Ah ja, we besteden immers al de nodige jaartjes steeds minder geld aan zorg.quote:Op vrijdag 27 november 2015 20:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt en hopelijk zwengelt dit de discussie aan wat uiteindelijk veel meer hopelijk oplevert dan deze onbeheersbare dwang van een race naar de bodem die op de lange termijn alleen maar verliezers kent.
Kijk iemand die het door heeftquote:Op vrijdag 27 november 2015 21:42 schreef FL_Freak het volgende:
Thuiszorg failliet laten gaan maar ondertussen miljoenen steken in vluchtelingen
LOL inderdaad ja de banen vliegen de deur uit en ondertussen vloeit het belasting geld naar het buitenland en de asielzoekers en natuurlijk niet te vergeten 2 schilderijen LOL Wat verf op een papiertje is belangrijkerquote:Op vrijdag 27 november 2015 12:36 schreef Wespensteek het volgende:
Het overheidsbeleid is een groot succes, de banen motor van Rutte draait op volle toeren.
Die zijn misschien beter af onder een curator die hun salaris niet met 20 procent wil verminderen he!quote:Op vrijdag 27 november 2015 21:42 schreef FL_Freak het volgende:
Thuiszorg failliet laten gaan maar ondertussen miljoenen steken in vluchtelingen
Een van de financiële problemen waar TSN tegenaan loopt is dat ze veel personeelsleden als verpleegkundige of iets dergelijks op de loonlijst hebben staan, wiens (kostprijs-)uurloon zo'n zes euro hoger ligt dan de vergoeding die de gemeente ervoor betaalt. Een oplossing om de zaak betaalbaar te houden is het lozen van al die krachten en ze vervangen door goedkoper, tijdelijk, 'verzorgend' personeel. Dat is namelijk goedkoper. Hij benoemt de draaideur die uit de nieuwe Wet Werk en Zekerheid voortvloeit zelfs letterlijk.quote:Flexkracten, zzp-ers en jongeren
Volgens Jongstra is er maar één manier om zorg te leveren voor het geld dat er beschikbaar is: flexkrachten, zzp'ers en jongeren inzetten. 'Ze werken er maximaal twee jaar en staan dan weer buiten, want zo werkt de draaideur.'
Het gevolg is dat de cliënten elke twee jaar een nieuw gezicht zien en dat medewerkers geen bestaanszekerheid hebben. 'Dat is de standaard in de thuiszorg, want dat is het goedkoopst. Maar de vraag is of dat goed is voor cliënten en medewerkers.'
Jongstra zei op een persconferentie dat meer thuiszorgbedrijven in grote problemen zitten. Hij wil dat het kabinet ingrijpt. Volgens Jongstra ligt er nog 70 tot 80 miljoen euro op de plank bij de overheid. 'Het kabinet zegt: we vinden het belangrijk dat mensen in vaste dienst komen, we zijn tegen schijnconstructies. Maar waarom is de overheid niet bereid daarvoor te betalen?'
En in het interview is de 'werkcoach' aan het woordquote:Op vrijdag 27 november 2015 12:45 schreef tfors het volgende:
[..]
Daarnaast kan ook de hele managementlaag weggesneden worden, zie http://www.intermediair.n(...)A%2F%2Fwww.google.nl beste werkgever van Nederland verkozen, zonder managers!
Enig idee hoeveel geld daar op een dag binnen kan komen?quote:Op vrijdag 27 november 2015 23:13 schreef MMXMMX het volgende:
Is het niet een idee om die 5 miljard belasting verlaging voor de midden klasse en de rijken te cancelen en dan dat geld in de zorg pompen ?
Het kabinet moet nu niet net als of doen dat er geen geld is voor de zorg .
Nog maal : 2 schilderijen lijkt al belangrijker te zijn dan 12000 medewerkers in de zorg
management denk ik ook zo over als ze niks opbrengen de laan uit ermee evt plaatsmakend voor een ander!quote:Op vrijdag 27 november 2015 23:22 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
En in het interview is de 'werkcoach' aan het woord
Leuke anekdote zeg.quote:Op vrijdag 27 november 2015 23:29 schreef john2406 het volgende:
[..]
management denk ik ook zo over als ze niks opbrengen de laan uit ermee evt plaatsmakend voor een ander!
Ik heb laatst gezocht naar iemand van het management ergens, overal was het licht aan, behalve op die afdeling daar was niemand te vinden!
Kan niet, hoeveel directeuren en managers staat er ja niet bij he!quote:Op vrijdag 27 november 2015 23:41 schreef hottentot het volgende:
12.000 medewerkers en 40.000 cliënten
Hoe kan dat levensvatbaar zijn?
En bij een doorstart kunnen de lonen flink omlaag.quote:Op vrijdag 27 november 2015 23:45 schreef john2406 het volgende:
[..]
Kan niet, hoeveel directeuren en managers staat er ja niet bij he!
Daarvoor gaf ik al aan dat ze het wel eens goed zou kunnen bekomen onder een doorstart, terwijl dat ook geen goedkope mensen zijn lijkt me?
Zou zomaar kunnen he, maar onder welke constructie kon men de kinderen zelfs op een loonlijst hebben staan?quote:Op vrijdag 27 november 2015 23:47 schreef hottentot het volgende:
[..]
En bij een doorstart kunnen de lonen flink omlaag.
Mijn ergste kijk erop?quote:
Moet je dan niet eerst naar dat land en je een paspoort gaan aanschaffen?quote:Op vrijdag 27 november 2015 23:59 schreef MMXMMX het volgende:
Mocht ik ooit nog eens dakloos worden dan vraag ik asiel aan LOL
Ik geloof dat het gebruikelijk is om je papieren te vernietigenquote:Op zaterdag 28 november 2015 00:03 schreef john2406 het volgende:
[..]
Moet je dan niet eerst naar dat land en je een paspoort gaan aanschaffen?
Denk er al een tijdje over naar om het te proberen. LOL
Ik zou het niet weten, heb het nooit nodig gehad dankzij mijn voorouders diens voorouders en hun voorouders.quote:Op zaterdag 28 november 2015 00:06 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Ik geloof dat het gebruikelijk is om je papieren te vernietigen![]()
Maar Duitsland lijkt mij dan wel ok
Inderdaad, 75 Miljard is niet genoeg. Laten we er 80 van maken, kan gewoon joh!quote:Op vrijdag 27 november 2015 23:13 schreef MMXMMX het volgende:
Is het niet een idee om die 5 miljard belasting verlaging voor de midden klasse en de rijken te cancelen en dan dat geld in de zorg pompen ?
Het kabinet moet nu niet net als of doen dat er geen geld is voor de zorg .
Nog maal : 2 schilderijen lijkt al belangrijker te zijn dan 12000 medewerkers in de zorg
Ja, en dan mogen ex-werknemers alsnog onder 'nieuwe' voorwaarden hun loon gaan inleveren. Schande hoe de zorg door witte boordcriminelen wordt uitgehold met steun van deze staatssecretaris.quote:Op vrijdag 27 november 2015 12:41 schreef Coritchando het volgende:
Wat een ontzettend domme en kortzichtige topictitel. Die banen zijn helemaal niet weg, dat kan helemaal niet. Die thuiszorg is linksom of rechtsom nodig. Dus of dit bedrijf maakt een doorstart of gaat verder in 1 of meerdere nieuwe ondernemingen. Die 12000 banen zijn nog steeds nodig.
Iets zegt me dat bepaalde instanties een hoop geld verdienen aan vluchtelingen (en dit dus ook graag in stand houden).quote:Op vrijdag 27 november 2015 20:59 schreef MMXMMX het volgende:
GVD deze regering maakt ook alles stuk.
Ik heb gelukkig de huishoudelijke hulp via een andere zorginstelling
Maar TSN komt 4x per dag bij mij langs Voor ondersteunende taken.
Waarom sloopt dit kabinet nu bijna de complete zorg inclusief zorg en verpleeghuizen en bejaarden huizen . Wat is hier GVD aan de hand ?
Ik hoor net op het journaal dat ze nu de uitkeringen willen verlagen zodat dat mensen die daar tijdelijk of langdurig afhankelijk van zijn de opvang van asielzoekers kunnen betalen
Want die kosten 35000 ¤ per persoon per jaar lol Ik kost nog minder dan de helft.
Wat is hier GVD gaande ?
Als je 4 x per dag hulp krijgt kost je meer. Maar dat doet niet ter zake als het nodig is.quote:Op vrijdag 27 november 2015 20:59 schreef MMXMMX het volgende:
GVD deze regering maakt ook alles stuk.
Ik heb gelukkig de huishoudelijke hulp via een andere zorginstelling
Maar TSN komt 4x per dag bij mij langs Voor ondersteunende taken.
Waarom sloopt dit kabinet nu bijna de complete zorg inclusief zorg en verpleeghuizen en bejaarden huizen . Wat is hier GVD aan de hand ?
Ik hoor net op het journaal dat ze nu de uitkeringen willen verlagen zodat dat mensen die daar tijdelijk of langdurig afhankelijk van zijn de opvang van asielzoekers kunnen betalen
Want die kosten 35000 ¤ per persoon per jaar lol Ik kost nog minder dan de helft.
Wat is hier GVD gaande ?
Het lijkt overal zo geweldig te werken. Gek dat we dat niet eerder bedacht hebben.quote:Op zaterdag 28 november 2015 07:30 schreef Leandra het volgende:
Die marktwerking in de zorg werkt wel fan-tas-tisch hè...
Thuiszorg zelf IS al een bezuinigingsmaatregel. We bezuinigen nu dus op de bezuiniging...quote:Op vrijdag 27 november 2015 21:35 schreef tofastTG het volgende:
Mensen moeten de miljoenennota (https://www.rijksoverheid(...)016-met-bijlagen.pdf) eens wat vaker bekijken. De noodzaak voor bezuinigingen in de zorg moet een ieder dan toch duidelijk worden?
Op zich is het idee thuiszorg vaak niet gek.quote:Op zaterdag 28 november 2015 07:38 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Thuiszorg zelf IS al een bezuinigingsmaatregel. We bezuinigen nu dus op de bezuiniging...
Wat is het verschil? Ik zag dat mijn moeder zeer goede thuishulp kreeg toen dat nodig was.quote:Op zaterdag 28 november 2015 07:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, zoals het vroeger was, met een wijkverpleegster.
De wijkverpleegster was volgens mij gewoon in dienst bij de gemeente, dus al die management overhead was onderdeel van het orgaan waar het onder viel (GGD?).quote:Op zaterdag 28 november 2015 07:42 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wat is het verschil? Ik zag dat mijn moeder zeer goede thuishulp kreeg toen dat nodig was.
Dat is inderdaad de truc. Men is niet meer direct verantwoordelijk. Gemeenten zelf gaven trouwens al aan de kennis niet te hebben dit alles (dit soort zorg) te managen en te kunnen betalen. Maar daar had de staat maling aan. Wat je gaat krijgen is dat mensen in de problemen komen door minder en minder goede zorg en daardoor uiteindelijk in nood nog veel meer gaan kosten. Als vb mijn gehandicapte broer die eerst nog zelfgemaakt eten kreeg van de thuiszorg en aangewezen is op vooral kant en klaar voedsel.quote:Op zaterdag 28 november 2015 07:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
De wijkverpleegster was volgens mij gewoon in dienst bij de gemeente, dus al die management overhead was onderdeel van het orgaan waar het onder viel (GGD?).
Maar goed dat is sowieso een beetje het trucje van de overheid, uitbesteden want dat drukt het niet op het ene budget maar op het andere, en ondertussen slaan ze zichzelf op de borst voor de bezuinigingen op budget A, en doen ze alsof de verhoging van de druk op budget B hun pakkie-an niet is.
Het gare systeem dat er nu ligt heeft maar bar weinig met marktwerking te maken.quote:Op zaterdag 28 november 2015 07:30 schreef Leandra het volgende:
Die marktwerking in de zorg werkt wel fan-tas-tisch hè...
Precies. En dat er af en toe een dode valt.. ach, deze mensen participeerden toch niet meer en hadden dus geen waarde voor de samenleving. Aldus ons kabinet.quote:Op zaterdag 28 november 2015 08:48 schreef Re het volgende:
er is niets aan de hand volgens den haag dus ach het valt wel mee toch?
Waar blijkt dat uit? Er wordt gewoon enorm bezuinigd.quote:Op zaterdag 28 november 2015 08:59 schreef danos het volgende:
Dit is gewoon mismanagement, en dan maar weer zielig wijzen naar Den Haag en lokale overheden.
Ja goed planquote:Op zaterdag 28 november 2015 01:25 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Inderdaad, 75 Miljard is niet genoeg. Laten we er 80 van maken, kan gewoon joh!
Parttimers? Meesten werken tussen de 6 en 18 uur?quote:Op vrijdag 27 november 2015 23:41 schreef hottentot het volgende:
12.000 medewerkers en 40.000 cliënten
Hoe kan dat levensvatbaar zijn?
Dat lijkt mij ook vrij duidelijk. Het zijn vaak mensen die het niet als full time baan hebben.quote:Op zaterdag 28 november 2015 10:05 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Parttimers? Meesten werken tussen de 6 en 18 uur?
Het gaat dan ook over thuiszorg.......quote:Op zaterdag 28 november 2015 10:16 schreef hottentot het volgende:
Asielzoekers is een verzamelnaam voor verschillende groepen, dus nee Asielzoeker zijn geeft geen recht op zorg van onze centen.
AH, ik had iemand willen quoten die het over asielzoekers had. Is fout gegaan, moeite met wakker worden.quote:Op zaterdag 28 november 2015 10:21 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het gaat dan ook over thuiszorg.......
quote:Op zaterdag 28 november 2015 00:35 schreef Fisherman het volgende:
Als je vindt dat asielzoekers geen zorg verdienen, verdien je die zelf ook niet. Gewoon lekker wegbezuinigen voor die lui en zorg verhogen voor tolerante zorgbehoevenden.
Fijn dat hij tenminste een broer heeft. Die kan iedere dag wat extra koken en invriezen zodat z,n broer toch een gezonde maaltijd heeft.quote:Op zaterdag 28 november 2015 07:55 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de truc. Men is niet meer direct verantwoordelijk. Gemeenten zelf gaven trouwens al aan de kennis niet te hebben dit alles (dit soort zorg) te managen en te kunnen betalen. Maar daar had de staat maling aan. Wat je gaat krijgen is dat mensen in de problemen komen door minder en minder goede zorg en daardoor uiteindelijk in nood nog veel meer gaan kosten. Als vb mijn gehandicapte broer die eerst nog zelfgemaakt eten kreeg van de thuiszorg en aangewezen is op vooral kant en klaar voedsel.
Die broer woont op 1 uur rijden afstand..........en heeft wel andere dingen te doen.quote:Op zaterdag 28 november 2015 10:32 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Fijn dat hij tenminste een broer heeft. Die kan iedere dag wat extra koken en invriezen zodat z,n broer toch een gezonde maaltijd heeft.
En dat is waar dit land aan kapot gaatquote:Op zaterdag 28 november 2015 10:38 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Die broer woont op 1 uur rijden afstand..........en heeft wel andere dingen te doen.
Gezien de kosten blijft bezuinigingen noodzakelijk.quote:Op zaterdag 28 november 2015 07:38 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Thuiszorg zelf IS al een bezuinigingsmaatregel. We bezuinigen nu dus op de bezuiniging...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |