Online wordt er om 5.31 voor het eerst melding gedaan dat de hulpdiensten zijn gewaarschuwd. En dat er zaterdag verder weinig terug te vinden was in de media: in Nederland wordt er zeer terughoudend bericht bij suicide, daar zijn richtlijnen voor. Onder meer om kopieergefrag te voorkomen. Als de politie daar vanuit is gegaan is het gebrek aan berichtgeving dus niet gek.quote:Op maandag 30 november 2015 09:09 schreef Aventura het volgende:
[..]
vind ik ook vreemd. Wij wonen in de buurt en hebben geen hulpdiensten gehoord.

Ik was hier gisteren tot laat aan het posten en toen las ik het al. Dat de politie de zaak gesloten had, ik dacht toen dat het tijd was om naar bed te gaan.quote:Op maandag 30 november 2015 09:16 schreef Fixers het volgende:
[..]
In het weekend? Het is in de nacht van vrijdag op zaterdag gebeurd, nu ik het maandagochtend. Als die telefoongegevens een aanwijzing zouden zijn zullen die nagetrokken worden, maar geven providers die in het weekend af? (als in, is er personeel aanwezig voor die dingen?)
Ik vind het vreemd als een dossier zonder medeweten van de nabestaanden wordt gesloten. Het lijkt er nu op alsof ze dat in de krant hebben moeten lezen. Wat ik begrijp ik het lichaam nog niet eens met zekerheid geïdentificeerd en wachten ze nog op een DNA analyse, dat duurt ook langer dan bij csi.

Er waren teams naar haar aan het zoeken voor de NS-melding....quote:Op maandag 30 november 2015 09:18 schreef Libris het volgende:
[..]
Er springen per jaar zo'n 200 mensen voor de trein, het is geen nieuws meer. Sowieso zijn media meer terughoudend met nieuws over zelfdoding.
Hulpdiensten hebben ook dan geen nut meer. Waarschijnlijk een opruimploeg van de NS ter plaatse en dat is het.

leugen lijkt me... als ze dat tegen haar vriendinnen zou hebben gezegd waren die vriendinnen wel mee gegaan. meisjes gaan altijd samen plassen namelijk als ze uitgaan. die vriendinnen liegen en weten er meer van.quote:Op zondag 29 november 2015 23:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat heeft ze tegen haar vriendinnen verklaard.

oh goeie tip, zullen we later vandaag even naar kijken, hadden we zelf inderdaad nog niet aan gedacht...quote:Op maandag 30 november 2015 08:09 schreef Eigenwhys het volgende:
De politie heeft de mogelijkheid om via imei/serienummer de telefoon op te sporen, snel doen zou ik denken.

Zat een user hier vannacht ook te vertellen.quote:Op zijn Facebook-pagina reageren mensen vol ongeloof en ze ondersteunen de gedachte van Graafsma dat er iets anders gebeurd moet zijn. ,,Er zijn ouders die melden dat ze dezelfde nacht met hun kind in het ziekenhuis geweest zijn omdat ze onwel waren geworden in dezelfde zaak. Mogelijk zijn er drugs of zoiets in hun drankje gedaan. Misschien is dat bij mijn dochter ook gebeurd.''

want? wellicht beschikt de politie allang over beelden en hebben ze op basis daarvan besloten het dossier te sluiten.quote:Op maandag 30 november 2015 09:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Alles en iedereen moet in de gaten gehouden worden, maar zodra puntje bij paaltje komt heeft niks of niemand wat gezien.
Goed man, die panopticon.

Er wordt tegenwoordig vrij veel geslikt door de jeugd en men weet vaak niet precies wat. Ik ken meerdere verhalen van jongeren uit mijn omgeving die hele uren 'kwijt' zijn na het slikken van iets. Meestal houdt men eerst vol dat men zelf niets heeft geslikt. Vaak blijkt dat later wel het geval te zijn geweest. En meestal loopt dat alles redelijk goed af. Maar er zijn zoveel mogelijkheden in deze zaak....quote:Op maandag 30 november 2015 09:32 schreef ootjekatootje het volgende:
Uit het ad-artikel:
[..]
Zat een user hier vannacht ook te vertellen.

Net als in de zaak van Talitha:quote:Op maandag 30 november 2015 09:36 schreef Monkeymind het volgende:
Grote vraag is lijkt me of de machinist haar voor de trein heeft zien springen/op het spoor heeft zien staan, of dat ze al gedrogeerd of dood op het spoor lag.
Wat ongelofelijk triest voor de familie.

Die vraag is niet groot. Familie geeft aan zich niet neer te kunnen leggen bij suicide. Dat is dus wat de politie vermoedt. Eerste die wordt gehoord is de machinist. Die zal hoogstwaarschijnlijk hebben aangegeven dat hij haar heeft zien springen of staan, anders is die conclusie een stuk onwaarschijnlijker.quote:Op maandag 30 november 2015 09:36 schreef Monkeymind het volgende:
Grote vraag is lijkt me of de machinist haar voor de trein heeft zien springen/op het spoor heeft zien staan, of dat ze al gedrogeerd of dood op het spoor lag.

Meestal is men dat dan ook door bewijzen.quote:Op maandag 30 november 2015 09:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Net als in de zaak van Talitha:
http://www.parool.nl/paro(...)ord-Talitha-25.dhtml
Politie moet wel heel zeker zijn van zijn zaak...

Beetje voorbarig vind je ook niet .quote:Op zondag 29 november 2015 23:17 schreef brillenmeisje het volgende:
[..]
Nee. 9/10 keer zijn grote gezinnen gelovig. Vandaar mijn conclusie.

Weet niet wat je ziet op een donker spoor met slecht weer, volgens mij is het zicht zeer slecht.quote:Op maandag 30 november 2015 09:44 schreef Obvious5555 het volgende:
[..]
Die vraag is niet groot. Familie geeft aan zich niet neer te kunnen leggen bij suicide. Dat is dus wat de politie vermoed. Eerste die wordt gehoord is de machinist. Die zal hoogstwaarschijnlijk hebben aangegeven dat hij haar heeft zien springen of staan, anders is die conclusie een stuk onwaarschijnlijker.
Maar ja, na 3 uur in de regen kan ze ook onderkoeld zijn geraakt en daarvan raak je verward en gedesorienteerd. We hebben geen idee.

Als de machinist haar heeft zien springen , stopt de trein onmiddellijk. En als ze werkelijk onder de trein is gekomen is er niet veel meer over van haar.quote:Op maandag 30 november 2015 09:36 schreef Monkeymind het volgende:

Ik vind de politie wel heel snel met een conclusie komen .quote:Op maandag 30 november 2015 09:48 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Weet niet wat je ziet op een donker spoor met slecht weer, volgens mij is het zicht zeer slecht.
Toch zal er veel afhangen van zijn verklaring al sloeg de politie die in de zaak van Talitha ook in de wind.

Ik eigenlijk niet. Ik ken sowieso geen gezinnen met 6 kinderen.quote:Op maandag 30 november 2015 09:47 schreef DeNiAs het volgende:
[..]
Beetje voorbarig vind je ook niet .
Ik ken genoeg grote gezinnen zonder geloof.

Er is duidelijk niet veel meer van haar over want men moet die het DNA gaan testen.quote:Op maandag 30 november 2015 09:50 schreef DeNiAs het volgende:
[..]
Als de machinist haar heeft zien springen , stopt de trein onmiddellijk. En als ze werkelijk onder de trein is gekomen is er niet veel meer over van haar.

Dat er mensen aanwezig zijn snap ik ook wel, maar dat zullen operators zijn en storingsploegen. Zijn er ook mensen die de rechten/bevoegdheden hebben om persoonlijke telefoongegevens te mogen over dragen aan de politie 24/7 aanwezig?quote:Op maandag 30 november 2015 09:20 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er bij providers mensen aanwezig in het weekend.
Wie zegt dat het werkelijk gesloten is?

Die kunnen ook worden opgeroepen.quote:Op maandag 30 november 2015 09:51 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dat er mensen aanwezig zijn snap ik ook wel, maar dat zullen operators zijn en storingsploegen. Zijn er ook mensen die de rechten/bevoegdheden hebben om persoonlijke telefoongegevens te mogen over dragen aan de politie 24/7 aanwezig?

Dat lijkt mij wel. De politie werkt heel veel samen met providers voor allerlei zaken. Het zou gek zijn dat dat in het weekend niet kan. En dn zijn er natuurlijk sowieso bevoegde personen aanwezig......ook voor andere belangrijke zaken.quote:Op maandag 30 november 2015 09:51 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dat er mensen aanwezig zijn snap ik ook wel, maar dat zullen operators zijn en storingsploegen. Zijn er ook mensen die de rechten/bevoegdheden hebben om persoonlijke telefoongegevens te mogen over dragen aan de politie 24/7 aanwezig?

Waarom wordt dat dan niet medegedeeld?quote:Op maandag 30 november 2015 09:32 schreef Nielsch het volgende:
[..]
want? wellicht beschikt de politie allang over beelden en hebben ze op basis daarvan besloten het dossier te sluiten.

Waarom zou de politie in het geval van zelfmoord een persverklaring moeten geven?quote:Op maandag 30 november 2015 09:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom wordt dat dan niet medegedeeld?

omdat de politie er niet is om jouw honger naar sensatie te stillen.quote:Op maandag 30 november 2015 09:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom wordt dat dan niet medegedeeld?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |