abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 december 2015 @ 20:05:23 #1
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_157971716


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg DerLudolf Is stiekum op zoek naar EVA.


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
pi_157971963
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:58 schreef Igen het volgende:

[..]

Gaaf zeg! Post je achteraf een reisverslagje met foto's?
Sowieso!
Bier.
  woensdag 2 december 2015 @ 20:15:25 #3
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_157971997
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 20:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Sowieso!
Veel plezier!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 december 2015 @ 20:28:59 #4
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157972391
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik ben ingepakt en klaar voor een nieuw treinavontuur. India here I come *O*
Veel plezier
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 2 december 2015 @ 20:29:50 #5
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_157972412
Wauw gaaf :D Ik hoop wel dat je je nog een beetje in die treinen kan wurmen en niet op het dak hoeft :P Waarom India trouwens?
doei
pi_157972541
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 20:29 schreef Prins_Pils het volgende:
Wauw gaaf :D Ik hoop wel dat je je nog een beetje in die treinen kan wurmen en niet op het dak hoeft :P Waarom India trouwens?
Omdat het gratis is. Op voorwaarde dat ik een stuk of drie presentaties geef en de developers daar vertel over waarom ik bepaalde dingen graag anders wil zien in hun software. Zaterdagmiddag en zondagmiddag ga ik met een paar van hen op pad (een vriend had gewoon een mailtje naar iedereen in de Bangalore Office gestuurd :D met de vraag; Hey, wie houdt er van treinen en wil deze Nederlander even een dagje meenemen!?) en donderdag gaan we de tempels bij Mysore bezoeken. Trein heen, drie uur, auto terug.
Bier.
pi_157972586
wheheh
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_157973678
Nou is mijn Duits niet zo denderend maar DB overweegt om het concept nachttreinen op te heffen bij dienstregeling 2017 en het nachtnet te gaan exploiteren met nacht-ICE's en IC-Bussen. http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?2,7634064
pi_157974335
Heel erg jammer maar ik zie het wel gebeuren. Aan de passagiersaantallen ligt het niet, de treinen zijn altijd aardig vol. Als groot voorstander van nachttreinen denk ik dat het veel beter had gelopen als ze het product anders in de markt hadden gezet.

Dan moet ik deze maar aanzetten als ik ga slapen thuis. :P
pi_157974610
Inderdaad leuk dat grapje met acceptatie en productie. Je kent toch wel die grap van het Infoplus systeem, waarbij gevraagd werd om acceptatie even down te brengen?
  woensdag 2 december 2015 @ 21:44:06 #11
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_157974664
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:42 schreef Doc__Zenith het volgende:
Je kent toch wel die grap van het Infoplus systeem, waarbij gevraagd werd om acceptatie even down te brengen?
Nee? :P
pi_157974698
Nou er zijn ook wel tijden geweest hoor, dat het DE manier was. Voordat de vliegtuig-gekte echt compleet doorsloeg. Ik begrijp dat er tegenwoordig meerdere vluchten per dag gaan van Schiphol naar Zaventem.

Volgens mij ben je echt goed rijp voor een jaartje TBS als je serieus gaat VLIEGEN van Amsterdam naar Brussel. Maar goed, zodra je het niet meer kunt zien als je op een trap gaat staan heet alles "ver weg" en DUS moet er gevlogen worden. Volkomen krankzinnig. Het is te duur, te traag en te vervuilend op zo'n afstand. Het is echt aan alle kanten totale onzin.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 2 december 2015 @ 21:47:06 #13
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_157974754
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Volgens mij ben je echt goed rijp voor een jaartje TBS als je serieus gaat VLIEGEN van Amsterdam naar Brussel.
Als het goedkoper is dan de Thalys en sneller dan de IC Brussel, waarom niet?

En ja, het is schandalig dat dat zo is.
pi_157974764
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou er zijn ook wel tijden geweest hoor, dat het DE manier was. Voordat de vliegtuig-gekte echt compleet doorsloeg. Ik begrijp dat er tegenwoordig meerdere vluchten per dag gaan van Schiphol naar Zaventem.

