? Vond het wel apart...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_158290630
quote:
Afgelopen keer (20/11) dat ik weer aankwam op Buenos Aires EZE en met de taxi richting stad reed, zag ik nog net een KLM Cargo daar staan. Vreemd, normaal gesproken is dat de MartinAir MD11 toch? Of heeft KLM Cargo die vluchten nu overgenomen? Vond het wel apart...
De vluchten van toestellen van KLM Cargo worden door Martinair uitgevoerd.
--
pi_158306043
Random nieuws:

Herinneren we ons het incident met de British Airways 777-200ER op Las Vegas nog van 8 september?




Het toestel word gemaakt:
British Airways jet that caught fire before takeoff at McCarran to fly again
quote:
The British Airways Boeing 777 that aborted a takeoff at McCarran International Airport with 157 passengers and 13 crew members aboard in September will fly again.

A representative of the London-based airline said Wednesday that crews would be dispatched to McCarran and that work would begin "shortly" to repair the aircraft's hull to make it airworthy.
Noting that "safety is always British Airways' top priority," a company spokeswoman said in an email, "The airframe was inspected by a team of highly experienced engineers from Boeing who concluded that the damage was limited and suitable for repair.
"A team from Boeing will carry out the repair work, which will be certified to the same high standards as if the aircraft was brand new," she said.
She did not give a timetable for repairs or when the plane would be flown, but the work is expected to begin next month. The company did not elaborate on the repair process or how much it would cost to fix the plane.
While the jet is parked at McCarran, British Airways is paying $375 a day in fees and by the end of 2015, the bill will reach about $31,000.

The jet, a twin-engine Boeing 777-200ER, was scheduled to fly as British Airways Flight 2276 from McCarran to London's Gatwick International Airport on Sept. 8.
Midway through its takeoff run, before the plane lifted off the ground, the jet's left engine experienced an uncontained failure that started a fire. Debris spewed out of the engine and onto the runway.
The pilot shut down the engine and aborted the takeoff and while McCarran's emergency response crews sped to the burning plane, passengers began evacuating on emergency slides.

A preliminary National Transportation Safety Board report in October said the "left engine and pylon, left fuselage structure and inboard left wing ... were substantially damaged by the fire."
Officials reported 14 people suffered minor injuries, most of them a result of a rough ride down the emergency chute. The runway was closed for four hours.
Aviation experts said they expected the plane's insurers to declare the aircraft a "hull loss," meaning that it was too damaged for repair and that it would be disassembled for parts.

Wednesday's email from the company was the first indication that British Airways would instead put a different engine on the plane, repair the hull and fly the plane to a maintenance facility for additional work.
En problemen aan boord de KLM 747-400 (PH-BFP) van vlucht KL662 uit Houston:

KLM vlucht Houston geannuleerd na verdachte mannen aan boord
quote:
Een vlucht van KLM van Houston naar Amsterdam is in Houston geannuleerd omdat er twee verdachte mannen aan boord zouden zijn. Dit melden diverse media.

Vlucht KL662 had rond 15.30 uur lokale tijdmoeten vertrekken richting Amsterdam. De Amerikaanse website ABC News schrijft dat er aan boord onenigheid ontstond tussen enkele passagiers. Daarop werd de take-off afgebroken en werden twee mannen geboeid afgevoerd. Een andere Amerikaanse website meldt dat er geen arrestaties verricht zouden zijn.

De B747-400 waarmee de vlucht werd uitgevoerd is ontruimd en doorzocht door de politie en de FBI. Bij de doorzoeking is niets verdachts gevonden.


En vandaag was voorlopig de laatste vlucht van United Airlines van/naar Houston met de Boeing 777-200ER.
Vanaf morgen zetten ze ein-de-lijk de Boeing 787 in en wel de 787-9. Over een uur of 10 vertrekt het toestel naar Amsterdam; momenteel staat N36962 ingepland.
Tot en met 26 maart 2016 worden de dagelijkse vluchten uitgevoerd met de 787, met de start van het zomerseizoen op 27 maart keert de 777-200ER weer terug op de route.
Hiermee wordt United de vierde buitenlandse maatschappij (na Xiamen, Kenya en Qatar Airways) die de 787 op Schiphol inzet.

Dit betekend dat United eindelijk de 787 op deze route inzet.
Oorspronkelijk zou United de 787-8 al vanaf 4 december 2012 inzetten op deze route wat de eerste internationale route zou zijn geworden voor hun 787.
Het is overigens niet de eerste keer dat de United 787 op Schiphol komt, een aantal keer eerder is de United 787 naar Amsterdam gekomen, waaronder de eerste internationale vlucht naar Amsterdam dat voor de FAA benodigd was. Dat was overigens ook de 2e keer dat de 787 op Schiphol kwam.



[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 17-12-2015 14:44:20 ]
  Moderator donderdag 17 december 2015 @ 17:23:16 #97
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158310672
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 december 2015 14:17 schreef nattermann het volgende:
Ik ben ooit (lees: jaar of 15 geleden) met een KLM-Asia 747 naar New York-JFK gevlogen. Waar zou ik kunnen achterhalen welke kist/registratie dat is geweest?
Uhm ik denk dat dat vrij lastig wordt. Ik heb laatst proberen te achterhalen met wat voor vliegtuig ik van Münster naar Rome ben gevlogen in 2008, zelfs vluchtnummer had ik. Maar dat lukte me toen al niet.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_158312102
quote:
Leesvoer *O*
Oeps, snel naar het afhaaladres... ;-)
--
pi_158312875
Vandaag exact 112 jaar geleden:



En vandaag exact 80 jaar geleden (post van Tweaker wildhagen)

Vandaag trouwens nog een jubileum: één van de meest bekende. iconische en belangrijkste vliegtuigen uit het verleden had op 17 december 1935 zijn first flight: de DC-3 :)

Toen nog Douglas Sleeper Transport (DST) genoemd overigens, omdat hij bedden aan boord had :)



Dat kon je van buiten ook zien waar die bedden zich bevonden:



Later verlengd tot een meer conventionele cabine met 7 rijen van 3 stoelen, voor een totaal van 21 passagiers (later uitgebreid tot 32 pasagiers als max) :)



Nu, 80 jaar later wordt de DC-3 zelfs nog steeds commercieel ingezet in Afrika, Zuid-Amerika en Azie. Grotendeels voor cargo, maar zelfs op kleine schaal ook nog voor passagiers :)

De oudste nog bestaande DC-3/DST is de oorspronkelijke NC16005 voor American Airlines (nu als N133D geregistreerd, in afwachting van restoratie):

Dit toestel is geleverd aan American Airlines op 12 juli 1936.



De oudste op dit moment nog vliegwaardige DC-3 is NC17334 (geleverd in 1937 aan American Airlines):



Er is ook een miltiaire versie van gemaakt (de Douglas C-47 Skytrain die in WO2 zeer grootschalig ingezet is. Ook zijn er in licentie gebouwde Russische en Japanse modellen geweest. In totaal komt het aantal geproduceerde DC-3 varianten/afgeleiden op ruim 16.000 uit. Een flink deel is hiervan (vliegend of statisch) bewaard gebleven gelukkig.

[ Bericht 42% gewijzigd door Iemand91 op 17-12-2015 20:42:09 ]
pi_158320904
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 13:12 schreef Iemand91 het volgende:
Hiermee wordt United de vierde buitenlandse maatschappij (na Xiamen, Kenya en Qatar Airways) die de 787 op Schiphol inzet.
Nou, daar lijkt snel verandering in te komen:



Aeromexico Announces New Route for 2016: Amsterdam
quote:
-- The airline will start operating a nonstop service from Mexico City to the Dutch capital in May 2016
-- The route will be operated using the Boeing 787 Dreamliner, regarded as one of the most advanced commercial airplanes in the skies
-- Aeromexico is the only Mexican airline to offer direct flights to Europe

MEXICO CITY, Dec. 17, 2015 /PRNewswire/ -- Aeromexico, Mexico's global airline, announced three weekly nonstop flights between Mexico City and Amsterdam starting on May 29, 2016, making the city its fourth destination in Europe.

This new route will be operated using Boeing 787 aircraft with 243 seat capacity, including 32 seats in Clase Premier, Aeromexico's Business Class Cabin. The Dreamliner is considered one of the most advanced commercial aircraft in the skies, offering benefits that include extra legroom, more storage space for carry-on bags, bigger windows that can be dimmed at the touch of a button, personal entertainment system, Sky Interiors LED lighting, and new in-flight menu services.

Anko van der Werff, Aeromexico's Chief Revenue Officer, said, "Aeromexico is extremely proud to add Amsterdam to its European route network. The Netherlands is the fourth largest Mexico's trading partner in the European Union, and nowadays, an average of 200,000 annual passengers travel between both capital cities".

"With this flight, Aeromexico will be able to offer a quality service to all of its customers traveling from the Netherlands on board our Boeing 787 aircraft with greater connectivity options to the main cities in Mexico, such as Guadalajara, Monterrey, and Puerto Vallarta, and in Central and South America, including San Jose, Costa Rica, Guatemala, Panama.", he added.

One of the key factors in establishing this new route is Amsterdam's status as a major SkyTeam hub where KLM offers a significant number of flights within Europe. Aeromexico is a founding member of the SkyTeam airline alliance.

Aeromexico is proud to crown the year 2015 by announcing the addition of a new route, just as it did at the beginning of this year, thus allowing the airline to increase the economic, commercial and tourist exchange between the two nations, as well as the number of passengers carried between Mexico and Europe.
Vluchttijden zijn:
MEX (23:58 uur) - AMS (18:00 uur) op woensdag, vrijdag en zondag.
AMS (22:35 uur) - MEX (04:10 uur) op maandag, donderdag en zaterdag.



En daarnaast zou ook China Eastern Airlines naar Amsterdam komen. Vanaf april 2016 elke dinsdag, donderdag, zaterdag en zondag van/naar Shanghai met de Airbus A330-200.

Beide vluchten worden tot nu toe uitsluitend door KLM gevlogen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 18-12-2015 00:28:33 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')