![2900050730.-1e3d1008538a8fd16c05547dd3781775.jpg]()
[img]Heb ik zojuist iets onmogelijks gezien of nemen mijn ogen mij in de maling? Dat is de vraag die rijst na het zien van het nieuwe SBS6-programma MindMasters LIVE. Zestien getalenteerde mindmasters nemen het vanaf vrijdag 20 november wekelijks tegen elkaar op. Verdeeld in twee teams worden de deelnemers begeleid door gerenommeerde, internationale iconen uit de wereld van de mentale magie: Walter Rolfo en Uri Geller. Ook voor deze grootmeesters is het een strijd, want zij zijn elk van mening dat de winnaar van deze groots opgezette show in hun team zit. Welke deelnemer weet zich week-na-week staande te houden en mag zich aan het eind van de reeks ‘Beste mentalist van Nederland’ noemen? De presentatie is in handen van Kim-Lian van der Meij. De eerste liveshow wordt geopend door Slagerij van Kampen.[/img]
quote:
Heb ik zojuist iets onmogelijks gezien of nemen mijn ogen mij in de maling? Dat is de vraag die rijst na het zien van het nieuwe SBS6-programma MindMasters LIVE. Zestien getalenteerde mindmasters nemen het vanaf vrijdag 20 november wekelijks tegen elkaar op. Verdeeld in twee teams worden de deelnemers begeleid door gerenommeerde, internationale iconen uit de wereld van de mentale magie: Walter Rolfo en Uri Geller. Ook voor deze grootmeesters is het een strijd, want zij zijn elk van mening dat de winnaar van deze groots opgezette show in hun team zit. Welke deelnemer weet zich week-na-week staande te houden en mag zich aan het eind van de reeks ‘Beste mentalist van Nederland’ noemen? De presentatie is in handen van Kim-Lian van der Meij. De eerste liveshow wordt geopend door Slagerij van Kampen.
In elke liveshow krijgen zij punten van de kijker thuis en van ‘De Raad Van 10’. Deze raad bestaat uit tien wisselende BN-ers die deel kunnen uitmaken van een act. Totaal onvoorbereid nemen zij plaats in elke liveshow. Het is aan de mindmaster om er voor te zorgen dat deze raad wordt weggeblazen door de verbluffende act. Wat vinden zij ervan? Weet de act hen te beroeren? In de eerste liveshow nemen de volgende mensen plaats in de raad: Peter R. de Vries, Kay Nambiar, Boer Geert, Sabia Engzinek, Jochem van Gelder, Patricia Paay, Monique Smit en Wolter Kroes.
Aanvullende prijs
Naast de felbegeerde titel ‘MindMaster van het jaar’ mag de winnaar optreden op het Festival of Magic in Saint Vincent, Italië. Dit is ’s werelds meest toonaangevende festival waar één keer per jaar alle grootheden acte de présence geven.
Deelnemers
De deelnemers in het programma hebben zeer uiteenlopende persoonlijke achtergronden en talenten. Van een duo met een opmerkelijke mentale connectie of een deelnemer die ervaren heeft dat zijn zintuigen worden versterkt tijdens het jongleren. Ze hebben allemaal een ding gemeen: ze laten de kijker versteld staan met hun mentale acts en experimenten.
Grootmeesters
Uri en Walter trainen hun deelnemers maandenlang met één ultiem doel: het creëren van de meeste verbluffende mentale experimenten, gedurfde tests en onverklaarbare acts. Dat het programma live is, voert de druk alleen nog maar verder op; het moet op dat moment gebeuren en er kan dus van alles mis gaan.
Walter Rolfo en Uri Geller genieten wereldfaam. De Italiaan Walter Rolfo is magisch entertainer en huidig voorzitter van de International World Federation of Magic Societies (FISM), het belangrijkste wereldwijde verbond van meer dan 50.000 magiërs uit 32 landen. Daarnaast verwierf Rolfo internationale bekendheid door zijn geslaagde recordpoging (Guinness Book Of Records) om 66 glazen te vermorzelen met zijn gedachten.
Uri Geller is een van ‘s werelds meest besproken mentalisten. Al jaren verbaast hij iedereen met het buigen van lepels en het beïnvloeden van gedachten. Door velen wordt hij gezien als de vader van het mentalisme.
De expert achter David Blaine en Dynamo is betrokken bij de totstandkoming van MindMasters LIVE.
MindMasters LIVE
MindMasters LIVE vanaf 20 november wekelijks om 20.30 uur bij SBS6