Als er elke dag een oefening is, is het niet verrassend wanneer er een oefening tijdens een drama is, dat is waarom de baserate belangrijk is.quote:Op donderdag 3 december 2015 16:26 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik zou het andersom interessanter vinden. Hoeveel drama's van dit soort ( aanslag in de westerse wereld ) met een gelijktijdige (vergelijkbare) oefening in de buurt. maar dat blijkt een statistische no-no te zijn voor wiskundige reden die ik nog steeds niet helemaal begrijp (maar het zal wel)
Geen probleem, biases en zulks vind ik superinteressant en is ongeveer mijn werk (dat verklaart waarschijnlijk ook waarom ik zo unreasonably geirriteerd raak door het consistent verkeerd gebruik van cognitive dissonance en dunning-kruger op het internet). De term voor het buiten beschouwing laten van baserates is baserate-neglect of base-rate bias, als je wat toffe voorbeelden etc. wilt vinden kun je daar op googlenquote:Op donderdag 3 december 2015 18:13 schreef Scrummie het volgende:
Baserates
Dank voor het leren van de term oompa!
oké, eens.quote:Op donderdag 3 december 2015 18:02 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Als er elke dag een oefening is, is het niet verrassend wanneer er een oefening tijdens een drama is, dat is waarom de baserate belangrijk is.
Gerelateerd aan het alom bekende: een aids-test heeft 99% betrouwbaarheid. Als de uitslag van de test positief is (je hebt aids) wat is dan de kans dat je daadwerkelijk aids hebt?
Exact.quote:Op vrijdag 4 december 2015 16:45 schreef jogy het volgende:
[..]
oké, eens.
Op zich kunnen we er wel enigszins vanuit gaan dat er wereldwijd elke dag wel ergens een soort van rampenoefening is, van klein naar groot zeg maar. Dus als je het globaal neemt is een aanslag tijdens een oefening. (wereldwijd gezien) niet bijzonder.
Als je nu het gebied mee telt. Laten we voor de gein Parijs nemen, omdat het kan. Laten we zeggen dat die 2 a 3 oefeningen per jaar heeft en op de dag van de aanslag is een soortgelijke oefening gaande (type oefening vind ik ook van belang). Dan is er op zich nog steeds niet heel veel aan de hand, wel gek maar oké, niet bizar.
Kijken we nu naar de aanslagen van de afgelopen jaren in europa, de grotere georganiseerde dan.
11 Mar 2004 Madrid ( http://www.nato.int/docu/pr/2004/p04-022e.htm )
7 Jul 2005 London.svg London "On the day of the bombings Peter Power of Visor Consultants gave interviews on BBC Radio 5 Live and ITV saying that he was working on a crisis management simulation drill, in the City of London, "based on simultaneous bombs going off precisely at the railway stations where it happened this morning", when he heard that an attack was going on in real life ... After a few days he dismissed it as a "spooky coincidence" on Canadian TV.
7 Jan 2015 Paris (kan ff niets vinden wat 'betrouwbaarder' is dan nodisinfo () to be continued
)
13 Nov 2015 Paris ( http://www.timesofisrael.(...)ught-it-was-a-drill/ )
22 jul 2011 Oslo/Utøya ( http://www.infowars.com/n(...)-to-breiviks-attack/) (Stond trouwens niet op wikipedia)
Als er ergens harde data is van oefeningen per plaats per jaar dan hoor ik het graag, eventueel is het wel een dagelijks/wekelijkse gebeurtenis maar het lijkt me stug, ik maak er 2 a 3 keer per jaar van en dat lijkt me zelfs ietwat veel eerlijk gezegd. Dan vind ik het toch wel HEEL opmerkelijk te vinden dat het toch een terugkerend thema is.
Als je dan de baserate veranderd naar aantal georganiseerde en grotere aanslagen in het westen en de oefeningen op die manier erbij pakt is het vreemd te noemen. Maar als er in Parijs bijvoorbeeld elke dag een terreuroefening is dan boeit het dus inderdaad niet. Dan is er geen toeval aan. Als het maar een paar keer per jaar is daar dan wordt het interessant/creepy. Imo.
Zeg dan niets.quote:Op dinsdag 8 december 2015 13:27 schreef Tingo het volgende:
Mijne meningen over zijn niet nodig.
I wouldn’t want to upset the more sensitive souls amongst us.
Waarom post je dit dan?quote:Op dinsdag 8 december 2015 13:27 schreef Tingo het volgende:
IDFA schrapt docu over Eagles of Death Metal
http://www.telegraaf.nl/b(...)ocu_om_Parijs__.html
Ik vraag me af als dit ‘n ‘joke’ docu van ‘n ‘joke’ band is.
The Redemption of the Devil – 1:14 Official Trailer [HD]
Vice interview met EoDM
Ik kreeg oprispingen deze ochtend toen ik hoorde van U2 op de radio, weldoener Bono en EoDM zo heroïsch in Parijs. Ook zo mooi bevrijdend in wit gekleed die gast. Komt er nog geen kersthitje aan voor ze?quote:Op dinsdag 8 december 2015 13:27 schreef Tingo het volgende:
IDFA schrapt docu over Eagles of Death Metal
http://www.telegraaf.nl/b(...)ocu_om_Parijs__.html
Ik vraag me af als dit ‘n ‘joke’ docu van ‘n ‘joke’ band is.
The Redemption of the Devil – 1:14 Official Trailer [HD]
Vice interview met EoDM
Serieus? Want oprechte emoties en verdriet en compassie bestaan niet?quote:Op dinsdag 8 december 2015 13:49 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik kreeg oprispingen deze ochtend toen ik hoorde van U2 op de radio, weldoener Bono en EoDM zo heroïsch in Parijs. Ook zo mooi bevrijdend in wit gekleed die gast. Komt er nog geen kersthitje aan voor ze?
http://www.nrc.nl/handels(...)het-podium-e-1567976
Fijn dat je er weer bent trouwens.
Passen goed bij elkaar, die Satanisten:quote:Op dinsdag 8 december 2015 13:49 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik kreeg oprispingen deze ochtend toen ik hoorde van U2 op de radio, weldoener Bono en EoDM zo heroïsch in Parijs. Ook zo mooi bevrijdend in wit gekleed die gast. Komt er nog geen kersthitje aan voor ze?
Blegh.. Staat die gladjakker van een Bono er nou echt weer bijquote:Op dinsdag 8 december 2015 13:49 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Waarom ben jij als nog niet (christelijke) gelovige (volgens eigen zeggen) zo bang voor alles en iedereen wat niet christelijk is?quote:Op dinsdag 8 december 2015 13:54 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Passen goed bij elkaar, die Satanisten:
Vind jij dit moreel en gepast gedrag dan?quote:Op dinsdag 8 december 2015 14:01 schreef Chewie het volgende:
[..]
Waarom ben jij als nog niet (christelijke) gelovige (volgens eigen zeggen) zo bang voor alles en iedereen wat niet christelijk is?
Hoe is dit een antwoord op mijn vraag?quote:Op dinsdag 8 december 2015 14:09 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Vind jij dit moreel en gepast gedrag dan?
Waarom word je geen satanist dan als je de bijbelse moraal zo ongeveer 1 van de meest verwerpelijke vindt? Satanisme is het tegenovergestelde van de bijbel, dus zou je je daar prima in moeten kunnen vinden toch?quote:Op dinsdag 8 december 2015 14:11 schreef Chewie het volgende:
[..]
Hoe is dit een antwoord op mijn vraag?
En kun je het alleen maar af met youtube filmpjes?
Ik zie moraliteit niet als iets exclusiefs christelijk, verre van dat zelfs, de bijbelse moraal is imo zo ongeveer 1 van de meest verwerpelijke.
Wat een rare conclusie weer.quote:Op dinsdag 8 december 2015 14:14 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Waarom wordt je geen satanist dan als je de bijbelse moraal zo ongeveer 1 van de meest verwerpelijke vindt? Satanisme is het tegenovergestelde van de bijbel, dus zou je je daar prima in moeten kunnen vinden toch?
Waarom zou ik niet gewoon atheïst kunnen blijven?quote:Op dinsdag 8 december 2015 14:14 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Waarom wordt je geen satanist dan als je de bijbelse moraal zo ongeveer 1 van de meest verwerpelijke vindt? Satanisme is het tegenovergestelde van de bijbel, dus zou je je daar prima in moeten kunnen vinden toch?
Onze goed (schijn)heiligman Bono doet natuurlijk ook aan die poppenkast mee door ze een handje te helpen naar de weg van grote faam. Kun je zeggen en denken wat je wilt maar door die aanslag zijn de EoDM in één klap een grote naam geworden ipv een middelmatig bandje wat nog nooit een hit heeft gescoord en alleen bekend was bij een bepaald publiek. Nu kent bijna de hele wereld zequote:Op dinsdag 8 december 2015 13:58 schreef Stranger het volgende:
[..]
Blegh.. Staat die gladjakker van een Bono er nou echt weer bij![]()
Anyways, om het maar even ontopic te houden.. Ik geloof er nog steeds niet zo veel van dat het bij deze aanslagen om een false flag gaat. Alhoewel de stukjes op Kleintje Muurkrant wel een beetje overtuigend zijn.
Ik vermoed dat ze, als ze mochten kiezen, hadden gekozen voor een 'roemloos' bestaan ipv op deze manier in het middelpunt van de belangstelling te komen.quote:Op dinsdag 8 december 2015 14:16 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Onze goed (schijn)heiligman Bono doet natuurlijk ook aan die poppenkast mee door ze een handje te helpen naar de weg van grote faam. Kun je zeggen en denken wat je wilt maar door die aanslag zijn de EoDM in één klap een grote naam geworden ipv een middelmatig bandje wat nog nooit een hit heeft gescoord en alleen bekend was bij een bepaald publiek. Nu kent bijna de hele wereld zeeen echt een goede toneelspeler is ie iig niet, hij kan het beter bij muziek maken laten. Ik vrees dat meningen hierover natuurlijk verschillen op BNW, oprechte mensen die Eagles en onze Bono.
Ik dacht dat jij nu wel eens klaar was met die misplaatste sneren verpakt in een engels jasje.quote:Op dinsdag 8 december 2015 13:27 schreef Tingo het volgende:
Suggereer je nou dat de EoDM in het complot zaten? Is het een platenbaas/hollywood complot? Of vind je het gewoon vervelend dat ze zo opportunistisch zijn? Ik kan die hele massahysterie ook nooit zo goed lijden, maar dat mensen er een slaatje uit willen slaan lijkt me niet meer dan de kapitalistische spirit.quote:Op dinsdag 8 december 2015 14:16 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Onze goed (schijn)heiligman Bono doet er natuurlijk ook aan die poppenkast mee door ze een handje te helpen naar de weg van grote faam. Kun je zeggen en denken wat je wilt maar door die aanslag zijn de EoDM in één klap een grote naam geworden ipv een middelmatig bandje wat nog nooit een hit heeft gescoord en alleen bekend was bij een bepaald publiek. Nu kent bijna de hele wereld zeeen echt een goede toneelspeler is ie iig niet, hij kan het beter bij muziek maken laten. Ik vrees dat meningen hierover natuurlijk verschillen op BNW, oprechte mensen die Eagles en onze Bono.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |