Hoewel ik mijn opa's en oma's mis ben ik blij dat ze dit niet meer hoeven mee te maken... Echt bizar om dat in te zien.quote:Op vrijdag 27 november 2015 14:46 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Blijkbaar. Maar die rekening gaat wel komen natuurlijk. Mijn gehandicapte broer kreeg een tijd geleden nog redelijk goede thuishulp die dan ook wat kon koken. Dat is voorbij.
Zover (dat laatste) zou ik ook niet willen gaan. Maar wij ('jongeren') gaan wel straks de rekening krijgen van dit alles kapotmaken klimaat. En gek genoeg is er altijd wel ineens een pot met geld voor andere zaken.quote:Op vrijdag 27 november 2015 14:50 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Hoewel ik mijn opa's en oma's mis ben ik blij dat ze dit niet meer hoeven mee te maken... Echt bizar om dat in te zien.
De rekening gaat uiteraard komen, en die zal hoog zijn. Maar voor het zover is moet er eerst een veel grotere bom ontploffen.
Misschien wordt het tijd dat we eens opstaan met zijn allen? De gemiddelde vluchteling heeft het beter dan onze eigen gehandicapten en andere hulpbehoevenden...
En waarom zou je zover niet willen gaan?quote:Op vrijdag 27 november 2015 14:51 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Zover (dat laatste) zou ik ook niet willen gaan. Maar wij ('jongeren') gaan wel straks de rekening krijgen van dit alles kapotmaken klimaat. En gek genoeg is er altijd wel ineens een pot met geld voor andere zaken.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)telingenopvang.dhtmlquote:Het kabinet maakt nog voor dit jaar 350 miljoen euro vrij voor de opvang van vluchtelingen. Voor 2016 gaat het om een bedrag van 400 miljoen. Dat liet minister Dijsselbloem van Financiën vrijdag weten.
© afp.
De bedragen worden deels opgebracht via het budget dat is uitgetrokken voor ontwikkelingssamenwerking. Het overige geld komt van de nog niet uitgegeven budgetten van andere ministeries.
Omdat die gemiddelde vluchteling het niet zo goed heeft.quote:Op vrijdag 27 november 2015 14:53 schreef Coritchando het volgende:
[..]
En waarom zou je zover niet willen gaan?
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)telingenopvang.dhtml
Daar had TSN ook makkelijk nog jaren mee vooruit gekund...
En al die jongeren van nu, die zitten vooral te beknibbelen op hun zorgverzekeringen en andere collectieve zaken als pensioenen. Die zullen straks wel spijt hebben.
Dat zeg ik ook nietquote:Op vrijdag 27 november 2015 14:55 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Omdat die gemiddelde vluchteling het niet zo goed heeft.
Die worden niet geïmporteerd die komen hier op eigen houtje, verder hebben de onderwerpen natuurlijk niets met elkaar te maken.quote:Op vrijdag 27 november 2015 15:03 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Lekker bezuinigen op de thuiszorg en ondertussen nog meer dure gelukzoekers importeren.
Het gaat om huishoudelijke hulpen, niet om verpleegkundigen.quote:Op vrijdag 27 november 2015 14:42 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Ga dan in een ziekenhuis werken.
Dat moeten dan de mantelzorgers gaan doen.quote:Op vrijdag 27 november 2015 14:46 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Blijkbaar. Maar die rekening gaat wel komen natuurlijk. Mijn gehandicapte broer kreeg een tijd geleden nog redelijk goede thuishulp die dan ook wat kon koken. Dat is voorbij.
Elk land verdiend de regering die het heeft.quote:Op vrijdag 27 november 2015 14:50 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Misschien wordt het tijd dat we eens opstaan met zijn allen? De gemiddelde vluchteling heeft het beter dan onze eigen gehandicapten en andere hulpbehoevenden...
De zondebok methode. Waar hebben we dat nou toch nog meer gezien?quote:Op vrijdag 27 november 2015 15:15 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Die worden niet geïmporteerd die komen hier op eigen houtje, verder hebben de onderwerpen natuurlijk niets met elkaar te maken.
Mensen voor de staat laten werken is natuurlijk ook niet 'de werkloosheid oplossen'.quote:Op vrijdag 27 november 2015 12:27 schreef toeptafel het volgende:
[..]
Waar iedereen het kabinet voor gewaarschuwd heeft wordt inmiddels waarheid.
Het lijkt wel een doelstelling van het kabinet om grote werkloosheid te creëren.
Ben benieuwd of de FNV zich nog steeds als de 'winnaar' voelt.
Dankjewel.quote:Op vrijdag 27 november 2015 15:46 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Sterkte, hoop dat het allemaal mee zal gaan vallen voor je.
Buurtzorg levert geeneens huishoudelijke ondersteuning (waar het bericht dus wel over gaat). Zit namelijk niet genoeg geld in...quote:Op vrijdag 27 november 2015 12:45 schreef tfors het volgende:
[..]
Daarnaast kan ook de hele managementlaag weggesneden worden, zie http://www.intermediair.n(...)A%2F%2Fwww.google.nl beste werkgever van Nederland verkozen, zonder managers!
Met flexwerk in de thuiszorg krijg je grappen dat de reistijd tussen twee clienten niet wordt betaald aan de thuiszorg(st)er. Flexwerk is ook geen structurele oplossing, immers als dat goedkoper is zal het beschikbare budget voor salarissen verzorgenden ook dalen, waardoor je in de toekomst weer tegen hetzelfde probleem aanloopt.quote:Op vrijdag 27 november 2015 14:44 schreef toeptafel het volgende:
[..]
Hoewel het probleem duidelijk in Den Haag ligt betwijfel ik zijn argument dat uitzendkrachten goedkoper zijn. Uitzendkrachten zijn doorgaans vooral goedkoper vanwege productiviteit en flexibiliteit. Echter in de thuiszorg is aan elke taak die een medewerker uitvoert al een bepaalde tijdstarget aan gekoppeld. Meer tijd krijgt de medewerker ook niet dus kán een uitzendkracht ook niet productiever zijn.
Aangezien het werk vooral dagdienst betreft en het aantal cliënten ruim van te voren bekend is zal het voordeel van de flexibiliteit van een uitzendkracht ook nihil zijn.
Ze maken nu per uur ¤ 6 verlies op een medewerker. Het lijkt mij stug dat dit met uitzendkrachten om te zetten is naar winst.
Dan bedoel je de weigering van het eenzijdig verlagen van het salaris met 20-30%? Ik geef ze groot gelijk. Altijd maar salaris verlagen leidt tot een race naar de bodem en is slecht voor iedereen. Liever een faillisement en de discussie opnieuw voeren voor een fatsoenlijke financiering dan aanmodderen met een race naar de bodem.quote:Op vrijdag 27 november 2015 20:11 schreef Janneke141 het volgende:
De rol van de vakbond is trouwens weer om te janken, natuurlijk. Kortzichtigheid ten top.
Ja. Het gevolg van die actie is namelijk dat ze 12.000 werklozen hebben gecreëerd. Het is maar waar je trots op bent.quote:Op vrijdag 27 november 2015 20:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dan bedoel je de weigering van het eenzijdig verlagen van het salaris met 20-30%?
Klopt en hopelijk zwengelt dit de discussie aan wat uiteindelijk veel meer hopelijk oplevert dan deze onbeheersbare dwang van een race naar de bodem die op de lange termijn alleen maar verliezers kent.quote:Op vrijdag 27 november 2015 20:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja. Het gevolg van die actie is namelijk dat ze 12.000 werklozen hebben gecreëerd. Het is maar waar je trots op bent.
Bij ons in de thuiszorg willen ze uitzendkrachten kosten wat het kost vermijden, want dit kosten het dubbele van wat ik kost.quote:Op vrijdag 27 november 2015 14:44 schreef toeptafel het volgende:
[..]
Hoewel het probleem duidelijk in Den Haag ligt betwijfel ik zijn argument dat uitzendkrachten goedkoper zijn. Uitzendkrachten zijn doorgaans vooral goedkoper vanwege productiviteit en flexibiliteit. Echter in de thuiszorg is aan elke taak die een medewerker uitvoert al een bepaalde tijdstarget aan gekoppeld. Meer tijd krijgt de medewerker ook niet dus kán een uitzendkracht ook niet productiever zijn.
Aangezien het werk vooral dagdienst betreft en het aantal cliënten ruim van te voren bekend is zal het voordeel van de flexibiliteit van een uitzendkracht ook nihil zijn.
Ze maken nu per uur ¤ 6 verlies op een medewerker. Het lijkt mij stug dat dit met uitzendkrachten om te zetten is naar winst.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |