Daarom weiger ik ook om hem zalf te geven. Mijn vraag was meer is er geen prik die dit ook kan? of pillen die sterker zijn dat hij er maar 1 pd moet i.p.v. 2x daags 2 tabletten.quote:Op maandag 7 december 2015 10:00 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Arme poezel
[..]Dan is er toch logisch dat er geen oorzalf meer voorgeschreven wordt. Tenzij de trommelvliezen nu 100% genezen zijn, maar dat is nogal lastig te beoordelen. Zeker als de kat niet mee werkt met het onderzoek...
[..]
Als er zooi zit in de gehoorgang, kan je de trommelvliezen niet goed beoordelen. Gezien zijn voorgeschiedenis met geperforeerde trommelvliezen, zou ik ook niet durven om zalf te voorschrijven. Maar als de klachten niet overgaan, moeten jullie verder kijken of synulox de juiste keuze is. Dus bijv. een bacteriologisch kweek laten nemen. En misschien ook oren voorzichtig uitspoelen onder roesje (dan kan je beter de trommelvliezen beoordelen). Lastig probleempjeSterkte en beterschap voor de poezel!
Ik schaam me dood voor dat verkeerd om advies wat ik eerder in dit topic aan houdjemond gafquote:Op maandag 7 december 2015 14:20 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Zolang zij het plastic niet opeet, zal het wel ok zijn. Hangt wel vanaf wat er in de verpakking gezeten heeft natuurlijk. Chipsrestjes zijn in principe ok, maar zij mag geen lege flessen antifries gaan aflikken oid.![]()
Waarschijnlijk is het ook een gedrags(probleem) en brengt het likken van plastic haar voldoening. Je moet wel realiseren dat een kat kan duizend keer alles beter ruiken en proeven vergelijkend met een mens. Dus terwijl een gemiddeld mens geen plastic zou gaan likken, vinden veel katten het op een of andere manier leuk. Waarschijnlijk ruikt hij toch de voedingsresten. Of misschien vindt hij het gewoon lekker gevoel op zijn tong. Plastic maakt natuurlijk ook interessant geluid, dat kan de kat ook aantrekken (misschien klinkt het in de poezel-oren als een muisje dat in herfstblaadjes verstopt zit, en dat spreekt zijn jaaginstincten aan). Afbreekbaar plastic bevat ook mais-zetmeel, misschien kan de kat dat ruiken. Het kan geen kwaad zolang hij het niet gaan opeten.
Het is wel verstandig om een kat niet zonder toezicht met een plastic zakje oid te laten spelen, want hij kan er in verstikken. Of toch opeten. Verder zoveel mogelijk andere speelmogelijkheden aanbieden. Misschien vindt hij een kartnonendoos met papierpropjes ook leuk om te spelen.
quote:Op maandag 7 december 2015 17:00 schreef Cici het volgende:
[..]
Sneu mijn meisje![]()
Hoop dat de zalf werkt.
Je moet vooral niet plots van ene soort antibioticum naar andere gaan switchen. Werkingsduur van een antibioticum heeft niks met zijn sterkte te maken maar met farmacokinetiek en farmacodynamiek van het middel. Dus hoe het in het lichaam wordt opgenomen, gedistribueerd en wat het lichaam er mee doet (afbraak). En Synulox (amoxycilline en clavulaanzuur) heeft nou eenmaal een optimale werking als het 2 x daags gegeven wordt. Gezien hij de vorige keer goed op Synulox gereageerd heeft, is het "blind" voorschrijven van Synulox in dit geval in principe een logische keuze. Je heb ook Synulox in vloeibare vorm, maar die schrijf ik alleen voor aan kittens/chi pups en andere kleine grut. Je poezel is 4 kg? en krijgt dan blijkbaar 25 mg/kg dosering, dus dan zou hij 2 x daags 2 ml vloeistof moeten krijgen. De fabrikant zegt dat het smakelijk is en ik vind dat idd ok smakenquote:Op maandag 7 december 2015 21:55 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Daarom weiger ik ook om hem zalf te geven. Mijn vraag was meer is er geen prik die dit ook kan? of pillen die sterker zijn dat hij er maar 1 pd moet i.p.v. 2x daags 2 tabletten.
Ik denk dat geen enkele DA bij een wakkere kat oren gaat uitspoelen. Maar als je DA het ooit gaat doen, wil ik svp een filmpje vanquote:Rossi is de makkelijkste kat om te onderzoeken hij blijft gewoon zitten maar het is heel lastig om echt goed zijn trommelvliezen te kunnen zien. Hij heeft grote oren maar een smalle gehoorgang.
Ik gok dat dat spoelen ook wel zonder roesje lukt.
In principe is het blind geven van Synulox in dit geval logisch, want de vorige keer heeft het gewerkt. Als het niet aanslaat, moet je verder kijken. Maar kweek + antibiogram (dat kweken zij dus bacterien uit zijn oren en kijken voor welke antibiotica die gevoelig zijn) duurt dus minimaal 7 dagen.quote:Bloedprikken laat hij ook toe. Had ik al gezegd dat het een makkelijke kat is?
Ik moet over 2wk terug vraag dan wel even waarom ze geen kweek hebben genomen en of dit nog nodig is mocht het niet over zijn.
De fabrikant zegt dat de tabletten smakelijk zijnquote:Zelfs de pillen geven ging vandaag best wel heel goed zou hij doorhebben dat ze werken?
De bedoeling is dat het zich niet meer vult. Maar het kan zich dus weer vullen (met steriele vocht). En soms kan het helaas ook ontstoken raken door het aanprikken ondanks alle hygiëne maatregelen en dan krijg je een abces... Maar dat is gelukkig zeldzaam.quote:Op maandag 7 december 2015 22:06 schreef Queller het volgende:
Een vraagje van algemeen geïnteresseerde aard: wat doet een cyste (net onder de huidoppervlakte) meestal nadat ie is leeggehaald?
Bedoel je die met feromonen? Ik dacht dat jij het echt uitgeprobeerd heeft (van een castratieslachtoffer naar de agressieve kat zeg maar) en dat het gewerkt heeft.quote:Op dinsdag 8 december 2015 00:42 schreef tonja het volgende:
[..]
Ik schaam me dood voor dat verkeerd om advies wat ik eerder in dit topic aan houdjemond gaf
Iedereen mag er mee bemoeien hoor, alle input is welkom.quote:Ik ga me er voortaan niet meer mee bemoeien, hoe overtuigd ik er ook van ben dat ik het goed heb..
Ik zou mij dan meer zorgen maken over weekmakers/ftalaten ed in zacht plastic. Maar je kan er helemaal niet omheen in modern leven. Alles wordt er in plastic verpakt, ook het kattenvoer, vlees ed.quote:Over dat likken. Harry likte ook aan plastic en mijn vorige kater ook. Niet alle soorten plastic kwamen in aanmerking de voorkeur ging bij beiden uit naar de wat stevigere tassen van de supermarkt, die hele lichte tasjes die je bij de turk krijgt vonden ze niet interessant.
Loes had hetzelfde gedrag met Harry's oren, ze heeft sinds kort een alternatief gevonden; het puntje van haar staart.
Maar goed, mijn vorige kater, die voor Harry, kreeg maagkanker en achteraf had ik het idee dat dat weleens kon komen doordat hij de verf van die plastic tassen likte, nou weet ik wel dat dat geen enkel wetenschappelijk bewijs is, maar mijn gezond verstand zegt (achteraf, dat dan weer wel..) Dat dat nooit gezond kan zijn. Hij is wel 18 jaar geworden,
quote:Ik pakte de plastic tassen dan ook altijd af van Harry als ik er per ongeluk eentje had laten slingeren waar ie aan begon te likken.
Ohw en wat ik doe als er een papieren, of plastic tas opeens heel erg in de smaak valt als speelobject is de handvatten doorknippen zodat ze zichzelf niet kunnen wurgen
quote:Op dinsdag 8 december 2015 00:47 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb ook een (volle) kater die een plasticlikfetisj heeft.
Plastic addicts anonymous for cats startenquote:Op dinsdag 8 december 2015 00:51 schreef gupje86 het volgende:
Ben blij dat ik niet de enige ben met zon plastic verslaafd katje
Easy pill proberen?quote:Op dinsdag 8 december 2015 09:40 schreef ferrari_rood het volgende:
Hij weegt 6,10kg hij is groot.
Helaas eet hij het niet uit mijn hand, hij herkent ze al en vertrekt dan.
Werkt niet hij wil geen snoepjes oid.quote:
Ollie had gewoon een heel droge huidquote:Op maandag 7 december 2015 13:29 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Wat vervelend dat dat abces weer terug isSucces morgen, ook met Ollie!
Pillenschieter is ook nog een optie als de rest niet werkt. Een van mijn katten staat inmiddels op medicatie, mag daar nu niks bij geven (ivm vermoedelijke allergie), en na een paar pillen rechtstreeks geven icm de rest van de behandeling, vond ze het wel mooi geweest. Pillenschieter is niet de meest fijne optie voor de kat, maar hier werkt het nu wel erg goed. Ze is er ook vrij snel aan gewend en tis binnen een paar seconden gedaanquote:Op dinsdag 8 december 2015 09:43 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Werkt niet hij wil geen snoepjes oid.
Enkel liquid staafjes maar daar mag geen pil inzitten. Dan laat hij het staan.
Dank jequote:Op dinsdag 8 december 2015 13:10 schreef Gaoxing het volgende:
Och joh.... Pieters leven is natuurlijk niet af te rekenen op z'n laatste dag, qua kroelen, liefde en aandacht. Je was toch hartstikke gek met 'm? En 'm wegbrengen is stressvol en moeilijk, en je hebt 100 dingen aan je hoofd. Daar moet je je niet schuldig over voelen
Haal je 'm op, of blijft hij bij de dierenarts? Als hij bij de dierenarts blijft, is het misschien goed je eigen ceremonietje te bedenken, al is het maar een kaarsje branden?
Sterkte.
Aw. Ik denk dat ze daar wel wat gewend zijnquote:Op dinsdag 8 december 2015 13:15 schreef CherryLips het volgende:
Ik kan hem vanmiddag ophalen. Ben alleen bang dat ik daar als volwassen vrouw van 33 sta te brullen om m'n cavia![]()
Sterkte CL!quote:Op dinsdag 8 december 2015 13:23 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Aw. Ik denk dat ze daar wel wat gewend zijn
quote:Op dinsdag 8 december 2015 12:57 schreef CherryLips het volgende:
Ben net gebeld, Pieter is niet uit de narcose gekomen. Het abces is enorm en ik voel me nu vreselijk schuldig dat ik niet eerder ben gegaan. Had vrijdag en zaterdag al gebeld maar kon vandaag pas terecht, zit nu zo enorm te janken. Ik heb niet eens afscheid kunnen nemen, hij werd uit het bakje gehaald en in het kooitje gezet en ik ben weggegaan. Vanmorgen ook even snel in de reismand gestopt. Gisteravond heeft ie nog in de ren gelopen toen hij een schoon kooitje kreeg maar ik heb niet even met 'm gekroeld.
Ik voel me zo schuldig en klote. Zit me toch even een pot te janken hier.
+1quote:Op dinsdag 8 december 2015 13:23 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Aw. Ik denk dat ze daar wel wat gewend zijn
Iedereen hier weet dat hij het niet beter had kunnen treffen dan bij jou.quote:Op dinsdag 8 december 2015 12:57 schreef CherryLips het volgende:
Ben net gebeld, Pieter is niet uit de narcose gekomen. Het abces is enorm en ik voel me nu vreselijk schuldig dat ik niet eerder ben gegaan. Had vrijdag en zaterdag al gebeld maar kon vandaag pas terecht, zit nu zo enorm te janken. Ik heb niet eens afscheid kunnen nemen, hij werd uit het bakje gehaald en in het kooitje gezet en ik ben weggegaan. Vanmorgen ook even snel in de reismand gestopt. Gisteravond heeft ie nog in de ren gelopen toen hij een schoon kooitje kreeg maar ik heb niet even met 'm gekroeld.
Ik voel me zo schuldig en klote. Zit me toch even een pot te janken hier.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |