http://m.hln.be/hln/m/nl/(...)vigationItemId=35524quote:"Het is zeer uitzonderlijk dat het dreigingsniveau wordt opgetrokken van 3 naar 4", zegt VTM NIEUWS-journalist Faroek Ozgünes. "Dat betekent dat een aanslag zeer ernstig en nabij heeft. Er zijn dus elementen om te geloven dat er op elk moment een aanslag kan gebeuren, vandaar de verhoogde waakzaamheid. Dit niveau kan wel maar een paar dagen worden volgehouden, ze moeten het probleem zien op te lossen."
-wordt aangevuld-quote:Vier aanhoudingen in centrum Brussel
Speciale eenheden van de Belgische politie hebben zaterdagmiddag vier mensen opgepakt op de Grote Zavel in het centrum van de stad.
De vier zaten in een verdachte auto, zei een woordvoerder.
Het is nog niet bekend welk verband de aanhoudingen hebben met de verhoogde terreurdreiging in en rond de stad.
'Concrete dreiging'
Eerder op zaterdag zei de Belgische premier Charles Michel dat de dreiging in de hoofdstad een "concrete dreiging van aanslagen met wapens en explosieven" is, die te vergelijken is met de aanslagen in Parijs. Dat was de aanleiding voor de autoriteiten om voor het hele Brussels Gewest het dreigingsniveau op te schroeven naar de hoogste fase.
Alle metrolijnen zijn stilgelegd, er is extra politie op de been en veel evenementen, concerten en sportwedstrijden zijn afgelast. Ook toeristische attracties als het Atomium en verschillende musea zijn dicht. Ook veel winkels zijn niet opengegaan of gaan voortijdig dicht. In de straten rijden militaire voertuigen.
De veiligheidsmaatregelen gelden vooralsnog tot zondagmiddag. Zondag komt opnieuw de Belgische Veiligheidsraad bijeen. Dan wordt de situatie opnieuw bekeken. Waar de dreiging vandaan komt, wilde Michel niet zeggen.
http://www.nu.nl/buitenla(...)centrum-brussel.html
Als je meerdere aanslagen tegelijkertijd wil doen, bedoel ik. Of als je ergens binnen wil komen met een ticket.quote:Op zondag 22 november 2015 22:51 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Waarom veel planning? Kalasjnikov pakken, magazijnen in tas, bomgordeltje om en ergens schietend een drukke plek binnenlopen.
Een continent kan heel snel militariseren. De VS was in slechts maanden na 9/11 volledig in het teken van oorlog, wraak en national security. In Europa kan dat zelfs nog sneller, omdat wij hier nog betere infrastructuur hebben en het regionaal bestuur minder macht heeft.quote:Op zondag 22 november 2015 22:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nog 5 tot 10 jaar tot de oorlog. Beter bereid je jezelf voor.
Ik heb een goede conditie. Ben nog niet aan het preppen. Vuurwapen ter eigen bescherming en die van mijn dierbaren zou ik wel willen hebben.quote:Op zondag 22 november 2015 22:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nog 5 tot 10 jaar tot de oorlog. Beter bereid je jezelf voor.
Je kunt in ieder geval al leren schieten op een schietbaan.quote:Op zondag 22 november 2015 22:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik heb een goede conditie. Ben nog niet aan het preppen. Vuurwapen ter eigen bescherming en die van mijn dierbaren zou ik wel willen hebben.
Wat is romig?quote:Op zondag 22 november 2015 22:56 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik voel me romig man. Iemand tips?²
Uitloggen. Knapt een mens van op.quote:Op zondag 22 november 2015 22:56 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat is best prijzig toch? En dacht dat je een kennis daar moet hebben die je kan introduceren?quote:Op zondag 22 november 2015 22:56 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je kunt in ieder geval al leren schieten op een schietbaan.
Ik heb me er nooit zo in verdiept eigenlijk.quote:Op zondag 22 november 2015 22:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat is best prijzig toch? En dacht dat je een kennis daar moet hebben die je kan introduceren?
Laat daar de complottheoristen maar op los.quote:Op zondag 22 november 2015 22:57 schreef eddehaas het volgende:
Wat je nu zult zien is dat de privacy totaaal op de schop gaat, mensen willen toch liever mee aanslagen verijdeld zien dat hun privacy waard is. Dus programma's ala PRISM etc kunnen weer opgestart worden.
Heb jarenlange Battlefield en Call of Duty ervaring.quote:Op zondag 22 november 2015 22:56 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Is niet nodig, ik speel al regelmatig Call of Duty.quote:Op zondag 22 november 2015 22:56 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is allemaal ingewikkeld. Het is veel gemakkelijker en zichtbaarder om met een paar trucks soldaten Molenbeek en de Schilderswijk uit te kammen of over te gaan tot massarrestaties.quote:Op zondag 22 november 2015 22:57 schreef eddehaas het volgende:
Wat je nu zult zien is dat de privacy totaaal op de schop gaat, mensen willen toch liever mee aanslagen verijdeld zien dat hun privacy waard is. Dus programma's ala PRISM etc kunnen weer opgestart worden.
trek t r ff uit, niet zo vochtig doen man....quote:Op zondag 22 november 2015 22:56 schreef BansheeBoy het volgende:
Je was me net voor.quote:Op zondag 22 november 2015 22:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Heb jarenlange Battlefield en Call of Duty ervaring.
De VS met haar budget wel ja.quote:Op zondag 22 november 2015 22:54 schreef Nintex het volgende:
[..]
Een continent kan heel snel militariseren. De VS was in slechts maanden na 9/11 volledig in het teken van oorlog, wraak en national security. In Europa kan dat zelfs nog sneller, omdat wij hier nog betere infrastructuur hebben en het regionaal bestuur minder macht heeft.
Het lijkt me een logisch vervolg.quote:Op zondag 22 november 2015 22:58 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Laat daar de complottheoristen maar op los.
Maakt niet uit toch! Het extreme geweld in de game industrie heeft hier niks mee te makenquote:Op zondag 22 november 2015 22:58 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Is niet nodig, ik speel al regelmatig Call of Duty.
Het probleem is dat er juist te veel op het internet gelet wordt. Mensen als Putin, ISIS etc. plannen niet via het internet. Daar is Obama met al zijn adviseurs op plat gegaan.quote:Op zondag 22 november 2015 22:59 schreef eddehaas het volgende:
[..]
Het lijkt me een logisch vervolg.
Enige wat je kunt doen om de aanslagen te voorkomen is internet monitoren en daarnaast mensen controleren, meer op wapens controleren etc
Putin is wel even van een andere orde dan ISIS natuurlijk.quote:Op zondag 22 november 2015 23:01 schreef Nintex het volgende:
[..]
Het probleem is dat er juist te veel op het internet gelet wordt. Mensen als Putin, ISIS etc. plannen niet via het internet. Daar is Obama met al zijn adviseurs op plat gegaan.
De aanval in Parijs was zelfs met een SMS'je gestart.
erg vermakelijk en beter dan dat er continue gerapporteerd wordt dat politie X of Y aan het doen is..quote:
twitter:m_albania twitterde op zondag 22-11-2015 om 22:48:03Residents told to stay away from windows. Not sure they got the message #BrusselsLockdown https://t.co/kv3Mosk5mZ reageer retweet
Ja oke alle communicatie zal je moeten monitoren van verdachte figuren.quote:Op zondag 22 november 2015 23:01 schreef Nintex het volgende:
[..]
Het probleem is dat er juist te veel op het internet gelet wordt. Mensen als Putin, ISIS etc. plannen niet via het internet. Daar is Obama met al zijn adviseurs op plat gegaan.
De aanval in Parijs was zelfs met een SMS'je gestart.
Fijn dat jij het vanuit je luie stoel even allemaal opgelost hebt.quote:Op zondag 22 november 2015 23:05 schreef eddehaas het volgende:
[..]
Ja oke alle communicatie zal je moeten monitoren van verdachte figuren.
Zonder te discrimineren is de kans obv klein dat een jehova uit oestgeest van 64jaar een jihadistiche aanval aan het plannen is.
Oke als je dat doet dan kunnen de terroristen alleen nog communiceren face to face of in code, maar als je ook hun beweging in de gate houd en ze vaak controleerd op wapens etc dan kun je wel wat uithalen om aanvallen te verijdelen imo
Is het probleem niet dat er een gebrek is aan zoveel mankracht om dit te doen?quote:Op zondag 22 november 2015 23:05 schreef eddehaas het volgende:
[..]
Zonder te discrimineren is de kans obv klein dat een jehova uit oestgeest van 64jaar een jihadistiche aanval aan het plannen is.
Oke als je dat doet dan kunnen de terroristen alleen nog communiceren face to face of in code, maar als je ook hun beweging in de gate houd en ze vaak controleerd op wapens etc dan kun je wel wat uithalen om aanvallen te verijdelen imo
Pindarotsjes?quote:Op zondag 22 november 2015 22:56 schreef BansheeBoy het volgende:
Je denkt dat de inlichtingendiensten alleen een beetje op Twitter kijken en dat is het?quote:Op zondag 22 november 2015 23:05 schreef eddehaas het volgende:
[..]
Hij doet in ieder geval een poging..quote:Op zondag 22 november 2015 23:06 schreef Kamikazie het volgende:
[..]
Fijn dat jij het vanuit je luie stoel even allemaal opgelost hebt.
De Europese veiligheidsdiensten zullen er snel achter komen dat zeker nu de vluchtelingen ongestoord de grens over huppelen, ze geen idee hebben op wie ze moeten letten.quote:Op zondag 22 november 2015 23:05 schreef eddehaas het volgende:
[..]
Goede tip! Het is te lang geleden man. Ik doe tegenwoordig meer met groente en fruit. Maar dat is te inhoudelijk me dunkt.quote:
Haha, wedden van niet.quote:Op zondag 22 november 2015 23:08 schreef Nintex het volgende:
[..]
De Europese veiligheidsdiensten zullen er snel achter komen dat zeker nu de vluchtelingen ongestoord de grens over huppelen, ze geen idee hebben op wie ze moeten letten.
Je gaat dus de Israelische aanpak zien. In plaats van Brussel onder lockdown, gooien ze Molenbeek onder lockdown. Er komen no-go areas voor mensen die geen identificatie bij zich hebben etc. . Gemakkelijkste manier om een station of vliegveld te beschermen is er voor te zorgen dat iedereen die binnenkomt op zijn minst een paspoort heeft.
Keertje flink wat huis-aan-huis-zoekingen om te kijken wat er allemaal voor wapentuig aanwezig is, lijkt me ook geen overbodige luxe.quote:Op zondag 22 november 2015 23:08 schreef Nintex het volgende:
[..]
De Europese veiligheidsdiensten zullen er snel achter komen dat zeker nu de vluchtelingen ongestoord de grens over huppelen, ze geen idee hebben op wie ze moeten letten.
Je gaat dus de Israelische aanpak zien. In plaats van Brussel onder lockdown, gooien ze Molenbeek onder lockdown. Er komen no-go areas voor mensen die geen identificatie bij zich hebben etc. . Gemakkelijkste manier om een station of vliegveld te beschermen is er voor te zorgen dat iedereen die binnenkomt op zijn minst een paspoort heeft.
Mijn favorieten:quote:Op zondag 22 november 2015 23:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Goede tip! Het is te lang geleden man. Ik doe tegenwoordig meer met groente en fruit. Maar dat is te inhoudelijk me dunkt.²
Gruizige pindarotjes.quote:Op zondag 22 november 2015 23:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Goede tip! Het is te lang geleden man. Ik doe tegenwoordig meer met groente en fruit. Maar dat is te inhoudelijk me dunkt.²
Welk net is dat bij Tele2?quote:Op zondag 22 november 2015 23:11 schreef iBenny het volgende:
Over 5 minuten het nieuws op één (Belg)
Iemand daar toevallig een stream van?quote:Op zondag 22 november 2015 23:11 schreef iBenny het volgende:
Over 5 minuten het nieuws op één (Belg)
Mwah er zijn er genoeg die dat wel doen.quote:Op zondag 22 november 2015 22:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Alleen heb je er niks aan. Ze "sleutelen" niet buiten het huwelijk.²
quote:Op zondag 22 november 2015 22:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat is best prijzig toch? En dacht dat je een kennis daar moet hebben die je kan introduceren?
Eerste juist, tweede niet juist.quote:Op zondag 22 november 2015 22:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dit is wel te doen in molenbeek misschien maar er zijn zoveel targets in heel europa, als ze de stadions niet meer kunnen pakken, pakken ze straks een random school ofzo...quote:Op zondag 22 november 2015 23:08 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dit lijkt me idd eerder een senario, gewoon bij verdachte personen grootschalige zoekingen met explosieve honden etc. In die wijken zoals molenbeek.quote:Op zondag 22 november 2015 23:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Keertje flink wat huis-aan-huis-zoekingen om te kijken wat er allemaal voor wapentuig aanwezig is, lijkt me ook geen overbodige luxe.
Is die link serieus de kopie van de IS veiligheidshandleidingquote:Op zondag 22 november 2015 23:17 schreef StaceySinger het volgende:
http://www.crimesite.nl/de-veiligheids-handleiding-van-is/
IS-handleiding
Het blijkt wat anders te liggen. Wired legde de hand op een interne veiligheidshandleiding van IS, die een Amerikaanse inlichtingenbron uit de digitale gelederen van IS wist te downloaden. De conclusie mag zijn dat IS net zo goed op de hoogte is van de do’s en don’ts als voorvechters van privacy-clubs. En inderdaad: Playstation4 staat er niet op.
Dank. Dan maar slapen.quote:
Ach kom nou... beleid maken op het internet kan iedereen wel.quote:
dit staat er ook bij > Het doorgaans goed geinforeerde The Intercept maakte een analyse van de informatie die bekend is gemaakt over de mobiele telefoons van de daders in Parijs.quote:Op zondag 22 november 2015 23:22 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Is die link serieus de kopie van de IS veiligheidshandleiding?
En er zijn inmiddels toch wel middelen om ontraceerbaar te werken. Zelfs binnen TOR kun je dingen encrypten en info opsluiten achter wachtwoorden van 30+ tekens
Dat is voor mij alleen maar een signaal dat de daders helemaal geen banden hebben met IS.quote:Op zondag 22 november 2015 23:24 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dit staat er ook bij > Het doorgaans goed geinforeerde The Intercept maakte een analyse van de informatie die bekend is gemaakt over de mobiele telefoons van de daders in Parijs.
Ze babbelden er zonder encryptie lustig op los.
Hij ook niet ?quote:Op zondag 22 november 2015 23:26 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Dat is voor mij alleen maar een signaal dat de daders helemaal geen banden hebben met IS.
Ik heb het de laatste dagen maar half gevolgdquote:
Terrorist en dom zijn pleonasmen...quote:Op zondag 22 november 2015 23:29 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik heb het de laatste dagen maar half gevolgd
Maar hij zou het 'brein' zijn en is gepopt door de popo's. Maargoed hoe dom ben je als terrorist om gewoon je smartphone te gebruiken
Tegenstanders onderschatten, heel verstandig ja.quote:Op zondag 22 november 2015 23:31 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Terrorist en dom zijn pleonasmen...
Die dommeriken weten wel flink wat grondgebied te veroveren en internationale opsporingsdiensten te slim af te zijnquote:Op zondag 22 november 2015 23:31 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Terrorist en dom zijn pleonasmen...
The show is over, dus die kattenfoto's kunnen weg, thank you.twitter:stefandevries twitterde op zondag 22-11-2015 om 23:30:16Menace terroriste à Bruxelles: toutes les opérations sont terminées - https://t.co/mthpMxkYAE reageer retweet
twitter:News_Executive twitterde op zondag 22-11-2015 om 23:32:04UPDATE: Big police operation also ongoing in Liège and also Dampremy near Charleroi I addition to the police operation in #Brussels #Belgium reageer retweet
Ik heb tegenwoordig constant al het gevoel dat het gelogged wordt als ik op zo'n link klikquote:Op zondag 22 november 2015 23:22 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
En er zijn inmiddels toch wel middelen om ontraceerbaar te werken. Zelfs binnen TOR kun je dingen encrypten en info opsluiten achter wachtwoorden van 30+ tekens
Heb hem even door gelezen, komt er opneer gebruik een VPN en TOR, klik niet op onbekende links en deel je username en password nietquote:Op zondag 22 november 2015 23:22 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik heb er doorheen gekeken en het is eigenlijk niet meer dan een verzameling van beveiligingsprogramma's, manieren om bestanden/mail te versleutelen, om misleidende info de wereld in te sturen enz. Maar weinig uitleg en waardeloos Engelsquote:Op zondag 22 november 2015 23:34 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Ik heb tegenwoordig constant al het gevoel dat het gelogged wordt als ik op zo'n link klikOf op vage Arabische Twitter accounts beland
twitter:NewsOnTheMin twitterde op zondag 22-11-2015 om 23:37:31MORE: Six terrorists were reportedly arrested, including a wounded man. #Brussels reageer retweet
DENK AAN JE META DATAquote:Op zondag 22 november 2015 23:36 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik heb er doorheen gekeken en het is eigenlijk niet meer dan een verzameling van beveiligingsprogramma's, manieren om bestanden/mail te versleutelen, om misleidende info de wereld in te sturen enz. Maar weinig uitleg en waardeloos Engels
Yup, steganografie.....quote:Op zondag 22 november 2015 23:25 schreef J0kkebr0k het volgende:
Zijn die kattenfoto's hier nou echt nodig?
Ja precies..quote:Op zondag 22 november 2015 23:36 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Heb hem even door gelezen, komt er opneer gebruik een VPN en TOR, klik niet op onbekende links en deel je username en password niet
Ben benieuwd... Ze zijn ook in Luik bezig...quote:Op zondag 22 november 2015 23:38 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:NewsOnTheMin twitterde op zondag 22-11-2015 om 23:37:31MORE: Six terrorists were reportedly arrested, including a wounded man. #Brussels reageer retweet
oh tochquote:Op zondag 22 november 2015 23:38 schreef Houtenbeen het volgende:
Gewond, dus wellicht weggekomen uit parijs?quote:Op zondag 22 november 2015 23:38 schreef Houtenbeen het volgende:
Gewond, dus wellicht van de fiets gevallen na een avondje zuipen in Brussel?quote:Op zondag 22 november 2015 23:38 schreef Houtenbeen het volgende:
quote:Op zondag 22 november 2015 23:41 schreef Jojoke het volgende:
Echte terroristen laten zich niet arresteren
Dat is een interessante piste... Die arrestanten die ze in Saint Denis hebben aangehouden zijn, behalve die eigenaar van het pand, vrijgelaten. Abaaoud zou door een sniper uitgeschakeld zijn, zijn nicht zou daarna omgekomen zijn toen een onbekende derde zichzelf opblies...daarna is er wel nog over en weer geschoten toch? Zouden daar mensen zijn weggekomen (geen idee hoe)quote:Op zondag 22 november 2015 23:39 schreef Proximo het volgende:
[..]
Gewond, dus wellicht weggekomen uit parijs?
Of wellicht eerder al, ik weet niet exact hoe die raid bij bataclan ging, maar wellicht dat iemand daar de benen heeft genomen toen de politie binnenviel en gewond en al is weggekomenquote:Op zondag 22 november 2015 23:43 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dat is een interessante piste... Die arrestanten die ze in Saint Denis hebben aangehouden zijn, behalve die eigenaar van het pand, vrijgelaten. Abaaoud zou door een sniper uitgeschakeld zijn, zijn nicht zou daarna omgekomen zijn toen een onbekende derde zichzelf opblies...daarna is er wel nog over en weer geschoten toch? Zouden daar mensen zijn weggekomen (geen idee hoe)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |