abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158056781
quote:
02s.gif Op zondag 6 december 2015 13:58 schreef Franny_G het volgende:
Oh GM, leuke foto's, en wat een boel mooie cadeau's. Vooral dat kerstmis boekje vind ik leuk!!

Hier ook nog een fotootje van mijn lieve moeder met I. Een leeftijdsverschil van 78 jaar. :o . O+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een lieve foto!

Dat kerstboekje wilde ik perse hebben voor Saar, vond dat vroeger al zo'n mooi boekje O+
S. 2014
J. 2016
pi_158057803
quote:
2s.gif Op zondag 6 december 2015 13:55 schreef Franny_G het volgende:
Wat knap van L.!! En inderdaad ook wel spijtig dat jullie er niet bij waren. ;( . :* .

Een keer wakker worden is natuurlijke dikke prima, maar als het dan anderhalf uur duurt voordat er weer geslapen wordt, dan zou ik dat ook als problematisch ervaren.

Het lijkt erop dat het dus vooral moeilijk voor hem is in slaap te komen, en dat het dus niet perse gaat om de bv of om honger? Het is denk ik beetje trial and error, uitzoeken op welke momenten en in welke omstandigheden hij wel snel in slaap valt. Vindt hij het eng in het donker te liggen? Wil hij graag bij jullie zijn of misschien juist liever niet? (Dat laatste is iets wat je misschien niet zo snel verwacht, maar sommige kinderen willen juist liever alleen zijn als ze in slaap vallen). Hopelijk vinden jullie snel het magische trucje waardoor het wel lukt, of I ontdekt het zelf!

DaD

E en S willen niet bij ons slapen maar S.ara wel (sowieso lang verhaal mbt slapen en reflux en bv) maar los daarvan zijn er een paar dingen waar ze nog steeds wakker van wordt (en daarna niet meer kan slapen) (nu begrijp ik het omdat ze het kan vertellen)

1. Kou
2. Groeipijn (en dan valt ze ook niet meer in slaap. Geen pijn waardoor ze moet huilen maar het voelt vervelend). Door warmte heeft ze daar ook minder last van.
3. Als ze mij niet meer voelt snachts (ze 'zoekt' me snachts)
4. Als ze wakker is geworden moet ze los van mij in slaap vallen (wil ze liever niet) maar als ze me voelt, valt ze niet in slaap.

Zijn van die dingetjes..misschien heb je er iets aan.

Mooie foto Franny!

GM, heerlijk!

Beterschap en knuffs voor wie ze kan gebruiken :*
  zondag 6 december 2015 @ 18:09:21 #153
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_158061975
GM wat een leuke foto zo met Sinterklaas! :)
Ach goss BF.. maar Sint kan ook zo spannend zijn hé ;)
Leuke Sinterklaas verhalen van velen *O*
Fazz gaat het alweer wat beter? Wat balen dat je niet kon gaan gisteren... arm jochie.
DAD, hopelijk heb je iets aan de tips hier :*
Amsel wat fijn dat ze nu weer lekker in bad wilt.. je moet er maar opkomen die oplossing :D
Lucas aan het stappen!!! *O*
Franny wat een mooie foto van I en oma O+

Hier vrijdag en zaterdag ook Sinterklaas gevierd.
Het was erg leuk en gezellig. Zaterdag was Sinterklaas er zelf ook samen met 3 pieten.
V vond het helemaal niet eng en was super gefascineerd door de staf *blingbling* :D

En nu.. de grootste uitdaging van dit jaar..
Hoe houden we de kleine man met de grijpgrage vingertjes uit de kerstboom?!?!! :') :X :P
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_158062461
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 18:09 schreef Radyhyn het volgende:
GM wat een leuke foto zo met Sinterklaas! :)
Ach goss BF.. maar Sint kan ook zo spannend zijn hé ;)
Leuke Sinterklaas verhalen van velen *O*
Fazz gaat het alweer wat beter? Wat balen dat je niet kon gaan gisteren... arm jochie.
DAD, hopelijk heb je iets aan de tips hier :*
Amsel wat fijn dat ze nu weer lekker in bad wilt.. je moet er maar opkomen die oplossing :D
Lucas aan het stappen!!! *O*
Franny wat een mooie foto van I en oma O+

Hier vrijdag en zaterdag ook Sinterklaas gevierd.
Het was erg leuk en gezellig. Zaterdag was Sinterklaas er zelf ook samen met 3 pieten.
V vond het helemaal niet eng en was super gefascineerd door de staf *blingbling* :D

En nu.. de grootste uitdaging van dit jaar..
Hoe houden we de kleine man met de grijpgrage vingertjes uit de kerstboom?!?!! :') :X :P
Als je DE tip hebt }:| :P loop al de hele middag, nee saar, kijken niet aan trekken... niet doen.. en dan heb ik m al op een tafeltje gezet...
S. 2014
J. 2016
pi_158062613
Oh Fran die foto <3

DaD, jammer dat het niet helemaal was zoals je gehoopt had. Maar ik vind 2x wakker ook niet zo veel, in een vreemde situatie. Wel jammer van de huils natuurlijk. Hoe was het om ze weer te zien?

Wij hebben nog geen kerstboom staan, maar ik denk niet dat O er veel aan zal komen. Ze komt ook niet aan ons tvmeubel, of onze laptops, theekopjes (leeg hoor, vol staan ze nooit binnen handbereik). Ik zou denk ik samen met die mini's naar de boom kijken en leren wijzen. En er verder geen erfstukken in hangen ;)

Ik ben trouwens zo blij dat ze zo gek is op haar familie, ook al zien ze haar niet regelmatig. Grote lach, giebel en knuffels.
  zondag 6 december 2015 @ 18:46:23 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_158062689
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 18:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Als je DE tip hebt }:| :P loop al de hele middag, nee saar, kijken niet aan trekken... niet doen.. en dan heb ik m al op een tafeltje gezet...
Inbouwen 8-)

disclaimer
pi_158062954
Handig gedaan!
Hier nog geen probleem met trekken. Moet ook zo blijven want hij staat met stenen gestut. Hard trekken is de boom op je krijgen. De hond zit wel wat op te vreten :') :( we weten nog niet wat. Voor het eerst kerstboom sinds jaren weer O+ wil ik graag voor R ook. Wel meteen overal naalden. Man weigert een neppert maar mijn oma wil die van haar geven.
  zondag 6 december 2015 @ 19:28:55 #158
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158063732
Ik ga t niet eens proberen met de boom op de grond :') weet nu al zeker dat hij eraan gaat zitten. Ik had bedacht dat we de boom maar half opbouwen (bovenste deel) en dat deel op de eetkamertafel zetten, die is groot genoeg en dan kan hij er niet bij ~:)

Leuk om jullie sintvieringen te lezen en de foto's te zien (ook op Facebook). Wij vieren volgend jaar pas.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 6 december 2015 @ 19:36:47 #159
149959 SQ
snelle trees
pi_158063930
Ik heb op babyhoogte alleen niet-breekbare ballen overigens. We gaan het zien, ik heb er wel vertrouwen in ;)
(En ik ga zo bijlezen ;))
disclaimer
pi_158063948
Die van ons staat op een tafeltje, maar I kijkt er sowieso niet naar om. Hij vindt de lichtjes mooi om naar te kijken en hij wijst wel naar de boom, maar hij zit er niet aan.
We zijn hier helemaal in kerstsfeer, ik hou ervan! ~:).

Bedankt voor de tips en het meedenken, trouwens! Soms lukt het hem wel, om zelf weer in slaap te vallen, en overdag gaat het zonder problemen. Kouder/warmer aankleden, dikkere of dunnere slaapzak, hebben we allemaal al geprobeerd maar lijkt geen enkel verschil te maken. En mijn/onze aanwezigheid is ook nooit genoeg, hij wil echt de borst.
We proberen het nu met een klein lichtje op zijn kamertje. Misschien dat hij het te donker vindt als hij wakker wordt en daarom bij mij per se troost/geborgenheid moet hebben.
Voor twee keer wakker per nacht doen we het trouwens wel! We hoopten alleen op een soort 'oh, mama is er toch niet, laat ik maar gewoon gaan slapen'. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_158064106
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 18:46 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Inbouwen 8-)

[ afbeelding ]
Als saar iets bedacht heeft gaat het gebeuren... dan gaat ze gerust via de leuning hoor... :+
Ach over een week is de lol er vast wel af :P
S. 2014
J. 2016
pi_158064346
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 19:37 schreef DevilsAndDust het volgende:
Die van ons staat op een tafeltje, maar I kijkt er sowieso niet naar om. Hij vindt de lichtjes mooi om naar te kijken en hij wijst wel naar de boom, maar hij zit er niet aan.
We zijn hier helemaal in kerstsfeer, ik hou ervan! ~:).

Bedankt voor de tips en het meedenken, trouwens! Soms lukt het hem wel, om zelf weer in slaap te vallen, en overdag gaat het zonder problemen. Kouder/warmer aankleden, dikkere of dunnere slaapzak, hebben we allemaal al geprobeerd maar lijkt geen enkel verschil te maken. En mijn/onze aanwezigheid is ook nooit genoeg, hij wil echt de borst.
We proberen het nu met een klein lichtje op zijn kamertje. Misschien dat hij het te donker vindt als hij wakker wordt en daarom bij mij per se troost/geborgenheid moet hebben.
Voor twee keer wakker per nacht doen we het trouwens wel! We hoopten alleen op een soort 'oh, mama is er toch niet, laat ik maar gewoon gaan slapen'. :+.
Wij hadden ook een periode waar alleen de borst goed was. Bij ons heeft toen een babynest geholpen. Voor mini's zou ik het niet doen, maar ik denk dat ze voor dreumesen weinig gevaar opleveren (Ik heb er een zonder touwtjes gemaakt). Het gaf O een gevoel van geborgenheid. We hebben ook zo'n spijlenbeschermer overigens, zodat ze wat minder indrukken heeft op haar hoogte.
pi_158064727
Nog even een bevestiging dat als je er 's nachts meerdere keren uit moet vanwege je baby/dreumes dit vrijwel zeker een negatief effect heeft op je functioneren en op je humeur.

http://www.wsj.com/articl(...)ust-hours-1448907227
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_158064883
Hier staat de kerstboom inmiddels pontificaal in de kamer te shinen. Wel plastic ballen en stoffen spul. Ik heb Boaz er een paar keer vandaan moeten halen maar hij vond zijn auto's toch interessanter ^O^
pi_158065540
Wat zijn jullie allemaal vroeg daarmee!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 6 december 2015 @ 21:07:32 #166
73386 Fazz
onderweg
pi_158066587
Kerstbomen al in huis _O_ eerder dan volgende week gaat dat hier echt niet gebeuren...

F is nog steeds ziek. Net weer 39 graden koorts. Ik kan hem morgen gelukkig naar m'n moeder brengen want kdv is zo een no-go. Op werk heb ik wat dingen die moeten gebeuren dus thuis blijven is even geen optie. Echt waardeloos hoor, F heeft zelden wat en net nu m'n lief weg is komt alles tegelijk -O- Ondanks z'n temperatuur is hij wel levendig, al plakt hij meer aan me dan anders. Hij heeft af en toe hoestbuien en die zijn naar. Z'n lunch heeft hij zo over ons heen gekotst :X

Lieve foto Franny O+

1e stapjes voor L *O*
  zondag 6 december 2015 @ 21:40:44 #167
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_158067332

Plastic ballen... check.
Touwtjes in plaats van haakjes... check.
Boom vastgezet met touw zodat hij niet kan omvallen kan worden omgetrokken... check.
~:)

We hebben V nog niet met andere dingen (glazen, onderzetters, afstandsbedieningen, bakjes, bloemen enzenz) kunnen leren om eraf te blijven. Uiteindelijk leggen we het altijd maar weg buiten zijn bereik.
Nu met de kerstboom is het de ultieme manier om hem te leren dat hij niet overal aan mag komen. Vandaag de boom opgezet en geprobeerd hem tevreden te houden met wijzen naar de boom, ballen en lichtjes en oeeh aah mooi he.. maar niet aankomen met de handjes he...

Tot nu toe is deze tactiek mislukt.. :P
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_158068294
Haha, sterkte Rady ;)

En beterschap voor F Fazz..

En DaD, ik snap heel goed dat vet doorslapen heel tof was geweest, maar ook wel fijn toch, dat jij kennelijk niet de 'boosdoener' bent? En Franny: huilen is niet tof nee, maar gezien de gemiddelde nachten van Mr I dacht ik dat deze niet heel vreselijk slecht was ;)

Klusmarathon dag 1 zit erop! Het ging goed, fijn om even door te kunnen stomen zonder grijpgrage handjes, trap-drama-risico's en slaaps tussendoor :) Morgen hoofdstuk 'klopboren' :X Kapstok, traphekjes, the works!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_158073438
Ah arme F, beterschap Fazz!
*O* voor L!! stapjes :) Goed bezig met klussen JM. Post je wel foto's als het klaar is?
Hihi Rad, wat een boefie!
SQ staat de boom nog? :D

Wij hebben gisteren de Sint versiering opgeruimd, de Kerstboom staat klaar in de schuur, die hebben we zaterdag gehaald. Vandaag of morgen of woendsdag versieren. Vind ik altijd zo leuk, onze boom hangt vol souveniers van de reisjes die we samen hebben gemaakt. Altijd weer goed voor verhalen en een grote glimlach. Ik vermoed dat B er niet af blijft overigens....

B is nu bij opa en oma en wij gaan zo een paar garages af op zoek naar een andere auto. Hebben er 3 specifiek op het oog en verder zien we wat we tegenkomen.

Hij wordt ook echt enorm verwend, pffff. Net een lading speelgoed gehad met Sinterklaas, de volgende lading is alweer in aantocht. Mijn schoonmoeder heeft Rolf leeggekocht vertelde mijn vrouw net.
pi_158077549
Maken jullie daar afspraken over, exode, die hoeveelheid speelgoed? Ik merk dat ik er echt iets op tegen heb, maar voelde me ook wel weer lullig toen ik zaterdag tegen de oma's zei dat ik liever had dat ze 1 cadeautje achter de hand hielden voor haar verjaardag...

I hangt momenteel nogal erg aan me. Wel op een heel lieve manier. Gewoon steeds bij me willen zitten, heel aanhankelijk. Verdrietig zijn als ik wegga. Maar komend weekend ga ik een weekend weg met vriendinnen. En terwijl ik anders op maandag vrij ben en met haar, moet ik volgende week wel werken op maandag. Dus dan zie ik haar van vrijdag tot en met maandag niet en ik moet de andere dagen die week tot en met donderdag ook werken. Ik zie er best een beetje tegenop en voel me ook schuldig. Maakt wel dat ik extra erg uitkijk naar de kerstvakantie. Dan zijn wel alledrie lekker thuis.
pi_158078772
Dat is een pittig weekje Franny, zeker met I die graag bij je wil zijn..

Klusupdate dus: Lucas' kamer is bijna af (en ik krijg hier geen plaatjes meer in gesmurft, aargh!)
https://drive.google.com/open?id=0BwRX7Q0na-5yYlY3enlQVjlTVlk
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_158084385
Sommige situaties laten zich goed vertellen door een meme...

Volgens Saar;

:+
S. 2014
J. 2016
pi_158085102
Super tof kamertje JM! En genoeg boeken om voor te lezen :+
pi_158087996
Franny, kan me voorstellen dat dat wat dissonantie oproept hoor, zeker als I een beetje plakkerig is. Maar vriendinnenweekend is ook belangrijk! :Y) en bij papa is het ook fijn, toch?

JM wat mooi die kamer! O+
pi_158089234
Leuk JM! :D hier gaan ze naar verwachting januari beginnen met bouwen, zit al inspiratie op te doen voor de nieuwe kinderkamer O+

Ik maakte me heel erg druk om de kerstboom met een dreumes, maar tot nog toe vind ze er weinig aan :') :+ Wijst er af en toe naar, maar thats it. Gelukkig maar! :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')