De hra gaat naar de gezamenlijke rekening. Wie wat krijgt doet er niet toe.quote:Op maandag 30 november 2015 22:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als zij er niet meer woont kan zij geen rente meer aftrekken.
Ik denk dat de belastingdienst daar anders over denkt.quote:Op woensdag 2 december 2015 00:29 schreef betyar het volgende:
[..]
De hra gaat naar de gezamenlijke rekening. Wie wat krijgt doet er niet toe.
Geen idee. Ik betaal de hypotheek gewoon.quote:Op woensdag 2 december 2015 13:01 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Ik denk dat de belastingdienst daar anders over denkt.
Het is wel een lastige situatie, belastingtechnisch.... ga er niet vanuit dat de aftrek volledig kan blijven plaatsvinden terwijl zij er niet meer woont.quote:Op woensdag 2 december 2015 14:22 schreef betyar het volgende:
[..]
Geen idee. Ik betaal de hypotheek gewoon.
Helemaal? Verwarrend. Zij zou toch de helft betalen?quote:Op woensdag 2 december 2015 14:22 schreef betyar het volgende:
[..]
Geen idee. Ik betaal de hypotheek gewoon.
Iets zegt me dat zij aan hem betaalt en hij betaalt het door.quote:Op woensdag 2 december 2015 14:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Helemaal? Verwarrend. Zij zou toch de helft betalen?
quote:Op woensdag 2 december 2015 14:30 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Iets zegt me dat zij aan hem betaalt en hij betaalt het door.
De vaste lasten zijn totaal 1239( exclusief gwl) euro. Inclusief onderhoud van de kids. Wij storten elke maand ieder 650 op een gezamenlijke rekening. Daar wordt alles van betaalt.quote:Op woensdag 2 december 2015 14:30 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Iets zegt me dat zij aan hem betaalt en hij betaalt het door.
Yepquote:Op woensdag 2 december 2015 17:31 schreef pahlawan het volgende:
[..]
Jaarlijks olie en eens in de 5 jaar een nieuwe distributieriem?
Dan betaal je dus de helft van de hypotheek en ik mag hopen dat je ook alleen over dat deel hra krijgt.quote:Op woensdag 2 december 2015 17:15 schreef betyar het volgende:
[..]
De vaste lasten zijn totaal 1239( exclusief gwl) euro. Inclusief onderhoud van de kids. Wij storten elke maand ieder 650 op een gezamenlijke rekening. Daar wordt alles van betaalt.
Dat horen we morgen hoe dat allemaal werkt.quote:Op woensdag 2 december 2015 18:56 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Dan betaal je dus de helft van de hypotheek en ik mag hopen dat je ook alleen over dat deel hra krijgt.
Yep. De boekhouder heeft een overzicht gemaakt en daar staan we allebei achter.quote:Op woensdag 2 december 2015 19:01 schreef Norma_Jeane het volgende:
En klopt het wel dat de kinderbijdrage wel 50/50 is? Dan zal er aan beide zijde toch even veel draagkracht moeten zijn?
kan gewoon , maar moet wel een afstand verklaring van waardestijging of daling worden gedaan door mevrouw in deze. Als huis ooit verkocht wordt dus, dus als zij wil meedelen in winst of moet bijdragen bij verlies kan je idd maar 50% aftrekken van de hra.quote:Op woensdag 2 december 2015 14:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is wel een lastige situatie, belastingtechnisch.... ga er niet vanuit dat de aftrek volledig kan blijven plaatsvinden terwijl zij er niet meer woont.
Best een flinke aanname.quote:Op woensdag 2 december 2015 19:52 schreef Barrah het volgende:
Ik las in het vorige topic dat jullie toch niet gebruik maken van een mediator. Dat is echt de domste beslissing die tot nu toe is genomen. Zonder onafhankelijke partij die jullie helpt alles op papier te zetten, die vanuit dagelijkse ervaring weet wat er op je pad kan komen, ga je elkaar zeker nog tegenkomen. Zeker nu bij jullie beiden langzaam het besef komt dat scheiden toch geen feestje is, ga je hier nog wel achter komen en dan is het te laat om er nog in alle redelijkheid samen uit te komen.
Ik heb nu al te doen met jullie kinderen. Papa en mama dachten er samen wel uit te komen, maar slaan elkaar straks figuurlijk de hersens in omdat ze dingen over het hoofd hebben gezien en alle goede voornemens toch anders uitpakten dan verwacht.
Hulp zoeken bij zo'n belangrijke gebeurtenis in je leven is geen teken van zwakte, maar van verantwoordelijkheid. Naar jezelf, naar de ander maar vooral naar jullie kinderen.
De gok die TS en zijn ex hebben genomen is anders niet minder speculatief. En met de mogelijke gevolgen hiervan zullen zij en hun kinderen moeten leven.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:18 schreef IShotTheMaid. het volgende:
[..]
Best een flinke aanname.
Sterkte/succes TS.
niet elke scheiding zal in chaos en oorlog eindigen hoor, dat de kinderen sowieso beïnvloed worden door de scheiding is wel aangetoond in studies maar de mens kan ook gewoon rationeel zijn.quote:Op donderdag 3 december 2015 22:31 schreef Barrah het volgende:
[..]
De gok die TS en zijn ex hebben genomen is anders niet minder speculatief. En met de mogelijke gevolgen hiervan zullen zij en hun kinderen moeten leven.
Ik ben heel benieuwd naar de reden waarom hier vanaf is gezien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |