abonnement Unibet Coolblue
pi_157894838
Maaltijdbox ervaringstopic!

Praat hier mee over de diverse maaltijdbox services die op de markt zijn. Een maaltijdbox is een doos vol ingrediënten met recepten erbij, online te bestellen. Zo hoef je niet meer na te denken over wat je zal gaan eten. Voor de luiwammesen onder ons, voor diegenen die eens wat anders willen en voor diegenen die het gewoon eens uit willen proberen met een kortingscode.

Hellofresh

http://www.hellofresh.nl/

Abonnement: ja, minimale afname is 2 boxen. Flexibel lidmaatschap.
Prijs: vanaf 34 euro.
Vegetarisch mogelijk: ja.
Aantal personen: 1-6

Extra info: Hellofresh heeft ook een Familybox, geschikt voor kinderen vanaf 2 jaar. Tevens een ontbijtbox, fruitbox en een wijnbox. Een eenmalige proefbox is mogelijk voor 37 euro.

Acties:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Marley Spoon

http://www.marleyspoon.nl

Abonnement: ja, flexibel lidmaatschap.
Prijs: vanaf 39,90 euro.
Vegetarisch mogelijk: ja.
Aantal personen: 2-8

Extra info: bij Marley Spoon kun je zelf kiezen uit 6 verschillende maaltijden per week. De maaltijden zijn altijd per 2 personen per gerecht verpakt, dus als je voor 4 personen bestelt krijg je voor elke maaltijd 2 verpakkingen.

Acties:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Allerhande box

http://www.ah.nl/Allerhande_Box

Abonnement: nee.
Prijs: vanaf 35 euro.
Vegetarisch mogelijk: nee.
Aantal personen: 2-4

Extra info: de Allerhande box is een initiatief van de AH. Bij aanschaf van de Allerhande Box is de bezorging van je reguliere boodschappen gratis.

Mathijs Maaltijdbox

https://www.mathijsmaaltijdbox.nl

Abonnement: ja, flexibel lidmaatschap.
Prijs: vanaf 39 euro.
Vegetarisch mogelijk: nee.
Aantal personen: 2-4

Extra info: Mathijs Maaltijdbox heeft ook een Familybox, deze is geschikt voor mee-etende kinderen (1-3 kinderen).

Beebox

https://beebox.nl/

Abonnement: ja, minimale afname is 2 boxen. Flexibel lidmaatschap.
Prijs: vanaf 32,50 euro.
Vegetarisch mogelijk: nee.
Aantal personen: 1-4

Extra info: Biologisch, enige met EKO keurmerk. Alle producten komen van Nederlandse boeren. Zo duurzaam mogelijke werkwijze (zo min mogelijk verpakkingsmateriaal, herbruikbare krat). Ook een koolhydraatarme box. Prijs voor 2 personen nog onder de prijs van HF. Ze hebben af en toe acties dat je bij inschrijving voor 2 boxen bv een brood of sappakket kado krijgt. Ook hebben ze een actie met Goodcoins.

De Krat

https://www.dekrat.nl/

Abonnement: Ja, flexibel lidmaatschap
Prijs: vanaf 37 euro.
Vegetarisch mogelijk: ja.
Aantal personen: 2-4

Extra info: De Krat biedt ook een Weekendbox aan, die bevat verschillende ingrediënten en een aantal recepten ter inspiratie. Deze is ook voor 1 persoon bestelbaar. Tevens is er een optie om iemand een krat cadeau te doen.

Acties:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Streekbox

http://www.streekbox.nl/

Abonnement: ja, flexibel lidmaatschap.
Prijs: vanaf 39euro.
Vegetarisch mogelijk: ja.
Aantal personen: 2-4

Extra info: de Streekbox is ook eenmalig te bestellen.

Kromme Rijn Krat

http://krommerijnfruit.luondo.nl/

Abonnement: ja, flexibel lidmaatschap met opzegtermijn van 1 maand. De eerste keer betaal je 4 keer vooruit.
Prijs: vanaf 25 euro (maar alleen per 4 keer te bestellen, dus 100 euro).
Vegetarisch mogelijk: nee.
Aantal personen: 2-4

Extra info: De Kromme Rijn Krat bezorgt alleen in de regio Kromme Rijn (Bunnik, Odijk en Houten). De kratten bevatten lokale producten waarmee 3 a 4 maaltijden bereid kunnen worden maar geen recepten.

Lekker Lokaal

http://lekkerlokaal.nl/

Abonnement: Met en zonder abonnement. Je kunt losse kistjes bestellen of een wekelijks abonnement nemen dat op ieder moment is op te zeggen.
Prijs: Afhankelijk van de inhoud. Statiegeld voor het kistje is ¤10.
Vegetarisch mogelijk: ja
Aantal personen: zelf te bepalen

Extra info: Lekker Lokaal levert vanuit het principe van duurzaamheid alleen in het Rijk van Nijmegen, en heeft alleen producten uit het Rijk van Nijmegen in het assortiment. Er zijn twee kistjes: Lokaal en Lokaal Biologisch. De keuze voor de inhoud en hoeveelheid is vrij. Zelf alles bepalen kan, maar de keuze aan Lekker Lokaal laten kan ook. Er zitten groente, aardappelen en fruit in het assortiment, maar ook diverse soorten zuivel, kaas, eieren, brood, vlees, vleeswaren en lokale delicatessen. Kistjes worden op woensdag bezorgd, er komen ook afhaalpunten aan. Er worden geen recepten meegeleverd.

[ Bericht 42% gewijzigd door Isabeau op 05-12-2015 16:05:00 ]
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_157896215
Brr Isa, ik vind die combinatie ook heel erg vies klinken zeg. :X
  zondag 29 november 2015 @ 12:56:23 #3
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157897388
Is dit soms een reclametopic voor HF ofzo?
Feyenoord!
pi_157897935
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 23:01 schreef Isabeau het volgende:
Ik had net weer een heel vieze maaltijd van MS :X die caribische curry met tofu en bakbanaan en gierst was echt vies.
Oh oh. Die staat hier voor vanavond op het programma :D

De hutspot van HF was wel oké trouwens, niet heel bijzonder, maar de combi met vis vond ik toch een beetje gek.
Schip ahoy!
pi_157897963
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 12:56 schreef Japie77 het volgende:
Is dit soms een reclametopic voor HF ofzo?
Nee, hoezo?
  zondag 29 november 2015 @ 13:32:45 #6
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157898017
quote:
5s.gif Op zondag 29 november 2015 13:30 schreef LuDann het volgende:

[..]

Nee, hoezo?
Wil je Hello Fresh een keer proberen, dan kan je met deze code momenteel 50% korting krijgen op je eerste box: HFVOORDEEL50
Actievoorwaarden: HelloFresh biedt een flexibel lidmaatschap. De kortingscode is geldig bij een afname van 2 HelloFresh Boxen. De kortingscode is niet geldig op een Proefbox , Fruitbox en cadeaubon.

Met de volgende code is de eerste box zelfs gratis! Wel weer minimaal twee boxen afnemen:
SPOILER
Verder kan iedereen die in dit topic post en HelloFresh ontvangt je ook een korting geven van 20 euro op je eerste box. Die persoon krijgt dan zelf ook 12,50 euro korting. Vraag gerust iemand om een kortingscode als je daar gebruik van wilt maken.

Dit is toch gewoon reclame?

En ik vraag me af waarom bv Beebox niet erbij staat in de OP? Notabene de enige die biologisch producten levert en ook nog goedkoper ook.
Feyenoord!
pi_157898052
Er staat toch ook een code voor MS bij? Maar goed, ik snap je punt wel. Er mogen wel wat meer aanbieders in de OP. Mathijs Maaltijdbox is er nog zo eentje.

https://www.mathijsmaaltijdbox.nl/variatiebox
pi_157898141
Ik wil wel even een nieuwe OP in elkaar draaien, met onder een spoiler wat meer info over elke aanbieder. Is dat een idee?
pi_157898202
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 13:39 schreef LuDann het volgende:
Ik wil wel even een nieuwe OP in elkaar draaien, met onder een spoiler wat meer info over elke aanbieder. Is dat een idee?
Ja
Wmb super welkom.
Het topic gaat niet over HF alleen.
Make my day!
  zondag 29 november 2015 @ 13:46:37 #10
409579 LuDann
All the way
pi_157898294
Ok, doe ik dat. Als iemand zin/tijd heeft om over een van de aanbieders een kort tekstje in elkaar te draaien scheelt mij dat weer. Ik zit te denken aan info als abbo of niet, prijs, aantal personen, biologisch of niet etc. En kortingscodes er ook bij. :Y
pi_157898322
Ik had maar een derde van de maizena gebruikt voor de frietjes, iets meer olie over de bakplaat en hoger temperatuur. Daarbij na 10 min alles gedraaid. Toen waren ze lekker zacht/mals. Het was alleen veel te veel. Soms moet je het recept niet helemaal volgen. Ik had bij de pasta ook minder vocht gebruik want anders kook je alles dood.

Ik zie nu wel tegen de carabische curry op, dat wilde ik vandaag eten.
pi_157898364
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 13:39 schreef LuDann het volgende:
Ik wil wel even een nieuwe OP in elkaar draaien, met onder een spoiler wat meer info over elke aanbieder. Is dat een idee?
Deze krat / box / zak is er ook nog https://www.dekrat.nl/nl/homePage
En info https://www.dekrat.nl/nl/over-ons/
  zondag 29 november 2015 @ 13:54:27 #13
409579 LuDann
All the way
pi_157898433
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 13:50 schreef AnneX het volgende:

[..]

Deze krat / box / zak is er ook nog https://www.dekrat.nl/nl/homePage
En info https://www.dekrat.nl/nl/over-ons/
Ja, die staat ook al in de OP. Bedankt voor de info link.

Streekbox, is er nog eentje.
  zondag 29 november 2015 @ 14:02:37 #14
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157898562
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 13:39 schreef LuDann het volgende:
Ik wil wel even een nieuwe OP in elkaar draaien, met onder een spoiler wat meer info over elke aanbieder. Is dat een idee?
Prima thx.

Info Beebox:

Biologisch, enige met EKO keurmerk. Alle producten komen van Nederlandse boeren. Zo duurzaam mogelijke werkwijze (zo min mogelijk verpakkingsmateriaal, herbruikbare krat). Ook een koolhydraatarme box. Prijs voor 2 personen nog onder de prijs van HF. Ze hebben af en toe acties dat je bij inschrijving voor 2 boxen bv een brood of sappakket kado krijgt. Ook hebben ze een actie met Goodcoins.
Feyenoord!
pi_157903668
En deze link geeft een krat fruit + groente + vlees uit de Kromme Rijn regio plus andere plaatsen als
IJsselstein, Bilthoven
http://krommerijnfruit.luondo.nl/p-75864/wat-is-de-krat
w/
pi_157904315
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 17:29 schreef AnneX het volgende:
En deze link geeft een krat fruit + groente + vlees uit de Kromme Rijn regio plus andere plaatsen als
IJsselstein, Bilthoven
http://krommerijnfruit.luondo.nl/p-75864/wat-is-de-krat
w/
Die klinkt leuk!
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_157904552
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 14:02 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Prima thx.

Info Beebox:

Biologisch, enige met EKO keurmerk. Alle producten komen van Nederlandse boeren. Zo duurzaam mogelijke werkwijze (zo min mogelijk verpakkingsmateriaal, herbruikbare krat). Ook een koolhydraatarme box. Prijs voor 2 personen nog onder de prijs van HF. Ze hebben af en toe acties dat je bij inschrijving voor 2 boxen bv een brood of sappakket kado krijgt. Ook hebben ze een actie met Goodcoins.
Heb jij aandelen in beebox of zo? :P
  zondag 29 november 2015 @ 18:07:37 #18
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157904633
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 18:04 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Heb jij aandelen in beebox of zo? :P
Nee ik geloof heel erg in biologisch eten. Daarnaast ook erg in duurzaamheid. En dat is de tegenhanger van bedrijven als HF waar gewoon een investeringsmaatschappij achter zit met enorme reclame budgetten om zo snel mogelijk zo veel mogelijk naamsbekendheid te krijgen om daarna bij de beursgang de aandelen te verkopen en te cashen. Ik hou niet zo van die marketingtrucs van bedrijven die helemaal niks met duurzame en biologische principes hebben maar het puur om het geld gaat.
Feyenoord!
pi_157905356
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 13:39 schreef LuDann het volgende:
Ik wil wel even een nieuwe OP in elkaar draaien, met onder een spoiler wat meer info over elke aanbieder. Is dat een idee?
Ja, heel fijn _O_

Ik wilde ook al een lijstje maken met alle aanbieders van de kerstboxen en wat er op het menu staat.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 29 november 2015 @ 18:50:44 #20
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_157905749
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 18:07 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Nee ik geloof heel erg in biologisch eten. Daarnaast ook erg in duurzaamheid. En dat is de tegenhanger van bedrijven als HF waar gewoon een investeringsmaatschappij achter zit met enorme reclame budgetten om zo snel mogelijk zo veel mogelijk naamsbekendheid te krijgen om daarna bij de beursgang de aandelen te verkopen en te cashen. Ik hou niet zo van die marketingtrucs van bedrijven die helemaal niks met duurzame en biologische principes hebben maar het puur om het geld gaat.
Waarom geloof je in biologisch eten? Verwacht je dat we met biologisch voedsel 7 miljard mensen te eten kunnen geven?
  zondag 29 november 2015 @ 18:57:18 #21
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157905908
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 18:50 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Waarom geloof je in biologisch eten? Verwacht je dat we met biologisch voedsel 7 miljard mensen te eten kunnen geven?
Ik geloof in biologisch eten omdat het veel gezonder is voor mens, dier en milieu. Geen gespuit wat het insectenleven en het bodemleven vernietigd en veel ongezonder is voor de mens. Geen groeihormonen of antibiotica voor dieren, beter leven voor dieren. Heb je wel eens een docu over de voedingsindustrie gekeken?
Feyenoord!
pi_157906058
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 18:57 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik geloof in biologisch eten omdat het veel gezonder is voor mens, dier en milieu. Geen gespuit wat het insectenleven en het bodemleven vernietigd en veel ongezonder is voor de mens. Geen groeihormonen of antibiotica voor dieren, beter leven voor dieren. Heb je wel eens een docu over de voedingsindustrie gekeken?
Je weet dat het 'biologisch' iets anders is dan 'onbespoten'?
  zondag 29 november 2015 @ 19:22:29 #23
409579 LuDann
All the way
pi_157906503
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 18:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, heel fijn _O_

Ik wilde ook al een lijstje maken met alle aanbieders van de kerstboxen en wat er op het menu staat.
Goed idee!

Ik heb de OP af, zal ik hem naar je PM-en?
pi_157906555
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 19:22 schreef LuDann het volgende:

Goed idee!

Ik heb de OP af, zal ik hem naar je PM-en?
Prima, zet ik hem er nu in :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 29 november 2015 @ 19:29:04 #25
409579 LuDann
All the way
pi_157906652
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 19:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Prima, zet ik hem er nu in :Y
Verstuurd. :)
  zondag 29 november 2015 @ 19:38:50 #26
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157906905
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 19:03 schreef Fixers het volgende:

[..]

Je weet dat het 'biologisch' iets anders is dan 'onbespoten'?
Stalk je mij ofzo?

Deze discussie hebben we ergens anders al gevoerd dus ga hem niet opnieuw voeren.
Feyenoord!
  zondag 29 november 2015 @ 19:41:37 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157906987
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 18:57 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik geloof in biologisch eten omdat het veel gezonder is voor mens, dier en milieu. Geen gespuit wat het insectenleven en het bodemleven vernietigd en veel ongezonder is voor de mens. Geen groeihormonen of antibiotica voor dieren, beter leven voor dieren. Heb je wel eens een docu over de voedingsindustrie gekeken?
Het is een misvatting dat dit in de biologische landbouw niet gebeurd, daar wordt bv kopersulfaat ingezet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_157907037
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 19:29 schreef LuDann het volgende:

[..]

Verstuurd. :)
Goeie overzichtelijke OP... _O_
pi_157907249
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 19:43 schreef AnneX het volgende:

Goeie overzichtelijke OP... _O_
Ja, een mooi overzicht! ^O^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 29 november 2015 @ 19:53:00 #30
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_157907284
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 19:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is een misvatting dat dit in de biologische landbouw niet gebeurd, daar wordt bv kopersulfaat ingezet.
Daarnaast kunnen veel kleine boerenbedrijven niet eens een keurmerk betalen terwijl ze zogenaamd wel "biologisch" zijn.
吴 曼 迪
  zondag 29 november 2015 @ 19:56:17 #31
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157907375
quote:
17s.gif Op zondag 29 november 2015 19:53 schreef megamandy het volgende:

[..]

Daarnaast kunnen veel kleine boerenbedrijven niet eens een keurmerk betalen terwijl ze zogenaamd wel "biologisch" zijn.
Wat niet zegt dat ze oninteger zouden werken. In tegendeel, vaak zijn keurmerken er niet voor de boeren maar voor de levensmiddelenindustrie, denk bv aan beste keus.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 29 november 2015 @ 20:15:19 #32
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157907870
quote:
17s.gif Op zondag 29 november 2015 19:53 schreef megamandy het volgende:

[..]

Daarnaast kunnen veel kleine boerenbedrijven niet eens een keurmerk betalen terwijl ze zogenaamd wel "biologisch" zijn.
Er zijn ook heel veel kleine boerenbedrijven niet biologisch. Daar is nou juist het keurmerk voor uitgevonden zodat het transparanter word welke boeren echt duurzaam en biologisch werken en welke niet. Het keurmerk voor bio is niet zo heel erg duur. Er zijn enorm veel kleine boerenbedrijven die dat keurmerk hebben.
Feyenoord!
  zondag 29 november 2015 @ 20:44:58 #33
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_157908782
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 20:15 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Er zijn ook heel veel kleine boerenbedrijven niet biologisch. Daar is nou juist het keurmerk voor uitgevonden zodat het transparanter word welke boeren echt duurzaam en biologisch werken en welke niet. Het keurmerk voor bio is niet zo heel erg duur. Er zijn enorm veel kleine boerenbedrijven die dat keurmerk hebben.
Ik schrijf niet dat alle kleine boerenbedrijven biologisch zijn. Er staat dat er veel kleine bedrijven zijn die zogenaamd wel aan alle punten voldoen voor een bepaald keurmerk maar dat ze het geld er niet voor hebben om zich officieel biologisch te noemen.

Men is tegenwoordig te keurmerkgeil.
吴 曼 迪
pi_157908928
quote:
17s.gif Op zondag 29 november 2015 20:44 schreef megamandy het volgende:

[..]

Ik schrijf niet dat alle kleine boerenbedrijven biologisch zijn. Er staat dat er veel kleine bedrijven zijn die zogenaamd wel aan alle punten voldoen voor een bepaald keurmerk maar dat ze het geld er niet voor hebben om zich officieel biologisch te noemen.

Men is tegenwoordig te keurmerkgeil.
Het is wel zo prettig voor de consument.
Ik ken namelijk al die bedrijfjes niet persoonlijk. :D
Make my day!
pi_157909565
Pfffff. Ik zit net aan die curry van MS, maar twijfel of die niet rechtstreeks de prullenbak in gaat en ik nog even naar de friettent hobbel. Geen goede combi van smaken, textuur van de bakbanaan en tofu bevalt me ook niet.
Schip ahoy!
  zondag 29 november 2015 @ 21:18:45 #36
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157909755
quote:
17s.gif Op zondag 29 november 2015 20:44 schreef megamandy het volgende:

[..]

Ik schrijf niet dat alle kleine boerenbedrijven biologisch zijn. Er staat dat er veel kleine bedrijven zijn die zogenaamd wel aan alle punten voldoen voor een bepaald keurmerk maar dat ze het geld er niet voor hebben om zich officieel biologisch te noemen.

Men is tegenwoordig te keurmerkgeil.
Dat keurmerk kost helemaal niet zoveel. 400 euro per jaar. Dat is zelfs voor kleine landbouwbedrijfjes prima te betalen. De reden dat veel boeren dit niet doen is omdat ze gewoon niet biologisch willen telen omdat het veel makkelijker is om te blijven spuiten met gif en dieren in kleine hokjes te houden etc etc.
Feyenoord!
pi_157909804
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 21:12 schreef Piet__Piraat het volgende:
Pfffff. Ik zit net aan die curry van MS, maar twijfel of die niet rechtstreeks de prullenbak in gaat en ik nog even naar de friettent hobbel. Geen goede combi van smaken, textuur van de bakbanaan en tofu bevalt me ook niet.
Joh :+

Na mijn waarschuwing van gisteren had ik alvast ander eten in huis gehaald als back-up O-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_157910176
Ik had gelukkig nog wat hutspot over van HF, dus die net in de magnetron gemikt met iets van vlees dat ik nog had staan. Na de commentaren zag ik het wel een beetje aankomen ja :+
Schip ahoy!
pi_157929198
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 21:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Joh :+

Na mijn waarschuwing van gisteren had ik alvast ander eten in huis gehaald als back-up O-)
Het viel me uiteindelijk mee hoor. Niet het lekkerste gerecht van MS. Vond ik de pasta en kipburger toch veel beter!
pi_157944353
Hier maar delen...
Onderstaand bericht plaatste iemand op mijn tijdlijn: what else is new?

"Wie heeft de Hello Fresh box al geprobeerd? Wie heeft al door dat achter de "gezonde doos" een groot commercieel marketingbedrijf zit? En dat het allemaal niks te maken heeft met lokaal geproduceerd, "fresh" voedsel waar boeren ook nog wat aan verdienen?
Er zijn gezondere alternatieve groenteboxen zoals Beebox, Voko's, Rechtstreex, Boerschappen en de HofWebWinkel. Of zoek naar een plaatselijke groenteclub in de buurt:

http://aardeboerconsument(...)-de-boer-in-je-buurt"
  dinsdag 1 december 2015 @ 13:47:16 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_157944400
Weer eens gebeld door HF. Meisje zat duidelijk een script te volgen. Efficiënt afgekapt. Best sneu. :{
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 1 december 2015 @ 13:54:50 #42
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157944576
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 13:45 schreef AnneX het volgende:
Hier maar delen...
Onderstaand bericht plaatste iemand op mijn tijdlijn: what else is new?

"Wie heeft de Hello Fresh box al geprobeerd? Wie heeft al door dat achter de "gezonde doos" een groot commercieel marketingbedrijf zit? En dat het allemaal niks te maken heeft met lokaal geproduceerd, "fresh" voedsel waar boeren ook nog wat aan verdienen?
Er zijn gezondere alternatieve groenteboxen zoals Beebox, Voko's, Rechtstreex, Boerschappen en de HofWebWinkel. Of zoek naar een plaatselijke groenteclub in de buurt:

http://aardeboerconsument(...)-de-boer-in-je-buurt"
Precies wat ik eerder in dit topic ook al vertelde. Het is gewoon een grote marketingtruc om geld te verdienen. Het ken er ook nooit uit als je kijkt hoeveel geld ze aan reclame betalen. Ze betalen nu 100 euro om een klant binnen te halen wat natuurlijk bizar is.
Feyenoord!
  dinsdag 1 december 2015 @ 13:57:06 #43
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_157944617
Who the fuck cares dat er een marketingbureau achter zit?

En ik zie niet in wat er ongezond aan is. Er zit serieus niks in waarvan ik denk "OMG IK GA DOOD ALS IK DIT EET."

Ik ben allang blij dat niet allemaal linksdraaiende, ecologisch verantwoorde, geitenwollensokken meuk is, maar er relatief normaal voer in zit, zonder dat er elke dag een of andere hippe jojo-bes, yuppieyuppierijst of zoefzoef-aardappel gebruikt moet worden omdat dat 'gezonder' of 'beter voor het milieu' zou zijn.

Het moet smaken. Er moet afwisseling in zitten. En ik moet er geen 100 miljoen miljard euros voor hoeven te betalen.

Enige nadeel tot nu toe is dat ik elke week een paprika weg loop te flikkeren, want die eet ik niet. En dat er af en toe eens een gerecht tussen zit dat niet te vreten is is een risico dat ik graag voor lief neem. Dat heb ik namelijk als ik zelf iets moet verzinnen en 't is wat anders dan 'standaard' ook wel eens. In 't slechtste geval moet ik dan nog wat anders te eten verzinnen, maar ik ga er niet dood aan ofzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door MutedFaith op 01-12-2015 14:36:12 ]
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_157944659
Tja, wij waren er al eerder achter.
En wat dan nog...bijna 11 maanden nu, eet ik iedere dag gevarieerd.
Doe nauwelijks boodschappen en pieker mij niet suf welke ik van 10-12 standaardrecepten al weer zal
klaarmaken.
Het is in ieder geval smaakvoller dan Tafeltjedekje :r uit de magnetron.
Of het voorbewerkte voer dat ik 1x week mee eet in een Zorgcentrum. -O-
  dinsdag 1 december 2015 @ 14:03:43 #45
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157944736
Typisch mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is dus en zich onderdompelen in sweet ignorance. Dat kan ook. Dan zijn jullie inderdaad echte HF klanten!
Feyenoord!
  dinsdag 1 december 2015 @ 14:07:31 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_157944798
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 14:03 schreef Japie77 het volgende:
Typisch mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is dus en zich onderdompelen in sweet ignorance. Dat kan ook. Dan zijn jullie inderdaad echte HF klanten!
Zie het positief: jij kunt je weer een stukje beter voelen!
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 1 december 2015 @ 14:24:22 #47
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157945099
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 14:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Zie het positief: jij kunt je weer een stukje beter voelen!
Nou dat doe ik niet hoor. Vind het alleen jammer voor de wereld.
Feyenoord!
  dinsdag 1 december 2015 @ 14:37:31 #48
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_157945347
"Jammer voor de wereld"

Het belangrijkste waar de wereld op dit moment kapot aan gaat is 'de mensheid'. Zullen we daar dan maar biologisch verantwoord mee ophouden?
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_157945570
als ik bij MS voor 4 personen 2 dagen kies (in totaal dus 8 porties) kan ik dan
2 gerechten kiezen of 4 gerechten?
  dinsdag 1 december 2015 @ 15:03:09 #50
409579 LuDann
All the way
pi_157945879
Mij maakt het verder ook niet zoveel uit dat er zo'n heel apparaat achter HF zit. Ik bestel dan vooral de Allerhande box en niet de HF box maar ik heb niet de illusie dat die het nu doen voor de lokale boeren ofzo.

Ik ben gewoon allang blij dat ik een beetje leer omgaan met wat normaal eten is en de magnetron niet meer mijn belangrijkste kook instrument is.

Zo heb ik afgelopen week voor het eerst gekookt met aubergine. Nooit eerder gedaan maar nu ik weet hoe je zo'n ding kunt snijden en bakken zal ik dat misschien vaker gaan doen. Net als ik de week ervoor kennis gemaakt heb met knolselderij. En zoete aardappel, nog nooit eerder in mijn handen gehad.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 14:47 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
als ik bij MS voor 4 personen 2 dagen kies (in totaal dus 8 porties) kan ik dan
2 gerechten kiezen of 4 gerechten?
Ik ben er vrij zeker van dat je er 4 kunt kiezen, ik kon er namelijk 6 kiezen bij 3 dagen voor 4 personen.

[ Bericht 0% gewijzigd door LuDann op 01-12-2015 15:11:20 ]
  dinsdag 1 december 2015 @ 15:03:48 #51
409579 LuDann
All the way
pi_157945892
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 19:43 schreef AnneX het volgende:

[..]

Goeie overzichtelijke OP... _O_
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 19:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, een mooi overzicht! ^O^
Graag gedaan, blij dat het op prijs wordt gesteld. *O*
pi_157945903
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 14:37 schreef MutedFaith het volgende:
"Jammer voor de wereld"

Het belangrijkste waar de wereld op dit moment kapot aan gaat is 'de mensheid'. Zullen we daar dan maar biologisch verantwoord mee ophouden?
Lijkt me ECHT een goed idee. Dat we gewoon toegeven dat we het heus wel hebben geprobeerd en dat we het ook heus niet de hele tijd alleen maar slecht hebben bedoeld met z'n allen, maar dat het gewoon niet zo goed is uitgepakt.

De laatste het licht uit en klaar.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  dinsdag 1 december 2015 @ 15:33:50 #53
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157946545
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 14:37 schreef MutedFaith het volgende:
"Jammer voor de wereld"

Het belangrijkste waar de wereld op dit moment kapot aan gaat is 'de mensheid'. Zullen we daar dan maar biologisch verantwoord mee ophouden?
Omdat er zoveel andere problemen zijn in de wereld wil toch niet zeggen dat je dan maar niks meer hoeft te doen voor de dingen waar je wel wat aan kunt doen? Want dan veranderd er nooit iets natuurlijk.
Feyenoord!
pi_157946655
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 15:33 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Omdat er zoveel andere problemen zijn in de wereld wil toch niet zeggen dat je dan maar niks meer hoeft te doen voor de dingen waar je wel wat aan kunt doen? Want dan veranderd er nooit iets natuurlijk.
maar dit is het maaltijdbox ervaringen topic, niet het "we moeten allemaal biologisch gaan eten"- topic.
pi_157946707
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 15:03 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik ben er vrij zeker van dat je er 4 kunt kiezen, ik kon er namelijk 6 kiezen bij 3 dagen voor 4 personen.
thnx!
  dinsdag 1 december 2015 @ 15:50:36 #56
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157946885
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 15:39 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

maar dit is het maaltijdbox ervaringen topic, niet het "we moeten allemaal biologisch gaan eten"- topic.
Dat zeg ik toch ook niet. Het ging erover dat HF een ander soort bedrijf is dan wat de meeste mensen denken.
Feyenoord!
pi_157946915
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 15:39 schreef gelestipjes het volgende:

maar dit is het maaltijdbox ervaringen topic, niet het "we moeten allemaal biologisch gaan eten"- topic.
Juist! En daarom hier verder ook maar geen discussie over wat het beste voor onze mooie planeet is of dat we allemaal naïef of dom zijn als we niet biologisch eten. Laat iedereen die keus zelf maken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_157946934
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 15:50 schreef Japie77 het volgende:

Dat zeg ik toch ook niet. Het ging erover dat HF een ander soort bedrijf is dan wat de meeste mensen denken.
Het is eigenlijk exact het bedrijf dat ik denk. Waar komt dat idee vandaan dat het biologisch, verantwoord en lokaal zou zijn? Volgens mij is het vooral gemak en voedingscentrum verantwoord gezond.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 1 december 2015 @ 15:55:05 #59
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157946983
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 15:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het is eigenlijk exact het bedrijf dat ik denk. Waar komt dat idee vandaan dat het biologisch, verantwoord en lokaal zou zijn? Volgens mij is het vooral gemak en voedingscentrum verantwoord gezond.
Omdat ik vaak hoor van mensen die HF hebben dat ze door de studentjes in de stad of aan de telefoon verteld krijgen dat HF wel biologisch en verantwoord zou zijn. En dat hoort toch ook bij de ervaringen mbt maaltijdenboxen?
Feyenoord!
pi_157947201
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 15:55 schreef Japie77 het volgende:
Omdat ik vaak hoor van mensen die HF hebben dat ze door de studentjes in de stad of aan de telefoon verteld krijgen dat HF wel biologisch en verantwoord zou zijn. En dat hoort toch ook bij de ervaringen mbt maaltijdenboxen?
Ik heb al vaker gehoord dat die studenten onzin verkopen :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_157947311
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 15:55 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Omdat ik vaak hoor van mensen die HF hebben dat ze door de studentjes in de stad of aan de telefoon verteld krijgen dat HF wel biologisch en verantwoord zou zijn. En dat hoort toch ook bij de ervaringen mbt maaltijdenboxen?
Ze zeggen dat omdat de hipsters graag biologisch verantwoord willen eten.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_157947582
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 15:55 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Omdat ik vaak hoor van mensen die HF hebben dat ze door de studentjes in de stad of aan de telefoon verteld krijgen dat HF wel biologisch en verantwoord zou zijn. En dat hoort toch ook bij de ervaringen mbt maaltijdenboxen?
Het is aan mensen zelf om de website even te lezen. Daar staat dat niet alles lokaal en biologisch is.
Duidelijk genoeg toch?

Doen mensen dat niet, dan is het gewoon eigen vrije verantwoordelijk.
Make my day!
  dinsdag 1 december 2015 @ 16:30:05 #63
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_157947662
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 16:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb al vaker gehoord dat die studenten onzin verkopen :X
En ik heb al vaker gehoord dat mensen denken dat iemand ze iets verteld heeft, maar er achteraf toch hele andere dingen verteld zijn.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 1 december 2015 @ 16:31:51 #64
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_157947701
En verder was de kip, met noodles, spitskool en sesamzaad gisteren goed te eten. Niks ontzettend spannends. Eenvoudig, maar wel gewoon lekker.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_157948933
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 16:30 schreef MutedFaith het volgende:

En ik heb al vaker gehoord dat mensen denken dat iemand ze iets verteld heeft, maar er achteraf toch hele andere dingen verteld zijn.
Ja, ook dat komt best vaak voor :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_157949593
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 15:55 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Omdat ik vaak hoor van mensen die HF hebben dat ze door de studentjes in de stad of aan de telefoon verteld krijgen dat HF wel biologisch en verantwoord zou zijn. En dat hoort toch ook bij de ervaringen mbt maaltijdenboxen?
Als dat je referentiekader is, dan snap ik dat je niet zo blij bent met HF. Maar dat heeft dus wel degelijk te maken met je verwachtingspatroon.

Ik sluit me echter meer aan bij MutedFaith: ik vreet dingen die ik hiervoor nooit heb gehad, ik hoef geen boodschappen te doen, ik vreet niet elke week wereldgerechten en het voorkomt dat ik regelmatig thuisbezorgd.nl raadpleeg. En dat er dan een bedrijf achter zit dat winst wil maken, interesseert me echt geen fluit. Dat doet de Appie toch ook? En de lokale groenteboer? Ik pretendeer niet biologisch te zijn, ik wil gewoon een beetje verantwoord gemak, en HF biedt dat op dit moment. Dan zal het me echt aan m'n kont roesten of daar een langharige hippie vrijwillig dozen zit in te pakken omdat ie de wereld wil verbeteren of dat een onderbetaalde student dat doet omdat ie wil zuipen vanavond.

Oh, en om ook nog even iets inhoudelijks toe te voegen: de varkenshaaspuntjes met bulgur, snijbonen, paprika en uienchutney vond ik érg lekker. Daar had ik best een grotere portie van gelust :Y)
Schip ahoy!
pi_157949722
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 18:02 schreef Piet__Piraat het volgende:
Oh, en om ook nog even iets inhoudelijks toe te voegen: de varkenshaaspuntjes met bulgur, snijbonen, paprika en uienchutney vond ik érg lekker. Daar had ik best een grotere portie van gelust
Ik ben benieuwd *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_157949801
Ik dacht helemaal niet dat HF biologisch of zo is.
Ik koop het voor het gemak.

En ik luister ook nooit naar studentjes op straat. Ik snap niet dat mensen zich staande houden door dat soort verkopers.
pi_157950241
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 18:09 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben benieuwd *O*
Eigenlijk gewoon allemaal goede shit. Ik ben ook wel van de uien, en dan dus lekker pittig met een zoet tintje, dat kan mij wel bekoren.
Schip ahoy!
pi_157950470
MS thanksgiving spiesen.
Ingedierte;








Resultaat:


Alles kwam schoon op. Het was weer lekker. :D :9

[ Bericht 42% gewijzigd door agter op 01-12-2015 18:51:25 ]
Make my day!
pi_157951080
Ziet er goed uit! Achteraf gezien had ik die liever gehad dan de curry, maar da's een inkoppertje hè :')
Schip ahoy!
  dinsdag 1 december 2015 @ 19:15:21 #72
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_157951214
Ik durf niet de zak met de curry uit mijn koeling te halen dankzij die berichten hier :') De pasta met stroganov was in ieder geval heerlijk! Lekker vlees ook wat erbij zat en ik hou van pasta, room en paddestoelen dus kon sowieso moeilijk misgaan :')

Nu zijn we bezig met de kipburgers :)
吴 曼 迪
  dinsdag 1 december 2015 @ 19:31:47 #73
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157951661
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 18:02 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Als dat je referentiekader is, dan snap ik dat je niet zo blij bent met HF. Maar dat heeft dus wel degelijk te maken met je verwachtingspatroon.

Ik sluit me echter meer aan bij MutedFaith: ik vreet dingen die ik hiervoor nooit heb gehad, ik hoef geen boodschappen te doen, ik vreet niet elke week wereldgerechten en het voorkomt dat ik regelmatig thuisbezorgd.nl raadpleeg. En dat er dan een bedrijf achter zit dat winst wil maken, interesseert me echt geen fluit. Dat doet de Appie toch ook? En de lokale groenteboer? Ik pretendeer niet biologisch te zijn, ik wil gewoon een beetje verantwoord gemak, en HF biedt dat op dit moment. Dan zal het me echt aan m'n kont roesten of daar een langharige hippie vrijwillig dozen zit in te pakken omdat ie de wereld wil verbeteren of dat een onderbetaalde student dat doet omdat ie wil zuipen vanavond.

Oh, en om ook nog even iets inhoudelijks toe te voegen: de varkenshaaspuntjes met bulgur, snijbonen, paprika en uienchutney vond ik érg lekker. Daar had ik best een grotere portie van gelust :Y)
Prima maar als je kan kiezen tussen een bedrijf die dat allemaal doet en dan ook nog eens verantwoord en biologisch voor dezelfde prijs dan sla je toch twee vliegen in 1 klap lijkt mij?
Feyenoord!
  dinsdag 1 december 2015 @ 19:39:24 #74
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_157951887
Vandaag de hollandse hutspot met bataat, scholfilet en turkse yoghurt.

Vooraf sceptisch over de combinatie hutspot-schol, maar dat paste prima bij elkaar! De yoghurt heb ik wel weg gelaten. Heb m er wel even bij geproefd, maar vond t niks toevoegen.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 1 december 2015 @ 19:42:45 #75
409579 LuDann
All the way
pi_157951974
Ohhh, spruitjes met spekjes, dat lijkt me lekker zeg! Dat ga ik onthouden. :Y

Wij hadden van de allerhande een pilav van zilvervliesrijst met aubergine, rozijnen en tonijn. Ik keek er een beetje tegenop, want we houden beiden niet zo van tonijn. Maar het was erg lekker! De tonijn was helemaal niet overheersend. En het was zoveel dat ik er 5 porties uit kon halen. 1 portie in de vriezer. :Y)
pi_157952093
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 19:31 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Prima maar als je kan kiezen tussen een bedrijf die dat allemaal doet en dan ook nog eens verantwoord en biologisch voor dezelfde prijs dan sla je toch twee vliegen in 1 klap lijkt mij?
Dan vind ik dat prima, mits de gerechten en dergelijke me aanspreken. En als dat niet zo is, bestel ik net zo makkelijk HF. Ik heb ook geen zin om wekelijks zes verschillende sites te moeten monitoren om te voorkomen dat ik een dubbele bestelling krijg. Dus voorlopig hou ik het even bij MS en HF, en heel misschien een keer een AH box als ik toevallig veel en groot wil inkopen bij de Appie (komen ze gratis bezorgen). Maar ik heb het idee dat dat wat meer 'standaardmaaltijden' zijn, al heb ik er nog niet zo goed naar gekeken :@
Schip ahoy!
pi_157952173
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 18:45 schreef agter het volgende:
MS thanksgiving spiesen.
Ingedierte;
[ afbeelding ]


[ afbeelding ]


[ afbeelding ]

Resultaat:
[ afbeelding ]

Alles kwam schoon op. Het was weer lekker. :D :9
Heb je de spiesjes zelf gemarineerd? Want ik herinner me alleen peper en zout.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_157952218
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 19:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Heb je de spiesjes zelf gemarineerd? Want ik herinner me alleen peper en zout.
Ja. Correct. Honing, mosterd en een knofje.
En ook zelf 2 stokjes bijgelegd. Anders paste het niet.
Make my day!
pi_157952274
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 19:52 schreef agter het volgende:

Ja. Correct. Honing, mosterd en een knofje.
En ook zelf 2 stokjes bijgelegd. Anders paste het niet.
Ah, ik dacht al, ik ben iets vergeten :D Ze waren zo ook echt heerlijk hoor! En ik had nog van die ijzeren spiesjes van HF en die heb ik gebruikt. Wij hadden er ook 8 voor 2 personen 8)7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_157953420
Ik twijfel of ik de HF box van volgende week aanzet.. moet nog 1 box afnemen en heb nog 7euro tegoed bij ze ivm ontbrekende ingredienten de laatste keer. En eigenlijk wil ik er zo snel mogelijk van af :')
  dinsdag 1 december 2015 @ 21:29:21 #81
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157955086
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 19:48 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dan vind ik dat prima, mits de gerechten en dergelijke me aanspreken. En als dat niet zo is, bestel ik net zo makkelijk HF. Ik heb ook geen zin om wekelijks zes verschillende sites te moeten monitoren om te voorkomen dat ik een dubbele bestelling krijg. Dus voorlopig hou ik het even bij MS en HF, en heel misschien een keer een AH box als ik toevallig veel en groot wil inkopen bij de Appie (komen ze gratis bezorgen). Maar ik heb het idee dat dat wat meer 'standaardmaaltijden' zijn, al heb ik er nog niet zo goed naar gekeken :@
De AH gratis bezorgen? Als je de producten in de winkel zou halen ben je 14 euro minder kwijt. Dus 14 euro bezorgkosten. Het is toch wel grappig om te zien hoe vatbaar mensen zijn voor reclame. Omdat MS en HF enorm veel reclame maken denk je dat die bedrijven betrouwbaarder zijn ofzo.
Feyenoord!
pi_157956022
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:29 schreef Japie77 het volgende:
De AH gratis bezorgen? Als je de producten in de winkel zou halen ben je 14 euro minder kwijt. Dus 14 euro bezorgkosten. Het is toch wel grappig om te zien hoe vatbaar mensen zijn voor reclame. Omdat MS en HF enorm veel reclame maken denk je dat die bedrijven betrouwbaarder zijn ofzo.
Betrouwbaar in die zin dat ze gewoon doen wat ze zeggen, mijn eten bezorgen met lekkere recepten en ik betaal ze daar een vooraf afgesproken bedrag voor. Ik hoef namelijk niets van ze af te nemen. Net zoals ik niets bij de Hema hoef te kopen of van Honig of een abonnement bij KPN nemen: hoeft allemaal niet. Het zijn gewoon bedrijven die een dienst verlenen of iets verkopen en je kan dan kiezen of je dat wel of niet wilt.

En zover ik weet doen ze nog niet aan wapenhandel, walvisvangst en terrorisme, dus in die zin vertrouw ik ze prima.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_157958340
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:29 schreef Japie77 het volgende:

[..]

De AH gratis bezorgen? Als je de producten in de winkel zou halen ben je 14 euro minder kwijt. Dus 14 euro bezorgkosten. Het is toch wel grappig om te zien hoe vatbaar mensen zijn voor reclame. Omdat MS en HF enorm veel reclame maken denk je dat die bedrijven betrouwbaarder zijn ofzo.
Waar haal je die 14 euro vandaan? Het zou zomaar kunnen kloppen hoor, maar ik ben wel benieuwd. Verder heeft het weinig met betrouwbaarheid te maken. Ik weet wat ik koop voor welke prijs en prijzen vergelijken kan ik op het moment zelf alsnog prima doen. Toevallig straks nog even gekeken en je hoeft inderdaad veel zaken niet bij te bestellen als je ze al hebt, dan wordt het wel goedkoper (en kun je de bezorgkosten wel accepteren). Je doet het nu voorkomen alsof die toko's je oplichten, dat is mijn inziens niet zo. Ze spelen wel in op een behoefte en vragen daar een prijs voor. Het is aan de consument om te bepalen of het ze dat waard is.
Schip ahoy!
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:54:26 #84
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157959393
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:13 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Waar haal je die 14 euro vandaan? Het zou zomaar kunnen kloppen hoor, maar ik ben wel benieuwd. Verder heeft het weinig met betrouwbaarheid te maken. Ik weet wat ik koop voor welke prijs en prijzen vergelijken kan ik op het moment zelf alsnog prima doen. Toevallig straks nog even gekeken en je hoeft inderdaad veel zaken niet bij te bestellen als je ze al hebt, dan wordt het wel goedkoper (en kun je de bezorgkosten wel accepteren). Je doet het nu voorkomen alsof die toko's je oplichten, dat is mijn inziens niet zo. Ze spelen wel in op een behoefte en vragen daar een prijs voor. Het is aan de consument om te bepalen of het ze dat waard is.
AH is alleen maar begonnen met de box omdat ze teveel klanten kwijt raakten aan de andere maaltijdenboxen. Maar AH zou nooit aan hetzelfde concept kunnen voldoen omdat de groothandel er tussen zit. Het voordeel van de maaltijdboxen is nu juist dat ze het rechtstreeks inkopen van de boer zodat ze al die schakels weghalen die er normaal inzitten. Dus dan blijft er meer geld over voor andere zaken. In het geval van HF word dat besteed aan reclame maar in het geval van bv Beebox word dat besteed aan topkwaliteit producten die je goedkoper en verser kunt krijgen dan in de supermarkt. De voordelen van HF en MS zijn gemak. Maar bij Beebox heb je die voordelen ook maar ook nog eens verser (aangezien alles uit Nederland komt) en goedkoper dus en duurzamer.

'Allerhandebox 14 euro duurder dan losse ingrediënten'
Foto: Albert Heijn
Gepubliceerd: 31 augustus 2015 18:48
Laatste update: 01 september 2015 09:33

Albert Heijn legt een forse opslag op de inhoud van de eerste Allerhande Box. De losse ingrediënten zijn ongeveer 14 euro goedkoper dan de complete box.
Dat blijkt uit een prijsmeting die Distrifood uitvoerde op AH.nl.

Distrifood vergeleek de kosten van de eerste Allerhandebox, de maaltijdbox van Albert Heijn, met de prijs van de losse ingrediënten zoals die via de webwinkel van AH te koop zijn. De losse ingrediënten die worden geleverd in een vierpersoons Allerhande Box kosten ruim 35 euro als ze via de webshop worden besteld. De box voor vier personen komt hoger uit op 49 euro.

Een woordvoerder van Albert Heijn in een verklaring: "De Allerhande Box is meer dan alleen de ingrediënten. Wij verzamelen de boodschappen voor consumenten en met de bijgeleverde recepten geven wij ze inspiratie. Daarnaast zit van elk product exact de juiste hoeveelheid in de box en zitten er producten in die niet in de winkel verkrijgbaar zijn. Bovendien bezorgen we de box gratis."

Distrifood lijkt niet overtuigd door de moeite die 14 euro waard moet zijn. "Van de ingrediënten uit de eerste Allerhande Box is er slechts één dat niet rechtstreeks te bestellen is: cupjes met soja-gember-sesamdressing. Alle andere producten, in de meeste gevallen zelfs in exact dezelfde verpakkingsgrootte, zijn rechtstreeks te bestellen via AH.nl. Alle recepten zijn eveneens via AH’s website terug te vinden", aldus Distrifood.

http://www.nu.nl/eten-en-(...)se-ingredienten.html
Feyenoord!
pi_157959549
14 euro is wel serieus geld ja. Dan kun je beter zelf wat rondklikken op de site en vijf euro bezorging betalen :). Kun je er meteen uit filteren wat je al in huis hebt.

Even zitten kijken op die Beeboxsite, maar ik heb echt niet helder wat nou het verschil is tussen al die boxen. En ik mis een actie om te proberen. Vooralsnog een beetje chaos en de prijs trekt me ook nog niet over de streep. Nog even los van de gerechten, daar heb ik nog niet eens naar gekeken.
Schip ahoy!
  woensdag 2 december 2015 @ 00:07:25 #86
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157959602
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 00:03 schreef Piet__Piraat het volgende:
14 euro is wel serieus geld ja. Dan kun je beter zelf wat rondklikken op de site en vijf euro bezorging betalen :). Kun je er meteen uit filteren wat je al in huis hebt.

Even zitten kijken op die Beeboxsite, maar ik heb echt niet helder wat nou het verschil is tussen al die boxen. En ik mis een actie om te proberen. Vooralsnog een beetje chaos en de prijs trekt me ook nog niet over de streep. Nog even los van de gerechten, daar heb ik nog niet eens naar gekeken.
Ze hebben in principe 3 verschillende boxen. Een maaltijdenbox voor 3 maaltijden, een extra box voor 3 maaltijden aangevuld met eieren, sap en brood. En een koolhydraatarme box voor 3 maaltijden. De prijs voor een 2 persoonsbox is goedkoper dan bij HF terwijl je normaal voor biologisch een stuk meer betaald. Of de gerechten je aanspreken weet ik natuurlijk niet.

Ze doen vooral kortingsacties in samenwerking met duurzame websites. Hier heb je er 1, krijg je 7 euro korting op je eerste box.

https://www.pluk.nl/deal/deal-beebox-2
Feyenoord!
pi_157968946
Wij hebb n deze week de AH-box. Hadden we een keer eerder gehad, en toen viel het tegen, maar deze week zijn we erg enthousiast. Kinderen eten er ook goed van mee. Nadeel is wel echt dat je alleen twee of vier personen kan kiezen, en dat is of te weinig, of te veel. Nu voor vier genomen, maar dan gooien we meer weg dan me lief is.
  woensdag 2 december 2015 @ 18:44:43 #88
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157969510
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 18:22 schreef Bleie het volgende:
Wij hebb n deze week de AH-box. Hadden we een keer eerder gehad, en toen viel het tegen, maar deze week zijn we erg enthousiast. Kinderen eten er ook goed van mee. Nadeel is wel echt dat je alleen twee of vier personen kan kiezen, en dat is of te weinig, of te veel. Nu voor vier genomen, maar dan gooien we meer weg dan me lief is.
Gewoon voor twee proberen dan lijkt me.
Feyenoord!
pi_157970156
Smakelijk gegeten van de bulgur (HF) en snijboontjes en varkenshaaspuntjes.

Overigens heb ik moeite met de hompen en stúkjes varkenshaas.
Doet mij altijd denken aan afvalvlees.
Net als bij de kalkoenstukken.
  woensdag 2 december 2015 @ 19:15:58 #90
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157970335
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:10 schreef AnneX het volgende:
Smakelijk gegeten van de bulgur (HF) en snijboontjes en varkenshaaspuntjes.

Overigens heb ik moeite met de hompen en stúkjes varkenshaas.
Doet mij altijd denken aan afvalvlees.
Net als bij de kalkoenstukken.
Zou ook best kunnen. Als je echt kwaliteit wilt zul je toch een andere maaltijdenbox moeten proberen.
Feyenoord!
pi_157970526
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:15 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Zou ook best kunnen. Als je echt kwaliteit wilt zul je toch een andere maaltijdenbox moeten proberen.
Hoe gaat het met je, Japie?
Make my day!
pi_157970650
Sorry hoor, maar moet dat nou, dat gezeik de hele tijd? Kap eens met ons die Beebox door de strot te willen duwen, ik word er een beetje moe van zo langzamerhand. We weten het inmiddels wel, biologisch bla bla, het staat in de OP zelfs. Laat mensen lekker zelf kiezen.

Ik ben fan van de Allerhande box, die loop ik toch ook niet de hele tijd te promoten.
pi_157970787
Is er als tegenhanger al een supervoordelige kiloknallerbox? Die met vervuilende scootertjes thuisbezorgd wordt en waar de groente ingevlogen wordt omdat deze buiten het seizoen is? O+
dag
pi_157970927
Ik lees al een tijdje mee, want ik sta er wel voor open om eens zo'n box te proberen, maar die Beebox kies ik nu al uit principe niet meer.

Weet er iemand of er ook boxes zijn waarna je niet doodgespammed/gebeld wordt na een weekje proberen? Ik begreep dat de meeste dat namelijk wel doen?
pi_157970968
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:33 schreef Peter het volgende:
Is er als tegenhanger al een supervoordelige kiloknallerbox? Die met vervuilende scootertjes thuisbezorgd wordt en waar de groente ingevlogen wordt omdat deze buiten het seizoen is? O+
Hehe. Ik ga het bijna hopen ja. :')
quote:
14s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:38 schreef LompeHork het volgende:
Ik lees al een tijdje mee, want ik sta er wel voor open om eens zo'n box te proberen, maar die Beebox kies ik nu al uit principe niet meer.

Weet er iemand of er ook boxes zijn waarna je niet doodgespammed/gebeld wordt na een weekje proberen? Ik begreep dat de meeste dat namelijk wel doen?
De Allerhande box kun je met je wekelijkse boodschappen meebestellen, kan gewoon eenmalig en voor zover ik weet doet de AH niet aan nabellen oid. Een van de redenen dat ik er voorstander van ben. :Y
pi_157971032
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:40 schreef LuDann het volgende:

[..]

De Allerhande box kun je met je wekelijkse boodschappen meebestellen, kan gewoon eenmalig en voor zover ik weet doet de AH niet aan nabellen oid. Een van de redenen dat ik er voorstander van ben. :Y
Nice! Die maar eens proberen dan, ik zie dat het drie maaltijden zijn, net mooi om even te testen :9
  woensdag 2 december 2015 @ 20:00:58 #98
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157971582
Of deze:

http://www.bestelzinnerdinner.nl/

Ook een goeie.
Feyenoord!
  woensdag 2 december 2015 @ 20:01:32 #99
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157971604
quote:
14s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:38 schreef LompeHork het volgende:
Ik lees al een tijdje mee, want ik sta er wel voor open om eens zo'n box te proberen, maar die Beebox kies ik nu al uit principe niet meer.

Weet er iemand of er ook boxes zijn waarna je niet doodgespammed/gebeld wordt na een weekje proberen? Ik begreep dat de meeste dat namelijk wel doen?
Welk principe dan?
Feyenoord!
pi_157971850
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 20:00 schreef Japie77 het volgende:
Of deze:

http://www.bestelzinnerdinner.nl/

Ook een goeie.
Oh, die ziet er ook goed uit zeg :9 Alleen helaas (nog) niet in heel Nederland.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 2 december 2015 @ 20:28:25 #101
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157972375
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 20:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oh, die ziet er ook goed uit zeg :9 Alleen helaas (nog) niet in heel Nederland.
Wel erg duur. Nee volgens mij alleen in een aantal grote steden in het westen.
Feyenoord!
  woensdag 2 december 2015 @ 20:48:10 #102
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_157972931
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:15 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Zou ook best kunnen. Als je echt kwaliteit wilt zul je toch een andere maaltijdenbox moeten proberen.
Het vlees wat je bij Hello Fresh krijgt is stukken beter dan het gemiddelde vlees wat je in eenn supermarkt kan krijgen. Je hebt waarschijnlijk nog nooit een doos in het echt gezien dus je weet waarschijnlijk ook helemaal niet waar je het over hebt.

HF was gewoon op het juiste moment op de juiste plek met zijn product waardoor het een succes is geworden. De Beebox dus niet, ook al zitten er mensen achter die het volgens jou voor een "groter" doel doen, dat je iets met passie doet betekent nog altijd niet dat het daardoor ook goed/professioneel is.
吴 曼 迪
pi_157973032
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 18:44 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Gewoon voor twee proberen dan lijkt me.
Dat is dus te weinig, en dan moet ik weer bijkopen. Ik heb twee kleine kinderen, die eten samen gewoon ongeveer even veel als één volwassene (beetje afhankelijk van wat het is). Dus drie personen is in praktijk voor ons de goede hoeveelheid. En dat kan volgens mij alleen bij HF.
pi_157973294
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 20:28 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Wel erg duur. Nee volgens mij alleen in een aantal grote steden in het westen.
Heb je zelf al eens wat boxen geprobeerd?
Make my day!
  woensdag 2 december 2015 @ 21:02:36 #105
409579 LuDann
All the way
pi_157973354
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 20:51 schreef Bleie het volgende:

[..]

Dat is dus te weinig, en dan moet ik weer bijkopen. Ik heb twee kleine kinderen, die eten samen gewoon ongeveer even veel als één volwassene (beetje afhankelijk van wat het is). Dus drie personen is in praktijk voor ons de goede hoeveelheid. En dat kan volgens mij alleen bij HF.
Mathijs maaltijdbox heeft ook een optie voor kinderen, weet allen niet precies wat dat inhoudt.

En er was er nog een dacht ik, maar ik weet niet meer welke.
  woensdag 2 december 2015 @ 21:31:00 #106
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157974257
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 20:48 schreef megamandy het volgende:

[..]

Het vlees wat je bij Hello Fresh krijgt is stukken beter dan het gemiddelde vlees wat je in eenn supermarkt kan krijgen. Je hebt waarschijnlijk nog nooit een doos in het echt gezien dus je weet waarschijnlijk ook helemaal niet waar je het over hebt.

HF was gewoon op het juiste moment op de juiste plek met zijn product waardoor het een succes is geworden. De Beebox dus niet, ook al zitten er mensen achter die het volgens jou voor een "groter" doel doen, dat je iets met passie doet betekent nog altijd niet dat het daardoor ook goed/professioneel is.
Beebox bestaat al langer dan HF. De enige reden dat HF zo'n enorm succes is komt omdat ze bakken met geld er tegenaan gooien. Op dit moment draaien ze zwaar verlies omdat ze in werkelijkwaar elke stad en winkelcentrum studenten hebben lopen om die abonnementen te verkopen. En dan ook nog eens de deur tot deur verkoop. Ze betalen op dit moment ongeveer 100 euro per nieuwe klant. Er zit een grote investeringsmaatschappij achter die de naam zo bekend mogelijk wil maken om de waarde van het bedrijf zo hoog mogelijk te krijgen zodat ze zometeen flink kunnen cashen.

Het heeft dus niks te maken met op de juiste plek op de juiste tijd maar gewoon puur geld.
Feyenoord!
  woensdag 2 december 2015 @ 21:32:20 #107
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157974296
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:01 schreef agter het volgende:

[..]

Heb je zelf al eens wat boxen geprobeerd?
Ja een paar. Maar ik eet het liefst biologisch en duurzaam en dan zijn er niet zoveel. Maar ik ga de AH box ook nog wel een keer proberen.
Feyenoord!
pi_157975913
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:33 schreef Peter het volgende:
Is er als tegenhanger al een supervoordelige kiloknallerbox? Die met vervuilende scootertjes thuisbezorgd wordt en waar de groente ingevlogen wordt omdat deze buiten het seizoen is? O+
:D
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:10 schreef AnneX het volgende:
Smakelijk gegeten van de bulgur (HF) en snijboontjes en varkenshaaspuntjes.

Overigens heb ik moeite met de hompen en stúkjes varkenshaas.
Doet mij altijd denken aan afvalvlees.
Net als bij de kalkoenstukken.
Zit wat in. Ik heb de grote stukken na het aanbakken ook wel even met de spatel doormidden 'gesneden', maar het wisselt inderdaad nogal, terwijl iedereen zelf waarschijnlijk meestal redelijk vergelijkbare stukken snijdt :)

quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:31 schreef Japie77 het volgende:
Er zit een grote investeringsmaatschappij achter die de naam zo bekend mogelijk wil maken om de waarde van het bedrijf zo hoog mogelijk te krijgen zodat ze zometeen flink kunnen cashen.
En waarom is dat zo erg dan? Omdat er geen ideologie achter zit? Ik zie het probleem niet. Ze verkopen een box met eten voor bedrag X, ze leveren en voldoen aan de verwachtingen en voorwaarden. Is het dan zo erg dat er een groep achter zit die geld wil verdienen? Wat mij betreft niet. Als consument moet je alleen goed opletten dat op het moment dat de boel naar de beurs gaat en verpatst wordt, je niet in die luchtbel stapt en je ook tijdig stopt met boxen kopen (voordat de kwaliteit drastisch minder wordt als gevolg van bezuinigingen). Hoewel dat mogelijk ook wel meevalt, want al het geld dat niet in promotie gaat, kan in de box komen.
Schip ahoy!
  woensdag 2 december 2015 @ 22:35:44 #109
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157976386
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:22 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

:D

[..]

Zit wat in. Ik heb de grote stukken na het aanbakken ook wel even met de spatel doormidden 'gesneden', maar het wisselt inderdaad nogal, terwijl iedereen zelf waarschijnlijk meestal redelijk vergelijkbare stukken snijdt :)

[..]

En waarom is dat zo erg dan? Omdat er geen ideologie achter zit? Ik zie het probleem niet. Ze verkopen een box met eten voor bedrag X, ze leveren en voldoen aan de verwachtingen en voorwaarden. Is het dan zo erg dat er een groep achter zit die geld wil verdienen? Wat mij betreft niet. Als consument moet je alleen goed opletten dat op het moment dat de boel naar de beurs gaat en verpatst wordt, je niet in die luchtbel stapt en je ook tijdig stopt met boxen kopen (voordat de kwaliteit drastisch minder wordt als gevolg van bezuinigingen). Hoewel dat mogelijk ook wel meevalt, want al het geld dat niet in promotie gaat, kan in de box komen.
Ik zei ook niet dat het erg was. Dat mag iedereen voor zichzelf bepalen wat hij of zij daarvan vindt. Het ging erom of HF zo'n succes was geworden omdat ze op het juiste moment op de juiste plaats waren. En dat is het dus niet. Het is gewoon veel geld erin stoppen en daar bereik je dat allemaal mee. Zo werkt het met alles in deze wereld. Degene met geld bepaalt. Als mensen dat prima vinden en zich daar voor willen lenen prima. Ik probeer er persoonlijk zo min mogelijk aan mee te doen omdat ik faliekant tegen de consumer maatschappij ben en tegen het huidige systeem.
Feyenoord!
pi_157976477
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:32 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ja een paar. Maar ik eet het liefst biologisch en duurzaam en dan zijn er niet zoveel. Maar ik ga de AH box ook nog wel een keer proberen.
Welke heb je geprobeerd dan?
Make my day!
  woensdag 2 december 2015 @ 22:39:36 #111
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157976505
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:38 schreef agter het volgende:

[..]

Welke heb je geprobeerd dan?
Beebox en een lokale biologische.
Feyenoord!
pi_157977764
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:39 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Beebox en een lokale biologische.
Geen andere mainstream? Jammer
Want je hebt er wel een oordeel over.
Make my day!
pi_157978216
Beebox: ik kan niet kiezen wanneer en hoe laat er bezorgd wordt.
Missertje.

Locale producten..enlighten me. Klinkt als 3 x aardappelen.

Japie, hoeveel vlees per persoon is het ongeveer?

[ Bericht 45% gewijzigd door agter op 02-12-2015 23:48:56 ]
Make my day!
  donderdag 3 december 2015 @ 00:36:26 #114
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_157979344
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:35 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik zei ook niet dat het erg was. Dat mag iedereen voor zichzelf bepalen wat hij of zij daarvan vindt. Het ging erom of HF zo'n succes was geworden omdat ze op het juiste moment op de juiste plaats waren. En dat is het dus niet. Het is gewoon veel geld erin stoppen en daar bereik je dat allemaal mee. Zo werkt het met alles in deze wereld. Degene met geld bepaalt. Als mensen dat prima vinden en zich daar voor willen lenen prima. Ik probeer er persoonlijk zo min mogelijk aan mee te doen omdat ik faliekant tegen de consumer maatschappij ben en tegen het huidige systeem.
Als een product kut is kun je er zoveel geld in stoppen als je wilt, dan wordt het alsnog geen succes. En in mijn ogen ben je zeker wel op het juiste moment op de juiste plek als je je doelgroep kunt vinden, HF doet dit idd onder andere door studenten op straat het concept te laten verkopen.

En je hebt dus zelf inderdaad nog nooit een doos van Hello Fresh of Marley Spoon gezien, jammer dat je er dan meteen zo'n oordeel over hebt.
吴 曼 迪
pi_157979691
HelloFresh _O_
pi_157980899
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:35 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik zei ook niet dat het erg was. Dat mag iedereen voor zichzelf bepalen wat hij of zij daarvan vindt. Het ging erom of HF zo'n succes was geworden omdat ze op het juiste moment op de juiste plaats waren. En dat is het dus niet. Het is gewoon veel geld erin stoppen en daar bereik je dat allemaal mee. Zo werkt het met alles in deze wereld. Degene met geld bepaalt. Als mensen dat prima vinden en zich daar voor willen lenen prima. Ik probeer er persoonlijk zo min mogelijk aan mee te doen omdat ik faliekant tegen de consumer maatschappij ben en tegen het huidige systeem.
Beebox doet het uiteraard niet om de winst, die leggen er zelf geld bij om de wereld te voorzien van biologisch eten.

Dwaas.
murp: murpmurpmurpmurpmurpmurpmurp
  donderdag 3 december 2015 @ 05:41:14 #117
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157980938
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 05:01 schreef Bevestigingsmail het volgende:

[..]

Beebox doet het uiteraard niet om de winst, die leggen er zelf geld bij om de wereld te voorzien van biologisch eten.

Dwaas.
Nee HF doet het niet om de winst. Die draaien zwaar verlies. Beter lezen.
Feyenoord!
pi_157982998
Zullen we gewoon alleen nog praten over eigen ervaringen met een product ipv dingen af te kraken terwijl je niet eens ervaren hebt hoe het werkt? Ik zie dat japie wel fan is van de AH, dat is ook zo'n charitatieve instelling zonder winstoogmerk :7

Ik vind het jammer van de beebox dat mij niet duidelijk is wat ik over een week kan bestellen en wat ik dan krijg. Er staat alleen wat er in de box van 'deze week' zit.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 3 december 2015 @ 11:24:22 #119
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_157983616
Ik kan bij de beebox ook nergens de recepten van de week vinden, of de gerechten. Enkel wat er in de doos zit. Kun je dat wel zien als je eenmaal 'lid' bent, of is het elke week weer een verrassing wat je precies te eten gaat krijgen (qua gerechten dan, de ingrediënten staan er wel op)?
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  donderdag 3 december 2015 @ 11:36:24 #120
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_157983806
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 11:24 schreef MutedFaith het volgende:
Ik kan bij de beebox ook nergens de recepten van de week vinden, of de gerechten. Enkel wat er in de doos zit. Kun je dat wel zien als je eenmaal 'lid' bent, of is het elke week weer een verrassing wat je precies te eten gaat krijgen (qua gerechten dan, de ingrediënten staan er wel op)?
Links in het menu 'gezonde recepten'.
The love you take is equal to the love you make.
pi_157985340
Hello Fresh belde weer eens en ik heb ze maar gezegd dat ik naar de concurrent ben overgestapt omdat ik niet kan kiezen bij hun. Het zou zo fijn zijn als ik mijn maaltijden kon kiezen zoals bij Marley Spoon. Ik heb ook een vriendin die HF heeft geprobeerd, maar snel afhaakte omdat ze vis vies vond en niet elke week vis wil eten.

Bij de Engelse HF kan je namelijk wèl kiezen: https://www.hellofresh.co.uk/swapsies/

We hebben net een rondje HF gedaan hier (ik en mijn moeder). Wel leuk om de variatie per land te zien met typische gerechten voor dat land.

Engels: https://www.hellofresh.co.uk/
Duits: https://www.hellofresh.de/
Australisch: https://www.hellofresh.com.au/
Amerikaans: https://www.hellofresh.com/

In Amerika slechts 129 dollar per week (3 maaltijden voor 4 personen, in Nederland 59,99 euro)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_157987558
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 13:00 schreef Isabeau het volgende:
Hello Fresh belde weer eens en ik heb ze maar gezegd dat ik naar de concurrent ben overgestapt omdat ik niet kan kiezen bij hun. Het zou zo fijn zijn als ik mijn maaltijden kon kiezen zoals bij Marley Spoon. Ik heb ook een vriendin die HF heeft geprobeerd, maar snel afhaakte omdat ze vis vies vond en niet elke week vis wil eten.

Bij de Engelse HF kan je namelijk wèl kiezen: https://www.hellofresh.co.uk/swapsies/

We hebben net een rondje HF gedaan hier (ik en mijn moeder). Wel leuk om de variatie per land te zien met typische gerechten voor dat land.

Engels: https://www.hellofresh.co.uk/
Duits: https://www.hellofresh.de/
Australisch: https://www.hellofresh.com.au/
Amerikaans: https://www.hellofresh.com/

In Amerika slechts 129 dollar per week (3 maaltijden voor 4 personen, in Nederland 59,99 euro)
Hoe reageerde het call-center op je antwoord?
dag
  donderdag 3 december 2015 @ 15:10:01 #123
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_157987864
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 13:00 schreef Isabeau het volgende:
In Amerika slechts 129 dollar per week (3 maaltijden voor 4 personen, in Nederland 59,99 euro)
Je weet dat 129 dollar, 121 euro is.....
Is niet echt slechts lijkt mij zo..
The Admirals......1995-2007
pi_157988489
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 14:58 schreef Peter het volgende:
Hoe reageerde het call-center op je antwoord?
Hij ging het doorgeven. Zoals altijd. Hij wist overigens niet dat je in Engeland wel kan kiezen bij HF.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_157988499
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 15:10 schreef RodenCity het volgende:
Je weet dat 129 dollar, 121 euro is.....
Is niet echt slechts lijkt mij zo..
Het was een sarcastische 'slechts' :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 3 december 2015 @ 15:42:01 #126
409579 LuDann
All the way
pi_157988667
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 13:00 schreef Isabeau het volgende:
Hello Fresh belde weer eens en ik heb ze maar gezegd dat ik naar de concurrent ben overgestapt omdat ik niet kan kiezen bij hun. Het zou zo fijn zijn als ik mijn maaltijden kon kiezen zoals bij Marley Spoon. Ik heb ook een vriendin die HF heeft geprobeerd, maar snel afhaakte omdat ze vis vies vond en niet elke week vis wil eten.

Bij de Engelse HF kan je namelijk wèl kiezen: https://www.hellofresh.co.uk/swapsies/

We hebben net een rondje HF gedaan hier (ik en mijn moeder). Wel leuk om de variatie per land te zien met typische gerechten voor dat land.

Engels: https://www.hellofresh.co.uk/
Duits: https://www.hellofresh.de/
Australisch: https://www.hellofresh.com.au/
Amerikaans: https://www.hellofresh.com/

In Amerika slechts 129 dollar per week (3 maaltijden voor 4 personen, in Nederland 59,99 euro)
Wat grappig om al die verschillende menu's per land te zien.
pi_157991106
Vanmiddag heb ik de opmerking over de kwaliteit van hompen en stukjes varkenshaas ( en kippendijenfilet) doorgegeven aan hf.
Het stereotiepe antwoord: betreffende collega wordt op de hoogte gebracht. 8-)
pi_157991143
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 17:50 schreef AnneX het volgende:
Vanmiddag heb ik de opmerking over de kwaliteit van hompen en stukjes varkenshaas ( en kippendijenfilet) doorgegeven aan hf.
Het stereotiepe antwoord: betreffende collega wordt op de hoogte gebracht. 8-)
Je hoort er vaak verder niets meer over :7 Dat vind ik wel een beetje jammer.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_157991682
Bij MS eens geklaagd en die wilde graag foto's hebben zodat ze het aan hun leverancier door kunnen geven. en korting. :Y.
dag
pi_157993764
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 17:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je hoort er vaak verder niets meer over :7 Dat vind ik wel een beetje jammer.
Ach, hf zal wel maanden vooruit plannen ( vergelijk tijdschriften die plannen de Kerst in de zomerhitte).
Misschien merken we dat pas over een paar maanden. :7

En foto's mail ik bijv. van rotte bataten en té weinig vis op de keukenweegschaal.

Oh ja, vanavond de andijvie-curry en basmatirijst. Niks mis mee.
Alle kokosmelk gebruikt.
Van de 4 eitjes een omelet gemaakt.
En de pinda's maakten het extra smakelijk.
pi_157993932
Ik had vanavond de hutspot; vond hem iets te nat, maar dat was mijn eigen haast 8-)
Scholletje was lekker :9
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_157995651
Hallo allemaal!

Jullie hebben allemaal positieve en/of negatieve ervaringen met HelloFresh of andere maaltijdboxen. Ik voer momenteel een onderzoek uit naar aanleiding van mijn bachelorproef hierover. De enquête zelf neemt nog geen 2 minuten van uw tijd in beslag, en u zou er mij een HEEL groot plezier mee doen. Alvast bedankt! :)

http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=254513
  donderdag 3 december 2015 @ 21:13:16 #133
409579 LuDann
All the way
pi_157995900
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 21:05 schreef astrvers het volgende:
Hallo allemaal!

Jullie hebben allemaal positieve en/of negatieve ervaringen met HelloFresh of andere maaltijdboxen. Ik voer momenteel een onderzoek uit naar aanleiding van mijn bachelorproef hierover. De enquête zelf neemt nog geen 2 minuten van uw tijd in beslag, en u zou er mij een HEEL groot plezier mee doen. Alvast bedankt! :)

http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=254513
Gedaan. Nette enquete hoor. Alleen de vraag over het vervoersmiddel vond ik nogal breed. Ik heb 'nee' ingevuld omdat ik geen auto heb maar wel een fiets (grote boodschappen doen op de fiets vind ik niet handig).
  donderdag 3 december 2015 @ 21:21:32 #134
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_157996139
Op pagina 12 moet je je oordeel over de kwaliteit aangeven. Wat als je nou meer dan een type box hebt aangegeven?
The love you take is equal to the love you make.
pi_157996225
Eigenlijk schrok ik van gemakZUCHT in de enquête, klinkt zo negatief... 8-)
  donderdag 3 december 2015 @ 21:26:34 #136
409579 LuDann
All the way
pi_157996289
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 21:21 schreef Lienekien het volgende:
Op pagina 12 moet je je oordeel over de kwaliteit aangeven. Wat als je nou meer dan een type box hebt aangegeven?
Die vraag kreeg ik niet, die zal misschien alleen over HF gaan? Ik had aangegeven HF nog niet geprobeerd te hebben.
  donderdag 3 december 2015 @ 21:33:11 #137
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_157996483
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 21:26 schreef LuDann het volgende:

[..]

Die vraag kreeg ik niet, die zal misschien alleen over HF gaan? Ik had aangegeven HF nog niet geprobeerd te hebben.
Dat stond er dan niet bij dat het alleen over HF ging.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 3 december 2015 @ 21:36:22 #138
409579 LuDann
All the way
pi_157996572
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 21:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat stond er dan niet bij dat het alleen over HF ging.
Dat mag ze wel even verbeteren dan, in haar enquete. :Y
pi_157996911
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 21:13 schreef LuDann het volgende:
Gedaan. Nette enquete hoor. Alleen de vraag over het vervoersmiddel vond ik nogal breed. Ik heb 'nee' ingevuld omdat ik geen auto heb maar wel een fiets (grote boodschappen doen op de fiets vind ik niet handig).
Ja, zelfde hier. Maar in Nederland is een fiets ook een vervoersmiddel.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_157997212
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 13:00 schreef Isabeau het volgende:
Hello Fresh belde weer eens en ik heb ze maar gezegd dat ik naar de concurrent ben overgestapt omdat ik niet kan kiezen bij hun. Het zou zo fijn zijn als ik mijn maaltijden kon kiezen zoals bij Marley Spoon. Ik heb ook een vriendin die HF heeft geprobeerd, maar snel afhaakte omdat ze vis vies vond en niet elke week vis wil eten.

Bij de Engelse HF kan je namelijk wèl kiezen: https://www.hellofresh.co.uk/swapsies/

We hebben net een rondje HF gedaan hier (ik en mijn moeder). Wel leuk om de variatie per land te zien met typische gerechten voor dat land.

Engels: https://www.hellofresh.co.uk/
Duits: https://www.hellofresh.de/
Australisch: https://www.hellofresh.com.au/
Amerikaans: https://www.hellofresh.com/

In Amerika slechts 129 dollar per week (3 maaltijden voor 4 personen, in Nederland 59,99 euro)
Keuze zou inderdaad zeker een pré zijn. Nu haak ik regelmatig af omdat ik 1 v/d 3 niet lekker vind en de volle box al helemaal niet nodig heb. En als ik voor de volle vijf dagen ga, zit er eigenlijk altijd wel een mindere maaltijd bij.

129 dollar trouwens _O- Al scheelt het ook wel dat vers en gezond voedsel in Murrica sowieso idioot duurt schijnt te zijn (ben er zelf nooit geweest, maar meerdere personen over gehoord), dus dat verklaart wel iets.
Schip ahoy!
pi_157997422
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 21:58 schreef Piet__Piraat het volgende:

129 dollar trouwens _O- Al scheelt het ook wel dat vers en gezond voedsel in Murrica sowieso idioot duurt schijnt te zijn (ben er zelf nooit geweest, maar meerdere personen over gehoord), dus dat verklaart wel iets.
Ik ben er 2x3 maanden geweest, maar dat is al meer dan 10 jaar geleden en toen was het eten in mijn beleving ongeveer net zo duur als in Nederland. Uit eten was wel goedkoper, maar de supermarkten vond ik niet opvallend duur of zo. Maar dat kan ondertussen na jarenlange supermarktoorlogen veranderd zijn.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 3 december 2015 @ 22:11:13 #142
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_157997508
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 22:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ben er 2x3 maanden geweest, maar dat is al meer dan 10 jaar geleden en toen was het eten in mijn beleving ongeveer net zo duur als in Nederland. Uit eten was wel goedkoper, maar de supermarkten vond ik niet opvallend duur of zo. Maar dat kan ondertussen na jarenlange supermarktoorlogen veranderd zijn.
Een vriendin vertelde dat je bijna alleen maar grootverpakkingen goedkoop kan krijgen. Anders is het schijnbaar inderdaad allemaal duur.
Whole foods is een hele trend nu in de USA maar ook facking duur, denk dat je het kunt zien als een Marqt 2.0
吴 曼 迪
pi_157997529
quote:
14s.gif Op donderdag 3 december 2015 15:42 schreef LuDann het volgende:

[..]

Wat grappig om al die verschillende menu's per land te zien.
129 dollar in de US?!

Denk dat Blue Apron daar veel populairder is dan HF.
  donderdag 3 december 2015 @ 23:36:35 #144
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157999675
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 10:44 schreef Isabeau het volgende:
Zullen we gewoon alleen nog praten over eigen ervaringen met een product ipv dingen af te kraken terwijl je niet eens ervaren hebt hoe het werkt? Ik zie dat japie wel fan is van de AH, dat is ook zo'n charitatieve instelling zonder winstoogmerk :7

Ik vind het jammer van de beebox dat mij niet duidelijk is wat ik over een week kan bestellen en wat ik dan krijg. Er staat alleen wat er in de box van 'deze week' zit.
Wat kraak ik dan precies af? Ik vertel alleen hoe het werkt en geef mijn eigen mening daarover. En even voor de duidelijkheid ik heb in principe ook niks tegen winst maken. Ik ben allen erg voorstander van duurzaam ondernemen. Dus winst en tegelijk ook goede dingen doen voor de maatschappij.

De Beebox is inderdaad een verrassingsbox. Je gaat met de seizoenen mee-eten omdat alles uit Nederland komt.
Feyenoord!
  donderdag 3 december 2015 @ 23:39:04 #145
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157999745
quote:
17s.gif Op donderdag 3 december 2015 22:11 schreef megamandy het volgende:

[..]

Een vriendin vertelde dat je bijna alleen maar grootverpakkingen goedkoop kan krijgen. Anders is het schijnbaar inderdaad allemaal duur.
Whole foods is een hele trend nu in de USA maar ook facking duur, denk dat je het kunt zien als een Marqt 2.0
In Nederland dus niet bij Beebox. Maar in Nederland zijn de meeste mensen nog niet zo bezig met biologisch en duurzaamheid. Wel steeds meer, maar we lopen wat dat betreft nog een beetje achter bij de USA.
Feyenoord!
  donderdag 3 december 2015 @ 23:40:12 #146
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157999771
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 17:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je hoort er vaak verder niets meer over :7 Dat vind ik wel een beetje jammer.
Bij Beebox krijg je als er een product mist of de kwaliteit niet goed is de week erop compensatie van een biologisch soepje van de kleinste soepwinkel van Nederland.
Feyenoord!
  donderdag 3 december 2015 @ 23:42:03 #147
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_157999812
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 23:39 schreef Japie77 het volgende:

[..]

In Nederland dus niet bij Beebox. Maar in Nederland zijn de meeste mensen nog niet zo bezig met biologisch en duurzaamheid. Wel steeds meer, maar we lopen wat dat betreft nog een beetje achter bij de USA.
Hoe heeft dit te maken met war ik zeg? En hoezo zouden wij achter lopen op de USA qua eten.
Kun je beter Zweden als voorbeeld gebruiken, een vriend van ons vond het een grote achteruitgang om hier boodschappen te halen.
吴 曼 迪
  donderdag 3 december 2015 @ 23:44:20 #148
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157999870
quote:
17s.gif Op donderdag 3 december 2015 23:42 schreef megamandy het volgende:

[..]

Hoe heeft dit te maken met war ik zeg? En hoezo zouden wij achter lopen op de USA qua eten.
Kun je beter Zweden als voorbeeld gebruiken, een vriend van ons vond het een grote achteruitgang om hier boodschappen te halen.
Jij had het over Whole Foods, organic dus biologisch voedsel. En dat dat in de USA zo duur is. In Nederland dus minder duur bij sommige aanbieders. Wij lopen achter op de USA omdat biologisch in de USA nu een enorme trend is en in Nederland nog niet zo groot is als in de USA.

Waar vond hij het dan vooral een grote achteruitgang in?
Feyenoord!
pi_158003805
Misschien handig om een ander topic te openen over de verschillen in supermarktaanbod in verschillende landen? Kan best interessant zijn! :Y

Voor het Hello Fresh-topic is het echter nogal offtopic.

Bedankt alvast!
Let me see you stripped down to the bone
pi_158032967


[ Bericht 100% gewijzigd door astrvers op 05-12-2015 15:07:03 ]
  zaterdag 5 december 2015 @ 14:57:58 #151
409579 LuDann
All the way
pi_158033176
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 14:49 schreef astrvers het volgende:
Hallo allemaal!

Jullie hebben allemaal positieve en/of negatieve ervaringen met HelloFresh of andere maaltijdboxen. Ik voer momenteel een onderzoek uit naar aanleiding van mijn bachelorproef hierover. De enquête zelf neemt nog geen 2 minuten van uw tijd in beslag, en u zou er mij een HEEL groot plezier mee doen. Alvast bedankt! :)

http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=254513
Deja vu. :o

Ga je nou nog een keer die enquete hier spammen? 1 keer lijkt me genoeg hoor.
pi_158033321
Mijn excuses hiervoor, maar ik ben echt hard op zoek naar respondenten. Het is enorm moeilijk om voor dit onderwerp respondenten te vinden, en dus om te kunnen slagen voor mijn bachelorproef. Ik probeer voor het moment er gewoon echt alles aan te doen om nog respondenten te vinden.
pi_158033340
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 14:49 schreef astrvers het volgende:
Hallo allemaal!
Fijn dat je ook even op feedback en dergelijke reageert :) Geen berichten spammen, alsjeblieft.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_158033469
Ik wist niet dat er reactie was op mijn bericht, had hier geen melding over gekregen. Maar bedankt allemaal voor de feedback, ik zal mijn enquête aanpassen.
  zaterdag 5 december 2015 @ 15:15:55 #155
409579 LuDann
All the way
pi_158033515
Dan lees je toch even terug? Het wordt over het algemeen niet zo gewaardeerd om zonder verdere uitleg gewoon een bericht te copy pasten en opnieuw te spammen zonder in te gaan op eerdere reacties.
pi_158038783
De hutspot met bataat etc. was heerlijk.
Wel wat nat uitgevallen ondanks toch nog afgieten.

De scheut melk met boter en pz en kaneel doe ik in een theekopje met folie, 2 x 10 sec. in de magnetron en
dan plaats ik het ín de pan of op het deksel.
Het voorkomt snelle afkoeling van de stamppot bij menegn.
Tip?
pi_158039074
Ik doe dat ook altijd zo, AnneX :Y Warme melk, geen koude koelkastmelk. En mijn stamppot was ook wat te nat.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 5 december 2015 @ 20:10:47 #158
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_158039877
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 19:30 schreef AnneX het volgende:
De hutspot met bataat etc. was heerlijk.
Wel wat nat uitgevallen ondanks toch nog afgieten.

De scheut melk met boter en pz en kaneel doe ik in een theekopje met folie, 2 x 10 sec. in de magnetron en
dan plaats ik het ín de pan of op het deksel.
Het voorkomt snelle afkoeling van de stamppot bij menegn.
Tip?
Melk is heel ongezond voor een volwassen mens by the way.
Feyenoord!
  zaterdag 5 december 2015 @ 20:17:58 #159
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_158040060
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 20:10 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Melk is heel ongezond voor een volwassen mens by the way.
Echt, ga je werkelijk overal over lopen zeiken. Eerst je beebox propoganda en nu dit weer :r :r

Na een aantal welen pauze vandaag weer een HF box binnen gekregen. Moesten onverwachts weg in de tijd dat de box bezorgd ging worden. Briefje opgehangen met de vraag of de bezorger de box achterom in de blokhut wilde zetten. Heeft hij/zij netjes gedaan *O* _O_

Eerste gerecht was aardappels uit de oven met broccoli salade en kipblokjes. Vond de sla gemengd met de broccoli maar wat saai. Het paste niet bij elkaar. De kip was goed gekruid. De aardappels uit oven zelf ook wat kruiden over gedaan en al met al smaakte het alsnog heerlijk :s)
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
  zaterdag 5 december 2015 @ 20:23:06 #160
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_158040221
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 20:17 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

Echt, ga je werkelijk overal over lopen zeiken. Eerst je beebox propoganda en nu dit weer :r :r

Na een aantal welen pauze vandaag weer een HF box binnen gekregen. Moesten onverwachts weg in de tijd dat de box bezorgd ging worden. Briefje opgehangen met de vraag of de bezorger de box achterom in de blokhut wilde zetten. Heeft hij/zij netjes gedaan *O* _O_

Eerste gerecht was aardappels uit de oven met broccoli salade en kipblokjes. Vond de sla gemengd met de broccoli maar wat saai. Het paste niet bij elkaar. De kip was goed gekruid. De aardappels uit oven zelf ook wat kruiden over gedaan en al met al smaakte het alsnog heerlijk :s)
Nee hoor niet overal over. Gewoon een weetje voor mensen. In Azie en Afrika drinken ze bv helemaal geen melk. Behalve baby's dan.

HF propaganda vind je geen probleem trouwens?
Feyenoord!
  zaterdag 5 december 2015 @ 20:27:07 #161
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_158040357
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 20:23 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Nee hoor niet overal over. Gewoon een weetje voor mensen. In Azie en Afrika drinken ze bv helemaal geen melk. Behalve baby's dan.

HF propaganda vind je geen probleem trouwens?
Nee dat vind ik geen probleem.bway overigens verre van propaganda is want Ik geef gewoon mijn mening/ervaring over HF en MS. Ik ga iig niet de andere boxen afkraken omdat ik die nog nooit besteld heb.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
  zaterdag 5 december 2015 @ 20:35:57 #162
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_158040664
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 20:27 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

Nee dat vind ik geen probleem.bway overigens verre van propaganda is want Ik geef gewoon mijn mening/ervaring over HF en MS. Ik ga iig niet de andere boxen afkraken omdat ik die nog nooit besteld heb.
Dus je mag geen mening hebben over bv Irak of andeer dingen waar jij nog nooit geweest bent of gedaan hebt. Zou een beetje raar zijn. Ik ben een groot voorstander van duurzaam ondernemen en dat vind je niet bij HF of de AHbox. Die mening mag ik toch verkondigen of niet?

En by the way als je ergens gek van wordt is het wel die reclame van HF. Je ziet ze werkelijk overal en ze hebben een enorm aggresieve verkoopstrategie. Apart dat je daar geen problemen mee heb en als ik een paar dingen over Beebox vertel kots je daar opeens van. Zegt wel wat over jezelf denk ik.
Feyenoord!
pi_158040868
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 20:35 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dus je mag geen mening hebben over bv Irak of andeer dingen waar jij nog nooit geweest bent of gedaan hebt. Zou een beetje raar zijn. Ik ben een groot voorstander van duurzaam ondernemen en dat vind je niet bij HF of de AHbox. Die mening mag ik toch verkondigen of niet?

Je hebt je mening hier al verkondigd, maar je bent nu aan het drammen cq evangeliseren
pi_158040873
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 19:44 schreef Isabeau het volgende:
Ik doe dat ook altijd zo, AnneX :Y Warme melk, geen koude koelkastmelk. En mijn stamppot was ook wat te nat.
(8>

en oops voor de melk -O-
Iedere morgen sinds jaren havermout/muesli met 150 cc warme melk en uít de magnetron ( ws ook niet gezond, hebben ze die in India!)
Iedere dag 4-7 koppen koffie ( uit een machine zónder papieren filter) met een scheut warme melk uit de magnetron.
Er gaat minimaal twee liter melk door in een week.
Wat gaat er nu gebeuren?
  zaterdag 5 december 2015 @ 20:45:18 #165
409579 LuDann
All the way
pi_158040976
Hou toch op man, Japie. Die opmerking over melk gaat toch helemaal nergens over. Dat gecombineerd met je doordrammerij over die Beebox zorgt ervoor dat je hoogst irritant begint te worden. Open een topic over melk, duurzaam ondernemen en Irak en ga daar mensen lopen ergeren.

Hier heb ik deze week geen maaltijdbox in huis, maar ik ben wat recepten die ik de afgelopen weken in de Allerhande box gehad heb aan het maken. Lekker. :9 Dinsdag komt MS hier dan voor de eerste keer bezorgen, ben benieuwd.
  zaterdag 5 december 2015 @ 20:45:51 #166
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_158040997
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 20:42 schreef AnneX het volgende:

[..]

(8>

en oops voor de melk -O-
Iedere morgen sinds jaren havermout/muesli met 150 cc warme melk en uít de magnetron ( ws ook niet gezond, hebben ze die in India!)
Iedere dag 4-7 koppen koffie ( uit een machine zónder papieren filter) met een scheut warme melk uit de magnetron.
Er gaat minimaal twee liter melk door in een week.
Wat gaat er nu gebeuren?
Magnetron is inderdaad ook erg ongezond.

De uitslag van zijn onderzoek is vrij duidelijk: De magnetron is slecht voor de gezondheid. Door de verhitting met behulp van elektromagnetische golven worden de cellen in de voeding zeer ernstig beschadigd en celstructuren letterlijk uit elkaar gereten.

Behalve deze effecten, wordt ook het merendeel van de cellen en de molecule gedegradeerd en vervormd. Met andere woorden: De van nature aanwezige voedingswaarde gaat verloren. Natuurlijk gaat er altijd wel iets van deze voedingswaarde verloren bij verwarmen, stomen of bakken, maar in de magnetron blijft er niet zo vreselijk veel van over.

Natuurlijk is de straling zelf, die in de magnetron geproduceerd wordt, erg schadelijk. Maar gelukkig blijft dit in de magnetron hangen, en verdwijnt direct als de magnetron uitgeschakeld wordt. De straling zelf wordt ook niet opgenomen door het verwarmde/ontdooide voedsel, dus kunnen we daar geen problemen mee hebben.

Verder is het gewoon een optelsom. Hoe ongezonder je leeft hoe eerder je vatbaar bent voor allerlei ziektes.
Feyenoord!
  zaterdag 5 december 2015 @ 20:48:17 #167
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_158041069
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 december 2015 20:45 schreef LuDann het volgende:
Hou toch op man, Japie. Die opmerking over melk gaat toch helemaal nergens over. Dat gecombineerd met je doordrammerij over die Beebox zorgt ervoor dat je hoogst irritant begint te worden. Open een topic over melk, duurzaam ondernemen en Irak en ga daar mensen lopen ergeren.

Hier heb ik deze week geen maaltijdbox in huis, maar ik ben wat recepten die ik de afgelopen weken in de Allerhande box gehad heb aan het maken. Lekker. :9 Dinsdag komt MS hier dan voor de eerste keer bezorgen, ben benieuwd.
Het gaat hier toch over ervaringen met maaltijdenboxen of niet? Dan mag ik toch mijn ervaringen en soms een kleine sidestep hier neerplumpen of niet? Als jij je daar aan ergert sla mijn posts dan over. Simpel as that.
Feyenoord!
  Licht Ontvlambaar zaterdag 5 december 2015 @ 20:57:04 #168
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_158041330
Irritante users zijn ook bewezen ongezond...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 5 december 2015 @ 21:00:57 #169
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_158041483
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 20:57 schreef Sjeen het volgende:
Irritante users zijn ook bewezen ongezond...
Gevaarlijke vrouwen ook.....

En irritante users zijn goed voor je. Haalt je uit je comfortzone.
Feyenoord!
  Licht Ontvlambaar zaterdag 5 december 2015 @ 21:04:35 #170
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_158041606
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 21:00 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Gevaarlijke vrouwen ook.....

En irritante users zijn goed voor je. Haalt je uit je comfortzone.
neuh, ik zit prima in mijn comfortzone. Ik doe niet aan boxen :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 5 december 2015 @ 21:11:08 #171
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_158041832
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 21:04 schreef Sjeen het volgende:

[..]

neuh, ik zit prima in mijn comfortzone. Ik doe niet aan boxen :)
Hey, sinds wanneer ben jij geen mod meer :o
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
  zaterdag 5 december 2015 @ 21:16:16 #172
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_158042019
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 20:45 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Magnetron is inderdaad ook erg ongezond.

De uitslag van zijn onderzoek is vrij duidelijk: De magnetron is slecht voor de gezondheid. Door de verhitting met behulp van elektromagnetische golven worden de cellen in de voeding zeer ernstig beschadigd en celstructuren letterlijk uit elkaar gereten.

Behalve deze effecten, wordt ook het merendeel van de cellen en de molecule gedegradeerd en vervormd. Met andere woorden: De van nature aanwezige voedingswaarde gaat verloren. Natuurlijk gaat er altijd wel iets van deze voedingswaarde verloren bij verwarmen, stomen of bakken, maar in de magnetron blijft er niet zo vreselijk veel van over.

Natuurlijk is de straling zelf, die in de magnetron geproduceerd wordt, erg schadelijk. Maar gelukkig blijft dit in de magnetron hangen, en verdwijnt direct als de magnetron uitgeschakeld wordt. De straling zelf wordt ook niet opgenomen door het verwarmde/ontdooide voedsel, dus kunnen we daar geen problemen mee hebben.

Verder is het gewoon een optelsom. Hoe ongezonder je leeft hoe eerder je vatbaar bent voor allerlei ziektes.
als je water in de magnetron verhit, dan komt er iets anders uit of zo :?
pi_158044378
quote:
5s.gif Op zaterdag 5 december 2015 21:16 schreef hugecooll het volgende:

[..]

als je water in de magnetron verhit, dan komt er iets anders uit of zo :?
Alcohol. Wist je dat dat ongezond is voor je?
  zaterdag 5 december 2015 @ 22:25:08 #174
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_158044401
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 december 2015 22:24 schreef Myraela het volgende:

[..]

Alcohol. Wist je dat dat ongezond is voor je?
Gewoon in de magnetron doen. Komt vanzelf een keer iets gezonds uit
  zaterdag 5 december 2015 @ 22:26:31 #175
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_158044444
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 december 2015 22:25 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Gewoon in de magnetron doen. Komt vanzelf een keer iets gezonds uit
Geweldig _O- _O-
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_158045423
Ja, jongens, kom op nou. Alleen over je ervaring of vragen over de bestaande maaltijdboxen in dit topic, voor andere onderwerpen of discussies open je maar een nieuw topic. Japie77, je gaat continu offtopic en ik zou het fijn vinden als je daar mee ophoudt. Je zendingsdrang is toch best wel vervelend.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_158050742
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 20:48 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Het gaat hier toch over ervaringen met maaltijdenboxen of niet? Dan mag ik toch mijn ervaringen en soms een kleine sidestep hier neerplumpen of niet? Als jij je daar aan ergert sla mijn posts dan over. Simpel as that.
Maar wat je schrijft heeft weinig met je ervaringen te maken. Post dan wat er in je beebox zat deze keer, maak foto's en deel je mening over die gerechten, nu ben je slechts irritant aan het doordrammen.
pi_158052396
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 20:42 schreef AnneX het volgende:
en oops voor de melk -O-
Iedere morgen sinds jaren havermout/muesli met 150 cc warme melk en uít de magnetron ( ws ook niet gezond, hebben ze die in India!)
Iedere dag 4-7 koppen koffie ( uit een machine zónder papieren filter) met een scheut warme melk uit de magnetron.
Er gaat minimaal twee liter melk door in een week.
Wat gaat er nu gebeuren?
Oh noes!! Daar ga je. Ik vraag me af of je oud en nieuw nog gaat meemaken dit jaar. Volgens mij zit je al in geleende tijd.
Schip ahoy!
pi_158053551
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 11:11 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Oh noes!! Daar ga je. Ik vraag me af of je oud en nieuw nog gaat meemaken dit jaar. Volgens mij zit je al in geleende tijd.
Gelukkig hebben wij deels ons leven gebeterd en eten minimaal 200 gram groente per dag en gevarieerd.

Serieus: " geleende tijd" ...bij één van de 53 ziekenhuisbezoeken afgelopen jaar vroeg de specialist-in-opleiding naar het voedselpatroon bij de intake.
Antwoord: zoutarm en HF.
Oh, dat deed hij ook _O-
pi_158053775
53! Jij wil wel heel graag rendement van je zorgpremie hè :P
Schip ahoy!
  maandag 7 december 2015 @ 19:22:41 #181
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_158087416
Net bij DWDD mooi topic over de docu Cowspiracy. Ook belangrijke info in wat voor maaltijdenbox je gaat kiezen!
Feyenoord!
  maandag 7 december 2015 @ 20:17:29 #182
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_158088957
Ja man. Leuk, zoeen docu met eenzijdige facts, geheel gepresenteerd, verzorgd en betaald door ecoterroristen als sea shepherd en greenpeace. Daar ga ik meten mijn eetpatroon voor omgooien.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  maandag 7 december 2015 @ 20:20:17 #183
409579 LuDann
All the way
pi_158089039
Wat heeft dat precies van doen met maaltijdboxen dan? Hebben ze het daarover gehad?
pi_158089410
Net even de gerechten voor de komende weken bekeken (van HF en MS), wat een treurnis zeg. Ik vind het allemaal wat flauw of standaard. En wat er dan wel lekker uit ziet, daar heb ik geen zin om het te maken :'). Wordt dus op z'n vroegst volgend jaar weer een box denk ik.
Schip ahoy!
pi_158089411
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 19:22 schreef Japie77 het volgende:
Net bij DWDD mooi topic over de docu Cowspiracy. Ook belangrijke info in wat voor maaltijdenbox je gaat kiezen!
Inderdaad een gevarieerde maaltijdbox zoals HelloFresh met twee dagen vegetarisch. _O_
  maandag 7 december 2015 @ 21:00:14 #186
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_158090522
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 20:17 schreef MutedFaith het volgende:
Ja man. Leuk, zoeen docu met eenzijdige facts, geheel gepresenteerd, verzorgd en betaald door ecoterroristen als sea shepherd en greenpeace. Daar ga ik meten mijn eetpatroon voor omgooien.
Greenpeace komt er in de docu erg slecht van af in ieder geval. Het is gewoon een doc van iemand die erachter kwam dat het praatje van Al Gore niet zoveel zin had als we gewoon vlees blijven eten. Maar blijf lekker van te voren dingen invullen. Zo word je nooit een steek wijzer!
Feyenoord!
  maandag 7 december 2015 @ 21:00:44 #187
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_158090544
quote:
14s.gif Op maandag 7 december 2015 20:29 schreef Myraela het volgende:

[..]

Inderdaad een gevarieerde maaltijdbox zoals HelloFresh met twee dagen vegetarisch. _O_
Minder vlees eten inderdaad! _O_
Feyenoord!
pi_158090607
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 21:00 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Greenpeace komt er in de docu erg slecht van af in ieder geval. Het is gewoon een doc van iemand die erachter kwam dat het praatje van Al Gore niet zoveel zin had als we gewoon vlees blijven eten. Maar blijf lekker van te voren dingen invullen. Zo word je nooit een steek wijzer!
Dit is CUL niet BNW.
  maandag 7 december 2015 @ 21:40:44 #189
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_158092075
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 20:29 schreef Piet__Piraat het volgende:
Net even de gerechten voor de komende weken bekeken (van HF en MS), wat een treurnis zeg. Ik vind het allemaal wat flauw of standaard. En wat er dan wel lekker uit ziet, daar heb ik geen zin om het te maken :'). Wordt dus op z'n vroegst volgend jaar weer een box denk ik.
Komende week heb ik HF ook op pauze staan. Enerzijds omdat ik zin heb in wat gerechten uit eigen repertoire (en ik wat dingen moet oefenen voor kerst), maar dat de gerechten 'meh' lijken heeft ook wel geholpen.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_158092154
Veel relatief standaard met rijst of noedels, dat kan ik net zo goed zelf kopen.

Overigens vanavond alsnog de andijvie-kokoscurry op. Was best oké. Stukje vlees erbij had ik wel oké gevonden, maar gewoon een extra eitje gemaakt en was prima zo. Honingpinda's waren wel lekkere garnering.
Schip ahoy!
pi_158093711
Ik heb me talloze keren uitgeschreven voor de nieuwsbrief van HF maar toch blijf ik ze krijgen. Wat te doen? HF mailen?
pi_158094279
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 20:29 schreef Piet__Piraat het volgende:
Net even de gerechten voor de komende weken bekeken (van HF en MS), wat een treurnis zeg. Ik vind het allemaal wat flauw of standaard. En wat er dan wel lekker uit ziet, daar heb ik geen zin om het te maken :'). Wordt dus op z'n vroegst volgend jaar weer een box denk ik.
Mensen waren aan het klagen dat er geen vegetarische kerstbox was en medewerkers van HF zeiden toen dat de vegetarische box van die week extra feestelijk zou zijn.

Noedels met paddestoelen
Parelcouscous met pompoen
Broccoli courgettesoep

Ik zie 3 eenpansgerechten en niet 'iets feestelijks'.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_158094317
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 21:01 schreef Fixers het volgende:

Dit is CUL niet BNW.
Nou, inderdaad. Kan je ophouden met die berichten, Japie? Ik ga ze hierna verwijderen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_158094525
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 22:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mensen waren aan het klagen dat er geen vegetarische kerstbox was en medewerkers van HF zeiden toen dat de vegetarische box van die week extra feestelijk zou zijn.

Noedels met paddestoelen
Parelcouscous met pompoen
Broccoli courgettesoep

Ik zie 3 eenpansgerechten en niet 'iets feestelijks'.
Ja, echt, wat een crap hè :')
En dan die courgette met rijst en kip. Echt, meer basic kan je gerecht haast niet worden. Hou eens op zeg.
Schip ahoy!
  maandag 7 december 2015 @ 22:53:16 #195
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_158094606
Het enige interessante aan de normale HF box in de kerstweek zijn de wildzwijnworstjes.

Eens kijken wat de andere boxen in die week te bieden hebben.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_158094667
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 22:49 schreef Piet__Piraat het volgende:

Ja, echt, wat een crap hè :')
En dan die courgette met rijst en kip. Echt, meer basic kan je gerecht haast niet worden. Hou eens op zeg.
Als ik dan kijk wat ze in Engeland te eten krijgen, dan is dit maar saai -O- Ik ben altijd bang dat ze naar al die klagende, zeurende en kieskeurige mensen luisteren en er dus een soort 'gemiddelde saaie smaak wat iedereen wel lust' uit begint te komen. Ik vond het eerder allemaal veel verrassender.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_158094817
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 22:53 schreef MutedFaith het volgende:
Het enige interessante aan de normale HF box in de kerstweek zijn de wildzwijnworstjes.

Eens kijken wat de andere boxen in die week te bieden hebben.
Mee eens. Van MS werd ik ook niet enthousiast en de rest heb ik niet eens bekeken. Ritme en maaltijden zijn toch een bende rond die tijd, halve week niet thuis, andere afspraken etc. Ik geloof 't wel. Verzin en koop de komende weken m'n eigen prakkies wel.
Schip ahoy!
  maandag 7 december 2015 @ 23:03:03 #198
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_158094866
MS bekeken. Ook niet veel soeps. Dus wij gaan voor hetzelfde.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 8 december 2015 @ 00:42:42 #199
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_158097095
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 22:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Als ik dan kijk wat ze in Engeland te eten krijgen, dan is dit maar saai -O- Ik ben altijd bang dat ze naar al die klagende, zeurende en kieskeurige mensen luisteren en er dus een soort 'gemiddelde saaie smaak wat iedereen wel lust' uit begint te komen. Ik vond het eerder allemaal veel verrassender.
Dat idee had ik ook. Daarom pakken we nu de maaltijden van MS. HF hebben we bijna een jaar gehad en eerst waren de recepten echt veel beter en minder van hetzelfde.
吴 曼 迪
  Moderator dinsdag 8 december 2015 @ 19:31:42 #200
5428 crew  miss_sly
pi_158112293
Wel een leuk nieuw dingetje van HF: vanaf januari iedere week een Jamie Oliver gerecht in de box. Ik ben reuzebenieuwd naar de recepten!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 8 december 2015 @ 22:21:37 #201
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_158118471
Nog even 1 dingetje en dan ben ik hier weg. Aan alle mensen die gewoon alleen maar eten om makkelijk en lekker. Als je niet op een gegeven moment wat meer na gaat denken over waar je eten vandaan komt en hoe we misschien wat beter met de Aarde en dieren om kunnen gaan dan zal de natuur de mensheid op een gegeven moment uitroeien. Denk ook eens aan je kinderen en probeer de planeet op een verantwoordelijke manier achter te laten voor de volgende generatie.

^O^
Feyenoord!
pi_158118851
:W
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 9 december 2015 @ 08:30:50 #203
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_158123323
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 22:28 schreef Vanyel het volgende:
:W Japie77
The Admirals......1995-2007
  woensdag 9 december 2015 @ 09:20:15 #204
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_158123775
Voor diegene die nog het orzo gerecht moeten maken van deze week. Tenzij je snot wilt echt niet langer koken dan 10 minuten. Op het kaartje staat 10 - 12 minuten. Dat is echt veelste lang.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
  woensdag 9 december 2015 @ 10:18:17 #205
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_158124445
Check! Al wordt het Orzo-gerecht doorgeschoven naar maandag, aangezien ik dit weekend in Amsterdam zit. Qua houdbaarheid zou dat geen probleem op mogen leveren.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  woensdag 9 december 2015 @ 10:19:11 #206
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_158124457
Gisteren de Japanse noedelsoep met zalm gehad. Noedelsoep was een beetje een veredelde groentesoep. Had wel *iets* meer "Japan" in mogen zitten. De zalm was lekker, jammer dat 't zonder huid was.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_158124528
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2015 09:20 schreef pl4kkie het volgende:
Voor diegene die nog het orzo gerecht moeten maken van deze week. Tenzij je snot wilt echt niet langer koken dan 10 minuten. Op het kaartje staat 10 - 12 minuten. Dat is echt veelste lang.
Bedankt!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_158124585
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 10:19 schreef MutedFaith het volgende:
Gisteren de Japanse noedelsoep met zalm gehad. Noedelsoep was een beetje een veredelde groentesoep. Had wel *iets* meer "Japan" in mogen zitten. De zalm was lekker, jammer dat 't zonder huid was.
Inderdaad. Vond het best lekker, maar vond het nou niet echt een volledige maaltijd.
Bleuh.
  woensdag 9 december 2015 @ 11:56:33 #209
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_158126000
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:29 schreef Japie77 het volgende:

[..]

De AH gratis bezorgen? Als je de producten in de winkel zou halen ben je 14 euro minder kwijt. Dus 14 euro bezorgkosten. Het is toch wel grappig om te zien hoe vatbaar mensen zijn voor reclame. Omdat MS en HF enorm veel reclame maken denk je dat die bedrijven betrouwbaarder zijn ofzo.
Op mijn zoektocht naar werkelijke kosten van de Allerhandebox kwam ik de volgende link tegen:

http://maaltijdbox-vergelijken.nl/allerhande-box-review/

Hier staat dat de 2persoons box ¤40 had gekost wanneer dezelfde ingredienten in de winkel waren gekocht, terwijl je maar ¤35 voor de box betaalt. Uiteraard klopt de vergelijking niet 100% omdat je zelf altijd hele verpakkingen moet kopen, terwijl er in de maaltijdbox bijvoorbeeld wel 2 teentjes knoflook zitten of 10 gram kruiden.
pi_158135511
Meer een foodiebox dan een maaltijdbox, maar ik heb vandaag de Foodeliciousbox binnengekregen. Erg leuke producten!
Kan een fotootje plaatsen voor de geïnteresseerden?
Karma is a fucking bitch.
pi_158138894
quote:
7s.gif Op woensdag 9 december 2015 20:01 schreef MissLuna het volgende:
Meer een foodiebox dan een maaltijdbox, maar ik heb vandaag de Foodeliciousbox binnengekregen. Erg leuke producten!
Kan een fotootje plaatsen voor de geïnteresseerden?
Ik ben wel benieuwd!
pi_158138969
quote:
7s.gif Op woensdag 9 december 2015 20:01 schreef MissLuna het volgende:
Meer een foodiebox dan een maaltijdbox, maar ik heb vandaag de Foodeliciousbox binnengekregen. Erg leuke producten!
Kan een fotootje plaatsen voor de geïnteresseerden?
Foto's? Ja graag!!

Wil sws wel weer eens wat meer foto's in dit topic zien. :D
Make my day!
pi_158139147
quote:
7s.gif Op woensdag 9 december 2015 20:01 schreef MissLuna het volgende:

Kan een fotootje plaatsen voor de geïnteresseerden?
Jazeker! Ik heb de eerste drie dozen van Foodelicious vorig jaar geprobeerd - ben wel benieuwd wat er momenteel in zit :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_158139288
Te snel.
Karma is a fucking bitch.
pi_158140071
Okay! :).

Voor degene die Foodelicious niet kennen, dit is een superleuke delicatessenzaak in Rotterdam. Ik ben sowieso fan van de zaak en vond het wel eens tijd om de box aan te schaffen.
Kosten: ¤34,94 per box en hij wordt 1x per twee maanden geleverd.


Grapje van FD. ;).





En dit er in:



- Kerstchocolade.
- Candycane.
- Kerst marshmallows.
- Flatbread toastjes met tomaat en basilicum.
- Mr Fitzpatrick's Elderflower Shampagne (alcoholvrij).
- Losse witte thee champagne-cassis.
- Vijgenmosterd.
- Salsa tartufata 5%. :9.

En de eigenlijke reden dat ik deze box heb genomen:

- Een flesje 15 jaar oude Gran Moro balsamico van Mussin. O+. :9.
Deze kost los al rond de 40¤, dus vond dit wel een goeie deal. Ik ben zeker niet teleurgesteld in deze box! :).

En ja, slechte telefoonfoto's.
Karma is a fucking bitch.
pi_158142072
Tot de balsamico vond ik het nog best prijzig, maar alles bij elkaar wel een mooi pakket ^O^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_158148654
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 23:32 schreef Isabeau het volgende:
Tot de balsamico vond ik het nog best prijzig, maar alles bij elkaar wel een mooi pakket ^O^
Mee eens hoor, zonder dat had ik een stuk minder blij geweest. Ben benieuwd of de volgende box enigszins in verhouding is qua prijs/kwaliteit. Zo niet, zet ik hem meteen stop.
Karma is a fucking bitch.
pi_158151397
8)7 8)7 8)7
Na het boerenkoolpastafiasco heb ik alle toekomstige leveringen van HF gestopt om er later nog eens over na te denken. Tot 5 december. Oeps. Komende week gaan we het dus nog eens proberen...
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_158151753
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 15:13 schreef Vanyel het volgende:
8)7 8)7 8)7
Na het boerenkoolpastafiasco heb ik alle toekomstige leveringen van HF gestopt om er later nog eens over na te denken. Tot 5 december. Oeps. Komende week gaan we het dus nog eens proberen...
Gewoon helemaal stopzetten. Deactiveren.
Krijg je na een maand of twee steeds interessantere aanbiedingen van HF om toch aub weer terug te komen. :D
Make my day!
pi_158153265
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 11:56 schreef Coelho het volgende:

[..]

Op mijn zoektocht naar werkelijke kosten van de Allerhandebox kwam ik de volgende link tegen:

http://maaltijdbox-vergelijken.nl/allerhande-box-review/

Hier staat dat de 2persoons box ¤40 had gekost wanneer dezelfde ingredienten in de winkel waren gekocht, terwijl je maar ¤35 voor de box betaalt. Uiteraard klopt de vergelijking niet 100% omdat je zelf altijd hele verpakkingen moet kopen, terwijl er in de maaltijdbox bijvoorbeeld wel 2 teentjes knoflook zitten of 10 gram kruiden.
Ik kijk hier niet van op eigenlijk. Die nieuwsberichten gingen allemaal over de eerste box die ze uitbrachten. Sindsdien lijken er wat verbeteringen aangebracht te zijn, in portiegrootte en prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb vorige week wat recepten nagemaakt die in de AH box zaten en ik was niet zo gek veel duurder uit. Dan heb je wel meteen kruidenpotjes voor 10 keer gebruik etc. in huis.
pi_158153361
Ik heb gisteren MS voor het eerst geprobeerd. Salsiccia burger met tomatensalsa en aardappel wedges. Die burger, daar gaan dus die Salsiccia worstjes op en die moeten daarvoor in de lengte doorgesneden worden. Dat werd een zooitje ondanks dat ik een scherp vleesmes gebruikte. :P De velletjes van de worst waren vervolgens een taaie verrassing op de burger. :') dus voor wie deze maaltijd nog gaat maken: ik zou de velletjes er even afhalen. Je kunt dan zelf eventueel burgertjes maken van het vlees dan (wat overigens wel erg lekker was).
pi_158153397
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 16:52 schreef LuDann het volgende:
Ik heb gisteren MS voor het eerst geprobeerd. Salsiccia burger met tomatensalsa en aardappel wedges. Die burger, daar gaan dus die Salsiccia worstjes op en die moeten daarvoor in de lengte doorgesneden worden. Dat werd een zooitje ondanks dat ik een scherp vleesmes gebruikte. :P De velletjes van de worst waren vervolgens een taaie verrassing op de burger. :') dus voor wie deze maaltijd nog gaat maken: ik zou de velletjes er even afhalen. Je kunt dan zelf eventueel burgertjes maken van het vlees dan (wat overigens wel erg lekker was).
Ik heb elke keer bij MS het gevoel dat het op papier in elkaar gezet is en niet uitgeprobeerd irl. Qua smaak en bereiding.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_158153457
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 16:52 schreef LuDann het volgende:
Ik heb gisteren MS voor het eerst geprobeerd. Salsiccia burger met tomatensalsa en aardappel wedges. Die burger, daar gaan dus die Salsiccia worstjes op en die moeten daarvoor in de lengte doorgesneden worden. Dat werd een zooitje ondanks dat ik een scherp vleesmes gebruikte. :P De velletjes van de worst waren vervolgens een taaie verrassing op de burger. :') dus voor wie deze maaltijd nog gaat maken: ik zou de velletjes er even afhalen. Je kunt dan zelf eventueel burgertjes maken van het vlees dan (wat overigens wel erg lekker was).
dankje voor de tip :D
pi_158153539
Nja, dit was mijn eerste keer MS maar ik was niet heel erg onder de indruk. De potato wedges moesten in de oven, prima. Staat er even later in het recept dat de broodjes ook in de oven moeten. Jaaaa... maar daar zitten die wedges in dan toch. :P

Ze hebben voor de foto ook duidelijk niet hun eigen worstjes gebruikt. Die op de foto zijn een soort heel netjes door de helft gesneden hotdogs terwijl ik meer eindigde met een losse hoop gehakt vlees ruwweg in een worstvorm. :')
  donderdag 10 december 2015 @ 23:55:56 #225
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_158164422
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 16:52 schreef LuDann het volgende:
Ik heb gisteren MS voor het eerst geprobeerd. Salsiccia burger met tomatensalsa en aardappel wedges. Die burger, daar gaan dus die Salsiccia worstjes op en die moeten daarvoor in de lengte doorgesneden worden. Dat werd een zooitje ondanks dat ik een scherp vleesmes gebruikte. :P De velletjes van de worst waren vervolgens een taaie verrassing op de burger. :') dus voor wie deze maaltijd nog gaat maken: ik zou de velletjes er even afhalen. Je kunt dan zelf eventueel burgertjes maken van het vlees dan (wat overigens wel erg lekker was).
Heb je DWDD niet gezien? Het is juist de bedoeling dat we minder vlees gaan eten. Niet meer! :Y

Cowspiracy laat dat mooi zien.
Feyenoord!
pi_158164776
De veldsla stamp was ( al weer) verrassend lekker hoor van HF. :Y)
Zelfs zónder worst. w/
  vrijdag 11 december 2015 @ 00:18:27 #227
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_158164820
Veldsla-pastinaakstamppot was inderdaad lekker! Al heb ik er wel minder feta doorgedaan, de noten weggelaten en gewoon worst bij gemaakt. Had zin in vlees en lag toch nog in de diepvries.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  vrijdag 11 december 2015 @ 08:05:03 #228
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_158166518
Ik heb wel alle ingredienten in de veldslastamppot gedaan en ook een stukje vlees toegvoegd. Maakte het toch net even helemaal af.
The Admirals......1995-2007
pi_158166724
quote:
3s.gif Op woensdag 9 december 2015 22:20 schreef MissLuna het volgende:
Okay! :).

Voor degene die Foodelicious niet kennen, dit is een superleuke delicatessenzaak in Rotterdam. Ik ben sowieso fan van de zaak en vond het wel eens tijd om de box aan te schaffen.
Kosten: ¤34,94 per box en hij wordt 1x per twee maanden geleverd.

[ afbeelding ]
Grapje van FD. ;).

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En dit er in:

[ afbeelding ]

- Kerstchocolade.
- Candycane.
- Kerst marshmallows.
- Flatbread toastjes met tomaat en basilicum.
- Mr Fitzpatrick's Elderflower Shampagne (alcoholvrij).
- Losse witte thee champagne-cassis.
- Vijgenmosterd.
- Salsa tartufata 5%. :9.

En de eigenlijke reden dat ik deze box heb genomen:

- Een flesje 15 jaar oude Gran Moro balsamico van Mussin. O+. :9.
Deze kost los al rond de 40¤, dus vond dit wel een goeie deal. Ik ben zeker niet teleurgesteld in deze box! :).

En ja, slechte telefoonfoto's.
Eigenlijk vind ik de balsamico het enige toffe uit deze box.
pi_158167183
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 22:21 schreef Japie77 het volgende:
Nog even 1 dingetje en dan ben ik hier weg.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 23:55 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Heb je DWDD niet gezien? Het is juist de bedoeling dat we minder vlees gaan eten. Niet meer! :Y

Cowspiracy laat dat mooi zien.
Zeg, houd jij je eens aan je woord en stop met CUL vervuilen. BNW is verderop.
pi_158167369
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 23:55 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Heb je DWDD niet gezien? Het is juist de bedoeling dat we minder vlees gaan eten. Niet meer! :Y

Cowspiracy laat dat mooi zien.
Echt vent, sodemieter nou toch eens op.

Dat van die salsicciaworstjes hierboven verbaast me eerlijk gezegd niet echt, ik vond de plaatjes al opvallend rooskleurig :D. Die foodiebox is leuk om op de foto te zien, maar duidelijk niets voor mij :P
Schip ahoy!
  Moderator vrijdag 11 december 2015 @ 10:08:17 #232
5428 crew  miss_sly
pi_158167667
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 09:23 schreef Fixers het volgende:

[..]


[..]

Zeg, houd jij je eens aan je woord en stop met CUL vervuilen
. BNW is verderop.
Heeft niets met BNW te maken, want in principe heeft hij gelijk. Heeft wel alles met irritante zendingsdrang en het verkeerde topic ervoor te maken
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_158167921
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 10:08 schreef miss_sly het volgende:

Heeft niets met BNW te maken, want in principe heeft hij gelijk. Heeft wel alles met irritante zendingsdrang en het verkeerde topic ervoor te maken
Dat dus. Het is hier gewoon ongewenst. Hij is welkom om er speciaal een topic voor te maken om er over te discussiëren. Hier gewoon niet doen, mensen ergeren zich rot en dan gaat de discussie weer daarover.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 11 december 2015 @ 10:45:19 #234
409579 LuDann
All the way
pi_158168099
Ik denk dat het nu nergens meer mee te maken heeft, het is gewoon trollen.

Die FD doos ziet er leuk uit maar ik vind de produkten voor die prijs maar een beetje mwa. Misschien ook omdat ik verder niet zoveel waarde hecht aan balsamico. :P
  vrijdag 11 december 2015 @ 10:56:07 #235
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_158168231
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 10:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat dus. Het is hier gewoon ongewenst. Hij is welkom om er speciaal een topic voor te maken om er over te discussiëren. Hier gewoon niet doen, mensen ergeren zich rot en dan gaat de discussie weer daarover.
Wat boeit mij dat nou dat mensen zich rot ergeren aan vervelende boodschappen. Mensen blijven tegenwoordig veel en veel te veel in hun eigen veilige comfortzone zitten en daar heb je niks aan als je je een beetje wilt ontwikkelen als mens in dit leven.

En als ik dan als irritant word bestempeld omdat ik ze confronteer met bepaalde kanten van mensen zelf of de wereld dat ze niet liever niet zien heb ik er wel voor over.

Wat voor speciaal topic zat je aan te denken?
Feyenoord!
pi_158168272
Omdat dit het topic er niet voor is, zoals ik al zei: open je eigen topic er over (dat vlees eten slecht is voor jezelf en de planeet of open een topic over die documentaire). Niemand voelt zich 'geconfronteerd', heus.

Ik wil het niet meer zien hier.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_158168590
Hoi allen,( ik hoop dat ik hier goed zit)

Mijn vriendin is bezig met een onderzoek over maaltijdboxen, en aangezien jullie hier allemaal gebruik maken van een maaltijdbox kunnen jullie haar perfect helpen!!
De enquête duurt nog geen 5 min.

https://wur.az1.qualtrics.com/jfe/form/SV_9HMnsKI7DeLP36d?q_sm

Ook is ze opzoek naar mensen die mee willen doen aan haar vervolg onderzoek, Hierbij moet je een dagboekje invullen over het gebruik van de maaltijdbox, dit wordt uitgelegd in de enquête mocht je hier interesse in hebben. Voor dit vervolg onderzoek krijg je een VVVbon twv ¤20 en eventuele kortingscode voor het aanschaffen van de maaltijdbox.

Alvast super bedankt!!

Groet!
  vrijdag 11 december 2015 @ 11:38:28 #238
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_158168802
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 11:23 schreef Lastus het volgende:
Hoi allen,( ik hoop dat ik hier goed zit)

Mijn vriendin is bezig met een onderzoek over maaltijdboxen, en aangezien jullie hier allemaal gebruik maken van een maaltijdbox kunnen jullie haar perfect helpen!!
De enquête duurt nog geen 5 min.

https://wur.az1.qualtrics.com/jfe/form/SV_9HMnsKI7DeLP36d?q_sm

Ook is ze opzoek naar mensen die mee willen doen aan haar vervolg onderzoek, Hierbij moet je een dagboekje invullen over het gebruik van de maaltijdbox, dit wordt uitgelegd in de enquête mocht je hier interesse in hebben. Voor dit vervolg onderzoek krijg je een VVVbon twv ¤20 en eventuele kortingscode voor het aanschaffen van de maaltijdbox.

Alvast super bedankt!!

Groet!
Ben het aan het invullen maar hij loopt vast.
Feyenoord!
pi_158169042
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 11:38 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ben het aan het invullen maar hij loopt vast.
Als het goed is en je begint opnieuw dan begin je weer waar je gebleven was, als je het afsluit.

Super dat je het invult!!! Bedankt!!

Laat maar weten als het gelukt is!
pi_158169215
Vandaag voor het eerst de Fresh Box besteld, met name omdat we het altijd een drama vonden om na werktijd nog naar de supermarkt te gaan en dan wat creatiefs en niet al te ongezond te verzinnen :') Voor mijn gevoel is dit een uitkomst en niet al te duur, maar na het lezen van wat reacties hier over variatie (of gebrek aan..) begin ik nu te twijfelen of het wel zo'n goede zet is geweest :{ Gaan we spijt krijgen?
pi_158169475
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:02 schreef Thrilled het volgende:
Vandaag voor het eerst de Fresh Box besteld, met name omdat we het altijd een drama vonden om na werktijd nog naar de supermarkt te gaan en dan wat creatiefs en niet al te ongezond te verzinnen :') Voor mijn gevoel is dit een uitkomst en niet al te duur, maar na het lezen van wat reacties hier over variatie (of gebrek aan..) begin ik nu te twijfelen of het wel zo'n goede zet is geweest :{ Gaan we spijt krijgen?
Dat hangt ook van je eigen smaakpapillen af. :P

HF (en alle andere boxen) zorgen er in elk geval voor dat gevarieerd en gezond eet, zonder boodschappen te doen. Ze brengen dus veel gemak, en daar betaal je wat voor. Wij bestellen nu nog af en toe een box, ook omdat ik nog maar 3 dagen werk, en dus meer tijd heb voor boodschappen e.d. Er zijn ook mensen in het topic die wisselen tussen verschillende maaltijdboxen, afhankelijk van wat de recepten zijn. Kan je ook nog doen. En als het echt niet bevalt, ben je er ook zo weer van af.
pi_158169504
Duidelijk, we zijn ook echt bereid om voor dit gemak wat te betalen, de prijs vinden we dan ook geen probleem. Ik vraag me dan meer af aan de mensen die al een jaar (of langer) zo'n box gebruiken kunnen aangeven na hoe lang je dezelfde recepten weer ontvangt (of zijn ze altijd anders?)
  Moderator vrijdag 11 december 2015 @ 12:29:42 #243
5428 crew  miss_sly
pi_158169619
Wij ontvangen al een aantal jaar de HF box, en ik ben nog maar zelden hetzelfde of heel erg gelijkend gerecht tegengekomen.
Wij hebben het eerste jaar iedere week een box laten komen. Na dat jaar zijn we wat kritischer gaan kijken, maar we laten er nog steeds veel komen. Ons bevalt het gemak en de variatie nog steeds goed.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 11 december 2015 @ 13:02:20 #244
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_158170081
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:19 schreef Bleie het volgende:

[..]

Dat hangt ook van je eigen smaakpapillen af. :P

HF (en alle andere boxen) zorgen er in elk geval voor dat gevarieerd en gezond eet, zonder boodschappen te doen. Ze brengen dus veel gemak, en daar betaal je wat voor. Wij bestellen nu nog af en toe een box, ook omdat ik nog maar 3 dagen werk, en dus meer tijd heb voor boodschappen e.d. Er zijn ook mensen in het topic die wisselen tussen verschillende maaltijdboxen, afhankelijk van wat de recepten zijn. Kan je ook nog doen. En als het echt niet bevalt, ben je er ook zo weer van af.
Hoezo eet je gezonder met een maaltijdenbox?
Feyenoord!
  vrijdag 11 december 2015 @ 13:17:02 #245
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_158170264
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:02 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Hoezo eet je gezonder met een maaltijdenbox?
Dude Serieus, kap nou eens ff en ga je onzin ergens anders verkopen.
The Admirals......1995-2007
pi_158170291
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:02 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Hoezo eet je gezonder met een maaltijdenbox?
Haha.
Jij zou toch weg gaan uit dit topic?
Make my day!
  vrijdag 11 december 2015 @ 13:21:54 #247
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_158170325
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:17 schreef RodenCity het volgende:

[..]

Dude Serieus, kap nou eens ff en ga je onzin ergens anders verkopen.
Het lijkt mij een vrij normale vraag......
Feyenoord!
pi_158170396
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:02 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Hoezo eet je gezonder met een maaltijdenbox?
Omdat ik nogal in de verleiding kom om dan maar een pizza te bestellen of een frietje te halen.. nu heb ik 5 dagen lang zonder zorgen een gevarieerde maaltijd met groente en vlees.. ergo: gezonder dan mijn huidige werkwijze ;)
  vrijdag 11 december 2015 @ 13:26:45 #249
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_158170407
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:21 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Het lijkt mij een vrij normale vraag......
Ja en die is als meerdere keren beantwoord door meerdere mensen.
Jij bent de reden dat mensen biologisch eten gaan weerstaan, vanwege het opdringerige evangelische push gehalte wat je er aan geeft.
Open je eigen topic om al je "wereld verbeterende ideeen" te posten.
Maar je begint nu toch echt wel de kneus van het forum te worden met je kinderachtige gedoe.
The Admirals......1995-2007
pi_158170460
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 16:52 schreef LuDann het volgende:
Ik heb gisteren MS voor het eerst geprobeerd. Salsiccia burger met tomatensalsa en aardappel wedges. Die burger, daar gaan dus die Salsiccia worstjes op en die moeten daarvoor in de lengte doorgesneden worden. Dat werd een zooitje ondanks dat ik een scherp vleesmes gebruikte. :P De velletjes van de worst waren vervolgens een taaie verrassing op de burger. :') dus voor wie deze maaltijd nog gaat maken: ik zou de velletjes er even afhalen. Je kunt dan zelf eventueel burgertjes maken van het vlees dan (wat overigens wel erg lekker was).
Bedankt voor de tip! Ik maak er straks gewoon burgers van dan 8-)
  vrijdag 11 december 2015 @ 13:33:01 #251
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_158170504
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:26 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Omdat ik nogal in de verleiding kom om dan maar een pizza te bestellen of een frietje te halen.. nu heb ik 5 dagen lang zonder zorgen een gevarieerde maaltijd met groente en vlees.. ergo: gezonder dan mijn huidige werkwijze ;)
Een pizza is in principe helemaal niet ongezond. Ligt er maar net aan wat erop zit. Een frietje is ook niks mis mee als je er maar genoeg groente bij eet.
Feyenoord!
pi_158170531
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:33 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Een pizza is in principe helemaal niet ongezond. Ligt er maar net aan wat erop zit. Een frietje is ook niks mis mee als je er maar genoeg groente bij eet.
Patat eet je met frikadellen en kroketten :D
  vrijdag 11 december 2015 @ 13:35:17 #253
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_158170556
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:26 schreef RodenCity het volgende:

[..]

Ja en die is als meerdere keren beantwoord door meerdere mensen.
Jij bent de reden dat mensen biologisch eten gaan weerstaan, vanwege het opdringerige evangelische push gehalte wat je er aan geeft.
Open je eigen topic om al je "wereld verbeterende ideeen" te posten.
Maar je begint nu toch echt wel de kneus van het forum te worden met je kinderachtige gedoe.
Denk je nou echt dat het mij het wat boeit als mensen biologisch eten gaan weerstaan omdat ze 1 iemand irritant vinden die een mening heeft dat biologisch eten gezonder is? Ik bedoel als het zo werkt bij je dan is er toch weinig hoop meer voor je.

En by the way die vraag had ik nog niet beantwoord zien worden.
Feyenoord!
  vrijdag 11 december 2015 @ 13:36:03 #254
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_158170574
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:34 schreef Melleyn het volgende:

[..]

Patat eet je met frikadellen en kroketten :D
_O- _O-

Ja dat is inderdaad een stukje ongezonder. Patat uit de oven of uit de frituur maakt ook een wereld van verschil trouwens.
Feyenoord!
pi_158170578
Mijn god ik lurk alleen maar in dit topic en zelfs ik ga zo een extra kiloknallertje halen vanwege dat vervelende gedram :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  vrijdag 11 december 2015 @ 13:37:37 #256
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_158170608
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mijn god ik lurk alleen maar in dit topic en zelfs ik ga zo een extra kiloknallertje halen vanwege dat vervelende gedram :')
Tja. Wie heb je daar mee dan? Jezelf vooral.

Ligt het aan mij of is het intelligentieniveau in dit topic zwaar beneden peil?
Feyenoord!
pi_158170699
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:37 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Tja. Wie heb je daar mee dan? Jezelf vooral.

Ligt het aan mij of is het intelligentieniveau in dit topic zwaar beneden peil?
2.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  vrijdag 11 december 2015 @ 13:43:34 #258
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_158170723
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mijn god ik lurk alleen maar in dit topic en zelfs ik ga zo een extra kiloknallertje halen vanwege dat vervelende gedram :')
Offtopic:

Ik kan je echt aanraden om vlees niet meer in de supermarkt te kopen. Ga naar bv een turkse slager. Niet veel of zelfs helemaal niet duurder dan een supermarkt en veel en veel beter vlees.

Voorbeeld: Gisteren kipshoarma gebakken. Waar als je het in een supermarkt heb gekocht er liters vocht uit komen, nu gewoon helemaal niks. De enigste vloeistof wat in de pan lag was van de boter/olie die ik gebruikt had.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_158170782
Hier vandaag de eerste x marley spoon ontvangen, netjes binnen het aangekondige tijdsvlak :)
En de producten zien er allemaal goed uit. Morgen de kippepoten...ben erg benieuwd!
  vrijdag 11 december 2015 @ 13:46:23 #260
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_158170786
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:43 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

Ik kan je echt aanraden om vlees niet meer in de supermarkt te kopen. Ga naar bv een turkse slager. Niet veel of zelfs helemaal niet duurder dan een supermarkt en veel en veel beter vlees.

Voorbeeld: Gisteren kipshoarma gebakken. Waar als je het in een supermarkt heb gekocht er liters vocht uit komen, nu gewoon helemaal niks. De enigste vloeistof wat in de pan lag was van de boter/olie die ik gebruikt had.
Klopt. Vlees in de supermarkt en vooral kip word ingespoten met water.

Trouwens voor de mensen die denken dat ik een heilig boontje ben. Ik haal ook regelmatig vlees bij de supermarkt. Ik probeer gewoon te doen wat ik kan maar soms zijn dingen gewoon niet haalbaar (budget, makkelijk etc)
Feyenoord!
pi_158170865
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:46 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Klopt. Vlees in de supermarkt en vooral kip word ingespoten met water.

Trouwens voor de mensen die denken dat ik een heilig boontje ben. Ik haal ook regelmatig vlees bij de supermarkt. Ik probeer gewoon te doen wat ik kan maar soms zijn dingen gewoon niet haalbaar (budget, makkelijk etc)
Neem de HF-box!!
Make my day!
  vrijdag 11 december 2015 @ 13:50:58 #262
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_158170880
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:50 schreef agter het volgende:

[..]

Neem de HF-box!!
Die komt morgen weer binnen *O*
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 11 december 2015 @ 13:58:18 #263
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_158171040
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mijn god ik lurk alleen maar in dit topic en zelfs ik ga zo een extra kiloknallertje halen vanwege dat vervelende gedram :')
Same here. Ik lust eigenlijk helemaal geen vlees, maar ik eet het uit principe.
  † In Memoriam † vrijdag 11 december 2015 @ 14:04:23 #264
43556 miss_dynastie
pi_158171172
quote:
3s.gif Op woensdag 9 december 2015 22:20 schreef MissLuna het volgende:
Okay! :).

Voor degene die Foodelicious niet kennen, dit is een superleuke delicatessenzaak in Rotterdam. Ik ben sowieso fan van de zaak en vond het wel eens tijd om de box aan te schaffen.
Kosten: ¤34,94 per box en hij wordt 1x per twee maanden geleverd.

[ afbeelding ]
Grapje van FD. ;).

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En dit er in:

[ afbeelding ]

- Kerstchocolade.
- Candycane.
- Kerst marshmallows.
- Flatbread toastjes met tomaat en basilicum.
- Mr Fitzpatrick's Elderflower Shampagne (alcoholvrij).
- Losse witte thee champagne-cassis.
- Vijgenmosterd.
- Salsa tartufata 5%. :9.

En de eigenlijke reden dat ik deze box heb genomen:

- Een flesje 15 jaar oude Gran Moro balsamico van Mussin. O+. :9.
Deze kost los al rond de 40¤, dus vond dit wel een goeie deal. Ik ben zeker niet teleurgesteld in deze box! :).

En ja, slechte telefoonfoto's.
Leuk, maar ik wil bij dit soort dingen altijd zeker weten dat ik absoluut waar heb voor mijn geld en tot aan de balsamico zou ik niet blij zijn.... ben benieuwd naar de volgende box! :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:46 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Klopt. Vlees in de supermarkt en vooral kip word ingespoten met water.

Trouwens voor de mensen die denken dat ik een heilig boontje ben. Ik haal ook regelmatig vlees bij de supermarkt. Ik probeer gewoon te doen wat ik kan maar soms zijn dingen gewoon niet haalbaar (budget, makkelijk etc)
Schijnheilig boontje, dus. Bak gewoon een ei dan, als het je allemaal zoveel kan schelen. Wel van linksomgedraaideroergebakken kippen natuurlijk, anders telt het niet 8-)
  vrijdag 11 december 2015 @ 14:18:01 #265
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_158171443
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:50 schreef agter het volgende:

[..]

Neem de HF-box!!
Die neem ik dus uit principe niet.
Feyenoord!
pi_158171470
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:18 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Die neem ik dus uit principe niet.
Je haalt je vlees ook bij de supermarkt. Dus zoveel principes heb je niet.
:+
Make my day!
  vrijdag 11 december 2015 @ 14:20:09 #267
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_158171483
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:04 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Leuk, maar ik wil bij dit soort dingen altijd zeker weten dat ik absoluut waar heb voor mijn geld en tot aan de balsamico zou ik niet blij zijn.... ben benieuwd naar de volgende box! :)

[..]

Schijnheilig boontje, dus. Bak gewoon een ei dan, als het je allemaal zoveel kan schelen. Wel van linksomgedraaideroergebakken kippen natuurlijk, anders telt het niet 8-)
Hoezo schijnheilig boontje? Of je dan maar helemaal niks meer moet doen. Jij draagt toch ook kleren die misschien wel in sweatshops zijn gemaakt? Jij koopt toch vast ook wel eens spullen die door zwaar onderbetaalde arbeiders in Thailand zijn gefabriceerd?

Ik bak regelmatig een eitje. Eet ongeveer drie keer in de week vegetarisch.
Feyenoord!
  vrijdag 11 december 2015 @ 14:20:56 #268
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_158171495
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:19 schreef agter het volgende:

[..]

Je haalt je vlees ook bij de supermarkt. Dus zoveel principes heb je niet.
:+
Dus omdat ik vlees bij de supermarkt haal heb ik totaal geen principes? Rare redenering. Zie bovenstaande post.
Feyenoord!
pi_158171673
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 december 2015 08:32 schreef Myraela het volgende:

[..]

Eigenlijk vind ik de balsamico het enige toffe uit deze box.
Ik vind het zo voor de kerst vol visite in aantocht wel een prima box met bruikbare spulletjes. Niets meer, niets minder.
Karma is a fucking bitch.
  † In Memoriam † vrijdag 11 december 2015 @ 15:09:39 #270
43556 miss_dynastie
pi_158172531
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:20 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Hoezo schijnheilig boontje? Of je dan maar helemaal niks meer moet doen. Jij draagt toch ook kleren die misschien wel in sweatshops zijn gemaakt? Jij koopt toch vast ook wel eens spullen die door zwaar onderbetaalde arbeiders in Thailand zijn gefabriceerd?

Ik bak regelmatig een eitje. Eet ongeveer drie keer in de week vegetarisch.
Nee, schijnheilig omdat je anderen al weet ik hoeveel posts de les zit te lezen, terwijl je jezelf aan dezelfde praktijken schuldig maakt. De pot verwijt de ketel, zeg maar.
  vrijdag 11 december 2015 @ 17:01:07 #271
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_158174942
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:46 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Klopt. Vlees in de supermarkt en vooral kip word ingespoten met water.

Daarom moet je ook altijd kipdijfilet nemen ipv kipfilet. Door de anatomie veel lastiger vol te spuiten en bovendien veel sappiger vlees dan kipfilet.
  Moderator vrijdag 11 december 2015 @ 17:02:31 #272
5428 crew  miss_sly
pi_158174973
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 17:01 schreef Coelho het volgende:

[..]

Daarom moet je ook altijd kipdijfilet nemen ipv kipfilet. Door de anatomie veel lastiger vol te spuiten en bovendien veel sappiger vlees dan kipfilet.
ik vind kipdijfilet echt helemaal niet lekker. Goede kipfilet is zoveel lekkerder!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 11 december 2015 @ 17:03:39 #273
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_158174993
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 17:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

ik vind kipdijfilet echt helemaal niet lekker. Goede kipfilet is zoveel lekkerder!
Die voorkeur mag je uiteraard hebben :) Beide niet het vlees dat je zo in een stuk eet, maar voor ergens onder of bij heeft de dij mijn voorkeur.
  Moderator vrijdag 11 december 2015 @ 17:15:32 #274
5428 crew  miss_sly
pi_158175207
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 17:03 schreef Coelho het volgende:

[..]

Die voorkeur mag je uiteraard hebben :) Beide niet het vlees dat je zo in een stuk eet, maar voor ergens onder of bij heeft de dij mijn voorkeur.
HF doet regelmatig kipdijenfilet erbij om ergens onder te doen, maar ook dan...ik vind de structuur niet prettig in mijn mond, te zompig of zo. Ik vind kipfilet wat steviger en dat vind ik prettiger voor het mondgevoel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_158176231
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 17:15 schreef miss_sly het volgende:

HF doet regelmatig kipdijenfilet erbij om ergens onder te doen, maar ook dan...ik vind de structuur niet prettig in mijn mond, te zompig of zo. Ik vind kipfilet wat steviger en dat vind ik prettiger voor het mondgevoel.
Smaken verschillen :D Ik vind het juist heel fijn dat HF er meestal kipdijfilet bij doet 8-)

Gisteren de orzo gemaakt, ongeveer 9 minuten gekookt ipv 10-12 en dat was prima.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_158177228
Oh...het wordt zó saai: de HF orzo deze week was ook al weer smakelijk :Y)
pi_158177306
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 19:16 schreef AnneX het volgende:
Oh...het wordt zó saai: de HF orzo deze week was ook al weer smakelijk :Y)
Ja, was lekker en zo heerlijk snel klaar *)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator vrijdag 11 december 2015 @ 19:22:26 #278
5428 crew  miss_sly
pi_158177405
Wij hebben net de orzo gegeten en deze was inderdaad lekker. Zelfs de zesjarige heeft drie keer opgeschept :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_158177411
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 19:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, was lekker en zo heerlijk snel klaar *)
Snel en smakelijk is soms best makkelijk 8-)
pi_158179864
Ik zir nu een beetje reviews/filmpjes te kijken, maar wat zijn ingredienten die niet geleverd worden, maar wel vaak nodig zijn?

- olijfolie extra verge
- peper/zout
- ...
  vrijdag 11 december 2015 @ 20:53:16 #281
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_158179967
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 20:50 schreef Thrilled het volgende:
Ik zir nu een beetje reviews/filmpjes te kijken, maar wat zijn ingredienten die niet geleverd worden, maar wel vaak nodig zijn?

- olijfolie extra verge
- peper/zout
- ...
Volledige lijst staat op de website van HF (https://www.hellofresh.nl/over-ons-ingredienten/). Daarnaast staat ook in de mail die je krijgt voor levering welke specifieke dingen je voor die week nodig hebt :)

Van de andere maaltijdboxen weet ik het niet :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_158192466
Nieuwe box binnen. Wat me gelijk opviel was dat 1 file van de vis wel heel erg klein/dun was. Heb de verpakking nog niet open gemaakt, wel gewogen en het was krap aan 180 gram met verpakking. Dat is toch te weinig?
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_158192885
180 gram voor 2 personen?
Klinkt als HF. Hadden wij ook regelmatig.
Ik werd daar niet vrolijk van.
Make my day!
pi_158192996
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 december 2015 13:44 schreef pl4kkie het volgende:
Nieuwe box binnen. Wat me gelijk opviel was dat 1 file van de vis wel heel erg klein/dun was. Heb de verpakking nog niet open gemaakt, wel gewogen en het was krap aan 180 gram met verpakking. Dat is toch te weinig?
Ook even snel uit de vriezer gehaald: 228 gram ...

Dan zou ik er maar een berichtje tegenaan gooien! ~O>
pi_158196160
Dan gaan we dat maar ff doen ja. Zal er ook gelijk een foto bij plaatsen als bewijs :P
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_158196809
De sticky kippenpoten van ms vonden wij niet zo'n succes. Niet vies, maar het miste iets
Morgen de hamburgers
pi_158196827
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:40 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
De sticky kippenpoten van ms vonden wij niet zo'n succes. Niet vies, maar het miste iets
Morgen de hamburgers
Die hebben wij ook net op. Vonden het heerlijk. De kip.
Morgen ook de hamburgers. :)
Make my day!
pi_158197111
Het stamppotje was trouwens wel lekker
pi_158197909
De hoeveelheid gram klopt volgens HF gewoon. Ja dikke bullshit. :') Ze houden zich altijd zo vast aan voedingsadvies, dat is voor vis 100-125 gram per persoon. Heb ze daarmee ook maar gelijk om de oren geslagen. Ben benieuwd waarmee ze komen. Ze worden steeds schraler en schraler.

Edit: Krijg je dit standaard verhaaltje terug :')

quote:
Dat is ook wel erg weinig Jaimy!

Goed dat je het doorgeeft, ik ga het terugkoppelen aan onze leverancier.

Ik zal een kleine korting verrekenen op je volgende box.
Daarbij zal ik ook een kleine verrassing doen.

Ik hoop dat de vis ondanks de hoeveelheid toch zal smaken!

Groetjes, ...


[ Bericht 34% gewijzigd door pl4kkie op 12-12-2015 18:50:27 ]
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_158199008
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:05 schreef pl4kkie het volgende:
Dan gaan we dat maar ff doen ja. Zal er ook gelijk een foto bij plaatsen als bewijs :P
Ja! Ik maakte een foto op de weegschaal een paar maand geleden. w/ en po antwoord en verrekend.
Als coulance een fruitschaal bij next box. w/

Oh jij ook al antwoord.

Vanavond de vk spaghetti met spinaat en serranoham.
Toch maar de moeite genomen om de tomaatjes te wassen ( en die komen los van de steel) en doormidden te snijden voor ze de oven ingingen.
Spaghetti en spinaatmengsel door elkaar is bij mij nooit een succes.
Dus gewoon spaghetti onder en spinaat + serranoham erboven en tomaatjes on the side.

Net K.mis in rood en groen :Y)
pi_158222426
Ik heb de gourmetbox besteld bij HF.
Hoop niet dat ik nu aan 2 leveringen vast zit.
Kon het niet vinden. En mijn account staat gedeactiveerd.
Make my day!
  zondag 13 december 2015 @ 20:09:26 #292
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_158222429
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 20:09 schreef agter het volgende:
Ik heb de gourmetbox besteld bij HF.
Hoop niet dat ik nu aan 2 leveringen vast zit.
Kon het niet vinden. En mijn account staat gedeactiveerd.
Nee. Kerstboxen zijn eenmalig los te bestellen.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_158222446
quote:
10s.gif Op zondag 13 december 2015 20:09 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

Nee. Kerstboxen zijn eenmalig los te bestellen.
Mooi.
Want en MS en HF tegelijk is me te veel. Haha!
Make my day!
pi_158225863
Ik heb deze week de marley spoon box gedaan. Was verrassend, aparte smaken. Nou moet ik zeggen wij zijn niet veel gewend qua smaken en dit was om eens andere smaken en ideeën op te doen. Dus dat is wel geslaagd. Heb voor de 20 ste de Zoyummy Indonesie box besteld.
pi_158228237
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 22:04 schreef kimbloem het volgende:
Ik heb deze week de marley spoon box gedaan. Was verrassend, aparte smaken. Nou moet ik zeggen wij zijn niet veel gewend qua smaken en dit was om eens andere smaken en ideeën op te doen. Dus dat is wel geslaagd. Heb voor de 20 ste de Zoyummy Indonesie box besteld.
Zou je een review willen achterlaten hier over die Indonesië box? Ik heb namelijk belangstelling.
Make my day!
pi_158228588
@ agter is goed. De box komt de 20 ste dus nog eventjes. We hebben het ontbijt er ook bij gedaan en het zou ook komen met de dagelijkse hoeveelheid fruit.
pi_158229908
Ik heb ook de zoyummy Indonesie box besteld en krijg hem ook de 20ste. Vind het wel een negatief punt dat je niet weet wat erin zit, zou dus ook nooit een abonnement nemen, want voor bijna 40 euro wil ik toch echt wel eerst weten wat ik krijg. Kreeg nu 20% korting op de eerste box, dus dan wil ik het wel een keer proberen, maar zou dus geen volgende nemen
pi_158230240
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 00:53 schreef gelestipjes het volgende:
Ik heb ook de zoyummy Indonesie box besteld en krijg hem ook de 20ste. Vind het wel een negatief punt dat je niet weet wat erin zit, zou dus ook nooit een abonnement nemen, want voor bijna 40 euro wil ik toch echt wel eerst weten wat ik krijg. Kreeg nu 20% korting op de eerste box, dus dan wil ik het wel een keer proberen, maar zou dus geen volgende nemen
Ik denk dat ze verrassingen overschatten als het aankomt op je avondeten :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 14 december 2015 @ 09:37:28 #299
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_158231627
Gisteren hadden we de erwtensoep met vegatarische worst uit de allerhande box. Buiten dat ik vind dat er in een goede snert rookworst hoort te zitten ipv geperste tofu was de soep erg goed te eten. Bovendien meer dan voldoende voor ons, zeker 7-8 grote soepkoppen vol.
pi_158231686
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 01:56 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik denk dat ze verrassingen overschatten als het aankomt op je avondeten :+
ik heb ze nog wel gemaild of ik niet ergens kon zien wat erin zit omdat ik 40 euro eigenlijk teveel vind om maar te gokken dat het wel lekker is. Kreeg ik als reactie terug dat ze mensen dingen willen laten eten die ze normaal niet zouden maken en dat ze daarom de inhoud niet bekend maken. Lijkt me een beetje een onzinredenatie, mensen die geen onbekende dingen durven eten gaan natuurlijk al helemaal geen box bestellen als ze niet weten wat erin zit.
pi_158231692
Gister de gehaktballen met kool en aardappels van HF. Verrassend lekker en vooral verrassend veel. We hebben met 4 volwassenen van een 3persoonbox gegeten.
Tegelijk 3 kleine kinderen de fusili met pesto. Daar is uiteraard ook flink van over. En de pesto smaakte erg goed.

Valt nog niet tegen voor de eerste box sinds het bboerenkoolpastafiasco. *O*
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')