abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157725695
quote:
16.000 mensen gerapporteerd in 10 jaar in 1 land als ik het goed begrijp. En rapporteren betekent sowieso imagoschade, dus het zal wel een flink stuk meer zijn?
pi_157725716
In syrie werd het aantal burgerdoden in april dit jaar op 310.000 geschat.
Dat zal nu wel tegen de 400.000 zijn.

Die minuut stilte daarvoor moet nog komen denk ik?
pi_157725753
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 21:17 schreef Toefjes het volgende:

[..]

16.000 mensen gerapporteerd in 10 jaar in 1 land als ik het goed begrijp. En rapporteren betekent sowieso imagoschade, dus het zal wel een flink stuk meer zijn?
Ik denk dat 1600 per jaar wel een geloofwaardig cijfer is, als je het puur over burgerdoden hebt, zonder dat je perse aan meer hoeft te denken.
pi_157725794
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 21:17 schreef riazop het volgende:

Doel je nu op je eigen bron?
De meeste slachtoffers vielen door IS en andere regionaal strijdende partijen.
pi_157725963
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 21:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik denk dat 1600 per jaar wel een geloofwaardig cijfer is, als je het puur over burgerdoden hebt, zonder dat je perse aan meer hoeft te denken.
Maar dan heb je nog tal van andere landen die aanvallen, en landen die aangevallen worden, met nog meer van dat soort cijfers.

Met de documentaire Dirty Wars in het achterhoofd, waar bijvoorbeeld bij een doelwit in Jemen (volgens de documentaire) buiten een doelwit nog ca. 40 andere slachtoffers vielen, waaronder vrouwen en kinderen, en dit soort "operaties" geregeld voorkomen, vrees ik toch voor een schrikbarend hoog cijfer voor de gehele regio.
pi_157725984
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 21:17 schreef riazop het volgende:

Maar wil je alle slachtoffers herdenken of moeten we een scheiding aanbrengen tussen de slachtoffers van de IS en bijvoorbeeld de VS/Fransen?
En wat doen we met de slachtoffers van Assad? Apart of binnen dezelfde minuut?
En wat doen we met de IS-jongens? Ook herdenken of die juist niet?

Ik hoor graag wat je er precies mee bedoeld, het is zo'n loze kreet. Doen we de minuut elke maand of 1 keer per jaar? Of wachten we tot de rust in die regio terug is?
pi_157725996
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 21:27 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Maar dan heb je nog tal van andere landen die aanvallen, en landen die aangevallen worden, met nog meer van dat soort cijfers.

Met de documentaire Dirty Wars in het achterhoofd, waar bijvoorbeeld bij een doelwit in Jemen (volgens de documentaire) buiten een doelwit nog ca. 40 andere slachtoffers vielen, waaronder vrouwen en kinderen, en dit soort "operaties" geregeld voorkomen, vrees ik toch voor een schrikbarend hoog cijfer voor de gehele regio.
true
  zaterdag 21 november 2015 @ 21:41:46 #83
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_157726381
Er zit veel waarheid in het volgende opiniestuk:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto spreekt ook boekdelen: de Anspachlaan die normaal gezien volgepakt zit met mensen die komen winkelen op zaterdag. Nu enkel soldaten en hier en daar een verdwaald persoon.

Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_157726508
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 21:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Maar wil je alle slachtoffers herdenken of moeten we een scheiding aanbrengen tussen de slachtoffers van de IS en bijvoorbeeld de VS/Fransen?
En wat doen we met de slachtoffers van Assad? Apart of binnen dezelfde minuut?
En wat doen we met de IS-jongens? Ook herdenken of die juist niet?

Ik hoor graag wat je er precies mee bedoeld, het is zo'n loze kreet. Doen we de minuut elke maand of 1 keer per jaar? Of wachten we tot de rust in die regio terug is?
Op zich hadden de slachtoffers in Libanon wel genoemd mogen worden. Dat land haalt enorm veel wind uit de zeilen voor Europa voor wat betreft de stroom vluchtelingen. Het is voor iedereen verder van het bed, maar het had wel een goed signaal geweest.
pi_157726538
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 21:09 schreef motorbloempje het volgende:
Is de boel al ontploft?
in your face :P
...
pi_157726839
Vraagje?
Afgezien van de huidige dreiging.

Wat zou er mis mee zijn dat er op stations en drukke plekken marechaussee zou lopen of soldaten.
Voel je je op Schiphol onveilig als ze patrouilleren, voel je onveilig als je ze ziet lopen in London of New York?

Edit: ik kijk journaal nu, bedoel dus niet met tanks etc..
Gewoon een soldaat die op zijn gemak op de straat staat

[ Bericht 19% gewijzigd door Droopie op 21-11-2015 22:03:59 ]
Hell To The Liars
pi_157727207
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 21:55 schreef Droopie het volgende:
Vraagje?

Wat zou er mis mee zijn dat er op stations en drukke plekken marechaussee zou lopen of soldaten.
Voel je je op Schiphol onveilig als ze patrouilleren, voel je onveilig als je ze ziet lopen in London of New York?

Ik zou me ook niet meer of minder onveilig voelen als overal paarse kuikentjes rond zouden rennen. Maar het praktisch nut is van beide wat beperkt.
  zaterdag 21 november 2015 @ 22:07:06 #88
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_157727277
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 21:55 schreef Droopie het volgende:
Vraagje?

Met soldaten niet echt, die ben ik gewend van in Brussel. Moest wel even slikken bij het zien van al die militaire voertuigen vandaag, ook pantserwagens en dergelijke.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_157727628
Het zal me niets verbazen als de aanslagplegers uit Frankrijk komen, mocht er een aanslag plaats gaan vinden.
J.w.z. revenge voor de aanslag in Parijs.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
it's ok to be licht getint
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_157727657
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 21:45 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Op zich hadden de slachtoffers in Libanon wel genoemd mogen worden. Dat land haalt enorm veel wind uit de zeilen voor Europa voor wat betreft de stroom vluchtelingen. Het is voor iedereen verder van het bed, maar het had wel een goed signaal geweest.
Mee eens!
  zaterdag 21 november 2015 @ 22:52:16 #92
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_157729041
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
pi_157729123
quote:
Maar dat is een Engels bericht. Mijn link is Nu.nl
pi_157729221
quote:
YourAnonNews twitterde op zaterdag 21-11-2015 om 22:14:23 This account did not tweet about possible future ISIS attacks, this is the original post: https://t.co/ZBRy3rPlfA reageer retweet
YourAnonNews twitterde op zaterdag 21-11-2015 om 21:14:56 We did not spread any rumors about possible future ISIS attacks, and frankly, we do not know where the rumors come from. reageer retweet
YourAnonNews twitterde op zaterdag 21-11-2015 om 19:43:43 Take all rumors of possible future ISIS attacks with a grain of salt. reageer retweet
Ik ben geil
  zaterdag 21 november 2015 @ 23:04:20 #95
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_157729540
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 19:42 schreef Eufonie het volgende:
Interessant en tragisch artikel: http://diepresse.com/home(...)t-islamistisch-wurde

Engelse vertaling (niet door mij):

[..]

:{ :{
Ja en zo gaan al die wijken langzaam naar de tering. Heel langzaam, sluimerend, totdat het terminaal is.

Maar wat kan je er tegen doen?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zaterdag 21 november 2015 @ 23:12:39 #96
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_157729835
Rue de Brabant in Brussel is wat mij betreft een fantastisch voorbeeld dat aantoont hoe de melting pot zijn werk zou moeten doen. :{

Gunpowder

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_157730149
Terreurdreiging België niet alleen vanwege voortvluchtige Abdeslam
De terreurdreiging in België bestaat niet alleen omdat de aanslagpleger Salah Abdeslam nog altijd voortvluchtig is. De dreiging is niet meteen voorbij als hij wordt gepakt of gedood.

Dat heeft de Belgische minister Jan Jambon zaterdagavond gezegd in het Vlaamse actualiteitenprogramma De afspraak.

''Er wordt van meerdere verdachten uitgegaan, daarom ook die grote machtsconcentratie'', zei de bewindsman. ''Er is een reële bedreiging, maar we stellen dag en nacht alles in het werk om aan die situatie het hoofd te bieden.''

Jambon zei eerder zaterdag al dat de Belgische evenknie van de Nationaal Coördinator Terreurbestrijding en Veiligheid zondagmiddag een nieuwe analyse maakt van de terreurdreiging en dat de Nationale Veiligheidsraad daarna bijeenkomt.

Abdeslam

Abdeslam, droeg tijdens zijn vlucht mogelijk een bomvest en heeft dat misschien nog steeds om.

Dat zei de advocaat van een van de mannen die Abdeslam na de aanslagen in Parijs op 13 november oppikten en naar België brachten, waar hij mogelijk nog steeds is.

Hamza Attou sprak volgens zijn advocaat Carine Couquelet over een ''dik vest'' dat Abdeslam aanhad, ''misschien een bomvest of zoiets'', citeert The Telegraph.

http://www.nu.nl/buitenla(...)chtige-abdeslam.html
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_157730240
Laat die Abdesalami of hoe dat stuk stront ook mag heten gewoon zichzelf opblazen zijn we daar ook weer van verlost.
Zonder wrijving geen glans
pi_157730492
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 23:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Laat die Abdesalami of hoe dat stuk stront ook mag heten gewoon zichzelf opblazen zijn we daar ook weer van verlost.
Dan zal er weer een nieuwe leider opstaan uit een ander groepje die hele bende is verdeeld in cellen die zich keer op keer vermenigvuldigen.
  zaterdag 21 november 2015 @ 23:40:15 #100
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_157730589
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 23:36 schreef DeNiAs het volgende:

[..]

Dan zal er weer een nieuwe leider opstaan uit een ander groepje die hele bende is verdeeld in cellen die zich keer op keer vermenigvuldigen.
Waar halen ze ze vandaan vraag je je af. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')