Wat vergelijkt men idd?quote:Op vrijdag 4 december 2015 10:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
Grappig dat ze bierland nummer 1, Duitsland, er niet bij zetten.
Vraag me verder af wat ze vergelijken, een pint bitter krijg je buiten de regeneilanden niet, maar op de regeneilanden krijg je smerig lager ipv een goed pils zoals in Duitsland of Tsjechië
Inderdaad vreemd dat ze Duitsland er niet bij hebben staan. Wat kost het daar voor een normale pilsachtige?quote:Op vrijdag 4 december 2015 10:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
Grappig dat ze bierland nummer 1, Duitsland, er niet bij zetten.
Vraag me verder af wat ze vergelijken, een pint bitter krijg je buiten de regeneilanden niet, maar op de regeneilanden krijg je smerig lager ipv een goed pils zoals in Duitsland of Tsjechië
Rond de 1,30-1,40 voor een 0,2 glas in een kroeg op de hoekquote:Op vrijdag 4 december 2015 10:19 schreef Fogel het volgende:
[..]
Inderdaad vreemd dat ze Duitsland er niet bij hebben staan. Wat kost het daar voor een normale pilsachtige?
Dit dus. Afgelopen zomer heb ik met mijn vriendin op een terrasje een speciaalbier en een wijn besteld. Bijna tien Euro kwijt.quote:Op dinsdag 1 december 2015 17:14 schreef Intellectueel het volgende:
Dat krijg je ervan wanneer je een café opent met de brouwerij als grote broer die de prijzen bepaalt. Heel de horeca mag van mij in elkaar donderen met al die belachelijke prijzen van ze.
Dat is ook te veel. Maar het hangt er ook zeer vanaf waar je gaat zitten. Vaak is het even verderop of om de hoek een stuk goedkoper. En men blijft het gewoon vragen als er mensen blijven komen.quote:Op zondag 6 december 2015 08:50 schreef HSG het volgende:
[..]
Dit dus. Afgelopen zomer heb ik met mijn vriendin op een terrasje een speciaalbier en een wijn besteld. Bijna tien Euro kwijt.
Dat ligt er maar aan, een kroegeigenaar die geen verplichtingen heeft aan brouwerij betaald dat niet, een zetbaas die slechts uitbaat wel.quote:Op zondag 6 december 2015 09:10 schreef Leandra het volgende:
Verbijsterend dat de horeca inkoop een (veel) hogere literprijs moet betalen, voor een fust nota bene, dan de klant per liter in de supermarkt betaalt als hij een kratje koopt
Ik ging uit van de prijzen zoals die in de prijslijst volgens de OP genoemd zijn.quote:Op zondag 6 december 2015 09:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat ligt er maar aan, een kroegeigenaar die geen verplichtingen heeft aan brouwerij betaald dat niet, een zetbaas die slechts uitbaat wel.
De prijzen zijn inderdaad absurd. Daarom drinken vrienden ook steeds vaker in huiselijke kring. Anders is het onbetaalbaar.quote:Op zondag 6 december 2015 08:50 schreef HSG het volgende:
[..]
Dit dus. Afgelopen zomer heb ik met mijn vriendin op een terrasje een speciaalbier en een wijn besteld. Bijna tien Euro kwijt.
En daar moet je dan gewoon allerlei belastingen over betalen als je het in je kroeg gaat tappen.quote:Op zondag 6 december 2015 09:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ging uit van de prijzen zoals die in de prijslijst volgens de OP genoemd zijn.
Geen idee wat een fust bier bij de drankhandel kost als je geen binding met een brouwer hebt.
In Amersfoort is de drankhandel weer een van de grootste pandeigenaren als het gaat om panden met een horecavergunning.
Overigens vraag ik me ook af of je Heineken gaat tappen als je daartoe niet verplicht bent
Ja, je kunt ook een huis zonder hypotheek kopen, dat is ook een keuze, maar wel een keuze die de meeste mensen niet hebbenquote:Op zondag 6 december 2015 09:28 schreef Jaroon het volgende:
[..]
En daar moet je dan gewoon allerlei belastingen over betalen als je het in je kroeg gaat tappen.
Maar zoals gezegd. Je kan los van een brouwerij staan. Dat is een keuze. Vaak gebeurt dat niet omdat men het financieel anders niet trekt. Dat in Amersfoort is perfect legaal en slim.
Waarom zou je het niet doen. Heineken is bij heel veel mensen populair.
Het is gewoon een bedrijf. Als ik een fruit en groentehandel begin laat ik mij toch ook niet financieel in de houdgreep nemen door 1 bepaalde teler die veel voor mij betaald? Het is een keuze.quote:Op zondag 6 december 2015 09:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, je kunt ook een huis zonder hypotheek kopen, dat is ook een keuze, maar wel een keuze die de meeste mensen niet hebben
Vaak omdat men graag de back up van de brouwerij nodig heeft. Je kan ook geheel zelf iets starten.quote:Op zondag 6 december 2015 10:02 schreef Jigzoz het volgende:
Je zou verwachten dat de zelfverklaarde liberalen van de VVD wel een constructie bedacht zouden hebben om ervoor te zorgen dat ondernemers tegen dergelijke molochs beschermd zijn. Maar nee. Die kiezen de kant van de multinational.
En hoe je dergelijk kapitalistisch parasitisme bestrijdt? Geen idee. Boycotten gaat bijna niet, want vrijwel alle cafés zijn op een dergelijke manier opgezet.
Het is niet zo dat mensen ertoe gedwongen worden, ze gaan geheel vrijwillig dit soort constructies aan. Verder snap ik niet zo goed waarom je dit tot een VVD issue benoemd anders dan dat je weer eens gal kan spugen.quote:Op zondag 6 december 2015 10:02 schreef Jigzoz het volgende:
Je zou verwachten dat de zelfverklaarde liberalen van de VVD wel een constructie bedacht zouden hebben om ervoor te zorgen dat ondernemers tegen dergelijke molochs beschermd zijn. Maar nee. Die kiezen de kant van de multinational.
En hoe je dergelijk kapitalistisch parasitisme bestrijdt? Geen idee. Boycotten gaat bijna niet, want vrijwel alle cafés zijn op een dergelijke manier opgezet.
Een fust Heineken bij de drankenhandel is misschien een tientje goedkoper. Maar als je geen pand van Heineken hebt kun je op de fustprijs ook nog wel wat korting bedingen, dus ik denk dat het uiteindelijk weinig uitmaakt.quote:Op zondag 6 december 2015 09:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ging uit van de prijzen zoals die in de prijslijst volgens de OP genoemd zijn.
Geen idee wat een fust bier bij de drankhandel kost als je geen binding met een brouwer hebt.
In Amersfoort is de drankhandel weer een van de grootste pandeigenaren als het gaat om panden met een horecavergunning.
Overigens vraag ik me ook af of je Heineken gaat tappen als je daartoe niet verplicht bent
Een vriend van mij heeft een kroeg, en is eigenaar van het pand en alles wat er in staat. Hij betaald echt niet een tientje minder, maar duidelijk minder, en krijgt daarboven allerlei andere goodies, zodat hij niet van biermerk veranderd.quote:Op zondag 6 december 2015 20:17 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Een fust Heineken bij de drankenhandel is misschien een tientje goedkoper. Maar als je geen pand van Heineken hebt kun je op de fustprijs ook nog wel wat korting bedingen, dus ik denk dat het uiteindelijk weinig uitmaakt.
De fusten zijn in het algemeen gewoon belachelijk duur ten opzichte van de supermarktverpakkingen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |