Anders is het een gevalletje nevenschade.quote:Op maandag 23 november 2015 22:29 schreef Nintex het volgende:
[..]
Professionele soldaten zijn uiterst gedesciplineerd en getrained. Zij zullen nooit zomaar burgers aanvallen.
Ze staan daar vooral hun werk te doen dus ze zullen je hoogstwaarschijnlijk negeren als je probeert grappig te zijn. Buiten dat richten ze geen wapens op burgers als daar geen directe aanleiding voor is. De kans dat de wijkagent van je schrikt en je per ongeluk neer schiet als je iets geks doet is veel groter dan dat een soldaat het vuur op je opent.quote:Op maandag 23 november 2015 22:46 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dat is wat ik uiteraard ook hoop, maar het idee dat soldaten in mijn stad zouden rondlopen beangstigd mij wel, gelukkig is dat nog niet aan de orde. Maar hoe werkt zoiets dan als je een Soldaat aanspreekt richt hij de loop van zijn geweer direct op jou of houdt hij deze beneden zolang er voor hem of haar geen direct dreiging heerst. Kun je met een soldaat gewoon praten, lachen een dolletje maken of moet je uitkijken met wat je zegt.
Je moet ze met rust laten. Ze zijn druk bezig met hun werk: de stad beveiligen. Dat kan niet als er lolbroeken zijn die hun concentratie verstoren.quote:Op maandag 23 november 2015 22:46 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dat is wat ik uiteraard ook hoop, maar het idee dat soldaten in mijn stad zouden rondlopen beangstigd mij wel, gelukkig is dat nog niet aan de orde. Maar hoe werkt zoiets dan als je een Soldaat aanspreekt richt hij de loop van zijn geweer direct op jou of houdt hij deze beneden zolang er voor hem of haar geen direct dreiging heerst. Kun je met een soldaat gewoon praten, lachen een dolletje maken of moet je uitkijken met wat je zegt.
Ik zag vanmiddag een filmpje van iemand die zo'n kerel aan z'n geweer trok. Zelfs die heeft het overleefd dus ik denk dat een vriendelijke glimlach je wel vergeven wordt.quote:Op maandag 23 november 2015 22:22 schreef MakkieR het volgende:
Misschien een gekke vraag: Maar hoe moet je eigenlijk een militair in Brussel aanspreken die uiterst alert is en zwaar gewapend. Gelden dan dezelfde gedragsregels als bij een vriendelijke politieagent of moet je juist uiterst voorzichtig omgaan met deze rondlopende tijdbommen. Ik bedoel een verkeerde blik en hij schiet zijn hele magazijn op je leeg en stelt dan pas vragen.
Nee zo mogen wij niet denken volgens Merkel, Pechtold en vele andere policorsquote:Op maandag 23 november 2015 19:54 schreef Infection het volgende:
Verbaasd me dat dit nog niet vaker gebeurd is. Je zou zeggen dat er genoeg potentiële jihadisten tussen de gelukszoekers zitten.
Jullie hebben het er maar zwaar mee, het steeds namens iemand anders jezelf moeten corrigeren.quote:Op maandag 23 november 2015 23:13 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Nee zo mogen wij niet denken volgens Merkel, Pechtold en vele andere policors
wellicht wil je de weg vragen?quote:Op maandag 23 november 2015 23:09 schreef CafeRoker het volgende:
Waarom zou je zo iemand trouwens willen aanspreken?
twitter:CNBCnow twitterde op maandag 23-11-2015 om 23:27:53BREAKING: State Dept issues worldwide travel alert for US citizens, citing terrorist threats, urges vigilance particularly during holidays. reageer retweet
Gaan er meer vliegtuigen ploffen?twitter:
Die soldaten zijn veel meer 'gewend' dan die politieagenten. Ik zou meer schrik hebben van de politie die ze zulke zware wapens in de handen geduwd hebben (behoudends speciale eenheden) dan van soldaten, eerlijk gezegd.quote:Op maandag 23 november 2015 22:22 schreef MakkieR het volgende:
Misschien een gekke vraag: Maar hoe moet je eigenlijk een militair in Brussel aanspreken die uiterst alert is en zwaar gewapend. Gelden dan dezelfde gedragsregels als bij een vriendelijke politieagent of moet je juist uiterst voorzichtig omgaan met deze rondlopende tijdbommen. Ik bedoel een verkeerde blik en hij schiet zijn hele magazijn op je leeg en stelt dan pas vragen.
Logisch want plekken en evenementen waar aanslagen dreigen worden uit voorzorg afgesloten. Vergeet niet dat ze naast een schietpartij in Parijs, ook een Russisch passagiersvliegtuig hebben opgeblazen.quote:Op maandag 23 november 2015 23:36 schreef BansheeBoy het volgende:
Gek genoeg is de wereld al 2 weken in paniek. Ik heb sinds de Baguetten-hoofdstad geen aanslag meer gezien. Ik vind die angst die de media/politiek zaait ook een vorm van terreur.²
Binnenkort wordt Nederland ook een doelwit:quote:Op maandag 23 november 2015 23:30 schreef Nintex het volgende:
twitter:CNBCnow twitterde op maandag 23-11-2015 om 23:27:53BREAKING: State Dept issues worldwide travel alert for US citizens, citing terrorist threats, urges vigilance particularly during holidays. reageer retweet
Gaan er meer vliegtuigen ploffen?twitter:
Zat er wel aan te komen na die 1100 bommen propaganda van vanmorgen. Ik zeg, blijf lekker weg daar en laat ome Vladimir het oplossen.quote:Op dinsdag 24 november 2015 00:26 schreef Infection het volgende:
[..]
Binnenkort wordt Nederland ook een doelwit:
VS vraagt Nederland officieel: bombardeer Syrië
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)eel-bombardeer-syrie
nee met 2 F16's schiet dat lekker opquote:Op dinsdag 24 november 2015 00:26 schreef Infection het volgende:
[..]
Allereerst denk ik om bijvoorbeeld de spanning te breken als je zenuwachtig bent met alles wat om je heen gebeurd. Maar het kan inderdaad ook zijn dat je de weg kwijt bent en een soldaat vraagt naar de juiste weg. Of misschien ben je nieuwsgierig waarom een bepaald gebied is afgezet en wil je graag weten waarom en of er alternatieve routes zijn. Of wat er gaande is en waarom het is afgezet en of er nog instructies zijn waaraan ik moet denken. Soldaten in je stad is nou niet bepaald alledaags dus ik kan me goed voorstellen dat inwoners daar zenuwachtig van raken als je dit niet gewend bent.quote:Op maandag 23 november 2015 23:09 schreef CafeRoker het volgende:
Waarom zou je zo iemand trouwens willen aanspreken?
Ja, laat de grote jongens het vuile werk maar weer oplossen. Net zoals bij de NAVO.quote:Op dinsdag 24 november 2015 01:06 schreef Geralt het volgende:
Ik ben alvast voorstander van vooral niet meedoen. Wij hebben daar niets te zoeken.
Hoe meer bommen wij daar gaan gooien hoe groter de kans op een aanslag hier.
Niet doen dus.
Laat de grote jongens dat maar lekker uitvechten daar (Amerika, Rusland en China).
Daar ligt het niet aan.quote:Op dinsdag 24 november 2015 01:06 schreef Geralt het volgende:
Ik ben alvast voorstander van vooral niet meedoen. Wij hebben daar niets te zoeken.
Hoe meer bommen wij daar gaan gooien hoe groter de kans op een aanslag hier.
Niet doen dus.
Laat de grote jongens dat maar lekker uitvechten daar (Amerika, Rusland en China).
Het antwoord is nee, tenzij de VS het aan ons vraagt dan is het ja.quote:Op dinsdag 24 november 2015 00:26 schreef Infection het volgende:
[..]
Peilingen zijn gebakken lucht, fillers, komkommernieuws buiten komkommertijd. Pas als het grote nieuws geen hoofdzaak meer is, dan komen de peilingen weer.quote:Op dinsdag 24 november 2015 03:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Nog steeds gaan de ogen niet open terwijl de derde wereldoorlog is begonnen.
Wat mij ook opvalt is dat er geen wekelijkse peilingen meer zijn terwijl die er voorheen wel waren. Mag de virtuele groei van de PVV niet gezien worden?
Voor een wereldoorlog zijn er twee elkaar met wapens bestrijdende grootmachten nodig. IS is dat niet. Bovendien is de hele wereld eensgezind over dat IS moet verdwijnen.quote:Op dinsdag 24 november 2015 03:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Nog steeds gaan de ogen niet open terwijl de derde wereldoorlog is begonnen.
Wat mij ook opvalt is dat er geen wekelijkse peilingen meer zijn terwijl die er voorheen wel waren. Mag de virtuele groei van de PVV niet gezien worden?
In de tijd waarin voor het eerst werd gesproken over "wereldoorlogen" was dat zo. De wereld was toen eenvoudig met natiestaten en gecontroleerde grenzen. Nu is de situatie anders.quote:Op dinsdag 24 november 2015 07:19 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Voor een wereldoorlog zijn er twee elkaar met wapens bestrijdende grootmachten nodig. IS is dat niet. Bovendien is de hele wereld eensgezind over dat IS moet verdwijnen.
Het spijt me voor je, maar aan de criteria voor een wereldoorlog wordt bij lange na niet voldaan. Ga maar ergens anders sidderen en beven van angst.
De VS heeft Nederland gevraagd om te bombarderen in Syrië. Een ruime meerderheid van de Tweede Kamer is voor. Coalitiepartner PvdA is zoals verwacht tegen. Dan lijkt mij nieuwe verkiezingen het beste antwoord.quote:Op dinsdag 24 november 2015 04:09 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het antwoord is nee, tenzij de VS het aan ons vraagt dan is het ja.
Jammer dat je er weer een links/rechtsdiscussie van maakt.quote:Op dinsdag 24 november 2015 09:33 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
In de tijd waarin voor het eerst werd gesproken over "wereldoorlogen" was dat zo. De wereld was toen eenvoudig met natiestaten en gecontroleerde grenzen. Nu is de situatie anders.
Een wereldoorlog is een oorlog die zich in een groot aantal landen afspeelt. Tot de WO2 was bijna elke oorlog een traditionele front-oorlog, vandaag de dag zijn er amper nog front-oorlogen. Dat maakt dat de derde wereldoorlog er heel anders uit zal zien dan de eerste twee.
Waar heb ik iets over IS gezegd? De derde wereldoorlog gaat tussen het westen en de islam. Dat is veel breder dan IS.
Jammer trouwens dat linkse types altijd met persoonlijke aanvallen moeten komen -> "Ga maar ergens anders sidderen en beven van angst."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |