abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 2 december 2015 @ 16:50:26 #1
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_157967230
Nav de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
If you can dream it, you can do it...
  woensdag 2 december 2015 @ 16:50:56 #2
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_157967239
Hier geen surprises meer op school.

Spelletjesochtend van acht tot half een en dan vrij.

Oudste dochterlief had een hele lelijke elleboogbreuk door een luxatie tijdens een koprol. In elkaar geopereerd en nu fysio in het ziekenhuis maar krijgt haar arm nog steeds niet recht.

Moonah, wij hebben eindelijk de stap genomen en K. gaat wisselen van school. Inmiddels is ze ook alweer negen.

Simmu jij met een beetje verlate felicitaties nog gefeliciteerd met S. en Moonah nog met T.
If you can dream it, you can do it...
  woensdag 2 december 2015 @ 18:04:36 #3
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_157968561
Ze moest huilen omdat ze bij mij wilde blijven O+ Daarna was het snel over zei de juf. Ze zegt alleen dat niemand met haar wil spelen, maar zij wil dan vaak niet datgene doen wat de andere kindjes spelen... Zo zegt de juf. Maar ze speelt uiteindelijk wel met anderen.
Vind het nogal wat, zo op de kleuterschool. Vrijdag dus Sinterklaas en dan de 17de kerstdiner?? Wat ik daar nou weer van moet verwachten? Met een andere, ook verse ;), moeder vanmiddag over gesproken, die weet het ook niet :P
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_157969438
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 18:04 schreef Susie het volgende:
Ze moest huilen omdat ze bij mij wilde blijven O+ Daarna was het snel over zei de juf. Ze zegt alleen dat niemand met haar wil spelen, maar zij wil dan vaak niet datgene doen wat de andere kindjes spelen... Zo zegt de juf. Maar ze speelt uiteindelijk wel met anderen.
Vind het nogal wat, zo op de kleuterschool. Vrijdag dus Sinterklaas en dan de 17de kerstdiner?? Wat ik daar nou weer van moet verwachten? Met een andere, ook verse ;), moeder vanmiddag over gesproken, die weet het ook niet :P
Hier maken ze met de kinderen een lijst met gerechten. Ouders kunnen dan kiezen welk gerecht ze willen maken. Dan is het on half 6 kind afleveren met gerecht en buiten wachten. Dan komen de kinderen buiten zingen. Daarna gaan ze in de klas met elkaar eten.

Ouders kunnen op het plein ook wat eten/drinken en om kwart voor 7 weer ophalen.
Mijn jongste mag dit jaar ook bij de peuters dus ik ben benieuwd hoe hij dat gaat doen.
  woensdag 2 december 2015 @ 19:42:17 #5
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_157971043
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 18:42 schreef As1981 het volgende:

[..]

Hier maken ze met de kinderen een lijst met gerechten. Ouders kunnen dan kiezen welk gerecht ze willen maken. Dan is het on half 6 kind afleveren met gerecht en buiten wachten. Dan komen de kinderen buiten zingen. Daarna gaan ze in de klas met elkaar eten.

Ouders kunnen op het plein ook wat eten/drinken en om kwart voor 7 weer ophalen.
Mijn jongste mag dit jaar ook bij de peuters dus ik ben benieuwd hoe hij dat gaat doen.
Dat wordt dan een middag vrij nemen dus. Ze wordt normaal door man opgehaald rond 17 uur. Ik hoor het nog wel, maar zal het morgen vast in de agenda zetten.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_157971395
Bij ons is het gewoon onder schooltijd voor de onderbouw. Ze lunchen samen en maken daarvoor dingen voor de hele klas.
*poef* nu is het weg
  woensdag 2 december 2015 @ 21:05:34 #7
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_157973448
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 18:04 schreef Susie het volgende:
Ze moest huilen omdat ze bij mij wilde blijven O+ Daarna was het snel over zei de juf. Ze zegt alleen dat niemand met haar wil spelen, maar zij wil dan vaak niet datgene doen wat de andere kindjes spelen... Zo zegt de juf. Maar ze speelt uiteindelijk wel met anderen.
Vind het nogal wat, zo op de kleuterschool. Vrijdag dus Sinterklaas en dan de 17de kerstdiner?? Wat ik daar nou weer van moet verwachten? Met een andere, ook verse ;), moeder vanmiddag over gesproken, die weet het ook niet :P
Het is ook nogal wat, alles wat er in de kleuterklas op ze af komt! Helemaal in deze tijd van het jaar! En dan als nieuwe leerling je plekje moeten vinden in de groep...

Onze S. vindt het nog steeds erg overweldigend, vooral het sociale gedeelte. Hij heeft in korte tijd een hele schare vriendinnetjes ( O+ ) opgebouwd en volgens de juf doet hij het goed, maar het vraagt heel veel van hem. Daardoor is hij thuis momenteel wat minder gezellig :X
Oude (on)bekende.
pi_157973883
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:42 schreef Susie het volgende:

[..]

Dat wordt dan een middag vrij nemen dus. Ze wordt normaal door man opgehaald rond 17 uur. Ik hoor het nog wel, maar zal het morgen vast in de agenda zetten.
Of een gerecht kiezen wat je de avond van te voren kunt maken. :7
pudding, pastasalade, taart, koude soep (gazpacho?), muffins, hartige taart, overschotel (evt oven programmeren zodat ie wel warm is), rauwkostschotel, gevulde tomaatjes, sla, garnalencocktail, koude wrap(reepjes)...
Professioneel gifmenger.
  woensdag 2 december 2015 @ 22:14:50 #9
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_157975647
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 15:15 schreef Rewimo het volgende:

Uh... die van jou is natuurlijk ook geen 8 meer :@ Nou ja, dan vind je vast wel iets geschikters :D
het is een vuurwerkpakketje geworden van diezelfde winkel. :')
in de haak.
pi_157976930
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 18:04 schreef Susie het volgende:
Ze moest huilen omdat ze bij mij wilde blijven O+ Daarna was het snel over zei de juf. Ze zegt alleen dat niemand met haar wil spelen, maar zij wil dan vaak niet datgene doen wat de andere kindjes spelen... Zo zegt de juf. Maar ze speelt uiteindelijk wel met anderen.
Vind het nogal wat, zo op de kleuterschool. Vrijdag dus Sinterklaas en dan de 17de kerstdiner?? Wat ik daar nou weer van moet verwachten? Met een andere, ook verse ;), moeder vanmiddag over gesproken, die weet het ook niet :P
Het is best een grote stap en de nieuwe kindjes hebben gewoon tijd nodig om te wennen...de oudere kindjes kunnen soms ook best cru zijn, omdat zij wel weten hoe alles moet en hoort, maar ook omdat zij steeds weer met nieuwe klasgenootjes worden geconfronteerd.

Bij mijn zoontje stond een nieuw kindje zeker 2-3 weken elke ochtend op dezelfde plek en durfde niet te spelen en de oudere kindjes betrokken hem ook niet, op die leeftijd zijn ze misschien nog niet zo sociaal, het was zo zielig om te zien, maar nu zijn weer andere nieuwe kindjes en is hij 's ochtends altijd leuk aan het spelen. Het hangt ook een beetje vanaf of ze zich al vanuit de buurt of PSZ kennen.

misschien kun je binnenkort bij een activiteit meehelpen en zo stiekem ook kijken, hoe het er aan toe gaat op school en hoe de kinderen met elkaar omgaan, dat vond en vind ik best wel leuk, het is echt heel anders dan ik had verwacht
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 3 december 2015 @ 00:44:11 #11
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157979454
17 jaar geleden lag ik om deze tijd nog gewoon te slapen. Over een uur of vier, vijf werd ik wakker met weeën, van die ellendige rugweeëen en werd ik om half acht 's ochtends door mijn vader naar het ziekenhuis gebracht. Ik zie en hoor nog voor me hoe hij de portier toesnauwt dat de slagbomen omhoog moeten omdat zijn dochter elk moment bevallen kon. Het zou duren tot 13:56... op dat tijdstip werd mijn prachtige dochter geboren. Mijn kleine baby is bijna een volwassen vrouw .. eentje op wie ik ontzettend trots ben O+ ..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 3 december 2015 @ 06:05:36 #12
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_157980965
Gefeliciteerd met je dochter, DJMO *O*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 3 december 2015 @ 06:35:35 #13
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_157980998
Van harte gefeliciteerd, Monique *O* 17 jaar alweer! :o
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 3 december 2015 @ 07:24:13 #14
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_157981143
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:18 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Of een gerecht kiezen wat je de avond van te voren kunt maken. :7
pudding, pastasalade, taart, koude soep (gazpacho?), muffins, hartige taart, overschotel (evt oven programmeren zodat ie wel warm is), rauwkostschotel, gevulde tomaatjes, sla, garnalencocktail, koude wrap(reepjes)...
Ik moet toch al vrij nemen, want man is helemaal niet van dat soort dingen :') (met andere ouders en dergelijks)
Het is ook dat ik nu al wil weten hoe en wat, dat is mijn mankement, ik hou niet van verrassingen en wil graag alles gepland hebben (toch knap dat ik al best lang op een uitzendbureau werk, waar je dus weer geen planning hebt zeg maar:P). Let it go is mijn mantra ;)

DJMO van harte gefeliciteerd! *O*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_157981739
sterkte voor je oudste books :*

gefeliciteerd djmo *O*

hier hadden we schitterende rapporten. selene kreeg al pluswerkboekjes, maar krijgt nu nog wat meer uitdaging. eens kijken of we kunnen werken aan haar onderpresteren :)

mijn kleinste konijntje gaat in het nieuwe jaar naar een gedeelde groep 2/3. in de praktijk dus meedraaien met groep 3 :o nog een onderpresteeder: zn juf wist niet eens dat hij al kan klokkijken en sommetjes kan maken tot 12 :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_157981759
Gefeliciteerd djmo! 17 jaar alweer.

Hier is het kerstdiner ook in de avond. Afleveren met voedsel en anderhalf uur later weer ophalen (met de halve bak voedsel omdat iedereen teveel gemaakt heeft).
pi_157981965
Gefeliciteerd Mo!
pi_157982796
Schoolkerstdiner op dezelfde dag (en tijd) als de kerstborrel op m'n werk... :{ Hoe ga ik mezelf nu weer klonen...
Op zich zou ik werkborrel wel kunnen skippen - kinderen gaan voor - maar aan de andere kant gaat er zoveel veranderen op mijn werk dat dit wel de laatste keer is met deze (fijne) collega's...
pi_157993718
Hier draait Eva morgen een continuroosterl ivm de sinterklaasviering. Over de Kerst is nog niets bekend. Wel dat ze elke week een kaars aansteken in het kader van advent.
We zullen het wel horen tzt. Mijn ervaring is dat schoolcatering prima regelt altijd.
Wel kreeg ik gisteren een oproepje om te helpen versieren op school. Maar helaas, maandag rond 13.00. Dan werk ik.
pi_157993931
Gefeliciteerd DJMO!

Ze gaan dit jaar met school weer naar de kerk, dan is er geen kerstdiner/ontbijt volgens mij.
Als er kerst/paas ontbijt/diner is dan verzinnen de kinderen in de klas wat ze willen eten. Er komt een lijst op de deur te hangen en ouders kunnen dan intekenen wat ze mee willen nemen.

Ambers surprise is klaar en is ingeleverd op school. Er is er 1 die zijn surprise niet ingeleverd heeft. Het is te hopen dat deze morgen wel op school komt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Licht Ontvlambaar donderdag 3 december 2015 @ 20:16:19 #21
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_157994271
Het voordeel van een kind in de bovenbouw. Mijne bepaalt en maakt zelf iets voor de kerstviering :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_157995412
Ik kom even inbreken met een vraag. Zijn er hier toevallig mensen met ervaring met kleuters die nog niet zindelijk zijn?
pi_157995837
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 20:57 schreef Kyara het volgende:
Ik kom even inbreken met een vraag. Zijn er hier toevallig mensen met ervaring met kleuters die nog niet zindelijk zijn?
Ja. Hoewel niet volledig onzindelijk, maar wel de nodige drama's. Nog steeds helaas...
  donderdag 3 december 2015 @ 21:40:50 #24
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_157996693
Hier de nacht niet, maar ik denk dat je overdag bedoelt.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_157996818
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 20:57 schreef Kyara het volgende:
Ik kom even inbreken met een vraag. Zijn er hier toevallig mensen met ervaring met kleuters die nog niet zindelijk zijn?
Komt nog vrij veel voor, schijnt.
Professioneel gifmenger.
pi_157996985
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 20:57 schreef Kyara het volgende:
Ik kom even inbreken met een vraag. Zijn er hier toevallig mensen met ervaring met kleuters die nog niet zindelijk zijn?
Mijne word zes over twee weken en is snachts nog niet zindelijk.

we laten hem altijd plassen als wij naar bed gaan, en dan is hij in de ochtend nog droog. doen we dat niet, dan altijd nat.
Bis vincit qui se vincit!
pi_157997581
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 20:57 schreef Kyara het volgende:
Ik kom even inbreken met een vraag. Zijn er hier toevallig mensen met ervaring met kleuters die nog niet zindelijk zijn?
Nu is ze alweer een tijdje droog. Maar tot aan vorige maandwas het weer dagelijks een aantal keer in haar broek plassen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_157997630
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 20:57 schreef Kyara het volgende:
Ik kom even inbreken met een vraag. Zijn er hier toevallig mensen met ervaring met kleuters die nog niet zindelijk zijn?
Overdag?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158006335
Ja overdag inderdaad. En dan bedoel ik niet af en toe een ongelukje maar gewoon niet zindelijk.

quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 21:44 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Komt nog vrij veel voor, schijnt.
Terwijl toch de indruk wordt gegeven dat je kind compleet abnormaal is en dat het met 4 jaar toch echt wel zindelijk moet zijn.
pi_158007390
Geen ervaring maar tenzij het medische redenen heeft moet het bij ons op school wel. Je kind wordt geacht zindelijk te zijn als hij naar school gaat bij onze oudste op school.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_158007715
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 december 2015 11:12 schreef Kyara het volgende:
Ja overdag inderdaad. En dan bedoel ik niet af en toe een ongelukje maar gewoon niet zindelijk.

[..]

Terwijl toch de indruk wordt gegeven dat je kind compleet abnormaal is en dat het met 4 jaar toch echt wel zindelijk moet zijn.
Die mensen hebben vast in ergens 95% van de gevallen gelijk. Maar dat betekent dan alsnog dat 1 op de 20 kinderen op dat punt wat meer tijd nodig heeft.
Als er verder geen medische problemen zijn, lijkt het mij dat je in overleg met de juf naar een oplossing kunt zoeken.

Overigens gaan kinderen in belgie met 2,5 jaar al naar school. Hoe zouden die dat doen?
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 4 december 2015 @ 12:48:53 #32
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_158007727
Kyara bij ons op school moeten ze ook zindelijk zijn maar ze kunnen het kind niet weigeren op medische grondslag.

Wel geld de regel dat het ook vermeld moet staan in de schoolgids. Ze kunnen dat niet halverwege het jaar bepalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Books1 op 04-12-2015 12:49:23 (Taalfout) ]
If you can dream it, you can do it...
pi_158007872
We hebben inderdaad ook al contact met juf hierover. Medische grondslag... geen idee. Wat mij betreft is hij gewoon laat hiermee. Net zoals zijn vader en zijn oma trouwens. Genetisch iets?

Maar ik was wel benieuwd hoe andere scholen daarmee om gaan. Ik weet van 1 school waarbij kinderen niet met luier aan naar school mogen. En een kind dus elke keer geconfronteerd wordt met het feit dat hij niet zindelijk is. Dat ze geen luiers verschonen begrijp ik volkomen.

We hebben afgesproken dat hij halve dagen gaat tot hij zindelijk is. En in geval van een poepluier krijg ik een telefoontje.

Ondanks dat ik het volkomen begrijp, word ik er toch een beetje verdrietig van.
pi_158007940
Maar bij jullie zat er meer achter toch, qua angst? Iemand heeft hier eens een heel stappenplan gepost om het kind op de wc te krijgen. Weet alleen niet wie..

Wat zegt jullie school er van? Bij Chris zijn oude school moesten de ouders komen als er een luier verschoont moest worden, maar als dat te regelen was, mocht het kind wel komen.

(Te laat :P )
pi_158007948
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 12:48 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Die mensen hebben vast in ergens 95% van de gevallen gelijk. Maar dat betekent dan alsnog dat 1 op de 20 kinderen op dat punt wat meer tijd nodig heeft.
Als er verder geen medische problemen zijn, lijkt het mij dat je in overleg met de juf naar een oplossing kunt zoeken.

Overigens gaan kinderen in belgie met 2,5 jaar al naar school. Hoe zouden die dat doen?
Daar zit er al wat jonger druk op. Ik dacht dat die ook zindelijk moeten zijn.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_158007976
Bij ons op school moeten kinderen ook in groep 0 (dus vanaf 2,5) zindelijk zijn, anders kunnen ze niet naar school.

Maar bij 4 nog helemaal niet zindelijk, dat is blijkbaar wel uitzonderlijk. Helpt het niet om het wat meer dwingend te proberen. Gewoon zeggen dat het klaar is met luiers, elk half uur op de toilet zetten, en dan maar eens voelen dat nat zijn erg vies is?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158007989
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:01 schreef Estrys het volgende:

[..]

Daar zit er al wat jonger druk op. Ik dacht dat die ook zindelijk moeten zijn.
Blijkbaar kun je het dus wel degelijk wat afdwingen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158008055
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Blijkbaar kun je het dus wel degelijk wat afdwingen.
dat denk ik wel hoor. Dat doen we alleen niet echt meer deze tijd. Vroeger (ja oma :') ) had je potjes met een riempje erom. Werd je gewoon vast gezet tot je zindelijk was :P

En sommige kinderen laten zich niet dwingen
ti amo più di ieri ma meno di domani
  Moderator vrijdag 4 december 2015 @ 13:15:08 #39
5428 crew  miss_sly
pi_158008207
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:02 schreef Ticootje het volgende:
Bij ons op school moeten kinderen ook in groep 0 (dus vanaf 2,5) zindelijk zijn, anders kunnen ze niet naar school.

Maar bij 4 nog helemaal niet zindelijk, dat is blijkbaar wel uitzonderlijk. Helpt het niet om het wat meer dwingend te proberen. Gewoon zeggen dat het klaar is met luiers, elk half uur op de toilet zetten, en dan maar eens voelen dat nat zijn erg vies is?
Is groep 0 bij jullie vanaf 2,5?
Bij de meeste scholen is dat toch de kleuterinstroom van na 1 januari, waarna ze na de zomervakantie naar groep 1 gaan?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 4 december 2015 @ 13:15:59 #40
5428 crew  miss_sly
pi_158008221
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 december 2015 12:57 schreef Kyara het volgende:
We hebben inderdaad ook al contact met juf hierover. Medische grondslag... geen idee. Wat mij betreft is hij gewoon laat hiermee. Net zoals zijn vader en zijn oma trouwens. Genetisch iets?

Maar ik was wel benieuwd hoe andere scholen daarmee om gaan. Ik weet van 1 school waarbij kinderen niet met luier aan naar school mogen. En een kind dus elke keer geconfronteerd wordt met het feit dat hij niet zindelijk is. Dat ze geen luiers verschonen begrijp ik volkomen.

We hebben afgesproken dat hij halve dagen gaat tot hij zindelijk is. En in geval van een poepluier krijg ik een telefoontje.

Ondanks dat ik het volkomen begrijp, word ik er toch een beetje verdrietig van.
Wanneer gaat hij naar school?
Is het de bedoeling dat je hem dan ook met luier aan naar school laat gaan?
Misschien kun je luierbroekjes doen en hem leren zelf een schone aan te doen als het nat is?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_158008336
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Blijkbaar kun je het dus wel degelijk wat afdwingen.
Bij sommige kinderen levert dat dwingen weer heel andere problemen op, schijnt. -O- Gedoe om obstipatie en helemaal niet meer naar de wc willen.
Professioneel gifmenger.
pi_158009681
DF, we hebben heel lang gedacht dat het angst is, vervolgens dat het gemakzucht was maar na gesprekken met fysio en ook de wetenschap dat zijn vader en oma ook laat zindelijk waren (en dat was dus ook in een andere tijd met dwingen en zo!) lijkt het er toch op dat hij gewoon nog niet de controle heeft over het loslaten en aanspannen.

Het stukje gemakzucht is dan wel weer lastig dat het hem niet/minder uitmaakt als hij in zijn broek plast. En dwingen werkt bij hem echt niet. Gouden bergen beloven ook niet. Hij is niet omkoopbaar en laat zich niet dwingen. Dat werkt bij hem zelfs averechts. Want ook al is dat sowieso niet echt ons idee van opvoeden, op een gegeven moment probeer je ook van alles.

Hij gaat 2e week van januari naar school trouwens. Zelf luierbroekje laten verschonen gaat hem ook niet worden vrees ik.
  Moderator vrijdag 4 december 2015 @ 14:26:06 #43
5428 crew  miss_sly
pi_158009786
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 december 2015 14:21 schreef Kyara het volgende:

.

Hij gaat 2e week van januari naar school trouwens. Zelf luierbroekje laten verschonen gaat hem ook niet worden vrees ik.
Waarom niet?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_158010408
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 december 2015 14:21 schreef Kyara het volgende:
Het stukje gemakzucht is dan wel weer lastig dat het hem niet/minder uitmaakt als hij in zijn broek plast. En dwingen werkt bij hem echt niet. Gouden bergen beloven ook niet. Hij is niet omkoopbaar en laat zich niet dwingen. Dat werkt bij hem zelfs averechts. Want ook al is dat sowieso niet echt ons idee van opvoeden, op een gegeven moment probeer je ook van alles.

...
Bij Daan hielp belonen/dwingen etc ook niet. Tot afgelopen herfstvakantie(3jr10mnd), we hebben hem zijn luier uitgedaan en om de 30-45 minuten naar de wc gestuurd. Waar Chris(toen 3,5) vanaf dag 1 ook echt zindelijk was, ging bij Daan op dag 4 het lampje pas branden. Dat steeds voor niks op de wc zitten/om moeten kleden/moeten douchen toch wel veel tijd kostte.. En hij heeft nog 3 weken lang dagelijks ongelukjes gehad. Het nu een week echt elke dag droog.
Hier was de insteek dus: zorgen dat niet zindelijk zijn vervelender is dan zindelijk zijn. Maar jullie hebben misschien een extra genetische factor waar je misschien rekening mee met houden...
pi_158010418
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 14:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waarom niet?
Omdat zelfredzaamheid ook nog een dingetje is hier
  Moderator vrijdag 4 december 2015 @ 14:58:24 #46
5428 crew  miss_sly
pi_158010478
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 december 2015 14:56 schreef Kyara het volgende:

[..]

Omdat zelfredzaamheid ook nog een dingetje is hier
Misschien dan daar vanaf nu aan werken en het zindelijkheidsgebeuren wat op de achtergrond laten? Ik denk dat zelfredzaamheid misschien nog wel belangrijker is van zindelijkheid bij het naar school gaan. En dat is gemakkelijker om mee bezig te gaan. Laat hem gewoon steeds meer dingen zelf doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_158010501
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 14:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Misschien dan daar vanaf nu aan werken en het zindelijkheidsgebeuren wat op de achtergrond laten? Ik denk dat zelfredzaamheid misschien nog wel belangrijker is van zindelijkheid bij het naar school gaan. En dat is gemakkelijker om mee bezig te gaan. Laat hem gewoon steeds meer dingen zelf doen.
Klopt. Zijn we ook mee bezig :)
pi_158010968
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Is groep 0 bij jullie vanaf 2,5?
Bij de meeste scholen is dat toch de kleuterinstroom van na 1 januari, waarna ze na de zomervakantie naar groep 1 gaan?
Groep 0 zijn hier de peuters. Bram gaat in het nieuwe jaar 2 ochtenden naar school, of 2 dagen. Moeten we nog even overleggen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158011064
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 14:55 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Bij Daan hielp belonen/dwingen etc ook niet. Tot afgelopen herfstvakantie(3jr10mnd), we hebben hem zijn luier uitgedaan en om de 30-45 minuten naar de wc gestuurd. Waar Chris(toen 3,5) vanaf dag 1 ook echt zindelijk was, ging bij Daan op dag 4 het lampje pas branden. Dat steeds voor niks op de wc zitten/om moeten kleden/moeten douchen toch wel veel tijd kostte.. En hij heeft nog 3 weken lang dagelijks ongelukjes gehad. Het nu een week echt elke dag droog.
Hier was de insteek dus: zorgen dat niet zindelijk zijn vervelender is dan zindelijk zijn. Maar jullie hebben misschien een extra genetische factor waar je misschien rekening mee met houden...
Hier hebben we de zomervakantie gebruikt om bram zindelijk te maken. De eerste dagen sloegen echt nergens op, als in geen enkele plas op de toilet. Maar na 2 weken hadden we toch wel voor elkaar dat hij redelijk zindelijk was. Hier niks gedwongen, maar wel elke keer dat hij nat was, toch weer op de wc zetten en weer uitleggen dat hij daar moet plassen.
Het gaat nu af en toe nog heus wel eens fout, maar dat gaat hij bij de zussen ook.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158029714
Hier heeft het zindelijk worden ook wel even geduurd. Al ging plassen redelijk snel goed toen we hem met ruim 3 'voor het blok gezet hadden' (luiers zijn op, dus je zult het op de wc moeten doen, want hier ook gemakzucht, waarom naar de wc gaan als het ook in de luier kan)
Poepen was een lastiger verhaal en dat ging ook nog wel mer enige regelmaat fout )terwijl het eerder wel goed ging.
Wist er ook even geen raad mee zo vlak voor hij naar school ging en we wisten ook niet waar het probleem lag.. Dit ook besproken met de juf en een incidenteel ongelukje zou dan ook geen probleem zijn (en is gelukkig maar een keer voorgekomen)
Ik weet wel dat er inderdaad in een van de kleutergroepen een jongen zit die een luierbroekje aan heeft en deze zelf verschoont (bij plas iig bij poep weet ik niet of ie dat kan).
Je geeft aan dat zelfredzaamheid ook nog wel een ding is (hier ook, vind het wel makkelijk als wij hem helpen en als ik het met hem samen wil doen (bijvoorbeeld sokken aan doen) dan krijg ik heel hard terug 'kan ik niet!!!') ik merk wel dat dat op school wel heel snel beter wordt die zelfredzaamheid, want na de gym moeten ze zich toch weer zelf aankleden en schoenen aan en zo, daarin merk ik dat Jelle toch al hele sprongen maakt, wellicht zal dat bij M ook zo zijn dat het luierbroekje dan ook geen probleem meer is??

beetje onsamenhangend verhaal geworden, maar goed..
pi_158041175
Ik zou sowieso proberen dat hij zo veel mogelijk zelf doet, onder het motto, op school moet je het ook kunnen....maar dan ook rekening mee houden dat de kleding makkelijk aan en uit kan, mijn zoontje had bijvoorbeeld altijd moeite met bepaalde broeksluitingen.
Ook als hij ingeplast heeft zelf laten uitkleden, zelf met een washandje schoon laten maken, zelf kleren in de wasmachine en nieuwe kleren pakken.... Volgens mij helpen de juffen hier niet of zo min mogelijk, en ik snap het ook wel, want ze hebben nog +/-20 andere kinderen.
Je kunt het van je zoon niet afdwingen, jullie moeten het toch op een of ander manier samen doen, maar als ze niet willen of niet meewerken is het best een klusje.
pi_158045019
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 11:32 schreef hilliebillie het volgende:
ik merk wel dat dat op school wel heel snel beter wordt die zelfredzaamheid, want na de gym moeten ze zich toch weer zelf aankleden en schoenen aan en zo, daarin merk ik dat Jelle toch al hele sprongen maakt, wellicht zal dat bij M ook zo zijn dat het luierbroekje dan ook geen probleem meer is??
Hier hoop ik ook heel erg op. We laten hem nu ook waar mogelijk alles zelf doen/proberen/aanmodderen.
  woensdag 9 december 2015 @ 18:49:33 #53
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_158133393
Even iets heel anders :+

Mijn kleuter jongen wil heel graag een Elsa jurk. Prima :') O+ Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Dus vertel mij meisjes-moeders: hebben jullie tips?
Oude (on)bekende.
pi_158133410
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 18:49 schreef Mevr_Mus het volgende:
Even iets heel anders :+

Mijn kleuter jongen wil heel graag een Elsa jurk. Prima :') O+ Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Dus vertel mij meisjes-moeders: hebben jullie tips?
ebay of aliexpress
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_158133682
Mijn dochter heeft deze

Het is in ieder geval een mooie van goede kwaliteit.
  woensdag 9 december 2015 @ 19:15:44 #56
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_158134085
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 19:00 schreef lily het volgende:
Mijn dochter heeft deze

Het is in ieder geval een mooie van goede kwaliteit.
Kwaliteit is wel belangrijk, het blijft een jongetje :') Aliexpres heb ik zitten kijken maar daar zijn er zoveel... Geen idee welke ik dan moet kiezen :D
Oude (on)bekende.
pi_158135895
Ik heb deze voor Eline

http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr

Ze heeft ze in diverse maten. Hij valt heel erg op maat dus ik zou een maat groter bestellen dan hij eigenlijk heeft (ivm jongensbouw en dan kan ie ook over kleding en makkelijker aan, dat vind ik nu wat onhandig namelijk)
pi_158137650
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 20:12 schreef hilliebillie het volgende:
Ik heb deze voor Eline

http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr

Ze heeft ze in diverse maten. Hij valt heel erg op maat dus ik zou een maat groter bestellen dan hij eigenlijk heeft (ivm jongensbouw en dan kan ie ook over kleding en makkelijker aan, dat vind ik nu wat onhandig namelijk)
Ik vermoed dat deze ook van eBay oid zijn.
pi_158138716
Even jompelen hoor.
Buurkitten is luizenvrij *O* *G* *O*
Professioneel gifmenger.
pi_158144912
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 18:49 schreef Mevr_Mus het volgende:
Even iets heel anders :+

Mijn kleuter jongen wil heel graag een Elsa jurk. Prima :') O+ Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Dus vertel mij meisjes-moeders: hebben jullie tips?
Wij kregen deze van H&M voor sint in 122-128. Te klein. Hij valt slank en rekt niet mee..
Als je nog zoekt?


Inclusief strik op de achterkant.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 10 december 2015 @ 09:32:17 #61
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_158145257
Dank allemaal :) Ik denk dat ik voor de tip van lily ga. Kan mijn verkleedkind ook af en toe een prinses zijn O+
Oude (on)bekende.
pi_158147423
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 09:32 schreef Mevr_Mus het volgende:
Dank allemaal :) Ik denk dat ik voor de tip van lily ga. Kan mijn verkleedkind ook af en toe een prinses zijn O+
Mijn dochtertjes hebben al deze jurkjes.
http://m.ebay.nl/itm/H-Pr(...)362885532?nav=SEARCH
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_158195669
Mijn baby is pas 8 maanden, maar voor mijn werk (op een basisschool) heb ik een vraag. Wat vinden jullie 'geschikte' scheldwoorden voor kinderen? Bijvoorbeeld 'chips'. Wat staan jullie toe bij je kind en wat gaat te ver?
  zaterdag 12 december 2015 @ 17:31:06 #64
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158196633
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 16:40 schreef Hupje het volgende:
Mijn baby is pas 8 maanden, maar voor mijn werk (op een basisschool) heb ik een vraag. Wat vinden jullie 'geschikte' scheldwoorden voor kinderen? Bijvoorbeeld 'chips'. Wat staan jullie toe bij je kind en wat gaat te ver?
Ik sta eigenlijk niks bewust toe. Ik corrigeer ze als ze scheldwoorden gebruiken (en daarbij let ik meer op de toon waarop iets gezegd wordt, dan op het daadwerkelijke woord) en daarnaast heb ik ooit kut en kanker (als scheldwoord) tot verboden woorden gebombardeerd. Daar houden ze zich goed aan, moet ik eerlijk zeggen.

Ik hoor ze eigenlijk nooit ships zeggen en zelf gebruik ik dat ook niet. Zeg dan maar gewoon shit, wat mij betreft.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_158198822
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 16:40 schreef Hupje het volgende:
Mijn baby is pas 8 maanden, maar voor mijn werk (op een basisschool) heb ik een vraag. Wat vinden jullie 'geschikte' scheldwoorden voor kinderen? Bijvoorbeeld 'chips'. Wat staan jullie toe bij je kind en wat gaat te ver?
Kut mag hier, op gepaste momenten. Ze hebben ook prima door dat je dat niet en public roept.
Verder hoor ik de kinderen nooit schelden of vloeken, wat opzich een wonder is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158199019
Ik was altijd heel netjes met vloeken. En dat had Thies dus overgenomen. "Potverdulleme, ik ben nu écht boos!", zei hij eens. Toen heb ik hem maar wat echte scheldwoorden geleerd. Het kind was zó enorm bleu wat dat betreft! Nu vraagt hij soms: "Mama, mag ik éven k/u/t zeggen?".
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_158199946
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 16:40 schreef Hupje het volgende:
Mijn baby is pas 8 maanden, maar voor mijn werk (op een basisschool) heb ik een vraag. Wat vinden jullie 'geschikte' scheldwoorden voor kinderen? Bijvoorbeeld 'chips'. Wat staan jullie toe bij je kind en wat gaat te ver?
wat versta je onder schelden?

ik had laatst een incidentje op het schoolplein dat ik met selene's juf en meester stond te praten op het schoolplein na de sinterklaasochtend. er waren nog veel kinderen aan het spelen en doen op het schoolplein en opeens kwam er een terreinwagen (zo'n hoog geval) het schoolplein oprijden. ik zei "wat is dit nou? wat een mafkees!. bleek dat het te maken had met iets wat een andere meester geregeld had (van de hogere klassen) en die kwam verhaal halen over dat "mafkees". hij vroeg "zei er nou iemand "mafkees?". dus toen zei ik: "ja ik!" en hebben we dat besproken. ;)

maar goed; moraal van het verhaal; wat voor de een schelden is, is voor een ander heel gewone taal
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_158200044
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 19:22 schreef Moonah het volgende:
Ik was altijd heel netjes met vloeken. En dat had Thies dus overgenomen. "Potverdulleme, ik ben nu écht boos!", zei hij eens. Toen heb ik hem maar wat echte scheldwoorden geleerd. Het kind was zó enorm bleu wat dat betreft! Nu vraagt hij soms: "Mama, mag ik éven k/u/t zeggen?".
Hier bram, een jas waarvan de rits een beetje moeilijk gaat: is een kutjas he oma?

Oma heeft toen meteen een andere jas gehaald. :')
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158200060
Soms hoor ik hem shit zeggen maar dat is het wel. Ships vind ik zo stom. Ik wil vooral niet dat hij met ziektes gaat schelden.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_158200273
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 20:08 schreef Estrys het volgende:
Soms hoor ik hem shit zeggen maar dat is het wel. Ships vind ik zo stom. Ik wil vooral niet dat hij met ziektes gaat schelden.
Je hebt geen invloed wat ze meekrijgen van school, maar eigen taalgebruik helpt wel.
Wij schelden nooit met ziektes.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 12 december 2015 @ 20:25:52 #71
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_158200589
Een gefrituurd aardappelschijfje vind ik geen scheldwoord... Hier is het vaak nondeju, merde, goffer of gewoon uitermate kut. Kanker doen we niet aan, maar dat is sowieso niet zo ingeburgerd hier in Limburg, geloof ik.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_158200801
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 20:15 schreef Ticootje het volgende:

Je hebt geen invloed wat ze meekrijgen van school
Ik hoop daar dus wel invloed op te hebben ;).
Zonder al te veel details: ik heb een leerling in de klas die scheldt als hij boos wordt. Hij neemt ziektes e.d. in de mond en ik wil dat graag ombuigen naar woorden die minder erg zijn (niet schelden is in dit geval niet reeel).
pi_158201225
Ik vind het goed om te proberen er invloed op uit te oefenen maar meer kun je niet doen. Proberen.
Ik houd zelf ook helemaal niet van schelden. Met ziektes sowieso niet maar dat gebeurt hier ook eigenlijk niet. Maar wat Sjeen al zegt; dat is in Limburg niet zo gebruikelijk.

Verder zeggen mijn zonen (bijna 11 en 14) soms dingen waar de honden geen brood van lusten.
School en media zijn daar debet aan.

Van thuis uit krijgen ze niet meer dan een af en toe shit, kut en klote mee.
pi_158201456
Shit, kut en klote vind ik normale woorden. Die zijn gewoon toegestaan hier.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 12 december 2015 @ 21:35:35 #75
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_158202474
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 20:56 schreef Ticootje het volgende:
Shit, kut en klote vind ik normale woorden. Die zijn gewoon toegestaan hier.
Hier echt niet. Shit op het moment wel, omdat de hele school het gebruikt, maar daar zullen ze als we weer in het buitenland wonen ook weer vanaf moeten. Maar kut en klote niet. Fuck ook niet, dat horen we nog wel eens in gebruik bij Nederlandse jeugd, maar dat vinden ze zelf ook echt vreselijk niet netjes. Veel verder dan 'djiezz' en shit dus komen ze eigenlijk niet, maar dat wil niet zeggen dat ze het allemaal niet weten. Ik heb oudste ooit, toen was ze een jaar of 6, gevraagd wat het ergste was wat ze kon bedenken, en dat was op dat moment 'stupid' O+ Kort daarop begon ze met de schoolbus naar school te gaan, en een paar maanden later was het inmiddels "Shut up you fucking bitch". Ok dan.... Volgens mij hebben ze ook heel wat aan seksuele voorlichting in die bus gehad.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 12 december 2015 @ 21:47:09 #76
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_158202802
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 20:56 schreef Ticootje het volgende:
Shit, kut en klote vind ik normale woorden. Die zijn gewoon toegestaan hier.
Hier niet (op shit na). Wij zijn helemaal niet zo vloekerig trouwens. Meer creatief met woorden ;) Wat we wel gebruiken is een "Duitse" variant op shit die spontaan ontstond toen qltel een keer "Scheiße" zag staan ergens en het las als Scheibe. Die hebben we erin gehouden :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_158204209
Hier schelden we thuis weleens, maar dat proberen we uiteraard wel te beperken. De jongens vloeken eigenlijk zelden.
Wel is er nu bij Yaro een jongen in de klas die erg schijnt te vloeken. Daar word wel wat mee gedaan, maar het is erg hardnekkig. Yaro kwam laatst met de vraak thuis, wat bekend "fak" eigenlijk? Of van sommige worden ga je dood. Ik denk dat er bij het laatste met ziektes gescholden is.
Het betreffende jongetje scheld de juf oa uit met fuck you.
  zaterdag 12 december 2015 @ 23:42:08 #78
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_158205330
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 21:47 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Hier niet (op shit na). Wij zijn helemaal niet zo vloekerig trouwens. Meer creatief met woorden ;) Wat we wel gebruiken is een "Duitse" variant op shit die spontaan ontstond toen qltel een keer "Scheiße" zag staan ergens en het las als Scheibe. Die hebben we erin gehouden :D
Oh ja, een deel van de schoolbusjongetjes was Duits. Jongste kwam een keer vragen of Scheisse idd Duits voor shit was. Vond ik ook wel fijn trouwens, dat hij even kwam checken.

En wij wonen dichtbij de Fakkellaan. Daar moet hij nog steeds een beetje van giechelen.
pi_158205716
hier gelukkig nog niet zo heel veel scheldwoorden, maar ik merk wel dat ikzelf gekopieerd wordt

ik heb nog een vraagje, hoe doen jullie dat als bij jullie en juf stopt of een kindje krijgt...besteden jullie aandacht aan vanuit de ouders middels een gezamenlijk cadeautje...door omstandigheden hebben wij hier binnen 4 maanden 2 zwangere juffen/ geboortes in de klas gehad en een vervangster die binnenkort weer vertrekt....voor een vaste juf hebben wij middels een envelop aan de deur van het klaslokaal geld ingezameld voor een cadeautje voor de baby, wij hadden de kinderen ook een briefje mee naar huis gegeven, met de vraag of ouders mee wilden doen

maar de helft van de ouders kende de juf helemaal niet, omdat de kinderen pas later zijn ingestroomd en daarom was ook de opbrengst niet echt om naar huis te schrijven...maar misschien was de aanpak middels envelop ook te onpersoonlijk, hoe gaat dat bij jullie in zijn werk en hebben jullie bijvoorbeeld contact met alle andere ouders via mail of sociale media? niet alle kinderen worden steeds door dezelfde persoon gebracht en gehaald, dus ik ken ze ook niet allemaal

[ Bericht 4% gewijzigd door Zana op 13-12-2015 00:07:33 ]
  zondag 13 december 2015 @ 00:38:11 #80
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_158206739
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 23:58 schreef Zana het volgende:
hier gelukkig nog niet zo heel veel scheldwoorden, maar ik merk wel dat ikzelf gekopieerd wordt

ik heb nog een vraagje, hoe doen jullie dat als bij jullie en juf stopt of een kindje krijgt...besteden jullie aandacht aan vanuit de ouders middels een gezamenlijk cadeautje...door omstandigheden hebben wij hier binnen 4 maanden 2 zwangere juffen/ geboortes in de klas gehad en een vervangster die binnenkort weer vertrekt....voor een vaste juf hebben wij middels een envelop aan de deur van het klaslokaal geld ingezameld voor een cadeautje voor de baby, wij hadden de kinderen ook een briefje mee naar huis gegeven, met de vraag of ouders mee wilden doen

maar de helft van de ouders kende de juf helemaal niet, omdat de kinderen pas later zijn ingestroomd en daarom was ook de opbrengst niet echt om naar huis te schrijven...maar misschien was de aanpak middels envelop ook te onpersoonlijk, hoe gaat dat bij jullie in zijn werk en hebben jullie bijvoorbeeld contact met alle andere ouders via mail of sociale media? niet alle kinderen worden steeds door dezelfde persoon gebracht en gehaald, dus ik ken ze ook niet allemaal
Ik heb van alle ouders het mailadres.
Maar wat een slechte planning op school zeg, zoveel wisselingen. :X
  zondag 13 december 2015 @ 08:21:26 #81
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_158210059
Wij hebben hier per klas een klassenouder en een groepsapp met alleen ouders van de betreffende klas. Klassenouder mailt of schrijft een app en met de app zijn de reacties meestal een stuk sneller.
If you can dream it, you can do it...
pi_158210206
De juf van mijn dochter (groep 2) doet aan niks.
Zelfs niet aan mailen.
Daar begint ze niet aan hoor (aldus haarzelf).

Als ik wat ze melden/vragen heb dan kom ik dat maar persoonlijk doen en de rest gaat via losse papieren.

Zeer irritant en onhandig.
  zondag 13 december 2015 @ 09:35:41 #83
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_158210310
Dat is idd onhandig Lily. Hier mag je enkel met de kleuters mee naar binnen en vanaf groep drie gaan ze zelf dus dan komt het al snel aan op telefoon of mail. Telefoon werkte ook niet naar behoren aangezien er verder geen personeel voor is dus de juffen en ene meester zelf tijdens schooltijden op moeten nemen.

Je kunt nu tussen kwart voor acht en acht uur bellen voor ziekmeldingen en de rest via de mail. Bij afscheid, studiedag, dagje continurooster bijv is de app.
If you can dream it, you can do it...
  zondag 13 december 2015 @ 10:25:19 #84
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_158210589
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 09:09 schreef lily het volgende:
De juf van mijn dochter (groep 2) doet aan niks.
Zelfs niet aan mailen.
Daar begint ze niet aan hoor (aldus haarzelf).

Als ik wat ze melden/vragen heb dan kom ik dat maar persoonlijk doen en de rest gaat via losse papieren.

Zeer irritant en onhandig.
Dát is onhandig zeg!
pi_158212391
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 00:38 schreef Vijzel het volgende:

[..]

Ik heb van alle ouders het mailadres.
Maar wat een slechte planning op school zeg, zoveel wisselingen. :X
Ja, dat zou ook niet mijn keuze zijn geweest, maar ja, het is nu eens niet anders. Ik vind in de praktijk de communicatie soms lastig met 2 juffen per week, want ze zijn toch gericht op hun eigen dagen en de activiteiten die dan plaatsvinden. Laat staan dat dan ook nog vervanging en vervanging van de vervanging komt in verband met zwangerschapsverlof....

Maar wat betreft het regelen van cadeautjes...
Groep 1 is toch wel speciaal, de kinderen kunnen het vaak thuis nog niet zelf betrouwbaar mondeling doorgeven, er komen ook steeds weer nieuwe kinderen/ouders bij. Ik kan mij voorstellen dat de band onderling in hogere groepen toch hechter is en de ouders meer contact met elkaar hebben ook door speelafspraken.
pi_158219238
Wij hebben "klasbord" app waarop de leerkracht dingen door kan geven.
Als er iets mee moet bijvoorbeeld of soms worden er foto's gedeeld.
Huiswerk heeft de juf van de oudste, de eerste keer gedeeld, nu moeten ze het zelf onthouden/doorgeven...
De ene keer kan je er alleen op reageren door een duimpje te klikken, soms kan je ook wat typen.
Maar gaat echt per klas een account en wachtwoord.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_158219891
Volgens mij is slechte communicatie iets wat gewoon bij lagere scholen hoort. Ik haat het.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 13 december 2015 @ 18:02:56 #88
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_158219904
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 18:02 schreef Ticootje het volgende:
Volgens mij is slechte communicatie iets wat gewoon bij lagere scholen hoort. Ik haat het.
Oh jij denkt dat het in het voortgezet onderwijs beter wordt? :P
pi_158220192
Vraagje. Hoe vieren jullie verjaardagen van jullie kinderen? Kinderfeestje en dan ook nog 'grote-mensenfeest' ? In mijn omgeving lijkt dat laatste normaal, maar eigenlijk vind ik dat best een opgave. Idealiter zou ik alleen kinderfeestje en dan koffie met gebak voor meest nabije familie doen. Alleen, dan blijft er in ons geval zo weinig over -O- (zonder partner en met ouders ver weg enzo). En dat vind ik dus zo sneu voor mijn kinderen. Ook, omdat ze dit nu 'gewend'zijn en zich er zo op verheugen. Maar elk jaar kost het me stress, voel ik me bezwaard om mensen te belasten in deze tijd van het jaar en ben ik bang voor de vele afzeggingen....

Een enkeling in mijn omgeving zegt dan 'joh, doe het alleen voor familie' (wat ik op zich graag zou willen), maar die hebben dan van beide kanten opa en oma en nog minsten één zus/broer met gezin aan beide kanten, waardoor het huis toch feestelijk vol zit, zeg maar.

Hoe doen jullie dat?
pi_158220434
quote:
12s.gif Op zondag 13 december 2015 18:02 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Oh jij denkt dat het in het voortgezet onderwijs beter wordt? :P
Hehe

Ik kreeg weken geleden, op een vrijdag, van mijn zoon door dat ik de dinsdag daarna een kennismakingsgesprekje met zijn mentor had. Ik kon dus niet en heb hem gemaild (ja, dat kan daar weer wel) of het een andere dag kon.
Ik kreeg de week daarna pas een mail terug dat dat wel kon maar sindsdien nooit meer iets gehoord.
pi_158220449
quote:
12s.gif Op zondag 13 december 2015 18:02 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Oh jij denkt dat het in het voortgezet onderwijs beter wordt? :P
Ik heb die hoop nog.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158220462
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 18:18 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hoe doen jullie dat?
Alleen kinderfeestje en op de dag zelf een kleine bijeenkomst (koffie en gebak) met alleen mijn ouders (er is geen schoonfamilie en er zijn geen nichtjes en neefjes) en 3 oudtantes (mijn tantes dus). Geen vrienden verder.
That's it.
pi_158220475
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 18:18 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Vraagje. Hoe vieren jullie verjaardagen van jullie kinderen? Kinderfeestje en dan ook nog 'grote-mensenfeest' ? In mijn omgeving lijkt dat laatste normaal, maar eigenlijk vind ik dat best een opgave. Idealiter zou ik alleen kinderfeestje en dan koffie met gebak voor meest nabije familie doen. Alleen, dan blijft er in ons geval zo weinig over -O- (zonder partner en met ouders ver weg enzo). En dat vind ik dus zo sneu voor mijn kinderen. Ook, omdat ze dit nu 'gewend'zijn en zich er zo op verheugen. Maar elk jaar kost het me stress, voel ik me bezwaard om mensen te belasten in deze tijd van het jaar en ben ik bang voor de vele afzeggingen....

Een enkeling in mijn omgeving zegt dan 'joh, doe het alleen voor familie' (wat ik op zich graag zou willen), maar die hebben dan van beide kanten opa en oma en nog minsten één zus/broer met gezin aan beide kanten, waardoor het huis toch feestelijk vol zit, zeg maar.

Hoe doen jullie dat?
Kinderfeestje met max 6 kinderen in totaal, dus 3 extra kindjes.
En verder houden we het altijd klein. Ouders, broers, 1 of 2 vrienden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158220694
Als ik het klein houd, dan is er dus alleen mijn broertje (meestal met vrouw, maar niet altijd). Dat bedoel ik dus.

Ouders, broers, en 1 of 2 vrienden vind ik een huiskamer vol.
pi_158220751
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 18:48 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Als ik het klein houd, dan is er dus alleen mijn broertje (meestal met vrouw, maar niet altijd). Dat bedoel ik dus.

Ouders, broers, en 1 of 2 vrienden vind ik een huiskamer vol.
Ik vind dat klein :') vroegah nodigde mijn moeder ongeveer de hele kerk uit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158220832
Haha, ik ben nog veel soberder opgevoed juist, dat ik zelf doe bij die van mij.
pi_158220855
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 18:56 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Haha, ik ben nog veel soberder opgevoed juist, dat ik zelf doe bij die van mij.
Oh als kind vond ik het wel leuk. Tig kinderen, familie en vrienden. Mn ouders vieren het nog steeds zo. Maar ik trek dat niet hoor.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158221661
Ik hoor mijn kinderen ook niet klagen :P . Maar daar gaat het niet om.
pi_158221875
Hier vaak ook alleen ouders (hun opa en oma) bij kinderverjaardagen. Kleine familie, agenda van schoonzus is bijna altijd vol, en mijn broertje neemt de moeite vaak niet omdat zijn kinderen in dezelfde week jarig zijn en wij dan vaak al daar zijn.
Ach... Ze weten niet beter. Vriendinnetje van Lars is twee weken eerder jarig dan hij, vorig jaar hebben we het kinderfeestje van hen samen gedaan, kun je ook net iets meer kindjes uitnodigen
pi_158222334
Maar dan is het toch juist prima. Ik had dat eigenlijk ook gewoon van het begin af aan anders moeten doen. Eigenlijk zou ik nu geleidelijk af moeten bouwen ofzo, of de vorm veranderen...
pi_158222368
(Niet dat ik honderdduizend vrienden heb hoor...)
pi_158223312
Wij hebben met een grote-mensen-feest familie, maar ook vrienden (met hun kinderen) op bezoek. Tussen de 20 en 30 personen denk ik. Elk jaar meer met klein grut dat wordt geboren. Wij gaan zelf ook naar de verjaardagen van die kinderen. Wel gezellig, de kinderen vonden het ook weg leuk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_158223323
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 20:40 schreef YPPY het volgende:
Wij hebben met een grote-mensen-feest familie, maar ook vrienden (met hun kinderen) op bezoek. Tussen de 20 en 30 personen denk ik. Elk jaar meer met klein grut dat wordt geboren. Wij gaan zelf ook naar de verjaardagen van die kinderen. Wel gezellig, de kinderen vinden het ook weg leuk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_158230736
Kinderverjaardag ga ik voor het eerst met 5 jaar doen en ik denk 5 kinderen, leeftijd = aantal gasten. Maar ik heb nog een tijdje en kan eerst kijken, hoe de andere ouders het doen. Ik zie soms grote groepen kinderen ( laatst volgens mij alle meisjes van groep 2) op woensdagmiddag samen vanuit school vertrekken, maar de meeste groep 1 kinderen worden pas in het nieuwe jaar 5. Op school is het niet gewenst de uitnodigingen binnen de klas uit te delen om teleurstellingen te voorkomen.

Familie is door omstandigheden klein of woont te ver weg om zomaar langs te kunnen komen, maar die nodig ik dus extra op een andere dag uit, vriendjes van school en familie wordt mij te druk in een keer.
pi_158230791
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 07:40 schreef Zana het volgende:
Kinderverjaardag ga ik voor het eerst met 5 jaar doen en ik denk 5 kinderen, leeftijd = aantal gasten. Maar ik heb nog een tijdje en kan eerst kijken, hoe de andere ouders het doen. Ik zie soms grote groepen kinderen ( laatst volgens mij alle meisjes van groep 2) op woensdagmiddag samen vanuit school vertrekken, maar de meeste groep 1 kinderen worden pas in het nieuwe jaar 5. Op school is het niet gewenst de uitnodigingen binnen de klas uit te delen om teleurstellingen te voorkomen.

Familie is door omstandigheden klein of woont te ver weg om zomaar langs te kunnen komen, maar die nodig ik dus extra op een andere dag uit, vriendjes van school en familie wordt mij te druk in een keer.
Huh? Je mag de kaarten niet in decklas uitdelen? Waar en wanneer dan wel? Moet je de kinderen zien te onderscheppen bij het schoolpleinhek?
En enerzijds snap ik het wel, maar kinderen zullen toch ook moeten leren omgaan met teleurstellingen. Je kunt ze niet alles ontzien denk ik.
  maandag 14 december 2015 @ 08:26:58 #106
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_158230957
Danic, dat is hier ook zo om eventuele teleurstelling te voorkomen ook zo met kerstkaartjes bijv. Buiten op t plein mag alles ;-)

Teleurstelling hou je toch wel want ze praten er gewoon over onderling maar voor de school hier gok ik erop dat het meer overlast dan teleurstelling is maar overlast komt als school wat vreemd over.
If you can dream it, you can do it...
pi_158231206
Wat een belachelijke regel..

Geen wonder dat sommige kinderen echt niks meer kunnen hebben... Soms wordt je wel uitgenodigd en de andere keer niet, het is net het echte leven.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158231259
Bij ons op school mag t ook niet. Iedereen woont dicht bij school dus ik ben pas een rondje wezen fietsen met Sofie om de uitnodigingen rond te brengen.

Doen jullie kinderen aan kerstkaartjes voor de klas?
*poef* nu is het weg
pi_158231357
Bij ons zijn er geen regels voor uitnodigingen op school. Zijn het niet vooral de volwassenen die er een ding van maken? Oudste heeft geen last van teleurstelling over feestjes. Hij heeft sinds mei of zo geen feestjes meer gehad. Vorige week was er een vriendje spelen die was net jarig geweest. Zegt hij: 'ik mag S nooit uitnodigen op mijn feestje'. (Teveel kindjes om uit te nodigen denk ik) Ik ben dan degene die daar het meeste moeite mee heeft geloof ik. :') S zegt dan: Oh maar je mag wel bij mij komen hoor O+
ti amo più di ieri ma meno di domani
  maandag 14 december 2015 @ 09:25:31 #110
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_158231506
Bij ons mag je ook geen uitnodigingen en kerstkaarten in de klas uitdelen. Het gaat dus soms even snel tussendoor op het schoolplein, of gewoon even rondbrengen inderdaad. Geen probleem hoor.
in de haak.
  Moderator maandag 14 december 2015 @ 09:40:33 #111
5428 crew  miss_sly
pi_158231662
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 08:56 schreef Ticootje het volgende:
Wat een belachelijke regel..

Geen wonder dat sommige kinderen echt niks meer kunnen hebben... Soms wordt je wel uitgenodigd en de andere keer niet, het is net het echte leven.
Het is denk ik meer voor die kindjes die altijd buiten de boot vallen, die nooit ergens worden uitgenodigd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_158231863
Het staat in de schoolgids, kerstkaarten binnen mogen ook niet, maar dat doe ik toch niet en ik weet ook niet, hoe streng ze erop toezien. Ik heb wel een keertje gezien dat de kindjes die geen fruit mee hadden op fruitdag een briefje meekregen van de juf....inmiddels hebben wij ook een kraanwaterdag... en dat moet je dan allemaal onthouden....nu ja mijn zoontje heeft elke dag kraanwater en fruitdag, omdat hij een luie moeder heeft...

alleen sinds ze fruit en groenten op school krijgen, krijgt hij af en toe een beschuitje mee als reserve, want hoewel er vaste dagen zijn, kan het zomaar gebeuren dat ze niets krijgen of op een andere dag...het systeem is leuk bedacht, maar de uitwerking soms toch lastig met die kleintjes...thuis kun je nog makkelijk een kommetje fruit en groenten hapjesgerecht klaarzetten....maar zo een juf moet dat dan voor 20 of nog meer kinderen doen, dus de sinaasappelen worden niet geschild maar in 8 stukken gesneden, bij de (water)meloen worden ook grote plakjes gesneden en soms nog met pitjes erin, ik weet niet hoe ze het met de kiwi's deden....in elk geval blijft soms ook nog relatief veel over, de juf heeft zelfs een keertje appelmoes gekookt en een enkele keer hebben ze ook een mandarijntje mee naar huis gekregen of mochten wij de restanten mee naar huis nemen. Maar het is nu niet zo dat mijn zoon opeens wel groenten eet, want volgens mij mogen ze altijd uit 2 dingen kiezen en de meeste andere kinderen hebben gewoon koekjes of ook boterhammen mee zag ik laatst toen ik een keertje heb geholpen op school en toen begon de juf pas het fruit klaar te maken...dus ze hadden van alles al op voordat ze ueberhaupt met de groenten en fruit konden beginnen.
  maandag 14 december 2015 @ 10:01:40 #113
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_158231905
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 09:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is denk ik meer voor die kindjes die altijd buiten de boot vallen, die nooit ergens worden uitgenodigd.
Maar er wordt toch ook gewoon over feestjes gepraat op school? Hoe rot het ook is voor de kinderen die buiten de boot vallen, je kan hen er toch niet tegen beschermen vrees ik...

Feestjes zijn wel een ding merk ik. S heeft het er regelmatig over wie er wel en niet op z'n feestje mogen komen. Kleine broer krijgt regelmatig dreigementen naar z'n hoofd geslingerd als "als je nog één keer mijn lego kapot maakt mag je nooit meer op mijn feestje komen. Nooit meer, zolang tot ik dood ben }:| " :')
Oude (on)bekende.
pi_158231983
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 18:18 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Vraagje. Hoe vieren jullie verjaardagen van jullie kinderen? Kinderfeestje en dan ook nog 'grote-mensenfeest' ? In mijn omgeving lijkt dat laatste normaal, maar eigenlijk vind ik dat best een opgave. Idealiter zou ik alleen kinderfeestje en dan koffie met gebak voor meest nabije familie doen. Alleen, dan blijft er in ons geval zo weinig over -O- (zonder partner en met ouders ver weg enzo). En dat vind ik dus zo sneu voor mijn kinderen. Ook, omdat ze dit nu 'gewend'zijn en zich er zo op verheugen. Maar elk jaar kost het me stress, voel ik me bezwaard om mensen te belasten in deze tijd van het jaar en ben ik bang voor de vele afzeggingen....

Een enkeling in mijn omgeving zegt dan 'joh, doe het alleen voor familie' (wat ik op zich graag zou willen), maar die hebben dan van beide kanten opa en oma en nog minsten één zus/broer met gezin aan beide kanten, waardoor het huis toch feestelijk vol zit, zeg maar.

Hoe doen jullie dat?
Wij zijn allebei een paar dagen voor of na de kinderen jarig, dus wij vieren voor de familie dan hun verjaardag met die van 1 van ons erbij. Meestal zijn de opa's en oma's er en een handjevol vrienden/kennissen. Onze neefjes zijn er bijna nooit, ene verjaardag valt in de zomervakantie, zijn ze vaak op vakantie. En de andere verjaardag valt ongeveer tegelijk met schoonzus, dus vaak zitten we in hetzelfde weekend. Wij hebben het vaak redelijk rustig en dat vind ik helemaal niet erg.
Kinderfeestje ligt er een beetje aan wat we gaan doen. Met de oudste laatst moesten we een stukje met de auto, dus konden we er maximaal 6 bij onze eigen kids.
Jongste had feestje hier thuis en toen hadden we er 7 of 8 bij. Was niet helemaal bewust, meer dat ik eens ging informeren wie er allemaal kon en ineens kon iedereen. En hebben we het ook maar gewoon gedaan met 9 a 10 kids.
In de zomer en gelukkig lekker weer, dus we zijn naar buiten geweest en dan is het wel te doen. Ik had ze niet alle 10 binnen willen hebben... :o.
Eigenlijk vind ik totaal 6 tot maximaal 8 (incl eigen kids) wel mooi genoeg.

Tot de zomer zijn we er weer even vanaf ;). Ik vind het leuk, maar ook wel erg druk en ik wil het dan graag op mijn manier "goed" doen en dan maak ik me drukker dan nodig is over het algemeen. ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_158232631
Ik wist niet dat kerstkaarten een ding was bij kleuters maar vanmorgen heeft ze de tweede kerstkaart gekregen van een kindjes in de klas. Dus net met boodschappen maar even kerstkaartjes gekocht die ze kan schrijven en uitdelen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Moderator maandag 14 december 2015 @ 10:52:03 #116
5428 crew  miss_sly
pi_158232705
Wil ze zelf schrijven en uitdelen?
S krijgt regelmatig van kindjes een tekening, briefje of kaartje, maar zelf is ze niet zo uitdelerig. Ik vind het wel het leukste als het uit het kind zelf komt. En dan kunnen ze toch ook zelf een kerstkaart maken, of een tekening?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_158232872
De vorige keer zei ze al beteuterd: ik heb geen kaartje voor.... (even de naam van het klasgenootje kwijt) en normaal is het idd leuk om zelf een kaartje te maken maar dat lukt deze week niet door omstandigheden. Volgend jaar zal ik er vast aan denken. Van tevoren. :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Moderator maandag 14 december 2015 @ 11:07:47 #118
5428 crew  miss_sly
pi_158232960
Ach ja. Ik laat het altijd maar aan S zelf over. Als ze het heel belangrijk vindt en graag wil, maakt ze wel iets, al is het tijdens het ontbijt net voor ze naar school gaat. Anders niet. Ook goed :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 14 december 2015 @ 11:16:05 #119
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_158233103
Hier was een jongen uit haar klas ook enthousiast kerstkaartjes aan het uitdelen... Dit jaar in ieder geval niet (eigenlijk helemaal niet, maar als Anouk dat zou willen? ), ik ken niet eens alle namen van de kinderen in haar klas :X
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_158233174
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 11:16 schreef Susie het volgende:
Hier was een jongen uit haar klas ook enthousiast kerstkaartjes aan het uitdelen... Dit jaar in ieder geval niet (eigenlijk helemaal niet, maar als Anouk dat zou willen? ), ik ken niet eens alle namen van de kinderen in haar klas :X
Ik laat ze dat zelf regelen. Bij de action kaartjes gekocht, dat dan wel. Maar verder heb ik dat helemaal losgelaten.Groep 5 en groep 2. En de jongste kijkt dat af van haar zus natuurlijk.
Met een meidenkwartet
  Moderator maandag 14 december 2015 @ 11:34:59 #121
5428 crew  miss_sly
pi_158233562
Als S graag kaartjes zou vragen of ik kaartjes wil kopen, doe ik dat wel, hoor, maar wat je zegt, ze regelt het zelf verder.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_158233617
Ik heb van de week ook kaartjes gehad. Amber heeft voor haar hele klas, haar korfbal team en nog een paar korfbalvrienden kaartjes gemaakt.

Tess voor haar team, trainers en wat korfbal vrienden.
Ze is nu bezig voor haar klas. Ze maakt wr hele kunstwerken van. Zowel op de envelop als in de kaart komt een tekening en de tekst: vrolijke kerstdagen, liefs Tess

Ze doet een half uur over een kaart geloof ik :')
Vanmiddag op de opvang gaat ze verder zei ze vanmorgen. Ze heeft 2 dozen kaartjes in haar tas gedaan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 14 december 2015 @ 11:47:40 #123
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_158233859
Ik had ooit ook een kerstkaart en gekocht voor de heel klas.... Kregen ze ze mooi weet mee terug! Mocht niet uitgedeeld worden..... En mn kinderen hadden voor de hele klas kaarten geschreven, zo sneu vond ik dat
  maandag 14 december 2015 @ 11:52:36 #124
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_158233963
Ik had al spul gehaald om kerststukjes mee te maken, want dat stond in de brief met alles omtrent kerst... Doet de kleuterklas er niet aan, teveel gepriegel? Anouk heeft dus thuis 4 ontzettende leuke kerststukjes gemaakt. ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_158234039
Waar ik me al jarenlang het meest aan stoor is het maken van eten voor de kerstviering.
Er hangt een lijst en iedereen maakt vanalles. Veel te veel.
Ieder jaar weer meer dan de helft de kliko in. Dat zouden ze echt anders moeten regelen.
Met een meidenkwartet
  Moderator maandag 14 december 2015 @ 12:00:55 #126
5428 crew  miss_sly
pi_158234170
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 11:55 schreef Cathmar het volgende:
Waar ik me al jarenlang het meest aan stoor is het maken van eten voor de kerstviering.
Er hangt een lijst en iedereen maakt vanalles. Veel te veel.
Ieder jaar weer meer dan de helft de kliko in. Dat zouden ze echt anders moeten regelen.
O, echt he? Ik vind dat ook echt vreselijk.
We hadden dit jaar met school afgesproken dat ze nog eens extra zouden benadrukken dat men niet te veel moet maken, echt voor maximaal 5 kindjes (wij als oudervereniging hadden zelfs gevraagd maar 3 of 4 kindjes), maar er kwam weer gewoon de standaard brief. Dus zal er weer veel te veel zijn en heel veel weggegooid worden.

Als je een goede andere manier hebt beda~cht, hoor ik het graag!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_158234383
Bij ons is er een kerst lunch. En dan verdeeld dat iedereen wat mee neemt van een lijst. Sofie neemt 3 pakken chocomel mee. Maar d'r stonden bijvoorbeeld potten chocopasta en zakken bolletjes op de lijst.

Geen idee of er veel over blijft.

Ik denk dat ik maar afwacht of ze zelf kerstkaarten wil doen. Als ze de hele klas wil doen mag t op school en anders brengen we wat rond.

Kerststukjes gaan ze woensdag maken. Wel handig, de bloemenstal om de hoek van school heeft vanaf dinsdag zakjes met precies genoeg groen voor 1 stukje te koop. Voor een klein bedrag. Wij hebben een tuin zonder groen. Moeten we alleen nog een bakje fiksen. Oase en een kaars krijgt ze van de oudercommisie. Was leuk van de week voor 400 leerlingen oase kopen. ;)
*poef* nu is het weg
pi_158234431
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 11:55 schreef Cathmar het volgende:
Waar ik me al jarenlang het meest aan stoor is het maken van eten voor de kerstviering.
Er hangt een lijst en iedereen maakt vanalles. Veel te veel.
Ieder jaar weer meer dan de helft de kliko in. Dat zouden ze echt anders moeten regelen.
Op de vorige school werd het bewaard en hoefde de kindjes de dag erna geen eten mee naar school en maakten ze alles op.

Wellicht organiseren dat iemand het naar de Voedselbank oid brengt (kan dat met vers eten)?
pi_158234473
Als er fruit over is van 't school fruit mogen we t mee naar huis. Sofie heeft vandaag mandarijnen mee die van de week over waren. Kadootjes die reserve gekocht zijn met sint gaan hier ook naar een goed doel.
*poef* nu is het weg
  Moderator maandag 14 december 2015 @ 12:15:51 #130
5428 crew  miss_sly
pi_158234505
Bij S voeren ze dit jaar een musical op. Woensdagochtend de ene helft van de school en donderdagochtend de andere helft van de school (groepen 1 t/m 8 zijn allemaal dubbel, dus dat is gesplitst). Het schijnt echt een hele leuke musical te zijn, leuk opgezet. Ze zijn al een paar weken aan het oefenen op liedjes. S mag samen met twee andere meisjes (zon-kindjes bij veilig leren lezen) een stukje voorlezen ook.

's Avonds is dan het diner van 17.30-18.30. Tegelijkertijd is dan voor de ouders een kerstborrel in de gymzaal.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_158234735
Hier hebben ze dit jaar kerst ontbijt. Vorig jaar diner. Geen idee hoeveel er overblijft. Vorig jaar was hij ziek.
Onze bijdrage voor het ontbijt is smeerkaas :') dat wilde hij...

Ik kreeg laatst trouwens een brief van centrum jeugd en gezin (of hoe heet dat :')), over een logopedist die op school kwam. Of we even een vragenlijst wilde invullen.
Moest eerst toestemming ertoe geven. Nou vind ik het al niet nodig dag ie naar een logopedist gaat, maar als dat al zo was zoek ik er zelf wel in. En die vragenlijst heb ik ook niet ingevuld. Vind het niet zo nodig een best uitgebreide vragenlijst in te vullen waar toch niets mee gedaan hoeft te worden (en helemaal niet met de naam enzo van mijn kind erboven). Beetje zonde van mijn tijd.
pi_158234804
Bij Kim op school is het ook niet in de klas kaartjes uitdelen.
En ze doen een kerstlunch. In de brief stond dat iedereen de hapjes voor de helft van de klas moet maken ipv de hele klas. Inderdaad omdat er anders veel te veel overblijft. Wat niet op komt, gaat weer mee naar huis. Kim wil graag blokjes kaas, komkommer en worst doen.

Hier vorige week de kinderfeestjes gehad. Kim is 6 december 10 geworden en Tyler 8 december 7.

Tylers feestje ( zijn eerste!) was bij mij thuis, met 3 vriendjes erbij. Vanwege bovenwoning hebben we ook niet de ruimte voor meer. Ze hebben heel veel met playmobil gespeeld, geknutseld, op de wii mario kart spelen wilden ze ook graag. En natuurlijk nog cake versierd. Was heel geslaagd!

En op Kims feestje mocht Tyler ook komen, verder nog 2 vriendjes en 2 vriendinnetjes. Dat kon bij mijn ouders thuis. Ze hebben van zelfdrogende klei van alles gemaakt, tafelvoetbal tussendoor, cake versieren en kaartjes gemaakt van gekleurd zand en glitter. Ook dit feestje was heel geslaagd!

Maar ik ben wel blij dat het achter de rug is, was best druk met ook nog de sint erbij. Op 6 december met familie en een vriendin en haar dochter beide verjaardagen gevierd.
pi_158235391
Ze gaan bij ons op school dit jaar eigenlijk alleen naar de kerk (om het jaar). Maar bij de onderbouw is er uiteindelijk toch ook een kerstontbijt. Ze mogen in pyjama maar moeten ook kleren meenemen voor in de kerk..

Bij de bovenbouw wordt een lunch georganiseerd.

Tess heeft as woensdag om 8.30 een uitvoering van het kerstverhaal.
Amber gaat donderdag in de kerk viool spelen, zingen en een stuk tekst voorlezen.. ik moet helaas werken :'(
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 14 december 2015 @ 12:53:16 #134
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_158235394
Bij mijn kinderen op school stond er duidelijk in de brief iets te maken voor 5 a 6 kinderen.
Kijk ik vanmorgen op die lijst, staan er al iets van 8 dingen bij voor 30 pers.
Ben eigenlijk geneigd niks meer te maken.
pi_158235550
Zoë heeft donderdag een avond in de kerk en dan vrijdagochtend kerstontbijt. We hoeven niks te maken. De school heeft alles geregeld. Er waren alleen ouders gevraagd om afbakbroodjes af te bakken.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_158235992
Hier ook diner zowel op de basisschool als psz. Wat overblijft gaat mee terug. En mijn vader gaat verkleed als kerstman.

Voor de ouders is er op het plein wat te eten en te drinken.

Kaartjes uitdelen mag hier gewoon. Alhoewel ik nooit iemand hoor ove feestjes. Volgens mij is Yaro de enige geweest.

Son ik weet dat er bij ons ook een logopedist is geweest. Die screent alle kinderen. We kregen een brief mee dat verdere behandeling niet nodig was.
We hoefde geen vragenlijst in te vullen.
  maandag 14 december 2015 @ 13:37:13 #137
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_158236108
Wij hebben gisteren de uitnodigingen van iniminime rondgebracht. Nu was papa met hem gegaan.
En bij de meeste kinderen hebben ze hem in de bus gegooid.
Ik zeg; tis dan wel de bedoeling dat je even aanbelt :D
Maar vanmorgen even gecheked, en op 1 na had iedereen hem gevonden. Maar die laatste is bij papa bezorgd, en ze is aankomend weekend bij haar moeder. Dus dat even goed afspreken.

[ Bericht 7% gewijzigd door amaranta op 14-12-2015 15:58:47 ]
pi_158236590
Onze school doet donderdagavond iets met kerst. Maar pas na het avondeten. Scheelt weer met gedoe met eten.
pi_158236602
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 08:56 schreef Ticootje het volgende:
Wat een belachelijke regel..

Geen wonder dat sommige kinderen echt niks meer kunnen hebben... Soms wordt je wel uitgenodigd en de andere keer niet, het is net het echte leven.
Nou ja dat dus. Ik denk er hetzelfde over.
pi_158236677
Bij ons kun je intekenen om iets te maken voor het kerstdiner. Dat mag je zelf doen en meegeven. Je mag ook woensdagochtend 4 kindjes of zo komen halen om bij je thuis of op school samen iets te maken. Dat laatste vind ik leuk bedacht alleen met een peuter en een baby erbij leek me dat wat ambitieus :+

Bij ons op school ook altijd teveel. En alles door elkaar, hartig, zoet etc. Er zijn geen richtlijnen. Dat gecombineerd met weinig toezicht wat ze eten geeft ieder jaar kotsende kindjes vooral bij de jongsten. (Bij ons zit groep 1,2,3 gemengd dus leeftijd 4-7)
ti amo più di ieri ma meno di domani
  maandag 14 december 2015 @ 14:40:57 #141
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_158237112
Hier donderdagavond kerstdiner. Ook een. Lijst idd, en dan iets maken voor 6 kindjes. Daar zitten we altijd overheen. De ene neemt tomaatjes mee, en de andere wraps. Hadden ze zelf bedacht
pi_158237156
OH!!

WRAPS!

Goed idee dus. Ik moest nog wat voor Leyla verzinnen. Ik maak wel ff snel een wrappie voor haar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158237159
Eva kwam vorige week al met kerstkaartjes thuis. Ik heb het haar gevraagd, maar ze wil zelf niets uitdelen. Prima, dan niet
Het is voor haar allemaal al spannend genoeg.

Ze heeft woensdagavond kerstdiner. Wij hebben een groepsapp met alle ouders. De klasseouder regelt dit allemaal. Dus ze stuurde een appje op zoek naar 4 ouders: 1 voor het wassen van snoeptomaatjes, 1 voor het snijden van komkommer, 1 voor opwarmen gehaktballetjes en 1 voor opwarmen knakworstjes :o
Het is dat ik moet werken anders had ik dit allemaal ook wel alleen gedaan. Ik snap dat je taken wilt delen, maar ik vond dit best apart. Ik mag daarbij hopen dat ze nog meer krijgen. Anders moet eva het doen met knakworstjes :')

*moeilijke eter*
  maandag 14 december 2015 @ 14:43:41 #144
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_158237165
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 11:55 schreef Cathmar het volgende:
Waar ik me al jarenlang het meest aan stoor is het maken van eten voor de kerstviering.
Er hangt een lijst en iedereen maakt vanalles. Veel te veel.
Ieder jaar weer meer dan de helft de kliko in. Dat zouden ze echt anders moeten regelen.
Hier krijgen ze een briefje mee met drie mogelijkheden om op te schrijven wat ze willen maken voor het kerstdiner.

Juf kiest er dan eentje uit en je krijgt het terug met het aantal erachter. 10 minipizza's en 8 kerstcuppies zijn het dit jaar. Krijg eigenlijk nooit het idee dat er veel weggegooid word.

Zo hadden ze het weekend na de Sint wel allemaal mandarijnen in de pauze want die was Sinterklaas vergeten uit te delen.

Kerstdiner begint om 17.00 tot 19.00 uur.

16.45 eten brengen en vanaf half zeven mogen de ouders op het plein met een warme chocomel en een muziekje!
If you can dream it, you can do it...
pi_158237171
KNAKWORSTJES!

Jongens ga even door!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 14 december 2015 @ 14:46:58 #146
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_158237226
Minipizza's, knakkies gerold in bladerdeeg, fruitspiezen, stokbrood/kruidenboter, hamburgertjes, watermeloenlolly's, kerstkoekjes, cakepops, gevulde eitjes, minisatestokjes, minitosti's en een apparaat dat was denk ik nog wel de grootste hit! Was wel groep 4.

Tot zover mijn bijdrage tnt in de schoolcarrieres van onze dames.
If you can dream it, you can do it...
pi_158237241
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 14:43 schreef danic het volgende:
Eva kwam vorige week al met kerstkaartjes thuis. Ik heb het haar gevraagd, maar ze wil zelf niets uitdelen. Prima, dan niet
Het is voor haar allemaal al spannend genoeg.

Ze heeft woensdagavond kerstdiner. Wij hebben een groepsapp met alle ouders. De klasseouder regelt dit allemaal. Dus ze stuurde een appje op zoek naar 4 ouders: 1 voor het wassen van snoeptomaatjes, 1 voor het snijden van komkommer, 1 voor opwarmen gehaktballetjes en 1 voor opwarmen knakworstjes :o
Het is dat ik moet werken anders had ik dit allemaal ook wel alleen gedaan. Ik snap dat je taken wilt delen, maar ik vond dit best apart. Ik mag daarbij hopen dat ze nog meer krijgen. Anders moet eva het doen met knakworstjes :')

*moeilijke eter*
Hier nog een moeilijk eter! Wat hij vanavond mee gaat nemen? Mini frikandellen en rookworst :7
Mocht er verder niets in gaan dan maar een boterham bij thuiskomst! _O-
  maandag 14 december 2015 @ 14:56:21 #149
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_158237398
Hier hing er een sneeuwpop op de deur met briefjes wat de kinderen graag wilde...Er hingen 6 briefjes ofzo (ook een met een bakje olijfjes :D ). Ik heb de gehaktballetjes maar gekozen. Die kan ik woensdag al maken en scheelt dus weer tijd donderdag.

Ik zit er alleen een beetje mee dat het kerstdiner om 18.00 begint en eindigt om 19.00. Normaal gaat ze Tot 17.00 naar de BSO en haalt man haar op. Ik denk dat dat wat druk voor haar gaat worden? Ik hoop alleen dat ik het dan red om haar kwart over 3 op te halen van school (afspraak in Amsterdam om 13.00 nog). Of dan maar eventjes naar de BSO ofzo.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 14 december 2015 @ 14:57:17 #150
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_158237416
En hier ook een lastige eter, maar er stonden ook hotdog en mini pizza erop, denk dat ze dat wel eet...
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_158237904
Hier moesten gerechten komen uit diverse landen (we hebben geen buitenlanse kindjes, dat is het thema). Maar al die nederlandse thuismoeders die halen dus een knorr wereld gerecht gok ik, Leyla mag dus gewoon niks.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158237997
Lastige eter check. Ik stimuleer om te proevrn vooraf. Maar zorgt dat hij om 4 uur een boterham eet, dat hij iets mee krijgt wat hij lust en bij erge honger krijgt hij thuis nog een boterham.

Maar de ervaring leert dat hij het op school wel meestal probeert.

In het geval van het niet mogen is het lastiger idd.
  maandag 14 december 2015 @ 15:56:30 #153
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_158238362
Zo, geregeld. Juf vindt ook dat er genoeg is :D
pi_158238409
quote:
7s.gif Op maandag 14 december 2015 15:56 schreef amaranta het volgende:
Zo, geregeld. Juf vindt ook dat er genoeg is :D
Vorig jaar is er bij ons ook veel weggegooid. Zo zonde.

Ik haat eten weggooien.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 14 december 2015 @ 16:01:45 #155
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_158238445
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 15:59 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Vorig jaar is er bij ons ook veel weggegooid. Zo zonde.

Ik haat eten weggooien.
Ik ook.
Dus vandaar mijn voorstel om niks te maken.

Overigens mochten wij het vorig jaar volgens mij niet naar de voedselbank brengen, staat me bij.
pi_158238446
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 15:59 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Vorig jaar is er bij ons ook veel weggegooid. Zo zonde.

Ik haat eten weggooien.
Precies. Ik ook. Dus ik maak al een paar jaar niets. Maar ja, dat krijg ik niet meer verkocht aan de kinderen he :+
Ik ben al vaak de 'te praktische moeder'. Voor mijn gevoel.
Met een meidenkwartet
pi_158238470
Ik zal woensdag wel eens polsen wat er allemaal gemaakt wordt. Bij ik wil best 3 blikken knakworsten tot kerstsokken maken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158238704
Oplossing op onze school voor het overschot: de meeste ouders wachten buiten bij de vuurkorfen, warme chocolademelk en gluhwijn op de kinderen. Alle hapjes die over zijn worden door de hulpouders naar buiten gebracht en aangeboden aan de wachtende ouders. Gaat meestal echt schoon op :)
pi_158239406
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 16:01 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Precies. Ik ook. Dus ik maak al een paar jaar niets. Maar ja, dat krijg ik niet meer verkocht aan de kinderen he :+
Ik ben al vaak de 'te praktische moeder'. Voor mijn gevoel.
Misschien kan je leuke aankleding kopen? Servetjes, tafelkleden? ?
Heb je toch iets mewat, maar geen eten wat weg gegooid wordt
*poef* nu is het weg
  Moderator maandag 14 december 2015 @ 16:53:11 #160
5428 crew  miss_sly
pi_158239487
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 16:15 schreef Peacefulll het volgende:
Oplossing op onze school voor het overschot: de meeste ouders wachten buiten bij de vuurkorfen, warme chocolademelk en gluhwijn op de kinderen. Alle hapjes die over zijn worden door de hulpouders naar buiten gebracht en aangeboden aan de wachtende ouders. Gaat meestal echt schoon op :)
Dat is bij onze school ook het idee, maar dat schijnt toch niet zo soepel te gaan. In ieder geval is er al twee jaar uit de kleuterklas van mijn dochter niets richting de kerstborrel gegaan. Ik ga dit jaar voor het eerst naar de borrel, dus ik ben benieuwd!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_158243105
Hier hangt een intekenlijst bij de deuren. Daar kun je op aankruisen wat je wilt maken (en dan staat er bv bij dat je er maar 8 van hoeft te maken). Werkt prima tegen overschotten. Verder werkt het net zoals Miss beschrijft bij mijn kinderen op school. Hier ook geen uitnodigingen binnen school uitdelen. Kerstkaartjes alleen als ze voor de hele klas zijn.

Ik vind het prima. :)
pi_158244451
Ik kom vanavond thuis en zie net dat mijn kind dus een stuk populairder is dan wij. Score tot nu toe:
Wij 2 kerstkaarten
Eva 7 kerstkaarten
:D
pi_158244894
Ennnn zo komt er dus een appje met het verzoek om geen kerstkaarten persoonlijk te geven, maar 1 voor de hele klas. Ivm de tijd die het in beslag neemt en van de lestijd afgaat.
Niet Ivm teleurstellingen iig.
:D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 14 december 2015 @ 21:32:33 #164
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158246737
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 19:44 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hier hangt een intekenlijst bij de deuren. Daar kun je op aankruisen wat je wilt maken (en dan staat er bv bij dat je er maar 8 van hoeft te maken). Werkt prima tegen overschotten. Verder werkt het net zoals Miss beschrijft bij mijn kinderen op school. Hier ook geen uitnodigingen binnen school uitdelen. Kerstkaartjes alleen als ze voor de hele klas zijn.

Ik vind het prima. :)
ik had dus voor de hele klas willen laten schrijven (had de kaarten zelfs al in huis). Mocht dus gewoon sowieso niet, omdat dat voor teleurstellingen zou kunnen zorgen als het ene kind meer dan het andere kind zou krijgen.

Ik laat de kinderen nu het 'overschot' aan kaarten volkleuren en tekenen om donderdag in het bejaardentehuis af te geven voor eenzame ouderen.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 14 december 2015 @ 21:48:14 #165
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158247305
Bij ons mocht het ook niet op school. Ik bezorgde ze dus gewoon aan huis, dat mocht wel. Ik kan me nog een epische tocht in de sneeuw herinneren toen ik met mijn oudste voor haar hele klas kerstkaarten had. Een hele route uitgestippeld en we zijn uren bezig geweest met bezorgen. Maar we waren wel een hele middag gezond aan de wandel met slee in de sneeuw. Het was de moeite waard.

Nu ze op de middelbare school zit is het onderlinge kerstkaarten versturen trouwens wel gestopt en dat is ook wel weer prima.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 14 december 2015 @ 21:57:48 #166
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158247565
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 21:48 schreef livelink het volgende:
Bij ons mocht het ook niet op school. Ik bezorgde ze dus gewoon aan huis, dat mocht wel. Ik kan me nog een epische tocht in de sneeuw herinneren toen ik met mijn oudste voor haar hele klas kerstkaarten had. Een hele route uitgestippeld en we zijn uren bezig geweest met bezorgen. Maar we waren wel een hele middag gezond aan de wandel met slee in de sneeuw. Het was de moeite waard.

Nu ze op de middelbare school zit is het onderlinge kerstkaarten versturen trouwens wel gestopt en dat is ook wel weer prima.
ik zou bij god niet weten waar iedereen woont. We krijgen ook geen adreslijsten van de kinderen in de klas, dus dat zou hier ook geen optie zijn.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 14 december 2015 @ 22:04:27 #167
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_158247811
De wiskundelerares van zowel jongste als oudste was vandaag voor het laatst - haar Nederlandse (inmiddels ex-) man heeft haar hart gebroken en ze gaat daarom terug naar Zuid-Afrika - en ze had voor ieder van haar leerlingen een persoonlijke kerstkaart geschreven. En dan niet "vrolijke kerstdagen", maar echt een kaart vol met lieve, persoonlijke dingen. Ik vond de kaart van oudste zo ontroerend dat de tranen me in de ogen sprongen. Wat een mens!
  maandag 14 december 2015 @ 23:46:45 #168
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_158251034
Jeetje Gao. Jouw kinderen blijven ook weinig wisselingen bespaard. Maar wel lief zo'n persoonlijk kaartje voor elk kind, zeg!
in de haak.
  dinsdag 15 december 2015 @ 08:54:28 #169
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_158254239
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 23:46 schreef trui het volgende:
Jeetje Gao. Jouw kinderen blijven ook weinig wisselingen bespaard. Maar wel lief zo'n persoonlijk kaartje voor elk kind, zeg!
Oudste begint na de vakantie dus aan haar 5e wiskundeleraar in 2 jaar :{ Vorig jaar vertrok de lerares van de examenklassen onaangekondigd, nam die van oudste de examenklassen over en kreeg zij eerst een tijdelijke en daarna de meer permanente. En nu weer, idd. Oudste riep vorige week, bladerend door pagina's en pagina's sommen die ze ter voorbereiding op een repetitie had gemaakt: "Kijk nou wat ze me heeft laten doen! Ik bedoel..... ze heeft niet gezegd dat ik het moest doen, maar ze heeft ervoor gezorgd dat ik het wílde doen." O+ Pubers motiveren voor wiskunde.... ga er maar aan staan!
pi_158254749
Mijn dochter wil graag lasagne, dus ik lever morgen een gevulde ovenschaal af. Vorig jaar was de juf ook erg gelukkig met mijn stoofperen tussen alle meuk, dus dan zijn er in elk geval twee mensen blij :)
  dinsdag 15 december 2015 @ 10:58:30 #171
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_158255848
verwarmen ze 'm op school nog dan? ik vind 't altijd zo jammer dat alles al zo afgekoeld is voor het diner begint.
in de haak.
pi_158255899
Nee, maar ze eten binnen het uur dat ik haar aflever. Zo ovenschotel blijft toch nog een tijd heet.
  dinsdag 15 december 2015 @ 11:06:03 #173
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_158255961
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 09:39 schreef WupWup het volgende:
Mijn dochter wil graag lasagne, dus ik lever morgen een gevulde ovenschaal af. Vorig jaar was de juf ook erg gelukkig met mijn stoofperen tussen alle meuk, dus dan zijn er in elk geval twee mensen blij :)
Herkenbaar. Ik had een hartige taart gebakken. Die werd ook met enthousiasme opgegeten. 'Echt' eten. O+ Beter dan chips, snoep, stokbrood. _O-
  dinsdag 15 december 2015 @ 14:33:28 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_158259441
Wij kunnen intekenen op drinken, hartig en zoet. En dan idd ook de opmerking maar voor 5-6 stuks te gaan.
Ik teken eigenlijk altijd in op drinken. Een pak melk en een pak appelsap bij kind 1 en 2 pakken chocomel bij kind 2. Klaar. *O*
***
pi_158263086
Bij ons op school kan elk kind een gerecht kiezen en dan staat er een hoeveelheid bij (stuks of aantal personen). Op die manier gaat het meeste wel op. Er zijn wat standaard gerechtenkaartjes voor ouders die het niet zelf willen verzinnen, maar kan ook optioneel. Bij de standaard gerechten zitten ook wat gezonde dingen zoals soep, groente-spiesjes, fruitsalade, maar ook ongezondere dingen zoals kleine worstenbroodjes, pannenkoekjes.
pi_158277593
Hier bedenken ze met de klas wat ze graag zouden willen en dan maakt de leerkracht een lijst waar je op kan intekenen.

Ik heb net kerstboompjes gemaakt van chocolade (ik hoop dat deze laatste poging wel genoeg stolt, want anders ben ik er klaar mee :P). Ik had er al wat van witte chocolade en nu hopelijk ook wat van melkchocolade.
En dan vanmiddag nog pannenkoekjes bakken (voor 2 klassen), ik maak altijd sterretjesvorm, zijn ze wat kleiner en het ziet er wel kerstig uit.
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 16 december 2015 @ 11:10:35 #177
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_158278948
Bij ons teken je in op vooraf vastgestelde gerechten.
Ik zei tegen manlief kies het makkelijkste en dat werden de snoeptomaatjes :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_158279169
Ik heb mijzelf vakkundig onttrokken aan schoolkerstdiner verplichtingen dit jaar :P
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_158279434
Wij kregen een papiertje waarop voor- hoofd of nagerecht stond en dan kun je zelf kiezen wat je in die categorie gaat maken. Voor vijf kindjes. S had nagerecht en wil (geen idee hoe ze aan dat idee komt) een ijshoorntje gevuld met fruit en een toefje slagroom (wat ze zelf niet lekker vindt :') ).
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 16 december 2015 @ 11:48:00 #180
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_158279641
Wij gaan straks aan de bak en dan om 16.45 op school zijn.
If you can dream it, you can do it...
  woensdag 16 december 2015 @ 12:49:58 #181
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_158280838
ik denk dat ze het van pinterest heeft, miss_sly. ;) ;)

Cato heeft 'pannenkoeken' aangekruist, dus nog even kijken of ik daar iets kerstigs van kan maken.
in de haak.
pi_158281082
wauw wat een culinaire dingen allemaal :D
hier doen ze kerstontbijt, en dan dus echt ontbijt-ontbijt dus brood enzo. Er wordt verwacht dat je thuis de boterhammen smeert en op een bordje met cellofaan enzo er over aanlevert als je je kind 's morgens brengt.
Wat mij betreft helemaal prima, heb ik ten eerste geen gedoe of gestress met eten voor een brunch klaar maken en ten tweede geen gestress voor E. of het allemaal wel goed gaat met glutenvrij enzo.

Hier ook trouwens dat gezemel met die kerstkaarten. Vorig jaar mochten ze alleen 1 voor de hele klas. Dat was prima wat mij betreft; nu is het of voor de hele klas, of voor alle kindjes. Met als resultaat dat nu alle kindjes 's morgens 24 kaarten uit staan te delen en dat er al moeders zijn die er zakjes snoep bij hebben gedaan voor elk kind en anderen die het op feestelijke ronddeelbordjes hebben gedaan enzo. Wtf mensen... een kerstkaart, maak er niet zo'n ding van.
En idd, het is echt vreselijk sneu als je kind altijd buiten de boot valt, maar toch hou je dat. What's next? Niet over feestjes mogen praten op school ofzo? Beter gaan ze met elkaar klassikaal in gesprek over wat het is om buitengesloten te worden als dat aan de orde is, in plaats van krampachtig sociaal wenselijk gedrag van bovenaf op te leggen.
:)
pi_158281107
het mag trouwens ook wel feestelijker dan boterhammen hoor :P croissantje ofzo. Maar je moet het zelf al voorbereid meegeven en alleen voor je eigen kind.
:)
  Licht Ontvlambaar woensdag 16 december 2015 @ 13:17:37 #184
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_158281307
Ik ga zo soep maken voor morgen, Isa heeft ook diner en ze wilde graag verse champignonsoep :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_158281463
Wij hoeven helemaal niets te regelen. De school regelt dat zelf.
En kerstkaarten zie ik nooit wat van, bedenk ik me nu.
pi_158283042
Yoho yoho, nog twee dagen te gaan.

We gaan het weer redden mensen, tot de Kerstvakantie. Elk jaar toch weer een hele overwinning. :+
pi_158283103
Ik heb geen kerstvakantie ;(
Mijn 23 dagen zijn zo goed als op...
pi_158283143
Ai -O-
pi_158283227
Ja, dat ga ik volgend jaar anders proberen te doen..
  woensdag 16 december 2015 @ 14:46:35 #190
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_158283386
23 dagen is ook niet veel helaas -O-

Ik heb er 36, enorme luxe dus ik neem er dan ook nog 4 op in de kerstvakantie en neem dan nog twee weken mee naar volgend jaar.
We zijn er wel enorm aan toe na de verhuizing, even relaxen met zn 3en en niks moeten.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_158283445
Ik heb een contract van 36 uur en als ik er 40 werk, wat veel collega's doen, bouw je extra uren op.
Maar dit lukt me nooit zo goed....
  woensdag 16 december 2015 @ 15:52:28 #192
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_158284996
Jeetje, 36 uur verlof? Das idd luxe. Als ik fulltime zou werken, dan heb ik 26 (geloof ik) en dan nog 1 extra "ouwelullen" dag. Maar dan zou ik ook weer 13 atv dagen hebben, dus kom ik ook in een luxe probleem :D
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  woensdag 16 december 2015 @ 15:56:42 #193
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_158285128
Mijn grote wilde ineens ook kaartjes doen, en dus zijn we net aan de knutsel gegaan. :)



En nu wil nr 2 toch ook, dus ik ga zo nog maar een zwikkie kerstbomen knippen. ;)
***
pi_158285509
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 15:52 schreef Susie het volgende:
Jeetje, 36 uur verlof? Das idd luxe. Als ik fulltime zou werken, dan heb ik 26 (geloof ik) en dan nog 1 extra "ouwelullen" dag. Maar dan zou ik ook weer 13 atv dagen hebben, dus kom ik ook in een luxe probleem :D
36 uur is niet zoveel :+

Ik heb volgend jaar alle schoolvakanties ouderschapsverlof opgenomen :)

Leuk zeg die boompjes!
ti amo più di ieri ma meno di domani
  woensdag 16 december 2015 @ 16:18:08 #195
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_158285641
Leuk BE :) Ik mis onze kerstknutsels wel een beetje, maar ze hoeven niet meer zo nodig ;) Nou ja... heb ik meer tijd om te koken :P
pi_158285716
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 16:12 schreef Estrys het volgende:

Ik heb volgend jaar alle schoolvakanties ouderschapsverlof opgenomen :)
Heerlijk zeg!

Ik ben helemaal niet van het knutselen en kwam daar al jaren heel goed mee weg maar nu heb ik een dochter van volgende week dinsdag 6 jaar en die liet zich niet afschepen met een zakje chips trakteren op school ;(

Ik vond bij de action vilten kerstboomhangers met lintje. Daaraan een kerstkoekje en kransje, met een belletje om het tegen te houden.
Zag er feestelijk uit en was eigenlijk zo gedaan.
  Licht Ontvlambaar woensdag 16 december 2015 @ 16:57:35 #197
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_158286620
Ik zie op Facebook ineens 'kersttraktaties' voorbijkomen. Een kerstkaart met met iets kunstigs te snoepen eraan... Even mijn dochter duidelijk maken dat ik 1x per jaar trakteren voldoende vind.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_158287316
Ah kijk :D

En dat zonder facebook.
Ik ben een trendsetter :7
  Licht Ontvlambaar woensdag 16 december 2015 @ 17:44:15 #199
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_158287419
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 17:37 schreef lily het volgende:
Ah kijk :D

En dat zonder facebook.
Ik ben een trendsetter :7
ja, nee... Jouw dochter is jarig, da's anders :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_158287480
Oke, een ouder bij ons op school was naar de snackbar geweest als bijdrage voor het kerstdiner :')
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_158287533
quote:
10s.gif Op woensdag 16 december 2015 17:44 schreef Sjeen het volgende:

[..]

ja, nee... Jouw dochter is jarig, da's anders :P
Ik bedoel de kersttraktatie. Zonder facebook op dat idee gekomen ;)
Leah wilde vogelhuisjes van ontbijtkoek maar ik kon geen vogeltjes vinden gisteren maar wel veel kerstspullen (uiteraard :') )
pi_158288166
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 17:47 schreef Estrys het volgende:
Oke, een ouder bij ons op school was naar de snackbar geweest als bijdrage voor het kerstdiner :')
Ik moest lachen :@ Denk dat de kinderen niet klagen ;)
  woensdag 16 december 2015 @ 19:30:55 #203
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158289838
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 17:47 schreef Estrys het volgende:
Oke, een ouder bij ons op school was naar de snackbar geweest als bijdrage voor het kerstdiner :')
Ik vind het stiekem ook wel erg grappig. Ik zou het nooit durven, maar ik vind het wel wat hebben. Een soort anti-kerst-stress-statement (hoewel het waarschijnlijk niet zo bedoeld is)
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 16 december 2015 @ 19:34:31 #204
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_158289928
Och, bij ons er ook een ouder visfriet gaan halen bij de visboer. ;)
***
pi_158290255
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 16:57 schreef Sjeen het volgende:
Ik zie op Facebook ineens 'kersttraktaties' voorbijkomen. Een kerstkaart met met iets kunstigs te snoepen eraan... Even mijn dochter duidelijk maken dat ik 1x per jaar trakteren voldoende vind.
Mja dat dus hier. Feestelijke uitdeelborden waar de kaarten dan op liggen met een zakje snoep er aan. Doe normaaaaaal mensen :') :X

Uiteraard liep de moeder het meisje dat al 3 keer per jaar trakteert (verjaardag, pasen en bij de zomervakantie) voor op. :X
:)
pi_158290269
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 19:30 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik vind het stiekem ook wel erg grappig. Ik zou het nooit durven, maar ik vind het wel wat hebben. Een soort anti-kerst-stress-statement (hoewel het waarschijnlijk niet zo bedoeld is)
En dit :D
:)
pi_158290308
anti kerststress ten top... mijn 8 jarige wil gehaktballetjes met ketchup mee naar het kerstdiner morgen. Maar wel die van de IKEA mam.
hahaha nou oke, dan beperkt de moeite zich dus tot een zak openmaken en even in de oven schuiven.
  Licht Ontvlambaar woensdag 16 december 2015 @ 20:06:42 #208
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_158290709
Ow verdorie... Ik zie net dat we voor vrijdag moeten zorgen voor een bakje met oase en versierspul.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 16 december 2015 @ 20:44:54 #209
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_158291716
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 19:49 schreef mignonne het volgende:
Uiteraard liep de moeder het meisje dat al 3 keer per jaar trakteert (verjaardag, pasen en bij de zomervakantie) voor op. :X
Wat? Ze doet niet aan Valentijnsdag?
pi_158296005
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 19:30 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik vind het stiekem ook wel erg grappig. Ik zou het nooit durven, maar ik vind het wel wat hebben. Een soort anti-kerst-stress-statement (hoewel het waarschijnlijk niet zo bedoeld is)
Nouja de moeder die het deed is van een dochter van wie in de naam een apostrof zit, zal ik het subtiel zeggen O-)
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_158296931
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 20:44 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Wat? Ze doet niet aan Valentijnsdag?
Vorig jaar niet :D wie weet dit jaar :+
:)
  donderdag 17 december 2015 @ 06:32:40 #212
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158301175
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 19:51 schreef p_iglet het volgende:
anti kerststress ten top... mijn 8 jarige wil gehaktballetjes met ketchup mee naar het kerstdiner morgen. Maar wel die van de IKEA mam.
hahaha nou oke, dan beperkt de moeite zich dus tot een zak openmaken en even in de oven schuiven.
Handig, zo'n kind dat weet wat hij wil. Die van mij wil gewoon altijd fruitspiesjes maken. En als dat niet kan, dan doet hij niks. Hij doet niet aan intekenlijsten, zeg maar. Ik heb dit jaar geen kerstdiner-achtige dingen. Bij mijn jongste doen ze al jaren aan een kerstontbijt en dat gaat net als bij Mignonne. Ik geef gewoon hetzelfde wat ik altijd meegeef in zijn trommeltje en dat eten ze dan gezamenlijk op. School regelt vast nog wel extra brood en beleg en fruit, maar wij hoeven niks bijzonders te doen. En mijn oudste regelt het helemaal zelf nu. Ze gaat samen met een klasgenoot mini-sandwiches maken, maar het enige wat wij hoeven te doneren daarin is geld. Boodschappen, maken e.d. doen ze allemaal zelf.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 17 december 2015 @ 12:27:40 #213
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158305202
ik had beloofd om zelf stokbrood te bakken en mee te geven voor de jongste. Hartstikke leuk plan, maar vanmorgen werd ik zo ziek als hond wakker. Met pijn en moeite de jongens naar school gebracht na een tussenstop bij de AH, waar net op dat moment de stobroden vers uit de oven kwam :Y) heb er een hun een laten snijden en dat meegegeven .. gemak dient de mens immers? :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_158305307
Djmo hoe is het logeren van je dochter gegaan? Of heb ik het bericht daarover gemist?
pi_158305347
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 17:47 schreef Estrys het volgende:
Oke, een ouder bij ons op school was naar de snackbar geweest als bijdrage voor het kerstdiner :')
Oh dat zou ik ook kunnen zijn ja.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158305374
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 20:06 schreef Sjeen het volgende:
Ow verdorie... Ik zie net dat we voor vrijdag moeten zorgen voor een bakje met oase en versierspul.
Die ellende hadden wij afgelopen dinsdag al.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158305450
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 12:33 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh dat zou ik ook kunnen zijn ja.
Daarom was ik zo verbaasd over je creatieve uitspatting :D O+ en ik pik het idee van je haha haske leuk en ideaal met kindjes

Ik was alweer vergeten dat k ontbijt moest meegeven morgen dsu ben net ff naar de AH gehobbeld om spullen te halen. Het zou echt wat voor mij zijn om het helemaal te vergeten en dat je kind dan de enige is zonder iets :') :X
:)
pi_158305489
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 12:36 schreef mignonne het volgende:

[..]

Daarom was ik zo verbaasd over je creatieve uitspatting :D O+ en ik pik het idee van je haha haske leuk en ideaal met kindjes

Ik was alweer vergeten dat k ontbijt moest meegeven morgen dsu ben net ff naar de AH gehobbeld om spullen te halen. Het zou echt wat voor mij zijn om het helemaal te vergeten en dat je kind dan de enige is zonder iets :') :X
Ik ga vanavond dus ook naast Leyla zitten ja... Want dit soort gelegenheden zijn gewoon helemaal kut. Je weet gewoon dat het fout gaat zonder toezicht en ik kan geen ziek kind gebruiken nu.

Oh die kaiserbroodjes uit de diepvries zijn hier een behoorlijke hit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158305595
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 12:38 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik ga vanavond dus ook naast Leyla zitten ja... Want dit soort gelegenheden zijn gewoon helemaal kut. Je weet gewoon dat het fout gaat zonder toezicht en ik kan geen ziek kind gebruiken nu.

Oh die kaiserbroodjes uit de diepvries zijn hier een behoorlijke hit.
Ja die zijn best lekker! Ik heb ze zelf ook wel eens op bij gebrek aan brood in huis :') :D maar die komen heel dicht bij gewone kaiserbroodjes. :Y

En ja idd. T is jammer dat het zo moet maar liever goed in de gaten houden dan straks een ziek kind. Daarom ben ik ook best blij dat ik een kant-en-klaar bord moet afleveren, dat scheelt wel.
:)
pi_158305689
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 12:42 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja die zijn best lekker! Ik heb ze zelf ook wel eens op bij gebrek aan brood in huis :') :D maar die komen heel dicht bij gewone kaiserbroodjes. :Y

En ja idd. T is jammer dat het zo moet maar liever goed in de gaten houden dan straks een ziek kind. Daarom ben ik ook best blij dat ik een kant-en-klaar bord moet afleveren, dat scheelt wel.
Ik vind het nog steeds niks... Al die broodkruimels door de klas en glutenhandjes...
De bloedwaarden van Leyla zijn nog steeds niet goed en ik verdenk dus gewoon school ervan dat ze het allemaal niet zo serieus nemen. (Ik weet ook een geval dat school haar gewoon wilde laten mee doen met traktatie, terwijl ze haar eigen bakje heeft, dat het was dat iemand zei dat er gluten in zaten) Maar dat is mijn missie voor aankomend jaar weer. Ik ben echt even klaar met overal achteraan gaan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 17 december 2015 @ 12:49:18 #221
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158305728
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 12:31 schreef appelsap het volgende:
Djmo hoe is het logeren van je dochter gegaan? Of heb ik het bericht daarover gemist?
Dat ging helemaal perfect O+ ze mag op Jan z'n verjaardag voor vijf hele dagen komen slapen!

en een echte tiener he .. halve dag op d'r kamer gamen met d'r ds die ze van d'r vader had gekregen :') O+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_158305779
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 12:42 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja die zijn best lekker! Ik heb ze zelf ook wel eens op bij gebrek aan brood in huis :') :D maar die komen heel dicht bij gewone kaiserbroodjes. :Y

En ja idd. T is jammer dat het zo moet maar liever goed in de gaten houden dan straks een ziek kind. Daarom ben ik ook best blij dat ik een kant-en-klaar bord moet afleveren, dat scheelt wel.
http://www.sightdish.nl/recepten/glutenvrije-oliebollen/

Deze gaan wij maken. Wish me luck.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158305918
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 12:52 schreef Ticootje het volgende:

[..]

http://www.sightdish.nl/recepten/glutenvrije-oliebollen/

Deze gaan wij maken. Wish me luck.
Je weet dat t stoepje ze ook gewoon heeft? :o gek :P laat t ff weten als het lukt!

En shit hey van school. Hier juist heel meelevend en meedenkend. Wat moet dat vermoeiend voor jullie zijn. Ik mag hopen dat ze niet ook zo omgaan met bijv een pinda-allergie :X
:)
pi_158305973
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 13:03 schreef mignonne het volgende:

[..]

Je weet dat t stoepje ze ook gewoon heeft? :o gek :P laat t ff weten als het lukt!

En shit hey van school. Hier juist heel meelevend en meedenkend. Wat moet dat vermoeiend voor jullie zijn. Ik mag hopen dat ze niet ook zo omgaan met bijv een pinda-allergie :X
Je weet dat ze in zweden niet zoiets hebben als een bakker die glutenvrije oliebollen maakt? :P
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158306036
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 13:07 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je weet dat ze in zweden niet zoiets hebben als een bakker die glutenvrije oliebollen maakt? :P
ooooh je zit daar :D heerlijk O+
goodluck in dat geval...
:)
pi_158306133
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 13:11 schreef mignonne het volgende:

[..]

ooooh je zit daar :D heerlijk O+
goodluck in dat geval...
Het moet gewoon lukken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158311823
Hier vandaag meegeholpen kerststukjes te maken....best wel een uitdaging met een groepje kleuters, war iedereen iets anders doet......alle kinderen moesten van thuis een tasje met benodigdheden voor zichzelf meebrengen, uiteindelijk waren er 3 zonder.....dus snel provisorisch iets bedacht, deze kinderen wilden natuurlijk ook meedoen.
Het was ook heel verschillend wat de kinderen meehadden, sommige hadden de Action geplunderd en sommige hadden mooi gepast voor één kerststukje.

Maar verpakkingen van versieringen open doen en deze uitgebreid bekijken en bespreken is veel leuker dan groene takjes in de oase proppen....gelukkig hat ik wel vooraf wat in kleine stukjes geknipt, want eigenlijk lag buiten een grote hoop met takjes en hadden ze dat ook nog moeten doen.

Ik vraag mij af, hoe de juf ze allemaal aan het juiste werk krijgt...Ze knutselen ja elke week wel iets. En of ze als juffen veel helpen of juist niet en de kinderen maar laten maken...dan hadden wie vandaag bij de meeste oase met kerstballen gehad, vrees ik... en binnen no time was de aandacht ook weer weg en wilden ze liever buitenspelen...dan moest nog alles opgeruimd en ook alles weer terug in het juiste tasje...zo' n juf van groep 1 zou eigenlijk standaard een assistent / stagiaire moeten hebben, want bij het buitenspelen moet ze ja ook toezicht houden.
  donderdag 17 december 2015 @ 18:32:26 #228
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_158312140
Ik heb ook echt wel respect voor kleuter juffen, zou het niet kunnen. Trouwens, voor alle leraren en leraressen. Ik heb met 1 al moeite :D
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_158313367
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 18:32 schreef Susie het volgende:
Ik heb ook echt wel respect voor kleuter juffen, zou het niet kunnen. Trouwens, voor alle leraren en leraressen. Ik heb met 1 al moeite :D
Mee eens hoor. Respect.
Ze hebben echt een zware baan. Met 3 kinderen in de leeftijd van 14, bijna 11, en 6 jaar, heb ik genoeg gezien om daar een oordeel over te vellen.
Chapeau voor ons onderwijspersoneel! Basisschool en voortgezet onderwijs.
pi_158313432
En dan vind ik een kleuterklas draaien eigenlijk het makkelijkst.

Hier ook meegeholpen met de kerststukjes maar ze waren ook zo klaar hier.
pi_158313583
Zeker respect. Ik heb regelmatig mee. Zo heb ik rond de sint speculaaspoppen versiert met 2 kleuterklassen en dinsdag kerststukjes. Dinsdag was er nog een andere moeder bij.

Ik vind het heerlijk om te doen, maar dan ben ik wel gesloopt. En mijn rug van het bukken :x

En dan hobbelt kyan met de kleuters mee waar ik dan niet echt omkijken naar heb.
pi_158317870
A. Had van de week een invalmeester. Die kwam ook best verhit de school uitzette terwijl hij wanhopig achter de kleuters aankeek die ervan door stoven.

Ik heb ook veel liever mijn pubers dan kleuters denk ik. Al kan ik die soms ook wel schieten.
pi_158321640
Als meehelpende ouder hou je je voornamelijk met de taak bezig, maar zo'n juf moet ook nog het overzicht behouden en iedereen een beetje in het gareel houden...ik zou dat echt niet de hele dag kunnen, en dan is ook nog steeds iets anders, of helpen met aankleden, dingen open maken, of er is een ruzietje...nee, het lijkt zo makkelijk, maar daar moet je echt voor geboren zijn om met kleuters te werken...

Trouwens, er was iets voorgevallen op het schoolplein en mijn zoontje kwam huilend binnen....en liep als eerste naar de juf, om daar zijn verhaal te doen, terwijl ik 3 meter ernaast stond....dat was ook een hele rare gewaarwording...ik heb mij maar verder niet mee bemoeid, pas toen ik weg ging, heb ik even aan hem gevraagd wat er aan de hand was...
pi_158361657
Ticoooooo, fijne vakantie!!!!! *O* Ik hoop dat je een heel bijzondere tijd zult hebben daar. O+
pi_158373387
Thanks! Onderweg.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 20 december 2015 @ 15:23:48 #236
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158380514
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 04:34 schreef Ticootje het volgende:
Thanks! Onderweg.
Heel veel plezier! Ik ben jaloers.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_158383809
Tico, goede reis en een mooi avontuur gewenst!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_158401863
Tico, lekker vakantie!

Ik zou gek worden van zo'n kudde kleuters. Na de vakantie ga ik de schoolbieb helpen, kijken of ik die kleine kuddes grote kinderen kan hebben. Ze zijn bij Chris op school best lief qua gedrag, dus dat gaat vast goed.

Vanaf nu hoef ik nog maar in 1 topic te posten. Een halve puber en een echte kleuter in huis :P :
pi_158405977
Weet er iemand misschien nog leuke boekjes/film(pjes) over het kerstverhaal die geschikt zijn voor kinderen van 2 en 4?

Ik merk dat (met name de oudste) kerst ziet als een soort Sinterklaas maar dan met de kerstman in de hoofdrol. Heb hem al wel duidelijk gemaakt dat de kerstman hier niet ook nog komt met cadeautjes, daar is Sinterklaas voor.. Maar zou ze graag wat meer de echte gedachte achter kerst mee geven (want katholieke achtergrond, we gaan niet naar de kerk zo streng gelovig zijn man en ik beiden niet maar willen wel de basis hiervan een beetje meegeven eigenlijk)

Merk nu ook dat ik dus niet zeker weet wát ze er op school precies aan doen (openbare basisschool) dus of ze daar als het over kerst gaat vooral de feestelijke dingen benoemen zoals een kerstboom, lekker eten, gezellig samenzijn en de kerstman benoemen of dat ze het ook over het originele kerstverhaal bespreken met de geboorte van jesus.
Heb dit niet nagevraagd en Jelle verteld er ook niet veel over :P

Vind het verder ook niet erg als ze dat op school niet bespreken, dan hadden we beter voor een katholieke basisschool kunnen kiezen (al is dat hier in het dorp niet zo specifiek meer) en dat was voor ons ook geen keuze die meespeelde bij keuze voor een school hoor.

Maar om een lang verhaal kort te maken, iemand dus tips voor leuke boekjes/film(pje)s over het kerstverhaal?
  Moderator maandag 21 december 2015 @ 12:15:07 #240
5428 crew  miss_sly
pi_158406075
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 12:11 schreef hilliebillie het volgende:
Weet er iemand misschien nog leuke boekjes/film(pjes) over het kerstverhaal die geschikt zijn voor kinderen van 2 en 4?

Ik merk dat (met name de oudste) kerst ziet als een soort Sinterklaas maar dan met de kerstman in de hoofdrol. Heb hem al wel duidelijk gemaakt dat de kerstman hier niet ook nog komt met cadeautjes, daar is Sinterklaas voor.. Maar zou ze graag wat meer de echte gedachte achter kerst mee geven (want katholieke achtergrond, we gaan niet naar de kerk zo streng gelovig zijn man en ik beiden niet maar willen wel de basis hiervan een beetje meegeven eigenlijk)

Merk nu ook dat ik dus niet zeker weet wát ze er op school precies aan doen (openbare basisschool) dus of ze daar als het over kerst gaat vooral de feestelijke dingen benoemen zoals een kerstboom, lekker eten, gezellig samenzijn en de kerstman benoemen of dat ze het ook over het originele kerstverhaal bespreken met de geboorte van jesus.
Heb dit niet nagevraagd en Jelle verteld er ook niet veel over :P

Vind het verder ook niet erg als ze dat op school niet bespreken, dan hadden we beter voor een katholieke basisschool kunnen kiezen (al is dat hier in het dorp niet zo specifiek meer) en dat was voor ons ook geen keuze die meespeelde bij keuze voor een school hoor.

Maar om een lang verhaal kort te maken, iemand dus tips voor leuke boekjes/film(pje)s over het kerstverhaal?
http://www.bol.com/nl/p/kerstmis/666757613/
Topper!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_158406269
Het boek van dagmar stam
Dag Sinterklaasje/hallo kerstmis of iets in die richting. Echt voor kleuters
  maandag 21 december 2015 @ 12:57:31 #242
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_158407255
Hilliebillie, hier is de kleuterdienst in de kerk zeer laagdrempelig. Veel liedjes zingen, weinig rituelen verder. Nog laagdrempeliger is een levende kerststal, dan kun je op je gemak het verhaal erbij vertellen terwijl de kleine een schaapje aait ofzo.
  maandag 21 december 2015 @ 12:58:10 #243
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_158407271
Een openbare school mág best het kerstverhaal vertellen. Zij mág het echter niet verkondigen als zijnde de waarheid.
pi_158408085
Dank je wel voor de tips :)

En dat ze het wel mogen vertellen op een openbare school geloof ik wel inderdaad maar ik heb gewoon geen idee óf ze dat doen. Jelle laat er niks over los namelijk :P (de poepfase is hier aangeland en het antwoord op alle vragen heeft wel iets met poep te maken ;( zeg me dat die fase maar een maand duurt en dus volgende week week voorbij is.. :') )
  maandag 21 december 2015 @ 13:27:28 #245
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_158408117
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 13:26 schreef hilliebillie het volgende:
Dank je wel voor de tips :)

En dat ze het wel mogen vertellen op een openbare school geloof ik wel inderdaad maar ik heb gewoon geen idee óf ze dat doen. Jelle laat er niks over los namelijk :P (de poepfase is hier aangeland en het antwoord op alle vragen heeft wel iets met poep te maken ;( zeg me dat die fase maar een maand duurt en dus volgende week week voorbij is.. :') )
Ik moest lachen. :@
Vraag het anders de juf.
pi_158408254
Dat je dochter een snoepje mag pakken terwijl jij al buiten staat.
Dat ze dan trots naar buten komt met in haar ogen een snoepje. Ze was erg teleurgesteld dat ik zei dat het dat niet was.
pi_158408416
Ze zijn nu boven aan het spelen, en Ean heeft Sac omgekleed ze heeft nu haar pyjama aan. Ook helemaal goed best knap.
pi_158408495
Wat was het wel dan?
pi_158408556
Ik wil voor Kim en Tyler een boek dat over het lichaam gaat. Iemand tips?
Kim is nu 10 en haar lichaam begint te veranderen. Iemand heeft al eens iets tegen haar gezegd over ongesteld worden, daar was ze van geschrokken. Misschien dat er een boek is waar de lichaamsveranderingen op een leuke, duidelijke manier besproken word.
pi_158409081
Wij hebben het kerstboek voor kleuters en peuters van marianne busser en ron schröder.
pi_158412148
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 13:27 schreef Vijzel het volgende:

[..]

Ik moest lachen. :@
Vraag het anders de juf.
Hier ist vakantie :P en daarvoor had ik er niet aan gedacht eigenlijk. Bedacht het me zaterdag pas :')
pi_158412351
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 13:39 schreef Shandaly het volgende:
Wat was het wel dan?
Een tampon. Zo'n een waar iets roods op de verpakking staat.
  maandag 21 december 2015 @ 16:34:50 #253
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_158412844
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 16:11 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Een tampon. Zo'n een waar iets roods op de verpakking staat.
*grinnik* en hoe kwam ze daar dan aan? Had ze dat daarwerkelijk van iemand gekregen??
pi_158414229
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 16:34 schreef Vijzel het volgende:

[..]

*grinnik* en hoe kwam ze daar dan aan? Had ze dat daarwerkelijk van iemand gekregen??
Nee die lag binnen op tafel.
Net nieuwe tas dus de oude uitgeruimd.
pi_158414297
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 13:41 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik wil voor Kim en Tyler een boek dat over het lichaam gaat. Iemand tips?
Kim is nu 10 en haar lichaam begint te veranderen. Iemand heeft al eens iets tegen haar gezegd over ongesteld worden, daar was ze van geschrokken. Misschien dat er een boek is waar de lichaamsveranderingen op een leuke, duidelijke manier besproken word.
Ik vind de boeken van Sanderijn van de Doef erg prettig. Duidelijke taal en er worden geen doekjes om gewonden. Deze is voor de leeftijd van Kim bedoeld: http://www.bol.com/nl/p/ben-jij-ook-op-mij/1001004011542562/
pi_158414426
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 17:26 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik vind de boeken van Sanderijn van de Doef erg prettig. Duidelijke taal en er worden geen doekjes om gewonden. Deze is voor de leeftijd van Kim bedoeld: http://www.bol.com/nl/p/ben-jij-ook-op-mij/1001004011542562/
Tnx!
pi_158414637
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 17:26 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik vind de boeken van Sanderijn van de Doef erg prettig. Duidelijke taal en er worden geen doekjes om gewonden. Deze is voor de leeftijd van Kim bedoeld: http://www.bol.com/nl/p/ben-jij-ook-op-mij/1001004011542562/
die hebben wij ook.

Al hebbenwij er Nog niet in gekeken. .
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 21 december 2015 @ 20:35:17 #258
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_158419781
Voor Hilliebillie: https://m.bol.com/nl/p/ke(...)d%20lindgren/sf/true

Prachtig prentenboek over het kerstverhaal! Heeft Sinterklaas gebracht omdat wij met hetzelfde zaten :)
Oude (on)bekende.
  maandag 21 december 2015 @ 21:47:09 #259
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_158422962
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 13:32 schreef ferrari_rood het volgende:
Dat je dochter een snoepje mag pakken terwijl jij al buiten staat.
Dat ze dan trots naar buten komt met in haar ogen een snoepje. Ze was erg teleurgesteld dat ik zei dat het dat niet was.
Ik snap hier geen kont van.
  maandag 21 december 2015 @ 21:51:08 #260
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_158423158
Ik snap hem inmiddels. Ik visualiseerde een kind met snoep in haar ogen.
pi_158455979
Ik heb een ziek kind. Helemaal in paniek na het braken. Hij is doodsbang en denkt dat zijn hart er mee stopt zodra hij moet braken. Zo voelt het namelijk voor hem.
Ik krijg het niet aan z'n verstand dat dat echt niet zo is en nu weigert hij te eten en te drinken. Hopelijk voelt hij zich morgen wat beter. :{
  woensdag 23 december 2015 @ 06:48:19 #262
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158460697
Ach wat zielig, appelsap. Dit soort angsten kunnen zo heftig zijn. Hopelijk is hij snel nadat jij dit gepost hebt in slaap gevallen en voelt hij zich nu wat beter.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_158632226
Mijn dochter wordt straks opgehaald door een nicht van mijn moeder (oma-figuur dus voor mijn kinderen). Ze mag zelf bepalen wat ze gaat koken. Ze gaan samen boodschappen doen, koken en dan ga ik vanavond met R daar eten. Ik vind het zo leuk voor haar.
  dinsdag 29 december 2015 @ 14:05:02 #264
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_158633868
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 13:06 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn dochter wordt straks opgehaald door een nicht van mijn moeder (oma-figuur dus voor mijn kinderen). Ze mag zelf bepalen wat ze gaat koken. Ze gaan samen boodschappen doen, koken en dan ga ik vanavond met R daar eten. Ik vind het zo leuk voor haar.
Oeh, dat is tof! O+
pi_158636504
Luis :'(

Kut.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 29 december 2015 @ 15:30:54 #266
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_158636665
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:27 schreef Ticootje het volgende:
Luis :'(

Kut.
Sterkte met kammen.

tondeuse lenen? :+

Ik hoop dat je er vlug af bent. Rotbeesten.
pi_158636748
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:30 schreef Vijzel het volgende:

[..]

Sterkte met kammen.

tondeuse lenen? :+

Ik hoop dat je er vlug af bent. Rotbeesten.
Ik denk dat Jen het daar niet mee eens is. ;)

Vandaag een of ander nieuw goedje hier gekocht. Nieuwste spul, maar wel fijn spul. Bagger vet wordt het haar ervan, maar het haar wordt heel goed doorkambaar. Dus 2 meiden helemaal uitgekamd nu, goedje alleen even uitgespoeld met water en vlechten erin. Morgen weer even kammen en dan goed shampoo erin. En dit spul hoeft er dan pas over 8 dagen weer in.

Alle mutsen liggen nu buiten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 29 december 2015 @ 20:43:27 #268
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_158648305
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik denk dat Jen het daar niet mee eens is. ;)

Vandaag een of ander nieuw goedje hier gekocht. Nieuwste spul, maar wel fijn spul. Bagger vet wordt het haar ervan, maar het haar wordt heel goed doorkambaar. Dus 2 meiden helemaal uitgekamd nu, goedje alleen even uitgespoeld met water en vlechten erin. Morgen weer even kammen en dan goed shampoo erin. En dit spul hoeft er dan pas over 8 dagen weer in.

Alle mutsen liggen nu buiten.
Kijk maar in de mutsen...daar zit geen beest in hoor.
pi_158648667
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 20:43 schreef Vijzel het volgende:

[..]

Kijk maar in de mutsen...daar zit geen beest in hoor.
Klopt. Maar gewoon voor de zekerheid. Net als de kussensloop. Meer dan dit qua kleding en wassen doe ik niet hoor.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 29 december 2015 @ 21:38:17 #270
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_158650650
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 20:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Klopt. Maar gewoon voor de zekerheid. Net als de kussensloop. Meer dan dit qua kleding en wassen doe ik niet hoor.
Behalve kammen is er *niets* meer nodig, volgens de huidige stand van de wetenschap. Van al die aanvullende maatregelen (wassen, luchten, uitkloppen, stofzuigen etc) is geen enkel effect gevonden in wetenschappelijk onderzoek. Bron: rivm.nl
Maar ik herken het gevoel dat je wat wil doen aan die rotbeestjes... Heeft de rest van het gezin ze niet?
pi_158666403
Alleen leyla had 3 neten ofzo. Vanmorgen waren ze al beiden luisvrij. Leyla ook geen neten meer en jen had ik er nog een stuk of 6.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 11 januari 2016 @ 11:32:49 #272
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_159008299
Welkom Kyara! Gefeliciteerd met je kleuter *O* :*

Hoe gaat het met de andere verse kleutertjes?
Oude (on)bekende.
pi_159008497
Ons verse kleutertje is weer naar school..
Eerste weekje ging goed, alleen terugval in zindelijkheid. Gelukkig maar 1 keer op school mis. Thuis elke dag 2/3 keer vanaf donderdag. Zal de vermoeidheid wel zijn.
Zaterdagnacht om 3:00 werden we wakker van een raar geluid bij Daan. Vermoedelijk een pseudokroep aanval. Na een klein uurtje ging het langzaam beter, maar wat een naar gezicht is dat zeg. Nare hoest en een gierende ademhaling. Nu de tweede keer al, vorige keer maanden terug.
Gisteren was hij ook erg hangerig, maar vanochtend blij en vrolijk wakker. Hij wilde graag naar school, dus gebracht en juf maar gezegd om het even in de gaten te houden.
  maandag 11 januari 2016 @ 12:31:17 #274
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_159009982
Weet iemand wat er voor materialen zijn voor kinderen (groep 7) om beter Engels te leren? Buiten school dus. Of ervaring hiermee?
  maandag 11 januari 2016 @ 12:32:01 #275
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_159010001
*O* Kyara gefeliciteerd met je kleuter! *O*

Met mijn kleuter gaat het goed. ^O^ Wat gaan ze hard op school! Ze wist wel wat letters, maar nu kan ze haar eigen naam al schrijven en alle letters keurig benoemen. Deden wij dat ook op de kleuterschool? Kan het mij niet herinneren.
Waar ik tot vorige week nog niet weg mocht van haar en ze weer mee naar huis wilde want "bij mama blijven" (inclusief huilen of bijna huilen), mag ik deze week na een knuffel en een kus en dan nog even een handkus en zwaaien voor het raam weg. Dat voelt een stuk fijner.
Ondanks dat ik niet weg mocht, had ze het evengoed enorm naar haar zin, dus daarom wel doorgezet en niet toegegeven.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 11 januari 2016 @ 13:26:29 #276
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_159011539
Ja hoi :)! Al bijna een maandje kleuter maar vorige week voor het eerst de hele week naar school geweest. Hoe het ging? De eerste 2 dagen super goed, wel moe maar wilde toch maar school. Maar vanaf woensdagochtend is het drama. Niet meer zelf naar binnen willen, jas niet uit willen doen, niet zelf de klas in, ik moet overal bij blijven. En als ik dan wil gaan strekt ze d'r armpjes uit met van die traanoogjes en 'mama' snikkend :'(. Ze wil ook niets vertellen over school. De juffen zeggen overigens wel dat het als ik weg ben eigenlijk heel goed gaat, maar ik weet het nog niet zo.
Ik hoop maar dat dit een faaaaaase is.
pi_159011963
Met mijn kleuter gaat alles goed op school! Ze gaan onze kleuterklassen nu splitsen (1a, 1b, 2) dus kleinere klassen vanaf februari. Nu zijn ze bezig met de cito-toets en er komen nog 10 minuten gesprekken.
Waar ik zelf heel erg aan moet wennen is het (voor het eerst of een tweede keer) spelen met/bij een ander kindje. Het komt namelijk nog niet vanuit mijn kleuter maar meer van het andere kindje. Prima natuurlijk maar het was wel even wennen. Mijn kleuter kende het nog niet en heeft er eigenlijk niet zoveel aandacht voor :+

Geen tips van mijn kant NTS, mijnes had alleen de eerste 2 of 3 keer wat traantjes.
pi_159012278
Wat vervelend NTS. Lijkt me als ouder heel lastig als je kind zo'n drama maakt bij het afscheid nemen. Maar wat de juf zegt zal waarschijnlijk wel waar zijn. Er zijn maar heel weinig kinderen die in het drama blijven hangen. Toevallig had ik er dit jaar één in de klas en dat was heel pittig, maar dat is (gelukkig) echt een uitzondering. Geef het een paar weken, waarschijnlijk is het dan wel over.
pi_159012754
NTS, jammer dat het afscheid zo moeilijk is. Juist na een paar dagen wennen bedenken ze wat de "gevolgen" van het afscheid zijn. Bij de meesten gaat het ook alleen om het afscheid, en niet de rest van de dag. Maar vervelend is het wel. Ze was er ook zo klaar voor, dan is het jammer als het niet zo gaat.

Mijn oudste heeft bijna nooit iets verteld. Van Daan krijg ik veel meer te horen, een heel ander type kind. Maar die loopt ook de klas in zonder om te kijken. Afscheid is voor moeders, van kind hoef het niet :D

Luchtbel, hier in de bieb staan boeken in het Engels voor kinderen, soms ook met woordenlijsten. Misschien kun je daar iets mee?
  maandag 11 januari 2016 @ 14:25:43 #280
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_159013163
Ja hoi, ik heb een kleuter!

Bedankt voor de felicitaties. Vanaf morgen echt naar school maar voorlopig ook nog alleen de ochtenden.
  maandag 11 januari 2016 @ 15:03:57 #281
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_159014477
Vanmiddag heeft m'n moeder haar naar school gebracht en drie keer raden... Geen drama :'). Oma MOCHT nog niet eens mee naar binnen :').
Kleuters, hoe wijs ze soms ook zijn, soms snap je er nog steeds geen hol van ;).
  maandag 11 januari 2016 @ 16:12:58 #282
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_159016423
Duurt een maandje of 2 NTS ;) zie mijn post boven je :) Vervelend is het wel.
En hier weet ze ook vaak niet meer wat ze gedaan heeft, zelfs niet of het leuk was :D

Anouk wilde dat haar vader een bed in elkaar ging zetten, want J. kwam logeren?? :D Eerst maar eens gewoon spelen lijkt mij ;) En daar ben ik dus zelf nog niet aan toe :@
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_159016495
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 15:03 schreef NotTheSame het volgende:
Vanmiddag heeft m'n moeder haar naar school gebracht en drie keer raden... Geen drama :'). Oma MOCHT nog niet eens mee naar binnen :').
Kleuters, hoe wijs ze soms ook zijn, soms snap je er nog steeds geen hol van ;).
Jen deed dit ook opeens. Ik heb haar toen gewoon steeds op het schoolplein af gezet en zelf naar binnen laten gaan.
Ik ga geen drama's op de gang opzoeken. Tegenwoordig gaat dat gelukkig allemaal wel anders. Lekker even meelopen de klas in, even een knuffel nog, even laten zien waar ze mee bezig is. Heerlijk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159016956
Gefeliciteerd met Midas!

NTS, wij hadden met Tess ook drama. Ik heb elke keer hetzelfde gedaan. Een kus, een knuffel, omdraaien en weg. NIet meer terug en ook niet omkijken. De juf zei ook dat Tess, zodra ik weg was, meteen vrolijk was.

Tico, hoe is het met de luizen? Wij hadden vrijdag de hoofdprijs :r
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 11 januari 2016 @ 19:24:20 #285
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_159021881
Ik ga inderdaad morgen proberen of ze zelf naar binnen gaat. Dankjewel voor jullie ervaringen!
pi_159031280
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 12:31 schreef Luchtbel het volgende:
Weet iemand wat er voor materialen zijn voor kinderen (groep 7) om beter Engels te leren? Buiten school dus. Of ervaring hiermee?
computerdingen zoals Rosetta stone of duolingo, maar ik weet niet of dat voor kinderen goed genoeg werkt voor jouw doel. Die van mij hebben er wel lol mee samen maar leren er niet serieus een taal mee.
Simpele filmpjes op YouTube misschien?
pi_159033334
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 16:30 schreef Vicky het volgende:
Gefeliciteerd met Midas!

NTS, wij hadden met Tess ook drama. Ik heb elke keer hetzelfde gedaan. Een kus, een knuffel, omdraaien en weg. NIet meer terug en ook niet omkijken. De juf zei ook dat Tess, zodra ik weg was, meteen vrolijk was.

Tico, hoe is het met de luizen? Wij hadden vrijdag de hoofdprijs :r
Luizenvrij maar de klas dus niet. Ik blijf wel even kammen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 07:18:48 #288
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_159033462
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 00:10 schreef poemojn het volgende:

[..]

computerdingen zoals Rosetta stone of duolingo, maar ik weet niet of dat voor kinderen goed genoeg werkt voor jouw doel. Die van mij hebben er wel lol mee samen maar leren er niet serieus een taal mee.
Simpele filmpjes op YouTube misschien?
Ik zal eens kijken. Bedankt voor je reactie. Jij ook Deepfreeze.
Woordjes zijn het probleem niet, d´r woordenschat is denk ik uitgebreid genoeg door dagelijks leven/ televisie/ internet. Het gaat vooral om simpele grammatica en uitspraak. Omdat ze in het verleden onder andere een luie tong had is het voor haar wat moeilijker dingen goed uit te spreken. En het Engels op school is onder de maat. Het zit 'r zelf ook niet lekker en ik wil niet dat ze straks op het voortgezet onderwijs komt met een achterstand.
pi_159033957
quote:
2s.gif Op maandag 11 januari 2016 14:25 schreef Kyara het volgende:
Ja hoi, ik heb een kleuter!

Bedankt voor de felicitaties. Vanaf morgen echt naar school maar voorlopig ook nog alleen de ochtenden.
Hi hi. Nog gefeliciteerd met je grote man en succes met school (en alles wat erbij komt).
Met een meidenkwartet
pi_159037105
kyara, hoe ging het op school?
  dinsdag 12 januari 2016 @ 11:56:43 #291
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_159037241
School gaat prima. Hij vindt het heel erg leuk. Vertelt amper wat dus geen idee wat hij daar uitspookt.Vanochtend heeft hij met een trein gespeeld, een peer gegeten, water gedronken en buiten gespeeld met een jongen en een meisje.

Ik wacht nog op inloggegevens voor de schoolcommunicatieapp en hopelijk wordt er ook meer duidelijk. Want ik vind het ook best wel weer wennen, zo'n school.
pi_159038006
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 11:56 schreef Kyara het volgende:
School gaat prima. Hij vindt het heel erg leuk. Vertelt amper wat dus geen idee wat hij daar uitspookt.Vanochtend heeft hij met een trein gespeeld, een peer gegeten, water gedronken en buiten gespeeld met een jongen en een meisje.

Ik wacht nog op inloggegevens voor de schoolcommunicatieapp en hopelijk wordt er ook meer duidelijk. Want ik vind het ook best wel weer wennen, zo'n school.
Nou je weet al best wat. Yaro zit nu 1.5 jaar op school en als ik vraag wat heb je gedaan zegt hij buiten spelen, fruit eten en boterham spelen. Als ik door vraag zegt hij dat wil ik niet vertellen :P
  dinsdag 12 januari 2016 @ 12:50:41 #293
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_159038341
Ja, dit was ook na doorvragen. Maar daarna kreeg ik een lading waarom vragen om mijn oren dus toen ben ik zelf maar afgehaakt :')
pi_159039452
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 12:50 schreef Kyara het volgende:
Ja, dit was ook na doorvragen. Maar daarna kreeg ik een lading waarom vragen om mijn oren dus toen ben ik zelf maar afgehaakt :')
:D hier komt er wel veel terug in spel.

En ik loop vaak rond op school als or lid en klassenouder dus zie wel een hoop. Dat scheelt.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 13:46:40 #295
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_159039568
Ik heb geaccepteerd dat hij op school een leven heeft waar ik het fijne niet vanaf weet. Idem voor BSO.
Onderdeel van het proces los laten tot ie uit huis gaat.
Maar ik miste het wel in het begin. Dagelijkse praatje met de kdv leidster was heel informatief bleek en dat kan je met de juf helaas niet.

Maar ik vind M ook al best veel los laten voor een eerste dag hoor!
Ollie vertelt vooral wat hem niet aan stond vaak :')
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_159039661
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 13:46 schreef laziness het volgende:
Ik heb geaccepteerd dat hij op school een leven heeft waar ik het fijne niet vanaf weet. Idem voor BSO.
Onderdeel van het proces los laten tot ie uit huis gaat.
Maar ik miste het wel in het begin. Dagelijkse praatje met de kdv leidster was heel informatief bleek en dat kan je met de juf helaas niet.

Maar ik vind M ook al best veel los laten voor een eerste dag hoor!
Ollie vertelt vooral wat hem niet aan stond vaak :')
Ja dat dus inderdaad. Mijn kind vind blijkbaar wat hij op school doet daar horen. Was op de psz al.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 14:51:12 #297
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_159041035
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 13:46 schreef laziness het volgende:
Ik heb geaccepteerd dat hij op school een leven heeft waar ik het fijne niet vanaf weet. Idem voor BSO.
Onderdeel van het proces los laten tot ie uit huis gaat.
Maar ik miste het wel in het begin. Dagelijkse praatje met de kdv leidster was heel informatief bleek en dat kan je met de juf helaas niet.

Maar ik vind M ook al best veel los laten voor een eerste dag hoor!
Ollie vertelt vooral wat hem niet aan stond vaak :')
Ja, dat los laten inderdaad.

Maar dat vind ik nog best moeilijk. Vooral omdat nog niet alles helemaal van een leien dakje gaat wat betreft zelfstandigheid en hij is ook niet zindelijk (daarom voorlopig halve dagen). Daarvoor heb ik een maand of wat geleden ook al een afspraak gehad met de intern begeleider om eea te vertellen. We hebben er best wel bovenop gezeten om hem klaar te stomen voor school dus om het nu los te laten vind ik moeilijk.

Maar het feit dat hij stralend naar buiten komt en zonder al te veel drama naar school toe gaat zegt eigenlijk ook al genoeg.
pi_159041268
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 07:18 schreef Luchtbel het volgende:
Ik zal eens kijken. Bedankt voor je reactie. Jij ook Deepfreeze.
Woordjes zijn het probleem niet, d´r woordenschat is denk ik uitgebreid genoeg door dagelijks leven/ televisie/ internet. Het gaat vooral om simpele grammatica en uitspraak. Omdat ze in het verleden onder andere een luie tong had is het voor haar wat moeilijker dingen goed uit te spreken. En het Engels op school is onder de maat. Het zit 'r zelf ook niet lekker en ik wil niet dat ze straks op het voortgezet onderwijs komt met een achterstand.
Ken je ouders die al een kind in de brugklas hebben gehad in jullie omgeving? Volgens mij is het meestal weer helemaal opnieuw beginnen, incl de uitspraak van de th (want dat kan bijna niemand goed :) ), juist omdat per basisschool zo sterk uiteen loopt wat kinderen leren. Succes :) Met sommige Apps wordt je uitspraak trouwens wel gecontroleerd, dan moet je t tegen de microfoon zeggen en krijg je een vinkje of een nieuwe kans. ;)
pi_159041410
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 15:00 schreef poemojn het volgende:

[..]

Ken je ouders die al een kind in de brugklas hebben gehad in jullie omgeving? Volgens mij is het meestal weer helemaal opnieuw beginnen, incl de uitspraak van de th (want dat kan bijna niemand goed :) ), juist omdat per basisschool zo sterk uiteen loopt wat kinderen leren. Succes :) Met sommige Apps wordt je uitspraak trouwens wel gecontroleerd, dan moet je t tegen de microfoon zeggen en krijg je een vinkje of een nieuwe kans. ;)
Ik wilde al niet reageren maar hierdoor toch maar even een reactie: Op de middelbare beginnen ze gewoon van voor af aan. Ook kinderen van basisscholen die geen engels aanbieden komen dus niet voor een enorme achterstand te staan.

Het enige wat je dus kunt doen is je kind het op een verkeerde manier leren of uitspraken op een verkeerde manier aanleren, dat is veel vervelender dan dat je op de juiste manier misschien een stapje harder moet lopen.

Je kinderen een andere taal leren terwijl je deze zelf niet als zijnde native speaker beheerst is een afrader.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 15:30:28 #300
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_159042020
Ik ben ook niet van plan om het haar zelf aan te leren. Vandaar dat ik vroeg wat de mogelijkheden waren. Helaas is mijn ervaring wel met andere kinderen die van deze school komen dat zij in de brugklas merken dat ze minder Engels hebben gehad dan andere kinderen en dat er vanuit wordt gegaan dat ze meer gewend zijn. Haar 'zus' en vriendinnen zijn afgelopen jaar naar de brugklas gegaan. En die ondervinden dus wel hinder, ook al wordt er dan weer opnieuw begonnen bij Engels. Ik vind het wel ingewikkeld dus.

Waaromwilde je niet reageren Ticootje? Je reactie is toch alleen maar helpend of snap ik het niet?
pi_159042058
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 11:56 schreef Kyara het volgende:
School gaat prima. Hij vindt het heel erg leuk. Vertelt amper wat dus geen idee wat hij daar uitspookt.Vanochtend heeft hij met een trein gespeeld, een peer gegeten, water gedronken en buiten gespeeld met een jongen en een meisje.

Ik wacht nog op inloggegevens voor de schoolcommunicatieapp en hopelijk wordt er ook meer duidelijk. Want ik vind het ook best wel weer wennen, zo'n school.
Dat is meer dan mijn jongens samen vertelden vanmiddag :)
Maar ik zie ook dingen later terug in het spel. Of je hoort hem liedjes zingen die nieuw zijn..

Daan wilde vandaag wel op school blijven voor altijd. Toch maar gezegd dat hij thuis moet avondeten en slapen, maar morgen weer mag :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')