abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 4 december 2015 @ 09:32:53 #1
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158004763
Een veel gehoord argument ten tijde van de klimaat conferentie in parijs is "ik wil dat de aarde ook nog mooi is voor mijn kinderen en komende generaties". Ik begrijp dat nooit want als er iets is wat je aan het milieu kunt doen is het afzien van kinderen. Door het krijgen van een kind verhoog je direct je CO2 footprint voor een mensenleven. Stellen die 2 kinderen hebben verdubbelen hun CO2 footprint en laten bij het overlijden dezelfde footprint achter als er al was. Terwijl mensen die geen kinderen krijgen daadwerkelijk zorgen dat de CO2 uitstoot minder is voor de mensen die leven nadat zij overleden zijn.

Nou wil ik niet adverteren om geen kinderen te nemen maar het valt me zo vaak op dat milieu achtivisten rare standpunten innemen. Zo ook zijn er een heel stel die lobbiën voor de elektrische fiets (want in de ogen van de moderne milieu bewuste mens is elektrisch schoon :? ) volgensmij kun je veel beter gewoon fietsen en is dat veel schoner.

De voorbeelden zijn legio de moderne milieu bewuste persoon wil een slimme meter die je verwarming aanzet voordat je thuis bent |:( (als je dat ding aanzet nadat je thuis bent gebruik je minder energie, helemaal als je meerekent dat je wifi daarvoor aan moet staan etc). De moderne milieu bewuste persoon wil een "duurzaamheid app" op een telefoon die continu opgeladen moeten worden en veel meer energie kost dan een vaste aansluisting, als je dan toch een mobiel wil neem er dan een die een week op een batterij doet.

Aan productie van goederen wordt sowieso weinig gedacht vaak is het productie process van de vele "milieu vriendelijke gadgets" helemaal niet zo milieu vriendelijk.

Wat is nou mijn klacht dat de milieu bewuste persoon van tegenwoordig wel minder energie wil verbruiken maar dat dat nooit ten koste mag gaan van hun gemak. Het klinkt allemaal heel erg voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, wel duurzaam zijn maar niet in een koud(er) huis willen zitten. Ze willen best die stap extra zetten maar nooit een stapje minder als het om luxe gaat....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 4 december 2015 @ 09:36:57 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158004822
Dat hele CO2 footprint geneuzel is gewoon een hoax. Laat je geluk en je wensen toch niet afhangen van een fictieve maatstaf, bedacht door linksgekkies om ons geld uit de zak te kloppen.

Het krijgen van kinderen of die wens hebben is 100% natuurlijk en wordt door de meeste mensen gedeeld. Overbevolking is wel een probleem, maar als je maar 2 kinderen krijgt dan werk je daar niet aan mee. Dat is een duurzame situatie.

Het klimaat van de aarde is de afgelopen miljoenen jaren zo vaak veranderd, door allerlei oorzaken. De wereld draaide gewoon door. Big deal.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_158004881
Wat een onzin.
Wat heb ik een hekel aan mensen die zeuren over anderen die hun best willen doen.
  Moderator vrijdag 4 december 2015 @ 09:42:55 #4
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158004897
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 09:36 schreef LXIV het volgende:
Dat hele CO2 footprint geneuzel is gewoon een hoax. Laat je geluk en je wensen toch niet afhangen van een fictieve maatstaf, bedacht door linksgekkies om ons geld uit de zak te kloppen.

Het krijgen van kinderen of die wens hebben is 100% natuurlijk en wordt door de meeste mensen gedeeld. Overbevolking is wel een probleem, maar als je maar 2 kinderen krijgt dan werk je daar niet aan mee. Dat is een duurzame situatie.

Het klimaat van de aarde is de afgelopen miljoenen jaren zo vaak veranderd, door allerlei oorzaken. De wereld draaide gewoon door. Big deal.
Gedeeltelijk mee eens, behalve dat ik denk dat wij mensen wel een effect hebben op het milieu. Ik denk dat het moeilijker is om controle over dat effect te hebben. In de maakbare wereld van tegenwoordig moeten we overal invloed op uit kunnen oefenen, ik denk dat de grote hoax is, we kunnen niet alles controleren.

Maar dit gaat dus over de mensen die wel van het footprint geneuzel zijn etc. Ik snap niet waarom die mensen vaak bij het eerste station al stoppen, en zelden die extra vraag stellen. Die nieuwe wasmachines zijn energie zuiniger maar moet ik nou echt een nieuwe wasmachine laten produceren om mijn 5 jaar oude machine te laten vervangen. En wat kost meer energie... En welke grondstoffen zitten er eigenlijk in een wasmachine/koelkast/mobiele telefoon.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 4 december 2015 @ 09:45:07 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158004926
Milieu heeft weinig meer met milieu te maken, het gaat alleen nog maar om CO2
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator vrijdag 4 december 2015 @ 09:46:38 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158004945
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 09:41 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Wat een onzin.
Wat heb ik een hekel aan mensen die zeuren over anderen die hun best willen doen.
Ik heb bewondering dat ze hun best willen doen, maar ik denk dat ze niet hun best willen doen. Als ik al van een afstandje enorme hiaten zie dan moeten zij die er "hun best" voor doen toch nog veel meer problemen zien. Maar daar hoor je ze nooit over. Ze lopen met zijn allen naar parijs en gaan met de thalys weer terug het is veel beter voor het milieu als ze niet naar parijs waren gelopen, energie zuiniger etc. Er gaan hordes met helicopters naar de noordpool om te kijken hoe slecht het met de noordpool gaat. Er zit een vleigveld naast een zwitserse gletsjer zodat men er snel kan komen om metingen te verrichten. Ik snap heel goed dat er onderzoek gedaan moet worden maar ga dat dan niet zeggen dat je dat voor het milieu doet, als ieder nadekend mens al punten kan aangeven waarom het niet handig is.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 4 december 2015 @ 09:46:39 #7
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158004946
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 december 2015 09:42 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Gedeeltelijk mee eens, behalve dat ik denk dat wij mensen wel een effect hebben op het milieu. Ik denk dat het moeilijker is om controle over dat effect te hebben. In de maakbare wereld van tegenwoordig moeten we overal invloed op uit kunnen oefenen, ik denk dat de grote hoax is, we kunnen niet alles controleren.

Maar dit gaat dus over de mensen die wel van het footprint geneuzel zijn etc. Ik snap niet waarom die mensen vaak bij het eerste station al stoppen, en zelden die extra vraag stellen. Die nieuwe wasmachines zijn energie zuiniger maar moet ik nou echt een nieuwe wasmachine laten produceren om mijn 5 jaar oude machine te laten vervangen. En wat kost meer energie... En welke grondstoffen zitten er eigenlijk in een wasmachine/koelkast/mobiele telefoon.
De energiezuinigheid van veel wasmachines is net zo nep als volkswagen.
Ze zijn maken het water gewoon minder warm
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 4 december 2015 @ 09:50:29 #8
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_158005001
quote:
5s.gif Op vrijdag 4 december 2015 09:32 schreef Bosbeetle het volgende:
Zo ook zijn er een heel stel die lobbiën voor de elektrische fiets (want in de ogen van de moderne milieu bewuste mens is elektrisch schoon ) volgensmij kun je veel beter gewoon fietsen en is dat veel schoner.
Om hier even op in te haken. Ja, daar heb je gelijk in.

Echter als je met een elektrische fiets je woon/werk route wel kan fietsen zonder bezweet aan te komen of daarmee net zo snel/ongeveer even snel als met de auto te zijn is hier wel een winst te halen tov altijd met de trein of auto.
Gaat het om huis-supermarkt-huis dan is zo'n elektrische fiets onzin.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 4 december 2015 @ 09:51:26 #9
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_158005009
Ik ben het he-le-maal eens met deze OP.

Veel mensen met oogkleppen overal.

Ik ben ook erg milieubewust en bewust kinderloos. ^O^
pi_158005061
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 09:51 schreef Ixnay het volgende:
Ik ben ook erg milieubewust en bewust kinderloos.
Vanwege het milieu? :o
  vrijdag 4 december 2015 @ 09:55:26 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158005065
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 09:50 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Om hier even op in te haken. Ja, daar heb je gelijk in.

Echter als je met een elektrische fiets je woon/werk route wel kan fietsen zonder bezweet aan te komen of daarmee net zo snel/ongeveer even snel als met de auto te zijn is hier wel een winst te halen tov altijd met de trein of auto.
Gaat het om huis-supermarkt-huis dan is zo'n elektrische fiets onzin.
Zie op zondag bij mooi weer veel zilverlokjes op een elektrische fiets hun fietstochtje doen. Wordt net zo een pest als wielrenners
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 4 december 2015 @ 09:57:07 #12
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_158005091
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 09:55 schreef HPLC het volgende:

[..]

Vanwege het milieu? :o
Vanwege mijn vrijheid.
  Moderator vrijdag 4 december 2015 @ 09:57:22 #13
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158005095
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 09:50 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Om hier even op in te haken. Ja, daar heb je gelijk in.

Echter als je met een elektrische fiets je woon/werk route wel kan fietsen zonder bezweet aan te komen of daarmee net zo snel/ongeveer even snel als met de auto te zijn is hier wel een winst te halen tov altijd met de trein of auto.
Gaat het om huis-supermarkt-huis dan is zo'n elektrische fiets onzin.
Als auto vervanger is het prima maar zeer velen gebruiken het als fietsvervanger en dan is het eerder gemakzucht dan milieubewust zijn.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_158005108
De aarde is de aarde niet meer, het grootste gedeelte wat je ziet is al 80x op de kop gezet en aangepast naar onze wensen, op deze manier zullen er maar een paar diersoorten overleven, ratten en kakkerlakken zullen daar 100% bij zijn.
  vrijdag 4 december 2015 @ 09:58:16 #15
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_158005124
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 09:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zie op zondag bij mooi weer veel zilverlokjes op een elektrische fiets hun fietstochtje doen. Wordt net zo een pest als wielrenners
Anders waren ze misschien met de auto gaan wezen toeren? En beweging en sociale interactie voor die ouwe druifjes is ook belangrijk en bespaard op zorgkosten als iedereen wat langer vitaal blijft.

En niets mis met wielrenners _O_ Alleen die toerders zouden moeten opsodemieteren. maar dat is een andere discussie.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 4 december 2015 @ 10:13:18 #16
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_158005345
Je hebt natuurlijk verschillende soorten milieuactivisten die allemaal andere ideeën hebben over wat het beste is.
Ik ken mensen die compleet off the grid zijn gaan wonen en compleet zelfvoorzienend willen zijn.
Ik ken ook mensen die met een milieubewust huis zijn gaan wonen, maar wel een bad in hun badkamer hebben staan waar je met het hele gezin in kan.
Het blijft toch een beetje waar de persoon zich goed bij voelt en waarin hij denkt dat het goed is. En natuurlijk is er een groep die vind dat hij het beste doet en deze overtuiging graag deelt oplegt aan de mede mens.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  vrijdag 4 december 2015 @ 10:15:31 #17
313320 telefoonmaatschappij
DM voor pokemon kaarten
pi_158005375
Ja of je moet niet zo huilen en opzich redelijk blij zijn dat er mensen zijn die zich wel inzetten voor een redelijk goed doel :')
If she ain't a FOK!er, you shouldn't fok her
  Moderator vrijdag 4 december 2015 @ 10:20:05 #18
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158005452
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 10:13 schreef ieniminimuis het volgende:
Je hebt natuurlijk verschillende soorten milieuactivisten die allemaal andere ideeën hebben over wat het beste is.
Ik ken mensen die compleet off the grid zijn gaan wonen en compleet zelfvoorzienend willen zijn.
Ik ken ook mensen die met een milieubewust huis zijn gaan wonen, maar wel een bad in hun badkamer hebben staan waar je met het hele gezin in kan.
Het blijft toch een beetje waar de persoon zich goed bij voelt en waarin hij denkt dat het goed is. En natuurlijk is er een groep die vind dat hij het beste doet en deze overtuiging graag deelt oplegt aan de mede mens.
Dat is zeker zo, mensen die dingen opleggen aan anderen zijn sowieso vervelend. Ik vind het ook prima dat mensen op deze manier bezig zijn hun leven in te richten. Ik vraag me gewoon af hoe het kan dat ze dit soort simpele dingen over het hoofd zien?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 4 december 2015 @ 10:21:57 #19
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158005492
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 10:15 schreef telefoonmaatschappij het volgende:
Ja of je moet niet zo huilen en opzich redelijk blij zijn dat er mensen zijn die zich wel inzetten voor een redelijk goed doel :')
Ik huil niet hoor, iedereen moet lekker doen wat ze zelf willen. Ik denk trouwens dat de meeste van deze mensen die nu tijdens de milieutop in parijs het hardste roepen als redelijk goed doel vooral hun protomonnee voor ogen heeft. Ieder item op tv over zonnepanelen gaat uiteindelijk over rendement en wanneer de investering eruit is en wanneer ze er "geld mee gaan verdienen".
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 4 december 2015 @ 10:25:25 #20
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_158005541
ts is een wijs man
  Moderator vrijdag 4 december 2015 @ 12:05:27 #22
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158007108
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_158008053
Wie wil er überhaupt nog kinderen op deze wereld zetten?
pi_158009187
Wat een rechtlijnigheid. Kan me niet voorstellen dat iedereen zo is.
  Moderator vrijdag 4 december 2015 @ 14:01:42 #25
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158009228
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:59 schreef Casiotone het volgende:
Wat een rechtlijnigheid. Kan me niet voorstellen dat iedereen zo is.
Klopt het is een generalisatie voor het gemak. Ik heb het voor de duidelijkheid alleen maar over de mensen die ik beschrijf in de OP, en dus niet over elk milieubewust persoon.. maar stiekem wel over een vrij grote groep welvarenden die zichzelf nu milieubewust noemen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')