Volgens mij ben je echt goed rijp voor een jaartje TBS als je serieus gaat VLIEGEN van Amsterdam naar Brussel. Maar goed, zodra je het niet meer kunt zien als je op een trap gaat staan heet alles "ver weg" en DUS moet er gevlogen worden. Volkomen krankzinnig. Het is te duur, te traag en te vervuilend op zo'n afstand. Het is echt aan alle kanten totale onzin.
Ik wil er nog een belangrijk argument bijgooien tégen vluchten op die afstand; Het zijn praktisch alleen maar prijsvechters en het is daardoor extra kostbaar voor de luchthavens omdat het veel minder opbrengt. Daardoor zijn vluchten die er wél toe doen veel duurder.
Bier.
pi_157974774
Vliegen _O_ Ook van Amsterdam naar Brussel is dat heel erg goed te doen.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157974824
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:12 schreef b2py het volgende:
Nou is mijn Duits niet zo denderend maar DB overweegt om het concept nachttreinen op te heffen bij dienstregeling 2017 en het nachtnet te gaan exploiteren met nacht-ICE's en IC-Bussen. http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?2,7634064
Erg verbazingwekkend vind ik het niet. Ik ben één keer met de CNL gereisd en het niveau van service in de couchettewagens was bedroevend. Oud materieel, slechts één conductrice voor meerdere wagons zodat het eeuwig duurde voor je het karige beddegoed kreeg... En dat terwijl de trein meer leeg dan vol was. Dat was een gevalletje eens-en-nooit-weer. Terwijl men in veel armere landen zoals Roemenië of China, maar ook in Italië, wél een goede nachttreinservice weet aan te bieden.

Misschien dat het in de dure slaapwagons beter was, maar met die paar klanten red je het toch ook niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2015 21:49:46 ]
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 december 2015 @ 21:54:19 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157974996
tsja, vliegen is tegenwoordig spotgoedkoop
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_157975193
En er is ook een enorm aanbod nachtbussen gekomen. Bijvoorbeeld ook rechtstreeks via Groningen, dat is dus sowieso al 10x beter dan met de CNL en dan nog twee keer overstappen.
pi_157975307
Die nachtbussen, okee je komt er compleet verknetterd uit, maar het aanbod is heel wat reëler dan vliegen. Vliegen op afstanden korter dan 500 km is sowieso onzinnig. Hoe je het ook wendt of keert.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 2 december 2015 @ 22:04:59 #20
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_157975340
Een paar jaar terug waren er zelfs nog vluchten van Amsterdam naar Maastricht, en van Eindhoven naar Groningen. 8)7
pi_157975403
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Die nachtbussen, okee je komt er compleet verknetterd uit, maar het aanbod is heel wat reëler dan vliegen. Vliegen op afstanden korter dan 500 km is sowieso onzinnig. Hoe je het ook wendt of keert.
Behalve in de VS.
Bier.
pi_157975448
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:04 schreef James1988 het volgende:
Een paar jaar terug waren er zelfs nog vluchten van Amsterdam naar Maastricht, en van Eindhoven naar Groningen. 8)7
Nu hebben we Flixbus van de Campus UT naar Eindhoven :')
pi_157975478
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Die nachtbussen, okee je komt er compleet verknetterd uit, maar het aanbod is heel wat reëler dan vliegen. Vliegen op afstanden korter dan 500 km is sowieso onzinnig. Hoe je het ook wendt of keert.
Als de CNL midden in de nacht anderhalf uur langs het perron in Mainz o.i.d. staat, met licht aan en een constant geratel van de omroep, dan komt van slapen ook niks terecht.

Niet dat ik wat tegen nachttreinen hebt trouwens. Ik denk alleen dat CNL het verkeerd aanpakt en dat daarom mislukking eigenlijk al voorgeprogrammeerd was.
pi_157975565
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Behalve in de VS.
Ja misschien daar wel idd. Als er geen spoor of bus alternatief is en wachten op een lift die je mee wil nemen kost 3 uur met je lelijke puistenkop, dan kun je beter gaan vliegen idd :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_157975571
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:08 schreef b2py het volgende:

[..]

Nu hebben we Flixbus van de Campus UT naar Eindhoven :')
Dus dat mag blijkbaar tegenwoordig, zulke binnenlandse ritten aanbieden in Nederland? :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')