Dure show,hoge productie-kosten K3 zoekt K3 was een ander verhaal.quote:Op zaterdag 28 november 2015 14:13 schreef Physsic het volgende:
Maar 500.000 is toch niet extreem weinig?
Ja misschien vooral omdat het ook over een vrijdagavond gaat.quote:Op zaterdag 28 november 2015 14:16 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Dure show,hoge productie-kosten K3 zoekt K3 was een ander verhaal.
Had ook geen hoge kijkcijfers maar werd ook uitgezonden in Belgie waar het een grote tv-hit was.
Want als het alleen van Nederland afhing was het ook een flop.
Er valt niet tegen the Voice op te boksen, dat programma staat als een huis.quote:Op zaterdag 28 november 2015 14:22 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja misschien vooral omdat het ook over een vrijdagavond gaat.
Naar mijn mening is de allergrootste fout toch wel Uri Geller geweest. :p
quote:AD
Uri Geller vindt stoppen MindMasters LIVE vreemd
© anp.
Na slechts twee afleveringen trok SBS zaterdagmiddag de stekker uit het nieuwe live-programma MindMasters Live, vanwege tegenvallende kijkcijfers. ,,Ik ben ontzettend teleurgesteld over deze vroegtijdige beslissing", reageert een ongelukkige Uri Geller. ,,Zoiets is me nog nooit overkomen."
De eerste uitzending vorige week vrijdag trok ruim 600.000 kijkers. Deze week bleef dat aantal onder de 500.000.
Volgens Geller was de kwaliteit van het programma dankzij de deelnemers en producenten hoog. Hij had dan ook niet verwacht dat SBS de stekker eruit zou trekken. ,,Ik vind de beslissing verrassend en misschien wel te snel genomen. Het is vreemd", laat hij weten aan de journalist Bastiaan Meijer, waarmee hij zaterdagmorgen nog sprak over de tegenvallende kijkcijfers.
Redenen
,,Ik doe heel veel programma's in verschillende landen en het kan niet zijn dat je altijd succes hebt. Dat bestaat niet", zei Geller vlak voordat hij te horen kreeg dat het programma van de buis gaat. ,,Het merendeel van mijn programma's zijn wel grote successen en het kan dus wel eens zijn dat een programma dat niet is. Het zij zo. Zo is het leven."
Volgens SBS-directeur Peter Lubbers kon de kijker MindMasters LIVE onvoldoende waarderen en het werd dan ook niet goed genoeg bekeken. Volgens Geller zijn er mogelijk ook andere redenen waarom MindMasters LIVE stopt. ,,Het kan zijn dat de timing van het programma verkeerd is, vanwege alle terroristische wreedheden van de laatste tijd. Er kunnen ook andere redenen zijn, ik weet het niet precies."
Bewondering
,,Ik vind het triest voor alle iedereen die betrokken is bij het programma", sluit Geller af. ,,In het bijzonder voor alle deelnemers, die allemaal briljante mentalisten zijn. Ik bewonder het Nederlandse publiek enorm. Dat volgt mijn carrière al vele jaren maar heeft dit keer besloten naar iets anders te kijken. Ik hoop snel weer terug te keren."
Dat is dom, het wordt uitgezonden door een commerciele zender. Dat houdt in alles voor de kijkcijfers.quote:
Zo slecht waardoor het echt pure camp was.quote:Op zaterdag 28 november 2015 20:13 schreef tja77 het volgende:
Nee![]()
![]()
![]()
Kutzooi, mijn vrijdagavondvermaak stopt ermee.
90% van de Nederlandse tv is af te zeikenquote:Op zondag 29 november 2015 13:16 schreef Inca het volgende:
![]()
![]()
lekker dan gaat dat afzeikprogamma niet meer door
quote:dinsdag 1 december 2015, 19:44
Zenderbaas SBS6 aan de kant gezet
© Dijkstra bv
SBS zet René Oosterman, zendermanager van SBS6, aan de kant.
SBS laat na vragen van De Telegraaf weten dat Oosterman besloten heeft zijn functie van zendermanager na ruim twee jaar neer te leggen ‘vanwege de veranderde invulling van deze positie’. Ingewijden melden echter dat de zendermanager het besluit niet geheel uit eigen wil heeft genomen.
Oosterman was medeverantwoordelijk voor het floppen van Mindmasters Live, dat na twee afleveringen van de zender is getrokken wegens tegenvallende kijkcijfers. Toch moet het besluit los worden gezien van de kijkcijfers, aldus SBS. Het zou puur een inhoudelijke kwestie zijn.
Het vertrek van Oosterman komt relatief onverwacht: SBS6 zit vergeleken met vorig jaar in de lift. In de doelgroep 20-54 jaar groeide het marktaandeel van SBS6 tussen september en nu van 9,5 naar 10,5 procent ten opzichte van vorig jaar, zo blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek
Hart van Nederland en Shownieuws zijn succesvoller dan voorheen en ook in de vooravond zit groei. K3 zoekt K3 kende een ietwat grillig verloop tegenover The Voice (RTL 4), maar SBS6 was tevreden met het resultaat. Utopia is nog altijd een vaste waarde. De nieuwe woensdagavond, met De grote herkansing (Kim-Lian van der Meij) en Waarom wachten (Jochem van Gelder), scoort wel ver onder het zendergemiddelde.
De positie van algemeen programmadirecteur Peter Lubbers, die begin dit jaar de aan de kant gezette Remko van Westerloo opvolgde, staat volgens betrouwbare bronnen niet ter discussie. René Oosterman stond sinds november 2013 aan het roer van SBS6.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |