abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157839847
quote:
12s.gif Op donderdag 26 november 2015 18:18 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Tik gewoon ergens een TA2020 op de kop, ben je voor 3 tientjes klaar.
Dank je voor de tip, ik ben nog op zoek naar een goede versterker die niet al te duur is. Ooit wil ik audiofiele geluidskwaliteit gaan hebben maar daar wacht ik nog even mee gezien wat het kost (speakers), voor nu neem ik genoegen met een redelijk goede geluidskwaliteit.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_157839997
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 16:18 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ik eet als ik thuis ben soms weken geen vlees, vind ik veel te duur, maar vind het toch erg praktisch om niet vegetarisch te hoeven eten in een restaurant of bij anderen. Heb toch het idee dat het je erg beperkt in sommige situaties.
Dat klopt maar dat ligt vooral aan de restaurants in Nederland. Anderzijds is het voor de meeste mensen die vlees eten ook niet geweldig buiten de deur eten in Nederland. Nederlanders zijn nu eenmaal geen bourgondiërs. ;)
Ik zou graag eens gaan eten bij een goed Indaas (zeg ik dat zo goed?) restaurant maar die schijnt er niet te zijn in mijn buurt, niet volgens de Indiër aan wie ik het vroeg (hij kon mij wel een restaurant in Holland aanraden) en hij zou het moeten weten.
Een goede Thai die authentiek (niet aangepast aan de Nederlanders)Thais kookt lijkt me ook aardig.
#NoDAPL
  donderdag 26 november 2015 @ 19:14:13 #53
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_157840918
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 18:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik druk het ietwat verkeerd uit omdat niet iedereen het volgt als ik begin over polysachariden en monosachariden. Sue me.
De bottomline: groenten bevatten veel polysachariden waar na vertering monosachariden van worden opgenomen. Veel in de zin dat het meer dan genoeg is om bij een inname van 500-1000 gram groenten op een dag continue je bloedsuikerspiegel wat te verhogen.
Voor wie nu een raar beeld over mijn dieet vormt in zijn hoofd, nee, ik eet niet alleen maar groenten. Ik eet ook brood, deeg/rijst, eiëren, kwark, kaas etc.
Ik doelde meer op de vertering door bacteriën ;) Voor de rest snijdt je verhaal wel enig hout.
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_157842397
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 18:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is slechts een van de redenen om dat te doen, dat is met name relevant voor mensen die te veel vet hebben (gehad) maar ook voor gewone mensen geldt dat ze meer trek hebben naarmate ze meer suiker eten. Nogmaals, je voelt je dan ook fitter en prettiger (niet de hele tijd cravings). Bovendien krijg je veel minder snel problemen met je tanden. Allemaal goede redenen. Probeer het eens uit: 10 dagen stoppen en je bent ervan af, dan heb je geen behoefte meer aan suikerrijke producten.

Ik vraag me dus oprecht af of ik gewoon gigantisch veel geluk heb met mijn tanden of dat het onzin is dat wat we eten zo erg onze tanden kan beïnvloeden.

Ik kan er gewoon echt niet bij dat er mensen zijn die bij elk product wat ze kopen eerst de ingrediënten gaan checken om te kijken of er suiker is en dan een tomatensaus in pot besluiten niet te kopen, maar zelf die saus gaan maken omdat er dan tenminste geen toegevoegd suiker in zit. Dit als voorbeeld om maar iets te noemen. Dat mensen chocola en weet ik veel wat voor meuk vermijden kan ik nog inkomen, maar mij niet gezien.

Morgen in ieder geval naar de winkel voor een nieuwe pot nutella :D
pi_157842788
Ik heb een beetje een snoepverslaving denk ik. :@
  donderdag 26 november 2015 @ 20:14:31 #56
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_157843013
Sinds ik op kamer ben eet ik echt nooit snoep :P alleen het noodzakelijke
leef de leven
pi_157843099
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 18:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dank je voor de tip, ik ben nog op zoek naar een goede versterker die niet al te duur is. Ooit wil ik audiofiele geluidskwaliteit gaan hebben maar daar wacht ik nog even mee gezien wat het kost (speakers), voor nu neem ik genoegen met een redelijk goede geluidskwaliteit.
Ik heb zelf deze: http://www.dx.com/p/s-m-s(...)ack-dc-12-14v-170434

Is echt een retegoeie versterker en een mooi begin voor een hifi setup. Speakers kun je zelf maken of je moet op zoek gaan naar tweedehandsjes, daar zit ook mooi spul tussen.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_157843600
quote:
10s.gif Op donderdag 26 november 2015 19:14 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Ik doelde meer op de vertering door bacteriën ;) Voor de rest snijdt je verhaal wel enig hout.
Vertering is ruim geïnterpreteerd, ook weer om het begrijpelijk te maken voor de mensen die geen biologische kennis hebben. Wij kunnen immers niet planten verteren zonder hulp van bacteriën.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 19:55 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Ik vraag me dus oprecht af of ik gewoon gigantisch veel geluk heb met mijn tanden of dat het onzin is dat wat we eten zo erg onze tanden kan beïnvloeden.
Het is zeker geen onzin maar het verschilt wel sterk tussen mensen. Als jij toevallig een gebit hebt waarbij het moeilijker is om alles te poetsen dan reinig je het slechter en zijn de consequenties groter wanneer je slechte gewoontes hebt. Een paar voorbeelden voorbeelden hiervan: de vorm van de tanden, de ruimte tussen de tanden, de vorm van je kaken en het al dan niet hebben van verstandskiezen. Verstandskiezen zijn een ramp, je kan er vaak moeilijk bij met een tandenborstel (naast de kies), dat kan flink wat problemen geven, ook voor de tand die ernaast zit, daarom wordt soms aangeraden om ze preventief te verwijderen, ook als er wel genoeg ruimte is voor de verstandskies om te groeien zonder dat het andere tanden wegdrukt (bij mij een klein beetje geweest, dat is hoe ik ontdekte dat ik daar verstandskiezen had die nog onder het tandvlees zaten).

Daarnaast moet je nooit je tanden poetsen als je het laatste uur of de laatste twee uur (de aanbevolen wachttijd is toegenomen) iets zuurs naar binnen hebt gewerkt. Denk aan frisdrank en veel vruchten (sinaasappels). Je poetst je glazuur weg doordat het verweekt door het zuur, helaas weten veel ouders dat niet en helaas verzuimen veel tandartsen om dat uit te leggen. Hopelijk niet omdat het extra klandizie oplevert. :{

quote:
Ik kan er gewoon echt niet bij dat er mensen zijn die bij elk product wat ze kopen eerst de ingrediënten gaan checken om te kijken of er suiker is en dan een tomatensaus in pot besluiten niet te kopen, maar zelf die saus gaan maken omdat er dan tenminste geen toegevoegd suiker in zit. Dit als voorbeeld om maar iets te noemen. Dat mensen chocola en weet ik veel wat voor meuk vermijden kan ik nog inkomen, maar mij niet gezien.
Ik mijd geen chocolade, dat is het enige zoete, op wat vruchten na, wat ik eet. Ik raad 70-85% cacao aan, die zijn het lekkerst. 1 keer heb ik 99% cacao geprobeerd, die vond ik te bitter.
Ik kijk wel altijd naar de ingrediënten en ik selecteer op basis daarvan wat ik wel en niet koop. Zelf tomatensaus maken? Mijn niet gezien, ik snijd zelf wat tomaatjes en dan vind ik het prima.

Ik heb trouwens jarenlang wel veel zoet gegeten op mijn brood en tussendoor, daarom durf ik te zeggen dat je niets mist (integendeel) als je ermee stopt en dat je je fysiek gezien beter voelt. Het zit slechts in het koppie. Het is zoiets als met roken, het is eigenlijk nergens goed voor maar je denkt het nodig te hebben als je er verslaafd aan bent.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bram_van_Loon op 26-11-2015 20:45:33 ]
#NoDAPL
pi_157844004
quote:
Waarom heb jij voor deze gekozen en niet voor die andere die jij aanbeveelde? Kwam jij die andere pas op het spoor nadat jij deze al had gekocht?

quote:
Is echt een retegoeie versterker en een mooi begin voor een hifi setup. Speakers kun je zelf maken of je moet op zoek gaan naar tweedehandsjes, daar zit ook mooi spul tussen.
Mijn voorkeur gaat uit naar een highend hoofdtelefoon omdat ik graag wil luisteren zonder dat de buren meegenieten, zolang ik niet in een ruime vrijstaande woning woon en omdat je dan voor een aanzienlijk lager bedrag audiofiele kwaliteit kan kopen.
Ik weet dat je geweldige tweedehands boksen kan kopen voor relatief weinig geld (minder dan de helft van het aankoopbedrag) aangezien liefhebbers goed spul verkopen om ander goed spul te kunnen kopen. Het leuke hierbij is dat het een niet noodzakelijk beter is dan het ander maar dat het afhangt van de stijl van muziek en de smaak. Ik kan me vergissen maar ik heb de indruk dat het voor hoofdtelefoons wat moeilijker is, ik heb wel eens gekeken maar toen zag ik geen leuke koopjes. Ik zou bijv. graag de The Sennheiser HD 650of die bekende Grado RS1 willen kopen. De eerste heb ik ooit eens uitgeprobeerd met een goede versterker met muziek die acoustische gitaarbegeleiding bevat, je hoort een veel rijker geluid (meer tonen tegelijkertijd of een harder geluid van dezelfde tonen, bij het aanslaan van een snaar hoor je in het echt nooit maar 1 toon).
Dezelfde versterker en een meer modaal model (een ietwat betere Beyerdynamic, prijsklasse van 300-400 euro) en de tonen klonken veel meer vlak.
#NoDAPL
pi_157844188
'And how many hours a day did you do lessons?' said Alice, in a hurry to change the subject.
'Ten hours the first day,' said the Mock Turtle: 'nine the next, and so on.'
'What a curious plan!' exclaimed Alice.
'That's the reason they're called lessons,' the Gryphon remarked: 'because they lessen from day to day.'
This was quite a new idea to Alice, and she thought it over a little before she made her next remark. 'Then the eleventh day must have been a holiday?'
'Of course it was,' said the Mock Turtle.
'And how did you manage on the twelfth?' Alice went on eagerly.
'That's enough about lessons,' the Gryphon interrupted in a very decided tone: 'tell her something about the games now.'
  donderdag 26 november 2015 @ 21:27:58 #61
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_157845917
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 20:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Vertering is ruim geïnterpreteerd, ook weer om het begrijpelijk te maken voor de mensen die geen biologische kennis hebben. Wij kunnen immers niet planten verteren zonder hulp van bacteriën.
Uuuh, enzymen? :P Bacteriën voegen bijna niks toe aan de menselijke vertering :) Je kan best zonder.
pi_157846107
quote:
3s.gif Op donderdag 26 november 2015 21:27 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Uuuh, enzymen? :P Bacteriën voegen bijna niks toe aan de menselijke vertering :) Je kan best zonder.
Commensalisme en darmbacteriën?
#NoDAPL
pi_157846421
Ik heb zelf deze:
Goed voor de middenfrequenties, slecht voor hoge frequenties (boven de 10 kHz?) en matig voor de lage frequenties. Voor de meeste mensen dus een aardige keuze voor dat budget. Die van mij is van de eerste generatie en daar heb je wel het probleem bij dat je scheurtjes krijgt in dat spul wat op je hoofd zit.

[ Bericht 12% gewijzigd door Bram_van_Loon op 26-11-2015 21:44:23 ]
#NoDAPL
  donderdag 26 november 2015 @ 21:57:02 #64
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_157847248
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 21:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Commensalisme en darmbacteriën?
Meh, darmbacteriën verteren alleen het laatste onverteerbare restje vezels, heb je geen reet aan, anders poep je dat gewoon weer uit :P
pi_157850080
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 20:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Waarom heb jij voor deze gekozen en niet voor die andere die jij aanbeveelde? Kwam jij die andere pas op het spoor nadat jij deze al had gekocht?
Dit is een digitale versterker met een TA2020 chip. ;)

quote:
[..]

Mijn voorkeur gaat uit naar een highend hoofdtelefoon omdat ik graag wil luisteren zonder dat de buren meegenieten, zolang ik niet in een ruime vrijstaande woning woon en omdat je dan voor een aanzienlijk lager bedrag audiofiele kwaliteit kan kopen.
Ik weet dat je geweldige tweedehands boksen kan kopen voor relatief weinig geld (minder dan de helft van het aankoopbedrag) aangezien liefhebbers goed spul verkopen om ander goed spul te kunnen kopen. Het leuke hierbij is dat het een niet noodzakelijk beter is dan het ander maar dat het afhangt van de stijl van muziek en de smaak. Ik kan me vergissen maar ik heb de indruk dat het voor hoofdtelefoons wat moeilijker is, ik heb wel eens gekeken maar toen zag ik geen leuke koopjes. Ik zou bijv. graag de The Sennheiser HD 650of die bekende Grado RS1 willen kopen. De eerste heb ik ooit eens uitgeprobeerd met een goede versterker met muziek die acoustische gitaarbegeleiding bevat, je hoort een veel rijker geluid (meer tonen tegelijkertijd of een harder geluid van dezelfde tonen, bij het aanslaan van een snaar hoor je in het echt nooit maar 1 toon).
Dezelfde versterker en een meer modaal model (een ietwat betere Beyerdynamic, prijsklasse van 300-400 euro) en de tonen klonken veel meer vlak.
Van koptelefoons heb ik eerlijk gezegd vrij weinig verstand. Gebruik altijd oordopjes buitenshuis en m'n speakers als ik thuis ben. Woon in een niet super gehorig huis en zet m'n muziek niet al te hard, dan kan dat prima.
pi_157850686
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 23:10 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Dit is een digitale versterker met een TA2020 chip. ;)

[..]

Van koptelefoons heb ik eerlijk gezegd vrij weinig verstand. Gebruik altijd oordopjes buitenshuis en m'n speakers als ik thuis ben. Woon in een niet super gehorig huis en zet m'n muziek niet al te hard, dan kan dat prima.
Begrijp me niet verkeerd, ik zet het geluid nooit te hard. Zeker met inears moet je daar trouwens mee opletten.
#NoDAPL
pi_157854256
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 23:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd, ik zet het geluid nooit te hard. Zeker met inears moet je daar trouwens mee opletten.
Mja, hoe meet jij dan het aantal dB? Ik let er altijd op dat ik het geluid niet harder zet dan 80 dB maar heb nog geen methode gevonden om dat te meten.
pi_157858964
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 08:25 schreef netchip het volgende:

[..]

Mja, hoe meet jij dan het aantal dB? Ik let er altijd op dat ik het geluid niet harder zet dan 80 dB maar heb nog geen methode gevonden om dat te meten.
Je merkt het vanzelf wanneer het te hard staat. Je weet dat het te hard staat zo gauw het geluid ineens zachter lijkt te klinken. Aan je kraakbeenbotjes die de longitudinale trillingen voortplanten van je trommelvlies naar je slakkenhuis zitten spiertjes bevestigd die contraheren op het moment dat het geluid te hard is. Deze bescherming heeft natuurlijk alleen zin als je niet plotseling een zeer sterke geluidstoename hebt en zoals alle spieren worden ook deze spiertjes moe waardoor de bescherming tijdelijk is.
Los hiervan hou ik er niet van om het hard te zetten, ik wil het duidelijk horen maar ik hou er niet van als het geluid hard is, bij een doorsnee uitgaansgelegenheid staat het geluid voor mij bijvoorbeeld veel te hard. Misschien zegt het iets over het gehoor van de klanten en de medewerkers?
#NoDAPL
pi_157859154
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 13:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je merkt het vanzelf wanneer het te hard staat. Je weet dat het te hard staat zo gauw het geluid ineens zachter lijkt te klinken. Aan je kraakbeenbotjes die de longitudinale trillingen voortplanten van je trommelvlies naar je slakkenhuis zitten spiertjes bevestigd die contraheren op het moment dat het geluid te hard is. Deze bescherming heeft natuurlijk alleen zin als je niet plotseling een zeer sterke geluidstoename hebt en zoals alle spieren worden ook deze spiertjes moe waardoor de bescherming tijdelijk is.
Los hiervan hou ik er niet van om het hard te zetten, ik wil het duidelijk horen maar ik hou er niet van als het geluid hard is, bij een doorsnee uitgaansgelegenheid staat het geluid voor mij bijvoorbeeld veel te hard. Misschien zegt het iets over het gehoor van de klanten en de medewerkers?
Ik heb een 5.1 soundsystem ding, dus 't is vrij moeilijk om dat in te schatten. Als ik twee meter verplaats kan het zomaar zijn dat de lage tonen echt drukken, maar als ik dan achter m'n bureau zit, ze maar zacht hoor. Heeft te maken met de resonantie van m'n kamer maar maakt inschatten moeilijk.
pi_157859178
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 13:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Over die uitgaansgelegenheden heb je trouwens zeker een punt, de muziek staat daar vaak echt achterlijk hard.
pi_157859257
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 20:17 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Ik heb zelf deze: http://www.dx.com/p/s-m-s(...)ack-dc-12-14v-170434

Ik heb nog eens even gekeken naar de prijs van de Sennheiser HD 800 die ik al jarenlang graag wil hebben. Die is helaas nog niet minder duur geworden, zelfs iets duurder (inflatie?). https://tweakers.net/pric(...)800-%28zwart%29.html
:{
Ik wil het hebben voor het geluid maar ik vind het er ook heel erg vet uitzien.

De nummer 2 van Sennheiser (HD 650) is daarentegen wel goed te betalen (ongeveer 350 euro) maar het verschil in geluidskwaliteit hoor je wel.

Wat betreft versterkers, die jij aanbeveelt lijkt niet geschikt te zijn voor hoofdtelefoons maar dit artikel lijkt mij een goede start.
http://www.wirerealm.com/guides/top-10-best-headphone-amplifiers

[ Bericht 5% gewijzigd door Bram_van_Loon op 27-11-2015 17:33:54 ]
#NoDAPL
pi_157863349
Schaamteloze spam: voor beta's die geinteresseerd zijn in natuurkunde, en met name relativiteit, kosmologie, kwantummechanica, elementaire deeltjes, snaartheorie etc. :

W&T / Boek over kwantumzwaartekracht: jullie input gevraagd
pi_157874315
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 17:27 schreef Haushofer het volgende:
Schaamteloze spam: voor beta's die geinteresseerd zijn in natuurkunde, en met name relativiteit, kosmologie, kwantummechanica, elementaire deeltjes, snaartheorie etc. :

W&T / Boek over kwantumzwaartekracht: jullie input gevraagd
Mijn advies (ik denk dat ik je dat min of meer in deze bewoordingen al heb gegeven): recruteer hier wat proeflezers, dan weet je meteen voor welke groep het wel en niet duidelijk is wat je schrijft en de beste manier om te weten wat ontbreekt, wat te veel informatie is, wat niet zo duidelijk is uitgelegd als dat je denkt of wat juist overbodig in Jip- en Janneketaal is uitgelegd is door een iteratief proces van proeflezen en bijschaven te hebben.

Wat ik persoonlijk wel interessant zou vinden wat betreft de quantummechanica, wat uitleg over hoe nu is bewezen dat op die hele kleine schaal een deeltje op twee plaatsen tegelijkertijd kan zijn en de koppeling tussen dat en dat op macroschaal allerlei dingen toch wel redelijk voorspelbaar zijn. Bij de elementaire deeltjes zou het interessant zijn om wat nader in te gaan op het werk van onze 't Hooft en Veltman (hopelijk spel ik de beide namen goed), ik weet dat zij het bestaan van deeltjes voorspelden waarvan later werd bewezen dat ze bestonden. Analoog hiermee is het bespreken van het Higgs-deeltje natuurlijk interessant maar dat is al veel gedaan. Over snaartheorie begrijp ik als leek dat het een poging is om de vier grote theorieën met elkaar te verbinden (alle 4) en dat de snaren als een soort van elementaire 'deeltjes' kunnen worden opgevat waarmee alles kan worden verklaard. hoe zit dat precies?
Wat betreft de relativiteit en de kosmologie denk ik natuurlijk direct aan Einstein zijn werk en het bewijs van de reativiteitstheorie door de afbuiging van licht te meten. Wat vind je van de uitleg dat Einstein zin briljante vondst was dat de superpositie van snelheden niet meer opgaat voor licht en iets anders aangezien licht al de hoogste snelheid heeft en die snelheid een constante is en dat dit hem inspireerde tot het uitvinden van de relativiteitsmechanica? In welke mate lag het theoretische framework al klaar nadat hij op dit idee kwam (het werk van Lorentz en voorganers en dat van die rus op wiens naam ik even niet kan komen maar die voor de notatievorm erg belangrijk was). Wat is de rol van tensoren? Voor de meeste lezers zou een uitleg over wat tensoren precies zijn dan ook niet mogen ontbreken. Voor wie geen idee heeft wat tensoren zijn, in dit filmpje probeert iemand het principe uit te leggen:

[ Bericht 48% gewijzigd door Bram_van_Loon op 28-11-2015 01:03:01 ]
#NoDAPL
  zaterdag 28 november 2015 @ 00:54:55 #74
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_157874337
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 14:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb nog eens even gekeken naar de prijs van de Sennheiser HD 800 die ik al jarenlang graag wil hebben. Die is helaas nog niet minder duur geworden, zelfs iets duurder (inflatie?). https://tweakers.net/pric(...)800-%28zwart%29.html
:{
Ik wil het hebben voor het geluid maar ik vind het er ook heel erg vet uitzien.
quote:
Minimale frequentie 6Hz
Maximale frequentie 51kHz
lol

Laten we er eentje maken die van 1 Hz tot 100 kHz gaat en die voor 10k verkopen :9~
pi_157874678
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 november 2015 00:54 schreef Bravebart het volgende:

[..]

[..]

lol

Laten we er eentje maken die van 1 Hz tot 100 kHz gaat en die voor 10k verkopen :9~
Die van Sennheiser is duur maar in vergelijking met deze valt het nog wel mee: STAX SR-009
Het is duur maar het is allemaal heel erg betrekkelijk. Voor huiskamerspeakers en een versterker samen ben je al snel minstens 2000 Euro kwijt als je een goede kwaliteit wil, voor een OLED-scherm meer dan 3000 Euro (elke cent waard als je ruim voldoende op je bankrekening hebt staan maar ik wacht wel totdat de prijs zakt :)). Wat te denken van allerlei muziekinstrumenten? Het is maar waar je je geld aan uit wil geven.

Ik begrijp je kritiek wat betreft het frequentiebereik (een mens hoort van 20 Hz tot maximaal 20 kHZ (ga maar uit van maximaal 15 kHz bij volwassenen als je in een zeer optimisisch bui bent)) maar het gaat er natuurlijk niet om tot welke frequentie die het kan weergeven, het gaat er om dat die de frequenties daar tussen in zo optimaal mogelijk en zo veel mogelijk in balans (allen relatief even 'hard' zoals je het zou horen en dit over het hele bereik) kan weergeven, dat is waarvoor je 'veel' geld neerlegt. Je moet het gegeven frequentiebereik altijd met een korreltje zout nemen, die van mij haalt in de verste verte niet de opgegeven hoge frequenties, in ieder geval niet zonder versterker (aangesloten op een geluidskaart) en mooi zijn ze al lang niet meer wanneer ze nog net hoorbaar zijn.
De bedrijven die hoofdtelefoons maken misbruiken het frequentiebereik naar de leek toe zoals computer/CPU-bedrijven dat deden met de kloksnelheid van de CPU. Een marketingdingetje wat vrij weinig zegt.
#NoDAPL
pi_157879902
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 00:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Mijn advies (ik denk dat ik je dat min of meer in deze bewoordingen al heb gegeven): recruteer hier wat proeflezers, dan weet je meteen voor welke groep het wel en niet duidelijk is wat je schrijft en de beste manier om te weten wat ontbreekt, wat te veel informatie is, wat niet zo duidelijk is uitgelegd als dat je denkt of wat juist overbodig in Jip- en Janneketaal is uitgelegd is door een iteratief proces van proeflezen en bijschaven te hebben.
Ik heb al proeflezers, maar mocht ik er meer nodig hebben dan laat ik het wel weten, don't worry :P
quote:
Wat ik persoonlijk wel interessant zou vinden wat betreft de quantummechanica, wat uitleg over hoe nu is bewezen dat op die hele kleine schaal een deeltje op twee plaatsen tegelijkertijd kan zijn en de koppeling tussen dat en dat op macroschaal allerlei dingen toch wel redelijk voorspelbaar zijn.
Deeltjes zijn niet op twee plaatsen tegelijk, dat is een popi-jopi-misverstand.

quote:
Bij de elementaire deeltjes zou het interessant zijn om wat nader in te gaan op het werk van onze 't Hooft en Veltman (hopelijk spel ik de beide namen goed), ik weet dat zij het bestaan van deeltjes voorspelden waarvan later werd bewezen dat ze bestonden. Analoog hiermee is het bespreken van het Higgs-deeltje natuurlijk interessant maar dat is al veel gedaan.
't Hooft is 1 van mijn wetenschappelijke helden, dus die krijgt wel de nodige aandacht :7

quote:
Wat is de rol van tensoren? Voor de meeste lezers zou een uitleg over wat tensoren precies zijn dan ook niet mogen ontbreken. Voor wie geen idee heeft wat tensoren zijn, in dit filmpje probeert iemand het principe uit te leggen:
Komt er inderdaad ook in. Zelf heb ik nogal geworsteld met het idee, maar ik moet nog even de goede insteek vinden voor dit boek. Thanx voor de opmerkingen weer iig! :)
  zondag 29 november 2015 @ 22:27:08 #77
447890 molletjebolletje
de mol is je beste vriend
pi_157911675
Kom ik aan met mijn VWO 6 Natuurkunde :')

Maar even terzijde:
Inmiddels weet ik al zeker dat ik Technische Natuurkunde ga doen aan de TUD.
Nou kreeg ik als advies dat ik een goede laptop uit moest zoeken, aangezien ik hem waarschijnlijk vaak nodig zal hebben met practica (althans, dit heb ik me tijdens de meeloopdagen laten vertellen).

Aangezien ik Windows 7 en OS X prefereer boven Windows 8 (grootste nachtmerrie als het gaat om besturingsprogramma's), denk ik dat ik ga voor een Macbook pro 15". Waarschijnlijk neem ik dan een high end model. TUD biedt zelf een ultrabook aan, maar ik wil mijn laptop ook gebruiken voor andere zaken en een AMD processor lijkt mij daarom niet sterk genoeg. Daarnaast bieden ze ook een high end laptop aan, maar ik heb zelf geen zin om een kast van ca. 3 kg mee te sjouwen naar de uni en indien nodig ook nog een oplader...

Vraagje: Kun je een Macbook pro ook kopen bij de laptopproject van de universiteit? Of is het misschien slimmer om eentje bij de Media markt of bij apple zelf te kopen?

Ik weet dat niet iedereen hier een laptopfreak is, maar wellicht kunnen jullie hier iets over zeggen.
"What difference does it make to the dead, the orphans, and the homeless, whether the mad destruction is wrought under the name of totalitarianism or the holy name of liberty or democracy?" ~Mahatma Gandhi
  zondag 29 november 2015 @ 22:32:41 #78
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_157911860
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 22:27 schreef molletjebolletje het volgende:

Maar even terzijde:
Nou kreeg ik als advies dat ik een goede laptop uit moest zoeken, aangezien ik hem waarschijnlijk vaak nodig zal hebben met practica (althans, dit heb ik me tijdens de meeloopdagen laten vertellen).

Aangezien ik Windows 7 en OS X prefereer boven Windows 8 (grootste nachtmerrie als het gaat om besturingsprogramma's), denk ik dat ik ga voor een Macbook pro 15". Waarschijnlijk neem ik dan een high end model. TUD biedt zelf een ultrabook aan, maar ik wil mijn laptop ook gebruiken voor andere zaken en een AMD processor lijkt mij daarom niet sterk genoeg. Daarnaast bieden ze ook een high end laptop aan, maar ik heb zelf geen zin om een kast van ca. 3 kg mee te sjouwen naar de uni en indien nodig ook nog een oplader...

Vraagje: Kun je een Macbook pro ook kopen bij de laptopproject van de universiteit? Of is het misschien slimmer om eentje bij de Media markt of bij apple zelf te kopen?

Ik weet dat niet iedereen hier een laptopfreak is, maar wellicht kunnen jullie hier iets over zeggen.
Nee bij de TU Delft kan je alleen die 2 laptops kopen bij het laptopproject. Ik heb dit jaar die kast van 3kg gekocht :P Maar het valt echt wel mee om dat ding mee te sjouwen. Het enige waar je op moet letten is een tas waar het inpast want hij is wel groot ja.

Ik weet niet hoe het bij TN is, maar bij ons moet iedereen met een Macbook Windows erop zetten om de programma's te kunnen draaien, dus dat is wel weer extra gedoe.
leef de leven
pi_157912187
quote:

Maar even terzijde:

Gewoon W10 laptop via laptopproject van de TU.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_157912524
quote:

Maar even terzijde:

Zijn best prima dingen, die high end laptops als je er voorzichtig mee bent tenminste. Maar ik zou ze puur en alleen door het gewicht niet aanraden. Laptop van 3 kg met een oplader van 1 kg is echt helemaal niet fijn. Ik heb die van 2013/2014 en elke mogelijkheid om hem niet mee te hoeven nemen grijp ik aan en dat puur door z'n gewicht.

MacBook kan je verder niet kopen via laptopproject, wel met korting bij de Apple store doordat je student bent. En op zich is de support vanuit de tu best prima voor Macbooks nog.

quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 22:43 schreef Rezania het volgende:

[..]

Gewoon W10 laptop via laptopproject van de TU.
Laptop project is dus W8.1, alleen een foute lading is geleverd met W10 dit jaar.
pi_157912560
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 22:54 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Zijn best prima dingen, die high end laptops als je er voorzichtig mee bent tenminste. Maar ik zou ze puur en alleen door het gewicht niet aanraden. Laptop van 3 kg met een oplader van 1 kg is echt helemaal niet fijn. Ik heb die van 2013/2014 en elke mogelijkheid om hem niet mee te hoeven nemen grijp ik aan en dat puur door z'n gewicht.

MacBook kan je verder niet kopen via laptopproject, wel met korting bij de Apple store doordat je student bent. En op zich is de support vanuit de tu best prima voor Macbooks nog.

[..]

Laptop project is dus W8.1, alleen een foute lading is geleverd met W10 dit jaar.
Je mag nog gratis upgraden toch?
pi_157912595
Ik gebruik eigenlijk altijd gewoon de uni desktops als ik op de uni ben. Slepen jullie altijd laptops mee?
  zondag 29 november 2015 @ 23:02:09 #83
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_157912739
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 22:56 schreef Lokasenna het volgende:
Ik gebruik eigenlijk altijd gewoon de uni desktops als ik op de uni ben. Slepen jullie altijd laptops mee?
ja ik sleep het altijd mee, ik zit meestal met projectgroep o.i.d. op plekken waar geen desktops zijn.
leef de leven
pi_157913037
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 22:55 schreef Rezania het volgende:

[..]

Je mag nog gratis upgraden toch?
Ja kan wel. Maar de tu is schraal en biedt echt nauwelijks ondersteuning voor w10 omdat ze weer eens achter de feiten aan lopen.

quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 22:56 schreef Lokasenna het volgende:
Ja en ik word echt geïrriteerd als projectgroepen het niet doen terwijl er wel aan een project moet worden omdat het je van geen kant kan samen werken in computerzalen.
pi_157913045
Persoonlijk zou ik een Surface Pro of een ARM netbook o.i.d. kopen en dan inloggen met SSH op m'n desktop om daar Matlab berekeningen enzo op uit te voeren. Moet je alleen wel wifi hebben.
pi_157915365
quote:

Maar even terzijde:

De 'eager young minds' :7
  maandag 30 november 2015 @ 08:44:53 #87
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_157915789
Docenten professoren bij ons hebben bijna altijd een Thinkpad van Lenovo, schijnen erg robuust te zijn.
pi_157921271
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 08:44 schreef tfors het volgende:
Docenten professoren bij ons hebben bijna altijd een Thinkpad van Lenovo, schijnen erg robuust te zijn.
Sleep zelf altijd m'n X201 (zonder sleeve of andere bescherming!) mee. Is iets meer dan een kg en niet kapot te krijgen. Typt ook heerlijk en een trackpoint is goddelijk. Batterij moet alleen wel een keer vervangen worden, maar dat is niet zo gek met een laptop van 5 jaar oud.

quote:
19s.gif Op zondag 29 november 2015 22:32 schreef RRuben het volgende:
Ik weet niet hoe het bij TN is, maar bij ons moet iedereen met een Macbook Windows erop zetten om de programma's te kunnen draaien, dus dat is wel weer extra gedoe.
Ik moet bij informatica juist Windows vermijden en een UNIX systeem gebruiken. Wat voor software gebruik je allemaal bij Technische natuurkunde? Als het enkel matlab en fortran is kan dat ook prima op OSX.
pi_157922396
Ik heb een Lenovo Y500. Lomp ding, maar wel lekker krachtig met een lange accuduur. :)
pi_157930395
Article in het Engels schrijven over de oplosenergie (bindingsenergie) van zouten. :')
pi_157930628
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 21:00 schreef netchip het volgende:
Article in het Engels schrijven over de oplosenergie (bindingsenergie) van zouten. :')
Meisje toch.
pi_157930746
quote:
10s.gif Op maandag 30 november 2015 21:05 schreef Rezania het volgende:

[..]

Meisje toch.
Weet je hoe triest? Te simpel voor woorden, maar weer het zoveelste article dat ze je laten schrijven omdat er altijd een paar tussen zitten die het niet kunnen...
pi_157930805
M'n wiskunde leraar hield daar laatst een mooie rant over, dat het laten schrijven van verslagen en het laten houden van presentaties weer de laatste rage is, en dat dit een onnodig hoge werkdruk oplevert zonder dat wij er echt iets van leren.
pi_157930947
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 21:08 schreef netchip het volgende:

[..]

Weet je hoe triest? Te simpel voor woorden, maar weer het zoveelste article dat ze je laten schrijven omdat er altijd een paar tussen zitten die het niet kunnen...
Dan zorg je dat het van dusdanig hoog niveau is dat je er wel wat van leert. Genoeg literatuur te vinden, veel succes.
pi_157931074
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 21:12 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dan zorg je dat het van dusdanig hoog niveau is dat je er wel wat van leert. Genoeg literatuur te vinden, veel succes.
Dit gaat over een practicum, we hebben een practicum uitgevoerd, de resultaten omgezet van temperatuurdaling naar bond energy (J/mol), en vervolgens een hypothese ontwikkeld over de invloed van de concentratie van het zout op de bond energy. Valt dus niet heel veel over op te zoeken.
pi_157931113
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 21:16 schreef netchip het volgende:

[..]

Dit gaat over een practicum, we hebben een practicum uitgevoerd, de resultaten omgezet van temperatuurdaling naar bond energy (J/mol), en vervolgens een hypothese ontwikkeld over de invloed van de concentratie van het zout op de bond energy. Valt dus niet heel veel over op te zoeken.
Nog steeds genoeg discussion. Of weet jij alles te verklaren?
pi_157931313
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 21:09 schreef netchip het volgende:
M'n wiskunde leraar hield daar laatst een mooie rant over, dat het laten schrijven van verslagen en het laten houden van presentaties weer de laatste rage is, en dat dit een onnodig hoge werkdruk oplevert zonder dat wij er echt iets van leren.
Als je een verslag van hoge kwaliteit moet schrijven leer je er echt wel wat van.
pi_157931323
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 21:09 schreef netchip het volgende:
Die werkdruk is anders best leerzaam.
pi_157931365
En ik had best gewild dat ik al vroeg meer ervaring had opgedaan met presenteren. Misschien had ik dan niet die gekke angst gehad die ik nu altijd een beetje heb :')
pi_157931427
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 21:21 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Als je een verslag van hoge kwaliteit moet schrijven leer je er echt wel wat van.
Dit. Leer meestal leer als ik zelf literatuuronderzoek moet doen dan als ik een college volg, ben er veel intensiever mee bezig dan. Vooral omdat je ook lekker diep kan gaan over één onderwerp.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')