abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158227624
Zijn ze vol? Kan je borst "op slot zitten"? Of heb je altijd weinig opbrengst met kolven?
Je kunt kijken wat er gebeurt met je productie als je op werkdagen niet kolft en als je thuis bent wel gewoon goed op verzoek.
Wat misschien ook nog een optie is, is niet kolven voor de opbrengst maar voor de stimulatie. Dus niet kijken wat er komt, maar echt alleen om je productie aan de gang te houden zeg maar.

En voor nu, met de hand kolven? Even een goed voorbeeldfilmpje opzoeken.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zondag 13 december 2015 @ 23:05:51 #252
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158227880
Chanty, succes vannacht! :*
pi_158228701
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 22:21 schreef faptist het volgende:
Kan iemand mij advies geven?

Ro krijgt nu 8,5 maanden borstvoeding. Gaat 4 dagen per week naar oppas.
Ze eet al een boterhammetje, fruit, snack en groenten/aardappel/wat dan ook.

Nu zit ik aan een antibioticakuur en merk ik dat ik werkelijk niks gekolfd krijg. Heb nu hardere borsten, wanneer ik knijp kan ik wel wat opvangen, maar wanneer ik m'n handkolf erop zet; niks.
Wanneer ik m'n elek kolf erop zet; 30 ml met 2 borsten!
Ik raak er zo gefrustreerd van. Ik moet er gewoon van huilen.
Soms denk ik weleens.. Misschien moet ik stoppen met kolven. Het lukt toch niet meer, maar het idee van compleuet stoppen met borstvoeden doet m'n hart breken en ik weet ook niet of het wel mogelijk is om deels live bv te geven.

Iemand die deels kV en bv geeft? Lukt dit?
Hier vanaf 11 maanden gestopt met kolven. Op dagen dat ik thuis was (weekend +1a1,5 dag)volledig op bv gebleven. Op t kdv vanaf toen dunne pap van kv ipv bv ( hij weigerde de fles en dat is nooit echt goedgekomen). Qua productie ging dat helemaal goed..
pi_158228788
Oh en mijne was een late eter ( alleen pap lukte). Nam af en toe een klein hapje. Maar ging pas echt goed eten toen hij zijn eerste tand kreeg (en toen was hij al 1).
pi_158229150
Chanty succes :*

Fap ik ben in overleg met de lk kv bij gaan geven. Wel heel weinig hoor, zit nu op een flesje per dag. Maar dit zou moeten kunnen, en ik kan het zelfs uitbreiden, als ik op de dagen dat ik straks thuis ben, blijf aanleggen.

Maar ik ben weer in twijfel, wel in rustige twijfel overigens. De flesjes kv die G krijgt drinkt hij rustig, en hij is verzadigd. Hij is nu direct gaan slapen, zonder protest,zonder gemopper, niks van de onrust/krampjes die hij heeft tijdens het voeden aan de borst. Kan toeval zijn, maar als hij zo rustig blijft drinken, en ook na de fles zo rustig blijft ga ik toch weer twijfelen aan afbouwen.. Maar de komende week blijven we maximaal een flesje kv geven per dag, en zien we daarna wel hoe we het afbouwen doen of dat we het bij incidenteel kv houden
  maandag 14 december 2015 @ 00:04:53 #256
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158229225
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 22:57 schreef Morretje het volgende:
Zijn ze vol? Kan je borst "op slot zitten"? Of heb je altijd weinig opbrengst met kolven?
Je kunt kijken wat er gebeurt met je productie als je op werkdagen niet kolft en als je thuis bent wel gewoon goed op verzoek.
Wat misschien ook nog een optie is, is niet kolven voor de opbrengst maar voor de stimulatie. Dus niet kijken wat er komt, maar echt alleen om je productie aan de gang te houden zeg maar.

En voor nu, met de hand kolven? Even een goed voorbeeldfilmpje opzoeken.
ik heb nu gemolken met m'n handem terwijl op de andere borst de kolf aanstond. Ging aardig. Toch 55 ml.
War bedoel je met 'op slot'?
Bedankt voor het meedenken.

Watmoetikkiezen,
Volledige borstvoeding met 11 maanden en Geen vast eten? Dat wordt toch juist door iedereen afgeraden of kloppen mijn bronnen niet?

Het gaat sowieso een emotioneel afscheid worden als het stopt.
Ik ga het nog 1 keer proberen aan te zwengelen, maar als het daarna niet lukt dan houdt het op. Misschien is het wel goed zo. (Stiekem hoop ik natuurlijk op wen grote melk boost wanneer ik stop met kolven @ work, zodat ro toch genoeg melk heeft voor op het kdv).
  maandag 14 december 2015 @ 00:07:37 #257
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158229276
cassandra,
Waarom geef je nu die kV?
Omdat je te weinig nell had of omdat je wilt /van plan was om af te bouwen?
En bedankt v het delen van je ervaring!
pi_158230480
Nee heb ruim voldoende en was nog niet klaar voor afbouwen. Omdat ik soms wat rust in m'n hoofd nodig heb, en niet goed te denken aan kolfen. Sowieso reden mijn borsten het negen uur zonder stuwing en lekken, en twaalf uur zonder stuwing 8)7
Ik was te streng voor mijzelf, absoluut geen kv willen geven en dat zorgde ook voor onrust
  maandag 14 december 2015 @ 09:55:58 #259
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158231838
Dat was een goede nacht (mijn man dacht daar anders over maar die was naar mijn idee wat optimistisch in zijn verwachtingen). Lucas was van 00.15 tot 2.00 uur wakker en (ik citeer mijn man) "hij deed wel ergggg moeilijk". De rest van de nacht heeft hij echter geslapen, in zijn eigen bed, zonder borstvoeding. Dus 1 akkefietje tussen 21 uur en 6.30 uur *O* Mijn man had gedacht hem wel weer na een half uur of uur in slaap te hebben... :D Ik heb hem gezegd dat hij blij mag zijn dat hij dit riedeltje niet 3 keer heeft moeten doen vannacht, want dat was waar ik vanuit ging.

Ik ben hier heeeeel blij mee en hoop dat dit zo doorzet. Ik had zelf oordoppen ingedaan en gevraagd aan mijn man de babyfoon uit te zetten als Lucas wakker zou worden zodat ik hem niet zou kunnen horen en zou ingrijpen :@ Werd vervolgens wel elk uur wakker natuurlijk en na vijf uur slaap lag ik uitgeslapen naar het plafond te turen :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_158232065
Bedankt voor de reacties nog!
Nachtvoedingen krijgt hij al niet meer echt. Al begint zijn dag vaak nog in de nacht en leg ik 'm dan aan om toch nog een beetje te kunnen slapen. :')

Ik heb gisterenavond na het douchen gezegd dat boobie op dat moment op was. (Hij zegt namelijk altijd douchen, boobie en naar bed!) Dat leek hij te accepteren en ik heb hem toen gewoon na onze standaard kus en neusjeneusje op bed gelegd.
Dit ging goed. Laat op de avond werd hij wakker en was de drama groter, maar na een half uurtje vechten was het goed en ging hij slapen.
Vanmorgen wel borst gegeven. Dit is het moment dat ik als laatste wil laten vallen.
pi_158232069
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 09:55 schreef Chanty het volgende:
Dat was een goede nacht (mijn man dacht daar anders over maar die was naar mijn idee wat optimistisch in zijn verwachtingen). Lucas was van 00.15 tot 2.00 uur wakker en (ik citeer mijn man) "hij deed wel ergggg moeilijk". De rest van de nacht heeft hij echter geslapen, in zijn eigen bed, zonder borstvoeding. Dus 1 akkefietje tussen 21 uur en 6.30 uur *O* Mijn man had gedacht hem wel weer na een half uur of uur in slaap te hebben... :D Ik heb hem gezegd dat hij blij mag zijn dat hij dit riedeltje niet 3 keer heeft moeten doen vannacht, want dat was waar ik vanuit ging.

Ik ben hier heeeeel blij mee en hoop dat dit zo doorzet. Ik had zelf oordoppen ingedaan en gevraagd aan mijn man de babyfoon uit te zetten als Lucas wakker zou worden zodat ik hem niet zou kunnen horen en zou ingrijpen :@ Werd vervolgens wel elk uur wakker natuurlijk en na vijf uur slaap lag ik uitgeslapen naar het plafond te turen :+
Goed gedaan Chanty en Chanty-man! Nu even doorzetten zo, best kans dat het vannacht weer even onrustig is, maar uiteindelijk zal L. vast makkelijker verder slapen! *O*
pi_158232079
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 09:55 schreef Chanty het volgende:

Wat fijn zeg!! Dat klinkt heel positief.
pi_158232703
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 00:04 schreef faptist het volgende:

[..]

ik heb nu gemolken met m'n handem terwijl op de andere borst de kolf aanstond. Ging aardig. Toch 55 ml.
War bedoel je met 'op slot'?
Bedankt voor het meedenken.

Watmoetikkiezen,
Volledige borstvoeding met 11 maanden en Geen vast eten? Dat wordt toch juist door iedereen afgeraden of kloppen mijn bronnen niet?
Tot in elk geval de eerste verjaardag is melkvoeding de voeding waar ze het op doen. Bijvoeding is extra. Een kindje van elf maanden komt dus niks tekort zolang ze op verzoek wordt gevoed.
pi_158232968
Chanty, wat fijn!! Hopelijk gaat komende nacht nog beter!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_158233211
Fap, ik ben momenteel aan het afbouwen maar wil nog niet stoppen! Kolven op mijn werk breekt me op en mijn werkzaamheden lijden eronder. Ik kolf nu nog maar 1 (ipv 2 of 3) keer op een dag, rond half 1. Thuis krijgt N. op die andere tijdstippen ook een flesje. We zitten nu op ongeveer 70% bv en 30% kv denk ik. Ik hoop dat mijn lichaam het toestaat om nog een hele tijd zo door te gaan, maar ik wil even aangeven dat er nog heel veel kleuren zijn tussen volledig bv en volledig kv. :*
  maandag 14 december 2015 @ 11:23:51 #266
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_158233267
Fap, met 9 maanden vervalt ook het kolfrecht he... Misschien dat je idd (net als Selvaria) toe kan naar 1x kolven per dag?
pi_158233782
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 00:04 schreef faptist het volgende:

[..]

Watmoetikkiezen,

Ja we deden heus wel veel pogingen om hem tot eten te krijgen hoor!
Maar hij wilde NIET ;( Nam af en toe heus wel een hapje maar duwde verder alles weg/draaide zijn hoofd 180 graden weg. Alleen pap lukte echt.. Pas toen hij een tand kreeg viel bij hemzelf het kwartje dat eten best leuk en lekker kon zijn. Nu met 14 mnd is hij een gezellige eter en drinkt hij (bv) alleen voor het naar bed brengen en 's ochtends vroeg (en op mijn vrije dag 1x 's middags)

maar wat ik ermee probeerde te zeggen is dat ik denk dat het bij jou wel goed moet gaan, zeker omdat ze dus ook al andere dingen eet! Productie bleef in ieder geval prima zonder kolven op t werk..

[ Bericht 3% gewijzigd door watmoetikkiezen op 14-12-2015 13:25:25 ]
pi_158233852
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 11:23 schreef Tante_Soesa het volgende:
Fap, met 9 maanden vervalt ook het kolfrecht he... Misschien dat je idd (net als Selvaria) toe kan naar 1x kolven per dag?
Dat is niet helemaal waar he? Het recht om te kolven blijft, alleen moet het na 9 maanden in je eigen tijd (pauze bijv.) ipv in de tijd van je baas.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  maandag 14 december 2015 @ 12:30:02 #269
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_158234896
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 11:47 schreef Marjolijntje het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar he? Het recht om te kolven blijft, alleen moet het na 9 maanden in je eigen tijd (pauze bijv.) ipv in de tijd van je baas.
Ja, idd maar je mag natuurlijk altijd al zelf weten wat je in je eigen tijd doet ;). Ik bedoel ook met name te zeggen (was ff een snelle tijdens werk post) dat meer dan 1x kolven per dag dan sowieso wellicht lastig gaat worden. Helemaal in het onderwijs.

Oh, wat Mariposas dus zegt

[ Bericht 6% gewijzigd door Tante_Soesa op 14-12-2015 12:49:11 ]
  maandag 14 december 2015 @ 12:45:09 #270
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158235256
Nouja, het kolfrecht na 9 maanden is net zoveel recht als dat je een halfuur gaat winkelen in je eigen tijd. Er is niets over vastgelegd in de wet of in jurisprudentie.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_158240401
Goede berichten Mabawa en Chanty! Hopelijk zet het in deze lijn door.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 14 december 2015 @ 18:01:57 #272
409579 LuDann
All the way
pi_158240759
Wat fijn om te lezen dat er bij jullie allebei een stap in de goede richting is gezet, Mabawa en Chanty. Veel succes vanavond en vannacht!
pi_158242265
Weer zonder borst gaan slapen, yes! *G*
pi_158244011
Ik zag net op tv een stel dat een 4ling had gekregen en ze gaf dus alle 4 de babies bv :D Ik vind het toch al knap dat mama's bv geven (bij mij duurde het helaas maar 3 maanden), maar dit was echt WAUW. Ze gaf iets van 3 voedingen pd live en de rest was gekolfd melk. Ze hadden ook zo'n koelkist vol met flesjes melk :D Ja, ontzettend veel respect daarvoor.
pi_158245225
Chanty, succes! Soms heb ik het gevoel dat voor ons moeders het 'drama' op zulke momenten even groot is als voor het kind en dat zij veel flexibeler zijn dan wij soms denken, terwijl wij maar aan het tobben & piekeren zijn! Prima dat je even oordopjes hebt ingedaan, als dat je helpt. Het gaat erom dat er iemand bij L is die hem kan troosten en geborgenheid kan geven en ik heb dit weekend ook weer gemerkt hoe goed papa's daarin zijn. ;) . :) .

Mabawa, dat klinkt ook goed. Het voordeel is inderdaad als ze wat ouder zijn dan je het wat beter kunt uitleggen. Ik doe op vrije dagen ook een ochtendvoeding, maar op werkdagen hebben we daar geen tijd voor. Dan kan ze ook zo zielig om 'borstje' roepen, maar als ik dan uitleg dat het nu echt niet gaat maar dat ze wel lekkere pap krijgt, dan is het eigenlijk ook zo weer voorbij. We hebben dan als een soort 'compromis' dat ze wel lekker bij mij op schoot mag zitten als ze de pap eet. Dan is ze toch nog dicht bij me. Denk dat het goed is om te werken aan andere 'knusse' dingen en rituelen samen, die de bv vervangen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')