Ik heb het vorige topic en dit topic even bijgelezen en ik mag gelukkig helemaal niet klagen over het slapen. Ons draakje is nu 4 maanden oud en slaap al 2 maanden door na haar laatste fles rond 21:00 / 21:30 uur. Dan is ze uit zichzelf wakker rond 9:00 uur maar door de week moet ze er eerder uit omdat ik nu ook weer werk. Dan moeten we ze dus wakker maken.
Overdag slapen is wel een probleem. We proberen het al in bed 's middags en dat lukt soms wel en soms helemaal niet. Ook omdat ze nog steeds last heeft van krampjes en daardoor na 3 kwartier slapen weer wakker wordt.
Afgelopen zaterdag heeft ze ook op een hele dag maar een half uur geslapen. Maar wel vrolijk en spelen. Zodra ik haar in mijn armen neerlegde om te slapen was het krijsen. Maar de dag erna heeft ze wel lekker geslapen. Dus het zal wel goed zijn. Ze geeft het zelf wel aan als ze moe is. Ze begint nu ook al in haar ogen te wrijven als ze moe is (zo schattig!), dus dan weten we hoe laat het is.
2 dagen bij mijn ouders en 1 dag KDV is nog even wennen, maar dat komt vast ook wel goed. Eerste dag KDV had ze drie slaapjes van 3 kwartier gehad en kreeg ik een kind met een brede smile toen ik aankwam. Gelukkig een heel fijn kleinschalig KDV en hele lieve leidsters.
Over huishouden: Ook hier een man die moppert als ik hem vraag om even zijn dochter te entertainen als ik de ravage van het avondeten opruim en boterhammen smeer voor de volgende dag. En in het weekend plant hij ook al zo veel dingen dat ik ook alles maar tussendoor moet doen. Maar ik doe gewoon wat ik kan en anders dan is er morgen weer een dag.

Als ze smiddags in bed wil slapen heb ik geluk. Zo gisteren het toilet helemaal gedaan en beneden alles gestofzuigd en gedweild. Als ik dan morgen in haar slaapje boven wat kan poetsen dan vind ik het ook al goed. En zondag even stofzuigen en dweilen boven. Want dat kan niet als ze zelf boven ligt.
Verder zag ik een hele mooie wakkere baby van Ludann en een mooi beertje en een leuke 36 weken foto voorbij komen. Heel leuk om ook te vergelijken met mijn draakje nu. Die overigens de 4 maanden dip niet lijkt te hebben bij de groeicurve. Gewicht en lengte allebei goed boven het gemiddelde.
Qua medische problemen heeft ze heupdysplasie aan de linkerheup. Hierdoor heeft ze nu al twee maanden 24 uur per dag (behalve in bad) een Pavlik tuigje aan (spreidbroekje maar dan niet met gips). Maar hier is ze waarschijnlijk 22 december vanaf. Ik vind dat tuigje echt heel vervelend (zijzelf wat minder want ze is het al gewend) want ze is zo beweeglijk en wil heel graag lekker spartelen. Dus doe hem af en toe ook even een uurtje uit. Kan ze lekker ff bewegen. Vooral bij huiluurtjes is dat een goede afleiding.
Verder doet ze het super goed en is ze een hele vrolijke dame. En vraag ik me af hoe ik al die jaren zonder haar heb gekund.