Elke nieuwkomer die (nog) geen Nederlands paspoort heeft. Maak van zoiets maar een voorwaarde om in aanmerking te komen voor de nationaliteit. Je moet er geen wonderen van verwachten maar het kan zeker geen kwaad. Het geeft in ieder geval een duidelijk signaal.quote:Op dinsdag 24 november 2015 14:57 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Bedoel je daar elke Nederlander mee, wordt interessant als een Nederlander dat niet tekent.
De gevangenisstraf vind ik nogal overdreven, de gevangenis zou enkel moeten worden gebruikt voor een deel van de mensen (de niet-psychiatrisch gestoorden en de psychiatrisch gestoorden bij wie er geen verband wordt verondersteld tussen de stoornis en het misdrijf) die een gevaar vormen voor de maatschappij. Een gevangenisstraf is bovendien contraproductief. Gewoon de kosten laten betalen en dit via een taakstraf met een gewaardeerd uursalaris van het minimumuursalaris (waarvan hij niets krijgt want dat gebruikt hij om zijn schuld af te betalen). Reken maar dat hij dat niet meer zou doen. Dan moet je wel eventjes de taakstraf verruimen. Dat vind ik in Nederland ook een probleem, de taakstraf is best een goed middel maar 240 uur is te weinig als maximum. Voor zaken die net wat ernstiger zijn wordt dan toch maar gegrepen naar een gevangenisstraf terwijl de taakstraf een goed alternatief zou zijn en zowel voor de veroordeelde als de maatschappij (een gevangenis is duur) beter uitpakt.quote:Op dinsdag 24 november 2015 16:29 schreef Lothiriel het volgende:
http://www.demorgen.be/bi(...)pse-school-b3cc04ea/
[..]
Goede straf. Nu hoeft gevangenisstraf voor mij niet per se, maar zeker 2 jaar lang straf (bijvoorbeeld 2 jaar taakstraf om z'n nieuwe schulden af te betalen) zie ik wel zitten.
Eerlijk gezegd denk ik als dit juridisch kon dat de overheid dit al eeuwenlang heeft geïmplanteerd.quote:Op dinsdag 24 november 2015 18:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Elke nieuwkomer die (nog) geen Nederlands paspoort heeft. Maak van zoiets maar een voorwaarde om in aanmerking te komen voor de nationaliteit. Je moet er geen wonderen van verwachten maar het kan zeker geen kwaad. Het geeft in ieder geval een duidelijk signaal.
Nochtans zou het niet zo heel er gsterk afwijken van wat ze nu in de USA doen.quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:26 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd denk ik als dit juridisch kon dat de overheid dit al eeuwenlang heeft geïmplanteerd.
Maar jij en ik weten natuurlijk dat er allerlei nationale en Europese regelgeving zijn die dit soort maatregelen onmogelijk maakt. En juridisch wordt vaak verder gekeken dan achter de komma.
Dan kom je allerlei kleine letters tegen in de wet belangenbehartiging en clausules waar iedereen wel weer iets op tegen heeft. Dus al met al kom je helemaal nergens
Of gewoon geen niet-westerse mensen meer toelaten. We hebben er al meer dan genoeg. Ik voel mij op sommige plekken vreemdeling in eigen landquote:Op dinsdag 24 november 2015 18:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Elke nieuwkomer die (nog) geen Nederlands paspoort heeft. Maak van zoiets maar een voorwaarde om in aanmerking te komen voor de nationaliteit. Je moet er geen wonderen van verwachten maar het kan zeker geen kwaad. Het geeft in ieder geval een duidelijk signaal.
Maar ja in de USA kun je iemand aanklagen voor 14 miljoen euro omdat de lerares haar leerling aanzag voor een terrorist die enkel maar een wekker had gebouwd.quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nochtans zou het niet zo heel er gsterk afwijken van wat ze nu in de USA doen.
Dat is dan nog een van de rechtszaken met forse schadeclaims waar ik relatief weinig moeite mee heb. Al is 14 miljoen Euro natuurlijk van de zotten, hoe zot die verdachtmaking van terrorisme en de arrestatie ook was. Laat ik het zo zeggen, die verdachtmaking had een hoog xenofobisch gehalte. Stel dat een Aziatische leerling met hetzelfde zou komen dan zou iedereen lof uiten m.b.t. zijn ijver.quote:Op dinsdag 24 november 2015 23:51 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Maar ja in de USA kun je iemand aanklagen voor 14 miljoen euro omdat de lerares haar leerling aanzag voor een terrorist die enkel maar een wekker had gebouwd.
Deze jongen kan zo langs je lopen zonder dat je hem herkent.quote:Op woensdag 25 november 2015 11:42 schreef Twiitch het volgende:
Die kerel is dadelijk dus al twee weken de meest gezochte man van Europa (wereld?) en nog steeds vermist. Hoeveel hulp moet die wel niet hebben, zoiets red je niet alleen.
En ondanks dat ALLES wat we doen gemonitord wordt door de veiligheidsdiensten (alle emailverkeer, alle mobiele verkeer, telefoontjes die gepleegd worden, pintransacties, kentekenregistratie overal, etc etc etc) weten we niet waar hij zit.quote:Op woensdag 25 november 2015 11:42 schreef Twiitch het volgende:
Die kerel is dadelijk dus al twee weken de meest gezochte man van Europa (wereld?)
Als je eenmaal een schuilplek hebt, en je hebt iemand die de boodschappen doet, kun je ergens best lang zitten lijkt me. Saddam Hussein vonden ze ook pas na maanden in een kuil in de grond op het platteland, als je je echt wilt verstoppen, is het wel mogelijk denk ik.quote:Op woensdag 25 november 2015 11:42 schreef Twiitch het volgende:
Die kerel is dadelijk dus al twee weken de meest gezochte man van Europa (wereld?) en nog steeds vermist. Hoeveel hulp moet die wel niet hebben, zoiets red je niet alleen.
Wat ik bedoel is dat deze jongen niet op straat loopt maar mensen heeft die dat voor hem doen.quote:Op woensdag 25 november 2015 11:47 schreef Elzies het volgende:
[..]
Deze jongen kan zo langs je lopen zonder dat je hem herkent.
Hoe langer je schuilt hoe meer kans je hebt dat mensen je verraden. Zeker als je intieme kring te groot wordt. Een ander kapsel of een baard of snor en geen hond die je meer herkent. Andere identiteit aanmeten en opgaan in de massa. Zo zou ik het doen.quote:Op woensdag 25 november 2015 11:50 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat deze jongen niet op straat loopt maar mensen heeft die dat voor hem doen.
Je moet toch aan financiële middelen komen, en om bepaalde dingen te doen, heb je toch de overheid nodig (inschrijven gemeente, kopen van een huis, rijbewijs). Dan red je het niet zonder hulp van (een hoop) andere mensen.quote:Op woensdag 25 november 2015 11:57 schreef Elzies het volgende:
[..]
Hoe langer je schuilt hoe meer kans je hebt dat mensen je verraden. Zeker als je intieme kring te groot wordt. Een ander kapsel of een baard of snor en geen hond die je meer herkent. Andere identiteit aanmeten en opgaan in de massa. Zo zou ik het doen.
waarom zou je je alsquote:Op woensdag 25 november 2015 12:06 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Je moet toch aan financiële middelen komen, en om bepaalde dingen te doen, heb je toch de overheid nodig (inschrijven gemeente, kopen van een huis, rijbewijs). Dan red je het niet zonder hulp van (een hoop) andere mensen.
Uitkeringenquote:Op woensdag 25 november 2015 12:10 schreef computergirl het volgende:
[..]
waarom zou je je als
Voortvluchtige terrorist willen inschrijven bij de gemeente?
Volgens mij leer je bij IS trainingskampen niet alleen hoe je moet vechten, maar ook hoe je moet opgaan in de menigte, waar je aan geld komt en hoe je moet overleven. Soldaten kennen deze training ook als ze in vijandig gebied terecht komen zonder bescherming. Veel IS trainers zijn oud militairen uit Irak die vast veel kennis hebben van dit soort zaken.quote:
Bernardo Provenzano heeft zich wel 40 jaar schuilgehouden op het platteland van Sicilie, terwijl hij nog steeds allerlei zaakjes regelde.quote:Op woensdag 25 november 2015 11:48 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Als je eenmaal een schuilplek hebt, en je hebt iemand die de boodschappen doet, kun je ergens best lang zitten lijkt me. Saddam Hussein vonden ze ook pas na maanden in een kuil in de grond op het platteland, als je je echt wilt verstoppen, is het wel mogelijk denk ik.
Ik ben op het moment een boek aan het lezen over WOII (Max Hastings - The secret war), wat ondermeer ingaat op spionage in die tijd. De Russen hadden enorm goede informanten, maar deden er niets mee en de moraal van het verhaal is dat ook al heb je goede informatie, de mensen in de inlichtingendiensten moeten er ook nog wat mee doen.quote:Op woensdag 25 november 2015 11:48 schreef Geralt het volgende:
[..]
En ondanks dat ALLES wat we doen gemonitord wordt door de veiligheidsdiensten (alle emailverkeer, alle mobiele verkeer, telefoontjes die gepleegd worden, pintransacties, kentekenregistratie overal, etc etc etc) weten we niet waar hij zit.
Als al die privacybeperkende maatregelen van de overheden niet werken (en dat wisten de wat slimmere mensen al lang, maar hier zie je er een stuitend voorbeeld van in de praktijk dat het bewezen is dat het simpelweg NIET werkt) is het dan niet gewoon tijd om heel dat afluistergeneuzel van de overheid af te schaffen?
Het werkt niet. Zoveel mag nu toch hopelijk ook voor de domme "ik heb een plaat voor mn kop-ik heb niks te verbergen-de overheid mag alles van me weten-mensen" duidelijk zijn.
En ondanks dit bewijs heb ik daar nog altijd mijn vraagtekens bij. De naïviteit en de plank voor hun harses is enorm.
http://www.telegraaf.nl/b(...)evens_redden___.htmlquote:do 26 nov 2015, 08:40
Kiezen: Salah pakken of levens redden
BRUSSEL - De terreurdreiging in Brussel was afgelopen weekeinde zo ernstig, dat autoriteiten besloten meteen in te grijpen. Daardoor kon terrorist Salah Abdeslam echter ontkomen.
Veiligheidsbronnen melden aan Het Laatste Nieuws dat er mailverkeer tussen jihadisten werd onderschept waarin concrete plannen werden besproken voor een aanslag in Brussel zoals die in Parijs een week eerder. Ook in afgeluisterde telefoongesprekken werd de geplande aanslag besproken. De plannen werden bovendien bevestigd door infiltranten én verdachten.
Uit de communicatie bleek dat er voor maandagochtend meerdere aanslagen tegelijkertijd zouden plaatsvinden in Brussel, waarbij "veel slachtoffers"moesten vallen.
"Omdat de regering geen enkel mensenleven op het spel wilde zetten, moést het gerecht wel ingrijpen. Vandaar de overhaaste huiszoekingen", zegt een veiligheidsbron tegen de krant. "Iedereen wist dat de politie de harde kern van de terreurcel niet zou aantreffen, omdat ze op dat moment nog niet op hun uitvalsbasis in Brussel waren. Er was echter geen marge meer om te wachten. Er werd gekozen voor de veiligste oplossing."
Het resultaat was dat er drie mensen zijn opgepakt, en dat er geen explosieven of wapens zijn gevonden. De vrees blijft daarom bestaan dat er nog een aanslag zal plaatsvinden.
twitter:ADnl twitterde op donderdag 26-11-2015 om 13:46:34Er is een grote politieactie gaande in Belgische deelgemeente Auvelais https://t.co/pe0v1phu0W reageer retweet
twitter:ADnl twitterde op donderdag 26-11-2015 om 14:00:43Politieactie in Auvelais zou verband houden met terroristische dreiging in België en zou huiszoekingen betreffen https://t.co/pe0v1phu0W reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |