Ik ben van mening dat trouwen een bijzonder iets is. Iets waar je helemaal zeker van moet zijn.quote:Op zondag 29 november 2015 21:27 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Waarom kijk je zo tegen trouwen aan?
Zeg dat trouwen ouderwets isquote:Op zondag 29 november 2015 21:30 schreef Phyxcius het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat trouwen een bijzonder iets is. Iets waar je helemaal zeker van moet zijn.
En ik heb tijd nodig om iemand te leren kennen voordat ik die stap kan maken. Dat lukt me niet in 3/4 jaar.
Het klinkt een beetje als een fase en aanstellerij. Ik zou gewoon een tijdje geen seks met dr hebben, ook totaal geen sexuele interesse tonen, en dan draait ze denk ik vanzelf wel weer bij. Wij vrouwen hebben ook behoeftes. Ik denk dat ze misschien geschrokken is, maar als jullie seks leven een beetje leuk en fijn was gaat ze dat vanzelf wel missen, helemaal als jij sterk blijft en net doet alsof jij het allemaal wel prima vindt.quote:Op zondag 29 november 2015 21:24 schreef Phyxcius het volgende:
Nu werd mij dit gisteren, onverwacht, doodleuk even meegedeeld. Hier is een discussie uit ontstaan die heel de nacht geduurd heeft, met veel gehuil en verdriet van haar kant.
Hieruit zijn eigenlijk twee mogelijkheden voortgekomen:
- We proberen de relatie voort te zetten zonder seks.
- We gaan uit elkaar.
Er is overigens al geen hoop meer voor haar, het arme wichtquote:Nevertheless these you shall not eat . . . the swine, though it divides the hoof, having cloven hooves, yet does not chew the cud, is unclean to you. (Leviticus 11:4, 7)
You shall not wear a garment of different sorts, such as wool and linen mixed together. (Deuteronomy 22:11)
quote:But if this charge is true (that she wasn't a virgin on her wedding night), and evidence of the girls virginity is not found, they shall bring the girl to the entrance of her fathers house and there her townsman shall stone her to death, because she committed a crime against Israel by her unchasteness in her father's house. Thus shall you purge the evil from your midst. (Deuteronomy 22:20-21)
quote:Op zondag 29 november 2015 21:36 schreef Isabeau het volgende:
Er is overigens al geen hoop meer voor haar, het arme wicht Stenigen zullen we haar!
Een relatie waarin de seks stopt omdat ze nu ineens wel de bijbel volgt en eerder niet:quote:Op zondag 29 november 2015 21:24 schreef Phyxcius het volgende:
Goeienavond allemaal,
Ik lees hier al een aantal jaar mee maar heb nu eigenlijk zelf een probleem waar ik graag de meningen van anderen over zou horen. Het gaat over een verandering in mijn relatie waar ik moeilijk mee om weet te gaan.
Ik ben vorig jaar in oktober gaan daten met mijn huidige vriendin. Uiteindelijk is het begin dit jaar officieel een relatie geworden. Eigenlijk ging alles prima en waren we lange tijd gelukkig samen. We zijn overigens beide 26.
Vorige week kregen wij echter een discussie over samenwonen. We zijn beide christelijk maar verschillen van mening over dit onderwerp. Zij vind dat we eerst zouden moeten trouwen, ik vind dat gelijk samen wonen ook prima kan. De discussie liep wat door en na wat onenigheid over hoe het hoort, gooide ik er het volgende uit: Als je zo van de regels bent, waarom heb je dan nog steeds seks voor het huwelijk?
Deze zin is kennelijk in haar hoofd blijven rondspoken en ze is gaan onderzoeken wat er in de bijbel staat over seks voor het huwelijk. Hieruit heeft ze geconcludeerd dat ze geen seks meer kan hebben tot het huwelijk, omdat dit zondig zou zijn en ze dit niet aan god kan verantwoorden.
Nu werd mij dit gisteren, onverwacht, doodleuk even meegedeeld. Hier is een discussie uit ontstaan die heel de nacht geduurd heeft, met veel gehuil en verdriet van haar kant.
- We gaan uit elkaar.
Nu zegt ze zelf dat ze me absoluut niet kwijt wil. maar haar keuze om geen seks te hebben staat wel vast.
Zelf zie ik ons sowieso voorlopig nog niet trouwen. Maar om de komende jaren zonder seks te gaan zitten, zie ik mezelf (hoe lullig dat ook is) niet doen. Echter wil ik haar ook niet kwijt omdat ik gek op haar ben. Een lastige situatie dus.
Wat is jullie mening over deze situatie en hoe zouden jullie hier mee omgaan?
Het was in principe wel mijn intentie om er op deze manier mee om te gaan. Ik heb dit weekend verder ook eigenlijk geen fysieke interesse meer getoond, mede door hoe de situatie nu is.quote:Op zondag 29 november 2015 21:33 schreef Slimpleton het volgende:
[..]
Het klinkt een beetje als een fase en aanstellerij. Ik zou gewoon een tijdje geen seks met dr hebben, ook totaal geen sexuele interesse tonen, en dan draait ze denk ik vanzelf wel weer bij. Wij vrouwen hebben ook behoeftes. Ik denk dat ze misschien geschrokken is, maar als jullie seks leven een beetje leuk en fijn was gaat ze dat vanzelf wel missen, helemaal als jij sterk blijft en net doet alsof jij het allemaal wel prima vindt.
Ik weet dat Fok! inderdaad niet de beste plek is voor religieuze zaken. Echter vind ik het altijd fijn om ook meningen van mensen met een andere visie en levenswijze te horen.quote:Op zondag 29 november 2015 21:39 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Een relatie waarin de seks stopt omdat ze nu ineens wel de bijbel volgt en eerder niet:
Dumpen die hap! En vraag je even af of FoK dé plek is om je religieuze problemen te bespreken.
Daarnaast, we leven in 2015. Inmiddels is er meer dan genoeg reden om aan te nemen dat een god () niet bestaat. Waarom een jong mens zoals jijzelf, dat kennelijk midden in het leven staat en begrijpt dat zijn pielemuisje voor meer gemaakt is dan alleen kindjes maken, nog in een interpretatie van een interpretatie van een interpretatie van een zeer beperkt deel van een oud verhaal gelooft, is mij volstrekt onduidelijk. Maar: dump die hap en never stick your dick in crazy.
[ afbeelding ]
Dan zou je er mee moeten leren leven of ermee kappen. Maar denk niet dat ze dit lang gaat volhouden. Als het je te lang geduurd heeft kan je altijd daarna alsnog de beslissing nemen. Durf te wedden dat je binnen een maand weer geneukt hebt.quote:Op zondag 29 november 2015 21:40 schreef Phyxcius het volgende:
[..]
Het was in principe wel mijn intentie om er op deze manier mee om te gaan. Ik heb dit weekend verder ook eigenlijk geen fysieke interesse meer getoond, mede door hoe de situatie nu is.
Ons sexleven was verder prima en ik weet zeker dat ze dat gaat missen. Ze is mentaal echter ook zeer sterk en kan het waarschijnlijk wel een tijd volhouden.
Hoeveel tijd heb je wél nodig dan? Toch geen jaren meer?quote:Op zondag 29 november 2015 21:30 schreef Phyxcius het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat trouwen een bijzonder iets is. Iets waar je helemaal zeker van moet zijn.
En ik heb tijd nodig om iemand te leren kennen voordat ik die stap kan maken. Dat lukt me niet in 3/4 jaar.
Dat deel heb ik inderdaad ook gemist helaas.quote:Op zondag 29 november 2015 21:49 schreef Chai het volgende:
Ik mis het deel waarin zij jou betrokken heeft in haar religieuze onderzoek en worsteling omtrent wat te verantwoorden zou zijn richting God.
Waarom zou je dat nou weer doenquote:Op zondag 29 november 2015 21:49 schreef Chai het volgende:
Ik mis het deel waarin zij jou betrokken heeft in haar religieuze onderzoek en worsteling omtrent wat te verantwoorden zou zijn richting God.
Jaren? nee.quote:Op zondag 29 november 2015 21:48 schreef alors het volgende:
[..]
Hoeveel tijd heb je wél nodig dan? Toch geen jaren meer?
Ach ja, ik hou wel van dat traditionele, ben dan wel zelf christelijk ook, maar ok, ik zie het ook meer als TS dusquote:Op zondag 29 november 2015 21:54 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Wat ben je toch heerlijk praktisch ingesteld.
Zij was in haar eentje bezig een beslissing te nemen over de invulling van hun relatie. Dat is iets waar je mi je partner bij betrekt. Dus snap ook goed dat TS nu extra twijfels heeft over eventueel trouwen.quote:Op zondag 29 november 2015 21:51 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Waarom zou je dat nou weer doenaan god heb je genoeg denk ik... Toch? Antwoorden komen vanzelf enzo ergens vandaan?
Haha ik moest lachen.quote:Op zondag 29 november 2015 21:50 schreef Holy_Goat het volgende:
Hier moet een voortgangstopic van gemaakt worden.
~3 maanden later~
Mijn rechterarm is gespierder geworden. Ze wil nog steeds geen sex. Ik heb tinder geïnstalleerd op mijn telefoon
Dat snap ik natuurlijk ook. En dat is natuurlijk absurd.quote:Op zondag 29 november 2015 21:55 schreef Chai het volgende:
[..]
Zij was in haar eentje bezig een beslissing te nemen over de invulling van hun relatie. Dat is iets waar je mi je partner bij betrekt. Dus snap ook goed dat TS nu extra twijfels heeft over eventueel trouwen.
Ik zelf niet. Keek vrij neutral bij het schrijven van deze matige grap. Net als je bij het lezen waarschijnlijkquote:
Inderdaad! Gelijk een goed argument om samen te gaan wonen.quote:Op zondag 29 november 2015 21:43 schreef dimmak het volgende:
Er staat nergens in de bijbel dat je geen sex mag hebben voor je huwelijk. Wat er wel staat is dat je bij geslachtsgemeenschap getrouwd bent voor God. Probeer het zo uit te leggen aan je vriendin en je slaat 2 vliegen in 1 klap.
Door deze comment de grap nog eens over gelezen, zeker minder onder de indruk.quote:Op zondag 29 november 2015 21:59 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Ik zelf niet. Keek vrij neutral bij het schrijven van deze matige grap. Net als je bij het lezen waarschijnlijk
Onmogelijk, TS is een FOK!ker, derhalve neukt hij zijn vriendin urenlang met zijn royale 22 cm nadat ze drie keer gekomen is tijdens het beffen.quote:Op zondag 29 november 2015 21:58 schreef Harmankardon het volgende:
Op de een of andere manier vermoed ik dat het seksleven hiervoor niet 10/10 was.
Het verrassingselement was natuurlijk al wel weg he.quote:Op zondag 29 november 2015 22:02 schreef Slimpleton het volgende:
[..]
Door deze comment de grap nog eens over gelezen, zeker minder onder de indruk.
Vandaar is mijn eerste comment dus nog onge-edit. Je komt er goed mee weg.quote:Op zondag 29 november 2015 22:05 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Het verrassingselement was natuurlijk al wel weg he.
Nog wel. Al is mijn vertrouwen hierin nu wel wat beschadigd. Wie weet wat het volgende is waar ze zich in bedenkt. Het is toch iets wat nu in mijn achterhoofd blijft rondspokenquote:Op zondag 29 november 2015 22:02 schreef Tinkepink het volgende:
Op andere gebieden hebben jullie nog wel een vergelijkbaar wereldbeeld? Of is ze ook op andere gebieden conservatiever geworden?
Jij vindt 9 maanden genoeg tijd om elkaar goed te leren kennen? Ik vind het wat kort, zeker als je nog niet hebt samengewoond.quote:Op zondag 29 november 2015 21:33 schreef dopfles1 het volgende:
volgens mij wil ze gewoon ten huwelijk worden gevraagd door jou.
3/4 jaar is volgens mij genoeg tijd om elkaar te leren kennen. Als je nu nog twijfelt zou ik het maar opgeven.
Optie 1 gaat hem voor mij niet worden.quote:Op zondag 29 november 2015 22:09 schreef Zure het volgende:
Een relatie zonder seks is geen relatie. Je kunt niet opeens stoppen met seks hebben. Je hebt wat mij betreft 3 opties.
Optie 1. Seks buiten de deur.
Optie 2. Geen seks dus ook geen knuffelen en zoenen. Kijk maar eens hoe lang zij dat volhoudt. Gewoon de rollen omdraaien dus.
Optie 3. Een andere vriendin zoeken.
Daar kwam ze nu pas achter? Dat weet toch iedereen? Kan ze de wc wel vinden? Of poept ze gewoon in de keuken?quote:Op zondag 29 november 2015 21:24 schreef Phyxcius het volgende:
Deze zin is kennelijk in haar hoofd blijven rondspoken en ze is gaan onderzoeken wat er in de bijbel staat over seks voor het huwelijk. Hieruit heeft ze geconcludeerd dat ze geen seks meer kan hebben tot het huwelijk, omdat dit zondig zou zijn en ze dit niet aan god kan verantwoorden.
Optie 2 en er dan een spelletje maken van elkaar chanteren als het ware? Ja daar wordt de communicatie vast beter van en zal een goede voorbereiding zijn op een eventueel huwelijk.quote:Op zondag 29 november 2015 22:10 schreef Phyxcius het volgende:
[..]
Optie 1 gaat hem voor mij niet worden.
Optie 2 wilde ik al gaan uitvoeren.
Optie 3 blijft logischerwijs over wanneer het dus echt niet meer werkt.
Ik vind het ook kort. Daar zou ik toch op zijn minst een jaar of 3 over na willen denken hoor. En ik zou me al helemaal niet zo onder druk gezet willen voelen.quote:Op zondag 29 november 2015 22:10 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Jij vindt 9 maanden genoeg tijd om elkaar goed te leren kennen? Ik vind het wat kort, zeker als je nog niet hebt samengewoond.
Als ze het zo goed vol kan houden, waarom zou samenwonen met twee slaapkamers dan geen optie kunnen zijn?quote:Op zondag 29 november 2015 21:40 schreef Phyxcius het volgende:
[..]
Het was in principe wel mijn intentie om er op deze manier mee om te gaan. Ik heb dit weekend verder ook eigenlijk geen fysieke interesse meer getoond, mede door hoe de situatie nu is.
Ons sexleven was verder prima en ik weet zeker dat ze dat gaat missen. Ze is mentaal echter ook zeer sterk en kan het waarschijnlijk wel een tijd volhouden.
Ze wil nog wel gewoon bij elkaar in één bed wil slapen.quote:Op zondag 29 november 2015 22:42 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Als ze het zo goed vol kan houden, waarom zou samenwonen met twee slaapkamers dan geen optie kunnen zijn?
Klinkt als een eckte geven en nemenrelatie dit..quote:Op zondag 29 november 2015 22:48 schreef Phyxcius het volgende:
[..]
Ze wil nog wel gewoon bij elkaar in één bed wil slapen.
Het samenwonen wil ze niet tenzij we getrouwd zijn. Daarbij speelt nog het feit dat we anerhalfuur bij elkaar vandaan wonen en ik hier sinds kort aan een nieuwe baan begonnen ben.
Huh? Een vrouw die zich christelijk noemt en niet weet dat seks voor het huwelijk voor de kerk een no go is? Ik noem expres de kerk en niet de bijbel wat die is op diverse punten tegenstrijdig.quote:Op zondag 29 november 2015 22:09 schreef Phyxcius het volgende:
[..]
Nog wel. Al is mijn vertrouwen hierin nu wel wat beschadigd. Wie weet wat het volgende is waar ze zich in bedenkt. Het is toch iets wat nu in mijn achterhoofd blijft rondspoken
Watteneuk!?? Waar haal je dat soort crap vandaan!?quote:Op zondag 29 november 2015 23:37 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Huh? Een vrouw die zich christelijk noemt en niet weet dat seks voor het huwelijk voor de kerk een no go is? Ik noem expres de kerk en niet de bijbel wat die is op diverse punten tegenstrijdig.
Wellicht ook op het punt van seks, dat weet ik niet.
Maar mocht ze zich er verder in gaan verdiepen wees niet verbaasd als ze ineens een Duitser ofzo in huis heeft als slaaf.:
Dr Laura and Leviticus
Laura Schlesinger is a US radio personality, who dispenses advice to people who call in to her radio show. She recently said that, as an observant Orthodox Jew, homosexuality is an abomination, according to Leviticus 18:22, and cannot be condoned under any circumstances. The following response is an open letter to Dr. Laura which was posted on the Internet.
Dear Dr. Laura:
Thank you for doing so much to educate people regarding God's Law. I have learned a great deal from your show, and try to share that knowledge with as many people as I can. When someone tries to defend the homosexual lifestyle, for example, I simply remind them that Leviticus 18:22 clearly states it to be an abomination... End of debate.
I do need some advice from you, however, regarding some other elements of God's Laws and how to follow them.
1. Leviticus 25:44 states that I may possess slaves, both male and female, provided they are purchased from neighboring nations. A friend of mine claims that this applies to Mexicans, but not Canadians. Can you clarify? Why can't I own Canadians?
2. I would like to sell my daughter into slavery, as sanctioned in Exodus 21:7. In this day and age, what do you think would be a fair price for her?
3. I know that I am allowed no contact with a woman while she is in her period of menstrual uncleanliness - Lev.15: 19-24. The problem is how do I tell? I have tried asking, but most women take offense.
4. When I burn a bull on the altar as a sacrifice, I know it creates a pleasing odor for the Lord - Lev.1:9. The problem is, my neighbors. They claim the odor is not pleasing to them. Should I smite them?
5. I have a neighbor who insists on working on the Sabbath.Exodus 35:2. clearly states he should be put to death. Am I morally obligated to kill him myself, or should I ask the police to do it?
6. A friend of mine feels that even though eating shellfish is an abomination - Lev. 11:10, it is a lesser abomination than homosexuality. I don't agree. Can you settle this? Are there 'degrees' of abomination?
7. Lev. 21:20 states that I may not approach the altar of God if I have a defect in my sight. I have to admit that I wear reading glasses. Does my vision have to be 20/20, or is there some wiggle- room here?
8. Most of my male friends get their hair trimmed, including the hair around their temples, even though this is expressly forbidden by Lev. 19:27. How should they die?
9. I know from Lev. 11:6-8 that touching the skin of a dead pig makes me unclean, but may I still play football if I wear gloves?
10. My uncle has a farm. He violates Lev.19:19 by planting two different crops in the same field, as does his wife by wearing garments made of two different kinds of thread (cotton/polyester blend). He also tends to curse and blaspheme a lot. Is it really necessary that we go to all the trouble of getting the whole town together to stone them? Lev.24:10-16.
Couldn't we just burn them to death at a private family affair, like we do with people who sleep with their in-laws? (Lev. 20:14)
I know you have studied these things extensively and thus enjoy considerable expertise in such matters, so I am confident you can help. Thank you again for reminding us that God's word is eternal and unchanging.
Your adoring fan,
Homer Simpson-Caldwell
Je hebt 2 opties:quote:Op zondag 29 november 2015 21:24 schreef Phyxcius het volgende:
Goeienavond allemaal,
Ik lees hier al een aantal jaar mee maar heb nu eigenlijk zelf een probleem waar ik graag de meningen van anderen over zou horen. Het gaat over een verandering in mijn relatie waar ik moeilijk mee om weet te gaan.
Ik ben vorig jaar in oktober gaan daten met mijn huidige vriendin. Uiteindelijk is het begin dit jaar officieel een relatie geworden. Eigenlijk ging alles prima en waren we lange tijd gelukkig samen. We zijn overigens beide 26.
Vorige week kregen wij echter een discussie over samenwonen. We zijn beide christelijk maar verschillen van mening over dit onderwerp. Zij vind dat we eerst zouden moeten trouwen, ik vind dat gelijk samen wonen ook prima kan. De discussie liep wat door en na wat onenigheid over hoe het hoort, gooide ik er het volgende uit: Als je zo van de regels bent, waarom heb je dan nog steeds seks voor het huwelijk?
- We gaan uit elkaar.
Nu zegt ze zelf dat ze me absoluut niet kwijt wil. maar haar keuze om geen seks te hebben staat wel vast.
Zelf zie ik ons sowieso voorlopig nog niet trouwen. Maar om de komende jaren zonder seks te gaan zitten, zie ik mezelf (hoe lullig dat ook is) niet doen. Echter wil ik haar ook niet kwijt omdat ik gek op haar ben. Een lastige situatie dus.
Wat is jullie mening over deze situatie en hoe zouden jullie hier mee omgaan?
Ik zou sowieso eerst een tijd willen samenwonen voordat je besluit te trouwen.. weet je iig dat je ook dan nog met elkaar kan leven.quote:Op zondag 29 november 2015 22:10 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Jij vindt 9 maanden genoeg tijd om elkaar goed te leren kennen? Ik vind het wat kort, zeker als je nog niet hebt samengewoond.
Voor de Victoriaanse tijd was het zelfs heel normaal om vooral wèl seks te hebben voor het huwelijk. Er moest namelijk eerst een zwangerschap ontstaan voor er werd getrouwd. Als je geen kinderen kon krijgen was je nutteloos als partner. Vrouwen die al vele mannen hadden gehad, maar nog niet getrouwd waren werden daarom belachelijk gemaakt, want ze kon blijkbaar niet zwanger worden. Misschien dat daar ook onze dubbele moraal vandaan komt (vrouw = slet bij veel bedpartners, man niet).quote:Op maandag 30 november 2015 02:44 schreef Fokpop het volgende:
Ja die regel van geen sex voor het huwelijk is van de tijd dat je ook niet lang samen was zonder huwelijk... dat is niet bedoeld voor moderne relaties waarin je eerst 7 jaar gaat samenwonen voor je gaat trouwen. Das veel te frustrerend en voor geen mens vol te houden.
Als je je echt aan die regels wilt houden, ga dan gewoon snel trouwen (desnoods in gemeenschap van goederen).
Jij hebt een nieuwe baan. Zij wil trouwen, dan ben daarna wettelijk verplicht voor haar te zorgen. Heeft ze een goede opleiding en ambitie? Of gaat het enkel om getrouwd vrouwtje te zijn in een huis en manlief werkt en zij doet het huishouden? Ik vind haar denkwijze vrij zelfzuchtig. hebben jullie over de financien gesproken? Heeft zij de intentie te gaan werken of vindt ze dat een man alleen voor het geld moet zorgen, waarbij de vrouw het huishouden doet? Jullie moeten over financien praten, voordat jij je verloofd of gaat samenwonen of trouwen, dan weet je of je qua wereldbeeld en toekomstbeeld met elkaar match.quote:Op zondag 29 november 2015 22:48 schreef Phyxcius het volgende:
[..]
Ze wil nog wel gewoon bij elkaar in één bed wil slapen.
Het samenwonen wil ze niet tenzij we getrouwd zijn. Daarbij speelt nog het feit dat we anerhalfuur bij elkaar vandaan wonen en ik hier sinds kort aan een nieuwe baan begonnen ben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |