Hier vanaf 11 maanden gestopt met kolven. Op dagen dat ik thuis was (weekend +1a1,5 dag)volledig op bv gebleven. Op t kdv vanaf toen dunne pap van kv ipv bv ( hij weigerde de fles en dat is nooit echt goedgekomen). Qua productie ging dat helemaal goed..quote:Op zondag 13 december 2015 22:21 schreef faptist het volgende:
Kan iemand mij advies geven?
Ro krijgt nu 8,5 maanden borstvoeding. Gaat 4 dagen per week naar oppas.
Ze eet al een boterhammetje, fruit, snack en groenten/aardappel/wat dan ook.
Nu zit ik aan een antibioticakuur en merk ik dat ik werkelijk niks gekolfd krijg. Heb nu hardere borsten, wanneer ik knijp kan ik wel wat opvangen, maar wanneer ik m'n handkolf erop zet; niks.
Wanneer ik m'n elek kolf erop zet; 30 ml met 2 borsten!
Ik raak er zo gefrustreerd van. Ik moet er gewoon van huilen.
Soms denk ik weleens.. Misschien moet ik stoppen met kolven. Het lukt toch niet meer, maar het idee van compleuet stoppen met borstvoeden doet m'n hart breken en ik weet ook niet of het wel mogelijk is om deels live bv te geven.
Iemand die deels kV en bv geeft? Lukt dit?
ik heb nu gemolken met m'n handem terwijl op de andere borst de kolf aanstond. Ging aardig. Toch 55 ml.quote:Op zondag 13 december 2015 22:57 schreef Morretje het volgende:
Zijn ze vol? Kan je borst "op slot zitten"? Of heb je altijd weinig opbrengst met kolven?
Je kunt kijken wat er gebeurt met je productie als je op werkdagen niet kolft en als je thuis bent wel gewoon goed op verzoek.
Wat misschien ook nog een optie is, is niet kolven voor de opbrengst maar voor de stimulatie. Dus niet kijken wat er komt, maar echt alleen om je productie aan de gang te houden zeg maar.
En voor nu, met de hand kolven? Even een goed voorbeeldfilmpje opzoeken.
Goed gedaan Chanty en Chanty-man! Nu even doorzetten zo, best kans dat het vannacht weer even onrustig is, maar uiteindelijk zal L. vast makkelijker verder slapen!quote:Op maandag 14 december 2015 09:55 schreef Chanty het volgende:
Dat was een goede nacht (mijn man dacht daar anders over maar die was naar mijn idee wat optimistisch in zijn verwachtingen). Lucas was van 00.15 tot 2.00 uur wakker en (ik citeer mijn man) "hij deed wel ergggg moeilijk". De rest van de nacht heeft hij echter geslapen, in zijn eigen bed, zonder borstvoeding. Dus 1 akkefietje tussen 21 uur en 6.30 uurMijn man had gedacht hem wel weer na een half uur of uur in slaap te hebben...
Ik heb hem gezegd dat hij blij mag zijn dat hij dit riedeltje niet 3 keer heeft moeten doen vannacht, want dat was waar ik vanuit ging.
Ik ben hier heeeeel blij mee en hoop dat dit zo doorzet. Ik had zelf oordoppen ingedaan en gevraagd aan mijn man de babyfoon uit te zetten als Lucas wakker zou worden zodat ik hem niet zou kunnen horen en zou ingrijpenWerd vervolgens wel elk uur wakker natuurlijk en na vijf uur slaap lag ik uitgeslapen naar het plafond te turen
Wat fijn zeg!! Dat klinkt heel positief.quote:Op maandag 14 december 2015 09:55 schreef Chanty het volgende:
Dat was een goede nacht (mijn man dacht daar anders over maar die was naar mijn idee wat optimistisch in zijn verwachtingen). Lucas was van 00.15 tot 2.00 uur wakker en (ik citeer mijn man) "hij deed wel ergggg moeilijk". De rest van de nacht heeft hij echter geslapen, in zijn eigen bed, zonder borstvoeding. Dus 1 akkefietje tussen 21 uur en 6.30 uurMijn man had gedacht hem wel weer na een half uur of uur in slaap te hebben...
Ik heb hem gezegd dat hij blij mag zijn dat hij dit riedeltje niet 3 keer heeft moeten doen vannacht, want dat was waar ik vanuit ging.
Ik ben hier heeeeel blij mee en hoop dat dit zo doorzet. Ik had zelf oordoppen ingedaan en gevraagd aan mijn man de babyfoon uit te zetten als Lucas wakker zou worden zodat ik hem niet zou kunnen horen en zou ingrijpenWerd vervolgens wel elk uur wakker natuurlijk en na vijf uur slaap lag ik uitgeslapen naar het plafond te turen
Tot in elk geval de eerste verjaardag is melkvoeding de voeding waar ze het op doen. Bijvoeding is extra. Een kindje van elf maanden komt dus niks tekort zolang ze op verzoek wordt gevoed.quote:Op maandag 14 december 2015 00:04 schreef faptist het volgende:
[..]
ik heb nu gemolken met m'n handem terwijl op de andere borst de kolf aanstond. Ging aardig. Toch 55 ml.
War bedoel je met 'op slot'?
Bedankt voor het meedenken.
Watmoetikkiezen,
Volledige borstvoeding met 11 maanden en Geen vast eten? Dat wordt toch juist door iedereen afgeraden of kloppen mijn bronnen niet?
Ja we deden heus wel veel pogingen om hem tot eten te krijgen hoor!quote:Op maandag 14 december 2015 00:04 schreef faptist het volgende:
[..]
Watmoetikkiezen,
Volledige borstvoeding met 11 maanden en Geen vast eten? Dat wordt toch juist door iedereen afgeraden of kloppen mijn bronnen niet?
Dat is niet helemaal waar he? Het recht om te kolven blijft, alleen moet het na 9 maanden in je eigen tijd (pauze bijv.) ipv in de tijd van je baas.quote:Op maandag 14 december 2015 11:23 schreef Tante_Soesa het volgende:
Fap, met 9 maanden vervalt ook het kolfrecht he... Misschien dat je idd (net als Selvaria) toe kan naar 1x kolven per dag?
Ja, idd maar je mag natuurlijk altijd al zelf weten wat je in je eigen tijd doetquote:Op maandag 14 december 2015 11:47 schreef Marjolijntje het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar he? Het recht om te kolven blijft, alleen moet het na 9 maanden in je eigen tijd (pauze bijv.) ipv in de tijd van je baas.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |