Ik heb niet alles gelezen, maar: ik ben 25 en heb ook nog nooit een relatie gehad. Tuurlijk ook wel momenten gehad dat ik me daar zorgen om maakte. Maar daar ben ik inmiddels wel overheen. Ik focus me op afstuderen, daarna een leuke baan vinden en vooral dus gewoon mijn persoonlijke ontwikkeling en vrienden. Ik ga lekker uit in de weekenden, ik doe leuke dingen en denk na wat ik wil gaan doen als ik straks klaar met school ben. Lekker op vakantie of even reizen. En waar naartoe? Niemand met wie je rekening hoeft te houden! Je kan doen en laten wat je wilt en met wie je wilt. Ik ben ook nooit verder gekomen dan een paar dates, heb ook nooit al die leuke dingen gedaan met iemand wat je eerder noemde. Dat zou ik ook wel willen, maarja, wat niet is komt nog wel! Heb je wel eens iemand gehad die jou helemaal zag zitten, maar die jij niet zo leuk vond? Nou, dan is het dus niet alsof niemand je wilt. Je hebt er voor gekozen om het niet te doen en dat is je goed recht. Ik begin er in ieder geval niet aan als ik er niet 100% zin in heb!
Je bent 26, dit zijn de jaren waarin je juist moet genieten van je vrije leven! Je hebt met nog helemaal niemand rekening te houden behalve met jezelf. Ga lekker uit, maak je niet zo druk. Ik zou ook wel wat strakker willen zijn, maar nog nooit heeft iemand moeite gehad met hoe ik er uit zie hoor. Misschien is het ook een verschil dat ik in de grote stad woon en het daar misschien anders er aan toe gaat, geen idee waar jij vandaan komt.. Maar doe je ding, maak je geen zorgen. Het komt heus vanzelf wel, zolang je maar lekker rond blijft kijken en je eigen ding doet. Focus je vooral op jezelf en wees jezelf. En: wees vooral blij met jezelf! Dan worden zij ook blij van jou!

Ik heb ook moeilijke momenten gehad waarop ik baalde en dacht dat er iets goed mis met me was. Maar ik heb ondertussen geleerd dat dat totaal niet zo is! Geniet van je jonge leven!

(en verhuis desnoods naar de grote, bruisende stad

)