http://m.hln.be/hln/m/nl/(...)vigationItemId=35524quote:"Het is zeer uitzonderlijk dat het dreigingsniveau wordt opgetrokken van 3 naar 4", zegt VTM NIEUWS-journalist Faroek Ozgünes. "Dat betekent dat een aanslag zeer ernstig en nabij heeft. Er zijn dus elementen om te geloven dat er op elk moment een aanslag kan gebeuren, vandaar de verhoogde waakzaamheid. Dit niveau kan wel maar een paar dagen worden volgehouden, ze moeten het probleem zien op te lossen."
-wordt aangevuld-quote:Vier aanhoudingen in centrum Brussel
Speciale eenheden van de Belgische politie hebben zaterdagmiddag vier mensen opgepakt op de Grote Zavel in het centrum van de stad.
De vier zaten in een verdachte auto, zei een woordvoerder.
Het is nog niet bekend welk verband de aanhoudingen hebben met de verhoogde terreurdreiging in en rond de stad.
'Concrete dreiging'
Eerder op zaterdag zei de Belgische premier Charles Michel dat de dreiging in de hoofdstad een "concrete dreiging van aanslagen met wapens en explosieven" is, die te vergelijken is met de aanslagen in Parijs. Dat was de aanleiding voor de autoriteiten om voor het hele Brussels Gewest het dreigingsniveau op te schroeven naar de hoogste fase.
Alle metrolijnen zijn stilgelegd, er is extra politie op de been en veel evenementen, concerten en sportwedstrijden zijn afgelast. Ook toeristische attracties als het Atomium en verschillende musea zijn dicht. Ook veel winkels zijn niet opengegaan of gaan voortijdig dicht. In de straten rijden militaire voertuigen.
De veiligheidsmaatregelen gelden vooralsnog tot zondagmiddag. Zondag komt opnieuw de Belgische Veiligheidsraad bijeen. Dan wordt de situatie opnieuw bekeken. Waar de dreiging vandaan komt, wilde Michel niet zeggen.
http://www.nu.nl/buitenla(...)centrum-brussel.html
In de OP gezet nuquote:Op zaterdag 21 november 2015 17:48 schreef deedeetee het volgende:
was dit al gepost ?
http://www.nu.nl/buitenla(...)centrum-brussel.html
Met PANG PANG schrik je ze niet weg.quote:Op zaterdag 21 november 2015 18:00 schreef Charleville het volgende:
Ik baal er enorm van dat Amsterdam niet zoveel leger heeft op straat, wij zijn echt mietjes in Nederland vergeleken met onze Belgische vrienden
bij ons helemaal niks, en al zou er een aanslag komen dan hebben we alsnog niet zoveel leger als daar bij ons zeggen ze 'leger is pas de laatste optie omdat mensen zich onveilig kunnen voelen met al die wapens op straat '' pffff
Wij hebben een van de beste elite-eenheden in de wereld. Dit machtsvertoon van de Belgen is voor de bühne. In Antwerpen kan iedere halve gare gewoon zijj gang gaan.quote:Op zaterdag 21 november 2015 18:00 schreef Charleville het volgende:
Ik baal er enorm van dat Amsterdam niet zoveel leger heeft op straat, wij zijn echt mietjes in Nederland vergeleken met onze Belgische vrienden
bij ons helemaal niks, en al zou er een aanslag komen dan hebben we alsnog niet zoveel leger als daar bij ons zeggen ze 'leger is pas de laatste optie omdat mensen zich onveilig kunnen voelen met al die wapens op straat '' pffff
Welke allure heeft Amsterdam?quote:Op zaterdag 21 november 2015 18:00 schreef Charleville het volgende:
Jij ziet graag soldaten patrouilleren in de straten van Amsterdam?quote:Op zaterdag 21 november 2015 18:00 schreef Charleville het volgende:
Die heeft gewoon een FM radioquote:Op zaterdag 21 november 2015 18:03 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
@Jokkebrok: ik heb een samsung galaxy ace 3.
Moet ze derde week van juli naar Nijmegen, straten vol.quote:Op zaterdag 21 november 2015 18:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij ziet graag soldaten patrouilleren in de straten van Amsterdam?
Dan heb ik het gewoon mis en ben absoluut niet te beroerd er voor uit te komen. Leer ik toch nog ietsquote:Op zaterdag 21 november 2015 18:05 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Die heeft gewoon een FM radio
http://www.gsminfo.nl/mob(...)-ace-3/specificaties
Ligt eraan hoe dit kat en muis spelletje gaat aflopen. Ze zijn nog steeds op zoek naar een dader, en die krijgt ergens hulp (eten, drinken en onderdak) zolang ze die niet hebben, zal het nog wel even duren.quote:Op zaterdag 21 november 2015 18:05 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik vraag me af hoe lang de paniek nog voort duurt, intussen zijn de Parijs aanslagen alweer ruim een week geleden.
Maar net een grote aanslag voorkomen dankzij de inval in Frankrijk.quote:Op zaterdag 21 november 2015 18:05 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik vraag me af hoe lang de paniek nog voort duurt, intussen zijn de Parijs aanslagen alweer ruim een week geleden.
En hij heeft waarschijnlijk zijn bomgordel nog om.quote:Op zaterdag 21 november 2015 18:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe dit kat en muis spelletje gaat aflopen. Ze zijn nog steeds op zoek naar een dader, en die krijgt ergens hulp (eten, drinken en onderdak) zolang ze die niet hebben, zal het nog wel even duren.
Handig om te weten toch?quote:Op zaterdag 21 november 2015 18:07 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Dan heb ik het gewoon mis en ben absoluut niet te beroerd er voor uit te komen. Leer ik toch nog iets.
inderdaad, en weinig toekomstperspectief.quote:Op zaterdag 21 november 2015 18:07 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
En hij heeft waarschijnlijk zijn bomgordel nog om.
Dan is het maar beter om alert te zijn ja.quote:Op zaterdag 21 november 2015 18:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
inderdaad, en weinig toekomstperspectief.
Knijpkat klaarliggen? Er zit ook een lampje op je telefoon.quote:Op zaterdag 21 november 2015 18:09 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
In tijden van (mogelijk) oorlog zeker weten!
We zijn in oorlog. Ik zou je FM radio maar aanzetten!quote:Op zaterdag 21 november 2015 18:09 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
In tijden van (mogelijk) oorlog zeker weten!
Mag ik jouw glazen bol lenen, als jij klaar bent?quote:Op zaterdag 21 november 2015 18:11 schreef KoosVogels het volgende:
Er is geen oorlog in Europa en die komt er ook niet.
Dat kun je toch niet met zekerheid zeggen.quote:Op zaterdag 21 november 2015 18:11 schreef KoosVogels het volgende:
Wat worden de strijdende partijen?quote:Op zaterdag 21 november 2015 18:13 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Dat kun je toch niet met zekerheid zeggen.
Mark Rutte tegen IS!quote:Op zaterdag 21 november 2015 18:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat worden de strijdende partijen?
Ons continent heeft vele oorlogen gekend. Beetje naïef om te denken dat het nu klaar is.quote:Op zaterdag 21 november 2015 18:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat worden de strijdende partijen?
Ooit komt er altijd weer oorlogquote:Op zaterdag 21 november 2015 18:11 schreef KoosVogels het volgende:
Wel eens per ongeluk binnen gelopen toen ik pas in Brussel naar school gingquote:Op zaterdag 21 november 2015 18:12 schreef MotherFoker het volgende:
Paar van jullie al eens in Molenbeek geweest?
Wellicht had ik er 'op korte termijn' aan toe moeten voegen. Ik dacht echter dat dat wel duidelijk is in het licht van deze discussie.quote:Op zaterdag 21 november 2015 18:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ons continent heeft vele oorlogen gekend. Beetje naïef om te denken dat het nu klaar is.
Je kunt inderdaad niets uitsluiten. Ik zie de toekomst echter met vertrouwen tegemoet. Leven in het westen wordt steeds geweldlozen. Ik denk dat die lijn wordt doorgetrokken.quote:Op zaterdag 21 november 2015 18:19 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ooit komt er altijd weer oorlog. Kijk maar naar de geschiedenis. Een halfeeuw zonder conflicten is niets bijzonders.
Dat is juist wel bijzonder!quote:Op zaterdag 21 november 2015 18:19 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ooit komt er altijd weer oorlog. Kijk maar naar de geschiedenis. Een halfeeuw zonder conflicten is niets bijzonders.
twitter:JorisNOS twitterde op zaterdag 21-11-2015 om 16:42:04Kerstsfeer in Brussel https://t.co/zTsvqQ0ahU reageer retweet
quote:Op zaterdag 21 november 2015 18:30 schreef Geralt het volgende:
Dat ligt er maar net aan waar die atoombommen vallen dan he
In dat licht (pun intended) kan ie maar beter gewoon vlak naast je vallen
er bestaan meerdere manieren om oorlog te voerenquote:Op zaterdag 21 november 2015 18:29 schreef Confetti het volgende:
Waarschijnlijk is het enige wat wij van de volgende oorlog meekrijgen een lichtflits.
Vraag me af, terreurdreiging:quote:Op zaterdag 21 november 2015 18:31 schreef Lothiriel het volgende:
twitter:JorisNOS twitterde op zaterdag 21-11-2015 om 16:42:04Kerstsfeer in Brussel https://t.co/zTsvqQ0ahU reageer retweet
In West Europa vind ik een oorlog echt ondenkbaar, ik kan me niet voorstellen dat landen in West Europa onderling nog gaan vechten met elkaar. Dus een echte klassieke oorlog met schuilkelders en honger etc zie ik hier gewoon niet gebeuren. Verder is er momenteel minder oorlog dan ooit in de wereld.quote:Op zaterdag 21 november 2015 18:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ons continent heeft vele oorlogen gekend. Beetje naïef om te denken dat het nu klaar is.
De metro blijft gesloten tot zeker 15 uur morgen.quote:Op zaterdag 21 november 2015 18:25 schreef Szikha2 het volgende:
Wanneer gaan die metro's terug open ?
OK prima.quote:Op zaterdag 21 november 2015 18:47 schreef Ronaldsen het volgende:
Maar goed, misschien heb ik het fout en ben ik naïef, maar dat laatste vind ik dan prima.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |