abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157860053
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 14:46 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Blijkbaar. Maar die rekening gaat wel komen natuurlijk. Mijn gehandicapte broer kreeg een tijd geleden nog redelijk goede thuishulp die dan ook wat kon koken. Dat is voorbij.
Hoewel ik mijn opa's en oma's mis ben ik blij dat ze dit niet meer hoeven mee te maken... Echt bizar om dat in te zien.

De rekening gaat uiteraard komen, en die zal hoog zijn. Maar voor het zover is moet er eerst een veel grotere bom ontploffen.

Misschien wordt het tijd dat we eens opstaan met zijn allen? De gemiddelde vluchteling heeft het beter dan onze eigen gehandicapten en andere hulpbehoevenden...
pi_157860087
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 14:50 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Hoewel ik mijn opa's en oma's mis ben ik blij dat ze dit niet meer hoeven mee te maken... Echt bizar om dat in te zien.

De rekening gaat uiteraard komen, en die zal hoog zijn. Maar voor het zover is moet er eerst een veel grotere bom ontploffen.

Misschien wordt het tijd dat we eens opstaan met zijn allen? De gemiddelde vluchteling heeft het beter dan onze eigen gehandicapten en andere hulpbehoevenden...
Zover (dat laatste) zou ik ook niet willen gaan. Maar wij ('jongeren') gaan wel straks de rekening krijgen van dit alles kapotmaken klimaat. En gek genoeg is er altijd wel ineens een pot met geld voor andere zaken.
pi_157860104
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 14:51 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Zover (dat laatste) zou ik ook niet willen gaan. Maar wij ('jongeren') gaan wel straks de rekening krijgen van dit alles kapotmaken klimaat. En gek genoeg is er altijd wel ineens een pot met geld voor andere zaken.
En waarom zou je zover niet willen gaan?
quote:
Het kabinet maakt nog voor dit jaar 350 miljoen euro vrij voor de opvang van vluchtelingen. Voor 2016 gaat het om een bedrag van 400 miljoen. Dat liet minister Dijsselbloem van Financiën vrijdag weten.
© afp.

De bedragen worden deels opgebracht via het budget dat is uitgetrokken voor ontwikkelingssamenwerking. Het overige geld komt van de nog niet uitgegeven budgetten van andere ministeries.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)telingenopvang.dhtml

Daar had TSN ook makkelijk nog jaren mee vooruit gekund...

En al die jongeren van nu, die zitten vooral te beknibbelen op hun zorgverzekeringen en andere collectieve zaken als pensioenen. Die zullen straks wel spijt hebben.
pi_157860135
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 14:53 schreef Coritchando het volgende:

[..]

En waarom zou je zover niet willen gaan?

[..]

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)telingenopvang.dhtml

Daar had TSN ook makkelijk nog jaren mee vooruit gekund...

En al die jongeren van nu, die zitten vooral te beknibbelen op hun zorgverzekeringen en andere collectieve zaken als pensioenen. Die zullen straks wel spijt hebben.
Omdat die gemiddelde vluchteling het niet zo goed heeft.
pi_157860221
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 14:55 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Omdat die gemiddelde vluchteling het niet zo goed heeft.
Dat zeg ik ook niet ;)
pi_157860280
Lekker bezuinigen op de thuiszorg en ondertussen nog meer dure gelukzoekers importeren.
pi_157860520
quote:
13s.gif Op vrijdag 27 november 2015 15:03 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Lekker bezuinigen op de thuiszorg en ondertussen nog meer dure gelukzoekers importeren.
Die worden niet geïmporteerd die komen hier op eigen houtje, verder hebben de onderwerpen natuurlijk niets met elkaar te maken.
pi_157860568
Triest. Heb er zelf vijf jaar met plezier gewerkt in de vakanties. Vraag me af hoe die eenzame, zieke oudjes zelf dingen gaan doen in het huishouden als ze niet eens kunnen lopen etc (mocht het zo ver komen). :(
pi_157860807
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 november 2015 14:42 schreef Woestijnvos het volgende:

[..]

Ga dan in een ziekenhuis werken.
Het gaat om huishoudelijke hulpen, niet om verpleegkundigen.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_157860850
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 14:46 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Blijkbaar. Maar die rekening gaat wel komen natuurlijk. Mijn gehandicapte broer kreeg een tijd geleden nog redelijk goede thuishulp die dan ook wat kon koken. Dat is voorbij.
Dat moeten dan de mantelzorgers gaan doen.
pi_157860888
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 14:50 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Elk land verdiend de regering die het heeft. :s)
pi_157861011
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 15:15 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Die worden niet geïmporteerd die komen hier op eigen houtje, verder hebben de onderwerpen natuurlijk niets met elkaar te maken.
De zondebok methode. Waar hebben we dat nou toch nog meer gezien?
pi_157861104
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 12:34 schreef maily het volgende:
Dat is ook mijn baas .... :'(
Sterkte, hoop dat het allemaal mee zal gaan vallen voor je.
pi_157861579
Sjah er moet ergens op worden bespaard zodat er geld vrijkomt om de vluchtelingen het naar de zin te maken.
  vrijdag 27 november 2015 @ 16:10:56 #40
447683 VanFleppenstein
Dan weet je het echt niet meer
pi_157861682
Arme Zion Jongstra dan raakt hij zijn baan met 250.000 euro jaarsalaris kwijt. Maar gemeente die maar 21 euro per uur betalen terwijl er simpelweg een CAO loon ligt is schandalig.

Verzorgende kost kaal per uur 10,38 tot 15,84
Verpleegkundige kost kaal per uur 11,52 tot 18,72

Daar bovenop komt nog reiskosten, onregelmatigheidstoeslag, materiaal en overhead....niet realistisch.

[ Bericht 39% gewijzigd door VanFleppenstein op 27-11-2015 16:19:26 ]
Heavily Medicated for Your Protection.
  vrijdag 27 november 2015 @ 16:46:46 #41
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_157862484
quote:
13s.gif Op vrijdag 27 november 2015 12:27 schreef toeptafel het volgende:

[..]

Waar iedereen het kabinet voor gewaarschuwd heeft wordt inmiddels waarheid.
Het lijkt wel een doelstelling van het kabinet om grote werkloosheid te creëren.

Ben benieuwd of de FNV zich nog steeds als de 'winnaar' voelt.
Mensen voor de staat laten werken is natuurlijk ook niet 'de werkloosheid oplossen'.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  Spellchecker vrijdag 27 november 2015 @ 17:23:34 #42
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_157863254
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 15:46 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Sterkte, hoop dat het allemaal mee zal gaan vallen voor je.
Dankjewel.
pi_157864410
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 12:45 schreef tfors het volgende:

[..]

Daarnaast kan ook de hele managementlaag weggesneden worden, zie http://www.intermediair.n(...)A%2F%2Fwww.google.nl beste werkgever van Nederland verkozen, zonder managers!
Buurtzorg levert geeneens huishoudelijke ondersteuning (waar het bericht dus wel over gaat). Zit namelijk niet genoeg geld in... ;)

Waar je vroeger 20-22 euro per uur huishoudelijke zorg kreeg als aanbieder moet je het nu doen met "een vast bedrag per client per 4 weken". Deze ligt dan rond de 165-175 euro.
Hiervoor moet de aanbieder op huisbezoek (de zorgvraag van de client inschatten lukt bijna niet door de telefoon), en alle administratie voeren betreft inzet uren vs inkomsten, want indien je over je budget heengaat ga je dus failliet. Oja en ook nog zorg leveren, want daar ging het eigenlijk om.

Ik zal niet verrast zijn als er binnenkort meer aanbieders failliet gaan. :'(
pi_157864620
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 14:44 schreef toeptafel het volgende:

[..]

Hoewel het probleem duidelijk in Den Haag ligt betwijfel ik zijn argument dat uitzendkrachten goedkoper zijn. Uitzendkrachten zijn doorgaans vooral goedkoper vanwege productiviteit en flexibiliteit. Echter in de thuiszorg is aan elke taak die een medewerker uitvoert al een bepaalde tijdstarget aan gekoppeld. Meer tijd krijgt de medewerker ook niet dus kán een uitzendkracht ook niet productiever zijn.
Aangezien het werk vooral dagdienst betreft en het aantal cliënten ruim van te voren bekend is zal het voordeel van de flexibiliteit van een uitzendkracht ook nihil zijn.

Ze maken nu per uur ¤ 6 verlies op een medewerker. Het lijkt mij stug dat dit met uitzendkrachten om te zetten is naar winst.
Met flexwerk in de thuiszorg krijg je grappen dat de reistijd tussen twee clienten niet wordt betaald aan de thuiszorg(st)er. Flexwerk is ook geen structurele oplossing, immers als dat goedkoper is zal het beschikbare budget voor salarissen verzorgenden ook dalen, waardoor je in de toekomst weer tegen hetzelfde probleem aanloopt.
  vrijdag 27 november 2015 @ 20:11:02 #45
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_157866626
Niet onverwacht, financieel gezien kon dit nooit meer lang goed gaan. Hoewel dit bijzonder vervelend is voor de personeelsleden en de klanten, is het wel goed dat dit gebeurt. Laat ze de discussie over de financiering van de zorg maar eens opnieuw aanzwengelen. Voordat we onszelf failliet verzorgen.

De rol van de vakbond is trouwens weer om te janken, natuurlijk. Kortzichtigheid ten top.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_157866739
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 20:11 schreef Janneke141 het volgende:
De rol van de vakbond is trouwens weer om te janken, natuurlijk. Kortzichtigheid ten top.
Dan bedoel je de weigering van het eenzijdig verlagen van het salaris met 20-30%? Ik geef ze groot gelijk. Altijd maar salaris verlagen leidt tot een race naar de bodem en is slecht voor iedereen. Liever een faillisement en de discussie opnieuw voeren voor een fatsoenlijke financiering dan aanmodderen met een race naar de bodem.

Ik wist niet dat thuishulpmedewerkers zoveel meer verdienen dan het minimumloon trouwens, want lager dan het minimumloon mag niet, dus ze moeten dan gemiddeld 20-30% meer verdienen lijkt me.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 27 november 2015 @ 20:25:48 #47
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_157866998
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 20:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dan bedoel je de weigering van het eenzijdig verlagen van het salaris met 20-30%?
Ja. Het gevolg van die actie is namelijk dat ze 12.000 werklozen hebben gecreëerd. Het is maar waar je trots op bent.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_157867018
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 20:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja. Het gevolg van die actie is namelijk dat ze 12.000 werklozen hebben gecreëerd. Het is maar waar je trots op bent.
Klopt en hopelijk zwengelt dit de discussie aan wat uiteindelijk veel meer hopelijk oplevert dan deze onbeheersbare dwang van een race naar de bodem die op de lange termijn alleen maar verliezers kent.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 27 november 2015 @ 20:29:56 #49
202348 Susi
Temple of Love
pi_157867081
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 14:44 schreef toeptafel het volgende:

[..]

Hoewel het probleem duidelijk in Den Haag ligt betwijfel ik zijn argument dat uitzendkrachten goedkoper zijn. Uitzendkrachten zijn doorgaans vooral goedkoper vanwege productiviteit en flexibiliteit. Echter in de thuiszorg is aan elke taak die een medewerker uitvoert al een bepaalde tijdstarget aan gekoppeld. Meer tijd krijgt de medewerker ook niet dus kán een uitzendkracht ook niet productiever zijn.
Aangezien het werk vooral dagdienst betreft en het aantal cliënten ruim van te voren bekend is zal het voordeel van de flexibiliteit van een uitzendkracht ook nihil zijn.

Ze maken nu per uur ¤ 6 verlies op een medewerker. Het lijkt mij stug dat dit met uitzendkrachten om te zetten is naar winst.
Bij ons in de thuiszorg willen ze uitzendkrachten kosten wat het kost vermijden, want dit kosten het dubbele van wat ik kost.
pi_157868113
GVD deze regering maakt ook alles stuk.

Ik heb gelukkig de huishoudelijke hulp via een andere zorginstelling :)
Maar TSN komt 4x per dag bij mij langs Voor ondersteunende taken.

Waarom sloopt dit kabinet nu bijna de complete zorg inclusief zorg en verpleeghuizen en bejaarden huizen . Wat is hier GVD aan de hand ?

Ik hoor net op het journaal dat ze nu de uitkeringen willen verlagen zodat dat mensen die daar tijdelijk of langdurig afhankelijk van zijn de opvang van asielzoekers kunnen betalen :(
Want die kosten 35000 ¤ per persoon per jaar lol Ik kost nog minder dan de helft.

Wat is hier GVD gaande ? 8)7
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')