Oooohhh, dat is toch meer dan ik had verwacht.quote:Op woensdag 25 mei 2016 15:58 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Voor Nederland:
[ afbeelding ]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-000-honderdplussers
Grafiek van een paar jaar geleden, zullen er nu dus denk ik iets meer dan 2.000 zijn.
100 worden is relatief makkelijk, vergeleken met 110 wordenquote:Op donderdag 26 mei 2016 08:54 schreef mirannie het volgende:
[..]
Oooohhh, dat is toch meer dan ik had verwacht.
Dit klopt niet, de eerste auto's reden in 1895(in Nederland). Dit zal in Italie ongetwijfeld in dezelfde periode gebeurd zijn.quote:Op donderdag 26 mei 2016 18:20 schreef Quyxz_ het volgende:
3) When Emma was born, there were no cars yet, and she's now approaching a time when no one is driving because of self-driving cars - meaning she has witnessed the "people driving cars" era in its entirety.
Ja zou tof zijn, LIVE wachtend opquote:Op dinsdag 24 mei 2016 23:45 schreef LoveProfuzion het volgende:
Ze zouden eigenlijk een webcam moeten zetten bij mevrouw Emma Morano. Zou echt een hit worden (denk dat ze het niet eens door zou hebben, laat staan begrijpen):
's ochtends alerts op je telefoon: Mevrouw Morano is zojuist gelukkig weer wakker geworden.
of newsalert: ze kuchte.
quote:Op donderdag 26 mei 2016 18:20 schreef Quyxz_ het volgende:
Emma Moreno, the one human left from the 1800s. Three facts about Emma:
1) When she was born in November 1899, there were about 1.5 billion people on Earth. Now every single one of those 1.5 billion people are gone - except Emma - and there are 7.4 billion entirely new people here.
2) As a baby, Emma could have been held by someone alive during the 1700s, and today, she can hold babies who will be alive in the 2100s (and possibly well beyond), making her the rare person who will interact with a set of people who were alive in five different centuries.
3) When Emma was born, there were no cars yet, and she's now approaching a time when no one is driving because of self-driving cars - meaning she has witnessed the "people driving cars" era in its entirety.
De allerlaatste isabeau. Is toch geweldig ?quote:Op zaterdag 9 juli 2016 11:23 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben elke keer weer bang dat Emma er niet meer is, maar nee! RiP Goldie.
ditquote:Op zaterdag 9 juli 2016 11:23 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben elke keer weer bang dat Emma er niet meer is, maar nee! RiP Goldie.
Ik blijf het onvoorstelbaar vinden. Dat is bijna 60 jaar ouder dan ik ben. Dat is heel mijn leven nog een keer met verlenging.quote:Op woensdag 20 juli 2016 10:55 schreef Matthiasa het volgende:
Geertje Kuijntjes, de oudste inwoner van Nederland, (woonachtig in Gorinchem) is gisteren 111 jaar geworden.
Maak je geen zorgen. Dat zullen wij niet beleven.quote:Op woensdag 20 juli 2016 13:22 schreef tong80 het volgende:
Ik blijf het onvoorstelbaar vinden. Dat is bijna 60 jaar ouder dan ik ben. Dat is heel mijn leven nog een keer met verlenging.
Niet bij leven en welzijn. Ha ha haquote:Op woensdag 20 juli 2016 23:52 schreef golfer het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen. Dat zullen wij niet beleven.
Staat er nog wat nieuws in?quote:Op maandag 25 juli 2016 17:03 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Ik heb een krant uit December 1899
Alleen maar reclame zowatquote:
Zal welquote:Op zondag 28 augustus 2016 07:57 schreef Ribbenburg het volgende:
Opmerkelijk:
De oudste mens ter wereld is maar liefst 145 jaar oud
Goede bron welquote:Op zondag 28 augustus 2016 07:57 schreef Ribbenburg het volgende:
Opmerkelijk:
Het meest opmerkelijke vond ik dit stuk: “Het enige wat ik wil, is doodgaan. Mijn kleinkinderen zijn allemaal onafhankelijk.”quote:Op zondag 28 augustus 2016 07:57 schreef Ribbenburg het volgende:
Opmerkelijk:
"Nature is a bitch".quote:Op maandag 1 augustus 2016 15:48 schreef MrBadGuy het volgende:
Niet helemaal ontopic (en excuses voor het laten schrikken door dit topic te kicken), maar toch wel noemenswaardig mbt oude mensen: met het overlijden van oud-premier Piet de Jong (101) is de oudste oud-staatshoofd of -regeringsleider ter wereld overleden. De opvolger is de 99 jarige Đỗ Mười, oud-premier van Vietnam.
https://en.wikipedia.org/(...)living_state_leaders
Kwailteitsbron ja. Ik denk maar zo dat hij het pensioen van z'n opa wou gaan incasseren en daarom creatief is geweest met geboortebewijzen...een jaar of 30-40 geleden. Of zoiets...quote:
1 op 10.000 is niet zo'n kleine kans toch? Dat zijn potentieel 750.000 mensen?quote:Op vrijdag 30 september 2016 07:58 schreef Mystikvm het volgende:
http://www.nu.nl/gezondhe(...)aar-limiet-mens.html
Dus de mensen die 150 worden laten dan nog wel even op zich wachten.
Dat moet wel een typefoutje ofzo zijn jaquote:Op vrijdag 30 september 2016 09:23 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
1 op 10.000 is niet zo'n kleine kans toch? Dat zijn potentieel 750.000 mensen?
Dat zat ik ook te denken. Er gaan zoveel mensen dood dat er toch echt al wel eentje geweest had moeten zijn die 123 geworden zou zijn.quote:Op vrijdag 30 september 2016 09:23 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Misschien ben je dan zelf nog wel in staat om dat te doenquote:Op vrijdag 30 september 2016 09:44 schreef Dven het volgende:
Is verder ook zo´n typisch onderzoek waar ze over honderd jaar smadelijk om lachen.
Is zij echt de laatste levende persoon geboren voor 1900?quote:Op vrijdag 30 september 2016 09:47 schreef Bosbeetle het volgende:
Oh emma leeft nog
Elke keer schrik ik als dit topic geschopt wordt.
Dat weet niemand, maar voor zover officieel bekend welquote:Op vrijdag 7 oktober 2016 10:38 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Is zij echt de laatste levende persoon geboren voor 1900?
Dat is wel apart zeg, komt zo wel dichtbij dat alle personen op aarde uit 19xx en 20xx komen. Fascinerend idee.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 10:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat weet niemand, maar voor zover officieel bekend wel
Het zou best kunnen. Dat dat dan vanaf nú geldt. Nu er al veel meer mensen leven, en ook veel meer in betere hygiënische omstandigheden. Van de huidige bevolking zou deze "1 op 10.000" best wel kunnen kloppen. Maar om dit te verifiëren, duurt natuurlijk nog wat jaren.quote:Op vrijdag 30 september 2016 09:23 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Hadden die vrouwen ooit verwacht dat ze blijkbaar aan een race mee zouden doen en dood gaan betekent verliezen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:10 schreef Matthiasa het volgende:
Emma Morano-Martinuzzi (geboren op 29 november 1899) sinds 6 oktober 2016 op plek 7 oudste mensen ooit. Over 10 dagen haalt ze María Capovilla in. Dan staat Emma Morano-Martinuzzi op plek 6 oudste mensen ooit. María Capovilla zakt dan naar plek 7 oudste mensen ooit. Over exact 4 weken hoopt Emma Morano-Martinuzzi de leeftijd van 117 jaar te bereiken.
quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:31 schreef Isabeau het volgende:
Hadden die vrouwen ooit verwacht dat ze blijkbaar aan een race mee zouden doen en dood gaan betekent verliezen.
10 dagen is nog best langquote:Op dinsdag 1 november 2016 17:10 schreef Matthiasa het volgende:
Emma Morano-Martinuzzi (geboren op 29 november 1899) sinds 6 oktober 2016 op plek 7 oudste mensen ooit. Over 10 dagen haalt ze María Capovilla in. Dan staat Emma Morano-Martinuzzi op plek 6 oudste mensen ooit. María Capovilla zakt dan naar plek 7 oudste mensen ooit. Over exact 4 weken hoopt Emma Morano-Martinuzzi de leeftijd van 117 jaar te bereiken.
De zoveelste keer dat ik dit dacht.quote:Op vrijdag 30 september 2016 09:47 schreef Bosbeetle het volgende:
Oh emma leeft nog
Elke keer schrik ik als dit topic geschopt wordt.
Toevallig net gelezen dat ze nog leeftquote:Op dinsdag 1 november 2016 18:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De zoveelste keer dat ik dit dacht.
quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:22 schreef tong80 het volgende:
Deze maand wordt de Italiaanse Emma Morano 117 jaar oud. Ze is de oudste mens ter wereld en de laatste nog levende persoon die in de negentiende eeuw geboren is. Maar wat is het geheim van haar lange leven?
In een exclusief interview aan AFP ter ere van haar 117e verjaardag, doet Morano haar geheim uit de doeken. ,,Ik eet twee rauwe eieren per dag. En koekjes", klinkt het simpelweg. ,,Verder eet ik niet zoveel: ik heb namelijk geen tanden meer", lacht ze.
Dieet
Een dokter had Morano ooit verteld dat het eten van twee rauwe eieren zou helpen tegen bloedarmoede. Dat is nooit wetenschappelijk bewezen, maar feit is dat Morano op dat dieet erg oud geworden is.
Single
De vrouw gelooft verder dat haar single status haar ook geholpen heeft om lang en gelukkig te leven. In de jaren dertig scheidde ze van haar toenmalige man en sindsdien is ze nooit meer hertrouwd. Het grootste nadeel van haar vergevorderde leeftijd lijkt Morano te vinden dat ze niet meer kan zingen: ze heeft nauwelijks nog een stem over.
Op 29 november mag Emma Morano 117 kaarsjes uitblazen.
Video in de link....
http://www.ad.nl/bizar/em(...)kkig-leven~a0569ec1/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |