abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158012602
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 16:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Behalve dat kleine groepje dus, en de grotere groep die van zijn bedenkingen geen probleem wil maken. Ik snap niet wat er nou zo tegen is om een kleine aanpassing te doen, anders dan een vurige wens om een klein groepje uit te sluiten van het feest.

Het gaat ook niet helemaal nergens over, het bestaat uitsluitend dankzij de traditie. Stel dat je laten we zeggen in Oostenrijk of zo een feest zou willen organiseren met een optocht waarbij mensen zwart geschminkt met rooie lippen, oorbellen en zwarte krullen in een apenpakkie rondhuppelen dan wordt je voor gek verklaard. Tijden veranderen nou eenmaal.
Omdat het geen kleine aanpassing is.

Het gaat niet over Oostenrijk.
pi_158012654
Nu is het gewoon "je moet wel luisteren naar een klein groepje dat anders denkt en wil.......en doen wat zij zeggen".
pi_158012772
quote:

[..]

Behalve dat kleine groepje dus, en de grotere groep die van zijn bedenkingen geen probleem wil maken. Ik snap niet wat er nou zo tegen is om een kleine aanpassing te doen, anders dan een vurige wens om een klein groepje uit te sluiten van het feest.

Het gaat ook niet helemaal nergens over, het bestaat uitsluitend dankzij de traditie. Stel dat je laten we zeggen in Oostenrijk of zo een feest zou willen organiseren met een optocht waarbij mensen zwart geschminkt met rooie lippen, oorbellen en zwarte krullen in een apenpakkie rondhuppelen dan wordt je voor gek verklaard. Tijden veranderen nou eenmaal.
Dat kleine groepje zet zichzelf min of meer al buitenspel door zich als Black Panthers te vertonen, zeg maar de bruinhemden onder de zwarten. Als je sympathie voor je zaak probeert te winnen, doe je jezelf op die wijze in ieder geval geen plezier, elke centimeter terrein die je op dat soort proleten prijsgeeft is er een teveel.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_158013398
quote:

[..]

Het punt is dat we hier niet in Oostenrijk maar in Nederland zijn en dat vrijwel alle Nederlanders deze traditie gewend zijn en er geen bezwaar tegen hebben. Het zijn slechts een aantal 'vreemdelingen' die er moeilijk over doen omdat ze er geen snars van begrijpen en/of omdat ze een alternatieve agenda hebben. Prima, maar verwacht niet dat de rest er wakker van ligt als je nog niet eens met goede argumenten komt wat er mis is met ZP. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158018481
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 16:01 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat d/dt verhaal? Dat vind ik ook onzinnig. Komt ook omdat zelf fouten maak.
Mag je bekijken hoe je wilt, maar je schrijft eerst thai daarnaar corrigeer je het in Thailand of zelfs thais, dus al je niet meer weet wat jezelf geschreven hebt?
Dan zal je ook wel af en toe naar het toilet toe moeten om te kijken of je een mannetje of een vrouwtje bent lijkt me?
Daarop reageer ik het boeit me niet ik val niet over 1 letter verschil.
  vrijdag 4 december 2015 @ 22:09:55 #256
168739 Red_85
'echt wel'
pi_158021232
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 16:19 schreef Weltschmerz het volgende:

(...)
Nee, dat is een totaal andere discussie. 1000 keer de plank volledig misslaan pleit niet voor je.
Dat zeg je alleen maar omdat het pijnlijk het punt voor je blootlegt. Of je zegt het omdat je blind bent, kan ook.

Hoe dan ook, het is een keuze beledigd te zijn. Wat er bij komt wat het nog zieliger maakt, is dat het om een kinderfeest gaat.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 4 december 2015 @ 23:42:02 #257
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_158024094
Anekdote. Ik had ooit in november schilders over de vloer, waren bezig met het schilderwerk buiten. Ze waren er een paar dagen, en dus maakte ik regelmatig een praatje. Sta ik op straat te praten met een van die jongens. Van een afstandje kwam een van de andere schilders aanlopen met iets in zijn handen, een pakket van het een of ander. Zegt de schilder tegenover mij: 'Hé, daar komt Sinterklaas aanlopen.' Ik grap met hem mee, vind die man echter meer van de andere kindevriend weghebben want hij was nog behoorlijk jong en had donker haar, niets van een lange witte baard, wel een blanke man, dus zeg ik: 'Nou, hij heeft meer weg van Zwarte Piet.'

Kijkt die man tegenover me woedend aan. Ik begrijp het even niet. Totdat ik nog eens kijk. O. Fuck. De man tegenover me heeft een donkere huidskleur. Hij dacht zeker dat ik het over hem had i.p.v. de andere collega. Vreselijk, wat voelde ik me stom. Ik heb me duizendmaal verontschuldigd en gezegd dat dit niet de bedoeling was dat ik hem daarmee bedoelde ofzo. Maar ja.... aan de andere kant... had ik hier het probleem, of de donkere man tegenover me die zich onterecht aangesproken dacht? Zodra het woord ZP valt, spits iedere donkere persoon zijn oren omdat het taboe is?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_158024483
quote:

[..]

Er is geen "vurige wens" om een klein groepje uit te sluiten van een feest. Er is een zeer klein groepje klagers dat zichzelf in een slachtofferrol duwt en een beperkt aantal medestanders van deze figuren. Hun 'argumenten' hebben we verscheidene malen aangehoord, vooral dankzij de media die deze figuren een ruim podium bieden.

Nederland is allang klaar met deze "discussie", maar ze blijven maar doordrammen. Dan moet de conclusie op een gegeven moment gewoon een keer zijn: Hé, je hoeft echt geen Sinterklaas te vieren, je hoeft geen intocht te bekijken, je hoeft niet mee te doen. Geen enkel feest is 100 procent van de bevolking naar de zin.
pi_158024912
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 23:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Er is geen "vurige wens" om een klein groepje uit te sluiten van een feest. Er is een zeer klein groepje klagers dat zichzelf in een slachtofferrol duwt en een beperkt aantal medestanders van deze figuren. Hun 'argumenten' hebben we verscheidene malen aangehoord, vooral dankzij de media die deze figuren een ruim podium bieden.

Nederland is allang klaar met deze "discussie", maar ze blijven maar doordrammen. Dan moet de conclusie op een gegeven moment gewoon een keer zijn: Hé, je hoeft echt geen Sinterklaas te vieren, je hoeft geen intocht te bekijken, je hoeft niet mee te doen. Geen enkel feest is 100 procent van de bevolking naar de zin.
Soft ben je, je kan beter zeggen: "Aanpassen of terug naar Suriname waar je je blijkbaar wel thuis voelt."
pi_158024968
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 00:11 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Soft ben je, je kan beter zeggen: "Aanpassen of terug naar Suriname waar je je blijkbaar wel thuis voelt."
Heeft weinig zin, want in Suriname wordt ook gewoon Sinterklaas gevierd, mét Zwarte Pieten erbij.

Overigens hoeft niet iedereen die ergens tegen is van mij het land uit. De beste oplossing is dat de klagers voortaan het Sinterklaasfeest gewoon links laten liggen. We moeten af van het bizarre idee dat elk feest voor 100 procent van de bevolking geschikt moet zijn.
  zaterdag 5 december 2015 @ 00:18:12 #261
138876 Andromache
pi_158025080
Ook een kenmerk van de democratie, dat je het niet eens met elkaar hoeft te zijn. Accepteren dat we het hier niet eens gaan worden.
pi_158025266
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 00:18 schreef Andromache het volgende:
Ook een kenmerk van de democratie, dat je het niet eens met elkaar hoeft te zijn. Accepteren dat we het hier niet eens gaan worden.
Deze klagers zijn uit op geld. Ze willen herstelbetalingen, omdat hun betovergrootouders ooit slaaf zijn geweest: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-racistisch-is.dhtml

Het meest vervelende is nog wel dat de media deze figuren continu een podium blijft bieden. Zo mocht Sylvana Simons vanavond, de laatste avond voor pakjesavond, nog weer even opdraven bij Pauw om haar gal te spuwen.

Als je objectieve media had, in plaats van de vooringenomen media in dit land, dan zou je op een gegeven moment inzien dat het leeuwendeel van de Nederlanders deze "discussie" allang spuugzat is en dat Zwarte Piet niet verder veranderd moet worden dan de afgelopen jaren al is gebeurd.
pi_158025306
Ja dat had ik al verwerkt hoor, dacht ik dus ook, en ze zullen misschien wel denken, nog snel voordat er niks meer is?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2015 01:03:57 ]
  zaterdag 5 december 2015 @ 01:30:41 #264
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_158026412
Als je nu nog steeds niet snapt dat Zwarte Piet racistisch is ben je wel echt heel dom hoor.
pi_158026473
@ Heufd, leg eens uit alsjeblieft.
  zaterdag 5 december 2015 @ 02:00:16 #266
138876 Andromache
pi_158026733
Wat een onzin Heufd dat die waarheid voor iedereen geldt. Hij is rijk want fluwelen kleding en massief gouden oorringen, hij is slim, hij is jong en vitaal, hij is in de meerderheid, heeft als ex-slaaf zijn schurkenregime ontvlucht en is hier twee maanden per jaar een geïntegreerde modelburger, heeft een goede en populaire baan, staat in het middelpunt van de belangstelling, is opvoedkundig een kanjer, laat zien dat diversiteit onmisbaar is, en zo kan ik nog wel even doorgaan met positieve connotaties die voor heel veel mensen óók waar zijn.
pi_158027229
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 02:01 schreef Braindead2000 het volgende:
5 december *O*

[ afbeelding ]
Prettige pakjesavond brain *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158027325
Eindelijk nog 1 dag gezeik en dan pas in maart weer *O*
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_158027394
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 00:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Deze klagers zijn uit op geld. Ze willen herstelbetalingen, omdat hun betovergrootouders ooit slaaf zijn geweest: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-racistisch-is.dhtml

Het meest vervelende is nog wel dat de media deze figuren continu een podium blijft bieden. Zo mocht Sylvana Simons vanavond, de laatste avond voor pakjesavond, nog weer even opdraven bij Pauw om haar gal te spuwen.
Onzin natuurlijk. Die slavernij is al ruimschoots afbetaald doordat miljoenen nazaten van slaven door ons worden verzorgd met riante uitkeringen en toeslagen.

Sylvana Simons is de grootste racist van Nederland :r

quote:
Als je objectieve media had, in plaats van de vooringenomen media in dit land, dan zou je op een gegeven moment inzien dat het leeuwendeel van de Nederlanders deze "discussie" allang spuugzat is en dat Zwarte Piet niet verder veranderd moet worden dan de afgelopen jaren al is gebeurd.
Sterker nog al die veranderingen moeten teruggedraaid worden.
Ik begrijp niet dat geen enkele supermarktketen het lef heeft gehad om gewoon te zeggen: Stik er maar in stelletje werkschuwe schreeuwers, wij hebben Zwarte Piet in de winkels met alle mogelijke authentieke kenmerken. Ze zouden dan 90% van het land als klant hebben. Maar nee, van AH tot Jumbo moet het politiek correct :r :r :r
pi_158027484
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 00:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dan moet men ook eens het lef hebben de zwarte stammen in Afrika aan te pakken die slaven aanboden. Daar hoor je dit soort figuren nooit over. Maar uiteindelijk gaat het altijd over geld. En het vreemde feit dat men dan toch graag in dit nare land met slavenhandel historie blijft wonen. Je zou zeggen dat je daar dan afkeer van hebt.
pi_158027552
Schandalig, walgelijk, verschrikkelijk, mensen die zich zwart verven. :r

:')
  zaterdag 5 december 2015 @ 07:08:00 #273
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_158027599
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 02:00 schreef Andromache het volgende:
Wat een onzin Heufd dat die waarheid voor iedereen geldt. Hij is rijk want fluwelen kleding en massief gouden oorringen, hij is slim, hij is jong en vitaal, hij is in de meerderheid, heeft als ex-slaaf zijn schurkenregime ontvlucht en is hier twee maanden per jaar een geïntegreerde modelburger, heeft een goede en populaire baan, staat in het middelpunt van de belangstelling, is opvoedkundig een kanjer, laat zien dat diversiteit onmisbaar is, en zo kan ik nog wel even doorgaan met positieve connotaties die voor heel veel mensen óók waar zijn.
Maar hij is zwart. Snap dat dan. Vooral luisteren naar die blanke mensen die voor zwarte mensen spreken. Die laatste groep snapt natuurlijk niet hoe hard ze worden gediscrimineerd.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  zaterdag 5 december 2015 @ 08:15:52 #274
8369 speknek
Another day another slay
pi_158027759
Met die houding was vrouwenkiesrecht er ook nooit gekomen.

Huh-huh was dat maar zo he, huh-huh.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 5 december 2015 @ 08:30:02 #275
8369 speknek
Another day another slay
pi_158027838
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 15:52 schreef deedeetee het volgende:
Want dat is wat hier speelt : racisme van de gekleurde jegens de blanke.
Jahoor dat is wat hier speelt :|W.
quote:
En dat je geen parodie op een neger mag maken is ook flauwe kul. Kijk naar Jeff Dunham die maakt poppen van alle soorten en kleuren mensen en steekt de draak er mee en niemand die dát gaat verbieden....
En Hans Teeuwen maakt grappen over kanker, dus ik mag ook grappen over kanker maken. En Chris Rock zegt tien keer per minuut het woord nikker, dus ik mag ook tien keer per minuut het woord nikker zeggen.

Ja hoor, dat mag jij, dat is niet verboden. Maar als je dat in de hoedanigheid van een kinderfeest een paar weken lang op de nationale televisie doet ben je een dikke mongool.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')