Ik niet, ik vind het overbodig. Maar goed, daar gaan we het nooit over eens worden.quote:Op zondag 22 november 2015 21:27 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik denk dat jij je gewoon op eigen kracht door het leven kan slaan. Ik ook wel. Ik heb een grote bek om bang van te worden.![]()
Maar heus niet iedereen kan dat. Een steuntje in de rug voor de wat minder assertieven vind ik wel sympathiek en menselijk.
Een beetje stemmingmakerij wel.quote:Op zondag 22 november 2015 21:12 schreef Vermar het volgende:
Vrouw meldt kort na de omzetting dienstverband zwanger te zijn.
Ik hoop dat er hier vrouwen zijn die dit oppikken want dit is puur denigrerend m.i.quote:Op zondag 22 november 2015 21:12 schreef Vermar het volgende:
Een jonge vrouw komt in dienst op een jaarcontract.
quote:Op zondag 22 november 2015 21:42 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik hoop dat er hier vrouwen zijn die dit oppikken want dit is puur denigrerend m.i.
Lees de rest.quote:
Zeer juist. Zij hebben dat liever niet natuurlijk. Maar zolang er nog geen robots te koop zijn die precies doen wat zij willen is het nog even niet anders.quote:Op zondag 22 november 2015 21:50 schreef Peter het volgende:
Ondernemers die zekere winst willen hebben en werknemers alleen als last of productiemiddel zien.. tja, die vergeten dat personeel en beslommeringen bij het ondernemersrisico horen.
Ik lees het er niet in, maar als jij het zegt.....quote:Op zondag 22 november 2015 21:46 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Lees de rest.
Hij schrijft het op puur vanuit het standpunt van een machteloze werkgever. Dat gedoe met die wijven...
Precies.quote:Op zondag 22 november 2015 21:53 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik lees het er niet in, maar als jij het zegt.....
Ben nog steeds heel genuanceerd hoor :-)quote:Op zondag 22 november 2015 21:33 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Een beetje stemmingmakerij wel.
En je was altijd zo genuanceerd...
Voorlopig moet de baas het nog even doen met personeel in de vorm van een mens, en soms met een vrouw. En die mensen hebben allemaal zo hun dingetjes. Hou daar rekening mee en regel dat. Als je gewoon robots kunt inzetten hoeft dat niet meer. Prachtige tijden komen er aan.
Goede post. En genuanceerd.quote:Op zondag 22 november 2015 22:08 schreef Vermar het volgende:
[..]
Ben nog steeds heel genuanceerd hoor :-)
Sterker nog, ik zal nog steeds proberen een werkgever er van te overtuigen dat zwangerschappen gewoon bij het leven horen en dat het op een totale loopbaan, slechts om een heel klein deel van de totale tijd gaat.
Het is inderdaad (werk)geven en (werk)nemen.
Het is alleen wél zo dat de werkgever nergens meer "recht" op lijkt te hebben, zelfs niet op wat loyaliteit.
Het is immers allemaal een recht geworden, dus sommige werknemers lijken het totaal niet nodig te vinden om andersom rekening te houden met de belangen van de werkgever.
En het is logisch dat werkgevers er van balen dat werkneemsters hun dienstverband opzeggen zodra hun "spitsuur" voorbij is.
Een werkgever "moet" heel veel, maar "mag" nog maar weinig (niet medisch keuren, nergens naar vragen e.d). Maar alle risico's en kosten liggen wel bij de werkgever. Dan is het toch niet zo gek dat zij steeds vaker met ZZP-ers in zee gaan?
Komt uit de lucht vallen inderdaad.quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:21 schreef Nizno het volgende:
[..]
De zwangerschap kan ook ongepland zijn natuurlijk.
Er liggen inderdaad veel kosten en risico's bij werkgevers. Maar juist bij zwangerschappen valt het wel mee. En in mijn ervaring doen de part-timers per uur meer nuttig werk. Ik heb geen enkel probleem met part-timers. Minder dan 3 dagen wordt wel lastig om bepaalde soorten werk te doen waarbij je beschikbaar moet zijn. Maar voor het overgrote deel van de banen is alles gewoon te organiseren, sterker nog, laat het die vrouw dat lekker zelf regelen. Doen ze vaak prima.quote:Op zondag 22 november 2015 22:08 schreef Vermar het volgende:
[..]
Sterker nog, ik zal nog steeds proberen een werkgever er van te overtuigen dat zwangerschappen gewoon bij het leven horen en dat het op een totale loopbaan, slechts om een heel klein deel van de totale tijd gaat.
Het is alleen wél zo dat de werkgever nergens meer "recht" op lijkt te hebben, zelfs niet op wat loyaliteit.
Het is immers allemaal een recht geworden, dus sommige werknemers lijken het totaal niet nodig te vinden om andersom rekening te houden met de belangen van de werkgever.
En het is logisch dat werkgevers er van balen dat werkneemsters hun dienstverband opzeggen zodra hun "spitsuur" voorbij is.
Een werkgever "moet" heel veel, maar "mag" nog maar weinig (niet medisch keuren, nergens naar vragen e.d). Maar alle risico's en kosten liggen wel bij de werkgever. Dan is het toch niet zo gek dat zij steeds vaker met ZZP-ers in zee gaan?
waarom dat dan?quote:Op zondag 22 november 2015 23:08 schreef kree het volgende:
verbaas me weer eens over de reacties hier, echt des foks weer.
De enige hufter die er in dit verhaal is, is de werkgever!
Omdat hij geen zin heeft om maanden te moeten betalen voor iemand die er niet is. Schande!quote:
moord! Brand!quote:Op zondag 22 november 2015 23:48 schreef eriksd het volgende:
[..]
Omdat hij geen zin heeft om maanden te moeten betalen voor iemand die er niet is. Schande!
Nee, het is niet netjes, het is frustrerend, maar je kunt er helemaal niets aan doen.quote:Op vrijdag 20 november 2015 15:58 schreef Haaienhoofd het volgende:
Hai allemaal,
Een vriendin van mij heeft een jaar ergens gewerkt en dat ging allemaal prima. Ze heeft meerdere keren van haar baas (informeel) te horen gekregen dat ze een vast contract zou krijgen rond deze tijd. Huis gekocht met intentieverklaring, alles wel. Nu, twee weken nadat ze verteld had dat ze zwanger was, had ze een contractgesprek. En jawel, ''ze past toch niet meer in de toekomstplannen.''
Ik zat te denken, er zijn toch veel meer mensen zijn die dit meemaken. Is hier niet iets voor?
Hebben jullie tips die ik aan haar kan doorgeven?
Vriendelijk bedankt alvast.
Kan het nog sterker vertellen : Wat dacht je van de ziekmeldingen? "Ja , mn kind is ziek"quote:Op zondag 22 november 2015 22:08 schreef Vermar het volgende:
[..]
Hij hoeft als werkgever het zwangerschapsverlof niet te betalen.quote:Op zondag 22 november 2015 23:48 schreef eriksd het volgende:
[..]
Omdat hij geen zin heeft om maanden te moeten betalen voor iemand die er niet is. Schande!
Jawel, maar indirect. De kosten van het verlof zijn in dit geval inderdaad geen argument.quote:Op maandag 23 november 2015 11:14 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Hij hoeft als werkgever het zwangerschapsverlof niet te betalen.
http://www.uwv.nl/werkgev(...)angerschapsuitkering
Alle winsten liggen ook bij de werkgever! Er is een reden dat iemand inhuren 4 tot 8 keer zoveel kost als diegene zelf netto overhoudt.quote:Op zondag 22 november 2015 22:08 schreef Vermar het volgende:
Een werkgever "moet" heel veel, maar "mag" nog maar weinig (niet medisch keuren, nergens naar vragen e.d). Maar alle risico's en kosten liggen wel bij de werkgever.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |