Dus hiermee zeg je 'een wolkenkrabber is een wolkenkrabber' ?quote:Op dinsdag 1 december 2015 14:18 schreef Lichtkogel het volgende:
Klakkeloos 2 gebouwen met elkaar vergelijken..? Dit is 1 van de vele voorbeelden die gegeven zijn voor wolkenkrabbers die NIET instorten door een brand en schade die vele malen erger was dan het WTC 7 ooit had. Echter, ook die andere voorbeelden heb je tactisch ontweken zie ik.
Zegt de alwetende Lichtkogel? wtf man... de combi arrogantie met je onnozelheid is tenenkrommend.quote:Het is onmogelijk voor een wolkenkrabber om in te storen door een brand, daar het stalen framewerk het gebouw altijd overeind houdt.
Dit ook... man man man.. nog even en je vergelijkt het met een brand achter in je schuurtje in de tuin... wtf gast..quote:Op dinsdag 1 december 2015 14:41 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Deels ingestort, echter het overgrote deel van het gebouw staat, ook al zwaar gehavend, gewoon nog overeind, zoals het hoort. Net zoals het TU Delft wat maar 'deels' instortte.
Kan je die vergelijkingen niet inzien en wat er dan mis is met WTC 7?
Er zijn legio voorbeelden te vinden van 'omvallende' gebouwen door verkeerde constructie.quote:Op dinsdag 1 december 2015 14:45 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ja maar hij valt wel om, gewoon zomaar ...
Maar dat kan volgens jou niet!
ik citeer
Dus, probeer het nog een keer zou ik zeggen: en gebouw wat compleet tot in zijn eigen footprint instort, net zoals WTC 7.quote:[..]
We hadden het over instorten.
en ik geef je een gebouw wat instort zonder explosieven zonder brand..
gewoon zomaar..
DIT GING IK NIET VINDEN!!!!
het koste me nog geen minuut!
Neequote:Op dinsdag 1 december 2015 15:00 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Er zijn legio voorbeelden te vinden van 'omvallende' gebouwen door verkeerde constructie.
Echter ga jij GEEN voorbeeld vinden van een gebouw wat 'instort' door verkeerde constructie.
Dat komt omdat het onmogelijk is voor een gebouw om in 1 keer finaal tot op de grond toe in te storten.
[..]
Dus, probeer het nog een keer zou ik zeggen: en gebouw wat compleet tot in zijn eigen footprint instort, net zoals WTC 7.
En waarom is dit precies onmogelijk?quote:Op dinsdag 1 december 2015 15:00 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
...
Dat komt omdat het onmogelijk is voor een wolkenkrabber om in 1 keer finaal tot op de grond toe in te storten.
...
Jammer, dat is een shopping mall, geen skyscraper.quote:Op dinsdag 1 december 2015 15:02 schreef theguyver het volgende:
[..]
Nee
HOOO HOOO
jij zegt het kan niet
https://nl.wikipedia.org/(...)ong_Department_Store
zie hier boven
Ik zat er net aan te denkenquote:Op dinsdag 1 december 2015 15:02 schreef theguyver het volgende:
[..]
Nee
HOOO HOOO
jij zegt het kan niet
https://nl.wikipedia.org/(...)ong_Department_Store
zie hier boven
Nice try, maar je verlegt hier de bewijslast. Feit dat dit de eerste keer zou zijn maakt het nog helemaal niet onmogelijk. Dat het mogelijk is is al tot in den treure uitgelegd.quote:Op dinsdag 1 december 2015 15:00 schreef Lichtkogel het volgende:
Dus, probeer het nog een keer zou ik zeggen: en gebouw wat compleet tot in zijn eigen footprint instort, net zoals WTC 7
Het is een gebouw!!quote:Op dinsdag 1 december 2015 15:02 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Jammer, dat is een shopping mall, geen skyscraper.
Probeer het nog een keer.
Door het stalen frame wat het gebouw omhoog houdt, zoals je in de voorgaande voorbeelden van mij hebt kunnen zien. Tevens is het NOOIT eerder voorgekomen dat een gebouw volledig op zichzelf instort VOOR 9-11 en NA 9-11, zoals dat bij WTC 7 dus wel het geval was.quote:Op dinsdag 1 december 2015 15:02 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En waarom is dit precies onmogelijk?
Een winkelcentrum is dan ook geen toren/wolkenkrabber. Net zoals een brug geen tunnel isquote:Op dinsdag 1 december 2015 15:03 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ik zat er net aan te denkenEr was toch ooit een winkelcentrum die zoiets deed?
Dat is geen uitleg waarom het niet zou kunnen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 15:05 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Door het stalen frame wat het gebouw omhoog houdt, zoals je in de voorgaande voorbeelden van mij hebt kunnen zien.
Jij bent ook nog nooit in je kruis getrapt door een emoe terwijl een koala aan je grote teen zat te sabbelen. Ten minste, dat neem ik aan. Dat betekend niet dat het nooit kan gebeuren.quote:Tevens is het NOOIT eerder voorgekomen dat een gebouw volledig op zichzelf instort VOOR 9-11 en NA 9-11, zoals dat bij WTC 7 dus wel het geval was.
Er zijn legio voorbeelden te vinden van gebouwen die omvallen... dan moeten er toch ook voorbeelden zijn van gebouwen die net zo instorten als WTC7? (en dan welk torens/wolkenkrabbers svp.. geen winkelcentrum of iets dergelijks)
Jij vroeg om een gebouw, en kreeg een gebouw. Dan moet je niet achteraf gaan zeuren en extra eisen gaan stellen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 15:05 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Een winkelcentrum is dan ook geen toren/wolkenkrabber. Net zoals een brug geen tunnel is
Nouja, andere beelden spreken dat direct tegen dus zoveel zeggend zijn ze niet.quote:Op dinsdag 1 december 2015 15:05 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Door het stalen frame wat het gebouw omhoog houdt, zoals je in de voorgaande voorbeelden van mij hebt kunnen zien.
Of iets nooit eerder is voorgekomen is vrij irrelevant voor een zeldzame gebeurtenis.quote:Tevens is het NOOIT eerder voorgekomen dat een gebouw volledig op zichzelf instort VOOR 9-11 en NA 9-11, zoals dat bij WTC 7 dus wel het geval was.
Waarom moet dat?quote:Er zijn legio voorbeelden te vinden van gebouwen die omvallen... dan moeten er toch ook voorbeelden zijn van gebouwen die net zo instorten als WTC7? (en dan welk torens/wolkenkrabbers svp.. geen winkelcentrum of iets dergelijks)
Dat komt omdat een stalen framewerk in een constructie als een toren/wolkenkrabber gewoon nog in tact blijft, daar het vuur van een torenbrand niet heet genoeg is om de integriteit van de staalconstructie te doen begeven. Zoals je in de Madrid toren kan je zien dan een stukje is ingestort, echter de overgrote meerderheid van het gebouw staat nog steeds overeind; VELE malen zwaarder beschadigd dan WTC 7 ooit was.quote:Op dinsdag 1 december 2015 15:07 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat is geen uitleg waarom het niet zou kunnen.
Je spreekt uit ervaring?quote:[..]
Jij bent ook nog nooit in je kruis getrapt door een emoe terwijl een koala aan je grote teen zat te sabbelen. Ten minste, dat neem ik aan. Dat betekend niet dat het nooit kan gebeuren.
Je had zelf toch ook wel kunnen opmaken dat er een voorbeeld van een vergelijkbaar gebouw moest komen? Of wou je nou echt appels (wolkenkrabber) met peren (winkelcentrum) gaan vergelijken?quote:Op dinsdag 1 december 2015 15:08 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Jij vroeg om een gebouw, en kreeg een gebouw. Dan moet je niet achteraf gaan zeuren en extra eisen gaan stellen.
ga nou niet je eigen onzinnigeheid verdraaien man!!!quote:Op dinsdag 1 december 2015 15:05 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Door het stalen frame wat het gebouw omhoog houdt, zoals je in de voorgaande voorbeelden van mij hebt kunnen zien. Tevens is het NOOIT eerder voorgekomen dat een gebouw volledig op zichzelf instort VOOR 9-11 en NA 9-11, zoals dat bij WTC 7 dus wel het geval was.
Er zijn legio voorbeelden te vinden van gebouwen die omvallen... dan moeten er toch ook voorbeelden zijn van gebouwen die net zo instorten als WTC7? (en dan welk torens/wolkenkrabbers svp.. geen winkelcentrum of iets dergelijks)
Wie is er nu ineens selectief!!???quote:Op dinsdag 1 december 2015 14:35 schreef Lichtkogel het volgende:
Dit heeft niks te maken met 'selectieve' voorbeelden zoeken, want het is een FEIT dat voor 9-11 en na 9-11 nog NOOIT een wolkenkrabber/toren is ingestort door een brand.
Zo ja, dan zie ik graag het voorbeeld tegemoet. Tip voordat je gaat zoeken: dat voorbeeld ga je niet vinden.
Kortom, WTC 7 was controlled demolition, anders had het gebouw gewoon nog overeind gestaan.
Geen appels (wolkenkrabber) met peren (winkelcentrum) gaan vergelijken nu he?quote:Op dinsdag 1 december 2015 15:04 schreef theguyver het volgende:
[..]
Het is een gebouw!!
begin nu nu niet elke keer droevige regels er bij te verzinnen
jij meld dat het niet kan!!
en heb je nu al tig voorbeelden gegeven..
Straks ga je me nog vertellen dat het gebwou groen moet zijn, donderop met die onzin man!
Dat wil jij mijn beste, want die gebouwen die jij aanhaalden hadden die ook een instortend ander gebwou er naast staan???quote:Op dinsdag 1 december 2015 15:11 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Je had zelf toch ook wel kunnen opmaken dat er een voorbeeld van een vergelijkbaar gebouw moest komen? Of wou je nou echt appels (wolkenkrabber) met peren (winkelcentrum) gaan vergelijken?
Nee dat heb je fout. De constructie blijft weliswaar ongeveer intact, maar de kracht die deze kan dragen neemt flink af. De sterkte van staal (en elk ander metaal wat dat betreft) hangt direct af van de temperatuur. Bij 600 graden C ben je ongeveer de helft van de sterkte al kwijt. Staal hoeft niet te smelten om het te verzwakken tot het punt dat het instort.quote:Op dinsdag 1 december 2015 15:10 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Dat komt omdat een stalen framewerk in een constructie als een toren/wolkenkrabber gewoon nog in tact blijft, daar het vuur van een torenbrand niet heet genoeg is om de integriteit van de staalconstructie te doen begeven. Zoals je in de Madrid toren kan je zien dan een stukje is ingestort, echter de overgrote meerderheid van het gebouw staat nog steeds overeind; VELE malen zwaarder beschadigd dan WTC 7 ooit was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |