abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 4 december 2015 @ 17:13:14 #151
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_158013125
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 16:29 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

die gemeenschap ken ik eigenlijk helemaal niet :@

Maar als je twijfelt aan de bijbel twijfel je dus ook aan het woord van God.
Ik ga er van uit dat je weet of geloofd dat de bijbel het woord van God is?
Dat ligt bij mij als volgt.

Volgens de katholieke kerk is de bijbel inderdaad de laatste openbaring en als ik een mystici ben moet wel worden getoetst of wat ik zeg strookt met die bijbel, ik geloof dus wel in de bijbel. Maar de bijbel neem ik niet letterlijk. Die is soms symbolische soms spreekt ze enkel richting de joden van toen. Ik vind het erg lastig dus de bijbel goed te begrijpen, is ook lastig.

Dus in hoeverre moet ik dat woord van God tot me nemen. In de vroegere tijd was er een crisis betreft straat licht toen met vuur uiteraard. Als God dag en nacht heeft gemaakt breken we dan zijn wet/wil met straat licht. We maken licht waar het niet bedoeld is zoals God dat wilde. Ik zit nu even mobiel maar iets anders is als God de natuur schiep en ik kleur mijn kleding rood of groen, in plaats van de natuurlijke kleur van wol. Ga ik dan tegen de wil van God in?

Hier is veel theologie op losgelaten en ook de mysticus en de heilige die jij niet zo goed kent daar verdiep ik mij meer in dan de bijbel. Ik lees liever Johannes van het kruis of een monnik/theoloog die zijn hele leven heeft gewijd aan stilte en gebed die vertrouw ik wel met kennis.

Afijn ik vind het dus allemaal erg lastig verder geloof ik niet dat God de bijbel dicteerde maar dat de heilige geest inspireerde het zijn niet de letterlijke woorden van God. Althans zo zie ik het.
Liefde voor God
  vrijdag 4 december 2015 @ 20:50:14 #152
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_158018003
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 17:13 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

Als God dag en nacht heeft gemaakt breken we dan zijn wet/wil met straat licht. We maken licht waar het niet bedoeld is zoals God dat wilde.
Kijk dat wist ik dan weer niet.
  vrijdag 4 december 2015 @ 21:10:44 #153
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_158018806
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 20:50 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Kijk dat wist ik dan weer niet.
Kan even wel geen bron vinden, maar een pastoor heeft me dat eens verteld, en ik denk niet dat hij reden had om daarvoor te liegen en het is vrij aannemelijk dat ze vroeger zo dachten. Maar pin me er niet te hard op vast.

Maar deze tekst is waarschijnlijk waar het op berust is:
Genesis 1:4-5
Toen zei God: ‘Er moet licht zijn!’ En er was licht. [4] En God zag dat het licht goed was. God scheidde het licht van de duisternis; [5] het licht noemde God dag, en de duisternis noemde Hij nacht. Het werd avond en het werd ochtend; dat was de eerste dag.

Na even zoeken dacht ik, ik zoek een zeer radicale christelijke groepering op:
http://www.amishfamilyvalues.com/amish/amish-electricity/

De amish hebben dus alleen licht op hun tractors etc... Dus je kan wel zien dat zij daar nog echt in blijven hangen. En hierin zeg ik ook dat ik de bijbel niet 100% neem. En ik denk dat andere christenen hier ook gewoon lichtjes aanzetten in de avond. Dus 100% weet ik het niet, maar je ziet wel dat de Amish dit nog aannemen dus het is heel aannemelijk.

En bedankt ik vind het leuk wel praten hier, de gemoederen lopen niet zo hoog en het is gewoon fijn.
Liefde voor God
pi_158023822
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 14:20 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Je liegt. Dat staat nergens in de bijbel. Ik vraag me af of je de bijbel wel kent. Moet ik als atheïst je daar nou op wijzen? Ik ken de bijbel namelijk wel.
Ja je kent de bijbel zo goed hou toch op man,jij bent degene die liegt hier....

Paulus heeft op weg naar Damaskus de opgestane Heere gezien staat in Hand 9:17.En wanneer hij getuigt van zijn apostelschap zegt hij in 1 Kor 9:1–2 het volgende: “Ben ik niet een apostel? Ben ik niet vrij? Heb ik niet Jezus Christus,onze Heere,gezien? Zijt gij niet mijn werk in de Heere? Zo ik voor anderen geen apostel ben,nochtans ben ik het voor u: want het zegel van mijn apostelschap zijt gij in de Heere”.
pi_158024355
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 14:38 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Uiteraard, maar dan ga je ervan uit dat de bijbel waar is. Wat niet iedereen doet.

Als ik het verhaal schrijf van cactus man die krokussen gaat planten en verliefd raakt op een krokus, dan een krokus kind krijgt en dat het krokus kind dat half cactus is de gene wordt die de oorlog tussen cactussen en krokussen stopt een oorlog die allang speelde. Dan kan ik ook zeggen het was allemaal zo bedoelt de vader heeft dat zijn zoon geleerd en altijd die intentie gehad. Je gaat er dan vanuit dat het waar is.

Als ik de bijbel lees zie ik wel veel dingen waarbij ik misschien toch hard moet twijfelen daarom ben ik blij met de traditie van mijn kerk de gemeenschap van de heilige en de mystyci.
En jij noemt jezelf een gelovige maar gelooft niet eens alles wat er in de bijbel staat...je moet je schamen.En dan ga je je verschuilen achter valse tradities die niet van God komen...
Hoeveel van Gods Woord is volgens 2 Timotheüs 3:16 door God geïnspireerd,Al de Schrift...De Bijbel is Gods Woord.Wanneer een persoon zich tot God keert,en vertrouwt op wie Hij is en wat Hij heeft gezegd,dan begint die persoon zich te realiseren dat God bedoelt wat Hij heeft gezegd,en gezegd heeft wat Hij ook bedoelt.
  vrijdag 4 december 2015 @ 23:54:14 #156
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_158024422
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 23:51 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

En jij noemt jezelf een gelovige maar gelooft niet eens alles wat er in de bijbel staat...je moet je schamen.En dan ga je je verschuilen achter valse tradities die niet van God komen...
Hoeveel van Gods Woord is volgens 2 Timotheüs 3:16 door God geïnspireerd,Al de Schrift...De Bijbel is Gods Woord.Wanneer een persoon zich tot God keert,en vertrouwt op wie Hij is en wat Hij heeft gezegd,dan begint die persoon zich te realiseren dat God bedoelt wat Hij heeft gezegd,en gezegd heeft wat Hij ook bedoelt.
Kijk jongen volgens Genesis deed God licht en duisternis scheiden, nu ga jij mij vertellen dat het onmogelijk is om een licht aan te maken als het donker is snachts? Nee dat is het niet.. Is Genesis dan ingehaald? Ik weet het niet maar ik gooi me niet blind voor de bijbel. Ik wil dichter bij Jezus komen dat is mijn enige doel, en met dichterbij bedoel ik niet dat ik wil bidden en naar de hemel wil, ik wil in hem opgaan in Jezus. Ik wil een connectie met deze man en hem begrijpen. Ik wil de wonden voelen van Jezus, ik zoek pijn meer niet.
Liefde voor God
pi_158024750
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 23:54 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Kijk jongen volgens Genesis deed God licht en duisternis scheiden, nu ga jij mij vertellen dat het onmogelijk is om een licht aan te maken als het donker is snachts? Nee dat is het niet.. Is Genesis dan ingehaald? Ik weet het niet maar ik gooi me niet blind voor de bijbel. Ik wil dichter bij Jezus komen dat is mijn enige doel, en met dichterbij bedoel ik niet dat ik wil bidden en naar de hemel wil, ik wil in hem opgaan in Jezus. Ik wil een connectie met deze man en hem begrijpen. Ik wil de wonden voelen van Jezus, ik zoek pijn meer niet.
Het zit zo als jij niet gelooft dat de volledige bijbel het woord van God is noem je hem een leugenaar....Maar zonder geloof is het onmogelijk [Gode] te behagen (Hebr. 6:11).En we hebben toch dag en nacht daar bedoelt God licht en duisternis mee,dat heeft toch helemaal niks te maken met het feit dat als het donker is je licht kan creëren....dan moet je ook even verder lezen...En God noemde het licht dag,en de duisternis noemde Hij nacht.
  zaterdag 5 december 2015 @ 00:15:53 #158
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_158025019
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 00:06 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Het zit zo als jij niet gelooft dat de volledige bijbel het woord van God is noem je hem een leugenaar....Maar zonder geloof is het onmogelijk [Gode] te behagen (Hebr. 6:11).En we hebben toch dag en nacht daar bedoelt God licht en duisternis mee,dat heeft toch helemaal niks te maken met het feit dat als het donker is je licht kan creëren....dan moet je ook even verder lezen...En God noemde het licht dag,en de duisternis noemde Hij nacht.
Je legt me woorden in de mond. Natuurlijk noemde hij het dag en nacht, maar dag is het domein van licht en duisternis het domein van dat wat donker is. Als je de twee mixt pas je zijn concept aan.

Maar goed kijk jij denkt de bijbel helemaal juist geïnterpreteerd te hebben, ik geef eerlijk toe dat ik dat niet weet. Ik zie mezelf eerder als realistisch en jou als erg optimistisch. Want ik kan me niet voorstellen dat jij de bijbel echt zelf op eigen houtje bestudeerd en begrijpt helemaal tot in detail.
Liefde voor God
pi_158025094
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 00:15 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Je legt me woorden in de mond. Natuurlijk noemde hij het dag en nacht, maar dag is het domein van licht en duisternis het domein van dat wat donker is. Als je de twee mixt pas je zijn concept aan.

Maar goed kijk jij denkt de bijbel helemaal juist geïnterpreteerd te hebben, ik geef eerlijk toe dat ik dat niet weet. Ik zie mezelf eerder als realistisch en jou als erg optimistisch. Want ik kan me niet voorstellen dat jij de bijbel echt zelf op eigen houtje bestudeerd en begrijpt helemaal tot in detail.
Ik begrijp nog lang niet alles,dat hoor je mij niet zeggen...Maar het is droevig dat velen Gods waarheid veranderd hebben in iets dat veel complexer is dan het eigenlijk is.Ja het evangelie is theologisch diep en de vertakkingen ervan groot,maar het is niet moeilijk te begrijpen,en evenmin moeten wij het moeilijk maken.Maar geloof in ieder geval ieder woord wat er staat en dat behoort een echte gelovige gewoon te doen.God liegt namelijk niet en kan hij ook niet,want in hem is geen duisternis.De apostel Paulus maakte duidelijk in 1 Korinthiërs 1:17 dat het evangelie dat hij verkondigde, alhoewel grondig in diepte en implicatie, eenvoudig was om te onderwijzen en te begrijpen:"Want Christus heeft mij gezonden om het Evangelie te verkondigen, niet met wijsheid van woorden, opdat het kruis van Christus zijn inhoud niet verliest"(1 Korinthiërs 1:17).

[ Bericht 10% gewijzigd door Doedelzak77 op 05-12-2015 00:35:26 ]
  zaterdag 5 december 2015 @ 00:21:29 #160
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_158025153
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 00:18 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Ik begrijp nog lang niet alles,dat hoor je mij niet zeggen...maar geloof in ieder geval ieder woord wat er staat en dat behoort een echte gelovige gewoon te doen.God liegt namelijk niet en kan hij ook niet,want in hem is geen duisternis.
God is almachtig waarom zou hij dan niet kunnen liegen? De bijbel verkondigt onwaarheden betreft metafysica, maar ik geloof niet dat de bijbel een metafysisch boek is.

En wat is liegen? Als Duitsers in wereld oorlog 2 aan de deur kloppen en vragen of je Joden hebt mag je dan liegen volgens de bijbel of niet? Ik zou zeggen dat niet iedereen direct bepaald het recht heeft op de waarheid. Ik zoek de waarheid, maar ik heb hem zeker nog niet gevonden maar ik vraag God om mij daar bij te helpen en ook tot de bijbel. Ik verroer mij niet totdat ik daar in voel dat God mij geholpen heeft.
Liefde voor God
pi_158025392
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 00:21 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

God is almachtig waarom zou hij dan niet kunnen liegen? De bijbel verkondigt onwaarheden betreft metafysica, maar ik geloof niet dat de bijbel een metafysisch boek is.

En wat is liegen? Als Duitsers in wereld oorlog 2 aan de deur kloppen en vragen of je Joden hebt mag je dan liegen volgens de bijbel of niet? Ik zou zeggen dat niet iedereen direct bepaald het recht heeft op de waarheid. Ik zoek de waarheid, maar ik heb hem zeker nog niet gevonden maar ik vraag God om mij daar bij te helpen en ook tot de bijbel. Ik verroer mij niet totdat ik daar in voel dat God mij geholpen heeft.
God zelf kan niet liegen noch is er ook maar enige duisternis in Hem... Hij is enkel goed,licht en waarheid.En God heeft alles gemaakt wat er is,dus kan het niet zo zijn dat er iets niet klopt dat is gewoon onmogelijk...
  zaterdag 5 december 2015 @ 00:38:56 #162
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_158025520
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 00:31 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

God zelf kan niet liegen noch is er ook maar enige duisternis in Hem... Hij is enkel goed,licht en waarheid.En God heeft alles gemaakt wat er is,dus kan het niet zo zijn dat er iets niet klopt dat is gewoon onmogelijk...
Dan is hij niet almachtig en heb je nog steeds niet verklaard waarom er kwaad bestaat in de wereld. Vrije-wil gaat niet op want God heeft ons naar zijn image gemaakt. En er zit kwaad in ons, hoe kan iets dat niet kwaad is en waar geen kwaad in zit, iets maken dat kwaad-aardig is in natuur? Hoe verklaar je natuurrampen? Je beseft toch wel dat wat je roept totaal niet doordacht is? Ik hoop dat je wel de moeite gaat doen deze vragen te beantwoorden, en geen Marc Verhoeven erbij sleept. Hoe ga je uit de bijbel halen waarom natuurrampen gebeuren? Succes!
Liefde voor God
pi_158025737
Eva is toch gaan zondigen tegen God uit vrije wil omdat ze zich liet misleiden....en er zit geen kwaad in ons er zit zonde in ons en daar komt het kwaad uit voort en satan beïnvloed dat weer...Kaïn sloeg Abel dood omdat Abel God volgde en Kaïn niet en door jaloezie(zonde) sloeg hij hem dood(zonde).God gebruikt soms natuurrampen als een oordeel over de zonde zie Numeri 16:30-34.Net zoals God toestaat dat slechte mensen slechte dingen doen,zo staat God ook toe dat de aarde de gevolgen laat zien die de zonde op de schepping heeft gehad
pi_158025890
In een tijd dat velen complexiteit verheerlijken en onzekerheid omarmen,moeten we ervoor oppassen dat het kruis van Christus “zijn inhoud niet verliest” door ons gebruik van menselijke “wijsheid van woorden”(1 Korinthiërs 1:17). Hoe kunnen we dan effectief de waarheid verkondigen in eenvoud?

Ten eerste: we moeten krachtig verklaren dat waarheid bestaat en dat ze gekend kan worden.
Waarheid bestaat in de geestelijke en morele domeinen precies zoals ze bestaat in het fysische domein.Jezus Christus is “de Waarheid” (Johannes 14:6). Gods Woord is Waarheid.Het Evangelie is waarheid.En waarheid wordt gecommuniceerd door taal.Een auteur verklaarde eens: “Taal is Gods vehikel om waarheid mee te delen”.God gebruikt Zijn Woord,de Bijbel,om te verklaren dat een relatie met Hem er komt door alleen geloof in de persoon en het werk van Jezus Christus.Dit is de simpele,heldere waarheid,dat wij allen zondaars zijn die een Redder nodig hebben,en redding aangeboden wordt door Jezus Christus alleen.

Ten tweede: we moeten de kracht van Gods Woord benadrukken wanneer we de waarheid communiceren aan anderen.Als levend boek is het accurater dan zelfs ooggetuigengetuigenis of persoonlijke ervaring (2 Petrus 1:19). Het Woord kent ons beter dan wij onszelf kennen (Hebreeën 4:12-13).1 Thessalonicenzen 2:13 onthult het startpunt voor waarheid:de mens moet Gods Woord ontvangen zoals het werkelijk is: “niet als een mensenwoord, maar (zoals het werkelijk is) als Gods Woord”.

Ten derde: we moeten het evangelie,en andere christelijke termen,duidelijk definiëren.Velen in onze postmoderne, postchristelijke cultuur hebben geen kennis van het Christendom of van de christelijke woordenschat.We moeten duidelijk zijn over wat redding is en wat ze niet is.Laat ons ervan verzekerd zijn,zoals Paulus,om helder Gods waarheid te communiceren in deze verloren wereld.
  zaterdag 5 december 2015 @ 01:00:54 #165
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_158025962
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 00:50 schreef Doedelzak77 het volgende:
Eva is toch gaan zondigen tegen God uit vrije wil omdat ze zich liet misleiden....en er zit geen kwaad in ons er zit zonde in ons en daar komt het kwaad uit voort en satan beïnvloed dat weer...Kaïn sloeg Abel dood omdat Abel God volgde en Kaïn niet en door jaloezie(zonde) sloeg hij hem dood(zonde).God gebruikt soms natuurrampen als een oordeel over de zonde zie Numeri 16:30-34.Net zoals God toestaat dat slechte mensen slechte dingen doen,zo staat God ook toe dat de aarde de gevolgen laat zien die de zonde op de schepping heeft gehad
God heeft een boom gemaakt, met daaraan een vrucht die kennis van goed en kwaad geeft. God heeft dus kennis van goed of kwaad. Of kun jij mij in het Arabisch citeren 'hallo hoe gaat het?' Zonder google translate of een woordenboek. Dat kun je niet neem ik aan omdat je geen Arabisch spreekt. Dus als je iets kunt maken heb je een begrip hiervan.

Satan komt niet uit de lucht gevallen ook deze is door God gemaakt. Heeft hij ook van de vrucht gegeten en is dat God ontgaan? Verder zijn natuurrampen hedendaags totaal niet verklaarbaar via het nieuwe testament. Via het oude ja, dat was een vrij wrede God, maar Jezus? Ik zie Jezus die zegt dat je de andere wang moet toekeren niet echt zeggen 'yo laten we een aardbeving op ze gooien.'

Antwoord dit eerst maar op de copy paste ga ik geen eens in...
Liefde voor God
pi_158026289
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 01:00 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

God heeft een boom gemaakt, met daaraan een vrucht die kennis van goed en kwaad geeft. God heeft dus kennis van goed of kwaad. Of kun jij mij in het Arabisch citeren 'hallo hoe gaat het?' Zonder google translate of een woordenboek. Dat kun je niet neem ik aan omdat je geen Arabisch spreekt. Dus als je iets kunt maken heb je een begrip hiervan.

Satan komt niet uit de lucht gevallen ook deze is door God gemaakt. Heeft hij ook van de vrucht gegeten en is dat God ontgaan? Verder zijn natuurrampen hedendaags totaal niet verklaarbaar via het nieuwe testament. Via het oude ja, dat was een vrij wrede God, maar Jezus? Ik zie Jezus die zegt dat je de andere wang moet toekeren niet echt zeggen 'yo laten we een aardbeving op ze gooien.'

Antwoord dit eerst maar op de copy paste ga ik geen eens in...
Dat hadden wij niet hoeven mee te maken hoor daar hebben Adam en Eva zelf voor gekozen we hadden het kwaad nooit leren kennen anders,maar is wel gebeurt en satan is niet door God gemaakt het was een engel die zich tegen God heeft gekeerd omdat hij zelf God wou zijn en is toen de mens gaan verleiden
pi_158026326
Lees dit maar eens en ja het komt weer van een site en is lekker copy/paste werk maar kan je nog wat van leren misschien....

Van de Here God mag je toch stellen dat Hij zondeloos is en wanneer Hij mensen schept naar Zijn beeld dit ook volmaakte en zondeloze mensen zouden zijn.Tot zo ver valt de Here God dus niets te verwijten,wat Hij ook schiep, het was goed volgens Genesis 1 en 2. De mensen leefden in volle harmonie met God, het was een volmaakte toestand en hoe lang dit alles zo is geweest weten wij niet. Wél weten wij dat er op een gegeven moment een totale ommekeer in de verhouding tussen God en mens gekomen is. Hiervan lezen wij in Genesis 3 waar de tegenstander van God, het kwaad in de persoon van satan zich met de mensen begon te bemoeien: “De slang nu was het listigste van alle dieren des velds, die de Here God gemaakt had; en zij zeide tot de vrouw: God heeft zeker wel gezegd: Gij zult niet eten van enige boom in de hof? Toen zeide de vrouw tot de slang: Van de vrucht van het geboomte in de hof mogen wij eten. Maar van de vrucht van de boom, die in het midden van de hof staat, heeft God gezegd: Gij zult daarvan niet eten noch die aanraken; anders zult gij sterven. De slang echter zeide tot de vrouw: Gij zult geenszins sterven. Maar God weet, dat ten dage, dat gij daarvan eet, uw ogen geopend zullen worden, en gij als God zult zijn, kennende goed en kwaad. En de vrouw zag, dat de boom goed was om van te eten, en dat hij een lust was voor de ogen, ja, dat de boom begeerlijk was om daardoor verstandig te worden, en zij nam van zijn vrucht en at, en zij gaf ook haar man, die bij haar was, en hij at. Toen werden hun beider ogen geopend, en zij bemerkten, dat zij naakt waren; zij hechtten vijgenbladeren aaneen en maakten zich schorten.” Genesis 3:1-7

Hier zien wij de oorsprong van het kwaad in deze wereld. De mens had zich verkocht aan satan. Met de val van de mens kwam de zonde, het verval en de dood in de wereld. En daarmee ook het kwaad, zo erg zelfs dat jalousie de oorzaak van de eerste moord was. Maar voor wij daar naar toe gaan willen we eerst Genesis 3:1-7 bespreken:

“De slang nu was het listigste van alle dieren des velds, die de Here God gemaakt had; en zij zeide tot de vrouw: God heeft zeker wel gezegd: Gij zult niet eten van enige boom in de hof?”

De satan heeft in gebruik van de slang gemaakt om zich te openbaren aan Eva. De satan maakte op dat moment gebruik van het dier, de satan sprak door het dier. Op zich is dit niet zo vreemd want ook zijn vazallen, de demonen maken gebruik van mens en dier om zich te manifesteren. Denk Marcus 5:1-13. Waar wij lezen dat een legioen boze geesten uit de man verdreven werden door de Here Jezus en zich in de varkens mochten begeven.

“Toen zeide de vrouw tot de slang: Van de vrucht van het geboomte in de hof mogen wij eten. Maar van de vrucht van de boom, die in het midden van de hof staat, heeft God gezegd: Gij zult daarvan niet eten noch die aanraken; anders zult gij sterven.”

Hier zien wij niet alleen de grote fout van Eva, ook de mensheid heeft later, evenals Eva dat toen ook deed, vaak iets aan het Woord van God toegevoegd en de gevolgen waren meestal vreselijk. De Here God had in Genesis 2:16-17, toen Hij Zijn grenzen bekent maakte, helemaal niet over het verbod om deze boom aan te raken gesproken. Denk maar eens over de geschiedenis van het christendom en de kerk na, stééds wanneer de mens iets aan het Woord van de Here God toe voegt komt er ellende en nood van, denk eens aan de instelling van de kinderdoop, hoe vaak is daar geen scheuring of ruzie over geweest?

“De slang echter zeide tot de vrouw: Gij zult geenszins sterven. Maar God weet, dat ten dage, dat gij daarvan eet, uw ogen geopend zullen worden, en gij als God zult zijn, kennende goed en kwaad.”

Het spreekwoord zegt niet voor niets dat een halve waarheid erger is dan een hele leugen. De mens zou niet ogenblikkelijk sterven, dat wist satan, de gevallen aartsengel, héél goed. De mensheid en de schepping zouden sterfelijk wórden én onder zijn beheer komen, evenals de gevallen engelen die samen met hem in opstand tegen de Here God waren gekomen.

“En de vrouw zag, dat de boom goed was om van te eten, en dat hij een lust was voor de ogen, ja, dat de boom begeerlijk was om daardoor verstandig te worden, en zij nam van zijn vrucht en at, en zij gaf ook haar man, die bij haar was, en hij at.”

Het kwaad was in principe al geschiedt, Eva voegde worden aan het Woord van de Here God toe en daarmee stond ze zwak ten opzichte van satan, ze had geen weerwoord meer. Dit was geheel anders toen de Here Jezus werd verzocht door satan, Hij pareerde satans’ verlokkingen met het geschreven Woord. (Denk aan de verzoeking in de woestijn; Mattheus 4:1-11.)

Wie aan de woorden van de Here God, de Bijbel, toevoegt gaat op een kwaad moment mank en zal uiteindelijk een werktuig in de handen van satan worden. Denk maar eens aan de woorden van de Heer Jezus wanneer Hij zegt: “Niemand komt tot te vader dan door mij” en de Roomse Kerk er bij bedacht heeft dat om tot de Heer te komen alleen maar mogelijk is door bemiddeling van Maria. Dit vraagt om problemen, de Heer Jezus is naar de achtergrond gedrongen en “Maria” (lees: Semiramis, Diana en anderen) staat centraal in de kerkdiensten. Wie aan het Woord toevoegt zal uiteindelijk ten onder gaan met deze wereld.

“Toen werden hun beider ogen geopend, en zij bemerkten, dat zij naakt waren; zij hechtten vijgenbladeren aaneen en maakten zich schorten.”

Inderdaad werden de ogen van Adam en Eva geopend, zaken die puur en rein waren werden in één klap zondig en onrein. Ze ontdekten in principe wat een niet wedergeboren mens óók ervaart, zonder bedekking kún je niet voor de Heilige en Volmaakte God staan! Want waar zouden Adam en Eva zich in principe voor moeten schamen? Ze waren toch een (echt)paar?

Nee, de zaak ging veel, en veel dieper, ze konden zo niet voor hun Schepper, de Here God, staan! Vanaf dat moment was de mens sterfelijk en aan satan overgegeven, het kwaad kwam vanaf dat moment in de wereld, de mens had zich overgegeven aan satan. Het moet een persoonlijk drama voor hen geworden zijn, het eeuwige leven op aarde werd door hun toedoen vervangen voor de eeuwige dood. Zonde, geweld en nood kwam in de wereld. Dieren vervielen tot gevaarlijke tegenstanders, neem nu alleen de slang maar eens, het werd een giftig dier dat vanuit schuilhoeken de prooi aan valt, inclusief de mensen. Afgunst, moord en doodslag werden openbaar en Adam en Eva moesten zelfs mee maken dat de ene zoon de andere dood sloeg. (Zie Genesis 4:1-16.) Sinds die tijd is het bergafwaarts gegaan met de mensheid, ziekte, geweld, oorlogen en zo voorts bepaalden het leven van de mensheid.
  zaterdag 5 december 2015 @ 01:27:42 #168
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_158026377
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 01:22 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Dat hadden wij niet hoeven mee te maken hoor daar hebben Adam en Eva zelf voor gekozen we hadden het kwaad nooit leren kennen anders,maar is wel gebeurt en satan is niet door God gemaakt het was een engel die zich tegen God heeft gekeerd omdat hij zelf God wou zijn en is toen de mens gaan verleiden
Hoe komt satan dan aan kwaadaardigheid. En natuurrampen in het licht van Jezus zijn nog niet uitgelegd. Kijk doedelzak met alle respect maar ga eens serieus nadenken over deze dingen dat is wat ik doe. En wat waren de motieven van satan jaloezie? Dan moet hij dat hebben gehad als beginsel. Of later een fruit hapje.

Jezus is gestorven, het goddelijke werd vlees zoals ik dat ben. Nu kan ik opgaan in Jezus zijn geest hij geeft mij die mogelijkheid dat is wat ik wil doen. De bijbel is voor mij een hindernis. Niet iets dat makkelijk te begrijpen is.
Liefde voor God
  zaterdag 5 december 2015 @ 01:44:49 #169
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_158026588
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 01:24 schreef Doedelzak77 het volgende:
Lees dit maar eens en ja het komt weer van een site en is lekker copy/paste werk maar kan je nog wat van leren misschien....

Gelezen tot:Hij zegt:
quote:
“Niemand komt tot te vader dan door mij” en de Roomse Kerk er bij bedacht heeft dat om tot de Heer te komen alleen maar mogelijk is door bemiddeling van Maria. Dit vraagt om problemen, de Heer Jezus is naar de achtergrond gedrongen en “Maria” (lees: Semiramis, Diana en anderen) staat centraal in de kerkdiensten. Wie aan het Woord toevoegt zal uiteindelijk ten onder gaan met deze wereld.

Ik ga die gehele tekst niet eens weerleggen omdat wat hier beweerd wordt pertinent onwaar is. Elke roomse theoloog zal zeggen dat je niet door enkel Maria of heilige tot de heer komt.

Katholieke geloven dat je door Jezus tot God komt, maar geloven ook dat Maria en bepaalde heilige in de hemel zijn, en op onze voorspraak voor ons bidden tot God vanuit de hemel.

Als de persoon die dit schreef dat niet begreep schat ik zijn intellectueel vermogen niet erg hoog of heeft hij zijn onderzoek niet goed gedaan, zo'n tekst kan ik dan ook niet serieus nemen. Doedelzak jij zegt dat je wat je kopieert en plakt nooit op foute hebt kunnen betrappen welnu de eerste fout en in twijfel dat het de laatste is.

Als je nog net mij in discussie wil gaan verwacht ik dat je dat serieus doet en niet meer aankomt met onzin. Doe op zijn minst de moeite om je bronnen na te trekken en te kijken of ze kloppen.
Liefde voor God
pi_158027139
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 01:44 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Gelezen tot:Hij zegt:

[..]

Ik ga die gehele tekst niet eens weerleggen omdat wat hier beweerd wordt pertinent onwaar is. Elke roomse theoloog zal zeggen dat je niet door enkel Maria of heilige tot de heer komt.

Katholieke geloven dat je door Jezus tot God komt, maar geloven ook dat Maria en bepaalde heilige in de hemel zijn, en op onze voorspraak voor ons bidden tot God vanuit de hemel.

Als de persoon die dit schreef dat niet begreep schat ik zijn intellectueel vermogen niet erg hoog of heeft hij zijn onderzoek niet goed gedaan, zo'n tekst kan ik dan ook niet serieus nemen. Doedelzak jij zegt dat je wat je kopieert en plakt nooit op foute hebt kunnen betrappen welnu de eerste fout en in twijfel dat het de laatste is.

Als je nog net mij in discussie wil gaan verwacht ik dat je dat serieus doet en niet meer aankomt met onzin. Doe op zijn minst de moeite om je bronnen na te trekken en te kijken of ze kloppen.
Het ging mij over het gedeelte van satan en het kwaad...en hoezo klopt dat niet want bid jij niet via Maria tot Jezus..?dat is namelijk bemiddeling,heb ik je eerder horen zeggen en dat terwijl Maria niks voor je kan doen hoor,het was de moeder van Jezus meer niet...

Het idee dat Maria een "mede-verlosser" of een tweede bemiddelaar tussen God en de mens zou zijn is niet alleen een idee dat alleen buiten de Bijbel wordt aangetroffen, maar ook een idee dat tegenstrijdig aan de Bijbel is. Handelingen 4:12 verkondigt dat Jezus de enige verlosser is. 1 Timoteüs 2:5 verkondigt dat Jezus de enige bemiddelaar tussen God en de mens is.

We kunnen vele andere voorbeelden geven, maar het bovenstaande identificeert al duidelijk dat de Katholieke Kerk on-Bijbels is.Dat is de reden waarom de Schrift de standaard voor het Christelijk geloof en de Christelijke gebruiken moet zijn. Het Woord van God is altijd waar en betrouwbaar.Dit kan niet altijd over kerktradities worden beweerd.Onze richtlijn moet zijn: "Wat zegt de Schrift?" (Romeinen 4:3; Galaten 4:30; Handelingen 17:10). 2 Timoteüs 3:16-17 verkondigt: "Elk Schriftwoord is door God geïnspireerd en is dus bruikbaar voor het onderricht, voor het weerleggen van dwalingen,voor de verbetering van de zeden en voor de opvoeding tot een rechtschapen leven, zodat de mens van God berekend is voor zijn taak en toegerust is voor elk goed werk.
pi_158027173
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 16:52 schreef ATON het volgende:

[..]

Verkeerd uitgangspunt.
Hier nog wat voor je om te lezen omdat je veel ongeloof en trots hebt.....

Eerst het onvermogen van de zondaar om te geloven geanalyseerd.Hij voert aan dat hij niet kan geloven.Hij zegt dit vaak en brengt zo zijn geweten tot rust.Wanneer hij wakkergeschut wordt en ontwaakt,beweert hij dat hij niet in Jezus Christus kan geloven,niet in God kan geloven,en hij hervat zijn dodelijke slaap.Hij haalt de Heilige Schrift aan om zijn verontschuldiging te staven en herinnert ons misschien aan de woorden van de Heere Jezus zelf: "Niemand kan tot Mij komen, tenzij dat de Vader, Die Mij gezonden heeft, hem trekke."Waarop we antwoorden dal de woorden van onze Heere altijd zeer gewichtig voor ons zijn en we niet graag een daarvan zouden willen verdraaien.Maar onze Heere licht Zijn woorden op een andere plaats Zelf toe, als Hij zegt: "Gij wilt tot Mij niet komen, opdat gij het leven moogt hebben."Het onvermogen van de zondaar ligt dus in hemzelf. Omdat hij het niet wil,kan hij het niet. Laat iedere zondaar hiervan verzekerd zijn en laat zijn geweten de waarheid ervan bekrachtigen.Hoor,o ongelovige,u hebt gezegd: "Ik kan niet geloven",maar het is eerlijker als u gezegd had: "Ik wil niet geloven."Dat is het ellendige ervan. Uw ongeloof is uw eigen schuld, niet uw ongeluk. Het is een ziekte, maar het is ook een misdaad. Het is voor u een vreselijke bron van ellende, en terecht, want het is een afschuwelijke belediging van de waarachtige God.

Laat me uw ongeloof eens kritisch analyseren en u laten zien waarom u niet kunt geloven.Het onvermogen van velen van u ligt in het feit dat u helemaal niet over de zaak wilt nadenken.Velen van u geloven niet in de Heere Jezus Christus omdat u niet om uw ziel geeft,noch het belang om behouden te worden inziet.U geeft alle aandacht aan uw zaak.Aan uw vermaak,aan uw zonden.U verbeeldt zich dat er nog tijd genoeg is om aan geestelijke zaken te denken en u vindt ze van secundair belang. Dit is voor een groot deel de oorzaak van het ongeloof.Laat ieder mens die niet in de Bijbel gelooft eens deze vraag beantwoorden: hebt u dat Boek ooit onbevooroordeeld gelezen met de bedoeling om voor uzelf te ontdekken of het al dan niet het Boek van God is?Bent u er ooit voor gaan zitten om het getuigenis te bestuderen,dat het de openbaring van God is?Het gebeurt zelden dat er een ongelovige gevonden wordt die deze vraag met "ja" kan beantwoorden.Zij schelden op wat ze niet begrijpen en veroordelen bij voorbaat al wat ze nooit bestudeerd hebben.Klopt dat?

Een tweede oorzaak voor het onvermogen van de zondaar om te geloven,ligt in het feit dat het evangelie waar is. "Nee", antwoordt u."dat is precies de reden dat wij het wel zouden geloven."Jazeker,maar wat zegt Jezus in Johannes 8 vers 45? "Maar Mij,omdat Ik u de waarheid zeg,gelooft gij niet."Een eigenaardige reden om een bewering niet te geloven - omdat ze waar is! Toch zijn er duizenden mensen wier vermogen om in een leugen te geloven,enorm groot is,maar hun vermogen om de waarheid te aanvaarden,lijken ze te zijn kwijtgeraakt.Waar godsdienstig bedrog is ontstaan,zijn juist die mensen die vanaf hun jeugd het evangelie gehoord hebben en het niet hebben aanvaard omdat het waar is,onmiddellijk het slachtoffer van deze oplichting geworden.De waarheid paste niet bij hun aard,die onder de heerschappij van de vader der leugenen lag.Nauwelijks werd er echter een doorzichtige leugen onder hun aandacht gebracht of ze sprongen er direct naartoe, als een vis naar een vlieg.De schandalige lichtgelovigheid van het ongeloof verbaast me! Ik kom mensen tegen die zichzelf heel scherpe denkers en filosofen vinden en zij tonen hun verbazing erover dat ik echt kan geloven in de zaken die ik verkondig.Maar zodra ik van hen begrijp wat hun stellige overtuiging is,dan slaat de verbazing over naar mijn kant,en die is duizendmaal groter dan die van hen.Het geloof dat Christus aanneemt,heeft slechts een klein keelgat,vergeleken met die lichtgelovigheid die bijvoorbeeld gelooft in de ontwikkeling van de mens uit protoplasma.Een leugen wilt u wel geloven, maar omdat het evangelie waar is,gelooft u het niet."U praat ons een slechte aard aan",zegt er iemand.Het is uw ware aard.Sommigen van u vinden het zo gewoon om geen andere leer te aanvaarden dan die overeenstemt met uw bedorven smaak en uw sceptische ideeën,dat u het evangelie niet kunt verdragen omdat het waar is en het daarom als bedorven overkomt.Als we het enigszins zouden snoeien, het zouden kappen en het aan u aanpassen,dan zou u het aanvaarden.Maar wij verzekeren u,in de Naam van de eeuwige God,dat we dit niet zullen doen.Om Gods wil,durven we dit niet te doen,ook niet ter wille van u.Want als we u een ander evangelie zouden prediken,zouden we u alleen maar misleiden.

Er zijn mensen die het evangelie niet aanvaarden,omdat het onder de mensen veracht wordt.Het evangelie wordt door de groten der aarde bespot en door het grootste deel van de mensheid belachelijk gemaakt.Daarom keren lafaards het de rug toe.Als de prinsen en de groten de waarheid zouden aanhangen,dan zit er misschien iets in,maar zijn met allen die in Jezus geloven over het algemeen een armzalig stelletje?Zegt u in feite niet:"Ik kan Gods getuigenis alleen niet geloven,maar ik zou het wel geloven als een geleerde professor of een belangrijke rechtsgeleerde er zijn getuigenis aan toe zou voegen?"Wat zeiden ze in Christus'dagen? "Heeft er iemand van de oversten geloofd?" Met de mening van de oversten werd blijkbaar meer rekening gehouden dan met het getuigenis van de Heilige God. Er is een bepaalde categorie mensen die altijd vraagt:"Is het in de mode?" Er zijn er van een andere categorie,die voorzichtig informeren:"Wat denken de andere mensen in onze winkel ervan?" Zij hechten meer waarde aan het oordeel van mensen dan aan de geschreven verklaring van God. Ze willen hun medemensen wel geloven, die net zo feilbaar zijn als zijzelf, maar in God willen ze niet geloven. Laat me dit eens zeggen: ook al deed u met de mode mee om in God te geloven omdat Zijn getuigenis door de groten der aarde of door velen om u heen verdedigd werd, dan zou dat toch niet betekenen dat u in God gelooft? Het zou in wezen neerkomen op het geloven in het getuigenis van mensen. Zondaar, dit is geen geringe overtreding, om wel geneigd te zijn om het oordeel van uw medemensen maar niet de verklaring van uw God te aanvaarden.

Velen aanvaarden het evangelie niet omdat ze veel te trots zijn om het te geloven.Het evangelie is zeer vernederend.Het zegt tot de zondaar "Wel meneer,u hebt geen verdiensten van uzelf en bovendien hebt u geen macht om in de toekomst verdiensten te verwerven."Hij beweert gematigd te zijn geweest,rein,eerlijk en royaal,maar het evangelie zegt hem: "U hebt Gods wet overtreden en u wordt daarvoor veroordeeld.” Alles wat u gedaan hebt, was slechts uw plicht. Het kan u niet baten om uw gebreken in andere opzichten uit te wissen. "Want wie de gehele wet zal houden, en in één zal struikelen, die is schuldig geworden aan alle" zegt het Boek dat niet dwalen kan (Jakobus 2:10). Als u behouden wilt worden, zult u als zondaar behouden moeten worden, of anders helemaal niet. Want Christus is niet gekomen om te roepen rechtvaardigen maar zondaars tot bekering. U zult door de verdienste van een Ander zalig gemaakt moeten worden en van de zonde gereinigd in het kostbare bloed van Jezus. Uw eigen werken zullen er geen hand in hebben. Het is door genade, pure genade.

Natuurlijk kan een trots mens dat niet geloven.Hij keert het minachtend de rug toe.Waarom kan hij het niet geloven?
Omdat hij het niet wil geloven.Hij is zo trots dat het hem beledigt.Het stuit hem tegen de borst en hij kan daar niet tegen.Velen van u moeten wel toegeven dat u niet op het evangelie gesteld bent,omdat het geen ruimte laat om uw trots op te bergen.Als het tot u zou zeggen: "Neem deel aan de sacramenten" wel, dan zou u morgen gedoopt willen worden en aan de Tafel des Heeren gaan,als dat u zou behouden.En als ik zou mogen preken dat u behouden zou worden,als u op uw blote voelen van dit bedehuis naar Land's End zou lopen,dan zou u vanmiddag nog beginnen,hoe nat het ook is.Als het iets belangrijks was wat u moest doen,dan zou u het doen.Maar omdat u nu niets anders doen kan dan te aanvaarden wat een Ander gedaan heeft, wilt u het niet hebben.Uw afschuwelijke trots is er verantwoordelijk voor dat u de vrije genade verwerpt.Als dit het geheim van uw onvermogen is,stelt het u dan vrij? Maakt het uw overtreding niet nog groter?

Een andere reden dat mensen Gods getuigenis aangaande Jezus niet kunnen geloven,ligt in de heiligheid van het evangelie. Als het evangelie tegen u zou zeggen:"U kunt uw zonden belijden en absolutie verkrijgen,en ga daarna maar weer zondigen", zou dal velen van u niet goed uitkomen?Dat is de godsdienst voor zondige mensen!Denkt u dat er ooit een tijd zal komen dat een dergelijke leer niet langer populair is?Het is een zeer aantrekkelijke godsdienst,die de duivel zelf zou kunnen verzinnen; het toont zijn aanleg om te liegen.Belijd uw zonden aan een priester,betaal een shilling,ontvang absolutie en ga heen en leef zoals u wilt tot de volgende keer.Wrijf de zonde af met een beetje berouw,terwijl u gewoon verder leeft.De menselijke natuur is blij met een dergelijke godsdienst.Maar het evangelie zegt de mens:"U moet uw boze wegen verlaten. Wat meer is,juist uw aard die deze zonden influistert,moet veranderd worden.U moet wederom geboren worden."Het evangelie roept: "Bekeert u."De goddeloze verlate zijn weg,en de ongerechtige man zijn gedachten; en hij bekere zich tot de HEERE,zo zal Hij Zich over hem ontfermen.Het evangelie verkondigt Jezus.Die mensen verlost van hun zonde.Maar dat wilt u niet. De onzuiverheid van uw hart maakt het voor u moeilijk in een zuiver evangelie te geloven.

O mensen, ik smeek u, zie op deze waarheid. Wanneer u zegt: "Ik kan niet geloven",komt dat of omdat u te onverschillig bent of omdat uw aard zelf te arglistig en te onzuiver is om de waarheid te aanvaarden. Het zou zeer eenvoudig zijn om te geloven, als deze dingen er niet waren. Vinden de engelen het moeilijk om te geloven? Zouden de reine geesten het moeilijk vinden om te geloven? Nee. Uw zonde ligt aan de basis van uw ongeloof; het is de wortel die deze gal draagt. We kunnen van een verkwister niet verwachten dat hij in de uitnemendheid van besparingen gelooft,of van een verdorven mens dat hij in de genoegens van reinheid gelooft.Lichtzinnige mensen ontkennen zelfs dat er reine mensen bestaan.Wat voor oordeel hebben slechte mensen over de hele mensheid! Waarom denken ze zo slecht van anderen? Omdat ze hen met hun eigen maatstaven oordelen. Als een duif over een landschap vliegt,ziet zij heldere beken en korenvelden.Maar wat ziet een gier als hij boven hetzelfde landschap zweeft? Hier en daar een dood paard,een skelet,of een stuk kadaver.Iedereen kijkt met zijn eigen ogen. Een goddeloos,tot onreinheid geneigd mens kan geen reinheid zien.Christus zei tot de hovaardige Farizeeën: "Hoe kunt gij geloven, gij, die eer van elkander neemt?" Hun trots stond in de weg.In iedere situatie waarin een mens aangaande de Heere Jezus beweert: "Ik kan niet geloven",zit de moeilijkheid in hemzelf,dus niet in de feiten noch in het getuigenis van die feiten. Er is één verontschuldiging voor ongeloof, slechts één: "Hoe zullen zij in Hem geloven, van Wie zij niet gehoord hebben?" Die verontschuldiging zal de heidenen baten, maar niet u, want u hebt over Jezus gehoord en gelezen, en u kent het evangelie. Dus het enige excuus dat aanvaard kan worden, geldt niet voor u. Van u moet gezegd worden: "Die niet gelooft, heeft Hem tot een leugenaar gemaakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Doedelzak77 op 05-12-2015 13:51:26 ]
pi_158027362
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 01:00 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
God heeft een boom gemaakt, met daaraan een vrucht die kennis van goed en kwaad geeft.
Nee, Hij heeft twee bomen gemaakt. De tweede was de levensboom. Pas nadat ze van deze boom hadden gegeten, zouden ze onsterfelijk worden. Ze waren sterfelijk nog voor ze van de boom van kennis hadden gegeten. In dit verband had(-den de- ) God(-en ) gelogen en uit schrik dat ze toch bij de levensboom zouden komen, stuurde hij hen de moestuin uit. God(en) kan wel degelijk liegen.
  zaterdag 5 december 2015 @ 10:36:24 #173
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_158029036
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 02:49 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Het ging mij over het gedeelte van satan en het kwaad...en hoezo klopt dat niet want bid jij niet via Maria tot Jezus..?dat is namelijk bemiddeling,heb ik je eerder horen zeggen en dat terwijl Maria niks voor je kan doen hoor,het was de moeder van Jezus meer niet...

Het idee dat Maria een "mede-verlosser" of een tweede bemiddelaar tussen God en de mens zou zijn is niet alleen een idee dat alleen buiten de Bijbel wordt aangetroffen, maar ook een idee dat tegenstrijdig aan de Bijbel is. Handelingen 4:12 verkondigt dat Jezus de enige verlosser is. 1 Timoteüs 2:5 verkondigt dat Jezus de enige bemiddelaar tussen God en de mens is.

We kunnen vele andere voorbeelden geven, maar het bovenstaande identificeert al duidelijk dat de Katholieke Kerk on-Bijbels is.Dat is de reden waarom de Schrift de standaard voor het Christelijk geloof en de Christelijke gebruiken moet zijn. Het Woord van God is altijd waar en betrouwbaar.Dit kan niet altijd over kerktradities worden beweerd.Onze richtlijn moet zijn: "Wat zegt de Schrift?" (Romeinen 4:3; Galaten 4:30; Handelingen 17:10). 2 Timoteüs 3:16-17 verkondigt: "Elk Schriftwoord is door God geïnspireerd en is dus bruikbaar voor het onderricht, voor het weerleggen van dwalingen,voor de verbetering van de zeden en voor de opvoeding tot een rechtschapen leven, zodat de mens van God berekend is voor zijn taak en toegerust is voor elk goed werk.
Bid jij voor andere mensen? Zo ja, ik ook. En soms vraag ik door gebed tot een heilige of deze niet voor mij kan bidden. Dat is alles, ik vraag in gebed tot Maria of ze voor mij kan bidden.

Wees gegroet Maria.
Vol van genade, de heer is met u.
Gij zijt de gezegende onder de vrouwen en gezegend is Jezus de vrucht van uw schoot.
Heilige Maria, moeder van god bid voor ons zondaars nu en in het uur van onze dood.
Amen.

Welnu in dit gebed zie je dat Maria gevraagd wordt voor mij of andere te bidden. Er wordt niet gerept over vergeef me van zonden, breng mij naar de hemel. Je vraagt Maria om te bidden voor jou daar kan je een intentie bij zetten, je kan Maria vragen te bidden voor je en je genezing. Door gebed staan we sterker en ik bid voor andere, andere bidden voor mij en de heilige en ook Maria doen daar ook aan mee.

Wat je heel vaak ziet bij anti katholieke, is dat ze niet goed weten wat diezelfde kerk leert. Verder zijn er Maria verschijningen, Lourdes een hele populaire, heilige en mystici zoals Johannes van het kruis. Maar dat ontgaat jou allemaal want sola scriptura.
Liefde voor God
pi_158030920
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 03:47 schreef ATON het volgende:

[..]

Nee, Hij heeft twee bomen gemaakt. De tweede was de levensboom. Pas nadat ze van deze boom hadden gegeten, zouden ze onsterfelijk worden. Ze waren sterfelijk nog voor ze van de boom van kennis hadden gegeten. In dit verband had(-den de- ) God(-en ) gelogen en uit schrik dat ze toch bij de levensboom zouden komen, stuurde hij hen de moestuin uit. God(en) kan wel degelijk liegen.
Nee ze konden wel eten van de boom des levens ("van alle bomen, behalve"), daarom werden ze uit het paradijs verbannen.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_158031143
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 13:10 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Nee ze konden wel eten van de boom des levens ("van alle bomen, behalve"), daarom werden ze uit het paradijs verbannen.
Niet dus:
quote:
Gen. 3 :22 De heer God zei: ‘Nu de mens in de kennis* van goed en kwaad als een* van Ons is geworden, wil Ik voorkomen dat hij zijn hand uitstrekt en ook van de boom van het leven plukt. Door daarvan te eten, zou hij eeuwig blijven leven!’ [23] DAAROM verwees de heer God hem uit de tuin van Eden, en moest hij de grond gaan bebouwen waaruit hij was genomen. [24] Hij verjoeg dus de mens uit de tuin, en aan de oostkant van de tuin van Eden plaatste Hij de kerubs en de vlam van het wentelend zwaard, om de weg naar de boom van het leven te bewaken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')