Volgens mij is dit niet altijd ongebruikelijk bij bepaalde studies, daar ze voor zover ik weet niet alle buitenlandse studies erkennen als zijnde dat je tijdens het volgen van die studie recht hebt op Stufi (geen idee of die van TS daar onder valt), vraagje bij zo'n studie wel een beurs aan dan krijg je die ook gewoon echter zal het dan een lening betreffen i.p.v. een beurs die wordt kwijtgescholden als achteraf blijkt dat je bij het aanvragen niet goed hebt opgelet op het feit of je bij die opleiding wel beurs kan krijgen die wordt kwijtgescholden.quote:Op woensdag 25 november 2015 23:07 schreef mary1995 het volgende:
Daarnaast slaat het natuurlijk nergens op dat zij jou diploma niet accepteren... Maarja instanties.
Maar DUO stelt niet dat TS zijn diploma niet erkend wordt maar dat ze die helemaal nooit ontvangen hebben.quote:Op donderdag 26 november 2015 00:20 schreef Dennism het volgende:
[..]
Volgens mij is dit niet altijd ongebruikelijk bij bepaalde studies, daar ze voor zover ik weet niet alle buitenlandse studies erkennen als zijnde dat je tijdens het volgen van die studie recht hebt op Stufi (geen idee of die van TS daar onder valt), vraagje bij zo'n studie wel een beurs aan dan krijg je die ook gewoon echter zal het dan een lening betreffen i.p.v. een beurs die wordt kwijtgescholden als achteraf blijkt dat je bij het aanvragen niet goed hebt opgelet op het feit of je bij die opleiding wel beurs kan krijgen die wordt kwijtgescholden.
Nee, dat helaas niet meer denk ik. Na 6 jaar en 2 verhuizingen denk ik niet dat ik dat nog ergens heb....quote:Op woensdag 25 november 2015 23:16 schreef Peter het volgende:
Heb je het vezendbewijs uit 2009 toevallig nog?
Ja, ik ga een bezwaarschrift opsturen met alle informatie die ik heb. Daarop zullen zij mij dan maar op een telefonische manier moeten contacteren om zo tot een oplossing te komen.quote:Op woensdag 25 november 2015 21:33 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik zou zekerheidshalve toch officieel bezwaar maken bij DUO waarbij je de brief van het incassobureau als kennisgeving/besluit aanmerkt en meestuurt. Daarnaast kun je bij de rechtbank een voorlopige voorziening vragen om de betalingsplicht op te schorten en een deurwaarder van je nek te houden. Tenslotte zou ik bij DUO een klacht indienen over hun abominabele werkwijze.
Nee. Aangezien alles omgezet zou worden als gift ipv lening.quote:Op donderdag 26 november 2015 09:01 schreef Lienekien het volgende:
Ging er bij jou geen belletje rinkelen toen er twee jaar na je afstuderen geen bericht kwam om met aflossen te gaan beginnen?
Alles? Zeker weten? Was dat niet deels?quote:Op donderdag 26 november 2015 09:37 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
Nee. Aangezien alles omgezet zou worden als gift ipv lening.
Een deurwaarder hoef je niet binnen te laten (in Nederland althans). Die mag je gewoon toegang weigeren, wat voor een grote bek ze ook hebben, ze hebben geen enkel recht op toetreden van je woning zonder dat een rechter daarvoor toestemming heeft verleend, ze politie bij zich hebben of een hulpofficier van justitie. Incassobureau's zijn verschrikkelijke fascistische instellingen.quote:Op woensdag 25 november 2015 20:44 schreef Virus3000 het volgende:
Vraag me af hoe dat met deurwaarders en incasso zit omdat ik in het buitenland woon. Kan een deurwaarder zo maar spullen in beslag nemen of komt er sowieso eerst een rechtzaak?
Een deurwaarder is meestal al langs de rechter geweest.quote:Op donderdag 26 november 2015 09:43 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Een deurwaarder hoef je niet binnen te laten (in Nederland althans). Die mag je gewoon toegang weigeren, wat voor een grote bek ze ook hebben, ze hebben geen enkel recht op toetreden van je woning zonder dat een rechter daarvoor toestemming heeft verleend, ze politie bij zich hebben of een hulpofficier van justitie. Incassobureau's zijn verschrikkelijke fascistische instellingen.
Ja. Het is zelfs ¤11.000 (basisbeurs incl OV).quote:Op donderdag 26 november 2015 09:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Alles? Zeker weten? Was dat niet deels?
Meestal, maar lang niet altijd.quote:Op donderdag 26 november 2015 09:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een deurwaarder is meestal al langs de rechter geweest.
Is dat dan wel een deurwaarder?quote:Op donderdag 26 november 2015 09:57 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Meestal, maar lang niet altijd.
Ligt dat bedrag aan incassokosten ook niet ver boven het wettelijk maximum?quote:Op woensdag 25 november 2015 16:34 schreef Virus3000 het volgende:
Volgens IB groep heb ik een schuld van 5000 euro incasso + 11.000 euro IB groep.
Heb net gekeken op een websitequote:Op donderdag 26 november 2015 11:48 schreef MyTiredFeet het volgende:
[..]
Ligt dat bedrag aan incassokosten ook niet ver boven het wettelijk maximum?
Wil je hier misschien iets meer over vertellen? Eventueel via PM?quote:Op donderdag 26 november 2015 11:53 schreef _evenstar_ het volgende:
Wat typisch dat ik ongeveer Zelfde gedoe heb. Ze gaan alle mensen in buitenland af echt begon precies hetzelfde..
Toen ik ergens in 2009 het ministerie van OCW had aangeklaagd stelde de rechter mij anders wel in het gelijk. De DUO verstuurt niets met een verzendbewijs. Derhalve hebben ze geen poot om op te staan.quote:Op woensdag 25 november 2015 17:26 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
Helaas te simpel denk ik.
Want: zij zei dat het te laat was. Dat brieven niet aankomen is niet hun schuld of fout.
Zelfde adres als mijn tijdens heel mijn studie heeft bestaan tot eind 2015.quote:Op donderdag 26 november 2015 12:25 schreef sebaz het volgende:
[..]
Toen ik ergens in 2009 het ministerie van OCW had aangeklaagd stelde de rechter mij anders wel in het gelijk. De DUO verstuurt niets met een verzendbewijs. Derhalve hebben ze geen poot om op te staan.
Mits je het een correcte adres hebt opgegeven met een eigen brievenbus en écht geen digitale post hebt gehad natuurlijk.
Kan ik vanavond even doen ok?quote:Op donderdag 26 november 2015 12:07 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
Wil je hier misschien iets meer over vertellen? Eventueel via PM?
Hallo,quote:Op donderdag 26 november 2015 13:26 schreef DUO-Webcare het volgende:
Hoi,
Het is nogal een complex verhaal waar je inzit TS.
Helaas kunnen we hier geen inhoudelijke informatie geven. Ook kan er geen eenduidig antwoord gegeven worden omdat dit soort zaken per geval wordt bekeken.
We willen je adviseren om een gewaarmerkt kopie van je diploma naar ons toe te sturen. Voeg hierbij een schrijven toe waarbij je uitlegt wat er aan de hand is en daarnaast de vraag om contact met je op te nemen. Onze collega gaat dan bekijken wat we voor je kunnen doen.
Dienst Uitvoering Onderwijs
Verzoek omzetting prestatiebeurs
Zuid 17
Postbus 50021
9702 BA GRONINGEN
^CN
Mijn fout. Het is 8 weken.quote:Op donderdag 26 november 2015 16:07 schreef Copycat het volgende:
Een wachttijd van drie maanden minimaal?
Damn.
Is nog bizar, twee maanden. Succes met je zaak. Geen fijne molen om in te verdwalen.quote:Op donderdag 26 november 2015 16:15 schreef Virus3000 het volgende:
Mijn fout. Het is 8 weken.
https://apps.duo.nl/SRVS/(...)343),Case=obj(31234)
Meende ergens 12 weken te hebben gelezen....
Probeer maar eens de juiste personen te spreken en ik kan niet zo maar even naar NL vliegen en daar dingen proberen te regelen.quote:Op donderdag 26 november 2015 16:24 schreef hottentot het volgende:
Zijn dit ook niet het soort zaken dat je de hele papierwinkel meeneemt en zo snel mogelijk bij een kantoor op de stoep staat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |